موضوعات داغ

چالش سفر نوروزی؛ تست رانندگی 2000 کیلومتری با MVM X22 و MVM X33

عکس مطلب اول
در آستانه نوروز 1397 شرکت مدیران خودرو به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ کشور که محصولات شرکت چری چین را در بازار اشران عرضه می کند اقدام به برگزاری یک برنامه تست رانندگی محصولات خود برای خبرنگاران کرد.
در این تست 2 هزار کیلومتری که چهار روز به طول انجامید خبرنگاران با خودروهای ام وی ام X33 و X22 از شهر تهران سفر را آغاز کرده و با گذر از شهرهای رشت، آستارا، اردبیل، تبریز، ارومیه، سنندج و همدان و بازدید از نمایندگی های شرکت مدیران خودرو در این شهرها به تهران بازگشتند.
شرایط این تست به صورتی بود که در هر خودرو 4 نفر با تجهیزات و وسایلشان قرار داشتند و به این ترتیب می توان گفت که شرایط شبیه ترین شرایط ممکن به یک مسافرت خانوادگی بود.

ام وی ام X22

ام وی ام X22

ام وی ام X22

ام وی ام X22 خودروی کراس اوور کوچک و دیفرانسیل جلوی چری است که در حقیقت بر اساس خودروی ام وی ام 315 ساخته شده است. طراحی ظاهری این خودرو یکی از نکاتی است که سبب شده تا فروش موفقی را تجربه کند ضمن این که سایز و ابعاد خودرو به صورتی است که می توان به راحتی آن را مورد استفاده روزمره نیز قرار داد.

ام وی ام X22

ام وی ام X22

ام وی ام X22 از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر بهره مند است که می تواند 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور این خودرو که دارای استاندارد یورو 5 نیز است یکی از 10 موتور برتر کشور چین به حساب می آید.
ام وی ام X22 در بازار ایران با دو گیربکس 4 دنده اتوماتیک و 5 دنده دستی عرضه می شود. ام وی ام X22 خودروی خیلی سریع و قدرتمندی نیست و توانایی های حرکتی کاملا معمولی دارد اما مصرف سوخت آن مناسب و اقتصادی است به طوری که در سیکل ترکیبی در هر 100 کیلومتر مدل دنده اتوماتیک تنها 6.1 لیتر و مدل دنده دستی نیز تنها 5.9 لیتر بنزین مصرف می کنند.
با توجه به قدرت و گشتاور موتور می توان گفت که نمونه دنده دستی این خودرو توانایی و لذت رانندگی بالاتری را در جاده دارد اما با در نظر گرفتن ترافیک شهری مثل تهران قطعا مدل دنده اتوماتیک راحتی بالاتری دارد.
به این نکته هم باید اشاره کرد که مدل دنده اتوماتیک با توجه به 4 دنده داشتن و گشتاور پایین موتور به هیچ وجه خودروی سریعی نیست و در سربالایی های جاده با ظرفیت تکمیل کم می آورد. نفوذ صدای موتور به داخل کابین هم در دورهای بالا جلب توجه می کند.
فضای داخلی این خودروی 1245 کیلوگرمی نیز جادار است و سرنشینان در طول سفر چندان مشکلی نخواهند داشت البته به شرطی که خودرو 4 نفره باشد و اگر سرنشین سومی در وسط صندلی عقب قرار بگیرد از راحتی سرنشینان کاسته خواهد شد.

ام وی ام X22

ام وی ام X22

در کل باید ام وی ام X22 را گزینه ای مناسب برای مصارف داخل شهر دانست که ظاهری شاسی بلند مانند دارد. البته این خودرو به هیچ وجه توانایی آفرودی ندارد ولی مزیت ارتفاع بالای آن این است که نگرانی در خصوص گیر کردن کف خودرو به زمین وجود ندارد.
اگر زیاد اهل سفر هستید و خودرو را بیشتر در جاده استفاده می کنید پیشنهاد می کنیم به سمت مدل دنده دستی این خودرو بروید.

ام وی ام X33

ام وی ام X33

ام وی ام X33

اما خودروی بعدی که در این تست حضور داشت ام وی ام X33 بود که یکی از با سابقه ترین و پر فروش ترین خودروهای چینی حاظر در بازار کشور است. این خودرو در حال حاضر با طراحی بروز و جدید خود بسیار مورد توجه افراد علاقه مند به خودروهای کراس اوور قرار دارد.
طراحی داخلی مدل جدید این خودرو نیز در مقایسه با نسل های قبلی بسیار جذاب تر شده است و همانند خودروهای مدرن یک نمایشگر رنگی در کنسول مرکزی نصب شده است.

ام وی ام X33

ام وی ام X33

ام وی ام X33 از نظر فنی تفاوتی با نسل قبلی ندارد و از همان موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره مند است که می تواند 136 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.
ام وی ام X33 در بازار کشور با گیربکس 5 دنده دستی و CVT اتوماتیک موجود ایت که مدل اتوماتیک آن در حالت دستی 7 دنده دارد. مدل دنده دستی X33 به لطف گشتاور بالای موتور و وزن مناسب 1420 کیلوگرمی خودرو کشش و توانایی خوبی دارد.

ام وی ام X33

ام وی ام X33

مدل دنده اتوماتیک هم با وجود این که کند تر از مدل دنده دستی است اما راحتی بالایی دارد و عملکرد گیربکس آن نیز در مقایسه با گیربکس 4 دنده X22 بهتر است.
از ام وی ام X33 نیز همانند X22 نباید انتظار توانایی های خارج جاده ای داشت چون نیروی موتور در این خودرو تنها به چرخ های جلویی انتقال پیدا می کند و بیشتر اتومبیلی است که ظاهر و قیافه یک خودروی شاسی بلند را دارد تا توانایی های آن.
اما مزیت کراس اوورهای اینچنینی این است که معمولا در چاله ها و دست انداز های شهری کفشان به جایی گیر نمی کند مشکلی هم در عبور از رمپ های دارای شیب تند ندارند ضمن اینکه قرارگیری راننده در آنها همانند شاسی بلندها بوده دید خوبی را برای راننده و سرنشینان ایجاد می کنند.

تست رانندگی با محصولات مدیران خودرو

تست رانندگی با محصولات مدیران خودرو

ام وی ام X33 در سفر خودرویی رضایت بخش است و فضای داخلی ان هم چه در بخش سرنشینان و چه در بخش صندوق بار بزرگ و مناسب است.راحتی و نرمی سواری نیز در رده ای بالاتر از X22 قرار می گیرد.
ام وی ام X33 برای خانواده های پر جمعیت گزینه بهتری در مقایسه با X22 است و به واسطه اتاق بزرگ خودرویی کاربردی تر به حساب می آید.
با این وجود باید گفت که با توجه به گستردگی و تنوع جاده ها و شرایط اقلیمی کشورمان، خودروهای ام وی ام می توانند به حداقل استانداردها برای گذر از جاده های پر پیچ و خم یا رانندگی مداوم با سرعت بالا دست یابند اما در عین حال جای کار زیادی برای بهبود شتاب و عایق بندی این خودروها نیز وجود دارد.
البته نکته ای که معمولا از نظر مشتریان پنهان می ماند اینکه فارغ از مباحث شتاب و عملکرد دینامیکی، هر دو خودرو ایکس 22 و ایکس 33 از حیث ایمنی بدنه در شرایط قابل قبول و مناسبی قرار می گیرند و از این زاویه کاملا نسبت به خودروهای نا امن تولید داخل برتری دارند.
با این حال امیدواریم که مهندسان چینی برخلاف همتایان ایرانی خود دست از تلاش بر ندارند و با بهبود مشخصات فنی و کیفی، خودروهای کم ایراد تری را وارد بازار کنند.
در انتها می توانید گالری تصاویر ام وی ام X33 و X22 را تماشا کنید.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/29
از هرچی اشغال بی هویت چینیه متنفرم. حیف پول!
1397/1/1
ماهم از آشغال های تولید داخل مافیا دولتی خودرو متنفریم و برای آرامش و راحتی خودمون و خانوادمون خودروی چینی با آپشن بیشتر و کیفیت و ایمنی بهتر را میخریم.
حاضر به خرید محصولات دسته دوم ده سال کار کرده فلان برند دهن پر کن هم نیستیم، چون نه پول و توان هزینه استهلاک و لوازم گران آنها را داریم و نه حوصله و وقت سرگردان بودن توی تعمیرگاه های خودرو
شما هم لنگ و روزنامه باطله را بردار بورو شیشه پراید آقاجونت را برق بنداز، ثوابش بیشتر این ول گشتن توی اینترنته
1397/1/1
از ماشین چینی بدت میاد خوب برو ماشین ساخت داخل هویت دار بخر!!!...
مثل ۲۰۶ ،۴۰۵ ...که همشون اصل فرانسه هستن و اصلا قطعات بنجل ندارن....!
اگر هم پولداری برو سراغ وارداتی ها...
چینی ها حداقل از نظر امنیت از تولیدات داخل بهترهستن پس من که پول ماشین خارجی رو ندارم و امنیت خانواده ام برام مهمه ناچاریم برم سراغ این ماشینهای به قول شما بی هویت....البته سلایق متفاوتند و نظرها همه محترم
1397/1/1
در حال حاضر ایرانی ها که تولید ملیشون رو چینی ها متمرکز شده. پس متنفر بودن شما طبیعی نیست.
الان شما به جز این موارد ماشین ارزون قیمت ژاپنی یا المانی یا یا امریکایی میبینی که اینجوری میگی.
1397/1/1
باشه میریم محصولات با هویت داخلی و با هویت پژو را میخریم
1397/1/1
باشه میریم محصولات با هویت داخلی و پژوه های فرانسوی میخریم
1398/9/8
عشق فقط یک کلام
پراید (ع) XD