موضوعات داغ

ولوو XC90 در برابر لکسوس RX200t؛ دوئل اشراف زادگان

30 فروردین 1397

مقدمه

در دوره زمانه ای که هر هاچ بک ارزان قیمتی، با کمی افزایش ارتفاع و 4 عدد قطعه پلاستیکی ادعای شاسی بلند بودن میکند و اتفاقاً مورد استقبال هم قرار میگیرد، روبرو شدن با SUV های لوکس درست و حسابی حس خوبی دارد. البته این حس خوب با دیدن برچسب های قیمتی نجومی، که این زیبا رویان راحت و ایمن را از دسترس عموم مردم "ازجمله خودم!" خارج نموده، مقداری در هم میشکند. بگذریم؛ به هر حال این جور ماشین ها حتی در کشورهای بدون تعرفه گمرکی هم گزینه های ارزانی به حساب نمی آیند و ما هم امروز اینجا نیامده ایم که بحث تکراری تعرفه های غیرعادلانه را پیش بکشیم بلکه میخواهیم در کنار شما با دو تا از جذاب ترین شاسی بلندهای کشور یعنی ولوو XC90 و لکسوس RX 200t آشنا شویم و رقابت کوچکی میانشان ترتیب دهیم تا ببینیم نتیجه چه میشود. پس اگر به این کلاس با کلاس خودرویی علاقه دارید امروز هم با خودروبانک همراه شوید.

طراحی ظاهری

راستش را بخواهید من خودم همیشه از منتقدان طراحی لکسوس بوده ام و تا همین چند سال پیش با دیدن محصولات این برند میگفتم اینها همان تویوتا هستند، با کیفیت مونتاژ بهتر و مقداری کروم اضافه! در واقع در بسیاری از مدل های این کمپانی، نه از آن هیبت مرسدس بنز خبری بود و نه ویژگی های هیجان انگیز امثال ب ام وه و به همین دلیل علیرغم ویژگی های فنی عالی نمیتوانستم این ماشین ها را به عنوان گزینه های لاکچری تمام عیار بپذیرم. اما مدتی است که تیم طراحی شاخه لوکس ساز تویوتا مسیر خودش را پیدا کرده و نتیجه اینکه امروز با دیدن تولیدات لکسوس از جمله همین RX جدید، چیزی جز تحسین به ذهنم خطور نمیکند. مثلاً نگاهی به جلو پنجره یکپارچه و خطوطی که با گذر از روی کاپوت، این قسمت را به ستون A متصل کرده اند بیندازید؛ واقعاً زیبا است. هماهنگی میان زوایای تند و تیزی که در چراغهای اصلی، هالوژن ها و حتی خطوط بدنه دیده میشوند هم به بهترین شکل رعایت شده. از دیگر نکات جذاب طراحی بدنه RX میتوان به فرم خاص لچکی و ستون انتهایی "که البته در مدلهای با رنگ بدنه روشن نمود بیشتری دارد" و گلگیر عضلانی عقب اشاره کنیم که در مجموع حالتی اسپرت به بخش کناری خورو بخشیده اند. در قسمت پشتی هم چراغهای زیبا، سپری شیک و خطوط شکسته ای که این بخش را با دماغه هماهنگ نموده اند جلب توجه میکنند.

سری هم به میهمان سوئدی بزنیم. قبل از هر چیز این را بگویم که سابقه ولوو در ساخت ماشین های کسالت آور به مراتب بدتر از لکسوس بوده. مثلاً اگر نگاهی به نسل قدیم همین XC90 بیاندازید متوجه منظورم خواهید شد. اما خوشبختانه این ماشین ساز قدر اروپائی هم مثل رقیب ژاپنی اش در چند سال اخیر جهش رو به جلوئی در طراحی داشته است و XC90 جدید هم از این پیشرفت بی نصیب نمانده. البته ولوو نسبت به لکسوس لباس سنگین تری به تن فرزندش کرده و با استفاده از خطوط ساده تر در دماغه، چهره ای جدی تر و با وقارتر از RX خلق نموده است. همانطور که در تصاویر مشاهده میکنید این قضیه "حتی با شدت بیشتری" در امتداد بدنه ادامه یافته و در این زاویه هم متانت بر هیجان پیشی گرفته است. البته ریزه کاری هایی مثل چیدمان داخلی زیبای چراغها و ابعاد مناسب رینگ ها باعث شده اند که این ظاهر مستحکم، خسته کننده جلوه نکند و حالتی گیرا داشته باشد. و در بخش انتهایی با شکل و شمایل سنتی XC90 که شامل چراغهای کشیده و صندوق عریض است مواجه شدیم که شاید از دید برخی به اندازه قسمت جلوئی جذاب از کار در نیامده باشد اما به نوعی اصالت محصول را به رخ میکشد.

پس میتوان گفت که هر دو خودرو امتیاز کامل این بخش را گرفتند. در واقع ولوو با قیافه جدی تر و ابهت ظاهری بیشتر و در طرف مقابل لکسوس با ظاهر تهاجمی و خطوط اغواگرایانه تر هر کدام زیبایی را به زبان خود تعریف نموده اند و انتخاب برنده بیشتر به سلیقه شخصی شما باز خواهد گشت. البته به احتمال زیاد جوانترها با RX ارتباط بیشتری برقرار میکنند اما طراحی شیک XC90 هم میتواند برای بسیاری از گروه های سنی جذاب باشد.

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین هر دو اتومبیل، قبل از هر چیز بوی خوش چرم و کیفیت عالی مونتاژ روحمان را نوازش داد. با لمس قطعات داخلی هم چیزی جز کیفیت و ارگونومی مطلوب احساس نشد که البته برای اتومبیل هایی در این سطح همین انتظار را هم داشتیم. هر دو خودرو برای چیدمان داخلی از همان فلسفه طراحی ظاهری خود استفاده نموده اند؛ یعنی اینجا هم ولوو طراحی ساده و مستحکم را ترجیح داده و لکسس مقداری شلوغ کاری و هیجان را چاشنی خطوط لوکسش نموده است. بسیاری از کلیدهای کنترلی و تنظیمات XC90 در نمایشگر بزرگ میانی جای گرفته اند و این قضیه به خلوت تر شدن داشبورد منجر شده است. اما در موردRX محل قرار گیری نمایشگر و نحوه تنظیمات آن ما را به یاد ماشین های آلمانی انداخت که این چیدمان رنگ و لعاب هیجان انگیز تری به کنسول میانی داده. در واقع میشود گفت که کابین ولوو مقداری خانوادگی تر و لکسوس اندکی اسپرت تر طراحی شده که به نظر من در این قسمت میهمان ژاپنی در ترکیب جذابیت های جوانی با اِلمان های ساده و لوکس موفق تر بوده است.

البته از لحاظ ویژگی های کاربردی و جادار بودن، شرایط XC90 بهتر است و با نگاهی به فضای صندوقشان هم متوجه شدیم که ولوو محفظه بسیار بزرگتر و کارآمدتری برای سرنشینان در نظر گرفته.

امکانات

امکانات زیاد و گاه حتی بیشتر از میزان مورد نیاز از ویژگی های اصلی هر خودرو لوکسی به حساب می آید و صحبت از آپشن های ریز و درشت این دو خودرو نیز به تنهایی یک مقاله جداگانه را طلب میکند! اما به طور خلاصه به تعدادی از گزینه های امنیتی و رفاهی این دو اشاره میکنیم. داخل XC90 سیستم های ترمز و پایداری از قبیل ABS, EBA, EBD, DSTC سیستم های تکمیلی محافظتی در تصادفات شامل SIPS, WHIPS, Reduced Guard، اخطار و ترمز اتوماتیک، هشدار خوابالودگی راننده و انحراف از مسیر، هشدار خروج از خط، سیستم هشدار دهنده جلوگیری از تصادف، سامانه حفاظتی در هنگام واژگونی ROPS، ایربگ های جلو، جانبی، پرده ای، ترمز دستی الکترونیکی، نمایشگر لمسی، سنسورهای نور و باران، چراغ های تطبیق پذیر جلو، صندلی های برقی بهمراه حافظه و گرمکن، ورود و استارت بدون کلید، کنترل سرعت در سراشیبی HDC، درب صندوق برقی، آینه الکتروکرومیک، امکان انتخاب حالت های مختلف رانندگی و بسیاری موارد دیگر دیده میشوند که واقعاً عالی است.

البته RX را هم به هیچ عنوان دست کم نگیرید چون با داشتن آپشن هایی از قبیل انواع سیستم های ترمز و پایداری VSC, TRC, EBD, BA, ABS ، ترمز اضطراری، هشدار دهنده فشار باد تایرها، کیسه های هوای کامل، سیستم تعلیق تطبیق پذیر، صندوق برقی هوشمند، دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی بهمراه سیستم اتوهلد، انواع رادارها مثل پیشگیری از تصادف و عابر پیاده و نقطه کور و حرکت میان خطوط، کروز کنترل هوشمند، شارژر وایرلس، امکان انتخاب حالت های مختلف رانندگی، سیستم هدآپ HUD، صندلی های برقی جلو بهمراه تهویه، گرمکن و حافظه، سیستم استارت/استاپ، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای و بسیاری موارد دیگر بدون شک لبخند رضایت را بر لبان شما جاری خواهد ساخت.

ایمنی

وقتی صحبت از شاسی بلندهای لوکس و گران قیمت آن هم از معتبر ترین برندهای جهان مطرح باشد، طبیعتاً نباید نگران امنیت باشیم؛ چرخی در سایت موسسه Euro NCAP و مشاهده ستاره های کامل این دو خودرو هم مهر تائیدی بر این حدس و گمان ما زد. البته اگر به خلاصه گزارشها نگاهی بیندازیم متوجه میشویم که وضعیت XC90 اندکی بهتر میباشد که خوب این موضوع با توجه به وسواس همیشگی خودروساز سوئدی نسبت به ایمنی چندان هم دور از ذهن نبود.

پیشرانه و توانایی های حرکتی

با توجه به قوانین عجیب واردات، ایرتویا مجبور شده نمونه 4 سیلندر RX را به کشور وارد کند که البته این موتور 2 لیتری به کمک پرخوران توربو مقداری از کمبود حجمش را جبران نموده و با 238 اسب بخار قدرت از دور موتور 4800 الی 5600 و 350 نیوتن متر گشتاور از دور موتور 1650 الی 4000 میتواند مشتریان را تا حدودی راضی نگاه دارد. زیر کاپوت XC90 هم یک انجین 2 لیتری نهفته است اما تفاوت اینجاست که پیشرانه ولوو به غیر از توربو به سوپرشارژر نیز مجهز شده و قدرتی بسیار بالاتر از RX در اختیار قرار میدهد. در حقیقت 316 اسب بخار قدرت در دور 5700 و 400 نیوتن متر گشتاور از دور 2200 تا 5400 آن هم از موتوری با این سایز واقعاً راضی کننده است. نتیجه اینکه XC90 میتواند در عرض 6.5 ثانیه "در شرایط استاندارد" به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد که 2.7 ثانیه سریعتر از RX میباشد و این قضیه در کنار حداکثر سرعت 230 کیلومتری ولوو در برابر تاپ اسپید 200 کیلومتری لکسوس نشان از برتری کامل مسافر اسکاندیناوی دارد. حتی از نظر مصرف سوخت هم شاسی بلند سوئدی با عدد 7.7 لیتر در شرایط ترکیبی، 0.4 لیتر کم مصرف تر از رقیب "در شرایط مشابه" ظاهر میشود. ضمناً جعبه دنده ولوو از نوع 8 سرعته اتوماتیک و لکسوس 6 سرعته خودکار است و هر دو نیرو را بصورت هوشمند میان 4 چرخ تقسیم مینمایند.

شاید تنها دلخوشی خریداران لکسوس در بخش فنی، به سابقه خوش محصولات این برند در بحث استهلاک پائین و ماندگاری بالا محدود شود چرا که رده بندی های کیفی معتبر، همیشه از جایگاه بالای لکسوس در این زمینه یاد کرده اند.

تجربه رانندگی

ابتدا سری به ولوو بزنیم. ابعاد بزرگتر و فاصله محورهای بیشتر این محصول، کابین جادارتر و کاربردی تری در اختیارمان قرار داده و از این رو XC90 به نسبت RX برای مسافرت های دسته جمعی گزینه بهتری به نظر میرسد؛ اما به هر حال این ابعاد میتواند برای شهرهای شلوغ کمی دردسرساز هم باشد. در پشت فرمان میزان تسلط به نسبت کلاس خودرو مناسب است و آرامش حاصل از عایق بندی عالی و سیستم تعلیق نرم اتومبیل حس خوبی به تمامی سرنشینان میدهد. البته این نرمی مقداری از ویژگی های اسپرت رانندگی کاسته و در نتیجه شما هنگام فرمان دادن های سریع ممکن است با مقدار کمی احساس ناپایداری مواجه شوید. البته با توجه به مهندسی خوب شاسی و وجود انواع سیستم های پایداری این قضیه بیشتر در حد همان احساس باقی میماند و کنترل اتومبیل به این راحتی ها از دستتان خارج نخواهد شد. راستی در مورد ترمزها نیز وضعیت مناسب ارزیابی شد. اما زودتر به بحث خوش شتاب بپردازیم؛ با توجه به اندام درشت و وزن زیاد XC90 ناخودآگاه حس سنگینی و تنبلی در ذهن انسان شکل میگیرد اما کافی است یک بار پدال گاز این غول 2.1 تنی را فشار دهید تا یاد بگیرید هرگز از روی ظاهر قضاوت نکنید! به لطف وجود سوپرشارژر از تاخیر اولیه توربو هم خبری نیست و ماشین از همان ابتدای امر آماده شلیک شدن میباشد. در دورهای بالاتر هم که توربو به وظیفه خود عمل میکند و پیشرانه با اسب و گشتاور مناسبش به راحتی به سرعت خودرو می افزاید. خلاصه اینکه شاید لذت فرمان دادن های وحشیانه با شاسی بلندهای اسپرتی مثل X4 یا کاین در این محصول تجربه نشود اما واکنش های عالی به پدال گاز و پایداری قابل قبول، رانندگی لذت بخشی را به شما هدیه خواهد داد.

حالا نوبت لکسوس است. از طرفی با دیدن چهره وحشی بیرونی و داشبورد اسپرت RX دلمان را برای یک رانندگی هیجان انگیز صابون زده ایم و از طرف دیگر میدانیم که با توجه به مشخصات فنی مدل وارد شده به کشور و رسالت اصلی لکسوس که تمرکزش بر رفاه و آسایش است، خبری از هیجان نخواهد بود! اما قبل از حالت تخت گاز، سعی کردیم روی سایر ویژگی هایRX متمرکز شویم. در این محصول هم دید به جلو و طرفین کافی است ولی همانند ولوو برای دیدن پشت سر میبایست دست به دامان سنسورها و دوربین شویم. همانطور که انتظار میرفت داخل کابین سکوت و آرامش مناسبی برقرار میباشد و با توجه به اینکه لکسوس همواره از برترین های کیفیت و ماندگاری بوده، خیالمان راحت است که این آرامش تا سالها ماندگار خواهد ماند. صندلی ها نیز از ارگونومی و راحتی خوبی برخوردارند و به این زودی سرنشینان را خسته نمیکنند. با فشردن پدال گاز متوجه شدیم که واکنش موتور RX آنقدرها که فکر میکردیم هم نا امید کننده نیست. در واقع همین شتاب 9.2 ثانیه ای برای یک رانندگی نرمال کاملاً کافی به نظر میرسد و کشش ناشی از گشتاور مناسبی که از دور موتور بسیار پایین در دسترس قرار دارد اجازه نمیدهد که با کمبود خاصی مواجه شویم. تنها مشکل این است که در این رنج قیمتی رقبای بسیار چابک تری با شتاب های زیر 7 ثانیه "از جمله همین XC90" وجود دارند که اگر اراده کنند حسابی از خجالت این ژاپنی پر ادعا بر خواهند آمد. پس اگر RX را انتخاب کردید زیاد خودتان را درگیر رقابت های خیابانی نکنید چون در نهایت یک مزدا 3 قدیمی هم میتواند شانه به شانه شما حرکت کند! از لحاظ دقت فرمان و هندلینگ هم با اینکه شرایط RX جدید نسبت به نسل قبلی مقداری بهتر شده اما باز هم با دینامیک اعجاب انگیزی روبرو نمیشویم. البته این را هم بگوئیم که به لطف وجود سیستم های پایداری هوشمند و تکاملی که روی شاسی صورت گرفته با مشکل عدم پایداری مواجه نیستیم و مانند ولوو فقط مقداری حالت گهواره ای در پیچ های تند احساس میشود. ترمزها نیز شرایط مطلوبی دارند و در تست کوتاه ما مطمئن نشان دادند.

نتیجه گیری

خوب این رقابت هم به پایان رسید و حالا مثل همیشه وقت آن است که ببینیم کدام خودرو برای کدام سلیقه مناسب تر خواهد بود. هر دو ماشین جذاب، پر آپشن، ایمن و با کیفیت بودند؛ پس خرید هر کدامشان میتواند لذت بخش باشد. اما اگر شتاب و حداکثر سرعت اتومبیل برایتان خیلی مهم است در انتخاب XC90 لحظه ای تردید به دلتان راه ندهید زیرا این غول سوئدی از نظر واکنش های پدال گاز بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر میشود و نه تنها به راحتی از پس RX 200t بر می آید بلکه برای خودروهای قوی تر از لکسوس هم شاخ و شانه اساسی خواهد کشید. تازه با توجه به اینکه اهل سرعت هستید ممکن است همان چند امتیاز بالاتر ایمنی ولوو هم روزی به کارتان آید! جدای از همه اینها XC90 با کابین جادارتر و صندوق عقب بزرگتر میتواند برای مسافرت های دسته جمعی کارآمدتر از محصول لکسوس ظاهر شود.

اما اگر شتاب عالی و فضای زیاد از اولویت های شما نیست میتوانید RX را انتخاب کنید چرا که با این یکی هم برای رانندگی نرمال در شهر و جاده مشکلی از بابت اسب و گشتاور نخواهید داشت و تازه محصول ژاپنی چهره جدیدتر و هیجان انگیزتری دارد و توجهات بیشتری را به خود جلب میکند. مهمتر از همه اینها RX ارزانتر از رقیب است و از نظر بازار دست دوم و گستردگی خدمات نیز "در کشورمان" شرایط بهتری نسبت به ولوو دارد.

در پایان ضمن تشکر از آقای مهدی صفی‌خان بابت همکاری با تیم خودروبانک، توجه شما را به جدول خلاصه مشخصات CX90 و RX جلب مینمائیم:

مدللکسوس RX200tولوو XC90
پیشرانه4 سیلندر توربو4 سیلندر توربو و سوپرشارژر
حجم موتور2 لیتر2 لیتر
حداکثر قدرت 238 اسب بخار از دور 4800 تا 5600316 اسب بخار در دور 5700
حداکثر گشتاور350 نیوتن متر از دور 1650 تا 4000400 نیوتن متر از دور 2200 تا 5400
گیربکس6 سرعته اتوماتیک8 سرعته اتوماتیک
شتاب رسمی9.2 ثانیه6.5 ثانیه
حداکثر سرعت200 کیلومتر در ساعت230 کیلومتر در ساعت
مصرف ترکیبی8.1 لیتر در 100 کیلومتر7.7 لیتر در 100 کیلومتر

101 عکس

نظرات کاربران

61 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/30
درسته ولوو عایه هست اما لکسوس یه چیز دیگه هست ژاپنی ها خیلی خوبن کیفیتش تکون نمیخوره وموتورفوق العاده کم استهلاک داره وسال های سال بدون هیچ دردسرهست.
1397/1/30
خدایی لکسوس یه چیز دیگه ست هرچند ولوو بی نقصه اما تو خیابون اگه ولوو میبینم خیلی چیز جالب با طراحی عالی به چشم نمیاد هرچند که موتورش عالیه اما حتما دوام خیلی‌کمتری داره با وضعیت توربوهایی که داره مثل مدل cla بنز که ۳۷۰ اسب داره و تو همین سایت جز غیر قابل اعتمادها برای جاده رکورد زده بود . اما تو ایران باید حتما توربو بخری مگر نه با یه سانتافه لاکپشتی تنفس طبیعی روبه رو میشی
1397/1/30
سلام ممنون از مطالبتون
اگر امكانش هست كساني كه اطلاع دارند من رو رواهنمايي كنند،بنده الان قصد خريد ولوو رو دارم ،قبلا لندكروزر ٢٠١٣ داشتم،راجع به ولوو نضرات مختلفي هست ،بعضي ها ميگن عاليه،بعضي ها بسيار بد و پر خرج و پر دردسر ميدونند ولوو را،از دوستان كسي ميتونه راهنمايي كنه،ممنون
1397/1/31
خدمت شما عرض کنم که ولوو بله واقعا ماشین عالی و پیشرفته هست از هر نظر منتهی به خاطر نوع موتور که هم از توربو و هم سوپرشارژر استفاده میکنه خیلی نیاز به دقت در نگهداری داره. هم انجام سرویس های دوره ایی که نباید دیر انجام بشه و هم نوع بنزین که باید سوپر باشه و اکتان توصیه شده توسط نمایندگی باید استفاده بشه تا مشکلی پیش نیاد از طرفی به نظر بنده اگر ساکن تهران هستید مشکلی نیست ولی اگه ساکن شهرستان هستید مثل خودم مسئله خدمات پس از فروش و نمایندگی در نظر بگیرید چون یه تعویض روغن ساده دردسرمیشه و روغن ماشین هم فقط توی نمایندگی تهیه کنید چون روغن تقلبی زیاد هست و موتور توربو زود داغون میکنه.مثلا تویوتا که خودتون هم داشتین خیلی راحت وسایلش میشه تهیه کرد و از طرفی موتور پیچیده ای نداره و اگه مشکلی پیش بیاد دردسر نمیشه و راحت میشه رفع کرد خلاصه هیچی راحتتر از همون تویوتا نیست و اگه خواستین بگیرین ایشالا مبارک باشه و به خوشی استفاده کنین ولی دیگه این موارد که عرض کردم رعایت کنید...یه سوال هم بنده داشتم لندکروز شش سیلندر از نظر شتاب و قدرت چه طوره؟کشش ماشین تو سربالایی چه طور؟کلا موتور جوابگو وزنش هست؟ممنونم اگه جواب بدین و این موارد ترجیحا در قیاس با ماشینهای دیگه باشه
1397/1/30
واقعا لكسس يه چيز ديگس اصلا طراحي تورو نگا واقعا زيباست واقعا نهايت كيفيت من انتخابم قطعا لكسس خواهد بود
1397/1/31
کاش شتابش خوب بود والا اینجور که از یه کره ای میخوره !
1397/1/30
کلا رده بندی ماشین از نظر بنده
اروپا
ژاپن
امریکا
کره جنوبی
پس ولوو از نظر من عالیه و درجه ۱
ماشینی که ۹۹ درصد ایمنی داره
و شتابش و ....
در یک کلام درجه ۱
دلیلم برای اینکه میگم اروپا شما یه سدا لوکس اروپایی Audi A8 رو اصن نمی تونی با یه سدان لوکس ژاپنی مقایسه کنی
1397/1/31
دوست عزیز پس تولیدات ناب وطنی مانند اشرف تولیدات ایران خودرو یعنی دنا پلاس واس یو وی اعجوبه سایپا یعنی کوییک در لیست شما کجاست؟یعنی شما می فرمایید تولیدات اروپایی و ژاپنی توانایی رقابت با این دو خودروی ملی ما را دارند؟احتمالا در چند سال آینده آئودی و لکسس ودوج و شورولت بایند بیایند از سایپا و ایران خودرو برای طراحی های خود مشورت بگیرند.البته بنده خودم پراید سوارم.
1397/1/30
جفتشون فوق العادن ولى در كل ولوو سر تره
1397/1/30
قیمت جهانی ولوو xc90 برابر 70 هزار دلار قیمت جهانی لکسوس Rx هم 50 هزار دلار
حالا چرا باید قیمت این دو خودرو وارداتی در داخل کشور باید باهم برابر و یک قیمت باشند؟
اصلا لکسوس با این موتور ضعیف نباید این قیمت رو داشته باشه
الکی یه عده سودجو قیمتشو باد کردند
ولوو ایمن ترین ماشین دنیاست تا باهاش تصادف نکنی نمیدونی سوار چی شدی

1397/1/31
آره مشخصه شما روزی دو سه بار بار ماشینا ولوو تصادف میکنی میدونی چی سواری.
چرا میخواین خودتونو خفن نشون بدین آخه!!!!!!!
1397/2/2
کافیه برین ویدئو تصادف های واقعی ولوو xc90 رو در یوتیوب ببینید تا بدونین ولوو اینقدر هزینه نکرده تا لقب ایمن ترین خودرو دنیا رو تصاحب کنه
تو ساخت شاسی و بدنه این شرکت ها به ترتیب در دنیا اول هستند:
ساب
ولوو
برنامه مستند تخته گاز انگلیس نشون داد با جرثقیل ساب رو برعکس از ارتفاع 2.5 متری به زمین پرت کردن
بعدش بی ام و سدان هم پرت کردن فرمون بی ام و رفته بود تو سقف اما سقف ساب محکمتر بود
ولوو و ساب از یک تکنولوژی ایمنی استفاده میکنند
1397/1/30
حقیقتا با اینکه من طرفدار ماشین های ژاپنی هستم.ولی این ولوو حسابی نظرمو عوض کرد و توی این مقایسه تقریبا از همه نظر از لکسوس برتری داشت.
1397/1/31
از همه نظر نه! طراحی و تریال داخلی لکسوس بهتر هست. ولی این ولوو واقعا بی نظیره :)
1397/2/4
اگه بخاطر این مقایسه نظرت عوض شد که این مقایسه کاملا نابرابر بود چون هیچ چیزشون به هم نمیخورد هم کلاس.هم قیمت
1397/1/30
JUST VOLVO XC90
1397/1/30
برسى خوبى بود.خسته نباشيد.لطفا پورشه 718 باكستر S رو هم برسى كنيد.خيلى وقت هست كه ماشين هاى اسپرت و سوپر اسپرت رو مورد برسى قرار ندادين
1397/1/31
میخای بخری یا حسرتتو با اطلاعات کامل بخوری؟
1397/2/1
دوست عزيز؛هر كسى كه به ماشين علاقه داشته باشه دوست داره با ماشين هاى مختلف حسابى آشنا بشه و اطلاعاتش بالا بره.پس ربطى به خريدن يا حسرت خوردن نداره.الكى خواستى يه حرفى زده باشى
1397/1/30
ولوو محشره و هميشه بهترين بوده اما لكسوس هم ماشين خوبيه اما در سطح ولوو نيست
1397/1/30
جفتشون بی نظیرن و عالی اما لکسوس واقعا به معنی واقعی کلمه با کیفیت هست. و چندین و چند ساله که تو مورد اعتماد ترین خودرو ها و کم خرابی ترین خودرو ها مشترکا با تویوتا اول هست. زبان طراحیش کمی قدیمی بود که این زبان جدید حرفی باقی نمیگذاره در لوکس بودن. واقعا محشره این rx200. اما ولوو هم خاصی خودشو داره و محصول فوق‌العاده ی کمپانی سوئدی همیشه حرف واسه گفتن داره اما به شخصه تجریح میدم خودرو حجم بالا و 6 سیلندر سوار شم مثل نسخه تنفس طبیعی rx تا توربو و در دسراش.
1397/1/30
هر دو عالی وجوابگوی نیازهای ایرانی.شاید قیمت یا علاقه به برند تعیین کننده باشه ک کدومو انتخاب کنیم
1397/1/30
با سلام و تشکر از بررسی و مقایسه خودرو ها . مطابق جدول ارایه شده از نظر مشخصات فنی این دو خودرو قابل مقایسه نیستند و به نظر میرسد این نوع مقایسه چندان مناسب نباشد با امید به دقت بیشتر در انتخاب خودروها و نیز هدف گذاری با شفافیت بیشتر جهت مقایسه خودروها .(شتاب 9.2 را با شتاب 6.5 ثانیه چطور میتوان در یک مقایسه لحاظ کرد یا چهره جدیدتر و هیجان انگیزرا با قدرت وشتاب و ایمنی بهتر چگونه میتوان مقایسه کرد؟)
1397/1/31
اگه قرار بود مثل هم باشن که میشدن یه ماشین دیگه! بحث سر قیمته و کلاس. باید یک کلاس و یک قیمت باشن تا بشه مقایسه کرد
1397/1/31
سلام
لطفا اگر كسي از دوستان تجربه داشتن ولوو را دارد ،بنده رو راهنمايي بفرماييد،قصد خريد ولوو دارم،ميخواستم راجع به استهلاك بالا،نبود لوازم و قطعات،به وجود امدن ايرادهاي زياد و ... راهنمايي بكنه منو،،ممنون
1397/1/31
کسی که بخواد ولوو بخره با این قیمت نگران استهلاک نیست. شما ولوو بخر نیستی برادر من
1397/2/3
به نظر من تو ایران بهترین برند لکسوس هستش هم از لحاظ کیفیت وهم از لحاظ خدمات پس از فروش و مشتری دست دوم.ولوو فقط امنیتش خوبه و برای آدمای بالای ۵۵ سال خوبه.ولی لکسوس فرق میکنه.همه از لکسوس خوششون میاد.فقط لامصب این تعرفه های خیلی عجیب غریب هستش و محدودیت موتوری.و گرنه لکسوس خیلی بهتر از ولوو می شد.
1397/2/5
داداش الان من از لکسوس خوشم نمیاد ولی ب ام و و ولوو رو قبول دارم.از جانب همه حرف نزن.همه لکسوس دوست ندارن
1397/1/31
به نظر من ولوو خیلی خیلی سرتره.rx که هیچ در برابر lx هم ولوو بهتره.ظاهر بسیار شیک،کیفیت بسیار بالا،بهترین ایمنی ،موتور عالی اپشن های کامل. بهتر از این نمیشه
1397/1/31
آقا مهدی دیگه واقعا در مورد lx بی انصافی کردی...چون دوامش اصلا با ولوو قابل قیاس نیست و آفرودش هم که حرف اول میزنه بعد اون موتور 5.7 علی رغم مصرف بالاش با صدای غرشش روح جلا میده...البته خب ولوو هم شاهکار هست ولی lx به نظرم برتره
1397/2/3
اصلا میدونی داری چی میگی؟ حرفتو میفهمی؟lx اصلا با ولوو قابل مقایسه نیست.lx یک اعلی حضرت هستش ولی ولوو با اون طراحی عجیب چراغ عقبش کنار lx هیچ پخی نیست.
1397/2/4
چررررت نگو بابا از lx بهتره؟ مطمئنم تاحالا نه تنها Lx حتی rx هم از نزدیک ندیدی. lx کل محصولات ولوو رو یه جا میخوره. به جای اینکه بیای اینجا مذخرف بگی برو قرصاتو بخور
1397/2/5
داش مهدی این دوستان راست میگن ولی بازم بستگی داره.تو این مقایسه ولوو از نظر فنی هیچ حرفی در برابر ال ایکس نداره ولی ایمنی چرا.ایمن ترین خودروی سال ولوو xc60 بود.از نظر آشنا هم برابرن
1397/1/31
اگر قیمت خودرو در ایران منطقی و دلار 1000 بود یک ولوو می خریدم .

حیف که فقط مال ژن خوب ها هست
1397/1/31
اگر قیمت خودرو تو ایران منطقی و دلار 50 تومن بود 2 تا ولوو میخریدم 2 تا لکسوس ولی حالا که نیست یه پرایدم نمیتونم بخرم
1397/1/31
ولوو کلاسش فرق داره !
لکسس کاملا عقب تر از ولوو . نیاز نیست بررسی کنیم
از سابقه برند کاملا متوجه میشی.
قطعا ولوو .
1397/2/2
اینا چیزی نیست.میخام بدونم دوئل هایما با جک را دیدین.کجای دنیا ماشین شاسی فول آپشن را میدن ۱۰۰ تومن.😂😂😂😂😂
1397/2/2
خدا شاهده هر کدوم رو مجانی بدن من ایراد نمیگیرم :)
1397/2/2
اویس جان شما اصلا چنین ظلمی به خودت نکن...دیگه اگه خواستی قبول کنی بگو حداقل یه بنز اس کلاسی مک لارن رنجرووری خلاصه یه چیزی که ارزششو داشته باشه...دیگه لکسس و ولوو هم شد ماشین؟
1397/2/2
بی شک بهترین اتومبیل های دنیا ساخت لکسوس هستند، نیمی از خودروهای لوکس فروخته شده در دنیا لکسوس هست. ولوو از قدیم خودروهای خوبی تولید میکرده ولی اصلا قابل قیاس با لکسوس نیست، با فروش ولوو به چینی ها آینده ای دردناک در انتظار ولوو خواهد بود
1397/4/31
دقیقا همه چیز رو برعکس گفتی...
پرفروش ترین برندهای لوکس تو دنیا به ترتیب بنز، ب ام و و آئودی هستند و این سه تا مجموعا حدود 75 درصد فروش ماشینای لوکس رو در اختیار دارن.ولوو هم کاملا یه شرکت ورشکست بود و داشت از دور خارج میشد که توسط جیلی خریداری شد و با سمایه گذاری عظیم چینی ها روی تحقیق و توسعه دو باره این سرکت سوئدی اوج گرفت.
1397/2/2
کاش موتور ولو رو لکسوس بود
1397/2/2
از نظر طراحی داخلی هردوتاشون عالین . ولی از نیمرخ و جلو ولوو قشنگ تره . اما ازنظر من چراغ های عقب کشیده و عمودی ولوو رو زشت کرده . درضمن lx570 البته مدل 2017 از هر جهت از ولوو xc90 بهتره .
1397/2/3
واقعا کسی هم پیدا میشه واسه ماشین 4 سلیندر 1 میلیارد پول بده؟؟؟
البته شکی به بی ارزشی پولمون و قانون های مسخره مربوط به حوزه واردات نیست
ولی پرداخت این حجم زیاد پول واسه ماشین 4 سیلندر عجیبه !!!
1399/7/1
الان سال 99 هست وقیمت یک دستگاه rx 6.5 میلیارده جیگر
1397/2/3
تنها چیز غیر قابل تحمل راجع به ولوو فقط رنگ تو دوزیشه که خیلی بی روح و کسل کنندس ، در مقابل تو دوزی و طراحی داخلی لکسوس فوق العاده جذابه ، اما در کل xc90 واقعا فراتر از لکسوسه
1397/2/3
هیچوقت برند های نوپا و تازه به دوران رسیده ای مثل تویوتا و لکسوس رو که آشغال هایی بیش در برابر
برند های پر سابقه ای مثل ولوو نیستند رو با هم مقایسه نکنید..
امثال تویوتا هنوز خیلی خیلی مونده تا به بزرگانی مثل ولوو و بنز برسن
حتی الان میبینید در آسیا هم از پس محصولات کره ای بر نمیان چه برسه به ولوو!!!!!!!
1397/2/3
مهدی جان بخواب بابا ، دیر وقته . . .
لکسوس تازه به دوران رسیده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تویوتا آشغااااال ؟؟؟
من در مورد فناوری بنز و بی ام و هیچ حرفی ندارم و بر همگان هم ثابت شده س که بی نظیرن.
ولی لکسوس و تویوتا تازه به دوران رسیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تویوتا و لکسوس در آسیا از پس محصولات کره ای بر نمیان؟؟؟؟
منظورت دقیقا کدوم محصول تویوتا و لکسوسه؟
مثلا اعلی حضرت لندکروز از پس چی بر نمیاد؟
RX بزرگ چطور؟ ایشون از پس مثلا سانتافه برنمیاد؟؟
یا N X ...؟؟؟
بریم سراغ سواریا . . .
کمری از پس کدومشون برنمیاد؟
شما کرولا sxe رو دیدی ؟ دلت میاد این جیگر رو ببینی و بهش بگی تازه به دوران رسیده؟
همون بال عقب کرولا که یکی از معمولی ترینا تویوتاس همه کره ای هارو میکنه جیبش
یا لکسوس es250
نگو مهدی جان
اگه بگی تویوتا و لکسوس تازه به دوران رسیده و آشغالن نمیگن اوف با چه آلمانی سواری روبه رو هستیم
میگن طرف(با عرض پوزش)اسکوله
دستش به پاش میگه گوه نخور...
1397/2/3
من تو مقایسه پژو با رنو موندم بعد اونوقت تو به لکسوس میگی آشغال!گربه دستش به گوشت نمیرسید...
1397/2/26
جالبتر از همه ولوو از گیربکس های آیسن ژاپن که ماله تویوتاست استفاده میکنه
1397/2/4
فقط تویوتا لندکروز v8
1397/2/4
سلام بر دوستان من xc90 دارم وقي ميشيني توش از بس صندليش راحته به زور ميخواي پياده شي باور كنيد از مبلمان خونگي راحتتره صندلياش حالا حسنشو گفتم يه عيبشم بگم بنزين ايران موتور فوق پيشرفته اين ماشينو به فنا ميده و اينو با همه وجود حس ميكني تو بعضي جايگاهها كه كيفيت بنزينشون پايينترم هست و قاطي بيشتر دارند صداهاي عجيبي از موتور بلند ميشه و كاملاً سه كار ميكنه در ضمن بيشتر آپشناي اين ماشينم توي جاده هاي ايران ناكارآمده به قول معروف همه چيز بايد بهم بياد فناوري اين ماشين براي جاده‌هاي ايران زيادي بالاست.
1397/2/5
سلام شما توي خريد ولوو لحظه اي شك نكن. بهترين خودروي شاسي بلند وارد شده بصورت تجاري به ايران در تمام دوران اين خودرو هستش. نه اينكه من اين نظر شخصي رو بدم شما يك سري به معتبر ترين سايتهاي خودروي جهان مثل motortrend و caranddriver بزن بعد خيالت راحت ميشه. نتايج اين سايتها نشون ميده اين خودرو از خودروهايي مثل رنجرور و BMW x5 بهتر بوده ،. در مورد خدمات پس از فروش من تا بحال دچار هيچ مشكلي نداشتم و در مورد استهلاك هم نسبت به تكنولوژي و پيچيدگيهايي كه داره خيلي كم استهلاك هست ولي خوب چون ماشين گروني هست به همون نسبت قطعاتش گرونه
و در مورد اين مقايسه هم شايد خودرو بانك ميخواسته يك شوخي با ولوو بكنه اين مقايسه رو انجام داده يا چون رقيبي مثل BMW X5 , رنجرور يا AUDI Q7 نبوده مجبور شده. وگرنه فاصله اين خودرو خيلي زياده. وحتي از قيمت جهانيشون هم ميشه فهميد
قيمت ولوو XC90 در امارات بسته به آپشن در نسخه اينسكريپشن از ٣٣٠هزار درهم تا ٤٢٠ هزار درهمه. درصورتي كه rx. از ١٦٠ هزار تا ٢٠٠ هزار. تازه با موتور بزرگتر 3500 سي سي چون موتو ٢٠٠٠ در امارات نيست. يعني ولوو نزديك به ٢ برابر قيمتش بيشتره
1397/2/5
این ماشینا تو همه جای دنیا براحتی در دسترسن فقط تو ایران خراب شده اسباب اشرافی شدن شئند
1397/2/12
داداشا...ماشینی که از لحاظ سرعت هیچ‌جا کم و نیاره و غول باشه و در کنار سرعت بالا ایمن باشه چی پیشنهاد میکنین !؟
1397/2/19
فقط کیفیت ژاپن..این وولوم از وقتی که طراحیش بدست
چینیا(جیلی) افتاد،یه مقدار قیافه گرفت و شاخ شد
1397/2/30
آقا مهدی که میگی برند تازه ب دوران رسیده مثل تویوتا و ...میشه بگی چی زدی داداش؟..عجب جنسی داشته..فکر کنم برا بقیه ام سوال باشه..جنستو میخوان! ::)))))
1397/6/27
تا حدودی قبول دارم که طراحی لکسوس قشنگه اما ولوو یه چیز دیگر است . داخل ولوو اصلا با لکسوس قابل مقایسه نیست . عزیزانی که می گویند قیمت لکسوس ارزانتر است ،اینجا کاری به قیمت نداره فقط مقایسه کرده. در ضمن ولوو ایمنترین ماشین های دنیا را داره ،همینطور خیلی ماشین های مطمئن می سازد و سابقه بسیار بیشتری نسبت به لکسوس دارد.ایا می دانستید که ولوو کمربند (سه نقطه) را اختراع کرده. من بی شک ولوو سوئد را به لکسوس ترجیح می دهم
1398/8/2
من به شدت طرفدار برند تویوتا و لکسوس و میتسوبیشی و ..... هستم اما نباید لکسوس با ولوو مقایسه کنید چون لکسوس در حد و اندازه ولوو نیست لکسوس باید با ds فرانسوی مقایسه بشه و ولوو با ماشینهای افسانه ای مثل کادیلاک که رانندگی باهاش ارزومه
1400/3/11
رودست لکسوس ماشین نیست استهلاک لکسوس خیلی کمتروفروشش راحت تره
1400/6/7
مقایسه ولوو xc90 با لکسوس rx200 واقعا خنده داره، اصلا این لکسوس درحد این مقایسه نیست و خب خودروبانک هم احتمالا مجبور بوده بخاطر قیمت نزدیک تو ایرانشون و مقاله خوب و مختصری نوشتن منتها قیمت خانواده تویوتا بخاطر دلال‌های بازار و البته شهرت کم استهلاکی‌شون به شدت تو ایران الکی بالاست، رقیب ولوو میتونه آئودی q7 و ب ام و x5 باشه که بازهم توی اکثر مجله‌ها ولوو رو برتر دونستن؛ درکل ماشین خوبیه و استهلاکم نداره تا موقعی که تا بتونی فقط سوپر بزنی و یک باک درمیون هم اکتان خوب خارجی، لیکومولی گانک ورث و غیره
پاینده باشید