موضوعات داغ

6 سیلندر ژاپنی در برابر 4 سیلندر کره ای؛ بررسی دو کراس اوور دست دوم بازار

23 آبان 1397
عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده

ماجرای گرانی! از بی ام و ای که به لیفان تبدیل شد تا استارت هوندا آکورد!

قیمت خودرو در سال اخیر جهشی ژنتیکی را تجربه کرده و خرید خودروهای استاندارد جهانی نه تنها برای افراد عادی بلکه برای متمولان نیز در حال تبدیل شدن به رویا است. بگذارید دو ماجرا را در رابطه با گرانی که برایم اتفاق افتاده تعریف کنم. قبل از عید نوروز بود که یکی از اقوام به فکر خرید یک خودروی بی ام و 530i xDrive بودند با قیمت 150 میلیون تومان. خودرو در شرایطی عالی قرار داشت و از نظر نگارنده خرید بسیار خوبی محسوب می شد اما چند روز پیش یکی از دوستان می پرسید که با 150 میلیون تومان لیفان 820 بخرد یا نه! یعنی تا همین یک سال پیش اگر پولی در حدود 200 میلیون تومان داشتید می توانستید به یک خودروی آلمانی دست دوم فکر کنید اما الان باید با این حدود پول ها بگردید ببینید کدام خودروی چینی بهتر است. یعنی قدرت پول از ماشین آلمانی به ژاپنی و یا کره ای هم افول نکرده بلکه فقط ماشین های چینی را می توان با مبالغ زیر 200 میلیون تومان خریداری کرد. مساله گرانی افسار گسیخته و نایاب شدن قطعات سبب شده تا خودرو بیش از قبل از یک کالای مصرفی به کالایی سرمایه ای تبدیل شود و بسیاری از ترس حادثه و برخی دیگر نیز از ترس افزایش کارکرد خودرو از ماشین وارداتی خود استفاده نمی کنند. وضعیت در مورد خودروهای دست دوم قدیمی تر کمی بهتر است چون با وجود اینکه این خودروها نیز گران شده اند اما حداقل نگرانی از افزایش کارکرد در آنها وجود ندارد. البته اینکه به چنین نوعی از نگرانی می پردازیم واقعا جای خنده و بسی تاسف را دارد چون باید دید وضع بازار و مصرف کننده به چه روزی افتاده که ماشین را خریداری می کنیم ولی با ترس و لرز از آن استفاده می کنیم. البته خریدار نیز تا حدودی بی تقصیر است و وضعیت بازار واقعا ترسناک شده. چندی پیش به دلیل خرابی استارت اتومبیل یکی از دوستان با قطعه فروش تماس گرفتیم. استارت استوک ۲.۵ میلیون تومان و استارت نو 6 میلیون تومان بود. هزینه ی 6 میلیون تومانی از نظر دوستمان کمی غیر معقول به نظر می رسید و تصمیم گرفتیم چند روزی را پرس و جو کنیم تا شاید با قیمت بهتری بتوانیم استارت را خریداری کنیم. دو هفته بعد که تماس گرفتیم گفتند استارت نو 10 میلیون تومان و استارت استوک 6 میلیون تومان. با نمایندگی هم تماس گرفتیم گفتند استارت بدون احتساب مالیات 8 میلیون و 800 هزار تومان است. خبر کاهش قیمت دلار که پخش شد گفتیم دست نگه داریم شاید قطعه نیز کمی پایین بیاید. اما با بازار آزاد که تماس گرفتیم استارت هوندا آکورد به مبلغ 16 میلیون تومان رسیده بود و نمایندگی نیز 12 میلیون قیمت داد! دیدیم اگر باز هم تعلل کنیم باید استارت را به قیمت یک پراید بخریم پس همانجا به قیمت 12 میلیونی رضایت داده و استارت را از نمایندگی تامین کردیم. البته سرعت عمل خوب و ارسال سریع قطعه توسط نمایندگی هوندا جای شکر داشت و جالب بود که قیمت نمایندگی کمتر از بازار آزاد بود چون معمولا این قضیه برعکس است. این افزایش قیمت عجیبی که دیدید در فاصله ی اول مرداد تا اواخر شهریور اتفاق افتاده است یعنی کمتر از دو ماه. کاش همان موقع استارت نو 6 میلیون تومانی را خریده بودیم.

خودروهایی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت دو کراس اوور دست دوم هستند که خوشبختانه لوازم یدکی آنها به وفور پیدا می شود و هر یک مزایا و معایبی را در برابر یکدیگر دارند. دو رقیب شرقی ما البته دقیقا رقیب مستقیم هم نیستند اما از نظر قیمتی با هم در یک بازه قرار می گیرند و این با شماست که آیا شش سیلندر ژاپنی قدیمی تر را انتخاب می کنید یا چهار سیلندر کره ای با سن کمتر. برویم سراغ لکسوس RX350 نسل دوم و کیا اسپورتج نسل سوم.

طراحی، جایی که لکسوس ناک اوت می شود

تفاوت طراحی این دو خودرو کاما طبیعی است بدیهی است که اسپورتج طراحی مدرن تر و زیباتری را ارائه می دهد چون سالی که تولید اسپورتج نسل سوم شروع شد یعنی سال 2010 دو سال از پایان تولید نسل دوم RX می گذشت چون لکسوس RX مورد بحث ما در بین سال های 2003 تا 2008 روی خط تولید قرار داشت. کیا اسپورتج از طراحی کاملا مدرن برخوردار بوده تا کنون کسی را ندیده ام که ظاهر آن را دوست نداشته باشد در سمت دیگر تا حالا کسی را هم ندیده ام که طراحی لکسوس RX قدیمی را دوست داشته باشد و حتی در صحبت با خریداران این خودرو نیز هیچ یک نگفته اند که به خاطر ظاهر زیبا سمت لکسوس رفته اند.

از هر زاویه ای به لکسوس نگاه می کنید نمی توانید بفهمید که این خودرو چه مزیت ظاهری به رقبایش دارد. البته تناسب ابعاد بدنه خوب است ولی چراغ‌های عقب، سپر پف کرده جلو و جلوپنجره‌ی آن طرحی نه تنها معمولی، بلکه کهنه را نشان می دهند. لکسوس RX را از نظر نگارنده تنها می توان با مرسدس M کلاس دهه 90 مقایسه کرد.

کابین، امکانات در برابر کیفیت

در داخل کابین نیز دو خودرو تفاوت های سنی خود را به خوبی نشان می دهند. البته کابین لکسوس در مقایسه با بیرون آن بهتر است ولی خیلی قدیمی شده و با نسل قدیمی تر محصولات کیا و هیوندای قابل مقایسه است. اما آنچه گفتیم مربوط به طراحی ظاهری است و در بخش کیفیت باید گفت لکسوس در یک کلام عالی است. تودوزی و فرمان از جنس چرم طبیعی هستند و خودروی مدل 2008 با کارکرد بیش از 120 هزار کیلومتر و با وجود اینکه روزانه مورد استفاده مالک قرار داشته نه تنها کوچکترین صدایی ندارد بلکه در هیچ جایی از چرم فرمان گرفته تا دستگیره درها افت کیفیتی مشاهده نمی شود. البته اسپورتج نیز در 50 هزار کیلومتر صدای خاصی نداشته و خوب مانده است اما باید دید تا 120 هزار کیلومتر نیز همینطور می ماند یا نه؟ حداقل لکسوس در اینجا خود را ثابت کرده.

کابین لکسوس فضای خوبی هم چه در بخش سرنشینان و چه در بخش صندوق عقب دارد. فاصله‌ی محوری لکسوس 2715 میلیمتر است و این در حالی است که در اسپورتج این عدد 2640 میلیمتر است و برتری لکسوس را نشان می دهد ضمن اینکه در لکسوس صندلی های عقب دارای پشتی قابل تنظیم هستند و به شکل ریلی نیز می توان آنها را تنظیم کرد. لکسوس در بخش امکانات دارای، تودزوی چرم طبیعی، سانروف برقی، صندلی های جلوی برقی، سیستم کنترل پایداری، حافظه صندلی راننده، سیستم صوتی مارک لوینسون، چراغ شور، دوربین دید عقب، تهویه دوگانه خودکار، نمایشگر لمسی، چهار شیشه برقی اتوماتیک و سیستم رهیاب ماهواره ای است. برخی نکات در لکسوس عجیب و کمی نامعمول هستند سیستم صوتی این خودرو با اینکه کیفیتی عالی دارد اما پورت USB و AUX ندارد. این مورد نیز جالب است که کلیه ی تنظیم های سیستم تهویه از شدت فن تا دما را می توان از داخل مانیتور لمسی نیز انجام داد! طراحی داشبورد لکسوس هم با آن قیافه ساده و البته کنسول مرکزی نا زیبا اما قابلیت جالبی دارد و آن این است که می توانید کنسول مرکزی را جلو و عقب برید و قابلیت تنظیم موقعیت را دارد.

در سمت دیگر کیا اسپورتج قرار دارد. این خودرو در بخش امکانات بهتر از RX عمل کرده و تجهیزاتی چون سقف پانوراما، گرمکن و تهویه صندلی های جلو، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، فرمان برقی سه حالته، نمایشگر رنگی در پشت آمپر، سیستم صوتی اینفینیتی، سیستم فرود از سراشیبی، تنظیم برقی صندلی راننده، تهویه دوگانه خودکار، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، آینه های تاشوی برقی و تنظیم ارتفاع خودکار چراغ های جلو را ارائه می کند. دستی بودن صندلی شاگرد، استفاده از پلاستیک خشک در داشبورد و نبود حافظه برای صندلی راننده را باید از نقاط ضعف اسپورتج عنوان کرد.

در کل باید عنوان کرد که هر دو خودرو لیست تجهیزات خوبی دارند و این به شما بستگی دارد که کدام یک از این امکانات را بیشتر استفاده می کنید.

ایمنی، سن خودرو تعیین کننده است

لکسوس RX350 و کیا اسپورتج هر دو خودروهایی ایمن هستند. هر دو خودرو به سیستم های کنترل پایداری و 6 عدد ایربگ مجهز شده اند و از سیستم ضد قفل ترمز و تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز نیز برخوردارند. اما هرچه باشد کیا اسپورتج خودرویی جدیدتر و بروز در مقایسه با لکسوس است بدیهی است ایمنی بالاتری داشته باشد. نتایج تست ایمنی دو خودرو در موسسه‌ی NHTSA آمریکا را برایتان قرار داده ایم. نتایج تست IIHS را هم در گالری تصاویر می توانید ببینید.

پیشرانه، وقت انتقام لکسوس است

لکسوس RX350 همانطور که از کد آن مشخص است به موتور 3.5 لیتری V6 مجهز شده که می تواند 270 اسب بخار قدرت و 342 نیوتون متر گشتاور تولید کند. موتور این خودرو با کد 2GR با تویوتا آریون و نسل بعدی لکسوس RX350 و ES350 یکسان است. انتقال گشتاور بالای موتور 2GR را یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک از سری U تویوتا بر عهده دارد. این گیربکس دارای حالت دستی نیز است. با چنین مشخصاتی لکسوس RX350 از اسپورتج یک قربانی می سازد و شتاب 7.5 ثانیه ای خود را به رخ اسپورتج 10 ثانیه ای می کشد. البته اسپورتج خودروی کندی نیست ولی اگر از لکسوس پیاده شوید به کیا بروید حتما دلتنگ غرش موتور V6 و شتاب گیری خوب لکسوس خواهید شد.

موتور کیا اسپورتج از سری Theta II بوده و با 2.4 لیتر حجم می تواند 177 اسب بخار قدرت و 228 نیوتون متر گشتاور تولید کند. مجموعه انتقال نیرو در کیا کمی مدرن تر دارای 6 دنده است. صدای موتور اسپورتج جذابیتی ندارد و موتور فقط وز وز ضعیفی می کند، گیربکس نیز در حالت دستی منتظر فرمان راننده نیست و با رسیدن به ردلاین دنده را سبک می کند. در جدول زیر مشخصات فنی دو خودرو را ببینید.

مشخصات فني
مدللکسوس RX350کیا اسپورتج
پيشرانه6 سیلندر وی شکل4 سیلندر خطی
حجم موتور3456 سی سی 2359 سی سی
حداکثر قدرت270 اسب بخار در 6200 دور بر دقیقه177 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور342 نیوتون متر در 4700 دور بر دقیقه228 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه
شتاب رسمي7.5 ثانیه10 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1835 کیلوگرم1572 کیلوگرم
قيمتحدود 350 تا 450 میلیون تومان بسته به شرایط خودرو340 تا 430 میلیون تومان بسته به نوع کارکرد

از مسائل شتاب که بگذریم در بخش راحتی نیز برتری با لکسوس است چون سواری بسیار نرم و حتی از مدل بالاتر کیا یعنی سورنتو نیز نرم تر و بیصدا تر است البته با رسیدن به سرعت گیرهای بزرگ پرشی در عقب لکسوس حس می شود ولی در مسیرهای عادی هم سیستم تعلیق و هم صندلی ها رفاه مناسبی را برای سرنشینان تامین می کنند.

اسپورتج را اما باید خودرویی به نسبت خشک دانست. کیا در مسیرهای کوتاه راحتی خوبی دارد ولی در مسافت زیاد حتما نیاز خواهد بود تا گاهی کنار بزنید تا از تنش خود بکاهید. به خصوص ردیف عقب کیا در مواجه با دست اندازهای بزرگ تکان های بیشتری دارد و سفتی صندلی ها و عدم قابلیت تنظیم آنها می تواند در طولانی مدل از راحتی سرنشینان عقب کم کند. البته سرنشینان جلو در کیا می توانند با گرمکن و سردکن صندلی خود را سرگرم کنند و رفاه بیشتری دارند.

در بخش هندلینگ هر دو خودرو را باید با توجه به کراس اوور بودنشان خوب ارزیابی کرد ولی لکسوس با وزن بیشتر خود عملکرد بهتری دارد و با اطمینان بیشتری می توانید با آن مانور دهید ضمن اینکه فرمان آن فیدبک بهتری از کیا می دهد. مزیت کیا اسپورتج نیز این است که فرمان سه حالته آن در حالت کامفورت بسیار نرم است و انگار به جایی وصل نیست و می توانید در مسیرهای پر پیچ و خم فرمان را در حالت اسپرت قرار دهید تا سفت تر شود اما نباید فکر کنید که می توان به پای لکسوس RX350 رسید.

روی قابلیت آفرود دو خودرو هم خیلی حساب باز نکنید که هر دو در اکثر مواقع دیفرانسیل جلو هستند اما اسپورتج با فاصله محوری کمتر در خارج جاده بهتر عمل می کند و سیستم چهارچرخ محرک آن نیز در مقایسه با RX350 قدیمی عملکرد هوشمندانه تری دارد و در هنگان پایین آمدن از شیب نیز می توانید از سیستم ترمز سراشیبی استفاده کنید.

پایان سخن، باز هم گرانی

لکسوس RX350 مورد بحث در سال 2008 با قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان خریداری شد و کیا اسوپرتج نیز در سال 2015 با قیمت در حدود 170 میلیون تومان خریداری شدند. امروز و با گذشت سال ها به لطف شرایط کشور هر دوی این خودروها قیمتی بین 300 تا 400 میلیون تومان دارند. مدل جدید اسپورتج هم که به 500 میلیون رسیده و RX200t که به تعداد محدودی وارد شده قیمت میلیاردی پیدا کرده است. به نظرم مهم ترین عامل در انتخاب این دو خودرو این است که آیا V6 قدیمی ژاپنی را می پسندید یا 4 سیلندر کره ای با سن کمتر؟

برای اینکه تصمیم راحت تری بگیرید اما بگذارید به نکته ای اشاره کنم. قیمت قطعات خودروهای ژاپنی در ماه های اخیر روند افزایشی شدید داشته و برای مثال یک تسمه دینام لندکروز قدیمی را از نمایندگی 900 هزار تومان خریدیم. می توان ادعا کرد که با این افزایش قیمت ها، خودروهای ژاپنی دیگر در حال از دست دادن مزیت کم هزینه بودن خود هستند. اما قیمت قطعات و خدمات ماشین های کره ای با وجود اینکه افزایش پیدا کرده اما همچنان منطقی جلوه می کند. قطعات هر دو خودرو نیز به وفور یافت می شوند اما لوازم کیا هیوندای نه تنها بیشتر بلکه ارزان تر است. خرید کیا اسپورتج با همه مزایا و معایبش انتخابی منطقی تر است اما اگر با این قانون منع واردات بالای 2500 سی سی کنار نمی آیند و دلتنگ یک خودروی قوی و پر حجم هستید لکسوس RX350 می تواند لبخند را روی لبانتان بیاورد. در پایان از مالکان خودروها آقایان فربد امینی و میلاد عطارد تشکر می کنیم.

توضیح: متاسفانه به دلیل شرایط روز تست عکاسی از داخل خودروها انجام نشده و تصاویری که در داخل خودروها در گالری هستند از منبع دیگری برداشته شده اند.

30 عکس

نظرات کاربران

26 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/23
هر دو تاشو داشتم
اول کیا داشتم بعد rx
متاسفانه rx را فروختم و دیگه نمی تونم بخرم
فکر نمی کنم هم قیمت باشند
با احترام به کیا و اینکه ماشینه بی آزاری بود
وقتی پشت rx میشینید دیگه اصلا به کیا فکر نمی کنید
1397/8/23
خودروی خارجی که هیچ خودروی داخلی هم دیگه داره آرزو میشه
1397/8/23
کسر شان واسه لکسوس......که اون بچه فنچ رو اوردی گاشتی کنارش
1397/8/27
شما برو استراحت کن که حالت خوب نیست
1397/8/23
والا به نظر من طراحی لکسس از کیا قشنگتره با اینکه چند سال قدیمی تر هم هست ... طراحی کیا مثه ماشین چینی میمونه با اون چراغ عقب هاش که مثه جوش صورت از بدنه ماشین بیرون زده !! اما طراحی لکسس وقار یه برند رو توی ذهن تداعی میکنه ! طراحی داخلی هم که اصن قابل مقایسه نیست اصن اون کنسول وسط لکسس با اون طراحی چرم و چوب ش با روح ادم بازی میکنه حس اطمینان یه اعتماد به نفس خاصی به ادم میده پشت فرمون لکسس !! موتور شش سیلندر هم که صد شرف داره به یه موتور چار سیلندر جیغ جیغی ... تازه با اینکه لکسس قدیمی تره تونسته ستاره کامل رو از موسسه ایمنی بگیره ولی کیا نتونسته با اینکه جدیدتره خخخ
1397/8/23
داداچ داری اشتباه میزنی!
اصلا" قابل قیاس نیستند.

1397/8/24
درسته لکسوس از لحاظ فنی از کیا بهره ولی انصافا کیا اسپورتیج یه ماشین کاملیه هم ظاهر خوبی داره هم اپشن خوبی داره هم امنیت و از لحاظ فنی وموتور و افرودش هم هم که نسبتا خوبه می تونه گلیمشو از اب بکش بیرون . ممنون از خودرو بانک
1397/8/24
شوخیه جالبیه
1397/8/24
یه سری مسائل رو اشتباه گفته بودید حالا یا دانسته یا ندانسته...یک اینکه لکسوس آر ایکس ۲۰۰۸ هایی که اومدن ایران اکثرا ایربگ زانویی راننده هم دارن و ۷ ایربگ به حساب میان نه ۶ ایربگ.بعد میگید اسپرتیج امنیتش بیشتر درحالی که تو همون تستی که گذاشتید پسنجر ساید اسپرتیج ۴ ستاره گرفته لکسوس ۵ ستاره کامل.البته نمیشه قضاوت کرد در مورد ایمنی دوتا خودرو چون ۵ سال تو زمان تستشون تفاوت وجود داره.در مورد امکاناتم آیینه تاشو برقی+سنسور جلو عقب+آیینه الکتروکرومیک+درب برقی صندوق عقب هم لکسوس آرایکس ۲۰۰۸ داره که اشاره نکردید ولی جالبه برای اسپورتیج بعضی از همینا رو اشاره کردید.صندلی های جلو لکسوس هم ۱۰جهته تنظیم میشن اسپرتیج ۸جهته تا جایی که یادمه.در مورد اسپرتیج هم کیلس استارتر رو فراموش کردید.
1397/8/24
مقاله جالبی بود ولی خاک بر سر مسئولین با این مملکت داریشون
1397/8/24
سعید جان باهات موافقم یعنی جای تک تک این مسئولین یه کیلو شلغم میذاشتن الان وضعیتمون خیلی بهتر بود.
1397/8/24
هیچ وقت سلطان اصیل و با کیفیت ژاپنی رو با کره ای حلبی مقایسه نکنید!!! هیچ وقت
1397/8/27
فعلا که در حال حاضر ماشینای ژاپنی به نسبت کره ای ها حلبی محسوب میشن، چه از نظر ایمنی و چه از نظر کیفیت الان کره ای ها سرترن.
آدمایی که مخشون هنوز تو 40 سال پیش مونده و نمیتونن تغییر رو بفهمنو درک نمیکنم. برو خودتو آپدیت کن داداش. سیستم عاملت قدیمیه :)))
1397/8/24
با عرض سلام و وقت بخیر
در کل مقایسه خوبی بود
و بهتر بود با هم کلاس های خودشان مقیسه بشوند
ولی با توجه به وضعیت قیمتی که دارند، میتواند خریدار را در با ویژگیهایشان به سمت خود بکشانند ، اسپورتیج با ظاهر کاملا جذاب و آپشنهای بیشتر و کارکرد کمتر و rx200t با شرکت معتبر و مطمین تر ، ابعاد بزرگ تر و موتور پر حجم تر
بهتر است خودروهای جدیدتر و هم کلاس مورد بررسی قرار بگیرند ، ولی برای تنوع و با توجه به این که هر دو خودرو خیلی از ماشینهای صفر کیلومتر بهتر هستند ، میتواند مفید باشد.

برای مثال مقایسه ای بین چری تیگو5 و جی ای سی اس5 و هایما s7 توربو انجام نشده است ، که اگر وقت خوبی بگذارید و بتوانید مقایسه جذابی داشته باشید ( و اگر در این مقایسه پیشنهاد شده به طور کامل بررسی کیفیت ، ایمنی، تکنولوژی ، مصرف سوخت و.. انجام شود و تست های دیگری مثل ترمز گیری ، شتاب گیری ، هندلینگ ، آفرود و.. خیلی چیزهای دیگر مد نظر مشتریان رو در هم انجام بدهید ) قطعا از پربازدیدترین های سایت شما خواهد بود و مقایسه کار آمدی خواهد شد ،زیرا این سه خودرو طرفدران زیادی دارند و فروش و استقبال خوبی داشته اند .
گرچه من میدانم که مقایسه سختی است و میتواند مورد بحث و انتقاد قرار بگیرد و خیلی حساس است ، ولی با توجه به نبود این مقایسه در سایت شما ( بعضی سایت ها هم بررسی هایی انجام داده اند اما بسیار ضعیف )برای همین به شما فقط پیشنهاد میدهم.
با آرزوی بهترین ها برای شما و ملت یران
1397/8/24
در متن نوشته لکسوس نمایشگر لمسی داره و حتی کنترل سیستم تهویه از داخل آن انجام میشه، اما در تصاویر چیزی دیده نمیشه!
1397/8/24
عزیز جان انتهای مقاله رو با دقت بخونی نوشته که عکس داخل ماشین ها مال خودشون نیست و از منبع دیگه ای تهیه شده اند
1397/8/24
با تمام عشق و علاقه ای که به تویتا و لکسوس و هوندا دارم با این حال تو این مورد کره ای رو انتخاب میکنم.
1397/8/24
واقعا این سرعت گگگیرها به ماشین آسیب می زنن
1397/8/25
با سلام. علیرغم تمام بررسی ها که شاید درست باشه. ولی سواری داخال اتاق لکسوس خیلی نرم تر جادارتر. و در دست اندازه‌ای.مانور و بازی فنرها بسیار بهتر از کیا. است.ضمنا تمام خودروهای کیا. از صندلی خشک و سفتی استفاده می‌کنه. حتی کادنزا فیس لیفت 2013 که 20 هزارتا کار کرده بود سوار شدم تا کردان رفتیم موقع پیاده شدن. رگهای زیر ران پایم گرفته بود. انگار پنج ساعت با پژو تو جاده رانندگی کردم..لکسوس تویوتایی که در آمریکا تولید شده عالیه
1397/8/25
در مورد همه چی گفتین الا هزینه نگهداری و در دسترس بودن لوازم یدکیشون که با توجه به گرونی و سال ساختشون فکر نکنم آنچنان به صرفه باشه شما فکر کنین هزینه تعویض روغن و سرویس کلیه فیلترهای یه ماشین معمولی ایرانی 400 تومنه اینا که بماند
1397/8/26
بعد از مدتها بررسی و مقایسه بسیار خوب و جالبی خوندیم که درش به ریزه کاری ها توجه شده بود و فنی بود ، به مخارج ماشین ها دقت شده بود ، مساله مهمی مثل میزان سر و صدا افتادن اتاق خودروها معمولا در بررسی ها جا میمونن که اینجا بهشون اشاره شده بود ، متن خیلی رک و راست به نظر میومد و نقاط و قوت ضعف هر ماشین کاملا مشخص و بودن تعارف گفته شده بود و یک جانبه هم نبود و در کنار بار فنی خوب متن گیرا ، صمیمانه و روان بود!
سپاس فراوان
1397/8/30
جناب نویسنده ؛ شما بررسی تون خوب بود تا اینکه در نتیجه گیریتون خراب کردید. اولا ماشین ژاپنی و مخصوصا تویوتا و لکسوس بسیار کم استهلاک تر و کم خرج تر از اونی هستند که مثل ماشینای کره ای هر روز به خرج بیفتند. ثانیا قیمت قطعات هر دو ماشین (هم ژاپنی و هم کره ای) بالاست و شما وقتی 400 میلیون میدی برا ماشین ، قطعا قطعاتش هم گرون از آب درمیان. اما چرا قطعات یک لکسوس دو برابر قطعات یک کیا قیمت دارن ؟ چون کیفیت و دوامشون هم چند برابر قطعات کیاست و تا یک قطعه اورجینال لکسوس خراب میشه ، ممکنه ده قطعه کیا خراب بشه.
لذا نتیجه می گیریم استدلال جنابعالی برای خرید ماشین کره ای (صرفا به خاطر بالاتر بودن مدل و امکاناتش) اصلا منطقی و درست نیست و فقط یک گول زدن به خوده.
ثانیا همیشه لطف کنید رقبای اصلی رو با هم مقایسه کنید. رقیب لکسوس rx کیا و هیوندا نیست. بنز glk و ب ام و x4 و x5 آئودی q5 هستش.
هیچگاه به خاطر قیمت ، کیفیت و اعتبار عظیم لکسوس و تویوتای معظم و هیچ برند معتبر دیگه ای رو خدشه دار نکنید.
اسپورتیج ماشین خوبیه اما در برابر RX هیچوقت نمیتونه حرفی برای گفتن داشته باشه. مخصوصا که برندش هم لوکس ساز نیست.
1397/8/30
بابا بی خیال .!!! مگه کیفیت ناب لکسوس رو میشه حتی با برندهای آلمانی مقایسه کرد که شما دارید با اسپورتیج کره ای مقایسش می کنید
مدیر عامل لکسس خودشو از برج ایفل می اندازه پایین با دیدن این مقاله
فقط یه نگاه به داشبورد و صندلی های این دو ماشین بندازید ماشین مدل 2008 لکسوس از ماشین مدل 2015 کیا (اختلاف 7 سال) خیلی بهتر کیفیت خودشو حفظ کرده
انگار همون ماشین روز اوله
1397/9/9
این حرفو واقعا قبول دارم اصن کیا در حد و اندازه لکسس نیست و نخواهد بود
1397/9/4
صلا مقایسه اسن دوتا باهم درست نیست و کلاس موتوری و تجاریشون فرق داره...لکسوس یک برند لوکس از کمپانی به نام تویوتا هست و کیا یک برند ارزان قیمت عامیانه هست... کلا نرمی وآسایش لکسوس با اسپورتیج قابل قیاس نیست و به قول معروف هنوز برندای کره ای به خصوص کیا و هیوندا تو خیلی مناطق ایران خصوصا خوزستان به هیچ عنوان کارایی خوئشون رو ثابت نکردن و در کارکردهای بالای 150 هزار درست مثل ماشینای ایرانی میوفتن تو خرج اما هنوز ژاپنیها با 400 هزارتا کار مثل شیر کار می کنه... کره ای ها هنوز باید کار کنن تا به کیفیت خوروهای درجه چند ژاپنی برسن... خودروهای کره ای فقط برای استفاده خانگی و کم کارایی دارن و برای کار سنگین طراحی نشدن و بهترین مقایسه اسپورتیج با راو4 که توی استهلاک و دوام یک سر و گردن فرقشونه
1398/5/20
واقعا لکسوس ماشینه با آلمانی هم قابل رقابته ولی اصطحلاک کم کیا و کلا خودروهای کره ای چیز دیگریست