موضوعات داغ

موتور بنزینی 1.5 لیتری ACT فولکس واگن به اندازه یک موتور دیزل کم مصرف است

عکس مطلب اول
زمانی تنها مدل های دیزلی فولکس واگن دارای نشان BlueMotion بودند اما مدتهاست که آن دوران به سر رسیده است. آخرین مدل سازگار با محیط زیست، گلف فیس لیفت با موتور جدید و اقتصادی 1.5 لیتر TSI توربوشارژ است که بر اساس چرخه میلر کار می کند. با هدف دستیابی به مصرف سوختی در حد موتورهای دیزل، این موتور 4 سیلندر بنزینی 130 اسب بخار قدرت دارد و هم اکنون در نسخه های اروپایی گلف 5 در هاچبک و مدل استیشن Variant عرضه می شود که بعدا مدل های دیگر فولکس واگن با این موتور به فروش خواهند رسید.
بهترین ویژگی این موتور در مقایسه با نسخه فعلی 1.5 لیتر با 150 اسب بخار قدرت چیست؟ اول از همه باید گفت منظور از ACT در نام این موتور به معنای سیستم مدیریت فعال سیلندرهای موتور است. هنگامی که راننده به حداکثر قدرت موتور نیاز ندارد این سیستم به صورت خودکار دو تا از سیلندرها را غیر فعال می کند ولی در این حالت موتور فقط در محدوده 1400 تا 4000 دور در دقیقه و تا سرعت 130 کیلومتر در ساعت کار می کند.
طبق گفته فولکس واگن رانندگان به سختی متوجه تغییر حالت 4 سیلندر به 2 سیلندر می شوند و در این حالت برای اطلاع راننده نوشته 2 Cylinder Mode که به معنای فعال شدن حالت 2 سیلندر است روی صفحه پشت آمپر نمایش داده می شود.
اگر گلف را با گیربکس 7 دنده دو کلاجه سفارش دهید از سیستم هایبرید مایکرو برخوردار می شوید که مجهز به فناوری پیشرفته کاهش مصرف سوخت است. در شرایط معینی مانند پایین رفتن از سراشیبی، هنگامی که راننده پدال گاز را رها می کند موتور کاملا خاموش شده و کلاچ غیرفعال می شود. فولکس واگن طبق آزمایشاتی که انجام داده است می گوید که این سیستم باعث کاهش مصرف به اندازه 0.4 لیتر در 100 کیلومتر می شود.

فولکس واگن گلف

فولکس واگن گلف


فولکس واگن گلف

فولکس واگن گلف

با استفاده از این موتور مصرف سوخت گلف در سیکل ترکیبی 4.8 لیتر در 100 کیلومتر و در خارج از شهر با گیربکس 6 دنده دستی به رقم شگفت انگیز 4.0 لیتر در 100 کیلومتر (4.1 لیتر با گیربکس دو کلاجه) رسیده است.
طبق گفته مقامات فولکس واگن موتور 1.5 TSI ACT آینده درخشانی پیش رو دارد زیرا نسخه های دیگری از این موتور برای بازار جهانی در راه است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/5
سلام
این تکنولوژی خیلی خوب هست ولی می بایست از سایپا مطمئن الگو برداری کنند اگر یادتون باشه یک موتور یک لیتری با 165 اسب بخار قدرت و مصرف 4 لیتر یا 4.5 زیاد یادم نمونده فقط یادمه گفته شد در عرض سه سال آینده به تولید انبوه می رسد که وزیر بهشون گفت نه در عرض 100 روز باید به تولید انبوه برسه!
یادش به خیر !!!!!! یک لیتری 165 اسب بخار !!! آلمان خیلی باید کار کنی تا همچین موتوری تولید کنی! خیلی!!!