موضوعات داغ

خشونت در چهره سامورائی؛ بررسی تویوتا لندکروزر Wald در تهران

عکس مطلب اول
تویوتا لندکروزر سری 200 نخستین بار در سال 2008 به بازار معرفی شد. این خودرو که از پلتفرمی مشترک با لکسوس LX570 بهره مند است از زمان عرضه خود به بازار مورد توجه بسیاری از دوستداران خودروهای اس یو وی بوده است و فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. اما در این بین هستند مشتریانی که لندکروزر را به خاطر توانایی های آفرودی آن نمی خرند. برای این دسته از خریداران که البته تعداد آنها نیز کم نیست کمپانی های تیونینگ کیت های مختلف و متنوعی را ارائه می کنند که با نصب آنها روی تویوتا لندرکروزر ابهت و جذابیت بصری این خودرو بیش از پیش افزایش پیدا می کند.
یکی از این کمپانی ها شرکتی به نام Wald است. این شرکت یک تیونر ژاپنی است که در لس انجلس آمریکا نیز شعبه دارد و از سازندگان مشهور و بزرگ بادی کیت (کیت بدنه) برای خودروهای مختلف به شمار می رود که اتفاقا محصولات این تیونر در بازار ایران نیز طرفدارانی دارند.
اخیرا نیز یکی از مالکان خوش ذوق یک تویوتا لندکروزر در تهران اقدام به نصب باید کیت Wald روی خودروی خود کرده و چهره ای جدید به تویوتا لندکروزر بخشیده است.

تویوتا لندکروزر Wald

تویوتا لندکروزر Wald

لندکروزر مورد بررسی از سری 200 یعنی آخرین نسل این خودرو است. همانطور که در تصاویر می بینید چهره این خودرو مدل 2016 است اما باید بدانید که مدل فیس لیفت 2016 تویوتا لندکروزر هرگز به صورت رسمی و عمده وارد بازار کشور نشد و اکثر لندکروزرهای فیس لیفتی که در خیابان مشاهده می کنید مدل های قبل از فیس لیفت هستند که با صرف هزینه ای اقدام به بروز رسانی ظاهر خودرو کرده و چراغ های عقب و جلو وسپرهای مدل فیس لیفت را روی خودرو نصب می کنند.
بخش جلویی تویوتا لندکروزر را یک جلوپنجره ذوزنقه ای شکل بزرگ در بر گرفته است که دارای ظاهر کرومی بوده و نمای شکیلی دارد. سپر این خودرو نیز با سپر بزرگ و اسپرت Wald تعویض شده است که نمایی بسیار اسپرت دارد و ارتفاع خودرو را نیز پایین تر از معمول نشان می دهد. این سپر همچنین چراغ های LED روشنایی در روز و نورافکن های خودرو را نیز در خود جای داده است. روی گلگیرهای جلو نیز دو چراغ LED کوچک نصب شده اند که طرحی جالب دارند و همزمان با چراغ های روشنایی در روز روشن می شوند.

تویوتا لندکروزر Wald

تویوتا لندکروزر Wald

نمای جانبی این تویوتا لندکروزر نیز دو تغییر عمده دارد که اولی رینگ های بسیار بزرگ 22 اینچی و دیگری گلگیرهای پف کرده و درشت هستند که هر دوی اینها نیز بخش از کیت Wald به شمار می روند.
نمای عقبی به نسبت تغییرات کمتری را تجربه کرده است. عقب خودرو کاملا به مدل فیس لیفت تغییر پیدا کرده است و کیت بدنه نیز در این بخش شامل یک اسپویلر بزرگ روی سقف و سپر تغییر یافته می شود. سپر خودرو دارای یک بخش کرومی بزرگ است که در پایین آن دیفیوزرهای مربوط به بادی کیت Wald قرار گرفته اند. در این بخش البته بهتر بود که فکری نیز برای خروجی اگزوز می شد تا از نظرها پنهان شود.

تویوتا لندکروزر Wald

تویوتا لندکروزر Wald

شیشه های خودرو نیز دودی شده اند تا در کنار رنگ مشکی خودرو بر جذابیت و ابهت این خودرو بیافزایند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که نصب این کیت بدنه ی به شدت اسپرت سبب افت توانایی های خارج جاده ای و آفرودی تویوتا لندکروزر می شود اما در عوض به بهبود آیرودینامیکی و هندلینگ خودرو کمک می کند و همچنین لندکروزر را از یک خودرویی با ظاهری ساده و زمخت تبدیل به خودرویی شکیل و چشم نواز کرده است.

تویوتا لندکروزر Wald

تویوتا لندکروزر Wald

اما تغییرات این خودرو تنها محدود به نمای بیرونی آن نیست و مالک این تویوتا تغییراتی را نیز در دیزاین داخلی این خودرو انجام داده است. با ورود به کابین تویوتا لندکروزر Wald دو تغییر در وهله نخست توجهتان را جلب خواهد کرد. اولی غربیلک فرمان 4 شاخه جدید متعلق به مدل فیس لیفت 2016 و دیگری نصب مانیتور بزرگ لمسی در کنسول مرکزی است که داخل خودرو را بسیار شبیه به مدل فیس لیفت کرده اند. کیفیت داخلی نیز مانند هر تویوتای دیگری جای بحث ندارد و البته از نظر امکانات نیز این خودرو در وضعیت مطلوبی قرار دارد. از امکانات این خودرو باید به سانروف برقی، گرمکن صندلی های جلو، تهویه دوگانه خودکار، قفل دیفرانسیل مرکزی و عقب، تودوزی چرمی، شیشه های برقی، سنسورهای پارک جلو و عقب، کلید شروع حرکت با دنده دو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، آینه های برقی و پدال های آلومینیومی اشاره کرد.

تویوتا لندکروزر Wald

تویوتا لندکروزر Wald

بخش فنی و موتور تویوتا لندکروزر Wald اما بدون تغییر باقی مانده است. خودرو مورد بررسی دارای یک موتور شش سیلندر وی شکل به حجم 4 لیتر است که می تواند 270 اسب بخار قدرت و 386 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. موتور این خودرو از نوع تنفس طبیعی است و به سیستم VVT-i نیز مجهز شده است تا عملکرد آن بهبود پیدا کند.
انتقال نیرو در این خودرو نیز با کمک یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک مجهز به تیپ ترونیک به هر چهارچرخ خودرو انجام می شود که به دنده کمکی نیز مجهز است. شتاب صفر تا صد کیلومتر تویوتا لندکروزر 9.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 180 کیلومتر بر ساعت است.

تویوتا لندکروزر Wald

تویوتا لندکروزر Wald

در انتها نیز باید اشاره کنیم که کیت مذکور برای مالک خودرو هزینه ای بیش از 100 میلیون تومان داشته است و به صورتی کاملا حرفه ای روی این خودرو نصب شده است. در انتها می توانید گالری تصاویر این خودرو را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

29 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/27
چجوری اینقدر پول دارند ؟؟؟ من ک بابام دکتر اینقدر پول دار نیست،این خودرو پلاک ملی میشه الان ؟؟؟؟؟
1397/1/27
دوست عزی این ماشین فیس لیفت شده و روش کیت نصب شده، مدل جدید واقعی نیست، صرفا فیس لیفت هست. هر چند هستن کسایی که جدید که فک کنم از 2017 شروع شده رو وارد و پلاک کردن
1398/8/23
الان به ما چه که ننه بابات پولدار نیستن
1397/1/27
این کاره دیزاینو کیته ! واقا عالیه ، یکی 2 تا دیگه هم فیس لیفت کرده
1397/1/27
یک کلام. فوق العاده
1397/1/27
خیلیا به خاطر نداری مجبورن پراید رو بصورت شرایطی بگیرن اونوقت این یارو ۱۰۰ میلیون فقط خرج ظاهر ماشینش کرده.
1397/1/27
داره،مي كنه نوش جونش...
1397/1/28
با سلام دوست عزیز
من جزو اون گروهم که تو میگی ولی قرار نیست همه مثل هم باشن، درآمدها تو جامعه متفاوته
بیایید انقدر با بخل به آدم ها نگاه نکنیم
1397/2/1
زحمت کشیده پول درآورده حالا هم لذتشو میبره
1397/4/12
داشته خرج کرده به کسیم هیچ ربطی نداره.
1397/1/27
در یک کلام فوق العاده هست...
1397/1/27
چطور پلاکش کرده؟؟؟؟ مگه 2500 به بالا نیست؟؟
1397/1/27
عالیه
پرچم بالا
1397/1/28
مثل همیشه عالی
1397/1/28
محدودیت خودروهای بالای 2500 سی سی فقط واسه ما مردم عادیه واسه خواص هر مدل و هر ماشینی بخان میتونن سوار شن :/
1397/1/28
هستند کسانی که با کدّ یمین و عرق جبین و زحمت خودشون ، درآمد خوبی دارند. و نوش جونشون.
این که همه رو مال مردم خور فرض کنیم و متقلب ، یا ناشی از کوته فکری هست یا حسادت.
دوما . خوبه که نویسنده واضحا توضیح داده که جلوپنجره و سپر و چراغ جلو ، تعویض شده.
باز بعضیا میان میگن: واردات اینا مال از ما بهترونه ، چجوری بالای ۲۵۰۰ سی سی وارد شده و ...
بابا جان ، این لندکروزر آخرش ، مدل ۲۰۱۳ هست.
1397/1/28
داداش احسان پرچم بالا......این رو همون طوری که یکی از دوستان اشاره کردند کار دیزاینو کیت هست.دیزاینو کیت کارش بیستم یه چیزی بالاتره.
1397/1/28
طرف 100 میلیون پول کیت ماشینشه برا عشق و حال ! من با 100 میلیون کامل زندگی جدیدی اغاز میکنم یعنی صفرتاصدم تغییر میکنه ! حتی دست برادر و دوستمم میتونم بگیرم میتونم ازدواج کنم میتونم خیلی کاراها بکنم !
1397/2/1
چقدر طرز فکرتو دوست دارم! ولی هرجور حساب میکنم الان هزینه عروسی با 200 تا مهمون بیشتر از اینها در میاد!! ( هزینه دوران نامزدی ، آتلیه ، ماشین عروس ، عقدکنان ، خرید عروسی و ... ) تازه از سرویس طلا برای عروس خانوم ، چند تا تکه اجناسی که معمولا داماد میخره ، پول خونه (حالا چه خرید چه اجاره ) فاکتور میگیریم !! کاشکی میگفتی چه جوری اینکارو میتونی کنی

بهر حال از صمیم قلب برات آرزو میکنم که مشکلاتت حل شه به خوشی ازدواج کنی و به آرزوهات برسی
1397/1/29
نوش جونش
دارندگی و برازندگی
1397/1/30
داداش احسان پرچمت بالااااااااا
این است دیزاینو کیت ماشالله
1397/2/1
هنره دست احسان دیزاینو❤❤❤
1397/2/2
درسته ما پولشو نداریم ولی از دیدنش که میتونیم لذت ببریم واقعا زیباست ودیدنش هم لذت بخشه همیشه به داشته هاتون قانع باشین خیلی ها همونو هم ندارن
1397/3/31
در کل ماشین خوبیه
من در خدمت سربازی راننده بودم از اون تویوتا قدیمی سوار شدم عالی بود چه برسه به این
1397/4/12
عجب هیولایی! عالیه
1397/11/27
ایول ب دیزاینرش

پ.ن:نویسنده عزیز وحله اشتباهه درستش وهله هست
1398/6/24
معلومه که مال قبل 2013 هستش چون موتور مال مدل های قبل 2015 هستش
1398/6/25
ماشین باحالی است،فقط خدایی قیمتش بالاست
1398/7/17
دوستان بنده ۱۲دستگاه لندکروزر سفارش اروپا سند و مدل۲۰۱۹ قابل پلاک گذاری و استعلام دارم به قیمت ۳میلیارد و ۲۵۰ملیون نقد و پلاک گذاری همان روز اگر نیاز دارید ایمیل خودرا بگذارید در صورت توهین یا مزاحمت از طریق فتا و وزارت اطلاعات شدیدا پیگیری میشود حتی ایمیل جعلی در ضمنs550..rx350...lx570....کاین ملی ۲۰۱۹ موجود است