موضوعات داغ

راه اندازی شاسی بلند جدید زوتی T500 در بازار چین

عکس مطلب اول
زوتی، شرکت خودروساز چینی که محصول سدان Z300 آن در بازار کشور عرضه می‌شود و معادل آن توسط گروه خودروسازی سایپا تولید و مونتاژ می‌شود، اخیرا در کشور چین یک خودروی شاسی بلند کاملا جدید تحت عنوان "T500" راه اندازی کرده است که دارای ظاهر بسیار جذاب بوده و از تجهیزات پیشرفته صنعت خودروسازی بر روی خود سود می‌برد.
برای طراحی و ساخت این خودروی شاسی بلند، شرکت خودروسازی "زوتی" از خودروهای موجود در بازار الگوبرداری کرده است که برخلاف سایر شرکت‌های خودروسازی، این کپی کاری آشکار را به خوبی انجام داده و بر روی محصول خود پیاده کرده است، به صورتی که می‌توان فرم کلی بدنه و همچنین طراحی عقب اتومبیل را بسیار نزدیک به خودروی میتسوبیشی اوتلندر در نسل قبل دانست که دقیقا چراغ‌های شب نمای آن در اطراف سپر نصب شده و چراغ‌های اصلی عقب با فرم مشابه، توسط یک نوار باریک به هم متصل شده است. ولی در قسمت جلو اتومبیل شاهد طراحی بسیار خوب با فاکتورهای اختصاصی هستیم که یک چهره جذاب برای شاسی بلند T500 به همراه داشته است. علاوه بر این، در داخل کابین اتومبیل یک طراحی بسیار خوب و پیشرفته استفاده شده است و جالب اینجاست که برای یک خودروی شاسی بلند نسبتا لوکس، از غربیلک فرمان اسپرت D کات استفاده شده که طراحی آن شباهت بسیار زیادی به غربیلک‌های فرمان محصولات اسپرت آئودی دارد!.
شرکت خودروسازی زوتی برای عرضه این خودروی شاسی بلند در بازار چین، قیمت 70 هزار یوان برای مدل‌های پایه در نظر گرفته است و می‌توان نسخه فول آپشن اتومبیل را با قیمت 110 هزار یوان خریداری کرد که باتوجه به این شرایط، خودروی شاسی بلند زوتی T500 مابین دو خودروی شاسی بلند دیگر T300 و T600 قرار می‌گیرد. از لحاظ ابعاد و اندازه هم خودروی جدید "زوتی T500" با طول 4632 میلی متر، عرض 1850 میلی متر، ارتفاع 1695 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2700 میلی متر ساخته شده است که می‌تواند فضای مناسبی در اختیار کاربران خود قرار دهد.
علاوه بر طراحی، امکانات بسیار خوبی بر روی شاسی بلند زوتی T500 مورد استفاده قرار گرفته است که در این زمینه می‌توان به سیستم کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خروج از جاده، سیستم دید در شب، کنترل کشش، ترمز اتوماتیک و همچنین سیستم کنترل پایداری اتومبیل اشاره داشت، اما نقطه ضعف بزرگ این خودرو می‌تواند بخش مولد قدرتی آن باشد که همانند دیگر محصولات زوتی، شرکت سازنده بدون نشان دادن علاقه برای تولید پیشرانه‌های جدید و قوی‌تر، از همان پیشرانه همیشگی 1.5 لیتری توربوشارژر استفاده کرده است که دارای قدرت 156 اسب بخاری بوده و مشتریان می‌توانند از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک و یا 5 سرعته دستی برای انتقال این نیرو به سمت چرخ‌ها استفاده کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد