موضوعات داغ

افزایش۱۵ درصدی تولید خودرو در سال ۹۶

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد : روز گذشته وزارت صنعت معدن و تجارت آخرین آمار مربوط به تولید خودرو در ۱۲ ماهه سال گذشته را منتشر کرد. طبق این آمار تولید خودرو در مدت زمان مذکور نسبت به ۱۲ ماهه ۹۵ با رشد ۷/ ۱۳ درصدی همراه بوده و از یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۳۷۷ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۷۹۹ دستگاه افزایش یافت.
همچنین سال گذشته تولید انواع سواری نیز ۸/ ۱۴ درصد افزایش یافته و از یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۱۱ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به یک میلیون و ۴۴۱ هزار و ۵۷۷ دستگاه رسید.وزارت صنعت و معدن وتجارت همچنین اعلام کرد ه که در ۱۲ ماهه ۱۳۹۶ تولید انواع ون نیز ۶/ ۴۴۴ درصد رشد داشته و از ۱۷۷ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به ۹۶۴ دستگاه افزایش یافت.

سال گذشته همچنین تولید انواع وانت کاهش یافته و با افت ۷/ ۶ درصدی از ۷۷ هزار و ۶۸۰ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به ۷۲ هزار و ۵۰۲ دستگاه کاهش یافت.حال آنکه در این مدت تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس با رشد ۶/ ۵۲ درصدی همراه بوده و از ۹۰۵ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به ۱۳۸۱ دستگاه افزایش یافت. در ادامه گزارش وزارت صنعت تاکید شده که در ۱۲ ماهه ۱۳۹۶ تولید انواع اتوبوس نیز ۹/ ۵۳ درصد رشد داشته و از ۱۱۵۸ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به ۱۷۸۲ دستگاه رسید.سال گذشته تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز صعودی بوده و با رشد ۸/ ۸ درصدی از ۱۵ هزار و ۲۴۶ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به ۱۶ هزار و ۵۹۳ دستگاه افزایش یافت.در اسفند ۱۳۹۶ نیز تولید انواع خودرو معادل ۹/ ۴ درصد افزایش یافته و از ۱۲۴ هزار و ۶۹۸ دستگاه در اسفند ۱۳۹۵ به ۱۳۰ هزار و ۷۴۷ دستگاه رسید.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/30
خودرو و تولید داخلی ان را به بخش خصوصی واقعی واگذار کنید. این تنها راه حل نجات از فساد اداری و رشوه‌خواری است و رشد این صنعت راخیلی زود خواهید دید و دولت کوچکتر و هزینه های ان کمتر خواهد شد و خواهید توانست خودرو با کیفیت بالا تولید کنید و از صادرات ان منابع ارزی داشته باشید و به جای صنعت مونتاژ و کپی زنی تولید واقعی خودرو و رشد آنرا شاهد و تجربه خواهید کرد
1397/1/30
خصوصي سازي به شرط نظارت دولت وگرنه اوضاع از اينم كه هست بدتر ميشه، شما خصوصي سازا رو ببين به كيفيت و خدمات اصلا اهميت مي دهند! وقتى نظارتى نباشه هر آشغالى مى سازند با قيمتى كه نجوميه هيچ كس نمى دونه از كجا اومده مردم رو بيشتر از اينى كه هست مى دوشند
1397/1/30
پونزده درصد زباله بیشتر.خیلی هم خوب