موضوعات داغ

ساینا اتوماتیک چه تغییراتی داشته است؟ + عکس خط تولید

عکس مطلب اول
سایپا به زودی مدل اتوماتیک ساینا را وارد بازار می کند و به تازگی اطلاعاتی در خصوص جزئیات این خودرو و تفاوت های آن با ساینای معمولی و محصول جدید سایپا یعنی کوییک منتشر شده که در ادامه به طور اختصاصی در خودروبانک به آنها خواهیم پرداخت. همچنین در این مقاله عکس هایی از خط تولید ساینا را می بینید که همراهان همیشگی خودروبانک به صورت اختصاصی برای ما ارسال کرده اند.

ساینا اتوماتیک

رینگ های جدید، دستگیره های متفاوت و انحنای جدید پایین درب ها در ساینا اتوماتیک

ابتدا به تغییرات ظاهری این خودرو بپردازیم. ساینا اتوماتیک در دو مدل لوکس و معمولی به بازار عرضه خواهد شد. اولین نکته در مورد این خودرو طرح جدید رینگ‌های آن است. همچنین شاهد برخی شباهت‌های این خودرو با کوییک هستیم که از آن‌ها می‌توان به رکاب یکسان و انحنای پایینی مشابه در درب‌های خودرو اشاره کرد. همچنین به تازگی در تمامی مدل‌های اتوماتیک و دستی ساینا، سازنده اقدام به حذف نوار مشکی ستون دربها کرده است. البته شنیده‌ایم که برخی مشتریان گزارش رنگ پریدگی در بخش رکاب ساینا را نیز داده‌اند و به همین خاطر فعلاً سایپا اقدام به حذف فلاپ رکاب از روی این خودرو کرده است که این کار از اوایل ماه جاری یعنی اسفند ماه انجام شده است.

ساینا اتوماتیک

پارکابی در ساینا اتوماتیک حذف شده

در بخش امکانات نیز ساینا اتوماتیک برخی کاستی‌ها را در مقایسه با کوییک دارد که از بین آن‌ها باید به نبود شیشه‌های دودی، حذف سنسور فشار باد تایر و سیستم مالتی مدیا اشاره کرد.
همچنین یک تفاوت نیز در سیستم صوتی خودرو مشاهده می‌شود. در خودروی کوییک شاهد کلید‌های SOS، بلوتوث و صفحه نمایش هستیم و این در حالی است که در ساینا اتوماتیک تنها کلیدی برای پاسخ دادن به تماس‌ها موجود است که در تصاویر نیز می‌توانید مشاهده کنید. از دیگر امکانات ساینا اتوماتیک می‌توان به دربهای آسان بازشو، کروز کنترل، ورود بدون کلید، نمایشگر نشان دهنده باز بودن درب‌های خودرو، قفل روی دستگیره و فرمان برقی اشاره کرد، ضمن اینکه احتمال دارد تا سازنده اقدام به نصب رکاب کوییک بر روی این خودرو نیز کند.

ساینا اتوماتیک

پشت کیلومتر جدید ساینا با پشت زمینه مشکی، در کوییک پشت زمینه سفید است

باید اشاره کنیم که تولید ساینا اتوماتیک فعلاً در مرحله آزمایشی قرار دارد و شاید تا عرضه نهایی آن به بازار شاهد دیگر تغییراتی نیز باشیم.
در انتها جا دارد از گروه ساینا سواران به آدرس تلگرامی @SainaSavaran و اینستا Instagram.com/SainaSavaran برای همکاری جهت تهیه این گزارش کمال تشکر را داشته باشیم.

نظرات کاربران

19 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/21
چه فکری به حال داشبورد مسخره اش کردند؟ زیر قسمت تهویه اتوماتیک وسط کنسول که برعکس تمام اتوموبیل های جهان به صورت پلکانی طراحی و ساخته شده پای راست شما در قسمت زانو و ساق مرتب با کنسول میانی درگیر هست اگر پا را به وسط بکشید زیر سوویچ میخوره و اگر صندلی را بدید عقب کسی نمیتونه رو صندلی عقب بشینه واقعا معلومه کسی که این را طراحی کرده یکبار هم یک فاصله طولانی سوارش نشده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1397/2/3
اون طراح اگه سواد داشت یه فکری به حال دریچه های کولر ضایعش میکرد انگار دریچه کولر اتاق خوابه . یکم ظریف تر و کوچکتر طراحی میکرد و با فاصله از هم وسطش یه مانیتور هفت اینچی قرار میداد که قیمت عمده اش از چین وارد کنی صد هزار تومان میشه . اونم میکشیدن رو قیمت ماشین . والا
1396/12/21
خجالتم خوب چیزیه
1396/12/21
به درد مسافر کشی مسقره بازی و اموزشگاه رانندگی میخوره خیلی آشغتله به درد ندید پدید ها میخوره
1397/3/10
قربون تو که دیدیش
شما همون 405 سوار شو البته با اسکورت ی ماشین اتشن نشانی
1396/12/21
از شما این خبر بعید بود،
ساینا اتوماتیک حدود 10 روز هستش در بازار موجوده و پلاک هم بدون مشکل میشه
من سوار شدم و بسیار سواری شبیه به کیا ریو اتوماتیک هست که سایپا خیلی محدود تولید کرد.
داخلش بهتر شده، و امیدوارم این آپشن های برقی از کار نیافته، که البته نظر قطعی نمیشه داد و زمان کیفیت آن ها را نشان میده
1396/12/21
حیف شد، من قصد داشتم بخرم ولی چون آپشن شیشه دودی نداره از خريدش منصرف شدم!!!!!!!!
1396/12/21
هر چی سایپا می سازه تا یه نگاه به درونش می اندازی فکر می کنی یه مدل جدی از پرایده :((
1396/12/21
بابا بنازم به این همه نبوغ بابا شما واقعا دارین تو این مملکت تلف میشین حق شما کمپانیهای بزرگی مثل بنز و بی ام و ..... البته به عنوان نظافت چی که انم بعید می‌دونم به شما بدن
1396/12/21
خدایا مارا برهان از شر این اشغالا
1396/12/21
هر روز یه بلا سر پراید میارن حالا شد این
1396/12/21
aqa pol nadarn mashin beroz tarahi konn ok vali vaqean in che ringie akhe,orze copy kardanam nadaran
1396/12/25
زشت ترین قسمت ساینا که بدجور توی ذوق میزنه، آینه بغل هاست که هم خیلی از بدنه فاصله گرفته و هم نوک اونها رو به بالاست که با عرض معذرت شبیه گوش های الاغ به نظر میاد!
مورد دیگه اینکه توی تیبا سپر عقب خیلی باریک بود و منبع اگزوز دیده میشد. توی ساینا باز از اونور بوم افتادن و اونقدر سپر رو پهن طراحی کردن که زیادی به زمین نزدیک شده و چراغ های مه شکن عقب رو در پایین ترین بخش سپر گذاشتن که باز هم ناخوشاینده.
توی نمونه اتوماتیک هم رینگ ها واقعاً ساده و دمده و صد البته زشت طراحی شده و در اصل همون رینگ های ساینا معمولی بسیار بهتر و زیباتر از اینهاست.
1397/3/12
سلام و درود
واقعا جای تأسف هست رفتم ساینا رو تحویل بگیرم
دیدم رکاب حذف شده،وکلی تو ذوقم خورد،
واقعا خجالت داره،
منم خودرو رو تحویل نگرفتم و گفتم میرم شکایت میکنم قوه قضائیه،
پشت بندش از سایپا زنگ زدن و مثلا توضیح بدن،
منم گفتم این کلاه برداری هست،
زمان ثبت نام ماشین یه شکل دیگه بود ولی حالا؟؟؟؟؟؟
مطمئن باشید خسارت رو دریافت میکنم،
1397/3/19
سلام داداش
ساینا کی ثبتنام کردی قبلا تاریخش ؟
من قبلز عید ثبتنام کرده بودم قراره تا اخر خرداد یا اول تیر ماشینمو بدن
یعنی ماله منم اگه بیاد رکاب نداره ؟؟؟؟؟؟؟
یعنی من هم تحویل نگیرم ؟؟؟
چی شد اخرش الان بهت چی گفتن ؟؟
چیز دیگه ای هم تغییر دادن ؟؟
ساینا دنده ای نوشته بودم سفید
1397/3/27
سلام ،من یه ماهی هست ساینای اتومات خریدم ،۳۸۵۰۰ خریدم بنظرم عالیه ،اول اینکه بزرگترین ایراده خانواده تیبا و ساینای دنده ای که کلاچ و تعویض دندشه تو این مدل با گیربکس اتومات مرتفع شده،دوم فرمان به شدن حساسش که تو ترافیک لذت مبری( فرمان الکترو هیدرولیک)سیستم کروز کنترلش بسیار عالی عمل میکنه همینطور لیمیتده سرعتش تو سرازیریا،پشت امپرش حس اسپرتی میده،تعویض دنده هاش بسیار به موقع انجام میشه( واقعا گیربکسش مطابق موتور طراحی شده) و کلی امکاناته روز که لذته داشتن همچین ماشینی رو میبره بالا،در ضمن شما ترمزی زیر پاتون دارید که به جرات میتونم بگم ماشین زیر صدتومن این سیستم رو نداره،اگه نخوایید با سراتو و مزدا مقایسه کنید بنظرم حرف نداره ،۰۹۳۵۵۱۱۶۱۰۱
اینم شمارمه اگه کسی بخواد تست کنه ( درصورتی که قصد خرید داره اما مردده )میتونه هماهنگ کنه تشریف بیاره بصورت رایگان تست کنه،من خودم به صاحب همین ماشین صد هزارتومن دادم تا اجازه بده ده کیلومتر باهاش رانندگی کنم چون صفر خشک بود و تو بازارم کارکردش نبود،بعد از مقایسه با دنا و پرشیا tu5,و همینطور ۲۰۶ وی ۸ تصمیم به خرید گرفتم،کسی بخواد بخره شک نکنه،چون عمر ماشینه دنده ای سالهاست که تموم شده
1397/6/25
سلام
ممنون که بعد از این همه پیام مسخره، شما حداقل یه کامنت خوب با اعلام نظر فنی گذاشتی. خدا خیرت بده. قطعا این ماشین رو میخرم. فقط و فقط بخاطر ارزنده بودنش نسبت به پولی که پرداخت میکنی.
1398/9/11
تمنا میکنم شمارم رو دوستان خودرو بانک از اینجا پاک کنن،بعده نزدیک دوسال هنوز تماس میگیرن میپرسن،لطفا دیگه کسی زنگ نزنه ،من اون ماشین رو یه سال سوار شدم،به کارکرد پنج شیش هزارتا که رسید اداهاش شروع شد ،اعصاب واسم نزاشت ،سیستم برقیش دائم قاطی میکرد ،باتری رو تموم میکرد،گیربکسش کامپیوتر داشت قاطی میکرد،میبردم برنامه میریختن یه هفته درست می‌شد از فرداش دوباره قاطی میکرد،گازه هرز میخورد ،کیلس هنگ میکرد ،.........تولید کننده ی ایرانی لیاقته اعتماد رو نداره ،ایشالا همشون ورشکسته و با خاک یکسان بشن،ایشالا کارخونشون با کارگراش آتیش بگیرن
1397/12/9
من اول ساینا دنده ای گرفتم و دوماه بعد فروختمو اتوماتشو گرفتم و خیلی خیلی راضی ام. واقعا ارزش تفاوت قیمتش با دنده ای رو داره . فرمون نرم و صدای داخل کابین کمتر موتور و .... اگر بودجتون محدوده و دنبال آسایش تو رانندگی هستید حتما ساینا اتومات رو پیشنهاد میکنم