موضوعات داغ

با سریع ترین شاسی بلندهای جهان آشنا شوید - بخش پنجم

عکس مطلب اول
وقتی اولین SUV در سال 1935 وارد بازار شد هدف از تولید آن این بود که یک خودروی جان سخت و کاربردی باشد. خودروی دیفرانسیل عقب شورولت Carryall Suburban جزو اولین نمونه های SUV بود. تمام SUVهایی که بعد از آن تولید شدند برگرفته از خودروهای تجاری و نظامی جنگ جهانی دوم مانند جیپ و لندروور بودند.
زمانی هنگام خرید یک SUV باید با این واقعیت کنار می آمدید که حداکثر سرعت خودروی شما به سختی از 100 کیلومتر در ساعت فراتر می رود و حتی رانندگی با همین سرعت پایین با این خودروها منجر به رفتارهای غیرقابل پیش بینی از خودرو می شد. اما با گذشت زمان این مشکلات از بین رفته است. دیگر گذشت آن زمانی که خودروهای شاسی بلند فقط یک وسیله حمل و نقل از نقطه A به نقطه B یا تنها وسیله ای برای عبور از مسیرهای ناهموار محسوب می شدند.
امروز SUVها تبدیل به خودروهای لوکس و کاربردی شده اند و همه چیز آنها مانند قدرت، سرعت و عملکرد تکامل یافته است. جدیدترین SUVها و کراس اوورها سریعتر از مدل های قبلی خود هستند. بعضی از آنها بر اساس پلتفرم خودروهای سدان و استیشن ساخته شده اند و به همین دلیل شتاب بالا و هندلینگ خوبی دارند. بسیاری از SUVهای امروزی مجهز به موتورهای پرقدرت توربوشارژ هستند و در کنار استفاده های مفید روزمره، عملکرد شگفت انگیزی ارائه می دهند. بعضی از آنها حتی می توانند در زمینه قابلیت های دینامیکی خودروهای اسپرت کوپه را به چالش بکشند! البته سریعتر بودن SUVهای امروزی نسبت به قدیم به این معنا نیست که قابلیت های آفرودی آنها مانند سابق نیست بلکه از این نظر هم پیشرفت قابل توجهی داشته اند. به عنوان مثال مرسدس G63 AMG 6x6 در عین حال که شتاب و سرعت قابل توجهی دارد، یک آفرودر قدرتمند نیز هست. البته در این مقاله هدف ما معرفی سریعترین شاسی بلندهای جهان است و به قابلیت آفرودی این خودروها کاری نداریم.
در بخش های قبلی این مقاله 20 شاسی بلند سریع در جهان را معرفی کردیم. در این بخش 5 خودروی پایانی را معرفی خواهیم کرد.

21 – آلفارومئو استلویو کوادریفوگلیو
آلفارومئو استلویو کوادریفوگلیو

آلفارومئو استلویو کوادریفوگلیو

قیمت مدل پایه: 118.400 دلار
قدرت: 505 اسب بخار
حداکثر سرعت: 285 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 3.9 ثانیه
آلفارومئو استلویو کوادریفوگلیو یک SUV ایتالیایی زیباست که از بعضی جهات با فراری در ارتباط است. موتور V8 تمام آلومینیومی توئین توربوی این خودرو که 2.9 لیتر حجم دارد توسط مهندسان فراری مورد اصلاحات کامل قرار گرفته است و به همین دلیل یکی از قویترین موتورها در این کلاس است. این مدل آلفارومئو یک دور پیست نوربرگ رینگ را در مدت زمان 7 دقیقه و 51.7 ثانیه طی کرد که سریعترین رکورد ثبت شده برای یک SUV است. رکورد قبلی متعلق به پورشه کاین توربو مدل 2015 بود که حدود 8 ثانیه کندتر از این خودرو است. قابلیت انتخاب حالت های مختلف رانندگی از جمله حالت دینامیکی، عادی، راندمان پیشرفته و حالت مسابقه ای همراه با تقسیم وزن 50/50 از عواملی هستند که استلویو کوادریفوگلیو را به یک خودروی بسیار سریع تبدیل می کنند.

22 – جگوار F-Pace S
جگوار F-Pace S

جگوار F-Pace S

قیمت مدل پایه: 59.775 دلار
قدرت: 380 اسب بخار
حداکثر سرعت: 259 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 5.1 ثانیه
این موتور در مدل F-Type V6 S شهرت پیدا کرد و با سیستم اگزوز سفارشی صدای شگفت انگیزی دارد. تجربه شنیدن صدای مشابه آن با F-Pace S نیز امکان پذیر است و کسانی که قصد خرید F-Pace S را دارند باید حتما این خودرو را با سیستم اگزوز سفارشی انتخاب کنند تا صدای زیبای آن را تجربه کنند. موتور 3.0 لیتری توربوشارژ جگوار با گشتاور 450 نیوتن متر در مدل F-Pace S عملکرد تحسین برانگیزی دارد. فناوری توزیع گشتاور متغیر، سیستم کنترل پیشروی در تمام سطوح (ASPC)، سیستم 4 چرخ محرک هوشمند، رینگ های 20 اینچی و چراغ های تمام LED از امکانات برجسته این خودرو هستند.

23 – مازراتی لوانته S
مازراتی لوانته S

مازراتی لوانته S

قیمت مدل پایه: 86.500 دلار
قدرت: 424 اسب بخار
حداکثر سرعت: 263 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 5.0 ثانیه
مازراتی لوانته S لوکس ترین SUV ایتالیایی است. هدف از تولید این خودرو احیا کردن دوباره برند مازراتی با خصوصیات اسپرتی است. مدل پایه لوانته در حدی نیست که بتوان آن را با پورشه کاین مقایسه کرد ولی لوانته S با سیستم 4 چرخ محرک قطعا قابل مقایسه با کاین است. لوانته S نه تنها از طراحی خارجی منحصر به فردی برخوردار است بلکه مجهز به امکاناتی مانند دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی، سیستم 4 چرخ محرک Q4 مازراتی با فناوری هوشمند و تعدادی سیستم های اضافی برای بهبود رانندگی است تا عملکردی اسپرت و استثنایی ارائه دهد. هنوز نسخه ای از لوانته با عملکرد بالا معرفی نشده است.

24 – داج دورانگو SRT
داج دورانگو SRT

داج دورانگو SRT

قیمت مدل پایه: بیش از 64.000 دلار
قدرت: 475 اسب بخار
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 4.4 ثانیه
شرکت داج این خودرو را به عنوان قوی ترین و سریع ترین SUV امریکایی با سه ردیف صندلی به فروش می رساند. دورانگو SRT در واقع خواهر خوانده جیپ گرند چروکی SRT است زیرا از موتور قابل اعتماد V8 با حجم 6.4 لیتر و گشتاور 637 نیوتن متر نیرو می گیرد اما ظاهر آن نسبت به جیپ اندکی خشن تر است. داج در مورد این خودرو می گوید:
« با دورانگو SRT شاسی بلندهای کوچکتر را در آینه خود خواهید دید. دورانگو SRT با تایم ¼ مایل 12.9 ثانیه سریع ترین SUV رایج با سه ردیف صندلی است. »
مزیت دیگر این خودرو این است که در کنار سریع بودن، قابلیت یدک کشی 3.94 تن بار را نیز دارد که در این کلاس بهترین است.

25 – تسلا مدل X P100D
تسلا مدل X P100D

تسلا مدل X P100D

قیمت مدل پایه: بیش از 130.000 دلار
قدرت: 503 اسب بخار + 259 اسب بخار
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 2.9 ثانیه
قویترین مدل X تسلا مدل P100D است که سریعترین SUV جهان در شتاب از حالت سکون شناخته شد. با این خودرو حتی می توانید تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت با فراری 488 GTB نیز رقابت کنید، البته به شرطی که از حالت سکون حرکت کرده باشید زیرا در غیر این صورت به شدت در برابر فراری مغلوب خواهید شد! تسلا مدل X علاوه بر شتاب و سرعت، 465 کیلومتر برد حرکتی دارد و یک خودروی 7 نفره است که با هدف رفاه و آسایش سرنشینان ساخته شده است. این خودرو در را برای شما باز می کند، فضای کافی داخل کابین آن وجود دارد، ظاهر شگفت انگیزی دارد، چراغ های جلوی آن به صورت خودکار تنظیم می شوند و کاملا بی صدا است. تسلا مدل X حتی به جای شما رانندگی می کند. نوشتن درباره تسلا مدل X بعد از این همه سوپر SUV که معرفی شدند مثل یک سفر 10 ساله در زمان است! باید به ایلان ماسک آفرین گفت!

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/16
فقط حضرت لند کروز