موضوعات داغ

نیسان قصد دارد مدل الکتریکی لیف را به یک SUV تبدیل کند

عکس مطلب اول
با اینکه نام تسلا نمادی از خودروهای الکتریکی است، اما از پایان سال 2010 نیسان به آهستگی مدل تمام الکتریکی لیف را به فروش رسانده است. این خودرو در حدی محبوب بود که نسل دوم آن نیز معرفی شد. اما اینطور که به نظر می رسد نیسان بر این باور است که فروش خودروی الکتریکی آینده این شرکت بسیار بالاتر از لیف خواهد بود زیرا طبق گزارشات، نیسان قصد دارد لیف را به یک SUV تبدیل کند.
بر اساس گزارش نشریه Autocar، نیسان در حال توسعه یک SUV الکتریکی است که شباهت زیادی به مدل مفهوهی IMx دارد که سال گذشته معرفی شد. به عقیده نشریه Autocar با اینکه این SUV الکتریکی بزرگتر از نیسان لیف است و ارتفاع کف آن تا سطح زمین نیز بیشتر است ولی باز هم بر اساس پلتفرم نیسان لیف ساخته خواهد شد و نیسان پیش بینی می کند که وقتی سرانجام این SUV الکتریکی به مرحله تولید برسد بسیار محبوب خواهد شد.
مامورو آئوکی، رئیس بخش طراحی اروپایی نیسان به Autocar گفت:
« نیسان لیف جدید هم اکنون خودروی محبوبی است ولی به نظر من مدل تولید سری IMx خودروی موفقی خواهد بود. IMx فقط یک خودروی مفهومی نیست. تا چند سال آینده پدیدار خواهد شد. »
به عقیده آقای آئوکی، حذف موتور بنزینی IMx باعث می شود نسخه تولید سری این خودرو نسبت به رقیب بنزینی آن بسیار جادارتر باشد.
« داخل کابین این خودرو بسیار بزرگتر از یک خودروی معمولی خواهد بود و فضای مفید بسیار بیشتری در آن موجود است زیرا مجموعه باتری این امکان را فراهم می کند که کف این خودرو کاملا صاف و مسطح باشد. داشبورد این خودرو نیز عقب تر رفته است زیرا واحد سیستم تهویه زیر کاپوت است. »

مدل مفهومی نیسان IMx

مدل مفهومی نیسان IMx


مدل مفهومی نیسان IMx

مدل مفهومی نیسان IMx

هنوز نمی توان در مورد قیمت این SUV الکتریکی نیسان یا برد حرکتی آن چیزی گفت ولی احتمالا هیوندا کونا الکتریکی به زودی با یک رقیب جدی مواجه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد