موضوعات داغ

ناتوانی برخی خودروها از پاس کردن استانداردهای جدید

عکس مطلب اول
ایرنا : مدیرکل دفتر نظارت بر استانداردهای صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد گفت: مطالعه دوباره استانداردهای خودرویی از سال ۱۳۹۳ با حضور مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و دست اندرکاران خودرو کشور کلید خورد و پس از جلسات متعدد کارشناسی، در نهایت استانداردها شناسایی و طبقه‌بندی و برای اجرا آماده شد. پیمان پیرایش افزود: جدول استانداردهای ۸۵ گانه به تصویب سازمان ملی استاندارد، وزارت صنعت و خودروسازان رسیده و پس از آن به شورای عالی استاندارد ارسال و در قالب اطلاعیه‌هایی در نخستین روز شهریورماه ۱۳۹۶ به طور رسمی اطلاع‌رسانی شده است.
پیرایش اضافه کرد: بر پایه اطلاعیه‌های سازمان ملی استاندارد، همه خودروهای نوپلاک موظف شدند از تاریخ اول دی ماه ۱۳۹۶ تمام ۸۵ استاندارد مرتبط خود را پاس کرده یا در برنامه‌های خود در نظر بگیرند، همچنین باید مدارک کامل این استانداردها را به سازمان ملی استاندارد ارائه کنند تا تاییدیه‌های لازم برای شماره‌گذاری صادر شود. وی تصریح کرد: برخی از این استانداردهای ۸۵ گانه فقط برای برخی خودروهای خاص است و اینطور نیست که استانداردهای یاد شده برای همه انواع خودروها لحاظ شود. این مقام مسوول ادامه داد: به عنوان نمونه، استاندارد محافظت از عابر پیاده در زمان برخورد، فقط مختص اتومبیل‌های سواری است و خودروهای سنگین به پاس کردن آن نیازی ندارند، همچنین سیستم ترمز پیشرفته هوشمند، مختص خودروهای سنگین است و در خودروهای سواری استفاده نمی شود. به گفته وی، بعید است برخی خودروهای فعلی مورد استفاده در کشور که طراحی پلت‌فرم آنها به بیش از سه دهه پیش باز می‌گردد، بتوانند استانداردهای یاد شده را پاس کنند. وی در خصوص چگونگی اجرایی شدن این استانداردها، تاکید کرد: به عنوان مثال ممکن است پلت‌فرمی مربوط به تولید سال ۲۰۱۶ اروپا باشد که در سال ۲۰۱۸ به عنوان خودرو نوپلاک بخواهد در ایران تولید شود، در این صورت باید سازمان استاندارد و خودروسازان با یکدیگر توافق‌هایی داشته باشند. پیرایش تاکید کرد: به خودروسازان مهلتی برای پاس کردن آن استاندارد خاص و اضافه کردن به پلت‌فرم داده می‌شود، زیرا صنعت خودرو صنعتی پویاست و اشتغال‌زایی آن اهمیت بسزایی دارد. این مسوول توضیح داد: اگر عنوان شده است «۱۳ استاندارد برای خودروهای در حال تولید یا موجود اجباری نیست»، مربوط به ویرایش جدید استاندارد خودروهاست و ویرایش پیشین استانداردها باید اجرا شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/21
تویوتا کمری هایبرید ۲۰۱۸ موتورش ۲۵۰۰ هست و مصرف سوختش حتی از تویوتا پریوس کمتره !! ینی ۴.۵ لیتر هر صد کیلومتر و از بهترین ماشین های ۲۰۱۸ نام برده میشه و ۵ ستاره ایمنی کامل
قیمت جهانیش حدود ۲۶ هزار دلاره یعنی تو ایران معادل یه ماشین چینی معمولی
چطور!؟
اصلا موتور ماشینای هیبریدی اکثرا با چرخه اتکینسوس کار میکنن و مصرف یه موتور جدید ۲۵۰۰ اتکینسون از موتور ۱۲۰۰ یا حتی موتور سه سیلندر معمولی هم کمتره!

از مقامات و وزرای عزیز که دارن راجع به الایندگی و مصرف خودرو صحبت میکنن خواهشمندیم فقط چند صفحه !! راجع به این اطلاعات نگاهی بیندازند
حالا تولید ملی ما موتور ۱۸۰۰ تولید میکنه با مصرف ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر و ۹۵ اسب بخار قدرت و یک ستاره ایمنی !!
از طرفی
بنزین دنیا یورو ۶ هست که وقتی اون بنزینو به همین سمند که مال ۲۰ سال پیش هستش میزنی آلایندگیش چند برابر کمتر میشه
حالا ما اصطلاحا! بنزین یورو ۴ داریم که متاسفانه همونم نداریم

نتیجه این تولیدات ملی
الودگی بیش از حد هوا
مصرف سوخت چند برابر دنیا
فضای شهری کهنه با وجود خودرو های ملی خوبمون که طراحیشون به ۲۰ سالِ پیش برمیگرده در حالی که داریم توی قرن ۲۱ زندگی میکنیم!
و مهمتر از همه از دست دادن جان هم وطنامون و در خطر بودن سلامتی تک تک ما
با خودرو های کاملا نا ایمن که روز به روز هم کیفیت ساخت و بدنه و ایمنیشون پایینتر میان

چرا؟
چون با اینکه ثروتمند ترین کشور دنیا از لحاظ منابع هستیم ،
مردم ما حتی حق خرید خودرو به قیمت جهانی رو ندارن!
چون دولت محترم باید از راه واردات خودرو پول در بیاره!!
و مردم متوسط ما بعد از سی سال کار و خدمت توی ادارات دولتی یا بازار ازاد
باید سمند و پژو یا در نهایت ماشین چینی سوار شن !!
با اینا مسلما چیزی تحت عنوان لذت رانندگی وجود نداره

روز به روز هم هوا آلوده تر میشه
و با یه تصادف ساده جونشون به باد بره
چون
دولت باید پول در بیاره
واقعا
کشور ما
مرکز عدالت در دنیاست!
همونطور که شعار اصلی اسلام عدالت هست
مقامات ما نیز سخت کوشانه عدالت را برای مردممان محقق کرده اند و خواهند کرد

با آرزوی سلامتی ، موفقیت و شادی برای تک تک مردم عزیز