موضوعات داغ

هشت حقیقت جالب درباره لکسوس UX

عکس مطلب اول
کراس اوورهای کوچک بازار پرفروشی دارند و لکسوس با مدل کاملا جدید UX وارد این بازار شده است. این خودرو تحت نظارت مهندس ارشد پروژه UX خانم چیکا کاکو ساخته شده است که اولین زن در شرکت لکسوس با چنین مقام بالایی است. خانم چیکا کاکو درباره این خودرو می گوید:
« ما لکسوس UX را طوری طراحی کردیم که برای خریداران در محدوده سنی 30 سال جذابیت داشته باشد زیرا این افراد گزینه ای را می پسندند که نه تنها جدید و هیجان انگیز باشد بلکه به سبک زندگی آنها نیز مربوط باشد. »
لکسوس UX پنجمین عضو خانواده SUVهای لکسوس و برادر کوچکتر لکسوس NX است. این خودرو نسل جدیدی از کراس اوورهای کوچک مخصوص سفرهای درون شهری است. با اینکه لکسوس UX 2019 که در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 به عموم جهان معرفی شد به اندازه مدل مفهومی در نمایشگاه پاریس 2016 سنت شکن و افراطی نبود ولی هنوز هم ناگفته های زیادی درباره آن وجود دارد که از امکانات پیشرانه جدید و کم مصرف آن گرفته و به مجموعه ای از امکانات ایمنی و عرضه شدن مدل F Sport آن ختم می شود. لکسوس UX یک مدل جهانی است و در 80 کشور در سرتاسر جهان معرفی خواهد شد. رقبای اصلی لکسوس UX خودروهایی مانند مرسدس بنز GLA، بی ام و X1، آئودی Q3، ولوو XC40 و اینفینیتی Q30 هستند. با توجه به اینکه قیمت مدل پایه NX از حدود 37 هزار دلار برای مدل NX300 و از 39 هزار دلار برای مدل NX300 h هایبرید شروع می شود، پیش بینی می شود قیمت UX200 حدود 5 هزار دلار ارزان تر باشد و قیمت نسخه های لوکس و مجهز UX از مرز 40 هزار دلار فراتر رود.

در ادامه 8 حقیقت جالب درباره لکسوس UX را بیان می کنیم.

1 – موتور جدید Dynamic Force با راندمان بالا
لکسوس UX

لکسوس UX

لکسوس UX اولین مدل لکسوس است که از موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری Dynamic Force با راندمان حرارتی حدود 40 درصد بهره می برد و به همین دلیل احتمالا هنگامی که در اواخر سال 2018 وارد بازار می شود یکی از پربازده ترین کراس اوورهای لوکس کوچک خواهد بود. با توجه به اینکه این موتور 168 اسب بخار قدرت دارد نمی توان گفت این کراس اوور کوچک خودروی قدرتمندی است اما برای مدل پایه خودرویی که جایگاهی پایین تر از لکسوس NX دارد قدرتی در همین سطح انتظار می رود.

2 – با انتخاب نسخه هایبرید قدرت و گشتاور بیشتری نصیب شما می شود
لکسوس UX250 h هایبرید

لکسوس UX250 h هایبرید

معمولا نسخه هایبرید خودروها یک گزینه کم مصرف است اما با انتخاب نسخه هایبرید لکسوس UX با موتور الکتریکی قدرت بیشتر نیز دریافت می کنید. مجموع قدرت پیشرانه هایبرید مدل UX250 h 176 اسب بخار است که نسبت به نسخه بنزینی UX200 هشت اسب بخار بیشتر است و گشتاور آنی موتور الکتریکی باعث بهبود شتاب آن نسبت به مدل بنزینی می شود.

3 – پلتفرم لکسوس UX جدید است اما ....
نمای جانبی لکسوس UX

نمای جانبی لکسوس UX

لکسوس UX از پلتفرم جدیدی استفاده می کند که لکسوس آن را GA-C می نامد که مخفف ساختار کوچک و همه جانبه است. با اینکه این پلتفرم برای لکسوس جدید است ولی قبلا در محصولات تویوتا از آن استفاده شده است. پلتفرم GA-C نسخه ای از پلتفرم انعطاف پذیر TNGA تویوتا مخصوص لکسوس است که در پریوس و کراس اوور C-HR کاربرد دارد. طبق ادعای لکسوس پلتفرم GA-C استحکام عالی دارد و پایین ترین مرکز ثقل در کلاس خودش را برای این خودرو به ارمغان می آورد. نصف اجزای شاسی این خودرو منحصر به لکسوس هستند. در لکسوس UX از مقدار بیشتری آلومینیوم در پنل درها، کاپوت و گلگیرها همراه با مواد کامپوزیت برای درب صندوق عقب استفاده شده است. این خودرو 55 میلی متر کوتاه تر از تویوتا C-HR است و به همین دلیل اسپرت تر احساس می شود.

4 – گیربکس بدون دنده ای که انگار دنده عوض می کند!
'گیربکس CVT لکسوس UX

گیربکس CVT لکسوس UX

فارغ از اینکه کدام یک از مدل های لکسوس UX را انتخاب می کنید تمام آنها با گیربکس CVT عرضه می شوند. برای اینکه عملکرد نسخه F Sport اسپرتی تر باشد از سیستم کنترل فعال صوت در آن استفاده شده است که صدای تعویض دنده را شبیه سازی می کند تا اینطور به نظر برسد که این گیربکس بدون دنده در حال تعویض دنده است! برای اینکه این کراس اوور کوچک صدای اسپرت تری داشته باشد مجهز به سیستم الگوی تعامل صوتی است که وقتی این خودرو در حالت Sport S پلاس باشد صدای آن را با حالت انتخاب شده تطبیق می دهد.

5 – چسبندگی حاصل از سیستم 4 چرخ محرک الکتریکی
لکسوس UX

لکسوس UX

با انتخاب مدل هایبرید UX250 h نه تنها قدرت بیشتری دریافت می کنید بلکه به صورت استاندارد از سیستم 4 چرخ محرک بهره مند می شوید. با این حال برخلاف یک سیستم 4 چرخ محرک معمولی که در آن تمام چرخ ها قدرت خود را از موتور دریافت می کنند، در UX250 h یک موتور الکتریکی در محور عقب نصب شده است و تا سرعت حدود 70 کیلومتر در ساعت هنگامی که سیستم هایبرید هرزگردی چرخ های عقب را شناسایی کند، می تواند حدود 80 درصد از قدرت خود را به چرخ های عقب منتقل کند.

6 – انبوهی از امکانات ایمنی فعال
کابین لکسوس UX

کابین لکسوس UX

به عنوان بخشی از تعهد تویوتا و لکسوس به مسئله ایمنی، مجموعه امکانات Safety System پلاس به صورت استاندارد در تمام مدل های لکسوس UX نصب می شوند. سیستم اخطار تصادف از جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم شناسایی عابرین پیاده (که هنگام شب نیز کار می کند)، سیستم حفظ خودرو در مسیر حرکت و سیستم اخطار خروج از لاین جزو امکانات این مجموعه هستند. اگر خواهان امکانات بیشتر برای بهبود رانندگی هستید، لکسوس UX با آپشن Co Drive نیز ارائه خواهد شد که امکاناتی مانند کروز کنترل تطبیقی، سیستم حفظ حرکت خودرو در بین خطوط بزرگراه، سیستم نور بالای تطبیقی و سیستم شناسایی علائم ترافیکی را به این خودرو اضافه می کند.

7 – ظاهر اسپرت با سیستم تعلیق اسپرت
لکسوس UX

لکسوس UX

در صورتی که نسخه F Sport را با هر نوع موتوری انتخاب کنید از فنرها و میله های تعادل با تنظیم ویژه و ضربه گیرهایی با تنظیم اسپرت بهره مند می شوید تا خودروی شما عملکرد چابک تری داشته باشد. یک سیستم تعلیق متغیر تطبیق پذیر با تنظیم مخصوص UX نیز وجود دارد که باعث بهبود سواری و هندلینگ می شود. با انتخاب این نوع سیستم تعلیق حالت Sport Mode پلاس به حالت های رانندگی خودرو اضافه می شود تا واکنش و عکس العمل خودرو را افزایش دهد.

8 – پشتیبانی از رانندگی اقتصادی
صفحه پشت آمپر لکسوس UX

صفحه پشت آمپر لکسوس UX

خریدارانی که لکسوس UX250 h را انتخاب کنند از سیستم جدیدی که لکسوس آن را رانندگی اقتصادی پیش بینی شده می نامد بهره مند می شوند. این سیستم عادت های رانندگی و شرایط مسیر تردد و ترافیک را تحلیل می کند و بر اساس آن شارژ و تخلیه شارژ باتری را بهینه می کند. هر چقدر مدت زمان رانندگی شما طولانی تر باشد این سیستم اطلاعات بیشتری جمع آوری می کند تا به شما کمک کند رانندگی مقرون به صرفه تری داشته باشید. علاوه بر این، سیستم پشتیبانی پیش بینی شده از کاهش سرعت نیز از این اطلاعات استفاده می کند تا مکان هایی که احتمال دارد در آنها سرعت خود را کاهش دهید یا توقف کنید را پیش بینی کند و بازیابی انرژی ترمز را افزایش دهد تا بازیابی انرژی و شارژ مجدد باتری بهبود یابد.

برای دیدن تیزر رسمی معرفی این خودرو به این لینک مراجعه کنید.

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/17
چه مسخره بازی شذه ها قدرت کم گیربکس cvt
1396/12/17
ینی چی؟؟!!!! صدای تعویض دنده را شبیه سازی میکند !! صدای متور را با الگوی صوتی به صدای اسپرت تر تطبیق میدهد !! بابا این ماشین که همه چیش فیک و تقلبیه اصن توهین به شعور راننده هست نسخه هایبریدش فقط 176 اسب؟؟؟ خخخخ !! لابد نسخه بنزینیش با توجه به موتور الکتریکی 80 اسبی میشه که ازش کم کنیم 96 اسب !! یه دفعه بگو موتور پراید و ساینا روش انداختن !! یه ماشین به اصطلاح لوکس اصن نباید اینقد ضایع باشه اونوقت لکسس همش میاد میگه چرا مردم مارو در حد بنز و بی ام و نمیدونن و پایینتر دسته بندی میکنن خخخخ لوکس بودن که 4 تا اپشن با یه چرم سرخ نیست که !! باید به لکسس بگی چرا ماشینای اقتصادی رو میریزی تو ماشین لوکسا
1396/12/18
فقط منتظر اظهار نظر کارشناسی شما بویدم
فقط تو ایران هست که همه چیز و فقط به اسب بخار میدونن!!
در ضمن اومد شما نخر ، شما سوار نشو !!!
1396/12/18
آقا اطلاعات نداری حرف نزن اولا که نیرو رو اینجوری نباید محاسبه کنی که 96=80-176اینا محاسبه های خیلی پیچیده داره که امثال من و تو نمیتوانم محاسبه کنیم بعدم صدایی موتور و دنده این ماشین اینجوری برنامه ریزی شده تا بتونه حس اسپرت تری به راننده بده و این نشان دهنده کیفیت عالی ماشین و عایق شدن موتوره و احترامی که لکسوس برای راننده گذاشته رو نشان میده.
واقعا برای کشورمان متأسفم که چنین تکنولوژی و ماشینی رو در حد پراید و ساینا ی بی کیفیت میدونن
1396/12/19
دوست عزیز به خودت مسلط باش. هنوز اتفاقی نیوفتاده که! نکنه شما از سرمایه‌گذاران پروژه UX بود؟
1396/12/17
در وصف پرستیژ این ماشین حرف زیاده و وقت کم

یک کلام exclusive.
1396/12/17
ناامید شدم
170 اسب خیلی ضعیفه برای خودروی 400میلیونی
حداقل 200 اسب خوب بود
همون منتطر نسل جدید chr باشیم بهتره
1396/12/17
اگه قیمت پایه NX لکسوس ۳۸۰۰۰ هست پس ایرتویام میتونه وارد کنه. و اگه فعلا نمیکنه میخواد از قانون موجود نهایت استفادرو بکنه ماشیناشو دولا پهنا بفروشه بعد دوباره وارد کنه.
1396/12/17
لکسوس همیشه جز بهترین هاست. و با کیفیت ترین و مورد اعتماد ترین کمپانی هست. مهندسی ناب ژاپنی. کاش مردم ما هم میتونستن سوار خودرو های با کیفیت شن.
1396/12/17
خدایا.موزی که اون سال به ایران صادر شد رو چی میشد میفرستادی ژاپن
1396/12/17
عروسکه پدرسوخته!
1396/12/19
سلام
نمیدونم چرا برای بعضی از ماها عدد بیشتر اسب بخار نشان دهنده قدرت بیشتر هست(که البته هست ولی بسیاری از شرایط تو پرت نرفتن این قدرت تاثیر گذار هست)،بدون در نظر گرفتن طراحی موتور و اون توان واقعی.قیاس اشتباهی میکنم ولی ویدیو شتاب 0 تا 100 بنزی که ویدیوش تو سایت موجود هست رو با ماشینهایی که روی کاغذ قدرتشون حتی از اون خیلی بالاتر هست رو یه مقایسه بکنید.نکته اساسی مهندسی برتر هست که حتی طراحی آینه بغل ها و خطوط روی ماشین رو تو شتاب و فرمون پذیری بسیار تاثیرگذار میکنه(جالبه بدونید که فراری 458 وقتی به صورت 200 کیلومتر بر ساعت میرسه بخاطر خطوط بدنه و هواکش ها وزنی معادل 200 کیلوگرم ماشین رو به زمین میچسبونه،این اعداد شانسی بدست نیومدن و همگی باعث میشن راننده همچنان به سرعتش اضافه کنه و لذت ببره)،مهندسی برتر هست که پورشه 3.8 لیتری 6 سیلندر رو مثل یه تیر از کمون رها میکنه و اسب بخار رو اسب اصیل بخار میکنه و نه اسبای خسته بخاطر.
من هم مثل بسیاری از مردم نمیتونم این ماشین رو بخرم ولی اگه یروزی بتونیم بخریم و اندکی باهاش رانندگی کنیم قطعا پیش خودمون میگیم چطور با این موتور اینطوری راه میره و اونوقت متوجه میشیم که چرا جایگاه لکسوز تو دنیا اینطوری هست،اونوقت متوجه میشیم که چطور لکسوس lfa رو می سازه.
این نظری که خدمت دوستان گلم گفتم کلی بود و مختص این ماشین نبود...
1397/12/1
سلام
واقعا عالیه ، درود بر تلاش و دانش ژاپنیها ، پیشرفت هامون واقعا قابل تقدیره ، از این پیشرفت ها خوشحال هستم
احترام به مشتری
راحتی
آپشنها و رفاه
کیفیت
تکنولوژی
میشه توی نوشته ها و تصاویر بو برد .
1400/3/17
ای بابا یه عده چی میدونن تویوتا چی هست اصلا هر واحد گشتاور اسب بخار این برابری میکنه با ده واحد ماشینای کره مرگ نداره