موضوعات داغ

تست فولکس واگن گلف GTI در تهران – قهرمانی برخواسته از میان مردم

14 آبان 1397

مقدمه

کمتر ماشین بازی در دنیا وجود دارد که فولکس واگن گلف را نشناسد. هاچ بک آلمانی که بیش از 40 سال میهمان خیابان های جهان بوده و هنوز هم بعد از 7 نسل دل مشتریان را بدست می آورد. حتی در سالهای اخیر که کراس اوورها بازار جهانی را قبضه کرده اند، گلف در کنار چند هاچ بک معروف دیگر (مثل فورد فوکوس، هوندا سیویک و..) همچنان مورد استقبال قرار میگیرد تا چراغ این سگمنت جذاب همچنان روشن بماند. مردم کشور ما نیز از نسل های اول و دوم این محصول، خاطرات خوشی دارند و در نتیجه همه از شنیدن خبر واردات مجدد این ماشین دوست داشتنی که تازه در نسخه جذاب GTI قدم به کشورمان گذاشته خوشحال شدیم. اما متاسفانه برچسب قیمتی وحشتناک این خودروی به اصطلاح مردمی، خوشحالی ما را تا حدود زیادی به یاس و نا امیدی بدل کرد.

تازه هنوز در شوک این قیمت اولیه بودیم که ناگهان وضعیت ارز و شرایط واردت دچار تحولات تلخی شدند تا قیمت این ماشین هم مثل بسیاری از خودروهای وارداتی به دو برابر بهای قبلی تغییر کند و به کل از دسترس طبقه متوسط "که در همه جای دنیا بازار هدف این محصول است" خارج شود. البته همانطور که گفتیم نسخه های وارداتی از نوع GTI هستند و با آپشن های مناسبی هم وارد شده اند و در نتیجه قیمت جهانی بسیار بالاتری نسبت به نمونه های معمولی دارند. ضمناً این را هم میدانیم که در حال حاضر تمامی ماشین ها نسبت قدرت خرید مردم بسیار گران هستند و این قضیه مختص گلف نمی باشد. پس اگر موافق باشید ابتدا به بررسی ماشین بپردازیم و در پایان نتیجه گیری کنیم که آیا میهمان امروزمان به اندازه ای خوب هست که بتواند قیمت سرسام آورش در کشورمان را توجیه کند یا اینکه بازی را به رقبایش واگذار خواهد کرد؟! پس لطفاً مثل همیشه با خودروبانک همراه باشید.

طراحی ظاهری

صفت هایی مثل وقار، جذبه و خشونت، معمولاً برای هاچ بک ها کاربرد چندانی ندارند و برای ماشین های درشت جثه تر استفاده میشوند. اما میهمان امروز ما علیرغم ابعاد کوچکش شخصیت بزرگی دارد و تمامی این صفات را میتوان در چهره اش مشاهده کرد. حتماً میدانید که این نسل از گلف روی پلتفرم معروف MQB توسعه یافته و از این نظر اشتراکاتی با برادر ناتنی اش آئودیA3 دارد.

ابتدا نگاهی به قسمت جلوئی بیندازیم. گلف حتی در نسخه معمولی هم ماشین خوش قیافه ای است اما فوکس واگن در نمونه GTI ، با چند تغییر حساب شده توانسته جذابیت محصولش را دو چندان کند. به عنوان مثال، خطوط قرمز رنگی که از دو انتهای جلوپنجره به درون چراغها نفوذ کرده خشونت نگاه ماشین را به شکل جذابی افزایش داده و طراحی سپر با ورودی هوای بزرگ مشبک و قسمت های آیرودینامیک کناری به خوبی ذات اسپرت GTI را به رخ میکشاند. البته از قوس کاپوت و خطوط مستحکم روی آن غافل نشویم چرا که همین موارد هم جدیت خاصی به چهره گلف بخشیده اند. در قسمت کناری ساختار بدنه تاحدودی حالت جعبه ای شکل دارد و ممکن است در نگاه اول به اندازه هاچ بک های تخم مرغی اسپرت به نظر نرسد؛ خطوط جانبی هم ساده طراحی شده اند و اینجا از حجم های اغراق آمیز و خطوط مواج و هیجانی خبری نیست. اما با تمامی اینها تناسب اندام، برجستگی نامحسوس گلگیرها و رینگ های جذاب GTI باعث شده اند که از دیدن نیم رخ ماشین هم لذت ببریم و با دیدن هماهنگی خطوط شیک کناری لبخند رضایت بر لبانمان جاری شود.

در پشت سر هم همه چیز بر وفق مراد است. چراغهای کشیده و سپر اسپرت ماشین حالتی خشن و شور انگیز دارند و این دو در کنار اسپویلر زیبای عقب و اگزوزهای دوگانه به ما نشان میدهند که با یک هاچ بک مسابقه ای سر و کار داریم؛ البته در این زاویه هم سادگی توام با پختگی در تمامی قطعات دیده میشود که به نوعی نشان دهنده اصالت ذاتی این ژرمن خوش تیپ است.

طراحی داخلی

در داخل کابین هم اوضاع مناسب است و تمامی ادوات با نظم و ترتیب خاصی سر جای خودشان قرار گرفته اند. البته خطوط کلی و شکل و شمایل برخی از قسمت ها "مثل دریچه های تهویه" چندان با روحیه جسورانه GTI جور در نمی آیند و کمی رنگ بوی اقتصادی میدهند؛ اما در عوض غربیلک D-CUT جذاب و پشت آمپر دیجیتالی گلف توانسته اند لذت و هیجان را نیز به کابین تزریق نمایند. طراحی دسته دنده و ادوات موجود درکنسول نیز قابل قبول است و نمایشگر بزرگ مرکزی کاملاً کارآمد به نظر میرسد.

کیفیت متریال استفاده شده نسبت به سطح قیمتی ماشین، تا حدود زیادی قابل قبول است اما قالب گیری های عالی و مونتاژ دقیق قطعات باعث شده اند که کیفیت کلی کابین حتی بهتر از آنچه که هست به نظر برسد. ولی گذشته از همه اینها شاید بتوان بهترین قسمت طراحی داخلی گلف را در ارگونومی فوق العاده اش جستجو کرد. در واقع از صندلی ها گرفته تا وضعیت دسترسی به قطعات و راحتی استفاده از ادوات به خوبی با بدن انسان سازگار شده اند و میتوان گفت که بلافاصله پس از نشستن پشت فرمان گلف، احساس میکنید که مدت ها با این ماشین رانندگی کرده اید.

ضمناً با اینکه خودرو امروز ما یک ماشین هاچ بک است اما فضای داخلی مناسبی دارد و حتی شاید بتوان جادار بودنش را با یک سدان کامپکت مقایسه کرد. البته توقعتان را خیلی بالا نبرید ولی همین که در این سگمنت، فضای داخلی برای 4 بزرگسال و یک کودک تقریباً کافی به نظر میرسد میتوان گفت که فولکس واگن کارش را عالی انجام داده. در مورد گنجایش صندوق عقب نیز اوضاع به همین شکل است و گلف در قیاس با بسیاری از رقبا فضای کارآمدتری در اختیار قرار میدهد. تازه اگر جای بیشتری لازم داشته باشید میتوانید با خواباندن صندلی های پشتی، توانایی حمل بار GTI را به میزان مطلوبی افزایش دهید.

امکانات رفاهی و ایمنی

درست است که اولویت اصلی گلف GTI، دسترسی به جذابیت های دینامیکی و لذت بردن از رانندگی بوده اما این باعث نشده که فولکس واگن نسبت به تجهیزات جانبی محصولش بی تفاوت باشد. البته این ماشین در نسخه های متنوع و سطوح آپشن متفاوتی در بازار جهانی عرضه میشود؛ ولی ما کاری به آنها نداریم و فقط به نمونه وارد شده توسط ماموت خودرو میپردازیم. در این محصول امکانات رفاهی زیادی از قبیل سانروف پانورامیک برقی، شیشه های سولار دودی، سنسورهای نور و باران، چراغ های روشنایی در روز، کنترل اتوماتیک نوربالا، چراغ مشایعت، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر 9.2 اینچی، سیستم صوتی حرفه ای Dynaudio بهمراه آمپلی 10 کاناله، ساب ووفر و 8 اسپیکر، صفحه کیلومتر دیجیتالی با امکان نمایش سیستم رهیاب، صندلی راننده با امکان تنظیمات برقی و حافظه، گرمکن صندلی های جلو، ترمز پارک برقی بهمراه اتوهلد، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها، سیستم اکونومیک Start/Stop، فرمان برقی، تودوزی چرم، پدل شیفتر، کروز کنترل، آینه های جانبی تاشو برقی بهراه حافظه و آینه داخلی الکتروکرومیک، سنسور ها و دوربین پارک، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع دو منطقه ای با فیلتر ضد آلرژی و.. یافت میشوند که انصافاً راضی کننده است.

در بخش ایمنی هم وجود تجهیزاتی نظیر سیستم های کمکی ترمز و پایداری شامل ABS, ASR, EDL, EDTC ، سیستم هشدار خستگی راننده، سیستم قفل الکترونیکی چرخ های جلو جهت افزایش پایداری بهمراه سیستم عدم لغزش سر پیچ ها XDS، سیستم پویای کنترل شاسی DCC، 9 کیسه هوا (جلو، جانبی، پرده ای و ایربگ زانویی راننده) خیالمان را تا حدود زیادی آسوده نموده. تازه این آسودگی خیال، با روئیت گزارش موسسه ایمنی Euro-NCAP بیشتر هم میشود زیرا همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید گلف هر 5 ستاره این موسسه را "با امتیازات قابل قبولی" بدست آورده است.

پیشرانه و توانایی های حرکتی

در پشت چشمان عصبی و سپر اسپرت GTI، موتوری خشن و قدرتمند قرار گرفته. پیشرانه ای 4 سیلندر با حجم دو لیتر، که قادر است با کمک پرخوران توربو حداکثر 227 اسب بخار (معادل 230PS) قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید نماید. وظیفه انتقال قدرت هم به عهده یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه DSG است که نیرو را به چرخ های جلویی منتقل میکند. خوب وقتی همچین قدرت و گشتاوری بر روی یک هاچ بک نسبتاً سبک وزن قرار بگیرد و پای مهندسی ناب آلمانی و جعبه دنده اسپرت دو کلاچه هم وسط باشد، نگرانی از بابت توانایی های حرکتی ماشین نخواهیم داشت. در حقیقت گلف GTI با شتاب صفر تا صد رسمی 6.4 ثانیه قادر است بسیاری از هاچ بک های اسپرت موجود در بازار داخل را به چالشی سخت دعوت کند.

مثلاً آلفارومئو جولیتا "که البته متاسفانه فقط در مدل 1.4 لیتری به کشورمان وارد شده"، ولوو C30T5 و سئات لئون همگی شتابی بالاتر از 7 ثانیه دارند و در مقابل این آلمانی تازه وارد حرف چندانی برای گفتن نخواهند داشت. البته با توجه به افزایش قیمت اخیر GTI، محصول فولکس واگن به قلمرو یک رقیب قدر بنام ب ام و 125i نزدیک شده که این قضیه میتواند یک جنگ داخلی خطرناک را بوجود آورد. البته درست است که نماینده باواریایی ها از نظر قدرت و گشتاور ضعیف تر از گلف میباشد اما به لطف جعبه دنده 8 سرعته خود شتابی تقریبا مشابه "و حتی اندکی بهتر" از GTI ارائه میکند و با توجه به دیفرانسیل عقب بودن میتواند برای حرکات نمایشی و دریف، ماشین هیجان انگیزتری باشد. بگذریم؛ در پایان بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت. فعلاً بهتر است که نگاهی به خلاصه مشخصات میهمان امروزمان داشته باشیم:

پیشرانه4 سیلندر خطی توربو
حجم موتور2 لیتر
حداکثر قدرت227 اسب بخار در دور 4700
حداکثر گشتاور350 نیوتن متر از دور 1500 تا 4600
گیربکس6 سرعته اتوماتیک دو کلاجه DSG
شتاب صفر تا صد6.4 ثانیه
حداکثر سرعت250 کیلومتر در ساعت
مصرف ترکیبی6.5 لیتر در 100 کیلومتر
وزنحدود 1.4 تن

البته شاید بعد از آن رسوایی در خصوص اعلام میزان آلاینده ها، کمی به فولکس واگن بدبین شده باشید اما به هر حال گلف GTI با استاندارد آلایندگی یورو 6 پلاس حداقل روی کاغذ جز ماشین های دوست دار محیط زیست محسوب میشود.

تجربه رانندگی

رانندگی با یک ماشین هاچ بک جمع و جور در خیابان های شلوغ شهر حس خیلی خوبی دارد. اصلاً من نمیدانم دلیل علاقه ایرانی ها به ماشین های غول پیکر چیست. ما که دیگر مثل سابق خانواده های پر جمعیت نداریم و شهرهای شلوغمان هم بدلیل ترافیک سنگین و مشکل جای پارک به هیچ عنوان مناسب شاسی بلندها نیستند. پس چرا با خرید یک ماشین جمع و جور کارمان را راحت نکنیم؟! البته اینجور ماشین ها برای مسافرت های خانوادگی همراه چندان مناسبی نیستند و برای کلاس گذاشتن(!) هم به پای ماشین های درشت هیکل نمیرسند اما در عوض برای استفاده روزمره، سواری راحت و لذت بخشی را به شما ارزانی میدارند. بخصوص که میهمان امروز ما از نظر دید پیرامونی، تسلط به اطراف و ارگونومی وضعیت بسیار خوبی دارد و حتی از خیلی از ماشین های همین سگمنت نیز بهتر ظاهر میشود.

ولی تمامی این خوبی ها نمیتوانند قیمت بالای گلف را توجیه نمایند. در واقع همچین ویژگی هایی کم و بیش در هاچ بک های ارزانتر هم دیده میشوند؛ پس GTI میبایست چیزی فراتر از یک هاچ بک مظلوم شهری باشد که با آن به خرید روزمره تان بپردازید! در نتیجه بهتر است مقداری پدال گاز را بفشاریم تا ببینیم اوضاع از چه قرار است. قبل از هر چیز وضعیت رانندگی را از اکو به اسپرت تغییر میدهیم تا همه چیز آماده لذت و هیجان بشود.

در شروع حرکت لگ توربو اندک است و ماشین با شتاب خوبی از جا کنده میشود. گیربکس دوکلاچه هم با اینکه در رانندگی معمولی اندکی تاخیر داشت ولی در حالت اسپرت وضعیتش بهبود یافته و با دقت و سرعت مطلوبی، قدرت پیشرانه را منتقل میکند. البته همانطور که میدانید گیربکس های دوکلاچه در ترافیک شهری استهلاک بالایی دارند و شاید این قضیه برای شهر پر شیب و شلوغی مثل تهران یک نکته منفی به حساب آید؛ اما به هر حال برای یک عشق ماشین واقعی، عملکرد این جعبه دنده به دردسرهایش می ارزد! خلاصه مطلب اینکه از فشردن پدال گاز و فرو رفتن در صندلی ها متوجه شدیم که GTI یک ماشین معمولی نیست و قادر است آدرنالین کافی را در خون انسان تزریق نماید. یکی دیگر از نکات جالب گلف، فرمان بسیار دقیقش است.

در واقع از یک ماشین دیفرانسیل جلو، انتظار همچین عملکرد فوق العاده ای را نداشتیم. نمیدانم اطلاع دارید یا نه اما وقتی فشار گشتاور بالا و فرمان پذیری، همزمان بر روی یک محور قرار گیرند معمولاً حاصل کار چندان جالب نمیشود؛ برای همین است که اکثر ماشین های قدرتمند یا دو دیفرانسیل هستند یا دیفرانسیل عقب، تا در کنار تقسیم وزن بهتر، این دو وظیفه مهم "یعنی تحمل گشتاور شدید و فرمان پذیری" بین دو محور تقسیم گردند. اما گلف GTI با اینکه دیفرانسیل جلو است فرمان بسیار دقیقی دارد و به لطف مهندسی مطلوب شاسی و سیستم تعلیق Strut جلو و Multi-Link عقب در بحث تعادل هم عالی ظاهر میشود. تازه علیرغم این پایداری عالی میزان نرمی ماشین هم قابل قبول است و به غیر از کوبش های جزئی که آن هم برای یک ماشین اسپرت طبیعی به نظر میرسد مشکلی با کیفیت سواری اش نخواهید داشت. صندلی های اسپرتش هم در پیچ های تند به خوبی کناره بدن را در میگیرند تا مبادا تمرکز شما از رانندگی پرت شود. ترمزها و سیستم های الکترونیکی پایداری وضعیت بسیار قرص و محکمی دارند و به خوبی از رانندگی مسابقه ای حمایت میکنند. در حقیقت حتی با تکرار مداوم ترمزگیری هم با افت عملکرد محسوسی مواجه نشدیم که نکته بسیار مهمی برای یک ماشین اسپرت محسوب میشود.

در واقع میتوان گفت که این ماشین با پرفورمنس عالی و تعادل مثال زدنی که دارد خوراک تند راندن و لایی کشیدن است. هم شتابش خوب است و هم ترمز و پایداری مناسبی دارد، تازه ابعاد کوچکش هم به شما کمک میکند که تسلط کافی را بر خودرو داشته باشید. البته خودروبانک امیدوار است که از این جاذبه های اسپرتی فقط در پیست استفاده کنید اما اگر به قول پلیس نامحسوس جز رانندگان ماجراجو(!) هستید و در اتوبان ها شلوغ کاری میکنید، این هاچ بک دوست داشتنی قلبتان را تسخیر خواهد کرد. صدای موتور و اگزوز GTI هم انصافاً گوش نواز است و شاید ترجیح بدهید با پایین آوردن شیشه، موسیقی راک اگزوزها را بهتر بشنوید.

نتیجه گیری

گلف GTI یک هاچ بک زیبا، خشن، سریع و فوق العاده جذاب است که به شکل عجیبی با راننده ارتباط برقرار میکند و شور جوانی را در دل انسان زنده نگاه میدارد. حتی از نظر سواری و جاداری هم به نسبت بسیاری از هاچ بک ها شرایط بهتری دارد و قادر است حداقل برای خانواده های جوان کارآمد ظاهر شود. تازه بدلیل عرضه بسیار محدود در کشورمان خیلی هم خیلی خاص و منحصر به فرد شده و میتواند توجهات را حتی بیش از حد طبیعی به سمت خود جلب نماید. پس تا اینجای کار همه چیز بر وفق مراد است؛ اما وقتی بحث قیمت "آنهم از نوع وطنی(!)" مطرح میشود اوضاع کمی تغییر میکند. در حقیقت ممکن است با دیدن قیمت های جدید گلف GTI از خودتان بپرسید چرا با اندکی افزایش بودجه به سراغ ب ام و 125i نروم؟! اگر گلف آلمانی است، خوب این هم هست! آگر پر شتاب است، خوب 125i که حتی اندکی سریعتر هم هست؛ تازه رقیب باواریایی دیفرانسیل عقب میباشد و برای عشق ماشین ها لذت رانندگی بیشتری به ارمغان می آورد.

حال بماند که برند ب ام و در دنیای ماشین های لوکس گران قیمت، اعتبار بیشتری دارد و به هیچ عنوان مثل VW به عنوان یک خودروساز مردمی شناخته نمیشود. البته درست است که گلف اندکی ارزانتر و خانوادگی تر است اما این را هم در نظر داشته باشید که بدلیل واردات بسیار محدود، از گستردگی خدمات کمتری برخوردار خواهد بود. پس با اینکه شخصاً عاشق گلف GTI هستم و این ماشین را بخاطر سادگی و بی ادعایی توام با توانایی از صمیم قلب دوست دارم باید اعتراف کنم که قیمت های فعلی این محصول، حتی برای بازار بی سر و سامان این روزهای کشورمان هم مقداری گران است و با این شرایط فقط طرفداران پر و پا قرص گلف یا افرادی که بدنبال یک ماشین خاص هستند به سراغش خواهند رفت. به امید آنکه با رفع مشکلات موجود بر سر راه واردات، تمامی ماشین ها با قیمت منطقی تر به دست مشتریان برسند. در پایان از آقای مشهدی به خاطر اینکه خودروی خود را در اختیار خودروبانک قرار دادند تشکر می کنیم.

62 عکس

نظرات کاربران

20 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/14
منم یه گل دارم که خیلی باهاش حال میکنم کاشین فوق‌العاده ای هست حالا این که جای خود داره،این ارزوی هر جوانه ولی برای ما ارزوست
1398/3/19
منم چهارتا لامبورگینی دارم اصلا باهاشون حال نمیکنم میخوام یه پراید 111 بخرم باهاش آسفالتو بکنم
1397/8/14
در خوب بودن المان ها شكي نيست اما...افسوس افسوس و صد افسوس كه جوليتاي ١.٨ فقط و فقط به خاطر نماينده ضعيف و كم توان با توجه به دارا بودن تمام شرايط براي ورود به ايران وارد نشد!!! با ٢٥٠ اسب بخار و ٣٥٠ نيوتن متر گشتاور.....عجب رقابتي مي شد بين اين سه
1397/8/15
مقایسه آلفا رومئو جولیتا و گلف GTi مثل مقایسه لامبورگینی گالاردو و آئودی R8 هست.هر دوی این ماشین ها عالی هستند.همون جولیتا 1400 هم خیلی ماشین عالیه.این دیگه انتخاب خریداره که یه نوه ی تولیدی آدولف هیتلر رو انتخاب کنه یا بچه فراری خوشکل رو.به نظر من که عقل رای به گلف و دل رای به جولیتا میده !!!
1397/8/16
البته جولیتای 1.8 توان 237 اسب داره نه 250. دقیقا موتور آلفا 4c روش بوده. البته تا وقتی جولیا هست، جولیتا محلی از اعراب نیست! جولیا یک کوپه فوق العاده هست که البته در سه نسخه تولید شده: نسخه اروپایی 2 لیتری 200 اسبی- نسخه جهانی2 لیتری 280 اسبی و نسخه بینظیر 3لیتری 505 اسبی. واردات نسخه 280 اسبی به ایران اوکی شد اما یهو قطع شد!
1397/8/14
واقعا فوق العادس
لذت داشتن یه ماشین خوب یه لذت بینظیره
ولی افسوس که این ماشین و ماشین های دیگه که برای طبقه متوسط رو به پایین جامعه ساخته میشن اینجا اندازه یه سوپر اسپورت لوکس قیمت دارن و انتخاب مردم ما از ماشین هاچبک میشه پراید 111،تیبا 2 و 206.تازه همینام از دست مردم دارن خارج میشن!
1397/8/14
این ماشین خیلی خوبیه . مثل جولیتا که اونم ماشین خوبی بود . ولی هیچکدوم به پای BMW 125i نمیرسن . فقط مساله اینه که این ماشینهای هاچ بک باید قیمت متعارفی داشته باشن که عموم مردم بتونن اونها رو بخرن . چون نه سوپر اسپرت هستن نه کوپه نه شاسی . این قیمت احمقانه اینها در ایران عملا اونها رو بی مصرف یا کم مصرف کرده . خدا لعنت کنه اون دلالهایی رو که ماشینهای معمولی رو برای مردم ایران تبدیل به آرزو کردن
1397/8/15
تو این شرایط اصلا حرام نقد و بررسی این جور ماشین‌‌ها ... خخخ
1397/8/15
از نظر قیمتی که ۲۰۰ تا ۳۰۰ ملیون از bmw125i ارزونتره (این قیمت جزیی نیست که فرمودید جزیی) استحلاکشم که طبق تحقیقاتی که کردم اصلا قابل مقایسه با bmw125i نیست و خیلی کم استحلاک تره با اینکه جفتشون آلمانی هستند ، در ضمن دیگه با پرشیا خودروی کلاه بردار دزد هم سروکار ندارید که با برچسب قیمت نجومی ماشیناش و قطعات غیر اورجینال پس از فروشش به بزرگترین کلاه بردار بعد از ایران خودرو و سایپا تبدیل شده،تعمیرات و سرویس گلف هم چند جا پرسیدم انجام میدن،با توجه به اینکه ولکس واگن بیتل خیلی وقته که توی بازار ما هست و داره سرویس هاش به موقع انجام میشه و تیگوان و پاسات هم خیلی خیلی زیاد شده پس نگران قطعات و سرویسش نخواهید بود ، در ضمن من توی این ماشین نشستم و تنها چیزی که تو ذوق میزنه کیفیت جنس داشبورد ماشین و استفاده از همون متریال روی درب های خودرو میباشد ، آینه سقفی ماشین هم فریم لس میباشد(قاب ندارد و شیشه خالص میباشد که خیلی خوشکلش کرده )
1397/8/15
٢٠٠-٣٠٠ مليون؟!!!!!! نه دوست عزيز ١٢٥ حدوداي ٧١٠-٧٢٠ تومن ايناست و گلف ٦٦٠-٦٧٠ تومن يه سر به سايتاي خريد و فروش خودرو بزنيد متوجه مي شيد
1397/8/16
سلام فقط میتسو بیشی اولوشن تمام
1397/8/20
دوست عزیز لنسر اولوشن اصلا وارد نشد
1397/8/18
الان اگه من تو کشورای منافق به دنیا اومده بودم به جای تیبا ۲ باید سوار این میشدم نه اون لگن
1397/8/23
این ماشین لذت رانندگی بالایی داره به احتمال زیاد چرا که من نشستم پشتش اما استهلاکش خیلی بالاتر از قیمتشه کلا 100 تا ازش در ایران فروخته نشده حتی من تا الان یکیشم در تهران ندیدم ضمن اینکه قطعاتشم خیلی گرون تر از قیمتشه همچنین نمایندگیشم فوق ضعیف هست و به علت فروشش کمشم قطعا بعدا دچار مشکل قطعات می شید. شتاب حیقی این ماشینم با z4 28i یا جنسیس کوپه برابری می کنه که شتاب خیلی خوبی هست اما دف جلو بودنش حتی با داشتن limited diff خیلی جالب نمی شه باید خیلی باهاش توی پیچ ها برید تا بفهمید چی می گید اصلا ماشین ایمنی برای اینکه پاتون تا ته بذارید روی گاز فرمون شدیدم بدید نیست که کنترلش کلا از دست می ره به نظرم در بازار دست دوم با این قیمت چیزهای خیلی جالب تر و بهتری همچنین با ضرر کمتری می تونید پیدا کنید چون این ماشین اصلا ماشینی نیست که با وضع الان بتونید سال ها بی مشکل سوارش شید. ضمنا این با جولیتا اصلا قابل قیاس نیست هم شتابش خیلی بیشتره اما گیبرکسش خیلی هوشمند تره اما هندلینگ بهتری داره اما اپشن بیشتری داره اما داخلش هم قطعاتش با کیفیت تره هم قیمت جهانی با قیمت ایران گلف بیشتره اصلا در یک کلاس نیستن. ضمنا ترمزهای بورنبوش فکر کنم لنت جلوش الان بالای 3 ملیون قیمتش باشه اگر بیشتر نباشه هر 10000 هزارتا هم باید عوضش کنید تازه عقبشم هست.
1397/8/29
ميگن هندلينگ آلفا جوليتا بخاطر طراحى دقيق تر و تقسيم وزنش خيلى از اين بهتره درسته؟ بعد چرم صندلى جوليتا هم ميگن مثل مازراتى از يه شركت هست ! كسى اطلاع داشت بگه بين دو راهى موندم ، اثر هنريه ايتاليا يا هاچ بك دوست داشتنى آلمانى !؟؟
1397/9/1
هندلینگ جولیتا بینظیه.چرم صندلیش هم با مازراتی یکی هست و تولید شرکت Poltrona Frau ایتالیا هست.هر دو تا این ماشین عالیه.من خودم جولیتا دارم ولی نمیگم جولیتا بهتره.این بستگی به سلیقه خریدار داره.هر دو تای این ماشین ها کیفیت عالی , سواری بینظیر , لذت رانندگی فوق العاده و ... رو دارن.دیگه این انتخاب شماست که یه اثر ناب ایتالیایی که توسط مهندسین فراری طراحی شده رو انتخاب کنید یا یه هاچ بک ناب آلمانی با مهندسی فوق العاده به سبک آلمانی !!!
1397/8/29
اگر براتون مقدور شد بعد ها يه مقايسه مختصر بين جوليتا و گلف بذارين ممنون !
1399/7/24
خوب توضیح دادین، ولی...
به چیزی که مشخصه اصلی گلف هست، اشاره نکردین! دیفرانسیل VAQ!
درواقع هندلینگ بسیار عالی و بی‌نظیر این ماشبن در پیچ ها (همونطور که گفتین، برخلاف انتظارمون از یه ماشبن دیفرانسیل جلو) به خاطر همین دیفرانسیل خاصه! این دیفرانسیل که الکترونیکی هم هست، با اطلاعاتی که از ECU دریافت میکنه، اینقدری توان داره که میتونه حتی همه گشتاور رو فقط به چرخ داخل پیچ بده! همه گشتاور به یک چرخ، به هیچ وجه شوخی نیست! این یعنی در کنار سیستم تعلیق فوق‌العاده گلف، این ماشین بهتر از خیلی AWD ‌یا 4WD ها در پیچ ها ظاهر میشه.
برای ماشین بازای مدعی هم باید بگم که ماشین مورد علاقه سه مجری مشهور (کلارکسون، هموند و می) همین ماشینه... قیمت عالی (قطعا نه در ایران!) و پرفورمنس بسیار عالی‌تر از اون...
1399/10/14
حرف حق
1400/4/2
اگر از نظر کیفیت باشه که فولکس گلف بهتره
ولی از نظر طراحی آلفا رومئو جولیتا بهتره