موضوعات داغ

همکاری مبهم مرسدس بنز و ولوو در اتحاد جیلی

عکس مطلب اول
ماه گذشته در خودروبانک گفته شد که شرکت خودروسازی "جیلی" برای گسترش فعالیت خود در عرصه جهانی، اقدام به خرید 10 درصد از سهام "دایملر" کرده است تا با انجام این کار بتواند در مرحله اول یک شریک قدرتمند تجاری داشته باشد و سپس با تشکیل این اتحاد، بتواند در توسعه فناوری‌های "الکتریکی" مشارکت داشته باشد، اما اخیرا این سوال بوجود آمده است که آیا در اتحاد جیلی، دو شرکت خودروسازی "مرسدس بنز" و "ولوو" می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند یا خیر؟!.
برای گرفتن پاسخ این سوال، خبرنگار رویترز در نمایشگاه بین المللی ژنو به سراغ مدیران هر دو شرکت "ولوو" و "مرسدس بنز" رفت و سوال خود را اینگونه مطرح کرد که حالا با خرید بخش قابل توجهی از سهام "دایملر" توسط کمپانی خودروسازی جیلی، آیا امکان همکاری میان "مرسدس بنز" و "ولوو" در اتحاد جیلی وجود دارد یا خیر؟.
در پاسخ به این سوال، مدیرعامل کمپانی خودروسازی "دایملر" عنوان کرد: طرح جیلی یک چالش بسیار بزرگ پیش روی آلمانی‌ها گذاشته است. شرکت خودروسازی مرسدس بنز در حال حاضر اتحاد خود را با "رنو نیسان" برقرار کرده و برای تولید محصولات خود در کشور چین، با شرکت خودروسازی "بایک" وارد همکاری شده است. علاوه بر این، کمپانی خودروسازی دایملر شریک تجاری "BYD" بوده و با سرمایه گذاری مشترک، اقدام به راه اندازی برند "دنزا" برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی کرده است.
این شک و تردید در صحبت‌های مدیران ولوو هم مشهود بود. در این خصوص مدیر اجرایی ولوو در رابطه با اتحاد جیلی و همکاری با شرکت "مرسدس بنز" اعلام کرد: تولید کنندگان خودرو مایل به اشتراک گذاری دانش خود در زمینه‌های تخصصی نیستند و این موارد برای آنان مزیت‌های رقابتی دارد. در این زمینه می‌توان به سیستم‌های مستقل از راننده (خودران) اشاره داشت که هیچ یک از شرکت‌های خودروسازی مایل به اشتراک گذاری آن با خودروسازان دیگر نیستند، ولی شاید بتوان در زمینه قطعات اتومبیل از جمله سیستم‌های ترمز، کمک فنر و یا حتی سیستم‌های انتقال قدرت موتور همکاری کرد.
فارغ از همکاری شرکت‌های "ولوو" و "مرسدس بنز" با یکدیگر که شاید در اولویت‌های بعدی قرار گیرد، کمپانی خودروسازی جیلی برای دستیابی به سیستم‌های محرک الکتریکی و همچنین دانش قوی دایملر در زمینه تولید سیستم‌های محرک پیشرفته، اقدام به خرید حدود 10 درصد از سهام این کمپانی بزرگ آلمانی کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد