موضوعات داغ

جنگ در جبهه متحدین؛ پورشه 718 در برابر آلفارومئو 4C

19 مهر 1397

رقابت موتور وسط ها

آلمان و ایتالیا در جنگ جهانی جبهه‌ی متحدین را تشکیل می دادند که در کنار ژاپن علیه قوای متفقین جنگیدند. کشورهای متحدین در صنعت و تکنولوژی از برترین های عصر خود بودند (البته هنوز نیز هستند) اما با پایان جنگ جهانی وضعیت این کشورها رو به وخامت گذاشت و سالها طول کشید تا دوباره بتوانند قوای از دست رفته‌ی خود را بازیابی کنند. امروز به یاد روزهای جنگ جهانی جهانی تصمیم گرفتیم دو جنگجوی آلمانی و ایتالیایی را در برابر یکدیگر قرار دهیم، دو خودرویی که هر یک سلاحی خطرناک در دستان رانندگان حرفه ای هستند و رقابت با آنها بسیار دشوار است. پورشه 718 و آلفارومئو 4C. پورشه 718 در نسخه‌ی کوپه با نام کیمن و در نسخه ی بدون سقف با نام باستر در بازار حضور دارد و آلفارومئو 4C نیز در مدل کوپه و اسپایدار به بازار عرضه می شود. مدل اسپایدر این خودرو البته به بازار ایران راه پیدا نکرد و تنها مدل کوپه آن در بازار موجود است. برای اینکه رقابت عادلانه باشد باید مدل کوپه‌ی پورشه یعنی 718 کیمن در اینجا حضور می داشت که آن نیز موجود نیست و به همین دلیل در تصاویر مدل باکستر را مشاهده می کنید. هر دو خودرو را قبلا در خودروبانک مورد تست و بررسی رانندگی قرار داده ایم و در این مطلب بیشتر به مقایسه‌ نقاط قوت و ضعف آنها به یکدیگر خواهیم پرداخت.

موتور، باکسر در برابر خطی

هر دو خودروی این مقایسه از نوع چهار سیلندر هستند اما پورشه از چیدمان تخت یا باکسر استفاده می کند و در مقابل آلفارومئو از چیدمان متداول خطی. موتورهای باکسر در مقایسه با موتورهای خطی مزایا و معایبی دارند که به برخی از مهم ترین آنها خواهیم پرداخت. اولین مساله را باید در پایین بودن نقطه ثقل موتورهای باکسر دانست که می تواند به بهبود دینامیک رانندگی کمک کند. بیشتر موتورهای باکسر نوین همچنین از سیستم کارتل خشک یا Dry sump استفاده می کنند. در چنین طرحی پیستون ها روغن بیشتری را دریافت می کنند و همین مساله می تواند میزان استهلاک آنها را کاهش دهد. در موتورهای باکسر یا فلت همچنین روغن رسانی در لحظه‌ی شروع کار موتور سریع تر انجام می شود که این مورد تاثیر بسزایی در افزایش عمر موتور دارد.

در موتور باکسر به دلیل اینکه پیستون ها در مقابل یکدیگر قرار دارند از نظر بالانس نیز وضعیت موتور در مقایسه با یک موتور خطی بهتر است و موتور لرزش کمتری دارد به همین دلیل اکثر سازندگان موتورهای خطی ناچارند برای کاهش لرزش موتور از شفت بالانسر استفاده کنند. به دلیل دور بودن سرسیلندر ها از یکدیگر در موتورهای باکسر نیز عمل خنک کاری و تبادل دما در اینگونه موتورها بهتر انجام می شود.

پورشه 718 با موتورهای 2 و 2.5 لیتری قابل سفارش است که اکثر مدل های وارد شده به کشور دارای موتور 2 لیتری هستند. موتور 2 لیتری این خودرو از نوع توربوشارژردار بود و می تواند 300 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

اما آلفارومئو نیز دلایلی برای استفاده از موتور خطی دارد. موتورهای خطی ابعاد کوچک تری دارند و همین مساله باعث می شود تا فضای بیشتری برای سایر اجزا باقی بماند. هزینه تولید موتورهای خطی نیز پایین بوده و به دلیل داشتن یک سرسیلندر قطعات متحرک کمتری دارند و خرابی های آنها نیز با هزینه‌ کمتری رفع می شود. موتور آلفارومئو همچنین حجم کمتری دارد و یک موتور 1.8 لیتری توربو است که البته مشخصات آن قابل توجه بوده و می تواند 237 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

در بخش توانایی های حرکتی پورشه با داشتن شتاب صفر تا صد 4.1 ثانیه ای در سطحی بهتر از آلفارومئو با شتاب 4.6 ثانیه ای قرار می گیرد. آلفارومئو 4C توانایی حرکتی خوب بود را بیش از آنکه مدیون موتور باشد مدیون وزن پایین خود است.

دوام و قابلیت اطمینان

میل سوپاپ های پورشه 718 با یک زنجیر تایم از جنس فولاد تقویت شده حرکت می کنند که هیچ نیازی به تعویض ندارد و بسیار مطمئن است. اما آلفارومئو در قسمت تایمینگ موتور از تسمه تایم لاستیکی استفاده کرده است که در فواصل زمانی مشخصی باید آن را تعویض کرد. در صورتی هم که تسمه تایم موتور آلفارومئو پاره شود می تواند خسارت سنگینی به موتور وارد کند چون ممکن است که پیستون ها در هنگام بالا آمدن به سوپاپ ها برخورد کنند. از این نظر باید گفت که پورشه خودرویی مطمئن تر از آلفارومئو به حساب می آید. برخی مکانیک ها نیز کار روی موتورهای باکسر را چندان نمی پسندند چون برای مثال تعویض کردن شمع ها در موتورهای خطی کاری ساده است در موتورهای باکسر با مشقت زیادی همراه است.

مصرف سوخت!؟

شاید بپرسید در چنین خودروهایی مصرف سوخت اصلا اهمیتی دارد؟ اما جواب مثبت است چون اصلی ترین دلیلی که پورشه موتور شش سیلندر قبلی خود را کنار گذاشته و روی به استفاده از موتور کم حجم توربو داده است همین مساله است.

پورشه برای کاهش اتلاف نیرو در موتور 718 از سیستم بازیابی انرژی ترمز استفاده کرده است و این در حالی است که در آلفارومئو انرژی ترمز گیری کاملا به هدر می رود.

در ترافیک و یا پشت چراغ قرمز نیز پورشه 718 با توجه به برخوردار بودن از سیستم استاپ/استارت می تواند موتور خود را خاموش کند که این مساله نیز در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی تاثیر دارد ضمن اینکه وجود سیستم استاپ/استارت در تست های EPA لحاظ نشده است و بنابراین می توان حدس زد که مصرف سوخت واقعی پورشه ممکن است حتی از اعداد اعلامی EPA هم کمتر باشد. باک بنزین 718 نیز ظرفیت بیشتری در مقایسه با 4C دارد و به این ترتیب مراجعه کمتری به پمپ بنزین خواهید داشت.

سازمان EPA در بخش آلایندگی نیز نمره‌ی 3 از 10 را به پورشه 718 داده است و این در حالی است که آلفارومئو 4C نمره 1 را دریافت کرده است.

جعبه دنده، آیا پورشه دومی دارد؟

همگان می دانند که گیربکس 7 دنده دوبل کلاچ پورشه که PDK نام دارد یکی از بهترین جعبه دنده های ساخته شده در جهان است و عملکرد بی نقص و مثال زدنی دارد. این در حالی است که مهمان ایتالیایی ما از جعبه دنده 6 سرعته دوبل کلاچ استفاده می کند. البته آلفا رومئو به سیستم انتخاب حالت های رانندگی مختلف DNA مجهز است که قبلا این سیستم و عملکرد جالب آن را در مدل جولیتا دیده بودیم و با انتخاب هر یک از حالت های رانندگی عملکرد ترمز، گیربکس، موتور و پدال گاز تغییر می کند. در آلفارومئو 4C یک حالت چهارم نیز با نام Race Mode به این سیستم اضافه شده است.

متحدین چگونه متوقف می شوند؟

پورشه 718 برای توقف بهتر به دیسک های ترمز بزرگتری در مقایسه با آلفارومئو مجهز است. دیسک های ترمز جلو و عقب در پورشه 718 13 و 11.8 اینچ قطر دارند و این در حالی است که دیسک های ترمز آلفارومئو دارای قطر 12 اینچی در جلو و 11.5 اینچ در عقب هستند. پورشه به صورت آپشن و با پرداخت مبلغ اضافی به دیسک های 13.8 اینچی در جلو و عقب مجهز می شود.

پورشه به خریداران 718 این امکان را داده است دیسک های سرامیکی را برای خودروی خود انتخاب کنند که این دیسک ها نه تنها عملکرد بهتری دارند بلکه عمر آنها نیز در مقایسه با دیسک های معمولی 20 برابر بیشتر است و همچنین با داغ شدن کارایی آنها کاهش پیدا نمی کند و وزن کلی کمتری نیز دارند. متاسفانه در آلفارومئو 4C خبری از دیسک های سرامیکی نیست.

با توجه به اینکه ترمزهای استاندارد دو خودرو روی کاغذ تفاوت کمی با یکدیگر دارند فکر می کردیم که آلفارومئو با اتکا به وزن کمتر خود بتواند ضعف ترمز را جبران کند اما اینطور نشد و در تست توقف از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت پورشه در 42.9 متر و آلفارومئو 4C در 43.8 متر متوقف شدند.

تعلیق و هندلینگ

پورشه 718 را به صورت سفارشی می توان به سیستم تعلیق تنظیم شونده مجهز کرد که هم می تواند راحتی بالایی را در مسیرهای طولانی ارائه کند و هم با قرار دادن آن در حالت اسپرت می توان در پیست مسابقه به بهترین هندلینگ دست پیدا کرد. در آلفا 4C به صورت سفارشی نیز امکان سفارش سیستم تعلیق تنظیم شونده وجود ندارد.

از سوی دیگر آلفارومئو به سیستم فرمان عادی مجهز است و حتی از سیستم کمکی هیدرولیکی نیز برخوردار نیست. گرچه چنین چیزی می تواند راحتی کار با فرمان را کاهش دهد اما آلفارومئو دلیل استفاده از چنین مکانیزمی را انتقال خالص ترین و بیشتری حس رانندگی به راننده عنوان کرده است. در سمت دیگر، رقیب آلمانی دارای سیستم کمکی فرمان به صورت استاندارد است که راحتی بیشتری را ارائه می کند. فاصله‌ی محوری بیشتر در پورشه 718 به افزایش راحتی این خودرو کمک می کند اما آلفارومئو نیز به لطف پهنای زیاد خود توانسته پایداری بسیار عالی را بدست آورد.

در بحث تقسیم وزن هر دو خودرو عملکرد خوبی دارند ولی پورشه در این بخش نیز با اختلاف کمی بهتر از رقیب ایتالیایی عمل کرده و تقسیم وزن آن 44.7 درصد در جلو و 55.3 درصد در عقب است و این اعداد برای آلفارومئو 4C معادل 41 درصد در جلو و 59 درصد در عقب هستند.

در تستی هندلینگ می توان هر دو رقیب را در دسته‌ی سوپراسپرت ها و با نتایجی فوق العاده ارزیابی کرد چون پورشه 718 می تواند به شتاب جانبی 1.03 جی و 4C نیز می تواند به عدد 0.94 جی دست پیدا کنند. پورشه دارای شعاع گردش کمتری معادل 10.9 متر است که این عدد برای آلفارومئو 12.3 متر بوده و نشان می دهد که پورشه با وجود ابعاد بزرگتر، قابلیت مانورپذیری بهتری دارد.

پشت فرمان

ورود به داخل دو خودرو فضایی کاملا متفاوت دارد. ابتدا به کابین آلفا می رویم جایی که استفاده گسترده از پلاستیک چه با در نظر گرفتن قیمت نجومی ریالی این خودرو و چه با در نظر گرفتن قیمت دلاری آن توجیه ندارد. از نظر امکانات نیز آلفا به هیچ وجه انتظاراتتان را برآورده نخواهد کرد و این را از کنترل های سیستم تهویه می توانید دریابید. البته این نکته را هم باید ذکر کنیم که آلفارومئو بیشتر خودروی شبیه به لوتوس است و تمام تمرکز سازنده در این خودرو دستابی به بالاترین توانایی حرکتی و ساخت یک خودروی اسپرت بوده است و در دستیابی به این مهم اتفاقا خوب نیز عمل کرده اند. پشت فرمان 4C حس یک خودروی مسابقه ای را دارید، کابین تنگ، فرمان خوش دست با شیفتر های تعویض دنده و البته موتوری چموش و قوی.

با وارد شدن به کابین 718 اما غرق در چرم خواهید شد. کیفیت ساخت و متریال در بهترین سطح قرار دارد و به خوبی به شما گوشزد می کند که پول خود را جای درستی خرج کرده اید.

پورشه 718 کیمن و باکستر دارای قابلیت ثبت تنظیمات رانندگان در حافظه خودرو به صورت آپشن هستند که 4C از چنین قابلیتی بی بهره است. پورشه 718 همچنین به سیستم ورود و خروج آسان نیز مجهز است به این صورت که با خاموش کردن موتور فرمان بالا رفته و صندلی راننده نیز کمی به عقب می رود.

پشت آمپرهای آنالوگ 718 شامل گیج فشار و دمای روغن است که نه تنها بلکه بسیاری دیگر از رقبای پورشه نیز از چنین آپشن مهمی بی بهره هستند. این دو گیج که در اکثر خودروها موجود نیستند بسیار کارآمد بوده و می توانند پیش از از بین رفتن موتور و بروز ایراد شما را از شرایط موتور آگاه کنند.

در بخش ارگونومی نیز برخی نارسایی ها در 4C مشاهده می شود برای مثال کلیدهای شیشه بالابر این خودرو در کنسول مرکزی قرار داده شده اند و کار کردن با آنها کمی سخت است و این در حالی است که در 718 این کلید ها روی زیر آرنجی درها قرار داند و راننده بدون چشم برداشتن از مسیر و به آسانی می تواند با آنها کار کند. 4C حتی به شیشه بالابرهای خودکار نیز مجهز نیست.

در کل از نظر امکانات در سطح بسیار پایینی قرار دارد و در سمت دیگر پورشه 718 با لیست بلندی از امکانات حضور دارد که آن را از این نظر در سطح بهترین خودروهای لوکس قرار می دهد.. برای مثال پورشه به سیستم ورود و استارت بدون کلید، آینه های جانبی و مرکزی الکتروکرومیک، آینه ی برقی مخصوص پارک، گرمکن صندلی ها، چراغ شور، تهویه خودکار دوگانه، کروز کنترل هوشمند، کلیدهای کنترلی روی فرمان، سیستم صوتی حرفه ای، سیستم رهیاب ماهواره ای، سیستم فرامین صوتی، تهویه صندلی ها، گرمکن فرمان، و قفل درب باک مجهز است و آلفارومئو هیچ یک از این امکانات را ندارد. سیستم تهویه نیز در 4C از نوع دستی با کلیدهای چرخان است و شما را به یاد رنو ساندرو می اندازد. البته پورشه ای که تصاویر آن را ملاحظه می کنید نسخه‌ی فول نیست و بسیاری از این امکانات را ندارد.

ایمنی، باز هم آلمان ها

پورشه 718 به صورت استاندارد به پکیج ایمنی Porsche Active Safety مجهز است. این سامانه می تواند در صورتی که راننده واکنشی نشان دهند خود وارد عمل شده از بروز تصادف جلوگیری و یا حداقل خسارت وارده را کاهش دهد.

پورشه به سامانه های کمکی پارک، هشدار نقطه کور و تشخیص عابر پیاده مجهز است. اما هر دو خودرو امکانات ایمنی مناسبی دارند و به ایربگ راننده و سرنشین، ایربگ جانبی، ایربگ زانو، ایربگ پرده ای، کمربند ایمنی پیش کشنده، ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش مجهزند.

یک نکته نیز در خصوص ایمنی پورشه 718 و 4C این است که پورشه بیش از 250 کیلوگرم از آلفارومئو سنگین تر است و بنابر اعلام موسسه NHTSA خودروهای سنگین وزن در تصادفات حفاظت بهتری را از سرنشینان خود به عمل می آورند. تاثیر باد جانبی نیز روی خودروهای سنگین وزن کمتر است و از این نظر نیز وزن بالا می تواند به کمک پورشه بیاید.

کوچک ترین فرزند پورشه در برابر قوی ترین کودک آلفا

پورشه کیمن در 13 سال گذشته 12 بار را توسط Car and Driver به عنوان یکی از ده خودروی برتر انتخاب شده است و مجله‌ی اتومبیل نیز در 5 سال اخیر 3 سال نمره‌ی کامل را به پورشه 718 داده است و این در حالی است که از سال 2015 به بعد 4C نتوانسته جایگاهی داشته باشد. در بازار فروش نیز فروش پورشه 718 باکستر و کیمن از فروش 4C کوپه و اسپایدر بسیار بیشتر است.

گرچه آلفارومئو 4C خودرویی ارزشمند و البته بسیار توانا است اما بهتر است آن را برای آخر هفته و مسابقه دادن در پیست انتخاب کنید و یا به خاطر طراحی اغوا کننده اش به سراغ آن بروید. اما پورشه اتومبیلی کامل تر با مهندسی برتر است که توانایی های خارج از پیست مسابقه‌ی آن نیز به همان اندازه بالا است.

47 عکس

نظرات کاربران

32 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/19
همه جوره حساب کنی پورشه بهتر است .
1397/7/21
طراحی الفا روح منو به وجد میاره ولی پورشه خیلی اینطور نیس
در ضمن تا سواری نگرفتید نمیشه پاسخ بدی من کیمن سوار شدم به قدری اسپرت ازارت میده
1397/7/19
این موتور سنگینا مگه ترددش ازاده؟؟ تا جایی که من خبر داشتم پلیس ببینه میگیره !! قضیش چیه؟؟ الان توی اکثر شهرها زیاد شده راحت هم تردد میکنن !!
1397/7/23
فرار میکنن
1398/1/12
یکسری قاچاقی هستن وازدست پلیس فرار میکنن ولی یکسریشون مجوز فدراسیون موتورسواری رو دارن ومشکلی بابت تردد ندارن
1397/7/20
خدا لعنت کنه اون کسی که داشتن اینجور ماشینارو برا ما جونا ارزو کرد
1397/7/21
این ماشین ها که جای خود داره ، خرید سراتو و النترا هم آرزو شده و البته برای خیلی ها خرید پراید
1397/7/21
بعضی از شماها هم شورشو دراوردین همه چی که تقصیر اینا نیس اونور دنیا هم اینجور ماشینا رو هرکسی نمیتونه بخره انگار قراره ماهی 50 میلیون پول در میارین که میگین آرزو
1398/10/10
در پاسخ آقای «سینا»:
بله. در مورد این که بعضیا شورشو در میارن راست میگین. ولی حرف ایشون کاملا به جاست!
شرکت هایی که در دنیا دارن ماشین های اقتصادی تولید میکنن که اقشار مختلف ازشون بهره‌مند بشن، ماشین های گرون ایران رو تشکیل میدن!
دلیلشم ماها نیستیم! دلیلش محدودیت واردات بر اساس حجم موتوره! به جای در نظر گرفتن مصرف سوخت، میان و حجم موتور رو معیار تعیین دصد گمرک ماشین مشخص میکنن؛ طبیعیم هست که برای ماشین روز دنیا، این عدد به 90 الی 130 درصد میرسه!!!!
1400/5/29
اوهوم
1397/7/20
چه عجججججججججججب بعد مدت ها یه تست جذاب دیدیم، ممنون خودرو بانک
1397/7/20
به نظرم اگه پورشه رو با مرسدس بنز SLK یا CLA 45 مقایسه میکردید معقول تر بود
1397/7/20
موتور 300 اسب بخاری پورشه هیچ توجه ای بهش نشده تو این تست بعد اونوقت موتور 237 اسب بخاری آلفا قابل توجهه ؟؟!!
1397/7/20
جفتشون عشق هستن و فوق العاده ولى خدائيش پورشه خيلى خيلى بهتر و خفن تره.درسته كه رقيب هستن ولى اختلافشون انقدر زياده كه آدم احساس ميكنه قابل مقايسه نيستن.آلفا يه جورايى تو اين مقايسه تحقير شد.ولى نويسنده ى محترم متن ايرادات زيادى داشت.اگه به سايت خود پورشه هم مراجعه كنيد متوجه ميشيد صفر تا صد 718 با موتور 2 ليترى 4.9 ثانيه هست كه با پكيج اسپرت كورنو ميشه 4.7 ثانيه و با موتور 2.5 ليترى 4.4 ثانيه هست كه با پكيج اسپرت كورنو ميشه 4.2 ثانيه.ولى شما براى مدل 2 ليترى گفتين 4.1 ثانيه!!!!در ضمن صفر تا صد 4c به دليل وزن كم حدود 4.4 ثانيه هست.ايراد بعدى متن هم اينه كه اگه تحقيق كنيد متوجه ميشيد بيشتر 718 هاى وارد شده به ايران مدل 718S هستند كه موتور 2.5 ليترى دارند و شما دقيقا بر عكس اين مورد رو گفتين.خواهشا قبل از مقاله نويسى يه سر به سايت اون برند بزنيد و يه تحقيقاتى بكنيد.ولى در پايان پورشه يه چيز ديگست.
1397/7/20
پورشه و ب ام و شدن مثل اپل!!! دسته همه هست!!! خيلي خز شدن!!! همونطور كه اپل ديگه اون كلاس و ابهت سالها ي گذشتش و نداره و دسته همه هست و خيلي ها از ١٪‏ توانشم استفاده نمي كنن و فقط دنبال كلاسن ب ام و و پورشه هم همينطورن....طرف هيچي از ماشين حاليش نيست پول دستش مي اد اولين كاري كه مي كنه ب ام و و پورشه مي خره...يكي از دوستام همينجور ادميه ٥٢٨ خريد و مي گفت اين موتورش ٢٨٠٠ سي سيه!!! اما به نظرم كسي كه الفا مي خره يه ماشين باز واقعيه! از ماشين سر در مي اره حاليشه!يه ادمه با سواد تويه ماشينه مي دونه چي داره مي خره.يه كسيه كه نمي خواد راهي و ك همه رفتن اونم بره!! چشمشو رو دك و پز و كلاس برند هاي معروف الماني بسته و يه چيز خاص خريده. ماشيني كه امثال جرمي مي پسندنش.ماشيني كه همه پسند نيست،چرم و چوب توش نيست،اپشن نداره،كلاس و پرستيژ المانارو نداره و كسي اگر ماشين باز نباشه حتي اسم الفارومئو رو هم نشنيده و شايد فك كنه چينيه!!! به نظرم اوني كه الفا مي خره چشمش و رويه هميه اينا بسته چون اين ماشين👈 فقط لذت ناب رانندگي در كنار اصالت ١٠٠ ساله پشتشه كسي كه الفا مي خره توقع خر كاريه تويوتا رو نداره مي خواد با ماشينش عشق بازي كنه زندگي كنه مثل يه عضو خانوادش باهاش رفتار كنه به نظرم الفا مثل بلك بري مي مونه! اونايي مي رن سمتش كه اصالت و خاص بودن براشون مهمه و كاري به محدوديت ها و كمي كاستي هاش و دردسراش ندارن.من خودم الفرو مي پسندم چون خاص تره كمتره.با تمام كاستي هاي كه داره.يه نظرم كسي كه چشمشو رويه كره اي ها و حتي ماشين هاي فوق العاده ژاپني مي بنده جوليتا و ميتو مي خره با همه دنگ و فنگاش و كمي كاستي هاش و ايراداتش خيلي ماشين باز تره،خيلي بيشتر از ماشين مي فهمه،در مقياس بزرگتر هم همين 4c و رقيباي قدرش.ببخشيد خيلي حرف زدم فقط اين و بگم الفا مثل يه جزيره دور افتادس كه كاري به بقيه نداره...المانا بهترينن!! خوب باشن الفا راه خودش و مي ره به نظرم اصلا نبايد الفارو با هيچ برندي مقايسه كرد.
1397/7/23
کاملا حق با شماست.حتی مدل جولیتا آلفا که یه هات هاچ بک هست هم قابل مقایسه با گلف GTi نیست چون آلفا با بقیه ماشین ها فرق داره.باید پشت آلفا بشینید تا بفهمید من چی میگم.اون موقعس که رانندگی با خودروی کره ای بهتون حس روندن ماشین چینی رو میده.کلا آلفا ماشین عجیبیه.من شاید اگه بودم پورشه رو انتخاب میکردم ولی طراحی و مهندسی آلفا به نظرم بهتره
1399/8/29
گربه دستش ب گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده!!!
اون موقع ک بی ام و موتور هواپیما تولید میکرد الفا کجا بود؟؟
الفا فقط قسمت فنی موتورش با طراحی بدنش خوبه و گرنه مدل m8 بی ام و رو ببین طراحیش از 4c هم قشنگ تره بعدشم بی ام و اتاقش طراحیش با الفا قابل مقایسه نیست بی ام و تو هر بخشی از ماشین همه چی تمومه
الفا رومئو رو ک فراری تولید میکنه مث مازراتی ولی بی ام و تنهاس پس همین یه دلیل میچربه ب این ک بی ام و پرچمش بالاس
1399/9/14
در پاسخ amir خان. خیلی آقای متعصبی هستی، خیلییی. فقط هم تو نه، هم نویسنده و هم چند نفر دیگه که نظر دادن. نویسنده محترم، شتاب هارو که اشتباه گفتی؟؟؟ پورشه باکستر اس شتابش 4.4، یعنی نسخه دو نیم لیتریش. شما میگی نسخه 2 لیتریش شتاب 4.1 داره؟؟؟؟ البته شایدم اشتباه تایپ شده چون دقیقا شتاب ها بر عکسه یعنی آلفا 4.1 و پورشه 4.6. حالا این به کنار، من نمیفهمم چه پدر کشتگی با آلفا داشتی؟ یک پاراگراف از خوبی های آلفا نخواستی بنویسی!!! اصلا حرف اول و آخر این سگمنت برای نوجوونا و جوونای پول داره، که آلفا کم نذاشته. اصلا یک جمله کامل درمورد برتری و جسورانه بودن ظاهر آلفا نگفتی. یک جمله ی کوتاه راجع به خاص بودن آلفا؟؟!! مخصوصا نسخه ی تولید محدودی که بررسی کردین، نسخه ی لیمیتد لانچ ادیشن که روی اون کنسول مشخصه کلا صد تاش تو کل دنیاس?! میگی کنترل شیشه روی کنسول مرکزیه و باید چشتو از جاده برداری؟؟؟ مگه چند تا دکمس؟ سرجمع دو تا شیشس و دو تا دکمه.این کارم از سر احمقی نکرده، مشخصه که برای کاهش وزنه!!! خیلی مسخره نیس که بگی باد روش اثر میزاره؟ مگه آدامسه؟ ی ماشین نزدیک یک تنیه. چرا نمیگی کم بودن وزن باعث مانور بهتر شده؟ عبداً پورشه تو پیست به پای آلفا نمیرسه. نه که بگم عملکرد ضعیفی داره، نه. ولی پورشه میخواد راحتی و آپشن و لوکسی و سرعت و عملکرد و مصرف سوخت و هیجان رانندگی و دوام رو با هم داشته باشه. بازم میگم نه که بد عمل کرده باشه، خودتونم میدونید تو بعضی موارد واقعا از آلفا سرتره. ولی آلفا فقط و فقط تمرکزش برای حس هیجان، مانور و عملکرد و جوان پسندی بوده، تماااام. دقیقا تو همین مواردم از پورشه سرتره. اصلا یک جمله درباره صدای موتور خوندین؟؟؟ خوب معلومه چون تو این مورد آلفا پرچمش بالاس، بی خود بهش نمیگن بچه فراری... چون موتورش از فراری به ارث رسیده. خودم عاشق پورشم، عاشق مدل های ماکان و کاین و پانامرا و 911. ولی مقایسه باکستر با آلفا مث مقایسه شاسی بلند با کراس اووره. که دقیقا تب کراس اوور بالا گرفته و فروش خوبی دارن. چرا که همه چیزو باهم دارن ولی در حقیقا تو هیچ کدوم پیش تاز نیستن. خوب بیشتر مردمم همینو میخوان. ولی عده ی معدودی هستن که بگن من عقلو میزارم کنار و میرم دنبال دلم. داستان آلفا هم همینه یکی که عاشقه رو میطلبه. راستی ببخشید این موردم بگم که نویسنده عنوان کردن که پورشه قفل باک دارن! حالا بعضیا فکر نکنن که میشه بنزین آلفا رو کشید، چون رودری باکش قفل نداره و فشاریه، ولی دقیقا پشت در باک یک قسمت فلزیه که فقط نازل بنزین داخل بره. خیلی ممنون که تا اینجا رو خوندین، امیدوارم مقاله های عادلانه تری رو شاهد باشیم.
1401/7/8
ماشین باز اصطلاحیست که از حدود بیست یا سی سال پیش باب شده و اصولاً به افرادی گفته میشود که حداقل یک اتومبیل داشته و در ضمن عاشق اتومبیل خود بوده و با روشهای مختلف سعی در نشان دادن برتری اتومبیل خود بر دیگر اتومبیل ها دارند. هیچ ماشین بازی احتیاج به داشتن سواد و یا معلومات خاصی ندارد و صرفا رسیدگی و عشق ورزیدن به اتومبیل میتواند لقب ماشین باز را برای فرد بهمراه داشته باشد. بعضی ماشین باز ها راضی به یک اتومبیل نبوده و چندین و چند اتومبیل دارند. ولی بعضی ماشین باز ها یک اتومبیل بیشتر ندارند. اصولاً ماشین باز باید حداقل یک ماشین داشته باشد که البته در سالهای اخیر ماشین بازهایی که اتومبیل مدل در مقیاس‌های مختلف دارند نیز به پا به عرصه گذاشته اند. ماشین بازهای قدیمی در ایران بیشتر ورزشکاران رشته اتومبیلرانی بودند و نمایشگاه داران که بعد از مدتی تاکیسیرانان و مسافر کشها نیز به آنها پیوستند و کم کم پای( کامیون مینی بوس و اتوبوس و نیسان ) داران نیز به مقوله ماشین بازی باز شد و هر کدام با سبکی خاص خود ماشین باز شدند. شما اگر سر مهندس ،طراح ارشد، مدیر و حتی مالک شرکت اتومبیل سازی نیز باشید نمیتوانید لقب ماشین باز را داشته باشید مگر با دو شرط عشق افراطی به اتومبیل و داشتن حداقل یک اتومبیل.
1397/7/21
خودرو بانك ببخشيد اما همش الفا رو كوبيديد!!! اصلا نبايد 4c رو باپورشه مقايسه كنيد.تنها بخشي كه اين دو تا قابل مقايسن بحث فني و سرعت و شتابه،باقي موارد خوب معلوم پورشه بهتره.اصلا فلسفه ساخت 4c لوكس بودن و اپشن نيست،استفاده از چرم و متريال عالي نبوده.سازنده هاي اين خودرو تمام تمركزشون و گذاشتن رويه كاهش وزن اين خودرو اصلا قرار نبوده 4c يه ماشين لوكس با متريال عالي و پر از اپشن باشه.رقيب اين ماشين لوتوسه نه پورشه.
اپشن و متريال خوب مي خواين استلويو و جوليا در خدمتن!!!4c يك خودروي تقريبا دست سازه، و شاسي اون تماما از فيبر كربن ساخته شده چرا اين به اين موضوع اشاره نكرديد؟ منكر عالي بودن المانا نمي شم اما كودوم خودروي الماني هست كه شاسيش از فيبر كربن باشه و اينچنين سبك باشه كه با يه موتور ١.٨ سي سي پورشه و بزرگاي ديگه اين سگمنتو به چالش بكشه
مقايسه خوبي بود خسته نباشين دستتونم درد نكنه قطعا هماهنگ كردن اينجور خودروها در نبود بنزين سوپر براتون سخت بوده اما در حق 4c خيلي بد كردين
1397/7/21
حق با شماست در حقیقت دو خودرو به دلیل رنج قیمتی خود مقایسه شده اند که همونطور که در متن هم اشاره شده با وجود اینکه آلفا خودرویی فوق العاده است اما در اکثر فاکتورها در پس پورشه قرار می گیره
1397/7/21
همون طراحی داخلی پورشه میارزه به کل هیکل آلفا
1397/7/21
جفتشون فوق العادن ولى پورشه خيلى سره
1397/7/21
یه عده دارن با یارانه زندگی میکنن(به معنی واقعی کلمه). یه کارگرو تو تلوزیون نشون داد قسم میخورد که از عید 100گرم گوشت خونه نبرده بعد اینا مانور لاکچری میدن تو خیابون.
اقایون مالک، ی روز باید جواب بدین. اون روز 1 روزش ب اندازه 1000 روز طول میکشه واسطون.
1397/7/25
کوچک مغز
1397/8/1
کاملا درسته
بعد بعضیاشون دو متر زبون دارن و میگن چرا خرج هیات و اینا می کنین و نمیدین به فقرا!!
شماها خمس مالتون رو بدین فقر ریشه کن میشه
1398/10/10
کاملا اشتباه میکنین! کاملا! خدا تو کدوم قسمت قرآن گفته که مشکلی با زیاد بودن قیمت چیزای خوب داره!؟ اتفاقا به این موضوع تأکیدم داشته که نهایتا از علما فرمودن «بهشت را به بها دهند؛ نه به بهانه!»
اگه کار به لاکچری بازی و اینجور چیزا بکشه، حق باشماست؛ ولی هیچکدوم از اینا ماشینی واسه لاکچری بودن نیستن! لیست بلند بالای آپشن هاشون گویای این هست که چقدر برای ساختشون زحمت کشیده شده (تحقیقات، مطالعه، مشورت‌های بی‌پایان، زحمت کارگران، مدیریت مدیران و...) اگه درمورد رولس رویس یا بنتلی حرف میزدن، بله. چون تنها دلیل قیمت بالای این ماشینا، اینه که دست هرکسی نیفته و اختلاف طبقاتی جامعه رو بیشتر میکنن. ولی این ماشینا نه! لامبورگینی و بوگاتی و پورشه و آلفا رومئو و مرسدس و ... اینا واقعا در قبال پولی که میگیرن، از کارمندان و کارگران و مدیرانشون کار میکشن و محصول مطمئن میدن دست خریدار.
1398/10/10
درضمن! اولا بهتر میبود میگفتین زکات؛ نه خمس!
ثانیا جواب دادن پیش خدا که فقط به زکات نیست! هرکسی که پول داره و با این حال یه ماشین پر مصرف میخره که هوارم آلوده میکنه (صرفا به خاطر تواضع!!!!!!) جواب بیشتری باید پیش خدا بده (ریه هایی که بیمار میکنه و درختایی که در نابودیشون نقش داره!)
ثالثا! از فامیلای نزدیک بنده، دندان‌پزشکن و یه پورشه دارن؛ زکات و خمسشون همیشه سریعتر از مایِ پژو دار پرداخت شده و تا جایی که من مطلع شدم، خرج تحصیل 3-4 تا بچه رو هم تقبل میکنن. احسان و خیراتشونم فقط ما چون فامیلشونیم میفهمیم (ریا نمیکنن!) آیا اینا چون پورشه دارن (اونم چون ماشین خوبیه و مورد علاقه‌شونه) باید جواب پس بدن!؟ فک نکنم چندان حرمت و شکی هم تو درآمد دندان‌پزشکی باشه!!! (تفکر عمیق‌تری بفرمایین لطفا!)
1397/8/10
پورشه یک چیز دیگست و هرکی باکستر انتخاب کنه منطقی تره از خبلی لجاظ بهتره. البته شتاب 4c شاید بیشتر باشه و سریع تر باشه مخصوصا از مدل 2 ایتر. من تا چند وقت پیش فکر میکردم آلفا ماشین چینیه!
1397/8/11
همه رو ول کن هــایـــابـــوســارو بچسب ♥
1397/8/15
اسم مقاله باحاله
راستش بگید خودتون انتخاب کردید یا ترجمست؟:))
1400/10/7
از نظر فنی و آپشن که تو خودرو اسپرت شوخی به حساب میاد برتری با پورشه ولی ولی ولی الفا با طراحی عریض و ارتفاع کم و اتاق مینیمال ذات اسپرت بودن خودش لعنتی هی به آدم دیکته میکنه