موضوعات داغ

نسل فعلی آئودی A8 آخرین مدل آئودی با موتور 12 سیلندر خواهد بود

عکس مطلب اول
آئودی در آینده نزدیک موتور W12 را به عنوان یک آپشن به مدل A8 اضافه خواهد کرد. یک موتور پرقدرت با کارکرد بسیار روان بهترین گزینه برای این سدان بزرگ است اما نسل فعلی A8 آخرین نسلی است که آئودی از این موتور 12 سیلندر در آن استفاده می کند.
پیتر مرتنز، رئیس بخش توسعه فنی آئودی در نمایشگاه ژنو گفت:
« ما موتور 12 سیلندر را تا ابد تولید نمی کنیم. مشتریانی هستند که خواهان موتور 12 سیلندر هستند و از آن راضی هستند. این قبیل افراد خودروی خود را با این موتور دریافت می کنند. اما این آخرین باری است که موتور 12 سیلندر در A8 نصب می شود. »
موتور W12 فولکس واگن با حجم 6.0 لیتر در لوکس ترین مدل نسل اول A8 معرفی شد و این خودروساز آخرین نسخه های این موتور را اندکی ارتقا داده است. این موتور در خودروهای دیگر مانند فولکس واگن فیتون و انواع مختلفی از محصولات بنتلی از جمله بنتیگا نیز نصب شده است.
آئودی A8 در اروپا با انواع گسترده ای از موتورها به فروش می رسد. مشتریان می توانند این خودرو را با موتورهای بنزینی و دیزلی 6 سیلندر 3.0 لیتری توربوشارژ و مشابه همین موتورها را با دو سیلندر اضافه تر و 1 لیتر حجم بیشتر سفارش دهند. نسخه پلاگین هایبرید و مدل W12 نیز به زودی از راه می رسند.
طبق گفته نشریه Car & Driver بنتلی قصد ترک موتور W12 را ندارد زیرا مشتریان این خودرو دنبال اوج لوکسی و تجمل هستند و به همین دلیل این موتور پرحجم توئین توربو بهترین گزینه برای این خودرو است.

موتور 12 سیلندر آئودی

موتور 12 سیلندر آئودی


آئودی A8

آئودی A8

تصمیم آقای مرتنز برای حذف موتورهای پرحجم آئودی مانند موتور W12 یا حتی موتور V10 مدل R8، واضح و مشخص بود. او در مصاحبه ای در سال 2017 گفت:
« آیا ما در نسل های آینده خودروها به موتورهای V10 و W12 نیاز داریم؟ »
با این حال آقای مرتنز خاطر نشان کرد که این تصمیم شامل موتورهای V8 آئودی نمی شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/2
واقعا ناراحت شدم!!
1397/1/3
با اینکه توی ایران دسترسی به این ماشین های پر حجم و پرقدرت نداریم ولی مطالعه در مورد اونها هم برامون جالب هست که اون هم متاسفانه داره کمرنگ میشه