موضوعات داغ

کیا اسپورتیج QL در برابر رنو کولیوس - کراس اوورهای تکامل یافته

3 آبان 1397

مقدمه

کمپانی رنو، از قدیمی ترین برندهای خودروسازی جهان به شمار میرود. در واقع روزی که کیا چشم به جهان گشود، رنو حتی دوران میانسالی را هم پشت سر گذاشته بود و به اواخر دهه ششم زندگی اش نزدیک میشد. شاید همین قضیه پیرمرد فرانسوری را دچار غرور بیجا کرده بود؛ زیرا برای مدت نسبتاً زیادی، سرعت پیشرفت محصولات رنو نسبت به بسیاری از رقبا در سطح پایین تری قرار داشت و این مورد یعنی دست کم گرفتن رقبای تازه کار، موقعیت را برای خودروسازان نوپا و فرصت طلبی مثل کیا آماده نمود تا با سرعت اعجاب انگیزی پیشرفت کنند و با ساخت ماشین هایی زیبا و مدرن، در بسیاری از کشورها حتی بازاری بهتر از رنو "با آن همه سابقه" برای خود دست و پا کنند.

اما برند کهنه کار فرانسوی که به هیچ عنوان تحمل شکست از رقبای جوان و کم تجربه را نداشت بالاخره به خودش آمد و با تغییراتی اساسی در طراحی و یاری گرفتن فنی از شریک تجاری اش نیسان توانست یک بار دیگر نامش را بر سر زبان ها بیندازد. امروز یکی از محصولات تکامل یافته این خودروساز اروپایی بنام کولیوس را در مقابل نسل جدید کیا اسپورتیج قرار داده ایم تا ببینیم پس از این گذشته پر فراز و نشیب، این بار نماینده کدام برند میتواند بر دیگری پیروز شود. البته میدانم که با این قیمت های جدید و آشفتگی در بازار خودرو، ممکن است دل و دماغ چندانی برای خواندن مقاله های خودرویی نداشته باشید اما پیشنهاد میکنم اگر فرصتش را دارید امروز هم با خودروبانک همراه باشید تا در کنار شما عزیزان این بررسی را به سرانجام برسانیم.

طراحی ظاهری

هر دو خودرو امروز ما ظاهر جذابی دارند اما نوع زیبایی آنها با یکدیگر متفاوت است. ابتدا نگاهی به کولیوس بیندازیم؛ خودرویی که در نسل قبلی ظاهری بینهایت ساده و کسالت آور داشت و به همین دلیل در کشور ما نیز به کل زیر سایه ماشین های پر زرق و برق کره ای قرار گرفته بود. در واقع طراحی اقتصادی و بدور از هیجان آن مدل باعث شد که نقاط قوتش هم دیده نشوند و حتی همین الان هم نمونه های دست دومش با مشکل عدم استقبال مواجه هستند. اما خوشبختانه مسئولان رنو به این نقطه ضعف پی بردند و با یک طرح جدید که بر اساس زبان جدید طراحی رنو صورت گرفته فرزند درشت هیکلشان را به کل دگرگون ساختند. حالا کولیوس از یک ماشین سر به زیر و خجالتی تبدیل به خودرویی مغرور و با اعتماد به نفس شده که در خیابان ها جولان میدهد و لباس های تجملاتی اش را به رخ رقبا میکشاند. البته باید بگوییم که هنوز هم طراحی قسمت کناری کولیوس خیلی عالی نیست اما چراغهای خشن، سپرهای اسپرت و خطوط مستحکم بدنه این محصول توانسته اند شکل و شمایل جذابی پیش روی ما قرار دهند که با اکثر سلایق جور در می آید. در حقیقت رنو موفق شده یک کراس اوور شیک طراحی نماید که هم به اندازه کافی ابهت و مردانگی دارد و هم با تزئینات جانبی لوکس، قادر است نظر جوانان و خانم ها را به خود جلب نماید. به عنوان مثال، جلوپنجره بزرگ و لوگو درشت رنو میخواهند به شما بگویند که با ماشین قدرتمندی طرف هستید اما در طرف مقابل ظریف کاری هایی مثل فرم خاص دیلایت ها، کروم کاری قطعات و هواکش های تزئینی روی گلگیرها مقداری جذابیت فانتزی را هم چاشنی کار نموده اند. پس باید اعتراف کنیم که رنو این بار کارش را درست انجام داده است.

اما در طرف مقابل کیا اسپورتیج قرار گرفته. ماشینی که برخلاف کولیوس پدری بینهایت خوش تیپ و جذاب داشت. در واقع طراحی نسل قبلی اسپورتیج به قدری بی نقص بود که من همیشه از خودم میپرسیدم کیا چگونه میخواهد این مدل را به روز رسانی کند! البته نگرانی های من خیلی هم بیجا نبود زیرا نسل جدید اسپورتیج در برخی زوایا به زیبایی مدل قبلی از کار در نیامده و یا حداقل مثل پدرش نمیتواند تمامی سلایق را با خود همراه کند. مثلاً طراحی دماغه اسپورتیج Ql، با چراغهایی که انگار زیادی بالا رفته اند و جلو پنجره ای که زیادی پایین آمده(!) با سلیقه خیلی ها جور در نمی آید و بسیاری مدل قبلی را جذاب تر میدانند. البته این را هم بگویم که این شکل و شمایل جدید نیز طرفداران خاص خودش را دارد و راستش را بخواهید هر چه زمان میگذرد من هم با این چهره ارتباط بیشتری برقرار میکنم. اما اگر بدنبال پیشرفت واقعی میگردید بهتر است که به نیم رخ و یا زاویه پشتی اسپورتیج نگاه کنید. در قسمت کناری بدنه اتومبیل با خطوطی محو و در عین حال حساب شده پیکر تراشی شده و طراحی مناسب این قسمت با رینگ هایی جذاب تکمیل گردیده است. در پشت سر هم چراغهای وحشی بهم پیوسته در کنار فرم چشم نواز صندوق، حس و حال جسارت و چالاکی را به بیننده منتقل میکنند. البته طراحی سپر و اسپویلر زیبای عقب هم در افزایش این جاذبه های اسپرتی بی تاثیر نبوده اند.

در قیاس با یکدیگر باید انتخاب را به سلیقه شخصی شما واگذار کنم؛ اما اگر بخوام نظر خودم را در مقایسه دخالت دهم باید بگویم که طراحی قسمت جلوئی کولیوس را بیشتر میپسندم اما از نگاه من، در قسمت های کناری و پشتی جذابیت های اسپورتیج به رقیب فرانسوی اش میچربد.

طراحی داخلی

خوب سری هم به داخل ماشین ها بزنیم. اینجا هم کولیوس سعی کرده با استفاده از خطوط کم انحنا و متریال پر زرق و برق، کابینی خانوادگی و در عین حال لوکس را پیش روی سرنشینان قرار دهد که باید اعتراف کنیم رنو تا حدود زیادی در این کار موفق بوده. در واقع اینجا خطوط مستحکم و قدرتی در ترکیب با قطعات مدرنی مثل نمایشگر بزرگ لمسی مرکزی و پشت آمپر دیجیتالی توانسته اند ترکیب خوبی از قدرت و ظرافت را خلق نمایند و این قضیه در کنار ابعاد بزرگ کابین، میزبانی توام با آسایش و راحتی را برای تمامی سرنشینان به ارمغان آورده است. اما داخل اسپورتیج با فضایی ساده تر و در عین حال جوان پسندانه تر روبرو شدیم. در واقع اینجا از آن نمایشگر کشیده و قطعات تزئینی کولیوس خبری نیست اما در عوض کنسول مورب، طراحی زیبای فرمان و حتی فرم دریچه های تهویه، حالتی اسپرت تر از کولیوس دارند و میتوانند نظر جوانترها را به خود جلب نمایند.

از نظر کیفیت وضعیت هر دو ماشین مناسب و تقریباً مشابه هم ارزیابی شد. اما در خصوص جادار بودن باید بگوییم با توجه به ابعاد بزرگ تر و فاصله میان محورهای بیشتر در کولیوس، فضای بیشتری در محصول رنو برای سرنشینان تدارک دیده شده. البته با این توضیح ما تصور نکنید که داخل اسپورتیج با کمبود فضا مواجه خواهید شد. اتفاقاً محصول کیا هم چه از نظر جای پا و سر و چه حجم صندوق وضعیت مطلوبی دارد اما در قیاس با کولیوس رتبه پایین تری دریافت خواهد کرد.

امکانات

داخل فول ترین اسپورتیج های وارد شده به کشور امکاناتی نظیر کیسه های هوا برای راننده و سرنشین کناری بهمراه جانبی و پرده ای، سیستم های ترمز از قبیل ABS و EBD ، کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، کیلس و استارتر دکمه ای، TPMS، صندوق عقب برقی هوشمند، سنسورهای نور و باران و پارک، شارژر وایرلس، ترمز پارک برقی بهمراه سیستم اتوهلد، چراغشور، گرمکن تمامی صندلی ها بهمراه سیستم تهویه صندلی های جلوئی، گرمکن فرمان، سقف پانوراما و سانروف برقی، چراغهای تطبیق پذیر جلو، صندلی های برقی، بلوتوث، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، آینه های تاشو برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم کمکی حرکت در شیب، دف لاک، کروز کنترل، امکان انتخاب حالت های رانندگی، شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان و.. دیده میشوند که انصافاً امکانات خوبی هستند.

البته نمونه های وارداتی در مورد آپشن ها تفاوت هایی با یکدیگر دارند و ممکن است برخی مدلها کامل تر از دیگری باشند؛ ضمناً به غیر از چند استثناء (مثل پدل شیفتر و شارژر وایرلس و..) تقریباً تمامی امکانات یاد شده فوق درون نماینده رنو هم وجود دارند و در کنار اینها کولیوس های فول آپشن وارد شده از امکاناتی نظیر رادار نقطه کور یا سامانه اتوپارک نیز بهره میبرند. در خصوص سیستم صوتی هم اسپورتیج از برند JBL و کولیوس از BOSE استفاده نموده که هر دو جزء بهترین ها هستند و جای گله و شکایتی باقی نخواهند گذاشت.

ایمنی

خوشبختانه در خصوص ایمنی هم وضعیت هر دو ماشین خوب است و همانطور که در تصویر زیرمشاهده میکنید، هر دو خودرو موفق شده اند با امتیازاتی نزدیک بهم هر 5 ستاره موسسه Euro-NCAP را بدست آورند.

پیشرانه و توانایی های حرکتی

زیر کاپوت کولیوس یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی با حجم 2.5 لیتر قرار گرفته که قادر است در بهترین حالت 171 اسب بخار قدرت و 226 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. اما انجین 4 سیلندر اسپورتیج با اینکه اندکی از موتور کولیوس کوچکتر است پرفورمنس بالاتری دارد و 10 اسب بخار قدرت و 11 نیوتن متر گشتاور بیشتر از محصول رنو ارائه میکند. البته این اعداد به قدری بهم نزدیک هستند که در عمل نمیتوان یکی را کاملاً برتر از دیگری دانست.

ولی شاید اختلاف اصلی در گیربکس این دو باشد؛ جایی که اسپورتیج از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک و کولیوس از نوع ضریب پیوسته استفاده نموده که این دو از نظر ساختار و کارایی کاملاً با یکدیگر متفاوتند. در بخش تجربه رانندگی این قضیه را دقیق تر بررسی خواهیم کرد. فعلاً بیایید نگاهی به خلاصه مشخصات فنی این دو داشته باشیم:

مدلرنو کولیوسکیا اسپورتیج
پیشرانه4 سیلندر تنفس طبیعی4 سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور2488 سی سی2359 سی سی
حداکثر قدرت171 اسب بخار در دور 6000181 اسب بخار در دور 6000
حداکثر گشتاور226 نیوتن متر در دور 4400237 نیوتن متر در دور 4000
گیربکسCVT X-TRONIC6 سرعته خودکار
شتاب رسمی9.8 ثانیه9.6 ثانیه
حداکثر سرعت199 کیلومتر در ساعت183 کیلومتر در ساعت
مصرف ترکیبی8.3 لیتر در 100 کیلومتر8.5 لیتر در 100 کیلومتر

تجربه رانندگی

هر دو ماشین نسبت به ابعادشان دید به اطراف قابل قبولی دارند. البته سایز کوچکتر بدنه و موقعیت بهتر قرار گیری راننده در پشت فرمان اسپورتیج باعث شده که کنترل و تسلط بیشتری بر روی میهمان کره ای مان وجود داشته باشد اما وقتی به کشیدگی بدنه کولیوس عادت کنید با کنترل محصول رنو هم مشکلی نخواهید داشت. البته همانطور که گفتیم اسپورتیج به طور کلی ماشین کوچکتری است و در حالی که با فضای داخلی کمتر در مسافرت ها در پس رقب فرانسوی اش قرار میگیرد، در عوض داخل شهر و مشکلات ترافیک و جای پارک میتواند همراه بهتری برای راننده باشد.

ضمناً فرمان هر دو خودرو نرم و عملکرد ادواتشان راضی کننده است. البته در هنگام توقف کار با نمایشگر طویل کولیوس که تنظیمات زیادی را در خودش جای داده لذت بخش است اما در حال رانندگی، کلیدهای ساده تر اسپورتیج تا حدودی ارگونومی بهتری دارند و به نوعی زودتر و راحت تر با آنها اخت میشویم.

کمی هم در مورد شتاب و سرعت صحبت کنیم. البته از کراس اوورهای 4 سیلندر تنفس طبیعی در این سطح انتظار زیادی نداریم اما به نظر من هیچ ماشینی حق کند بودن را ندارد چرا که کندی بیش از حد ضمن از بین بردن لذت رانندگی، گاهی میتواند خطر آفرین هم باشد. خوشبختانه ماشین های امروز ما با اینکه شتاب خارق العاده ای ندارند اما به هیچ عنوان ضعیف ظاهر نمیشوند و با واکنش های مناسب به پدال گاز، ما را نا امید نمیکنند. البته گیربکس ضریب پیوسته کولیوس در ابتدای حرکت اندکی تاخیر دارد و جلوی شتابگیری سریع اتومبیل را میگیرد؛ اما این مشکل خیلی زود بر طرف میشود و در شتاب ثانویه روند افزایش سرعت مناسب ارزیابی شد. اما اسپورتیج به لطف اندکی اسب و گشتاور بیشتر و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک خود بهتر از جا کنده میشود و در ابتدای کار کمی چالاک تر از رقیب ظاهر میشود، اما در حال حرکت یا شتابگیری ثانویه واکنش ها به پدال گاز در هر دو ماشین مشابه هم است و نمیشود یکی را بر دیگری برتر دانست.

در خصوص ترمز و پایداری باید بگویم که ترمزهای هر دو ماشین عملکرد خوبی داشتند و از نظر پایداری هم اگر توقعمان را در سطح ماشین های قدبلند نگاه داریم وضعیت هر دو خودرو راضی کننده است. البته اسپورتیج با فاصله میان محورهای جلو و عقب کمتر، سیستم تعلیق اسپرت تر و ابعاد جمع و جور ترش، تا حدودی فرمان پذیری بهتری دارد و حس تسلط بیشتری در فرمان دادن های تند به راننده منتقل میکند اما عملکرد کولیوس نیز از این حیث راضی کننده است. ولی در خصوص کیفیت سواری و راحتی سرنشینان محصول رنو برتر از رقیب کره ای ظاهر میشود و این قضیه را در مسیرهای طولانی بیشتر لمس خواهید کرد. در واقع با اینکه نسل جدید اسپورتیج از نظر کیفیت سواری نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت محسوسی داشته، اما هنوز هم به پای کولیوس نخواهد رسید.

ضمناً همانطور که همیشه گفته ایم اینجور کراس اوورها، در خارج از جاده چندان توانمند نیستند اما به هر حال دو دیفرانسیل بودن ماشین های امروز ما در کنار برخی از امکانات جانبی مثل دف لاک میتوانند برای یک مسیر آفرودی سبک کارآمد باشند و اینطور نیست که مثل برخی از کراس های تک دیفرانسیل فقط نام شاسی بلند سواری را یدک بکشیم.

در مورد کیفیت و ماندگاری نیز باید بگوئیم با اینکه بعضی افراد به اشتباه فکر می کنند ماشین های فرانسوی استهلاک بالایی دارند اما رنو به دلیل اینکه داخلی سازی نشده مشکل دوام و کیفیت ندارد و در اکثر رده بندی های کیفی رتبه های خوبی کسب کرده است. این قضیه در مورد کیا هم صادق است. در واقع ماشین های کره ای که در گذشته نه چندان دور همواره به افت کیفی در طول زمان شهرت داشتند اکنون در رده بندی های کیفی معتبر، جایگاه مناسبی بدست می آورند و خلاصه مطلب اینکه با تمامی حرف هایی که پشت سر استهلاک فرانسوی ها و افت کیفی کره ای ها زده میشود میتوانیم به این دو برند اعتماد کنیم.

سخن پایانی

اگر از قیمت های سرسام آور امروزی، که به هیچ عنوان با قدرت خرید اکثریت جامعه همخوانی ندارند بگذریم، هر دو کراس اوور امروز میتوانند نظر ما را به خود جلب نمایند. در واقع هر دو ماشین با ظاهر جذاب، فضای کافی، شتاب قابل قبول و ایمنی و آپشن های مناسبشان قادرند خریداران را راضی نگاه دارند. اما در مقام مقایسه باید بگوئیم که اسپورتیج با توجه به جاذبه های اسپرتی بیشتر که هم در طراحی و هم ویژگی های فنی اش دیده شد میتواند گزینه بهتری برای جوانترها باشد؛ ضمناً محصول کیا اندکی ارزانتر از کولیوس خرید و فروش میشود که این پارامتر نیز همواره در انتخاب تاثیرگذار بوده و هست. اما در طرف مقابل کولیوس با طراحی با ابهت تر، فضای داخلی بیشتر و کیفیت سواری بهتر میتواند توجه خانواده ها را بیش از محصول کیا به خود جلب نماید.

در پایان جا دارد از کیارش نیک خواه مالک رنو کولیوس و آقای آرمان کشمیری مالک کیا اسپورتیج، که امکان انجام این بررسی را برای گروه خودروبانک فراهم نمودند تشکر و قدردانی نماییم.

94 عکس

نظرات کاربران

48 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/3
80 مِلیون سیب زمینی که غیرتشون خشکیده
1397/8/3
داداش ما غیرتمون نخشکیده این مسئولین حروم خورن که به فکر هیچکس جز خودشون نیستن.
ملت دیگه چیکار میتونن کنن؟؟
تظاهرات کنن اسمشون میشه آشوبگر
نکنن میشن سیب زمینی، یکم وجدان داشته باشید
1397/8/4
تو خودت چه غیرتی نشون دادی که بقیه رو اینجوری خطاب میکنی؟؟؟!!!
1398/7/17
تا 10 سال پیش به یکی میگفتی کره ای سوار شو انگار بهش فش میدادی حالا همچین تعصب این لگنارو میکشن که نگو رنو با اصالته و موتور گیربکسش ژاپنی الان چین اختلاف ماشیناش با کره خیلی کم شده شما یبار تیگو 7 و جک اس 3 و اسپورتج سوار شو میفهمی چی میگم ولی این لگنا هیچ وقت به فنی ژاپنی نمیرسن درسته تکنولوژی خیلی سریع داره نشر پیدا میکنه همین چین تو 5 سال خودرو سازی هاوال h9 رو زده که فروشش تو استرالیا و نروژ از تمام کیا و هیوندای و سانگ یانگ و سوزوکی بیشتر بوده و ولی اختلاف این لگنای کره ای و چینی رو با فروش ژاپنی ببینی خنده ات میگیره این کره ای هارو تو امریکا ادمای بدبخت سولر میشن ماشین های خیلی ارزون و زیر قیمت با نازو ادا کشیدن به کشور ها میفروشن میگن تورو خدا بیاین بخرین تا چند سال بعد هم قول میدم چین بزرگترین قدرت اقتصادی جهان کره رو میگیره ولی کو تا این لگنا تجربه خودروساز های المانی ژاپنی و امریکایی رو بدست بیارن
1398/7/20
چرت نگو چینی اشغاله !!!! برو ببین جک چی زده جک sc9 رو ببین تا چند وقت دیگه کره با خاک یکسان میشه میره که تو تکنولوژی با خودرو های تسلا بجنگه
1397/8/3
جفتشون خوبن ولی کولیوس یچیز دیگست
1400/1/11
اصلا هیونداکیادربرابرکلیوس موش خوبه که مورچه آن کلیوس هم رده لکسوس تویوتا بی ام وه هست به کلیوس میگن شاه لندکروز دو
1397/8/3
با سلام و عرض خسته نباشید
مقایسه عالی و بی نقصی بود
کاش این مقاله رو برای انتخاب یکی از دو خودرو برای خرید میخوندم ن فقط برای اینکه عاشق هر دوتاشونم و آرزوی داشتنشون و دارم
1397/8/3
ما که هیچ اما حق پدرم نبود بعد 30 سال هنوز پراید داشته باشه...
1397/8/3
پدر منم بعد از 30 سال کار کردن و جون کندن تونست یه RD بخره که سن ماشینش از سن منم بیشتره! هنوزم بعد بازنشستگیش کار میکنه اما...
1397/8/3
با این قیمت:
سال 94= پورشه کاینS ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُ
سال 97= کیا اسپورتیج
تا 1400 با روحانی.....
1399/5/26
94 = کاین s
97 = کیا اسپورتیج
99 = جک S5
تا1400 باروحانی ...
1397/8/3
یه عده (که اصلا هم نمایندگان مجلس جزوشون نیستن "اصلا") اینا واسشون پشکل محسوب میشه یه عده رویای دست نیافتنی!
1397/8/3
کیا خیلی زود پیشرفت کرد خیلی!
1397/8/3
من اسپورتيج ٢٠١٤ و باهاش رانندگي كردم و كولئوس هم سوار شدم ولي اينجا يك چيزي خيلي ذهنم رو درگير مي كنه چرا از گيربكس xtronic nissan كمتر حرف زده شده يك گيربكس cvt فوق پيشرفته شايد تو شروع يكم تاكيد مي كنم خيلي كم كند عمل كنه ولي تو شتاب ثانويه فوق العاده عمل مي كنه مطمئنم اگه درگ مي گذاشتيد كولئوس اول عقب مي افتاد و در دور بالاتر به راحتي اسپورتيج رو جا مي ذاشت
اما يك چيز پلت فرم رنو كولئوس هم نيسان است مدل ايكس تريل اين جالبه برام كه چرا با مدل بالاتر كيا يعني سورنتو مقايسه نشد شايد سايز كلاسي به اسپورتيج نزديك تر بود ولي هم از نظر قيمت جهاني و ايران كولئوس رقيب سورنتو هست و به نظر من با اين كه اسپورتيج ماشين خوبيه ولي جلوي كولئوس واقعا حرفي نداره
1397/8/7
سلام
تویوتا RAV4 ، با اسپورتیج و توسان و رنو کولیوس در یک کلاس رده بندی میشه (رنو کولیوس و تویوتا RAV4 بخصوص در ورژن های قبلترش کاملا تو این کلاس تعریف شده بود اما سانتافه و سورنتو در کلاس ماشین 7 نفره بودن برای همین الانم طبق همون ذهنیت هنوز بررسی میشه )
1397/8/3
Kia Sportage
1397/8/3
مشکله ما اینکه که همش یقه دولتو میگیریم.بابا دولت کاره‌ای نیست و فقط عروسک خیمه شب بازیه.
1397/8/4
پس .... میخورد میگفت من شرایط کشور رو درست میکنم و چنان و چنین میکنم

و ملت ساده هم رفتن بهش رای دادن

1397/8/5
دولت مقصر نیست پس کی مقسر از وقتی که دولت روحانی اموه همچی ریخته به هم
1397/8/3
کولیوس با موتور و گیربکس ژاپنی را نباید با ماشین کره ای مقایسه کرد
ابعاد هم در یک کلاس نیستند
1397/8/5
شما برو استراحت کن که کم خواب شدی :))
1399/3/28
حداقل اسپورتیج رو کیا تنها میزنه
اگر کیا بخواد عین فرانسه قطعه های مختلف ماشینو بده ژاپن و آلمان بزنن که دیگه رنو پشم کیا هم نمیشه
کلا اسپورتیج رو فقط کره میزنه اما کولیوس رو ژاپن و فرانسه و آلمان
اگر بخوای مقایسه کنی اسپورتیج بهتر از رنو کولیوس عه
ببینم اگر رنو تنها کولیوس و میزد فقط قیافه داشت چیز دیگه ای هم داشت؟
الان L90 رو با ساندرو رو رنو تنها زده
فقطم قیافه دارن
حالا ساندرو رو سوار میشی یا اسپورتیج رو؟
1401/6/28
شما کاش یه تحقیق میکردی و متوجه میشدی که ساندرو رو رنو نمیزنه بلکه داچیا که یه زیرمجموعه اقتصادی از رنو هست میزنه و تو ایرانه که با اسم رنو شناخته میشه و تو کشورای دیگه با برند و نام داچیا شناخته شده است
1397/8/3
خودروهایی ارزان در سطح جهان اما به خاطر تعرفه های ظالمانه واردات خودرو در کشور
باید مردم به اندازه بنز و ب ام و بابت انها هزینه کنند چون دولت می خواهد دستش توی
جیب مردم باشد!!
1397/8/3
سلام دوستان من میخام ماشین بگیرم بین همین دو ماشین البته فقط کولئوس با سانتافه و دی اس7 کدوم رو بگیرم از طراحی دی اس7 خوشم اومده فقط میترسم موتوری از اینا کم بیاره
1397/8/3
البته شک نکن دی اس ۷ خیلییییی از هردوشون بهتره و البته خیلیییی گرونتر. اینم در نظر داشته باش که دی اس ۷ از هر دوشون کلی سبکتره و چون موتورش توربو هست و قدرت رو در دور پایین می ده از هردوی اینا سریعتره. ضمنا کلا دی اس از رنو و کیا خیلی لوکس تر و با کیفیت تره
1397/8/3
اینجا شتاب اسپورتیج رو زدید 9.6 یه مقاله دیگه که با فولوکس مقایسه اش کرده بودید زدید 8.6 تکلیفتون رو با خودتون مشخص کنید
1397/8/3
من اصلا به ماشین های فرا نسوی اعتماد ندارم چون تکی به توکی میخوره زود از ایران میرن. پس نمی خرم
1397/8/3
ممنون.
جالب، مفید و عادلانه بود
1397/8/3
اسپورتیج یه کلاس پایین تره
اما بین کولئوس_سانتافه_سورنتو_اوتلندر_تیگوان_ایکس تریل
من که کولئوس ۲۰۱۸ رو برمیدارم بعدس ایکی تریل ۲۰۱۸
1397/8/3
کیا اسپورتیج خوش ساخت تر و جذاب تره و به نظرم گزینه خیلی بهتریه مخصوصا واسه جوونا .
از طراحی کسل کننده و خلوت داخل کولیوس و گیربکس cvt کندش خوشم نمیاد. پدال های گاز و ترمزش هم که دیگه زیادی ساده ست . انگار واسه زمان تحریم ساختنش
1397/8/4
کولئوس واقعا ماشین با کیفیت و خوش سواریه تو رنج قیمتیش نسبت به رقباش
1397/8/4
اینم اضافه کنین قیمت نسخه فول آپشن کیا اسپورتیج 2018 نسخه دو دیفرانسیل در بازار امارات
93000 درهم یعنی 350 میلیون تومن میشه
https://www.dubicars.com/2018-kia-sportage-gt-line-awd-129142.html
در مجموع من باشم کیا رو برای خرید انتخاب میکنم

1397/8/5
در بحث دوام شما یه جورایی متعصبانه صحبت کردین. کیا برندیه که از لحاظ قابلیت اعتماد تو امریکا رتبه اول رو داره بعد دارین با یه برندی مثل رنو که از بس ضعیفه غیر از طراحیش همه چیزشو از نیسان برداشته مقایسه میکنید. نمیدونم ایرانیا چرا به ماشین فرانسوی میگن خودروی اروپایی. حتما چون مکان فرانسه تو اروپاس. اروپایی آلمانی و ایتالیایی و انگلیسیه نه فرانسوی
1397/8/13
شما خودت داری میگی رنو از بس ضعیفه همه چیشو از نیسان برداشته.پس قبول داری نیسان خوبه. پس اینم که همه چیشو از نیسان برداشته خوبه! این همون ایکس تریله با یه طراحی متفاوت و چند تا قطعه متفاوت. پس چطوری ایکس تریل خدای دوامه و این اشغال فرانسوی مستهلک و..؟؟؟ اینم از نظر استهلاک یه چیزی نزدیک به ایکس تریله.
1397/8/5
قطعا کیا و قطعا اسپرتیج. کیا با کیفیت ترین خودروساز دنیاست. اسپورتیج عشق رو با این آشغال فرانسوی مقایسه نکنید تو رو خدا
1397/9/9
داداش من نیسانی که میگی خودش زیرمجموعه رنو هستش . در ضمن به کیفیت کیا حرفی نیست ولی کولیوس هم کیفیت داره و هم یک پرستیژ خاصی داره .
تازه موتو gdi اسپورتیج هم با بنزین ایران سازگاری نداره زیاد.
1397/8/5
بعضی نظرات رو که می خونم خیلی خنده ام می گیره؛ میگن آشغال کره ای یا آشغال فرانسوی.یکی میگه چون فرانسه تو اروپاس رنو برند اروپایی نیست! فعلا که دست من و نود درصد کاربران سایت به این آشغال ها نمی رسه.در بحث مقایسه من خودم از اسپورتیج بیشتر خوشم میاد
1397/8/7
تو ایران بعضیا هر روز باحال تر و پولدارتر میشن وبعضیا هم مثل من و شما با حال کردنشون حال میکنیم
1397/8/7
قطعا به صرفه ترین کم خرج ترین با دوام ترین این کلاس ایکس تریل 2018 هست که همه جور اپشنی هم د اره قیمتشم از همه کمتره با اختلافم فروشش در جهان بیشتره شتابشم خیلی از اون سانتافه ی لش بیشتره گیبرکس بسیار هماهنگ تری هم داره اسپورتیج هم باید با تیگوان مقایسه بشه که اونم اصلا قابل مقایسه نیست تیگوان 1 سر و گردن ازش بهتره فقط بدیش اینه که هم قطعاتش کمتره اما گرون تره قطعاتش هم نمایندگیش ضعیفه اگر قیافه ی ایکس تریل راضی تون می کنه اصلا جای بحثی نمی ذاره که بخواید با هم رده هاش در ایران مقایسش کنید از هر لحاظی سر تره حتی برید قیمت بگیرید قطعاتش به مراتب ارزون تره نسبت به سانتافه
1397/8/14
کولیوس و ایکس تریل و هوندا سی آر وی همشون گیربکس لش و خسته کننده CV-T دارن که واقعا رو اعصابه مخصوصا تو جاده.
در این سگمنت تویوتا راوفور و کیا سورنتو از همشون بهترن. راوفور شتاب و لذت رانندگی و کیفیت بالایی داره و سورنتو هم باکیفیت و بسیار نرم و راحته و پرآپشن
1397/8/7
من به شخصه یه چرخ ال نود رو (کلئوس که دیگه جای خود دارد) با کل شرکت کیا عوض نمیکنم ولی خب تو این وضع بد اقتصادی که رنو یا حتی همین کیا بدرد نخور بخاطر یه تحریم سریع میذارن و میرن ترجیح میدم که یا شاسی بلند چینی بخرم تا اینکه بیام یه رنو یا کیا یا هیوندای و یا ...... بخرم قطعا هم چری تیگو ٧ و یا تیگو ٥ رو میخرم به دلایل زیر
١. وارد و یا مونتاژ شدن خودرو های چینی با وجود تحریم ها
٢. آپشن های زیاد که با این دو برابری میکنه
٣. قیمت به مراتب کمتر
٤. ظاهر های جذاب
٥. گستردگی نمایندگی ها
٦. داشتن ٥ سال گارانتی
٧. پیدا کردن راحت قطعات و تعمیر کار های متخصص چری که فراوانن در تهران و کرج
٨. شتاب گیری و موتور قوی هم در تیگو ٧ و هم در تیگو ٥
در آخر امیدوارم که تونسته باشم قانعتون کنم
1397/8/9
جهان پسندید اینهمه نو بوق را...
1397/8/14
اولا رنو اگر خوب بود ، در بزرگترین بازار خودروی جهان (آمریکا) اجازه حضور داشت و مثل کیا چند سال رتبه برتر کیفیت رو به دست می آورد. پس نتیجه می گیریم رنو در برابر کیا یک شوخی بیش نیست.
ثانیا وقتی با این سطح از فرهنگ خودرویی و اطلاعات چرت میای تو سایت تبلیغ خودروی آشغال چینی میکنی ، مراقب باش هکت نکنن. پاچه خواری مدیران خودرو دیگه خز شده عمو خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
1397/8/28
نمونه واقعی یک انسان که دچار عقده های درونی شده ! من خودم ال90 دارم ولی به نظرم کل رنو به گردپای کیا هم نمیرسه در ضمن قبل اینکه بری شانسی بلند چینی بخری یه تحقیق کن از تعمیرگاه ها چون هر 30 هزار کیلومتر 15 میلیون باید پول بسرفی ( گیربکس الفاتحه )
1397/10/2
جفتشون عالین.سلیقه ای هست ولی از نظر من کولئوس با اختلاف کمی می تونه برنده این مقایسه باشه به خاطر فاکتور هایی مثل: طراحی با ابهت تر، فضای داخلی بیشتر و کیفیت سواری بهتر که تو متن بهشون اشاره شده بود.ایراد کولئوس از نظر من نمایشگر عریضش هست که میتونستن بهتر طراحی کنن.
1398/8/17
اسپرتیج و کولیوس در یه رده نیستند
Kadjar رو با اسپرتیج باید مقایسه بشه که به ایران نیومده
اما مقایسه خوب تقریبا بدور از تعصب بود 👍