موضوعات داغ

فراتر از لندروور؛ نگاهی به پروژه تیونینگ پاژن در ایران

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
پاژن یک کپی ایرانی از لندروور دیفندر است که در بازار کشورمان و در نبود مدل های روز دیفندر توانسته افراد زیادی را جلب خود کند ضمن اینکه رقبای ژاپنی صفر کیلومتر نیز دارای قیمت بالایی هستند و همین مورد سبب شده تا پاژن در کنار جیپ، رونیز و نیسان پاترول از محبوب ترین خودروها برای افراد دوستدار آفرود باشد.
طراحی ظاهری جذاب در کنار کیفیت پایین قطعات فنی پاژن اما یکی از عواملی است که سبب شده تا مالکان این خودرو اکثرا اقدام به ارتقا و انجام تغییرات روی خودروی خود کنند.

پاژن

پاژن

نسخه های آخر پاژن از نظر فنی نیز خودروی قدرتمندی هستند و به موتور 6 سیلندر 3 هزار سی سی ساخت هیوندای مجهز شده اند که می تواند 161 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. گیربکس این خودرو نیز از نوع دستی است و دنده کمکی نیز برای آن تعبیه شده است.

پاژن

پاژن

اما در ادامه می خواهیم یکی از همین پاژن های ارتقا یافته را ببینیم که توسط مالک خوش ذوق خود تحت تیونینگ قرار گرفته است و بهینه سازی های ظاهری و فنی را در بخش های مختلف خود تجربه کرده است.

پاژن

پاژن

خودرو مورد بحث یک پاژن دو کابین مدل سال 1386 است که 45 هزار کیلومتر کارکرد دارد و به امکاناتی همچون قفل دیفرانسیل جلو و عقب اتوماتیک، تعویض دیفرانسیل، تغییر ضریب دیفرانسیل، صندلی پرادو، لیفت 7 سانتی، بوش مندل پلی اورتان، کمک فنر رنچو مشترک با لندکروز 100، کمک فرمان رنچو، اسنورکل فابریک، گارد و رول کامل پیچ مهره به شاسی، لاستیک 33، رینگ 9 امریکایی، کمپرسور باد 160 لیتری، اینورتر 2500 وات، باکس عقب آلمینیومی، باربند، پرژکتور عقب، فریزر 60 لیتر، منبع آب 30 لیتری همراه با هیتر، فرمان دیفندر، پلوس خلاص کن، پروژکتور 2 کنتاکت، تقویت شاسی، گیربکس نو، تغییر ارتفاع گیربکس، چراغ جلو jk speaker با قابلیت تغییر رنگ دی لایت با تلفن همراه (مانند جیپ رانگلر 2018)، فیلتر هوا k&N، شمع denso و وایر NGK امریکایی مجهز شده است و به این ترتیب قابلیت های آن و کارایی آن به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است.
در مورد هزینه های این پروژه تنها باید به این نکته اشاره کرد که مجموع تغییرات فوق تنها در زمینه سیستم تعلیق با هزینه ای 11 هزار دلاری همراه بوده است و به لطف تغییرات سیستم تنفس و جرقه زنی قدرت پیشرانه نیز در حدود 20 اسب بخار افزایش یافته و حالا از مرز 180 اسب بخار گذشته است.

پاژن

پاژن

تغییرات اعمال شده روی این خودرو می تواند برای مالکانی که به فکر افزایش کارایی خودروی خود هستند مفید باشد.
گفتنی است انجام کلیه این تغییرات که طی سال های اخیر با نرخ متعادل تر ارز انجام شده، هزینه ای بالغ بر 70 میلیون تومان را همراه داشته که با توجه به بهای اولیه خودرو، هزینه کلی این پروژه ای از 100 میلیون تومان فراتر رفته است، اما این در حالیست که ماحصل این پروژه تیونینگ خلق خودرویی است که از نظر مشخصات آفرودی توان غلبه بر بسیاری از خودروهای بالای 200 میلیون تومان را دارد.
در انتها از آقای نعیم رجب بابت همکاری در زمینه تهیه این گزارش تشکر می کنیم. می توانید تصاویر بیشتر این پاژن تیونینگ شده را در گالری تصاویر مشاهده کنید.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/1
دوستان اهل فن نطرتون درمورد یه جیپ صحرا یا کا ام تو محدوده پونزده میلیون چیه؟ استفاده شهری و گاها طبیعت کردی سبک
1397/2/4
اولا به هیچ عنوان هیچ کدومشون بدرد استفاده شهری نمیخورن و پدرتو در میارن اما بازم بین این دوتا صحرا مدل بالا خیلی بهتره خصوصا که سقف داره و بخاری سر حال تر اما نگاه به قیمتشونم نکن من یه صحرا داشتم توی یک سال 10 تومن خرجش کردم فقط یه تعمیر اساسیش 5 تون آب خورد اگ ماشینی میخوای که هم بدرد آفرود بخوره هم شهر پاترول بگیر یا پاژن من خودم الان یه پاژن 88 دارم خیلی راضیم انصافا از لحاظ قیافه ام از خیلی ماشینا بالای 100 تومنم تو چشم تره منو توی آفرودای سنگینم نزاشته
1397/2/4
بنظر من هم از جیپ دور شو، همون صحرا با موتور میتسوبیشی مشکل کاربورات داره چون جنسش کائوچو هستش توی حرارت بالا خرابی داره البته میشه با کاربورات نیسان عوضش کرد که یکم کار داره. اگر گیربکس موتور پاترولی بگیری بهتره، یا خود پاترول رو بگیر که با این قیمت نمیشه تمیز پیدا کرد چون قیمت های عجیب میدن، پاژن مدل 78 یا 79 گیربکس موتور پاترولی هم عالیه اگر خیلی آفرود سنگین نداری مدل بالاتر هاش که گیربکس هیوندای دارن هم خوبه.
1397/2/2
آفرین بر این ذوق و هنرنمایی جوانان ایرانی که با وجود برخی مشکلات و کاستی ها، همچنان می توانند بیننده را به وجد آورند
بنده واقعا از مشاهده این تصاویر و تهیه این گزارش به جوانان ایرانی افتخار کردم.
ممنون از جناب نعیم رجب و سایت خودرو بانک.
1397/10/20
دوستان عزیز پاژن رو مناسب شهری و نیمه آفرود میدونید؟
الان حدود صد و خورده ای هست . من میخوام بخرم ولی مشخص نیست کدومشون خوب هستن. رونیز که گرونه متاسفانه پیکاپ ریچ هم چینی هست و شنیدم خشکه پاژن رخ خوبی داره ولی میگن دف جوابگوی موتورش نیست و خرابی موتورش زیاده...

گیج کننده ست
1397/10/28
سلام دوستان
قصد خريد خودروي افرود دارم.
بين پاژن مدل ٩٠ و بليزر مدل ٧٨ميلادي هردو با قيمت حدود ١٠٠ ميليون ترديد دارم.
ممنون ميشم محاسن و معايب هركدام را بفرماييد.
1398/3/11
الان قیمت پاژن چند است
1399/10/17
با سلام من پاژن مدل ۷۹دارم موتور و گیربکسش پاترول هست کمک فنراش خیلی خشکه برای نرمیت چیکار باید بکتم؟؟
1400/9/24
این دیگه الان ارزوی من شده
1401/1/18
سلام دوستان وایر چینی این خودرو رو میدونین یا ترتیب احتراقشو