موضوعات داغ

بررسی قیمت و شرایط MG 3 در بازار دست دوم؛ یک انتخاب عجیب و منطقی!

عکس مطلب اول
به طور کلی می توان گفت که خرید خودروهای کم تیراژی که حضورشان در بازار قطع شده است حداقل در شرایط بازار ایران، حرکتی منطقی به حساب نمی آید. کمبود قطعات یدکی، افت زیاد در هنگام فروش مهمترین دلیل این توصیه محسوب می شوند، اما در پاره ای موارد خرید این خودروها می تواند به یک توصیه تبدیل شود.
حالا چنین وضعیت عجیبی در خصوص هاچ بک نسبتا ناشناخته MG3 روی داده است. این مدل که سابقا در سال های 2014 و 2015 توسط مدیا موتور به کشورمان وارد می شد، این روزها با افت قیمت بسیار در نمونه های نسبتا کم کارکرد در محدوده 50 الی 60 میلیون تومان قابل خرید است.

MG3

MG3

اما آنچه MG3 را به گزینه ای قابل دفاع تبدیل کرده است، فراهم شدن مقدمات مونتاژ نسخه فیس لیفت این خودرو در صنایع خودروسازی فردا (واقع در استان سمنان) است. در واقع با توجه به محتمل بودن مونتاژ این مدل در ایران، حالا دیگر مشکل کمبود قطعات یدکی و ناشناخته بودن این خودرو برای چند سال مرتفع می شود و با توجه به افت قیمت زیاد مدل های فعلی، می توان MG3 را با رقمی بسیار معقول تر نسبت به مدل های مونتاژی صفر کیلومتر خریداری کرد، از این رو شاید خرید این خودرو برای عده ای توجیه پذیر باشد.

MG3

MG3

البته با توجه به سگمنت و مشخصات فنی MG3، این خودرو با موتوری 1.5 لیتری و 105 اسب بخاری و گیربکس نیمه اتوماتیک (AMT) در واقع نقش یک هاچ بک شهری سبک را بازی می کند و شاید برای بسیاری افراد خرید خودروهایی نظیر رنو ساندرو، پژو 207 و یا هاچ بک های چینی صفر کیلومتر در این رده قیمتی، معقول تر از MG3 باشد، اما در خصوص مشتریانی که به خاص بودن و برند اروپایی خودرو خود اهمیت می دهند، MG3 می تواند در کنار گزینه هایی نظیر کیا پیکانتو یا مزدا 2، گزینه ای نسبتا جذاب باشد.

MG3

MG3

هرچند باید تاکید کرد که فارغ از مبحث مونتاژی شدن ام جی 3 در ایران، خرید این هاچ بک ریز نقش دو رگه، چندان توجیهی ندارد، به خصوص آنگه گیربکس نیمه خودکار و AMT این مدل از نظر عملکردی کیفیت و دقت قابل قیاس با گیربکس های خودکار را ندارد و از این رو جذایبت های MG3 بیش از آنکه به مشخصات فنی اش مربوط شود در ظاهر متفاوتش خلاصه خواهد شد.

MG3

MG3

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/5
واقعا تو شرايطي ك پيكانتو ١٠٠ تومنه...i20 ١١٥ تومنه... ميراژ ١١٢ تومنه...ياريسم كه بالاي ١٣٠ تومنه واقعا اين ماشين با اين قيمت خيلي ارزندست...
1397/2/6
برند اروپایی کجا بود؟!!! خودتون گول میزنین؟! ام جی تبدیل به خودرو و برند آشغال تمام چینی شده به همین دلیل هم از سال ۲۰۰۵ اجازه ورود به سرزمین کشورهای اروپایی شینگن را ندارد.
1397/2/6
دوست عزیز اطلاعات اشتباه به مردم ندهید، بنده 17ساله ساکن نروژ هستم و به خاطر شرایط شغلی دستکم سالی سه چهار بار به گلاسکو میرم، مدل های جدید ام جی را به کرات میتوان در خیابان ها گلاسکو مشاهده کرد.
1397/2/6
از ام جی مدل های 6 و همین 3 در بازار انگلیس و اروپا عرضه میشه اتفاقا مدل 3 فروششم بد نبوده. فقط فرق مدل عرضه شده در انگلیس با ایران در استفاده از گیربکس اتوماتیک واقعی در اروپا و شبه اتوماتیک در ایرانه
1397/2/6
آخی واقها دلم برات میسوزه
2 3 ساله تمام سایتهای خودرویی رو قرق کردی و مدام از ام جی بد میگی ولی حالا وضعیت فرق کرده عزیزم با افتتاح شوروم ام ج و پشتیبانی خودروساز ی فردا خیابونا پر میشه از ام جی وااااای ام جی 6 جدید واااااای ام جی 3 جدید وااااای ......
1397/2/6
اگه به جای این گیربکس مسخره مدل دنده ای رو با قیمت پایینتر وارد میکردند قطعا فروش خیلی خوبی رو تجربه می کرد
1397/2/6
گزينه ي خوبيه
مرسي از راهنماييتون
1397/2/6
باکیفیت، زیبا و جذاب
واقعا ماشین خاص و زیبایی هست
1397/2/7
واقعا تو رنج قيمتي خودش يه سر و گردن از ساندرو و ٢٠٧ بالاتره، هم از نظر فني هم طراحي و كيفيت و سواري
1398/6/15
من بعنوان کسی که از سال 2015 تاالان با این ماشین زیباوقوی هستم از داشتن اون راضی هستم و بدون هیچ تعصبی مزایا و معایب اون رو خدمت شما بیان می کنم.
مزایا:
1- برخلاف ظاهر کوچک دارای فضای اتاق بزرگی است.
2- از لحاظ قدرت موتوری بسیار عالی است
3- مصرف سوخت مناسبی در بیرون شهر دارد(صدی 6.5) اما در شهر مصرف آن بالا میره که اون هم طبیعی است(صدی 7.5)
4- دارای هندلینگ عالی است و از سواری با آن خسته نمی شید.
5- تا به امروز مشکل تأمین قطعه نداشته البته چون تو شهرستان هستم و نمایندگی مرکزی تهران هست قطعات با تأخیر فراهم می شود
6- خدمات شرکت مدیا موتورز هم از نمایندگی های سایپا و ایران خودرو بهتر است اما می تواند بهتر هم بشود
7- در مورد گیربکس هم بگم که این نوع گیربکس بدلیل قدرت ماشین انتخاب شده وبسیار عالیست و به دوستان پیشنهاد می کنم با یه سرچ ساده مزایا و معایب اون رو بررسی کنند.

معایب:
1- قیمت نسبتا بالا در کشور زیرا الان در انگلستان مدل 2019 حدود 135 میلیونه من سال 2015 - 80 میلیون خریدم که قیمت 60 -65 می ارزید.
2- رنگ بدنه ضعیف است
3- با توجه به آب و هوای کشور و مخصوصا جنوب داشتن آمپر آب ضروری است که این خودرو فاقد آن است و فقط آلارم دمای آب دارد.
***
باتشکر