موضوعات داغ

بهبود سرعت و چابکی بیشتر با خودروی بوگاتی شیرون اسپرت

عکس مطلب اول
دو سال پیش در نمایشگاه بین المللی ژنو 2016، کمپانی خودروسازی بوگاتی هایپرکار 1500 اسب بخاری "بوگاتی شیرون" را معرفی کرد. اما حالا با گذشت دو سال از معرفی خودروی اعجاب انگیز بوگاتی شیرون، این خودروساز فرانسوی با نسخه جدید آن به نمایشگاه ژنو 2018 آمده است که با ظاهری جذاب‌تر، وزن کمتر، چابکی بیشتر و مهم‌تر از همه، با لقب جدید "اسپرت" رونمایی شده است که در ادامه سعی داریم ویژگی‌های جدید آن را نسبت به مدل‌های اصلی شیرون بررسی کنیم.
نسخه جدید بوگاتی شیرون در بخش فنی خود تغییراتی نداشته است و از همان پیشرانه شانزده سیلندر 1500 اسب بخاری سود می‌برد، اما حالا برند لوکس فرانسوی با تغییرات خود بر روی ظاهر و همچنین کاهش وزن حدود 18 کیلوگرمی اتومبیل، باعث شده است تا خودروی هایپرکار بوگاتی شیرون نسبت به قبل خود سریع‌تر و چابک‌تر باشد که در صورت استفاده از حداکثر قدرت پیشرانه، شاید به سرعت 500 کیلومتر بر ساعت هم دست پیدا کند.
تفاوت‌های اصلی "بوگاتی شیرون اسپرت" نسبت به مدل‌های، بیشتر از همه در ظاهر اتومبیل دیده می‌شود که در این خصوص می‌توان به رنگ بندی کاملا جدید "قرمز و مشکی" با عدد 16 در جلوپنجره اتومبیل، کاهش 18 کیلوگرمی وزن اتومبیل، رینگ‌های جدید و متفاوت نسبت به نسخه استاندارد، سیستم اگزوز کاملا جدید به همراه چهار خروجی کنار هم، پس زمینه مشکی رنگ چراغ‌های جلو و از همه مهم‌تر، به قیمت پایه 3.26 میلیون دلاری اشاره داشت که در پایان سال جاری میلادی به مشتریان عرضه می‌شود، این درحالیست که نسخه استاندارد اتومبیل با قیمت کمتری در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
استفان وینکلمن، مدیرعامل کمپانی خودروسازی بوگاتی در رابطه با محصول جدید این شرکت اعلام کرد: ما خودروی بوگاتی ویرون اسپرت را برای کسانی تولید کرده‌ایم که خواهان تجربه یک رانندگی سریع حتی پر رنگ‌تر از نسخه معمولی بوگاتی شیرون هستند که با کاهش وزن اتومبیل، بهبود آیرودینامیک و همچنین افزایش چابکی اتومبیل به این موضوع مهم دست پیدا کرده‌ایم. برای ما مهم بود که شخصیت منحصربه فرد بوگاتی شیرون اسپرت، ترکیبی از عملکرد نهایی، شتاب سریع، سرعت بالا و همچنین ویژگی‌های لوکس و راحت برای استفاده روزمره باشد.
خودروی جدید بوگاتی شیرون از بسته جدید پویا بهره می‌برد که در آن یک سیستم تعلیق سخت‌تر تعریف شده است. این استراتژی جدید بوگاتی باعث می‌شود تا کنترل خودرو بهتر شود و همچنین 10 درصد واکنش اتومبیل نسبت به خواسته راننده هنگام ورود به پیچ‌ها سریع‌تر شود. علاوه بر این، سیستم فرمان اتومبیل اصلاح شده است که در عملکرد بهتر اتومبیل و مانورپذیری سریع‌تر آن تاثیرگذار بوده است. در کنار این موارد، دیفرانسیل عقب اتومبیل بهینه سازی شده است و می‌تواند به صورت جداگانه، نیروی ارسالی از سمت پیشرانه را بین چرخ‌ها توزیع کند که به طور قابل توجهی بر روی رفتار فرمان و چابکی وسیله نقلیه بویژه در پیچ‌های تند تاثیرگذار بوده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد