موضوعات داغ

توضیح تویوتا در مورد عدم تجهیز تویوتا GT86 به موتور توربو

عکس مطلب اول
مجهز کردن تویوتا GT86 به سیستم توربوشارژر کار طاقت فرسایی است و خیلی بعید است که در نسل فعلی این اتفاق رخ دهد.
آقای تتسودا تادا مهندس ارشد خودروهای 86 و سوپرا در گفتگو با Caradvice در نمایشگاه ژنو دلیل اینکه چرا نسل فعلی GT86 از موتور توربوشارژ برخوردار نمی شود را این چنین توضیح داد:
« هنگامی که تویوتا GT86 معرفی شد، میلیون ها نفر از سرتاسر جهان از ما سوال کردند که مدل توربوی این خودرو چه زمانی معرفی می شود؟ فکر کنم اغلب به این سوال جواب دادم و گفتم که نسخه ای با موتور توربو عرضه نخواهد شد و مقاله هایی در رسانه ها بود که در آن نوشته بودند آقای تادا علاقه ای به توربوشارژر ندارد. »
« ولی واقعا اینطور نیست و من قطعا سیستم توربوشارژر را دوست دارم ولی اگر بخواهیم نسخه توربوی GT86 را تولید کنیم و قدرت آن را افزایش دهیم لزوما باید ساختار پایه این خودرو را کاملا تغییر دهیم تا خودرویی که ساخته می شود از نظر من رضایت بخش باشد. »

نسل فعلی تویوتا GT86

نسل فعلی تویوتا GT86

او همچنین توضیح داد که نسل فعلی GT86 طوری طراحی شده است که چابک و فرز باشد و تقسیم وزن آن مخصوص موتور خودش است.
« یکی از خصوصیات GT86 این است که در بحث تعادل وزنی در قسمت جلو، این قسمت اندکی وزن اضافه دارد تا فرمان پذیری این خودرو سریعتر و چابک تر باشد. بنابراین اگر قرار بود نسخه توربوی این خودرو را تولید کنیم باید تعادل وزنی بین جلو و عقب را تغییر می دادیم و به این معناست که به یک پلتفرم کاملا جدید نیاز داشتیم. در نتیجه توربو کردن GT86 تنها در تغییر یا اصلاحات جزئی در بعضی قطعات موتور خلاصه نمی شود. »

موتور تویوتا GT86 با کیت توربو

موتور تویوتا GT86 با کیت توربو

اما با اینکه احتمالا نسل فعلی GT86 تنفس طبیعی باقی خواهد ماند، سیل عظیم درخواست خریداران برای قدرت بیشتر ممکن است تویوتا را مجبور کند هنگام تولید GT86 جدید علی رغم میل و خواسته خود عمل کند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/24
موتورش بوکسری یا همون تخت ساخت سوبارو ست توربو واسه همچین ماشینی لازم نیست چون اکثر مشتری هاش جوان های عشق ماشین اسپورت و دریفت با بودجه کم هستن که از لحاظ مالی متوسط هستن (تو ایران نه) . توربو استهلاک ماشین رو بالا میبره و خرج ماشین بالا میره و اگه توربو روش نصب کنن دیگه اون ماشین ارزون کم خرج نیست
1396/12/24
به نظر من همچین موتور 2 لیتری مهندس های سوبارو و تویوتا تونستن بدون توربو 200 اسب بخار ازش قدرت بگیرن واقعا یه شاهکاره دیگه نیازی به توربو نداره...!!
عجیبه که چرا یه همچین کوپه ایی دیگه تو ایران نمیاد خیلی جاش خالیه!!
1396/12/25
تو خودت نمره بيستي. تو مثل هيچكسي نيستي.
1396/12/25
اینا نگرانن مبادا با گذاشتن توربو تقسیم وزن ماشین به ایراد بیوفته
لونوقت ایرانخودرو توربورو یهویی گذاشت روی سورن و بعد از تحویل تازه به فکر اینه که ایراد هاشو یکی یکی بر طرف کنه..سری های اول سورن خیلی ایراد دار بودن