موضوعات داغ

تجربه رانندگی با دنا پلاس توربو – کیفیت فدای کمیت!

4 تیر 1397

مقدمه

پیشرانه های توربو مدت ها بخاطر مشکلاتی از قبیل دردسرهای نگهداری، خرابی های مداوم، لگ اولیه بیش از حد و مواردی از این دست، عمومیت پیدا نمیکردند و فقط بر روی درصد کمی از محصولات استفاده میشدند. اما گذشت زمان و رفع نقایص این تکنولوژی از یک طرف و بحران سوخت و آلودگی هوا از طرف دیگر باعث شد که کمپانی ها رفته رفته به سمت استفاده از پرخوران ها حرکت کنند و اکنون از برندهای درجه چندم چینی گرفته تا برترین خودروسازان آلمان، از این طریق بازدهی موتورهای احتراقی خود را بالا میبرند. خوب کشور ما هم پس از یک وقفه طولانی و حرف و حدیث های فراوان بالاخره تصمیم گرفت از این تکنولوژی بهره ببرد و با ارائه سمند سورن توربو، سرکی هرچند خفیف به دنیای ماشین های روز بکشد. حالا پس از مدتی این موتور با مقداری اصلاحات بر روی نسخه فیس لیفت شده سمند یعنی دنا نیز قرار گرفته و خودروبانک مثل همیشه اینجا حاضر است تا ببیند دست پخت جدید ایران خودرو چطور از آب درآمده.

طراحی ظاهری

قضاوت در مورد طراحی دنا کمی سخت است. از طرفی میتوانیم دنا را یک ماشین خشن و تا حدودی خوش قیافه بدانیم که به نسبت پدرش سمند، زیباتر شده و با صورت پر جذبه تر نسبت به برخی از رقبا حس بهتری به مالکش هدیه میکند؛ و از طرف دیگر میشود بخاطر استفاده از خطوط قدیمی "نسبت به ماشین های روز" و ناهماهنگی میان بعضی قطعات از ظاهرش ایراد گرفت. اما با تمامی این صحبت ها در بازاری که در آن جد بزرگ دنا یعنی 405 با تیپ متعلق به دهه هشتاد میلادی(!) تولید میگردد، همین میزان پیشرفت هم غنیمت محسوب میشود. تازه در مدل پلاس قطعاتی مثل درب ها، خطوط کناری و گرافیک داخلی چراغها به روز رسانی شده اند و چند قطعه مثل سانروف و بالچه کوسه ای هم به اتومبیل اضافه شده تا چین و چروک های دوران میانسالای دنا، پشت این زیور آلات روز پنهان شوند.

اگر یادتان باشد در مقاله بررسی دنا پلاس این طراحی را به طور کامل نقد کردیم و تمامی خوبی ها و بدی هایش را گفتیم؛ پس اینجا دیگر خیلی سرتان را درد نمی آورم. فقط این را بگویم که پلاس توربو همان لباس های پلاس تنفس طبیعی را به تن کرده اما با پوشیدن کفش های زیباتر و بزرگتر 16 اینچی، مقداری خوش تیپ تر از برادرش شده است. در واقع بدلیل ارتفاع زیاد گلگیرها و بلندی درب های دنا، رینگ های 15 اینچی قبلی زیر بدنه کوچک نظر میرسیدند و خوشبختانه این ناهماهنگی در نمونه توربو برطرف شده است.

طراحی داخلی

در داخل هم همه چیز شبیه به قبل است و در نگاه اول تفاوتی میان میهمان امروزمان با پلاس اتمسفریک و حتی دنای ساده دیده نمیشود. اما با دقت بیشتر میتوان به تغییرات کوچکی مثل طراحی جدید دسته دنده یا دوخت قرمز رنگی که فرمان، گردگیر دنده و زیرپایی ها را تزئین نموده پی برد. البته باید اعتراف کنم که همین طراحی قدیمی همچنان در قیاس با بسیاری از ماشین های اقتصادی این رده جذاب محسوب میشود. از نکات مثبت کابین میتوان به خطوط منطقی و هماهنگ داشبورد، چیدمان مناسب نشانگرهای پشت آمپر و استفاده از قطعاتی با طرح چوب که حس لوکسی به سرنشینان هدیه مینمایند اشاره کرد.

ولی این کابین با تمامی خوبی هایش مشکلاتی هم دارد. اولین مشکل بحث کیفیت است. البته استفاده از پلاستیک خشک برای این رده کاملاً طبیعی است و به این قضیه ایرادی نمیگیریم؛ اما در روز تست مواردی دیده شد که مقداری ما را نا امید کرد. مثلاً در هنگام حرکت، صدای جیر جیر کمی از داشبورد به گوش میرسید که هر چند خیلی خفیف بود اما با توجه به کارکرد بسیار پایین ماشین مورد تست، ما را در مورد سمفونی احتمالی که در آینده از قطعات کابین نواخته خواهد شد نگران کرد. مشکل دیگر اینکه تمامی درب های دنا "از درب راننده گرفته تا زیرسیگاری عقب!" به سختی باز و بسته میشوند که این قضیه نشان از بی دقتی در مونتاژ دارد. بدتر از همه اینها امروز یک دنا ساده با کارکرد نه چندان بالا در صحنه حضور داشت که قطعه پلاستیکی روی ستون میانی اش بدون هیچ ضربه ای شکسته شده و از جا در آمده بود! خوب پس کیفیت داخلی دنا هر چند از فاجعه ای مثل رانا بهتر است اما در مجموع تعریف چندانی هم ندارد.

مشکل دوم مسئله بی دقتی در طراحی و عدم توجه به یک سری ریزه کاری هاست. مثلاً در هنگام استارت زدن متوجه میشوید که جای کافی برای دست شما در نظر گرفته نشده و در نتیجه مجبورید مثل خانم هایی که تازه لاک زده اند(!) سویچ را بصورت دو انگشتی در جایش بچرخانید! یا در هنگام بسته بودن درب های جلو، دسترسی به تنظیمات برقی صندلی ها دشوار میشود. یک مشکل دیگر اینکه بنا به دلایلی مثل حجیم تر شدن داشبورد و افزایش ضخامت قسمت داخلی سقف "بخاطر اضافه شدن سانروف"، فضای اتاق مقداری کوچک شده. البته هنوز هم فضای داخلی دنا برای استفاده های معمول خانوادگی کافی به نظر میرسد اما با توجه به اینکه پلتفرم های مشترک این محصول از جمله 405 و سمند کابین جادار تری دارند، مشخص میشود که فضا سازی دنا با نقص هایی مواجه بوده.

ولی با تمامی این انتقادات در مجموع از محیط داخلی راضی بودیم و زیبایی داشبورد، راحتی صندلی ها و وجود آپشن های زیاد باعث شد که بتوانیم مشکلاتش را تا حدودی به دست فراموشی بسپاریم.

راستی این هم از قلم نیندازم که صندوق 500 لیتری دنا، مثل تمامی خانواده سمند، جای کافی برای استفاده خانوادگی را در اختیار قرار میدهد و مشکلی از این بابت احساس نخواهید کرد.

امکانات

از نظر سطح آپشن تفاوتی میان پلاس توربو با پلاس معمولی وجود ندارد. اما در هر صورت وجود امکاناتی نظیر ایربگ های جلو و جانبی، سیستم ترمز چهارچرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، کروزکنترل، پخش تصویری مجهز به رهیاب، صندلی های تمام برقی سرنشینان جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین و سنسور دنده عقب، بلوتوث، آینه های تاشو برقی، سانروف برقی، چراغ ولکام و دی لایت و... گزینه های خوبی برای این رنج به حساب می آیند.

البته جا داشت که مدل توربو به کیلس و استارتر و مواردی از این دست هم مجهز شود اما ایران خودرو تصمیم گرفته این آپشن های اضافه را در نمونه توربو اتوماتیک ارائه دهد.

ایمنی

همانطور که در مقاله های قبلی هم اشاره کردیم اطلاعات دقیقی از میزان ایمنی دنا پلاس در دسترس نیست. اما به طور کلی قدیمی بودن پلتفرم و نتیجه ضعیف تست تصادف سمند "که با دنا از یک پلتفرم مشترک استفاده میکند" نکات دلگرم کننده ای به نظر نمیرسند. البته در طرف مقابل ایران خودرو ادعا نموده که بدنه دنا پلاس مستحکم تر از قبل شده که اگر این ادعا درست باشد میتوانیم این مورد را در کنار اضافه شدن ایربگ های جانبی به فال نیک بگیریم و با کمک ستاره ایمنی تکمیلی دعای خیر مادر! دل به جاده ها بزنیم.

پیشرانه و توانایی های حرکتی

خوب بالاخره به قسمت اصلی ماجرا رسیدیم! در حقیقت ما در مقاله قبلی خودروبانک با دنا پلاس آشنا شده بودیم و الان برای شناخت پیشرانه و توانایی های حرکتی مدل توربو اینجا هستیم. در زیر کاپوت دنا توربو همان موتور آشنای EF7 TC با حجم 1.65 لیتر و 16 سوپاپ قرار گرفته. نکته مثبت این است که برخی از قسمت های این موتور از جمله اینترکولر نسبت به نمونه قبلی که در سورن توربو استفاده شده بود مورد بازنگری قرار گرفته اند و ایران خودرو وعده داده که با این اصلاحات پیشرانه دنا به گرما مقاومت بیشتری خواهد داشت و دیرتر دچار افت توان خواهد گردید.

البته این پیشرانه نسبت به موتورهای توربو روز جهان بازدهی پایینی دارد اما به نسبت ماشین های این رنج از بازار و همچنین برادر تنفس طبیعی خود یک سر و گردن بالاتر ظاهر میشود و با 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور برای خیلی ها خط و نشان میکشد. قبل از ادامه بحث بیائید نگاهی به مشخصات میهمان امروزمان و مقایسه اش با مدل تنفس طبیعی داشته باشیم.

مدل دنا پلاسدنا پلاس توربو
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ EF74 سیلندر 16 سوپاپ EF7 TC
حجم موتور1.65 لیتر 1.65 لیتر
حداکثر قدرت115 اسب بخار در دور 6000150 اسب بخار در دور 5500
حداکثر گشتاور157 نیوتن متر در دور 4500215 نیوتن متر از دور 2200 تا 4800
گیربکس5 دنده دستی5 دنده دستی
شتاب 0 تا 10013.5 ثانیه10 ثانیه
حداکثر سرعت189 کیلومتر در ساعت 205 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت (ترکیبی)7.947.94
وزن (کیلوگرم)12581262

خوب پس حالا دنا از یک ماشین معمولی تبدیل به یک خودرو فرز و چابک شده و شما میتوانید با این خودرو حتی سر به سر ماشین های گرانتر از خودتان هم بگذارید.

البته در مورد مصرف سوخت من نمیدانم مهندسین ایران خودرو محاسباتشان را چطور انجام داده اند که مصرف ترکیبی مدل توربو با تنفس طبیعی دقیقاً یکسان شده است! مگر میشود این همه قدرت و گشتاور بالاتر، آن هم در دور موتور پایین تر به مصرف سوخت بهینه تر منجر نشده باشد! البته میزان مصرف اعلامی برون شهری مدل توربو حدود 0.5 لیتر پائین تر از نمونه ساده اعلام شده اما با توجه به وزن مشابه، قطعاً مصرف ترکیبی هم باید یک اختلاف ولو جزئی با مدل تنفس طبیعی داشته باشد.

تجربه رانندگی

و اما رانندگی؛ در ابتدا که همه چیز شبیه به دنای تنفس طبیعی است. همان داشبورد، همان دید به اطراف نسبتاً خوب و همان حس تسلط کافی. حتی در شروع حرکت هم تفاوتی بین دنا پلاس توربو با دنای عادی احساس نمیشود. اما کافی است دور موتور از حدود 2200 دور در دقیقه بگذرد و شما هم پدال گاز را تخته کرده باشید تا متوجه شوید که این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست. در این شرایط قدرت و گشتاور مناسب حاصل از تلاش توربو به خوبی زیر پایتان حس میشود و میتوانید از بالا رفتن سریع عقربه سرعت لذت ببرید. البته با رسیدن دور به عدد 4800 توربو از مدار خارج و افت شدیدی در روند شتابگیری ایجاد میشود و بهتر است که نهایتاً در همین دور، دنده را سبک نمائید. هرچند رد لاین ماشین هم خیلی محدود است و اصلاً به شما اجازه رسیدن به دورهای بالای 5500 را نخواهد داد. خلاصه اینکه عملکرد توربو در بازه نسبتاً محدودی در اختیار شما قرار دارد و در نتیجه دستیابی به بهترین شتاب با این ماشین به مقداری تمرین نیاز خواهد داشت تا اصطلاحاً لمش دستتان بیاید. اما وقتی این لم به دستتان آمد میتوانید در حدود 11 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابید که به نسبت رقبای قیمتی و یا دنا تنفس طبیعی عملکرد بهتری محسوب میشود.

البته در هنگام لانچ، چسبندگی ضعیف لاستیک های فابریکی کمی مشکل ساز است با هرزگردی بیش از حد، مقداری از توان موتور را هدر میدهد. اما به هر حال باز هم شتاب کلی مناسب ارزیابی شد. راستی تا یادم نرفته این را هم بگویم که صدای موتور، بخصوص در دورهای بالا نسبتاً زیاد است و به داخل کابین نفوذ میکند.

عملکرد گیربکس تا حدودی قابل قبول است. ضرائب هم در دنده های یک و دو اصلاح و با موتور هماهنگ شده اند. ولی مورد منفی در نحوه جا رفتن دنده هاست که اینقدر از هم دور هستند که سرعت تعویض را کاهش میدهند. اما در مجموع میتوانیم به گیربکس دنا هم نمره قبولی را بدهیم.

راستی اگر با دستی بودن گیربکس دنا مشکل دارید میتوانید کمی صبر کنید تا نمونه های اتوماتیک این محصول هم ارائه شوند. "البته امیدوارم تا آن موقع قیمت ها مجدداً سر به فلک نکشند و در آن زمان بنده را فحش ندهید که چرا شما را به صبر دعوت کرده بودم!" قطعاً خودروبانک در اولین فرصت به سراغ آن مدل هم خواهد رفت و در کنار شما دنا اتوماتیک را نیز بررسی خواهیم نمود.

به طور کلی میشود از دو زاویه به توانایی های حرکتی دنا توربو نگریست. از یک نظر ممکن است بگوئید یک ماشین 1.65 لیتری توربو تولید روز، باید قدرت بیشتری داشته باشد چون ماشین هایی مثل رنو تلیسمان، پژو 2008 و.. با موتورهای کم حجم تر راندمان بالاتری ارائه داده اند. اما اینجا بحث قیمت مطرح است و طبیعتاً از ماشینی با قیمت بسیار کمتر از مثالهای فوق نباید توقع تکنولوژی مشابه داشته باشیم. پس اگر از این زاویه به قضیه بنگریم و وجه پرداختی در مقابل کالای دریافتی را در نظر بگیریم، داستان شکل متفاوتی به خود میگیرد و حالا میشود از ماشین ارزان اما سریع خودمان حسابی لذت ببریم و از اینکه میتوانیم برای ماشین های گرانتر و پر ادعاتر بازار هم شاخ و شانه بکشیم خوشحال باشیم. تازه پیشرانه های توربو در ارتفاع تهران افت توان کمتری نسبت به انواع تنفس طبیعی دارند و چه بسا بتوان با این ماشین که شتاب رسمی 10 ثانیه ای دارد ماشین های 9 ثانیه ای اتمسفریک را هم به چالش کشید.

کمی هم در مورد سواری صحبت کنیم. به طور کلی تمامی مدل های دنا کیفیت سواری قابل قبولی دارند و حتی در مدل توربو با وجود کوتاه تر شدن فاق لاستیک ها میزان خشکی آزار دهنده نیست. اما اشکالی که وجود دارد این است که علیرغم افزایش شدید قدرت موتور در نمونه توربو فکر چندانی به حال ارتقاء سیستم ترمز و پایداری نشده و این قضیه لذت استفاده از حداکثر توان این موتور قدرتمند را کمرنگ کرده است. البته افزایش نسبت قطر رینگ به فاق لاستیک و پهن تر شدن چرخ ها در بهبود هندلینگ بی تاثیر نبوده اند اما جا داشت که از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و ترمزهای قویتر از این، برای نمونه توربو استفاده میشد تا با خیالی آسوده تر پدال گاز را بفشاریم.

نتیجه گیری

دنا پلاس توربو، در رنج قیمتی خودش ماشین پرشتاب و آپشنالی محسوب میشود و قادر است رقبای هم سطح را حسابی به دردسر بیندازد. همچنین از حیث بازار دست دوم و گستردگی خدمات هم شرایطش، حداقل در مقایسه چینی های خوش خط و خال بازار، بهتر است. پس اگر یک ماشین سریع و پر آپشن میخواهید که با آن سر به سر ماشین های گرانقیمت تر بگذارید میتوانید روی دنا پلاس توربو حساب باز کنید و در کنار تمامی این مزایا از مواردی مثل فضای صندوق کافی و سواری قابل قبول هم بهره مند شوید. اما در نظر داشته باشید که با خرید این محصول نکات منفی متنوعی مثل کیفیت نه چندان مطلوب در متریال و مونتاژ، استهلاک بالا، ترمز و پایداری متوسط "البته در قیاس با توانایی های حرکتی" و نا مشخص بودن وضعیت ایمنی نیز همراه شما خواهند بود.

در پایان جا دارد از آقای "شهاب باقری"، که در یک روز بسیار گرم بهاری خودرو و وقتشان را در اختیار تیم خودروبانک قرار دادند تشکر و قدردانی نمائیم.

29 عکس

نظرات کاربران

150 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/4
توربو از دور ۴۸۰۰ از مدار خارج میشه؟
جل الخالق
معمولا تو این شرایط بخاطر مکش بالا و یسری عوامل توربو از حالت فول بوست خارج میشه و افت گشتاور داریم
مثلا از ۲۱۵ نیوتن متر بشه ۲۰۰تا
ولی وقتی کامل خارج بشه یهو در عرض یه لحظه ۲۱۵ تا میشه ۱۵۵ 😂😂😂
چیه این اخههه
1397/6/11
اخه اگه از مدار خارج نشه قدرت اسب بخار ماشین بیشتر میشه به همین دلیل ایران خودرو اینو فیلتر کرده که قدرت توربو بیشتر از این بالاتر نره
1398/1/28
هدرز عوض بشه،چهار تا شمع ایریدیوم.توربو دستی عوض کنین توی بازار ایران ۷۰ اسب هست خوب خواب میده یه دیاک بزنین سیستم ازاد کنین اونوقت دنا ۲۴۰ هم میره افت سرعت نداره
1398/7/9
داداش من این ماشینو دارم بهت میگم کلا سمت ارابه های ساخت داخل نرو.... حیف جک جی 5 تولید نمیشه بگرنه دیگه کی میرفت سمت این فورغون .... بازار دس دومم افتضاحه تو خیلی کم پیش بیاد این دنا منا رو ببینی تو خیابون در کل موش ازمایشگاهی یه طراحی شکست خورده شدم
1398/9/8
دنا من توربو بود یه کم فشار آوردم سر سیلندرش تاب برداشت
1397/4/4
بررسیتون عالی بود
1397/4/4
قطعاتی با طرح چوب که حس لوکسی به سرنشینان هدیه میکند؟؟!! والا من با دیدن این قطعات از ماشین متنفر میشم تا حس لوکس
1397/4/6
تنها علتی که دنا نخریدم همین طرح چوب زشتش بود
1397/4/4
بنظر من در طولانی مدت گیربکس و توربو ب مشکل میخوره
1397/4/4
جالبه حتی به خودشون زحمت ندادن واسه درب عقب یه تودری جدید درست کنن! اون قطعه بالای تودری خیلی مسخره هست.
طرح چوب روی داشبورد به تنها چیزی که شبیه نیست، چوبه!
سردنده بی کیفیت و بدقواره ۴۰۵!
صندلی کماکان پارچه ای!
داشبورد بی کیفیت و حتی بدتر از سمند!
حالا هم که دیگه با ممنوعیت واردات خودرو قیمتش تو بازار به بالای ۱۰۰ میرسه.
خدایا اوضاعمون رو بهتر نکردی عیب نداره! فقط بدتر نکن.
1398/10/6
بیان واست ام دی اف کار کنن خوشحال شی! تو دریشو یه نگاه بکنی میفهمی که واسه طراحی کردن نمیان از تو مشورت بگیرن ، تو اصلا سوارش شدی میگی داشبورد بی کیفیتی داره!!!! خودروبانک هم دیگه شورشو در آورده ، ما که GMC نیستیم! چل سال تحریممون کردن توقع شورلت تاهو هم دارن ، کشوری که اینجوری تحریم شه اصلا نباید به حیاتش ادامه بده ، ما که کارمون عالیه!! یه مشت الاف روشنفکر نما میشینن پای مطالب بو دار خودروبانک (از یه موقعی به بعد که هر ننه قمری میاد مطلب مینویسه) ما رو اگه تحریم نمیکردن الان حق وتو داشتیم.اون نیمچه مخ بو گندو میگه سر سیلندرش تاب برداشت!!!!! تو مخت تاب داره. توربو رو هم اگه از ۴۸۰۰ دور خارج نکنن همین تو با دیویست تا چپ میکنی پودر میشی اون وقت بیا بگو جل الخالق.
1399/12/1
داداش حامییی اگه زیادی زر نمیزدین الان ما این نبودیم اره برادر اوسکول من
1400/5/20
آقای حامی عزیز گویا تعصب زیاد و عصبانیت باعث شده منطق را کنار بگذاری! جنس بد رو باید گفت بده و خوب رو هم گفت خوبه! حالا چون تحریم هستیم باید به دروغ بگیم دنا عالیه و هیچ ایرادی نداره؟ شما فکر میکنید استفاده از چرم با کیفیت نیاز به تکنولوژی خاصی داره که مثلا بدلیل تحریم نتونیم استفاده کنیم؟ پس این همه مبل چرم زیبا و خوش ساخت توی مغازه های یافت آباد از کجا اومده؟ کیفیت مونتاژ ربطی به تحریم داره آیا؟ میشه با یک نظارت صحیح این مشکل مونتاژ رو برطرف کرد. ایرانی اگه بخواد همونطور که بهترین زعفران و پسته و فرش و برنج و صنایع دستی رو توی همین تحریم تولید کرده میتونه ماشین خوب هم بسازه. بهتره بجای بهانه تراشی که بدتر مارو ضعیف و غربی های تحریم کننده رو قوی نشون میده به خودمون بیایم و حداقل در مواردی که ارتباطی به تحریم نداره (مثل همین کیفیت مونتاژ) تلاش بیشتری بکنیم و ماشین بهتری تحویل مردم بدهیم. وگرنه اگه تحریم رو بهانه کنیم و بگیم بخاطر تحریم اصلا پیکان هم از سرمون زیاده همیشه زیر سایه همون کشورهایی که ازشون متنفری خواهیم موند! یادتون باشه اگه ایران ما تحریمه در عوض ژاپن هم جنگ رو به امریکا باخت و تازه بمباران هسته ای هم شد! ولی با تلاش به خیلی چیزها رسید.
1397/4/4
تا انجایی که من میدونم افت توانی تنفس طبیعی در ارتفاع بالا بیشتر از توربو هست.
1397/4/4
یه سوال
چجوریاس این ماشین با 150 اسب بخار و گیبرکس دستی و وزن تقریبا 1250 کیلوگرمیش شتاب 11 ثانیس؟
اونوقت اریزو توربو با همین مقدار قدرت و وزن سنگین تر و گیربکس اتومات که cvt هم هس و باعث کندی بیشتر میشه شتاب بهتری داره؟
فک کنم روی دنا گیربکس اتومات نصب شه شتابش بدتر از این میشه
1398/3/12
یا توربو ها فرق داره یا حجم موتور البته ایرانخودرو سرعت و شتاب ماشینایی رو که میزنه محدود میکنه
1397/4/4
باسلام و عرض سپاس از مقاله مربوطه عرض کنم خدمتتون که دو تا ایراد در کابین موجود می باشد1- فضای کابین فدای داشبورد بی نهایت حجیم آن شده است به طوری که وقتی شما صندلی جلو سمت شاگرد مینشینید دیگر نمی توانید درب داشبورد را باز نمائید 2- اینکه سوار و پیاده شده از ماشین برای راننده و شاگرد بسیار سخت می باشد.
1397/4/4
دنا پلاس توربو و سورن توربو بجز ۴تا چراغ و اپشن و داشبورد فرقی ندارن اما قیمتشون حدود ۱۸ میلیون اختلاف داره..تو بازار ازاد که شاید به ۲۵ ۳۰ میلیونم برسه...بنظر من انقدر اختلاف قیمت منطقی نیست .... سورن توربو ارزنده تره
1397/9/5
منم با نظر شما کاملا موافقم.من اگه میتونستم رو سورن توربو سانروف قانونی نصب کنم به راحتی از دستش نمیدادم.واقعا دنا توربو انچنان اپشنی نداره به جز سانروف که اینهمه اختلاف قیمت باشه.من با دنا توربو درگ انداختم تو اتوبان فرودگاه امام خمینی،فقط اولش به اندازه یه ماشین بینمون فاصله افتاد و بعدش من با فاصله ی خوبی جاش گذاشتم.
1398/1/24
فرقشون فقط ۴ تا چراغ و اپشن و داشبوره ؟ چیزی دیگه هم مونه که نگفته باشی ؟! مگه ماشین چی داره !! همش همنا بود که گفتی !!!
1399/12/4
دکتر سورن توربو یه عالمه مشکل فنی داشت این نسخه بهبود داده شدشه
1397/4/4
با این قیمت از نظر بنده به هیچ عنوان ارزش ارید نداره. نگاه کن سر دندشو. اینارو واسه 405 های جدید مینداختن الان واسه دنا انداختن که بعد از دو سال رنگش میره و به یه شی بسیار زشت تبدیل میشه واقعا متاسفم. راستی فیلم گذاشتن سورن توربو 8 میزنه صفر تا صد رو؟؟
1397/4/4
من با قد ۱۸۰ نمیتونم روی صندلی شاگرد این ماشین راحت بشینم، اگر صندلی رو بدم عقب جای پای عقب میرسه به حدود بیست سی سانت ، واقعا در بحث طراحی فضای داخلی گند زدن ، وقتی صندلی شاگرد رو میاری جلو ، میخوره به داشبورد ، یعنی نه میشه صندلی رو عقب ببری نه جلو ، تازه با این سانروفی که گذاشتن ، سرم هی میخورد به سقف ، اگر ارتفاع صندلی رو پایین میبردم دید خوبی نداشتم ، ب ایران خودرو و مسئولینش پیشنهاد میکنم ک برن گم شن ، مرسی
1397/12/28
تلاش می کردی چنار نباشی
1398/8/21
پاهاتو قطع کن راحت تر جات شه.
مشکلی داشتی به خودم بگو.
1398/9/12
داداش من نمیتونم تو این آشغال بشینم قدم ۱۸۹ واقعا عذاب آوره ماشین نیست بخدا یه آشغال متحرکه
1399/7/2
دروغه که به اندازه پراید جا نداشته باشه
1397/4/4
من دنا پلاس توربو را به همه رقیباش ترجیح میدم.
1397/4/4
عاقا انصافا من شده ده بار با این ماشین شتاب گیری میکنم. بهتون قول میدم بالای ۹ نزنه ۰ تا ۱۰۰ رو! ۱۱ ثانیه دیگه چیه برادر من؟ ضمنا بهتر بود یک قیاسی با چینی ها بکنید.
1397/4/6
برادر شما تنها کسی هستی که بین کامنتها از این ماشین دفاع کردی، فقط هم دایم گفتی شتاب شتاب ! میگن جا نداره ، گفتی شتاب، میگن کیفیت نداره میگی شتاب ، داداش هرجور دوس داری میتونی با این ماشین حال کنی و ... ، اما متاسفانه شما و امثال شما هستن که با همچین ماشین بزک کرده و یه شتاب بسیار الکی عاشقش کیشین و آب به آسیاب ایرانخودرو میریزید. به همه که گفتی برو پیکانتو سوار شو و ... ، عزیز جان این خودش برای این دوره و سال پیکان هم نیست. یکم سعی کنیم سطح فکرو درکمون وبالا ببریم.
1397/10/15
اینایی که نظر منفی میدن ولله یکبار پشت این ماشین ننشستن
1397/4/4
پلاستیک خشک برای این رده عادیه؟!
70 تومن پول ماشینه
پلاستیک خشک و پرفورمنس افتضحاح عادیه دیگه
به زور توربو شتاب 10 بزنی خیلی هم خوبه لابد!
این ماشین از الان پیج طرفداری داره تو اینستا
جهل تا کی؟؟
1397/4/5
داداش شما تو هیوندای اکسنت، سراتو سایپا و خیلی ماشین های گرونتر از این هم بشینی میبینی داشبورد و تو دری هاشون از جنس پلاستیک خشکه. تو مقاله هم به همین اشاره شده که خشک بودن جنس پلاستیک ها برای این رده عادیه. چیزی که غیر عادیه کیفیت پایینه مونتاژ و ماندگاری تو دناست
1397/4/5
بله عزیزم عادیه. مثلا کیفیت پلاستیک خشک برلیانس ۶۵ تومنی یا اف ۳ خوبه؟ یا بسترن؟ ضمنا شتابش حدوداس ۹ هست کاملا ۱۰ ثانیه اشتباهه
حاضرم چندین بارهم با این ماشین شتابگیری کنم تا قضیه براتون روشن شه
1397/6/19
ببینید درسته دستمزد ها توی ایران پایینه که خب نتیجه اقتصاد و صنعت پایینمونه و اینکه نتونستیم کشورمون رو پیشرفت بدیم ... ولی واقعا ماشینی که ۶ ۷ هزار دلار کلا قیمتشه رو چه انتطاری ازش دارید ؟
1398/5/12
lگه قدرت وشتاب بیشتر میخای مراکز تیونینگ درتهران وشهرستانها هستند که قدرت رو به۳۰۰اسب بخار وگشتاور را به راحتی به۴۰۰نیوتون متر میرسونند ودر ضمن برای ترمزها هم کالیپرهتی فیبر کربنی میذارند باقیمتی حدود۲۵ میلیون
1399/10/29
داداش الان قیمتش ۴۷۰ هست با ۷۰ تومن پراید ۹۶ دور رنگ میدن خدا رحمت کنه
1397/4/4
بقول ارسطو : دكمه گاو كنترول هم داره . . .آره
1397/4/4
شاسی و گیربکس 405 با موتور دستکاری شده 206 و قطعات چینی.
خریدارانش همونایی هستن که هنوز به قسط دوم نرسیده یا تو جاده تیکه تیکه میشن یا زنده زنده توش میسوزن و ماشین میشه تابوتشون.
1397/4/5
دوست عزیز، یک مطالعه درباره موتورهای EF7 داشته باشید.
لینک:
https://en.wikipedia.org/wiki/IKCO_EF_Engines
1397/4/5
این خودرو به شکل خیلی محدود و فروش نقدی عرضه شده.
1397/9/13
دوست عزیز قرار نیست وقتی همه جو گرفتتشون و دارن غر میزنن شماهم یه دروغی این وسط از خودت دربیاری که :/ موتور ۲۰۶ چی بود دیگه این وسط ؟ یه مطالعه هم داشته باشی بدک نیستش ! ما ملت ایران یادگرفتیم تو فضای مجازی فقط غر بزنیم و از کاستی ها بگیم ، اما تو دنیای واقعی برای ثبت نامشون صف بکشیم ، البته که نظر خودم بیشتر دیدن خوبی هاست تا ضعف ها...همین که یه شرکتی که هیچ خلاقیتی نداشته ، یه خودرو تولید کرده که سانروف و دی لایت و توربو و ... جزو آپشن های خودروش هست واقعا پیشرفت خوبی بوده ، دمشون گرم ! حالا اینکه هرکس دلش نمیخواد بخره و سوار بشه دیگه به خودش ربط داره و بنظرم انقدر فاز انتقاد از چیزی که صاحبش نیستن اصلا درست نیست ( حالا ده نفر میان میگن ما خریدیم خیلی افتضاحه ) باشه برای شما قبوله ؛)
1397/10/8
چی؟؟؟؟؟؟ موتور دستکاری شده 206 دیگه واقعا باید برم تو افق گم شم
آقا قبول ماشین کیفی لازم رو نداره چی کار میشه کرد؟؟؟ هااا ماشین سوار نشیم مردم بدون ماشین بمونن؟؟؟ همون بسترنی که دارین ازش دفاع میکنین اقاااا قطعاتش فوق العاده گرونه فردا پس فردا تولیدشو متوقف میکنن ماشین میمونه رو دستتون ها از من گفتن کار ایران خودرو و سایپا اینه ببین کی گفتم بهتون برلیانس همین بسترن بعد از مدتی تولیدش متوقف میشه دیگه حتی قطعه با قیمت نجومی هم نمیتونی براش پیدا کنی!!! مجبور کردن ملتو که اینارو بخرن و اگر مگه من دیوونه شدم برم 100 میلیون پولمو بدم اشغال بخرم؟ مجبوریم نخریم چی کار کنیم؟
1398/6/20
والا تا جای که ما یادمونه 206 دوتا موتور داشت :TU5 و TU3
موتور TU5 با 1600 سی سی حجم وتنفس طبیعی و چیزی درحدود 105 تا 108 اسب بخار الان روی پارس ال ایکس ، 206 تیپ 5 و207 آی و 405 اس ال ایکس نصب میشه
موتور TU3 هم با 1400 سی سی حجم و 75 اسب بخار روی 206 تیپ 2 .

موتور EF7 کلا یه چیز دیگه ست و هم حجیم تره (1700سی سی ) هم جدید تره و هم مصرف سوخت کمتری داره و هم دریچه گازش برقیه وهم روی سوخت گاز راندمان بهتری رو ارائه میده و الان روی سمند ال ایکس ، دنا معمولی ، دنا پلاس ، سورن ای ال ایکس و سورن توربو و البته همین ماشین نصبه میشه .

پس با این حساب موتور دنا پلاس توربو ، به هیچ عنوان ربطی به 206 نداره ، اصلا خود شما یه لحظه فک کن ، TU5 روی پارس کشش خوبی نداره اونوقت چطوری اونو روی دنا با این عظمت و اضافه وزن نصب کنن آخه !

در ضمن گیربکس 405 هیچ وقت نمیتونه گشتاور 215 نیوتون رو ( حتی با دستکاری ) تحمل کنه
و صد البته آدم با رانندگی اشتباه حتی توی پورشه هم میتونه "هنوز به قسط دوم نرسیده یا تو جاده تیکه تیکه میشن یا زنده زنده توش میسوزن و ماشین میشه تابوتشون " و این مورد که ذکر کردین بیشتر ربط داره به خودمون .

درسته قابل رقابت با ماشین های روز اروپا نیست اما ما هم هیچ جوره حتی بدون هزینه گمرک نمیتونیم ماشین اروپایی بهتر بخریم ، توی نقد راندمان خودرو رو با پژو 2008 مقایسه کردن اما در مورد قیمت چیزی نگفتن که دنا چند برابر ارزون تره

به شخصه اگه پولشو داشتم می خریدم هیچی نباشه از ماشین چینی که بهتره . ولی حالا که ندارم و مجبورم فعلا صبر کنم به هیچ عنوان به این ماشین حمله نمیکنم و خریدارانش رو دلسرد نمیکنم و به شما هم پیشنهاد میکنم همی کارو کنید

ممنون
1399/3/1
داداش دیگه زیادی
داری اشتباه میگی درسته گیربکس 405 هست ولی موتور دستکاری شده 206 نیست کلا فرق داره
1397/4/4
خیلی هم خوب و عالی بود
با تشکر از سایت خوب ما
فقط فکر میکنم خیلیها مثل من منتظر فیلم بررسی این خودرو بودند
ولی مقاله خوبی ممنون
1397/4/5
موافقم! دوستان خودرو بانک، آیا قویترین خودروی تولید داخل (با هر نقطه ضعف و قوتی) ارزش ساخت فیلم بررسی نداشت؟
1397/4/4
فقط میشه گفت آشغاله ! نسبت به قیمتش و اینکه قطعاتش چینی و بی کیفیته و هرکدومو از یه جایی خریدن و سرهم کردن.زنده باد اقتصاد مقاومتی
1397/4/5
نظر هر فرد محترم هست. امیدوارم این خودرو را از نزدیک هم دیده باشید و با اون رانندگی کرده باشید!
1397/4/5
دکتر جان چه ربطی به اقتصاد مقاومتی داره؟ برو پیکانتو سوار شو
1397/4/6
مهندس جان، چه ربطی به پیکانتو داره؟! :/
1397/6/14
وقتی پراید شده ۳۰ تومن این خیلی عادیه ماشین ۱۰۰ تومنی سوار شی با این کیفیت
مرد حسابی ۳۰ تومن دیگه بذار روش یه سوناتا۲۰۰۸ سوار شو عشق کن
1397/6/26
داداش كجاي كاري شد 45 مليون تومن:/
1397/4/5
کافی است دور موتور از حدود 2200 دور در دقیقه بگذرد و شما هم پدال گاز را تخته کرده باشید تا متوجه شوید که این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست
.باحال بود
1397/4/7
کافی است بعد از رانندگی ماشین را بلافاصله خاموش کنید که موتور ب فنا میرود و باید ببری تعمیرگاه بخوابونی هزینه کنی.
1397/6/26
كافي است دور موتور از 2200 دور بگذرد و شما پدال گاز را تخته كرده باشي تا متوجه شوي ترمز ماشين شما را به سمت بهشت زهرا هدايت ميكند:)
1397/4/5
تو این رنج قیمتی اگه واقعا درکی از ماشین دارین فقط خانواده ال نود پیشنهاد میشه
این بدرد نخور وطنی کیفیتش از برلیانس و جک هم کمتره
با قطع بهتون میگم این ماشین به این قیمت نمیرزه
1397/4/5
آینده واقعیت رو نشون خواهد داد. عجول نباشید.
1397/4/5
توصیه میکنم برید سراغ خرید بسترن!
حتی دست دومش!
مخصوصا b50f .
( ما خودمون داریم و راضی هستیم)
1397/4/5
اصل این است که خداوند از بندگانش راضی باشد.
1397/4/5
باسلام ممنون از مقاله زیباتون دنا پلاس به نظر من سه تا ایراد بزرگ داره 1- فضای داخل اتاق فدای داشبورد خیلی بزرگ و حجیم شده به طوری وقتی روی صندلی شاگرد نشسته باشی نمیشه درب داشبورد را باز کرد2- با توجه به اینکه سانروف از نوع داخل سقف می باشد ارتفاع سقف کاسته شده و افرادی که قدشان بیشتر از 175 باشد سرشان به سقف گیر میکند 3- نشستن و سوار شدن در صندلی های جلو به سختی صورت میگیرد و اینهم باز به داشبورد غیر متعارف آن باز میگردد.
باسپاس فراوان
1397/4/5
كسي كه عقل سالمي داشته باشه مطمئنا سرطان و آشغالي به نام EF7 نميخره كه همش تو تعميرگاه باشه
به قول ي مكانيكي EF7 سواري ولي خرج جنسيس بايد بدي!
1397/4/8
شما که عقل سالم داری همون پژوت رو سوار شو
به اون مکانیک بی سوادم بگو به کوری چشمت هیچ خرجی نداره بی سواد
1399/2/10
من مطمن هستم شما EF7سوار نشدید بنده همین ماشین مدل ۹۱ رو دارم و صفر خریدم شاید بگم بهترین ماشین ایرانی همین است برای مسافرت عالی و راحت و ماشین شتاب دار در سرعت تمام قطعات هم بوش آلمان هست هنوز هم تعمیر گاه نرفتم فقط بنزین و روغن زدم چرا الکی در مورد ماشبن به این خوبی صحبت میکنید حداقل از ماشبنهای ایرانی این سرتره ،منکه راضی هستم
1397/4/5
فیلم بررسی لطفا"
1397/4/5
به نظرم عنوان مقاله ( کیفیت فدای کمیت!) کاملا" با متن و نتیجه گیری در تضاد هست.
1397/4/5
اتفاقا همخوانی کامل داشت! این ماشین از نظر کمی خیلی خوبه. شتاب موتور آپشن و ... ولی از نظر کیفی هیچی نداره! داشبورد خشک ، سر و صدای کابین ، استهلاک بالا. یعنی پول روی کیفیت هزینه نشده بلکه رفته روی کمیت.
ولی در کل ماشین بدی نیست. به این قیمت تو این بازار می ارزه
1397/4/5
دور موتور از 5 هزار بالاتر نمیره یا اینکه می ترسیدند موتورش منفجر بشه !!!!
ای اف سون چی داشت که توربو روش نصب کردند ! با کدوم دانش مهندسی !
1397/4/5
با سلام
اگه واقعا ماشین با کیفیت تولید داخل به حساب میاد مسوولین عزیز دولتی در استفاده از اون به خصوص در امور تشریفات باید با افتخار استفاده کنند.
ان شاالله!!!
1397/4/6
سواری و کیفیت و راحتی این ماشین حتی یه درجه پایین تر از مدل سمنده . شما سمند سوار میشید خیلی از این نرم تر و جادارتره. واقعا ایرانخودرو رسما با تولید دنا به شعور یک مملکت توهین کرد که بجای پیشرفت پسرفت میکنه و با عوض کردن دو چراغ و اضافه کردن دو سه آپشن ، ماشینو با کیفیت کمتر با چند برابر قیمت می اندازه به مردم.
مردم بدبخت ما هم که از ماشین سر در نمیارن . ظاهر ماشینو می بینن میگن به به ... دیگه نمیدونن چه آشغالیه اونم 50 تا 60 میلیون !!
خدا شاهده دوستم یه دونشو داره دو ساله داره کار میکنه خیلی هم با وسواس نگهش داشته تو کارکرد 40 هزار داشبوردش کلا تغییر رنگ داده ، تمام درها و اتاقش صدا میده
سواریش هم که خشک مخصوصا عقبش. خیلی هم تنگه عقبش . فقط آپشن داره که اونم آپشن های عادی مثل صندلی برقی . دیگه رادار خروج از خط نداره که !
یه دنده اتوماتیک ساده رو نذاشتن روش با این قیمت بالا . خدایییش سمند خیلی از این بهتره که !!! چرا پول دنا میدن این مردم !
1397/4/6
داداش توربو دنا چند ماهه اومده بعد دوستت چطور دوسال داردش؟
1397/4/6
نه مرتضی جان توربوش رو نگفتم. مدل معمولی دنا رو داره دوستم. اون رو گفتم . از لحاظ کیفیت در موردش گفتم نه شتاب و سرعت. شتابش قابل قبوله اما کیفیت صفر
1397/4/6
سال ۹۰ دلار ۱۰۰۰ بود
الآن دلار ۷۰۰۰ این ماشینم ۷۰ تومن
یعنی به قیمت سال ۹۰ میشه ۱۰ تومن

قیمتش متاسفانه منطقیه، باید قبول کنیم پولمون بی‌ارزشه

البته که این ماشینم چنگی به دل نمی‌زنه، ولی منطقیه
1397/4/6
دوست عزیز این ماشین داخلیه . وارداتی که نیست با دلار قیمتشو اندازه می گیری. تمام قطعاتش هم یا داخلیه یا با ارزون ترین ارز (یوان چین) از چین وارد میشه
پس همونطور که خودت گفتی قیمت این ماشین الانم واسه ایرانخودرو 10 تا 20 میلیون درمیاد. اما با 70 میلیون می فروشه به مردم بدبخت
1397/4/6
برادر شما تنها کسی هستی که بین کامنتها از این ماشین دفاع کردی، فقط هم دایم گفتی شتاب شتاب ! میگن جا نداره ، گفتی شتاب، میگن کیفیت نداره میگی شتاب ، داداش هرجور دوس داری میتونی با این ماشین حال کنی و ... ، اما متاسفانه شما و امثال شما هستن که با همچین ماشین بزک کرده و یه شتاب بسیار الکی عاشقش کیشین و آب به آسیاب ایرانخودرو میریزید. به همه که گفتی برو پیکانتو سوار شو و ... ، عزیز جان این خودش برای این دوره و سال پیکان هم نیست. یکم سعی کنیم سطح فکرو درکمون وبالا ببریم.
1397/4/22
دنا پلاس موتور EF7 معمولیش بهتر از توربوشه
همه از موتور توربو شارژ روی سمند سورن بود خیلی خاطره های بدی
دارن الان که باوجود تحریم دیگه مجبور میشن برخی از قطعات
از چین وارد کنن که این یه فاجعه بزرگه دنا پلاس توربو رو وقتی
صفر کیلومتر از نمایندگی گرفتی درسته شاید تا یک سال خودشو
خوب نشون بده ولی بعدا همیشه میفرستت تعمیرگاه
1397/4/6
احتمالا موقع نوشتن این مقاله تازه لاک زده بودین..........!!! این آشغال ایرانخودرو رو از این کشور ببری بیرون 1000 دلار نمیخرن بعد نوشتی تو این رنج قیمت خوبه؟؟!!!!!! آپشنال؟؟؟
207 اتومات رو میگفتی باز یه چیزی!!!!
1397/4/7
داداش شما اگه از آلمان داری پیام میدی این ماشینو نخر! اینجا ایرانه! ساندور تا 100 میلیونم رفته. تازه الان با این دلار 9 هزار تومنی اگه تعرفه رو هم بردارند باز ماشین های خوب رو نمیشه زیر 100 خرید.
بعد 207 اتومات چیکار داره به این کلاس؟ وقتی سراتو سایپا ایربگ جانبی و صندلی برقی نداره این ماشین تو این قیمت اپشناش خوبه. شما یه ماشین سدان تو این قیمت به من بگو که قویتر و اشپنالتر از این باشه؟ کیفیت نداره که اونم همه ماشین های این رده ندارند.
راستی میدونستی 207 ای که اینقدر بهش افتخار میکنی همون 206 با چراغ های 207 ؟ 207 واقعی موتور و شاسی و همه چیش با این ایرانی ها فرق داره. نکنه فکر کردی ماشین روز سوار میشی؟!
1397/4/6
یک ماشین بی کیفیت من در آوردی با شاسی بسیار قدیمی سمند!
جلو و عقب که اصلا با هم همخونی نداره، کیفیت ساخت بسیار پایین، داخل کابین هم که از عکس ها مشخصه چمگی به دل نمیزنه!
ضریب ایمنی هم بسیار پایین، والا کلیپ تصادفات یا عکساشو دیدم اصلا خودروی ایمنی نیست همانند به قول شما پدرش سمند!
1397/4/6
اینکه یه ذره هم فضای داخلی نداره
1397/4/6
با سپاس از گزارش خوب و خواندنی تان نکته ی منفی که در همه ی ماشینهای ایران خودرو دیده می شود . صندلی های اسفنجی بد آنهاست که پس از اندک زمانی دچار فرو رفتگی در قسمت نشیمنگاه و کم درد می شود
1397/4/7
نمیدونم کسایی که میگن این ماشین به درد نمیخوره اینجا چیکار میکنن!!!!!! مگه کسی زورتون کرده بیاید این مطلب رو بخونین؟ احساس میکنم تو همه پیام ها یه سوزش پژو سوار میاد
چون کسی که پولش بیشتر از این ماشین باشه اینجا کاری نداره.همه نظرها واسه دوستان پژو سوار هستش
1397/4/7
دمت گرم که حرف حق رو زده
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده :))
1397/5/14
داداش منم این ماشینو دوس دارم کلی هم پول جم کردم ثبت نام کردم بی معرفتا نه دعوت نامه میدن نه خبری از ماشین هس اشکمون در اومده
1397/4/7
سلام بر همه حالا کاری ندارم آپشن دنا خوبه طراحی زیبایی قشنگ ک فریب دهنده ای دارد اما درباره فنی همین در تندر پلاس خودمون بدون توربو با اسب بخار پایین تری گیربکس دستی حول حوش ۱۱ ثانیه میزنه صفر تا صد!!! حالا بهش هی بگید ال مممددد
1397/4/8
طراحی بیرونیش واقعا بهتر شده ! ماشین خیلی جذابتر شده ! ولی انگار تمام تمرکزشون واسه طراحی خارجی ماشین بوده !!! هنوزم نمیشه با طراحی و متریال بی کیفیت داخلش کنار اومد ! سقفشم که یکی از دوستان میگفت خیلی کوتاه شده و یه نفر با قد بلند نمیتونه راحت تو ماشین بشینه و مشکل پیدا میکنه !
در کل باز هم با این قیمت و این شرایط واقعا ارزش خرید نداره ! شاید اگر با کیلس و گیربکس اتومات و البته با همین قیمت عرضه میشد، فروش بهتری داشت. خدا میدونه با این وضع دلار و صد البته تمایل خودشون به سودجویی مدل توربو اتوماتشو میخوان چند بفروشن!؟
پارسال یه ۲۰۶ داشتم برده بودم تعمیرگاه، کنار ماشین من یه سورن توربو بود که داشتن موتورشو باز میکردن. وقتی سیلندر رو باز کردن همشون از تعجب شاخ درآوردن ! واشر سرسیلندر ماشین سالم بود ولی خود فلز سیلندر زبر شده بود روش ناهمواری ایجاد شده بود ! مکانیکه میگفت به خاطر همون توربو این اتفاق افتاده و باید کل سیلندر ماشین تعویض بشه ! ماشینم یارو یک سال قبل خریده بوده !
حالا اگه این مار خوش خط و خال هم اینجوری از آب در بیاد چی!؟
1397/5/30
با سلام.
داداش من یه ساله دنا دارم ازش خیلی نصبت به ماشین های داخلی دیگه راضی ام.
اون اتفاقی ام که بره اون سورن توربو افتاده بره اینه که اون دوستمون روی موتور ماشین وقتی داغ کرده بوده اب ریخته تا خنک کنه که باعث تاب برداشتن سرسیلندر میشه.اگه کسی میخواد دنا بخره چه توربو چه معمولی توی این وضع بازار و قیمت ها و ماشین های موجود بهترین انتخاب رو کرده.موفق باشین داداشام
1397/4/8
سلام.دوستان چرا الکی میزنین توی سرماشین صاحب این ماشین دوست بنده هستن و از زمانی که ماشینشون رو تحویل گرفتن تا الان ایراد خاصی ازش ندیدن لطفا بیاین چشمامونو باز کنیم و ببینیم که کجاییم بنظر بنده این ماشین توی رنج قیمتی خودش یعنی زیر70میلیون گزینه خوبیه در ضمن شما هرچی میگین آخرش میرسین به ارگونومی بد اتاق نمیدونم شما توی صندلی عقب ۲۰۶اس دی یا۴۰۵یا پژو پارس نشستین یا نه ولی این ماشین به نظر بنده نسبت به اونا فضاش اندازس ولی نه درحدی که خیلی باشه درکل تویه بازه هستن ولی اینو بگم سمند واقعا از همشون جادار تره درکل ماشین خوبیه اما نه عالی خیلی جای کار داره این ماشین ولی با‌زم قابل قبوله برای یه خانواده ایرانی درسته کیفیتش چنگی به دل نمیزنه ولی خب واقعا یه نگاه یه رغیباش بندازین برلیانسh330هم تقریبا از لحاظ کیفی تویه سطحه با این ماشین یا مثلا اریزو دنده ای درکل بیاین واقع بین باشیم این ماشین به نسبت رغباش واقعا چیزی کم نداره و نقطه قوتش هم میتونه موتور پر قدرتش باشه که اصلا قابل مقایسه با هیچ ماشینی زیر۱۰۰میلیون نیست
1397/4/8
داداش ماشین دوست شما مبارکش باشه انشالا سالها چرخش براش بچرخه، اینجا کسی نیومده به کسی توهین کنه !
این مواردی هم که من نوشتم همش تجربه شخصی بوده. توی دنا نشستم، توی دنا پلاس هم نشستم، خودم هم سمند داشتم، 206 داشتم، و ایرانی های زیادی سوار شدم (آره بابا من از همون بدبختایی هم که همش ماشین ایرانی داشته و سوار میشده!)، دنا پلاس که میگم سقفش کوتاست ماله یکی از رفیقامه، یه بار رفته بودیم بیرون یکی از بچه ها قدش 195 هستش، مجبور شدیم سان روف رو باز کنیم تا بنده خدا راحت بشینه :-) ! اما در عوض برلیانس h330 که شما میفرمایید با دنا توی یک سطحه انقدر قشنگ طراحی شده و احساس آرامش به آدم میده ! یه جورایی انگار فضا بزرگتر از حجم ماشین به نظر میاد (مدل هاچ بک. تجربه شخصی) در ضمن این خودرو توی همون رنج قیمتی با دنا پلاس گیربکس اتوماتیک داره و توربو هم نیست ! که ایران خودرو تازه میخواد گیربکس اتوماتشو بعدا که خوب قیمت ها بالا رفت نصب کنه روی این ماشین ! درسته که برلیانس هم ساخته پارس خودروست ولی به نظر من با چنین پولی بهتر از پلاس توربو است و دردسر ها و مراقبت های توربو رو هم نداره !
من که شخصا دیگه از این به بعد ماشینی رو میخرم که پشتش فکر مهندسی باشه ! مثل برلیانس، بسترن و چینی های دیگه و اگه خدا خواست ژاپنی و کره ای. دیگه واقعا بهم ثابت شد خودروساز ها هر چقدر هم به نیروی های زیر دستشون فشار بیارن نهایت نتیجه چیز جالبی از آب در نمیاد و زورگویی و سود جویی نتیجه نمیده ! و تا زمانی که خودروساز ها مثل کشور هایی که ازشون ماشین وارد می کنند، ماشین تولید نکنند دیگر هرگز ماشین ایرانی نمیخرم !
1397/4/8
واقعا تو اين كلاس يك پيچ بسترن بي٣٠ به كل اين ماشين ارزش داره
1397/4/8
من تجربه خوبی از موتور ef7 ندارم سمند صفر خریدم وبعد از 10000کیلومتر با ضرر زیاد فروختمش خیلی صدای موتور تو دور بالا زیاد بود وارتعاش زیادی داشت و وبا مراجعه به تعمیر گاه مرکزی گفتند همه این موتورها این مشکل را دارد.البنه پژو 405 مدل 90 با موتور معولی داشتم خیلی نرم تر وبی صدا تر از این موتور بود.بعد از سمند علی رقم میلم رفتم سراغ خودروهای چینی که خیلی ازشون بد تعریف میکردن ولی انصافا با تمام معایبش که بیشتر در مونتاژ ورنگ و خدمات کمتر از ایران خودرو و قیمت قطعات بعد از گارانتی ویه سری ایرادات بنیادی که دارن بازم ارزش خریدشون از خودروهای سایپا وایران خودرو بالا تره و لی الان با این قیمتهای نجومی که پیدا کرده و سو استفاده شرکتهای مونتاژ کار داخلی ارزش خرید ندارن به امید روزی که تمام خودرو سازان چه داخلی چه خارجی به مردم ایران احترام بگذارند وحقوقشون رو رعایت .
1397/4/10
نمیخوام امیدتو ناامید کنم ولی برو لینک زیر و تا آخر تماشا کن بعد شاید مثل من نظرت عوض بشه و دیگه دنبال ماشین ایرانی نری !
https://www.aparat.com/v/p0OQn
1397/4/10
من نظر همه رو خودم خواندم مثل دوستمون ماشین ایرانی بسیاری سوار شدم اول از همه یه موقعی سمند ای اف سون داشت یکی از رفیقامون صداش به کنار که تولید می کرد بعد از یکسال دسته موتور پودر شد و از کلید های روی در باد خنک می زد البته از مونتاژ افتضاح بود البته قضیه مال شش سال پیش بود حال میام سال ۹۷یکی از آشنایان یک دنا پلاس تنفس طبیعی خرید باهاش رفتیم شمال اولین نکته صدای پایین تا دور حدود نزدیک ۵۰۰۰ کیفیت دکوراتیو و مونتاژ داخل بالا بدون صدا به خاطر شانس البته در ها هم خوب بسته می شد و در ضمن تمام قطعات موتور بوش آلمان هست . ولی همانطور که گفتم همه چی به عمل مونتاژ برمی گرده وگنر کیفیت قطعات مناسب هست ولی فدای مونتاژ افتضاح و شانسی می شود .
1397/4/10
این توروبو اینا برای ساخت ماشینی ک ایرانخودرو ساخته کلماتی بیش نیست طرف سال 58 پیکان جوانان میزد 200 تا میرفت حالا ایرانخودرو یه موتور ef7ساخته 7 نسل پیاده نکنه رو ماشینی ول نمیکنه آقا ول کنین بخدا اصلا ماشینای ایرانی جای نقد و بحث نداره باید چشاتو ببندی و قبول کنی فقط تو ایرانه ک میشه دنا پلاس خرید با 70 تومن و پوزشو داد متاسفم جایی ماشین سوار میشیم ک ب ماشین هایی امسال دنا و 207 میگن عالی اونایی ک میگن عالی فقط کافیه یبار تو bmw2000سوار بشن ببینن ماشین چیه در اون سال ها اینا چی ساختن ختم کلام ایران ب درد تولید ماشین نمیخوره هر کسی را بهر کاری ساختند برین ماشین هم میخرید مدل پایین بخرین ولی خارجی بخرین حمایت از تواید داخلی هم میخواین بکنین بیست تومن بدین پراید سوار شین 50 تومن هم بریزین حساب ایرانخودرو ک ماشین 20 تومتی5رودمیده 70
1397/4/12
ب.ام.و دوهزار پرسروصدا و پر مصرف بود. دهه پنجاه اصلا ب.ام.و برندخاصی محسوب نمی شدو در ایران بنز و شورولت و بوییک گزینه های اصلی برای ماشین بازها بودند. ب.ام.و در دهه هشتادمیلادی استارت اوج گرفتن را زد. مضاف بر این وقتی دلار هشت تومنه دنا در میاد حدود هشت هزاردلار. من میگم به نسبت یک ماشین هشت هزار دلاری خیلی هم خوبه.
1397/4/17
اقایون چرا الکی درباره ماشین های کشورمون اینجوری حرف میزنید چند وقت پیش یه تصادف سمند با النود دیدم اونم با سرعت کم سمند که برخورد کرد با النود صندوق النود جمع شد و فقط چراغ سمند شکسته شد اونم ۱ یکش حالا مگه تو با دنا چندتا میتونی بری تو جاده های ایران که اینجوری میگی دنا بده.
1397/4/18
عزیزم وقتی فقط یه چراغ شکسته یعنی تصادف با گوشه سپر بوده
پرایدم بود هیچیش نمیشد چون گوشه خودرو محکمه
1397/4/20
به نظر من اگه بخوام بخرم یه معمولیشو میخرم بعضی چیزا مثل چراغ عقب و غیره رو بعدا میخریدم یه ایربگ صندلیو نمیشه خرید که اونم اصن معلوم نیست باز شه یا نه (پوزش از دنا سواران).
1397/4/24
من دنا پلاس داشتم فقط 3 میلیون خرج نقص های فنی کردم خدایی این اشغالای داخلی 2000 نمیارزه من رفتم جک s3 خریم یعنی انگار سوار فورد شدم تازه فهمیدم ماشین یعنی چی اصلا نمیشه با اون دنای اشغال مقایسه کرد
1397/6/5
دنا حداقل يه قيافه اي داره تو برو همون فورد چيني رو سوار شو
1397/4/28
سلام بنظر من، ادم اگه ۵۰ تومن داشته باشه، یه ماشین کره ای دست دوم خوب واسه خودش پیدا کنه بهترین چیزه،، هم کیفیت موادش خوبه هم از نظر فنی خوبه ولی فعلا با این گرونی ها نمیشه یه چیز خوب خرید،، وگرنه با این پنجاه تومن ماشین چیزی بهتر از دنا پلاس توربو پیدا نمیشه،، اگر هم بیشتر داشتین مثلا ۷۰ ۸۰ تومن،، اگه ماشین نو خواستید،، یه ام جی ۳۶۰ توربو بخرید،، درسته که که چینی ولی خداییش ماشین خوبیه،، باید یکبار سوار بشید تا بفهمید چی میگم، بیشتر بدرد خانواده ها میخوره,، دست دوم هم خواستید بخرید به نظر من یه سراتو ۲۰۱۱ مونتاژ بخرید،، خداحافظ.
1397/4/29
منم جک s3 گرفتم واقعا ماشین خوبیه حس یه سواری لوکسو میده گاری های داخلی هم که اسمشان اصلا ماشین نیست
1397/6/5
اس 3 اشغال به تمام معنااست دنا پلاس توربو هم قدرت خوبي داره هم اپشن هاي خوبي داره وقتي دو ماه ديگه ماشين لوكس تو خراب شد اون وقت مي فهمي
1397/6/19
اقا غلام این چه حرفیه میزنی جک s3 اشغاله !؟!؟؟!!؟!!!؟! همین اشغال تونست در 5 بازار اروپایی راه پیدا کنه حالا بهم بگو دنا کجاس ؟؟؟؟جک s3 موتورش گرین جت میتسوبیشی و گیربکسش پلژیکی است من دوستم جک s3 خریده از اب بندی در اومده میگم میاد با همون دنای از رده خارج فنی کورس میزاره سوسکت میکنه هم خودتو هم دناتو
1397/5/2
درود بر دوستان
من یه دنا پلاس موتور ساده برج ۸ پارسال گرفتم. پول لازم شدم فروختم. قبلش سمند داشتم. فضای داخلش واقعا از سمند کمتره ولی صندلیاش بهتره. بدترین چیزاش که واقعا رو اعصابم بود ارتفاع کم سقف، سنگین بودن درب صندوق بخاطر دوتا جک گازی احمقانه که بجای کمک به باز شدن بیشتر در را میکشه پایین، صدای وحشتناک موتور در چند ثانیه اول صبح که حتی روغن پروفیکار ۲۵۰ تومنی ام ریختم ولی حل نشد. به طرز عجیبی همون صدای قیژقیژ جعبه فرمون سمند را داره. دقیقا حس مزخرف فرمون سمند حل نشده.
بژزگترین مشکل فنیش مال ترمز عقبشه، همیشه سوت میزنه و تو دنده عقب صدا بوق کشتی میده، یه بار هم قفل کرد لنت عقب آتیش گرفت. ایرانخودرو هم کالیپر را عوض نکرد و فقط روغن زد و ۲۳ تومن گرفت. تو بازار آزاد ۳۰۰ خرجش کردم دوباره همونطوری شد. یه چیزی هم که واقعا جاداره انجام بشه چراغ ال ای دی برای نور پایین هست. نورش خیلی ضعیفه. درب های سمت راننده هرکاری کردم یا خوب بسته نمیشد یا بعد رگلاژ باد میومد، آخر سر هم درب عقب تو هر دست انداز صدا جقجقه میداد.
من ۵۲۸۰۰ خریدم ۱ تومن لاستیک انداختم، ۳۰۰ ترمز عقب، ۴ تا روغن پروفیکار اصل ریختم حدود ۱ تومن. حدود کمتر از ۲۰هزار تا کارکرد تو ۶ ماه فروختم ۵۲ چون یهو رفت رو ۶۴ تومن.
جاده زیاد باهاش رفتم کروزکنترلش را دوست داشتم. مانیتورش زیاد خوب نیست. البته بد هم نیست.
تو شهر دمای موتورش شدید میره بالا چندجا نشون دادم گفتن طبیعیه. ولی سمند اصلا اینطوری نبود.
یه چیز خوبی که داره مصرف حدود ۸ برا این ماشین خوبه. البته شهری با کولر ۱۲ هم میرسه.
قدرت ترمزش هم خیلی خوبه ولی حتما لاستیکشو عوض کنید.
نه خیلی راضی بودم نه خیلی ناراضی. در مجموع بد نیست. ولی اگه دنبال ماشین بی دردسر هستین ولی امکانات نمیخواین ال۹۰ واقعا خوبه.
1397/5/7
سلام
من میخام ماشین بخرم ولی بین دنا پلاس و برلیانسh330 جدید گیرکردم...راهنماییم میکنید؟!
1397/5/7
سلام دوست عزیز
من دنا پلاس داشتم، تجربمو بالا نوشتم. برادرم میخواست ماشین بخره بین برلیانس صندوقدار موتور جدید و ساندرو. داخل برلیانس واقعا فضای بزرگتری داره، ظاهر ماشین شیکتره، اتومات بودن خودش یه مزیت بزرگه تو این قیمت، زنجیر تایم دار، فرمونش برقیه مثل دنا هی صدای قیژ قیژ نمیده، سیستم تایپیت سوپاپش شیر یکطرفه داره برا همین صبح که استارت میزنی لازم نیست چند ثانیه صدای وحشتناک سوپاپ را تحمل کنی تا روغن بکشه. در کل قشنگ ۲۰ سال از نظر تکنولوژی از دنا جلوتره. به پای ژاپنی ها نمیرسه، البته به نسبت قیمت انتظاری هم نمیره ولی از تکنولوژی ۳۰ سال پیش پژو خیلی خیلی بهتره.
یه چیز خیلی عالی ام که داره صندلی های عقبش حتی تو نمونه صندوقدار به طور کامل تا میشه که واقعا بدرد بخوره.
مصرفشم به مراتب کمتره
موفق باشی
1397/5/14
فقط یکلام دنا توربو وسلام
ولی حیف نامردای ایرانخودرویی ماشینمونو نمیدن
1397/5/16
به نظر من تنها مزیتش نسبت به ماشینهای جینی خدمات پس از فروش ولی از نظر طراحی ، راحتی و کیفیت چینی ها خیلی بهتره
1397/5/16
فریب نخورید دوستان. هیچ خدمات خوبی در کار که نیست هیچ، تازه به آدم توهین آمیزم رفتار میکنن. تازه ۶ صبح باید بری دم نمایندگی الاف بشی. قطعه هم همیشه کمبود دارن. برای یه سنسور لای قفل در دنا پلاس یک هفته الافی. سیستم قفل مرکزی از کار افتاده بود و درها قفل نمیشد بهاطر یه قطعه خیلی پیش پا افتاده. موارد زیادی با ایرانخودرو داشتم که گفتنش توضیح واضحاته. فریب این اهریمنان فرومایه را نخورید. این آشغالها را با قیمت فضایی نخرید تا اوضاع درست بشه
1397/6/3
سلام دوستان اطلاع رسانی کنند تا چه تاریخی دعوت نامه امده ویا تحویل شده من تحویل تیر ماه هستم هنوز دعوت نامه نیامده چکار باید کرد
1397/6/12
این ایرانخودرو فقط بلده گند بزنه به پلت فرم های 20 تا 30 سال پیش و بجای اینکه ارتقاشون بده بلکه بدترش هم بکنه . مثل 206 اس دی که داغونش کردن و از توش رانا درآوردن . اینم از 405 که ترکوندنش و سمند و بدتر از سمند . دنا رو دادن بیرون!!!
به نظر من همون 405 و 206 (اونم فقط مدل های دهه 80) سگشون شرف داره به دنا پلاس و رانا و سمند و بقیه محصولات آشغال فعلی ایران خودرو
1397/7/2
کلا ماشینای ایرانی آشغال
1397/7/25
سلام به همه عزیزان
نقد و بررسی زمانی ارزشمند هست که هدف کمپانی، رقابت باشه نه سرقت مؤدبانه! تمام دنیا تیم تحقیق و توسعه دارن تا نیازهای جدید برای مشتری ایجاد کنن و از رقیت جلو بیافتن، ما تیم تحقیق و توسعه داریم که ببینن چی میتونن از سر و ته ماشین بزنن که ارزون تر در بیاد.

در کل، هرچی سرمون میاد حقمون هست. خودمون اینطوری خواستیم.
1397/9/26
سلام
من امروز برای دناپلاس توربو ثبت نام کردم. الانم تندر ۹۰ مدل ۹۴ دارم
چون از طراحی ال نود خسته شده بودم تصمیم گرفتم عوض کنم
به نظرتون این ماشین ارزش خرید داشته؟
از نظر صدای داخل کابین، قدرت، خرج و مخارج، کیفیت قطعات و هر چیز دیگه ای با تندر چند چندن؟
لطفا کسانی که این دو رو تجربه کردن نظر بدن
از چند تا تعمیرکار پرسیدم گفت خرج و مخارجش درست شبیه ال نوده، درسته؟!
از شما و خودرو بانک ممنونم
1397/9/27
منم امروز ثبت نامش کردم ولی قدم بلنده نمیدوم واقعا دردسر ساز میشه یا نه بنظرم تنها چیزی که واقعا کم داره دنده اتوماته حالا esp و keyles start اگه داشت خیلی بهتر بود الانم که ایربگ جانبیاشو حذف کردن اون طرح چوبشم خیلی زشته کاش سیاه بود
1398/1/14
دوست عزیز من قصد ثبت نام دارم
شما اطلاعاتی در مورد ثبت نام در سال 98 دارید به من بدید؟
1397/10/10
با سلام اولا اینجا ایرانه و باید بدونیم چی را با چی مقایسه میکنم
با 90 تا 120 پول امروز این ماشینا میتونید بخرید
1- آریو اتو ماتیک
2- دنا و دنا پلاس
3- پارس تیو 5 و اتومات
4- ال 90 ساده و اتومات
5- hc کراس
6- خانواده 207 اتو ماتیک و ساده
حالا نظر بدید کدو مش خوبه بنظر من آپشن دنا خوبه قطعاتشم بیشتره
ال 90 کیفیت بهتری دارد ولی اطاق بسیار مزخرف دهه 70 دارد
آریو همه چیش خوبه مانیتور نداره
اچ سی کراسم طاهر خوبی نداره ولی بدکم نیست
207 هم خوبه جا دار نیست
همشونم کیفیت ندارن خیالتون راحت باشه
1398/6/17
مگان دستی بگیری ۱۲۰ تومن می ارزه به این اشغالا
1397/10/12
درود بر شما عشقیای زخم خورده از این شرکتها و...عزیزان من خودم بیشتر تو حوزه کشنده ها و ماشینای سنگین فعالیت می کنم ولی چند وقتیه با اینکه عجیب گرون شده فعلا دارم بررسی میکنم ببینم کدوم ماشینا بهترن ولی یه چیز مهمی هست که میگم بدونین شاید متوجه نشین چی میگم ولی یکم فکر کنید معنیشو میفهمین.چند سال پیش که ایران تو تحریم های بدی به سر می برد بعد از مونتاژ آخرین کشنده های ولوو اف اچ که شاخ اون موقع بودن دیگه ماشینی نبود دست راننده تا اینکه دانگ فنگ تی۳۷۵ وارد ایران شد.یه سری امکاناتی داشت مثل نیم دنده و ...که توی اف اچ های قدیمی خودش این آپشنا نبود.این فروش تا جایی ادامه یافت تا اینکه هوو رو با اندک پولی میشد تهیه کرد.اما چند سال که گذشت یکی یکی خبر از این کشنده ها اومد که ترمز نگرفته و از این جور مشکلات.الان که تمام این چینیا افتادن تو خرج و سرطان شدن و کسی هم زیاد خریدارشون نیست.اما اف اچا هنوز مثل شیر توی جاده ویراژ میدن و بارهای سنگین به راحتی جا به جا میکنن اما دیگه مافیای این خودروهای چینی دست از سر صنعت سنگین ایران بر نداشتن وهزار جور مشکل.میدونم برلیانس و...ماشینای خوبین توقع نداشته باشین فرقون رو بفرستن برا صادرات حتی ایران.اما بذار ۷ یا ۸ سال ماشین باشه زیر پات تا بفهمی این چینیا مثل پری دریایی میمونن ظاهر خوبی دارن ولی با گذشت زمان چهره خودشونو رو میکنن.به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند ولی این واقعیت سر خودروهای سنگین اومد نگذارین سر خودروهای سبک هم بیاد.
1397/10/14
اومدم تو اینترنت یه تحقیقی در موردش کنم،فقط هم بخاطر توربو بودنش دوسش دارم،خودم رانا دارم و با بیرحمی زوزشو در میارم،خب راضیم،ولی چون کارمون خدمات خودروئی،فریب خودروی چینی رو نخورید،قیمت پائین،خدمات گران،تامین قطعات
1397/11/11
با سلام. چند تا نکنته راجع به خانواده ی دنا بگم که شامل دنا پلاس و توربو هم میشه
اول اینکه ترمز گیری فوق العاده ای داره که من واقعا اولش وقتی با اون سرعت ترمز گرفتم فکر کردم لابد حداقل ۱۰۰ متر مسافتو طی میکنم در کمال ناباوری در کمتر از ۲۰ متر توقف کامل داشتم. نقطه ضعف چشمگیری که داشت فقط صدای آزار دهنده ی موتور و باد در داخل کابین البته با سرعت بالای ۱۳۰ بود. به هر حال نظر بقیه دوستان هم محترمه
1397/11/22
من میخام یه ماشین خوب بخرم
برلیانس 320 خوبه ولی ظاهرشو دوست ندارم
ساندرو استپ وی هم بد نیست ولی نه امکانات و خیلی گرون و واقعا 135 تومن نمی ارزه
دنا پلاس توربو قشنگه و تند و تیز هم هست ولی کیفیت مونتاژ کم و تا حدودی شانسیه
اچ 30 هم موتور گیربکسش خوبه ولی جلوش زشته و یه جوریه
و نهایتا انتخابم تو این رنج قیمت دنا پلاس توربوه فقط امیدوارم که شانس مونتاژی هم بیارم
1397/12/18
داداش من دارم ماشین فوق العاده خ ب و محکمی هم هست ولی نخر تا اینا یخورده به فکر کیفیت مونتاژ محصولاتشون باشن
1397/11/26
دنا پلاس توربو اولین ماشینی هست که ایران زده و شتاب و قدرت موتورش از زانتیا که فقط اسم در کرده خیلی بهتره .از لحاظ زیبایی فقط تعداد محدودی از ماشینای چینی بهش میرسن چهره خشن عالی داره ولی داشبوردش ایراد هایی داره درسته ولی شتاب عالیش این ایرادارو کم رنگ تر میکنه.
دنا پلاس توربو بهترین و پر قدرت ترین ماشین ایرانه ولی نسبت به قیمتش نمیرزه
1397/12/7
راست میگه بابا
کی میاد ۱۵۰ میلیون بهش پول بده
اگه ایران خودرو این ماشین رو به اضافه ی نسخه توربو اتوماتیک در تابستان ۹۷ می داد ۱۰۰ میلیون این ماشین کل بازار رو پر میکرد و همه می. خریدند
1398/10/29
تا حالا نشستی تو زانتیا
1398/2/18
عالی بود ممنون از اطلاعات شما
😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
1398/4/25
سلام خدمت تمامی دوستان بنده 2 هفته ای هست که سورن توربو مدل 97 خریدم قبل از خرید بین دنا پلاس و سورن توربو خیلی تحقیق کردم دنا توربو قیمتش خیلی بالاتر بود واسه همین از خریدش منصرف شدم و بین دنا پلاس و سورن توربو تحقیق کردم هم از چند تا مکانیک و اهل فن و هم از چند تا بورسی و آخر به این نتیجه رسیدم که سورن توربو بخرم دلایلش اینهاست که خدمتتون عرض میکنم
1. موتور قویتر سورن بخاطر توربو شارز
2. فضای داخل کابین چه جلو و چه عقب
3.هندلینگ خوب نسبت به دنا البته نه خیلی زیاد ولی با اختلاف کم بهتره
4.تعادل بهتر سورن در پیچ تجربه شخصی خودم
5.امکانات رفاهی نسبتا خوب ولی کمتر ازدنا یعنی همون کیفیت بهتر نسبت به کمییت
6.شتاب و کشش عای نسبت به موتور معمولی ef7
7. هزینه کمتر قطعات بدنه نسبت به دنا
در پایان قصد من درمیان گذاشتن تجربه شخصی و نظر شخصی خودم بود که با شما دوستان در میان گذاشتم
امیدوارم روزی برسه که دیگه نخواهیم از بد و بدتر انتخاب داشته باشیم ولی در کل دوست دارم ماشین تولید شده وطن خودم را سوار بشم تا خارجی چون خودم تولید کننده هستم و میفهمم رقابت با کشورهای دیگه چقدر سخته البته بخاطر شرایط کشورمون و دست تولید کننده خیلی بسته شده باید با مواد اولیه آشغال بهترین کیفیت را ارایه بده که چیزی است نشدنی ولی من اصلا ایران خودرو و سایپا را نمیگم چون قیمت واقعی این خودروها این نیست
1398/6/24
یکی دیگر از ایرادهای دنا پلاس تور این هست که لاستیک 205.50.16 استفاده کرده چون افق لاستیک کم است ضربه های خیلی کم جاده ای را به کابین منتقل می کند وچون ماشین نسبتا سنگینی هست سریع دو پوست میشود من هشت ماه هست که دنا پلاس توربو دارم و تو این هشت ماه هفت حلقه لاستیک با بردم بارز دو پوست شده و تعویض کردم .حالا میخوام لاستیک 205.55.16 بانکوک کره ای بندازم زیرش ولی نمی دانم که با دور گیربکس مطابقت داره یا نه.لطفا راهنمایی بفرمائید.متشکرم
1398/6/30
داداش 5 میلی متر فاق بیشتر تاثیری نمیزاره....فقط کیلومتر ماشین سرعت رو 5 کیلومتر از جی پی اس نشون میده......
1398/8/11
در بین تعمیرکاران شایع است که دنای توربو شارژ در گرما ۵۰ _۶۰ درجه خوزستان جواب نمیده آیا این حرف درست است
1398/9/8
لطفا فیلم نقد و بررسی دنا پلاس توربو را اجرا کنید
1398/12/6
سلام
یه آپشن دنا رو جا انداختید اونم اینه که وقتی ترمز شدید میزنید کمربند ها سفت میشن و چند ثانیه فلاشر میزنه
1399/2/1
رفیق کمربند پراید هم سفت میشه حتی پیکان هم سفت میشه اصن رک بگم از وقتی کمربند اختراع شده کارش این بوده تو مواقع خطر قفل بشه فلاشر موقع ترمز هم که ی استاندارده آپشن حساب نیست اهمیتش مثه داشتن بخاری تو ماشینه
1398/12/18
سلام
ممنون از بررسی خوبتون.دوستان لطفا واقع بین باشید و با تعصب قضاوت نکنید.
1399/1/27
من دنا دارم یه ساله خریدم دیشب موتورش ب مشگل خورد گذاشتم میکانیکی تاحالا بیشتر از ۱۲۰ نرفته بودم باهاش تف تو ذات هر چی ادم دزده تف تو ذات اخوندا ک کشورو ب این روز انداختن ک ما مجبور بشیم ماشین ایرانی سوار شیم.میشینی تو ماشین زانوهات میخوره ب داشبورد صندلیو میدی عقب پشت سری نمی تونه نفس بکشه. عرضه ندارن عوضیا یه صندلی خوب بزارن صندلی تیبا از دنا بهتر انگار رو سنگ میشینی.کلا چراغ عقب و جلوی دنا و دنا پلاس قشنگه وگر ن دگ هیچ زیبایی ندارن.تازه سپر جلو بزرگه سنگینه بعده یه مدت بین کاپوت و سپر فاصله فاحشی میوفته ک افتضاحه موش میتونه بره داخل.فرمونش یه روز صفته یه روز روون.اصلا وحشتناکه این ماشین نخرید اقا نخرید تورو خدا ۲۰۷بخرید بهتره پول ندارید پراید بخرید ک اسمشم روشه کسی ازش توقعی نداره
1399/4/27
من دنا پلاس توربو دارم . راضی هم هستم .ظاهر خیلی خوشگلی داره . شتاب هم عالی . اینایی هم که انتقاد میکنن حتما دستشون نمیرسه به این خودرو وگر نه آپشناش و قیافه شتاب عالیه . دیگ چی باید داشته باشه تو این رنج قیمت
1400/6/20
سلام منم با نظر شما کاملا موافقم . بنظرم همشون خفه بشن هم کمه.
1399/5/1
کسایی که بد دنا توربو رو میگن پولشوندارن وگرنه بهترین محصول ایرانخودرو هست من هدرز و سوپر شارژ با کیت افزایش شتاب نصب کردم از شتاب 10ثانیه قبلیش به 8 رسیده که خیلی از بقیه ماشین ها بالاتره پا به پا سیترون سی 5 در شتاب میره من با نیتروژن 260تا رفتم کسی میگه نمیره زر زیادی میزنه
1399/5/18
داداش سوپرشارژر انداختی هدرز هم انداختی تازه شتابش شده ۸ ثانیه🤣🤣🤣 ماشین نیس که لگنه
1399/6/23
زر تو میزنی و جد و ابادت بی فرهنگ بی نزاکت . بیا با مگان قورتت بدم جوجو. بچه نی نی ها ریختن نظر میدن. اخه مردک دیوانه تو اگر 260 تا رفته بودی با لگن پلاس الان سینه قبرستون داشتی خاک میخوردی نه اینجا بیای مجز گویی کنی .
1399/9/20
بابا تو دیگه چه خالی بندی هستی، این به اصطلاح خودرو در سبک ترین دنده و بیشترین دور موتور مجاز خود فقط ۲۰۵ کیلومتر در ساعت می تواند حرکت کند تو چطور ۲۶۰ تا رفتی، ضمنا توربو شارژر آن در دور ۴۸۰۰ از مدار خارج می شود چون کولر هوای آن جواب نمی دهد و دمای هوای شارژ بالا می رود و در نتیجه دمای احتراق و اگزوز و در نتیجه ذوب شدن و خراب شدن قطعات موتور. مشکل اصلی خودروهای ایرانی متریال مواد است نه توربوشارژ، شتاب و آپشن. بابا یک چیز بسازید کار کنه اینقدر استهلاک نداشته باشه. تعمیرات و استهلاک و صدای مدلهای توربو که دارای مواد بی کیفیت هستند آزار دهنده و سرسام آور است.
1399/7/23
من پریروز این ماشین رو تحویل گرفتم، سواری بسیار خوبی داره من قبلا جک j5 داشتم اصلا قابل مقایسه نیست، جک به سرعت میره دنده 4 و توی جاده و سربالایی اگر یک مقدار شلوغ باشه اذیت میکنه مصرف سوختم که واقعا بالاست. شتاب اولیه دنا پلاس اتوماتیک بد نیست، دنده خییللللی نرم عوض میکنه و گیربکسش واقعا هوشمند عمل میکنه هم توی معکوس کشیدن هم توی دنده دادن خیلی خوب و نرم دنده میده، در کل از نظر شتاب و سواری خیلی خوبه. من برادرم پژو 2008 داره و میدونید شتابش 2008 واقعا عالیه و این ماشین با توجه به سنگینی که داره ولی خیلی خوب شتاب میگیره و چیزی کم نداره. فرمون ماشین برقی شده و خیلی نرمه ولی فرمون برقی با توجه به سرعت باید سفت بشه توی دست که این ماشین توی این زمینه ضعیفه. متاسفانه من رسیدم خونه ماشین رو خاموش کردم نیم ساعت بعد به سختی روشن شد و چراغ چک هم روشن شده که واقعا برای ماشین صفر شرم آوره. زنگ زدم میگن باید بیاری بخوابونی نمایندگی ببینیم چه مشکلی داره.. خلاصه با وجود سواری خوب و شتاب عالی بدجور دلمو زد.
1399/12/17
لطفا چند تا عقده ای نظر ندن درباره دنا بعضی ها اصنقیافه ماشین فنیشو نمیدونن چی به چیه حالا باسه ما نظر میدن
1400/3/27
به هیچ وجه ارزش خرید نداره.پول بیشتر واسه سمندی که چراغاشو عوض کردن.
فک نمیکردم اینقد داخلش بی کیفیت باشه.داشبورد پلاستیک انگار افتابه اب کردن اینو درست کردن.
1400/10/17
چرا انقد حرف میزنید اگه خانواده پژو نبود الان نصف تعمیر گاه ها بیکار بودم دنا پلاس توربو هم بهترین ماشینه شاتونم‌ اون قیافه های سه در چهارتونه
1401/10/12
آقا نخرید این آشغالای ایران خودرو رو، من با هزار بدبختی پول جور کردم یه صفرش رو خریدم مثه خر پشیمون شدم دوماهه ۲۰تومن زیر قیمت ردش کردم رفت، آمپر بنزینش که مثه برق میاد پایین، چراغ چکش در عرض ۱۰۰۰ کیلومتر اول ۸بار روشن شد و بنده ۸مرتبه در عرض دوماه نمایندگی بودم، ظرف یک هفته دیدم که آب کم می کنه و هرچی می بردم نمایندگی میگفتن تا زمانی که آب و روغن قاطی نکنه ما نمیتونیم کاری بکنیم، سانروفش توی بارون یا کارواش نشتی داشت، فرمونش موقع برگردوندن صدای قریچ قریچ میداد که نمایندگیش گفتند از ماشین ایران خودرو انتظار بیشتری نداشته باشید
1401/10/15
اگر وقت و انرژی و روانتون رو دوست دارید نخرید، من یه صفرش رو خریدم در عرض دوماه و ۱۰۰۰ کیلومتر بدبختم کرد، از یه طرف آب کم می کرد، از یه طرف ۳بار سنسور اکسیژنش سوخت، از یه طرف دیگه آمپر بنزینش تا نصف بالاتر نمیومد و مصرفم صدی ۱۵، هر کی داره زود بفروشه تا بردن به نمایندگی خستش نکرده
1401/10/16
مدیر محترم سایت چرا تجربه ی واقعی بنده رو نمیذارید؟ بنده ۲مرتبه گذاشتم ولی شما نشر نمیدین، میخواین ایمیل بدین تا عکس و فیلم های مستندش رو براتون بفرستم؟