موضوعات داغ

چری تیگو 7 یا کیا اسپورتیج - چینی صفر یا کره‌ای دست دوم؟

8 بهمن 1397

مقدمه

میدانم که الان خیلی از شما با عصبانیت میگویید: خودروبانک چطور جرات کرده یک ماشین چینی را با یک کره ای "هر چند از نوع دست دوم" مقایسه کند؟! اما لطفاً خونسردی خود را حفظ کنید و این را در نظر داشته باشید که صفر کیلومتر بودن و گارانتی داشتن یک خودور، آن هم در شرایط گرانی قطعات و اجرت بالای تعمیرات امروزی، یک برگ برنده مهم به حساب می آید. در حقیقت به همان دلیل که خیلی ها کیا اسپورتیج صفر کیلومتر را به ب ام وه X3 مدل 2013 ترجیح میدهند، طبیعی است که افرادی هم چری تیگو 7 صفر را انتخاب منطقی تری نسبت به اسپورتیج دست دوم بدانند؛ در نتیجه ما هم تصمیم گرفتیم با احترام به تمام سلایق، مقایسه ای را میان این دو کراس اوور شرقی ترتیب دهیم، تا ببینیم آیا انتخاب محصول جدید چری به جای اسپورتیج قدیمی، از نظر فنی و اقتصادی منطقی هست یا خیر؟! پس لطفاً این بار هم دقایقی از وقت ارزشمندتان را به ما قرض بدهید و با "خودروبانک" همراه شوید تا در کنار شما این بررسی را به پایان برسانیم.

طراحی ظاهری

در این قسمت انتخاب گزینه برتر واقعاً کار سختی است. از یک طرف اسپورتیج امروز ما یکی از زیباترین کراس اوورهای تاریخ کیا محسوب میشود و اگر بگوییم این ماشین در بسیاری از زوایا، حتی از نسل جدیدش هم جذاب تر طراحی شده اصلاً بیراه نگفته ایم. پس خیلی سخت است که بخواهیم میهمان کره ای مان را بازنده قسمت طراحی بنامیم. اما از طرف دیگر مسئولان چری نیز برای خلق تیگو 7 از طراحان اروپایی یاری گرفته اند و در نتیجه میزان جذابیت و هماهنگی خطوط این ماشین فراتر از آنچه از چینی ها توقع داریم از کار درآمده و در نتیجه از هر زاویه که به تیگو 7 مینگریم با ظاهری دلربا مواجه میشویم؛ نکته مهمتر اینکه تیگو 7 بر خلاف برخی از چینی ها، از مشکل ناهماهنگی میان اجزاء رنج نمیبرد و در تمامی قسمت ها از تناسب اندام کافی برخوردار است.

البته بد نیست به این مورد هم اشاره کنیم که طراحان کیا موفق شده اند با خطوطی ساده تر از رقیب به عنصر زیبایی دست پیدا کنند و این نکته به ماندگاری بیشتر طراحی اسپورتیج منتهی شده است؛ اما در عوض تیگو 7 بدلیل جدید بودن و تعداد کمتر در خیابان قادر است این مورد را جبران نماید.

با تمام این صحبت ها، من هنوز هم چهره اصیل اسپورتیج را به طراحی فانتزی تیگو 7 ترجیح میدهم و محصول کیا را گزینه شیک تری میدانم؛ اما در مقام یک داور بیطرف باید اعتراف کنم که اگر سلیقه شخصی و برند ماشین ها را کنار بگذاریم و از یک دیدگاه کلی به قضیه بنگریم، هر دو ماشین نمره برابری در بحث طراحی میگیرند. در واقع اینجا تفاوت سلایق تعیین کننده است؛ اگر طرفدار اصالت و زیبایی توام با سادگی باشید، اسپورتیج شما به خود علاقه مند خواهد ساخت اما اگر از خطوط سیال و حجم های اغراق آمیز لذت میبرید، این تیگو 7 است که با خطوط اغواگرایانه اش. نظر شما را بیشتر به خود جلب خواهد نمود.

طراحی داخلی

با گشودن درب ماشین ها متوجه شدیم که طراحان تیگو 7، کابین لوکس تری برایمان تدارک دیده اند. در حقیقت چری موفق شده با استفاده بجا از چرم، رنگ بندی هوشمندانه و آپشن های بیشتر، فضای مدرن تر و مجلل تری ارائه نماید و این مجموعه در مقابل طراحی ساده و اسپرت اسپورتیج، چشم نوازتر از آب درآمده؛ در مورد فضا سازی هم باید بگوییم با اینکه ابعاد اسپورتیج اندکی طویل تر و عریض تر است اما تیگو 7 موفق شده به کمک ارتفاع بلندتر سقف و فاصله میان محورهای بیشتر، جای پا و سر بهتری در اختیار سرنشینان پشتی قرار دهد.

اما اگر بخواهیم بحث هماهنگی میان طراحی داخلی و خارجی، یا رعایت اصول ارگونومی را پیش بکشیم، باید بگوییم که کیا در این امر موفق تر ظاهر شده است. در واقع کابین اسپورتیج علیرغم قدیمی بودن، ارتباط بهتری با راننده برقرار میکند و استفاده از ادوات ساده اش هم حس خوبی به کاربر میدهد؛ البته نمیخواهم از تیگو 7 به جرم چینی بودن ایراد الکی بگیرم اما اشکالاتی در ارگونومی داخلی این ماشین وجود دارد که احتمالاً به کم تجربگی این خودروساز مربوط میشود. مثلاً طراحی نشانگرهای پشت آمپر تیگو 7 با وجود زیبایی، چندان خوانا به نظر نمیرسند و جایگذاری نامناسب برخی از کلیدهای کنترلی هم ممکن است گاهی حواس راننده را پرت کند. در خصوص کیفیت با توجه به تفاوت سن و سال دو خودرو نمیتوان مقایسه دقیقی داشت اما پلاستیک های استفاده شده در کابین اسپورتیج در ظاهر مستحکم تر از تیگو 7 به نظر میرسند. ضمن اینکه با نگاهی به سابقه برندها میتوانیم به ماندگاری بالاتر ادوات کیا امید بیشتری داشته باشیم. هرچند باز هم باید یادآوری کنم که اینجا مقایسه میان ماشین صفر و دست دوم مطرح است و چه بسا ادوات با کیفیت تر اسپورتیج بر اثر مرور زمان یا استفاده نامناسب مستهلک شده باشند و در نتیجه زودتر از تیگو 7 شما را به دردسر بیاندازند.

در مورد صندوق عقب هم هر دو ماشین فضای متوسطی ارائه داده اند که به نوعی کار را راه می اندازد. اما اگر قصد جابجایی وسایل حجیم تری داشته باشید میتوانید با خواباندن صندلی های پشتی از فضای کافی بهره مند شوید.

آپشن‌ها

تیگو 7 با داشتن امکاناتی نظیر ترمزهای مجهز به ABS, EBD, EBA، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، کیسه های هوا برای سرنشینان جلو بهمراه ایربگ های جانبی و پرده ای، نمایشگر چند منظوره 9 اینچی مرکزی، ال سی دی 4.8 اینچی پشت آمپر، دوربین های 360 درجه، سنسورهای پارک، چراغهای مه شکن حساس به حرکت فرمان، روکش های چرمی صندلی ها، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، سقف پانورامیک، کروز کنترل، چراغهای خوش آمد گویی و مشایعت، TPMS، تهویه مطبوع دوگانه، ترمز دستی برقی بهمراه سیستم اتوهلد، سیستم ورود و استارت بدون کلید و مواردی از این دست خودرو نسبتاً کاملی به نظر میرسد و حتی قادر است در برخی موارد برتر از محصول قدیمی کیا ظاهر شود.

اما اسپورتیج را هم دست کم نگیرید چرا که این ماشین علیرغم سن و سال بیشترش به هیچ عنوان خودرو دست و پا بسته ای نیست و اگر به سراغ نمونه های فول آپشنش بروید قطعاً شما را راضی نگاه خواهد داشت. از جمله امکانات نمونه های فول اسپورتیج میتوان به مواردی نظیر سیستم های ترمز و پایداری شاملABS, EBD, ESP، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی DBC و سربالایی HAC، ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای، سقف پانوراما، آینه های تاشو برقی، سنسور و دوربین دنده عقب، کیلس و استارتر دکمه ای، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با امکان تنظیم مجزا برای سرنشین کناری، چراغها و برف پاک کن هوشمند، گرمکن و تهویه صندلی های جلو، نمایشگر سوپر ویژن، روکش چرمی و.. اشاره کرد که در مجموع کافی به نظر میرسند.

ایمنی

متاسفانه ماشین های امروز ما در شرایط یکسان و برابری تست نشده اند که بشود مقایسه عادلانه ای میانشان داشت؛ اما با توجه به اینکه ستاره های جهانی Euro-NCAP معتبر تر از ستاره های چینی C-NCAP هستند میتوانیم به 5 ستاره اسپورتیج بیش از 5 ستاره تیگو 7 احترام بگذاریم؛ هرچند این را هم میدانیم که محصول کیا در سال 2010 مورد تست قرار گرفته و در برخی از پارامترها، نسبت به استانداردهای سخت گیرانه امروزی اروپا، کار ساده تری داشته است.

مشخصات فنی

امروز با دو پیشرانه کاملاً متفاوت طرف هستیم که نه حجم مشابهی دارند و نه از سبک تنفس یکسانی بهره میبرند. زیر کاپوت اسپورتیج یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که قادر است در بهترین حالت 177 اسب بخار قدرت و 228 نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ در طرف مقابل چری برای تیگو 7 از پیشرانه بسیار کوچکتر 1.5 لیتری استفاده کرده که در نگاه اول خیلی ضعیف به نظر میرسد؛

اما نکته اینجاست که همین انجین کوچک به کمک پورخوران توربو توانسته مقدار زیادی از کمبود هایش را جبران کرده و به 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور دست پیدا کند. البته روی کاغذ هنوز هم برتری تمام و کمال با استپورتیج است اما تیگو 7 برگ های برنده ای دارد که به کمک آنها قادر است محصول کیا را غافلگیر نماید. در بخش بعدی یعنی تجربه رانندگی به این برگ های برنده اشاره خواهیم کرد؛ فعلاً بیایید نگاهی به خلاصه مشخصات این دو داشته باشیم:

مدلچری تیگو 7کیا اسپورتیج
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور1.5 لیتر2.4 لیتر
حداکثر قدرت147 اسب بخار در 5500 دور177 اسب بخار در 6000 دور
حداکثر گشتاور210 نیوتن متر در 1750 دور228 نیوتن متر در 4000 دور
گیربکس6 سرعته دو کلاچه6 سرعته اتوماتیک
انتقال قدرتدیفرانسیل جلودو دیفرانسیل
حداکثر سرعت185 کیلومتر در ساعت183 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت6.5 لیتر ترکیبی9.2 لیتر ترکیبی
وزن1440 کیلوگرم1588 کیلوگرم

تجربه رانندگی

بالاخره وقت استارت ماشین ها فرا رسید. هر دو خودرو از نظر دید به اطراف و موقعیت قرار گیری راننده شرایط قابل قبولی دارند اما ارگونومی بهتر کابین اسپورتیج، حس تسلط بیشتری برای راننده به ارمغان آورده است؛ البته باید اعتراف کنیم که فضای لوکس تر و بوی خوش نویی تیگو 7 هم حال و هوای خودش را دارد و حس خوشایند متفاوتی به سرنشینان هدیه میدهد. همچنین در هنگام رانندگی متوجه شدیم که موتور کوچک چری، صدای کمتری تولید میکند و در نتیجه آرامش صوتی مناسب تری در کابین تیگو 7 حکم فرماست. یکی دیگر از مواردی که در آغاز تست توجهم را به خود جلب نمود کیفیت سواری مطلوب تیگو 7 بود. در واقع سیستم تعلیق این ماشین عملکرد نسبتاً نرمی دارد و کوبش های ناشی از دست اندازها را بهتر از محصول کیا در خود هضم میکند؛ اما در عوض اسپورتیج با تکیه بر تعلیق اسپرت تر، فرمان دقیق تر و یاری سیستم دو دیفرانسیل هوشمند خود میتواند در پیچ ها چسبنده تر ظاهر شود و در هنگام بازی تند با فرمان شرایط پایدارتری از خود نشان دهد. در مورد ترمزها باید بگوییم که وضعیت هر دو ماشین مناسب ارزیابی شد و اگر انتظار عجیب و غریبی از آنها نداشته باشید هر دو شما را راضی نگاه خواهند داشت.

کمی هم در مورد واکنش ها به پدال گاز و مواردی که در بخش قبل وعده اش را داده بودیم صحبت کنیم؛ همانطور که گفتیم تیگو 7 ماشین ضعیف تری است اما نقاط قوتی دارد که با تکیه بر آنها قادر است اسپورتیج را به دردسر بیندازد. به عنوان مثال محصول چری، کراس اوور سبک تری است، گیربکس دو کلاچه دارد و به لطف وجود توربو قادر است گشتاور را در دور موتور بسیار پایین تری به نقطه اوج برساند؛ تازه موتورهای توربو به کاهش فشار هوا حساسیت چندانی نشان نمیدهند و در نتیجه حتی در شهر کوهپایه ای مثل تهران میتوانند شتابی نزدیک به شتاب کاتالوگ خود را ثبت نمایند. حال بماند که اسپورتیج در نمونه هم قیمت با تیگو 7، ده ها هزار کیلومتر راه بیشتری پیموده و در این مدت احتمالاً تعدادی از اسب هایش را از دست داده است! خوب پس با علم به این نکات، وقتی مشاهده کردیم که تیگو 7 علیرغم قدرت و گشتاور کمتر در شتاب اولیه چالاک تر ظاهر شد اصلاً تعجب نکردیم.

البته طرفداران چری هم خیلی مغرور نشوند چرا که این برتری همیشه پایدار نخواهد بود؛ مثلاً در شهرهای ساحلی که فشار هوا بیشتر است موتور تنفس طبیعی کیا سر حال تر از امروز میشود؛ همچنین در چالش هایی مثل وجود اضافه بار و سربالایی های شدید، پیشرانه حجیم تر اسپورتیج میتواند کارآمدتر ظاهر شود. البته نمیخواهم بحث را خیلی علمی و پیچیده کنم؛ فقط همین را بگویم که شتاب برتر دلیل بر زور بیشتر ماشین نیست و در این خصوص محصول کیا برتری هایی نسبت به تیگو 7 دارد. در مسیرهای خارج جاده ای هم اسپورتیج با کمک همین زور بیشتر و همراهی سیستم دو دیفرانسل هوشمند خود، قادر است در نقش یک کراس اوور ایفای نقش نماید و حداقل از پس آفرودهای سبک برآید؛ حال آنکه تنها برتری خارج جاده ای تیگو 7 در قیاس با یک خودرو سدانی مثل آریزو 5، در ارتفاع بیشترش از زمین خلاصه میشود.

پس تیگو 7 حداقل در تهران شتاب بهتری دارد اما اسپورتیج به عنوان یک ماشین چند منظوره، کارآمد تر است.

در مورد عملکرد گیربکس هم باید بگوییم که جعبه دنده دو کلاچه چری در رانندگی اسپرت و سرعتی عملکرد مناسبی از خود نشان داد و برتر از اسپورتیج ظاهر شد اما در ترافیک و رانندگی عادی (بخصوص در سربالایی ها) اوضاع تغییر کرد و این بار جعبه دنده چری بدلیل تاخیرهایش نمره پایین تری دریافت نمود. البته این قضیه تا حدودی طبیعی است؛ در واقع اکثر جعبه دنده های دو کلاچه در ترافیک کمی روی اعصاب میروند اما در رانندگی سرعتی این دلخوری را از دلتان در می آورند!

در خصوص مصرف سوخت نیز، تیگو 7 به لطف بازده بالاتر موتور، وزن سبک تر و تک دیفرانسیل بودن اشتهای کمتری از خود نشان میدهد و چه در رانندگی شهری و چه مسیرهای برون شهری هزینه سوخت کمتری به مالکش تحمیل مینماید؛ هرچند که این صرفه جویی در مقابل حساسیت بالای موتورهای توربو به بنزین های وطنی تا حدودی خنثی میشود چرا که شما با خرید یک ماشین توربو باید روی نوع سوخت، مکمل ها و تعویض به موقع روغن موتور دقت و هزینه بیشتری اعمال نمایید.

نتیجه گیری

در حال حاضر چری تیگو 7 صفر کیلومتر با قیمتی مشابه با کیا اسپورتیج چهار ساله در بازار قیمت گذاری میشود. خوب از طرفی یک ماشین صفر کیلومتر گارانتی دار که از نظر شتاب اولیه و آپشن هم برتری هایی نسبت به رقیب دارد میتواند انتخاب وسوسه کننده ای محسوب شود؛ ضمن اینکه تیگو 7 سواری نرم تری دارد و از فضای داخلی لوکس تری هم بهره میبرد. اما بنا به دلایلی از این انتخاب پشیمان شدیم. مورد اول بحث افت قیمت شدید ماشین های چینی است که در مورد خودرو گران قیمتی مثل تیگو 7 حادتر هم خواهد بود. در واقع درست است که خرید ماشین دست دوم، میتواند ریسک بالایی داشته باشد اما حتی هزینه های تعمیر وحشتناک امروزی هم در مقابل افت قیمت صد میلیونی که تیگو 7 در طول یک سال تجربه میکند، مورد مهمی به حساب نمی آید! نکته دوم بحث اعتبار است؛ جایی که محصول کیا با سالها حضور موفق در بازارهای جهانی وجهه برتر خود را به رخ رقیب میکشد و چری برای جلب اعتماد مشتریان به زمان بیشتری نیاز دارد. حال بماند که موتور تنفس طبیعی اسپورتیج ذاتاً حساسیت کمتری به بنزین های وطنی خواهد داشت و استهلاک گیربکس ساده اش نیز کمتر از انواع دو کلاچه می باشد. جدای از اینها محصول کیا با ارگونومی مطلوب و پایداری بهتر در پیچ ها میتواند همراه مطمئن تری در سفرها باشد و با توجه به وجود سیستم دو دیفرانسیل، از پس آفرودهای سبک نیز برآید. پس پیشنهاد ما به شما خرید اسپورتیج دست دوم است اما اگر گلویتان پیش محصول چری گیر کرده بهتر است که به سراغ نمونه های دست دوم این خودرو بروید تا حداقل از افت قیمت عجیب و غریب اولیه تیگو 7 در امان بمانید و از ویژگی های مثبتش لذت ببرید.

امیدواریم که قیمت گذاری ماشین ها روند منطقی تر و عادلانه تری پیدا کند تا همه بتوانند از حق داشتن یک ماشین مناسب بهره مند شوند.

70 عکس

نظرات کاربران

54 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/7
من فقط و فقط به احترام خودروبانک سکوت میکنم
فقط .... فقط میخوام دقیقا همین دوتا رو بعد پنج شش سال دیگه مقایسه کنید به خصوص از لحاظ کیفیت و استهلاک .....
1397/11/8
قیمت که ماشالله دیمی هست تو این روزا
دو روز دیگه مدیران خودرو این ماشین رو میکنه 700 تومان بعد میایم میگیم تیگو 7 یا پورشه کاین؟ کدام بهتر است
خخخخ
1397/11/8
انصافا اینطوریام نیست... پیشرفتشون خیلی خوب بوده... متاسفانه تو ایرانه که ماشین کالای سرمایه ای حساب میشه ادم ماشین بگیره لذتشو ببره مگه چقد عمر میکنیم!
1397/11/11
از اینکه سعی می کنید در این اوضاع تحمیلی و خنده دار مملکت و صنعت خودرو (که نمی تونیم خودرو جدید و خوب تو مملکت داشته باشیم) گزارشی داشته باشید که سایت رونق داشته باشه ممنونم ولی واقعاً قیاس این دو ماشین با هم کاری درستی نیست. اون موقع که تیگو 7 را با حدود 140 میفروختن هم به نظر خریدش عجیب بود چه برسه به الان با این قیمت. من از اولین نفرهایی بودم که جک اس 5 را در سال 94 تحویل گرفتم و خیلی هم روش حساب می کردم ولی بعد از 7 ماه سواری و 11 هزار کیلومتر مسافت با کلی خوشحالی فروختمش و سعی کردم هیچ وقت دنبال ماشین چینی نرم. البته واقعاً دارن خوب پیشرفت می کنن (دمشون گرم) و شاید یک روزی تو صنعت خودرو جهانی و نه ایران (جایگاهشون تو صنعت خودرو ایران به خاطر اجباری هست که سیاستهای مملکت بهمون تحمیل می کنه) به جایگاههایی بالاتر برسن.
1398/7/19
وقتی شتاب تیگو 7 بهتره یعنی موتور گیربکسش هماهنگ تره خاک تو سر کره که چین تو 5 سال خودرو سازی داره میرسه به کره با قدمت 35
1397/11/7
آقای خودرو بانک ببخشید مقایسه جالبی نبود

نه اینکه بگم اسپورتیج خیلی شاخه
اما بزرگ کردن آشغال بد قواره تیگو۷ با قیمت گذاری افتضاح مدیران خودرو با مقایسه اسپورتیج شدنی نیست تیگو ۷ قیمت ۲۰۰م الان هم براش زیاده اونوقت لیست قیمت ۳۳۷ و ۳۵۶ میلیون میدن
1398/6/25
به نظر من هیچکدوم از این خودرو ها با این قیمت ارزش خرید ندارن ولی برای خرید چری انتخاب بهتریه و نه اشغال چون برتری های بیشتری هم داره نباید اینطور قضاوت کرد ویدیو درگ این خودرو با هم قیمت ها و گرون تر هاشو تو اپارات ببینین بعد صحبت کنید لطفا. با تشکر از سایت خودرو بانک.
1398/8/5
دوست عزیز تعصب بی خوذی نذاشته باش چه بخواهیم چه نه چین داره پیشرفت میکنه حالا ایرانیها روز به روز دارن بدتر میشن 30 ساله 405 یا 206 پراید تولید میکنن
1397/11/8
فقط باید مغز خر خورده باشی تیگو ۷ رو انتخاب کنی
1397/11/8
سلام

در شرايط امروز خودرويي بهتره
١-لوازمش بى دردسر پيدا بشه مثه اسپورتيج نه تيگو ٧ لوازم اسپورتيج گرون هم باشه ولى نيست نداريم

٢- تنفس طبيعى باشه به ٢ دليل با روغن و بنزين كم كيفيت سازگار باشه

نقطه بعدى خودرو بانك عزيز اين گارانتى چه محسناتى داره كه ما بى خبريم من كه تا حالا خيرى از گارانتى نديدم مثلا شما حساب كن در نمايندگى كارشناسى كه راجب سمند مشاوره موده براى كپچر هم ميده مگه ميشه مگه داريم؟!؟!
شما ديگه تا آخر برو
يه بار من ٢٠٦ تيپ ٢ تحويل گرفتم از روز اول ريل صندلى راننده خراب بود پس از چندين روز پيگيرى گفتن فقط يه نمايندگى مسؤول اين ريلاست
رفتيم گفتن امروز فردا امروز فردا بالاخره بعد چن روز موجود شد
بازم واسه كارى كه ٢٠ ديقه وقت لازم داشت ٥ ساعت ما رو نگه داشتن اونجا آخر سر انجام دادن ولى ببخشيد من به غلط كردن افتادم كه ديگه پا اونجا نذارم . واسه يه ريل ٨٠ هزار تومنى چن روز از كار زندگى مونديم خودشم بايد هميشه حضورىًمراجعه كنى يا تلفن ج نمى دن يا به انبار يا تعمير گاه وصل مى كنن بايد آهنگ گوش كنى

منكر طرقى چينى ها نيستم ولى كماكان لوازمشون در حد بى ام و گرونه كافيه فقط قيمت چراغ برليانس يا اچ سى رو بررسى كنيد

برسيم به فنى
كراس اوورى كه ٤ چرخ نيست يه ريال نمى ارزه
چند روز پيش هوا برفى بود همه جك اس ٥ و هايما ها بدتر از سواره مونده بودن و به اصطلاح بكسوات مى كردن
نهايتا بنده اسپورتيج رو حتى كاركرده انتخاب مى كنم


1397/11/8
با سلام
گزارش تهیه شده بسیار عالی و تخصصی تهیه شده و به شما تبریک عرض میکنم
1397/11/8
اخه این چ مقایسه ای هستش انجام میدیدن معلومه کیا فقط کیا
1397/11/8
هر طور که نگاه میکنم اسپورتیج برتره ، یه مساله ساده هم وجود داره به اسم کلاس ، شخصا نمیتونم ماشینی مثل کیا رو بیخیال شم برم ماشین چینی بخرم ، ولو اینکه خوشگل و خوش فرم باشه ، گارانتی هم در ایران اونقدرا چیز دندون گیری نیست وقتی زیر بار خیلی چیزا نمیرن یا جنسی که در بازار موجود هست تو خود نمایندگی پیدا نمیکنی یا به قیمت بیشتر بهت میدن و صد تا دلیل دیگه !
موتور تنفس طبیعی
گیربکس ساده تر و کم استهلاک
دو دیفرانسیل اتوماتیک
برند کیا
از اصلی ترین دلایل انتخاب اسپرتیج میتونه باشه حتی اگه سه چهار سال کار کرده باشه که به نظرم زیادم نیست !
اقلا ماشینی سوار میشی که میدونی بعنوان یه کراس اوور شهری اصالت داره و واقعا چیزیه که اسمش هست ؛ نه یه ماشین سوار شی که فقط چند سانت از یه سواری بلندتره
1397/11/8
با کمال احترام ولی احمقانه ترین مقایسه ای بود که در زندگیم دیدم. مقایسه ی اسپورتیج با تیگو7؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخ شاید مدل 200 سال دیگه ی تیگو 7 رو بشه با این مدل اسپورتیج مقایسه کرد
1397/11/9
من خودم ماشین کره ای دارم ولی میدونستید اون هایی که آلمانی و ژاپنی سوار میشند هم دقیقا همین ادبیات رو در مورد ما کره ای سوارها بکار میبرند؟! یعنی دوستم میگه احمقی رفتی بجای بی ام وه دست دوم کره ای صفر خریدی ولی خوب منم دلایل خودمو داشتم همونطور که این دوستان چینی سوار هم دلایل خودشونو دارند.
ولی خدایی تو مقاله نکته خوبی اشاره شده و اون اینکه تیگو میخواید بخرید برید دست دوم بخرید وگرنه باید 100 میلیون افت قیمتشو تحمل کنید که افتضاحه.
1397/11/8
درود بر همه دوستان خودرو بانک
البته که خیلی جای تعجب نیست. چین دومین اقتصاد برتر دنیاست که در خیلی از موارد اقتصاد اول دنیا یعنی آمریکا را هم به چالش کشانده است.
بدون تردید، تا سال ۲۰۲۵ دنیا در خیلی از موارد، متاثر از بازار اقتصاد و تکنولوژی چین خواهد بود.
این مقدمه کوتاه رو به این دلیل عرض کردم که در اوایل سال های هفتاد شمسی، کره جنوبی با عقد قرارداد با تاکسیرانی، اولین خودرو های خود را بصورت عمده وارد ایران کرد. بیاد دارم که در همان سالها خیلی ها بسخره مطالبی را مطرح میکردند که کره نمیتواند در مقابل ژاپن و اروپا حرفی برای گفتن داشته باشد.
بمرور زمان کره قابلیت های فنی و تکنولوژیکی خود را که ناشی از مدیریت درست بود، به جهان نشان داد و الان هم صنایع خودروسازی و الکترونیک آن کشور جزو سرآمد های دنیاست.
راهی که کره با استفاده از تکنولوژی غربی و البته مدیریت درست در طول چند دهه رفت، به دلیل سرعت نشر علم و استفاده درست از تکنولوژی و مشارکت کمپانی های مطرح و البته تکرار میکنم، مدیریت درست، چین در عرض چند سال در حال طی کردن است.
چه خوشمان بیاید یا نه، این راه چین، راه پر سرعت و شگفت انگیزی است.
بدون هیچ تعصبی و فقط با تکیه بر تجربیات شخصی و مطالعات و سفرهای متعدد به خیلی از کشورهای صاحب تکنولوژی (بخاطر شغلی که دارم) مطالبم رو اینطور جمع بندی میکنم ؛
خودروهای زیادی رو تجربه کردم و الان بخاطر اینکه تمام خانواده من رانندگی میکنند، سه اتومبیل رو استفاده میکنیم
مگان اتوماتیک
یک اتومبیل ژاپنی
و حدود یکسال هم تیگو هفت
تیگو هفت که موضوع این مقاله هست دارای محاسن و معایبی هست که تیتر وار عرض میکنم
طراحی خوب و حصول به یک زبان طراحی مشخص که در غالب خودرو های چری در حال مشاهده است. و البته شرایط خرید بسیار خوب آن موقع
شتاب خوب و مصرف کم سوخت
طراحی و کیفیت خوب داخل، سقف شیشه ایی
داشتن اپشن های مناسب و کاربردی و...
از معایب آن، دسترسی بعضی از کلیدهای کنترل در سمت راست راننده که در هنگام رانندگی استفاده از آن سخت و دشوار است.
جنس لاستیک های خودرو.
خشکی خودرو، نداشتن حافظه صندلی، دستی بودن صندلی شاگرد، نداشتن صندوق برقی برای باز و بسته شدن، سرد کن صندلی ها ی جلو و...
در مجموع، اتفاقات جدید چری و خیلی از خودرو سازهای دیگر چین مثل جیلی و...زنگ هشدار جدی برای تمام خودروسازان دنیاست.
چین با بهره از تکنولوژی جدید، منابع غنی اقتصادی، نیروی کار ارزان، وجود یک کشور بسیار پهناور، استفاده از طراحان بنام دنیا، بدون تردید فاتح اقتصادی دنیا به همین زودی هاست.
در مورد خودروی اسپورتیج، چون خودروی بنامی هست و سابقه سالها حضور در کشورمان را دارد، مطلبی عرض نکردم که اطاله کلام نشود.
نکته :دوستانی که در مورد دو دف بودن خیلی تعصب یا توجه دارند، عرض کنم که در خیلی از اتومبیل های کراس یا ظاهراً شاسی بلند ها، داشتن یک خودروی دو دف، فقط اسم و وزنی هست که آن خودرو به یدک میکشد و در حالت کاربردی، شوخی بیش نیست. انچیزی که معمولا در اذهان هست از خودروی دو دف، معمولا توانایی های یک اتومبیل افرودر مثل لندکروز هست که معمولا در خودروهایی مثل توسان و اسپورتیج و رنو کولیوس و حتا راوفور هم نیست!
از اینکه وقت گذاشتید و عرایض طولانی حقیر رو خوندید ممنونم.
کل مطالب برداشت شخصی و تجربی خودم بودم و البته نظر همه دوستان برآیم محترم هست.
1397/11/9
شما درست میفرمایید ، پیشرفت چین در زمینه اقتصادی به خصوص خودروسازی بسیار سریع و چشمگیر بوده شکی هم نیست ، چری هم تونسته خودشو خیلی بالا بکشه و یه خط مشی خوب در طراحی پیدا کنه و پیش بره و چینیا قطعا تا سالهای آینده دست نیافتنی تر هم میشن!
اما این یه اصله که چینی ها جنس رو ( در اینجا منظورم خودرو هست ) با قیمت پایین و آپشنهای زیاد با قیمت پایین تر از بقیه میفروشن و شاید چندان سودی هم از فروش محصولشون نبرن ، چون سود اصلیشون در فروش خدمات در مورد اون محصول هست و به همین دلیل کالای بادوامی تولید نمیکنن ، نه اینکه نتونن ، نه ؛ چون نمیخوان !!!
اینکه تیگوی شما بعد از چند ده هزار کیلومتر کار کردن چه وضعیتی خواهد داشت بسیار مهمه ؛ برای کسی که از خودروش کیفیت و کارایی میخواد نه فقط آپشن ، گرچه کره ای ها هم خیلی آش دهن سوزی نبودن قبلا !
در مورد سیستم دو دف هم که فرمودین کسی از کراس اوور شهری انتظار آفرود سنگین نداره اما همین چهار چرخ بودن باعث میشه هندلینگ خودرو مطلوب تر بشه و قطعا در مسیرهای نیمه آفرودی هم تا حدودی از یک خودروی دیفرانسیل جلو بهتر عمل کنه ! در ضمن ماشینهای سواری هم داریم که چهار چرخ محرک هستن ولی کسی ازشون انتظار آفرود نداره ، چون چهار چرخ بودن همیشه بخاطر آفرود نیست!
1397/11/8
صحبتهای نویسنده خودروبانک درخصوص تفاوت بین ۲ اتومبیل ازلحاظ داشتن گارانتی یک بحث است ونداشتن تعهد در خصوص محصولات مدیران خودرو یک بحث دیگر که الان متاسفانه میبینیم بااین وضعیت که حدودا یکسال است که مدیران خودرو دیگر وقعی به گارانتی ها نمیگذارد پس باتوجه به عدم تعهد شرکت مدیران خودرو وعدم پایبندی به تعهدات گارانتی اشخاص رامجبور به عدم خرید این محصولات خواهد کرد بنده شخصا از اتومبیلهای مدیران خودرو استفاده میکنم ومیبینم که گارانتی معتبری ارائه نمیشود ولی چون فعلا نمیتوانم ازلحاظ مالی بفکر گزینه دیگری جز ۳۱۵ خودم باشم ازطرفی باتوجه به بنزین بی کیفیت فعلی وعدم سازگاری باموتورهای توربو هم بحث دیگری است که خریداران درنظر خواهندگرفت ولی تجربه نشان داده که استفاده ازاتومبیلهای دست دوم کره ای بشرط اینکه درسلامت باشند وبانحوه صحیح ازآنها استفاده شده باشد وسرویسهای دوره ای را انجام داده باشند بصرفه تراست وقیمت قطعات آنهم درحال حاضر تفاوت چندانی با چینی هاندارد البته درآخربه سلیقه خریداران برمیگردد که بااین وضعیت نبود بنزین سوپر وباتوجه به عدم گارانتی معتبر مدیران خودرو دریکسال اخیر بازهم تیگو راانتخاب کنند یا کیا اسپورتیجی که بابنزین تولیدی فعلی ایران سازگار بوده وقطعات یدکی آن به وفور دردسترس است وبرند معتبری رایدک میکشد
1397/11/8
والا من ترجیح میدم جک S5 بگیرم بجای تیگو۷
بیشتر از ۱۰۰ تومن ارزونتره که میتونم با نصف این پول یه هاچبک برای داخل شهر بگیرم
هرچقدرم تیگو ماشین بهتری باشه اما ۳۲۰ تومن خیلی بی انصافیه
1397/11/8
اصلا کجای دنیا این آشغال های چینی رو میخرن به ما هم بگین
1400/5/16
تو اروپا میخرنش آشغال !
1397/11/8
دمت گرم خودرو بانک رعایت اصل انصاف رو در اولویت اول قرار دادی و با عدالت بینی این چری دوستهای متعصب رو به خاک مالوندی. لامصبا هر کی دیدم تیگو 5 داشته انگار با فورد داشته سواری میکرده اینقدر تعریفش میکنه
1397/11/8
درسته کشور رو هواست، قیمتها نجومی شده و سنگ رو سنگ بند نیست ولی دیگه آخه با چه منطقی کیا رو با چری مقایسه میکنی خودروبانک؟ چری حتی کراس‌اور هم نیست. کیا الان به خیلی از کشورها از استرالیا، کانادا و آمریکا گرفته تا غرب اروپا صادرات داره. نه اینکه ماشین فوق‌العاده‌ با کیفیت و لوکسی باشه ولی استانداردها کیفی رو تو همه‌ی کشورها به راحتی پاس میکنه و چون ارزشش نسبت به قیمتش زیاده فروشش هم به‌هر حال قابل توجه هست. اما سوال من این که چری کجای نقشه خودروسازی جهان است؟ کی اسمش رو شنیده حتی. مقایسه شما نه پائین کشیدن کیا که ارزش‌دادن به چری هست و فارِغ از نتیجه، هیچ توضیح و توجیهی دلیلی منطقی برای روبروی هم قرار دادن این دو ماشین نخواهد بود.
1397/11/8
حتی شوخیش هم قشنگ نیست
1397/11/8
مقایسه درستی نبود به نظر من، خریداران اسپورتیج و تیگو از نظر نقدینگی با هم تفاوت دارند، شما کیا رو باید نقدا خریداری کنید ولی چری رو با پرداخت پنجاه درصد پیش پرداخت هم میشه خریداری کرد، کسی که نقدینگی خرید کیا رو داره به هیچ عنوان سمت ماشین چینی که می‌دونه ضرر صد میلیونی خواهد داشت نمیره، هر چند ماشین بدی هم نباشه. ضمن اینکه پشت آمپر تیگو از زشت ترین طراحی های انجام گرفته است، الکی برچسب لوکس بهش نچسبونید
1397/11/8
مقایسه تقریبا خوب بود اما در برخی موارد تناقض داشت
مثلا نوشته بودید ارگونومی و طراحی کابین اسپورتیج بهتر است چند خط بعد اشاره کردید کابین تیگو لوکس تر است! فقط مزیتش همین چرمی هست که اعمال شده و بس
نکته بعدی فرمودید آپشن های تیگو 7 بالاتر است اما هیچ اشاره ای نشد کدام آپشن را بیشتر دارد
نکته بعدی فرمودید گیربکس دو کلاچه بهتر ظاهر می شود از نظر شتاب و با توجه به وزن کمتر اما در سربالایی ها کند تره بعد توجیه کردید این موضوع در گیربکس های دوکلاچه طبیعی است برای اینکه تیگو 7 در این مورد بازنده نباشد حالا چه طبیعی چه غیر طبیعی تیگو 7 در سربالایی ها کنده پس نیازی نیست به گیربکس دو کلاچه اشاره کنید ممکنه عملکرد این گیربکس در همه خودروهای دوکلاچه این طور نباشد
اما در کل مقایسه خوبی بود ممنون از اینکه انتقاد. پذیر هستید
1397/11/9
سلام. خوب لوکس بودن ربطی به ارگونومیک بودن نداره. کابین تیگو لوکس تره ولی ارگونومیش ضعیف تره. ارگونومی یعنی علم هماهنگی اجزا و ادوات با بدن انسان! مثلا ممکنه یه گوشی از روکش طلا ساخته بشه وخیلی لوکس باشه اما صفحه کلیدش مثلا ریز باشه و ارگونومیش برای انگشت های ادم مناسب نباشه! مثلا مبلمان استیل لوکس تره ولی مبل راحتی ارگونومیش بیشتره. ارگونومی ربطی به لوکس بودن نداره. داشبورد تیگو هم خوشگل تر و لوکس تره ولی ارگونومیش افتضاحه.
آپشن هارو هم نوشتند دیگه مال جفتشون رو. شما خودت ببین دوربین 360 و ترمز پارک برقی و اتوهلد و .. تیگو بیشتره.
داستان گیربکس دو کلاچه هم اینه که تو سرعت بهتره ولی تو ترافیک بدتره. بخصوص اگه ترافیک توی سربالایی باشه و اونوقت تاخیر های گیربکس دو کلاچه (حتی مال آلفارومئو جولیتا) روی اعصاب میره. اینجا هم نوشته وقتی داریم سرعتی رانندگی میکنیم خوبه ولی توی ترافیک و رانندگی شهری تو مخی داره که درست هم هست.
در کل به نظر من تنها مشکل تیگو قیمتشه. باید حدود 220 اینا باشه تا بشه بهش فکر کرد.
1397/11/8
با سلام. عرض معذرت و جسارت
هیچوقت الاغ نمیتونه رقیب اسب باشه حتی اگر اسبه پیر بشه
1397/11/8
باور کنین بدون جبهه گیری میگم.من خودم هم ماشین چینی(لیفان۶۲۰ تلنت.آریزو۵ توربو) هم ماشین کره ای(اپتیما) داشتم.با قیافه و آپشنها کاری ندارم.ولی وقتی با این ماشینهای چینی رانندگی میکنی مثل اینکه یه کپی رنگی باکیفیت از کره ای ها داری رانندگی میکنی.لذت رانندگی،حس سنگینی و وقار ماشین های کره ای رو ندارن.چینی ها از نظر طراحی واقعا خوب دارن پیشرفت میکنن و به پای کره و ژاپن دارن میرسن ولی ذات ماشینهاشون هنوز خیلی کار داره...
1397/11/8
اگر روی برند و اعتبارش تعصب نداشته باشیم باید گفت که مقایسه ی خوب و بدون تعصبی بود این رو هم بگم که من به عنوان کسب که ۶ سال ام وی ام ۵۳۰ دارم باید بگم که بعد از ۶ سال هنوز هم ماشین نه خرج و استهلاک بالایی پیدا کرده و نه دچار سر و صدا در کابین شده ولی با همه اینها من اگر بخوام ۳۰۰ میلیون هزینه کنم اسپورتیج رو ترجیح میدم مدیران خودرو گران فروشی میکنه.
1397/11/8
تا حالا هیچ کدوم ازین ماشینارو نداشتم که بخوام دربارش نظر بدم.ممنون خودرو بانک بخاطر مقاله.
1397/11/8
مدتیه که اوضاع رنگارنگ بودن خودرو درکشور بهم خورده میبینیم که بندگان خدا نویسندگان خودروبانک هم کمتر مطلبی برای نوشتن دارند ومجبورهستن دوخودرویی هرچند صفر وکارکرده وکراس اور اما ناهمگون و دوخودرورا که ورژن هاشون باهم هیچ همخوانی ندارند راباهم مقایسه میکنن ودرسته که دیفرانسیل برقی عقب جای دیفرنسیل کمک دار را نمیگیره اما تیگو کجا و اسپورتیج کجا فقط ازنظر کراس اوربودن یکی هستن ودیگه هیچ سنخیتی باهم دیگه ندارن چون کاری را که کیا انجام میده تیگو هیچوقت نمیتونه انجام بده هم ازلحاظ موتوری که تنفس طبیعی هست وبابنزین فعلی همخوانی داره هم از لحاظ کیفیت و جاده های زمستانی وگلی وبرفی
1397/11/9
من خودم به شخصه خیلی تحقیق کردم حداقل ۱ ماه راجب خرید ماشین مدل کراس اور تنها چیزی که حالمو بد میکرد این بود که چند صد میلیون بودم چینی بخرم آخرشم همه بگن چینی سواری با همین پول کرهای دست دوم سوار میشم حداقل میگم برند سوارم بعدشم سواری ماشین کرهای ۲ دف کجا ماشین چینی کجا قابل مقایسه نیستن به نظر من چون من سواری گرفتم از جفتشون وانتخابم سانتافه بود و خیلی راضیم. با تشکر 🙏
1397/11/9
عمرا اسپورتیج از تیگو7 بخوره! کاش فیلم تست رو میذاشتین. من اعلام آمادگی میکنم واسه درگ اگه کسی تیگو7 داره
1399/1/22
با هایما اس ۵ پایم
1397/11/9
شما 400-300 میلیون تومان پول بی زبون رو بده دست من قول میدم اصلا ماشین نخرم و با اسنپ برم اینور اونور هم هوای پاک به جامعه هدیه بدم هم از ترافیک و آلودگی صوتی کم کنم!پول نیست قربونتون برم اونوقت برای ما شاخ به شاخ های آنچنانی میذارید...
1397/11/10
اگه قرار باشه حتما بین این ۲تا انتخاب کنم اسپورتیج رو بر میدارم، ولی انتخاب عاقلانه تری هم هست اونم خرید یک بی وای دی اس۶ با ۲۰۰ تومن و یک ماشین شهری با ۱۰۰ باقیمانده.
1397/11/10
ماشین های چینی خوب هستند ولی با این قیمت مدیران خودرو واقعا که گندش بالا اومده و بی انصافی هست.مقصر مردم هستند که میرن میخرند و این ها روز به روز هم دارن پر رو تر میشن
1397/11/11
انصافا چقدر از شرکت های چینی پول میگیرید ماشیناشونو تبلیغ میکنید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
1397/11/13
یه سری هم دوست دارند انتقاد الکی بکنند که بگند ما خیلی بارمونه! داداش شما اصلاً مقاله رو خوندی؟
این پاراگراف آخر و نتیجه گیری نهاییشه:
((پس پیشنهاد ما به شما خرید اسپورتیج دست دوم است اما اگر گلویتان پیش محصول چری گیر کرده بهتر است که به سراغ نمونه های دست دوم این خودرو بروید تا حداقل از افت قیمت عجیب و غریب اولیه تیگو 7 در امان بمانید))
اینجا نوشته اسپرتیج برنده رقابت شده و تازه نوشته اگرم خیلی دلتون تیگو 7 میخواد برید دست دومش رو بخرید! یعنی نوشته هیچ رقمه تیگو صفر از کمپانی نخرید! بعد شما از کجا نتیجه گرفتی که اینها از چری پول گرفتند؟!
1397/11/11
همچین مات میگن کره ای انگار انگلیس و المان هست بابا اون کره ای ها هم پول ۲۰ سال قدمت بیشتر رو میخورن همون کره ای رو اول همه مسخره میکردن
بعد برای یه سری ها فروش این لگن ها تو امریکا ملاکه که این لگنای چینی هم خیلی زودتر از کره ای ها میرسن
تو امریکا و کانادا باشید میدونید من چی میگم کسی پول به کره ای میده که خیلی وضع مالی بدی داشته و مهمولا قشر متوسط به پایین میرن هوندا و تویوتا میخرن
باز میگم همین کره و چین چند سال پیش اشغال بودن چند سال بعد ممکنه بهترین باشن پس مهم تکنولوژی و مهندسی هست نه اینکه چینی کره ای ژاپنی و یا انگلیس المان
1398/5/14
خیلی از عزیزانی که با لحن تند نسبت به این مقایسه واکنش نشون دادن ، و با کلی حرص و جوش از تیگو بد گفتن جسارتا ازبغل ماشین بالاتر از۲۰۶ حتی رد هم نشدن!!! روزی رو میبینم بعضی عزیزان برای همین به گفته خودشون اشغال چینی له له میزنن😎
1398/5/14
یادم میاد وقتی کیا وارد بازار ایران شد ، ادمهایی نمونه ادمهایی که اینجا پیغام گذاشتن وانفسا میکردن ماشین کره ایییییی؟ تا تویوتا هست و ژاپن کره چی میگه، اشغال کره ای کجا ماشین ژاپنی کجا،حالا هم یسری پسر بچه که ارزوی ماشین مدل بالا دارن در مورد ماشین های چینی همینارو میگن ، چند سال بعد میبینمتون دوستان
در ضمن من خودم شاسی بلند های تویوتا رو به هر ماشینی ترجیح میدم اما تیگو ماشین قشنگیه سواری خوبی داره، هر کی داره مبارکش باشه، هرکی هم ماشین دیگه ای دوست داره خدا نصیبش کنه ،اما تو حرف زدن و نظردادن کمی انصاف داشته باشید
1398/6/29
با احترام به دوستان چینی
تی گوه...
1398/9/4
سلام، تا اسفند 98همین تیگو 7 رو 600به بالا باید پول بدی واسه خریدش. حالا ببین
1399/8/13
درود بر شما
الان تو ابان ۹۹ هستیم ، قیمت چری تو کارخونه ۹۹۰ میلیون تومان
1398/9/20
سلام
من تمام نظرات رو خوندم.آقا شما منصفانه به قضیه نگاه کنین.خداوکیلی ایران چند ساله پراید تولید میکنه؟هنوزم که هنوزه بعد یه مدت طرح چراغشو عوض میکنه به اسم جدید میندازه به ملت.کل پیشرفتش تو این همه مدت همین بوده.با این حال هنوز ملت غیور ایران میرن 50 تومن پول بابت همین ارابه مرگ میدن.حالا چری تو این مدت کم اینهمه پیشرفت داشته.تو تیگو7 هم که از لحاظ ایمنی خیلی کار کرده.پس به زودی میاد هم رده کره ای ها میشه.دوستانی هم که میگن چینی خوب نیست 90 درصدشون پراید رو تجربه کردن
1399/1/6
اسپورتیج باآن قیمت وحشتناک تیگو7جدیدآی ای خیلی باصرفه است ولذت بخش وکم وکاستی هم ندارد اگر مغرضانه نظرندیم
1399/2/4
قیمت 2019 تیگو 7 در عمارات و دبی حدود 65 هزار درهم و قیمت اسپورتیج نیو 2019 از بسته به آپشن 68 تا 90 هزار درهم است. یعنی در کشورهای همسایه قیمت ها خیلی نزدیک هم هستند . و چری هم در این کشورها متقاضی دارد. اما در ایران نام خودروهای چینی کمی کم لطفی شده است بویزه چری
1400/4/16
قیمت اسپورتیج نسل جدید ۲۴ هزار دلار قیمت تیگو ۷ حدود ۲۲ الی ۲۳ هزار دلار
1400/5/8
سلام، مقایسه بسیار خوبی بود، بسیار سپاسگزارم، به نظر من سوار شدن ماشین صفر حال و هوای بهتری داره و بسیار دلچسبتره، ضمنا من انواع خودروهای کره ای رو داشتم و همشون تا وقتیکه نو هستن ارزشمندن، نباید تعصب داشت، موفق باشید
1400/8/15
میدونید الان دیگه به نظرم وقته اینه که بگیم همه تون نظرتون افتضاح بود چون الان با بازار کشور که بدتر شد همون تیگو ۷ رو نمیتونید بخرید و یه ماشین لوکس به حساب میاد و قشنگ تو این ۵ سال تیگو ۷ خودش رو ثابت کرد و تو دل مردم جاشو باز کرد حالا اونایی که میگن چینی بده میبینم سوار x22 ها و تیگو ۵ ها و آریزو ۵ هاشون هستن و اونایی که نیستن سوار دنا و سمند و پارس های ۹۹ افتضاح ویران خودرو هستن که باید ترس اینو داشته باشن خدایا نکرده فردا ماشینشون وا نرفته باشه
حالا که مدیران خودرو داره بهترین ماشین های چری رو وارد میکنه و داره کم کم بازار رو تو دستش میگیره چی میگید ؟ میرید تیگو ۸ زیباتر قوی تر جاداتر پر آپشن تر رو میخرین یا سانتافه و اسپرتیج ؟؟؟
هنوزم نظرتون اینه که تیگو ۷ افتضاحه یا نه ؟؟
1401/5/23
اسپورتج از هر نظر سر تره چری فقط تو شتاب بهت حال میده تو یه ترافیک بمونی یا سربالایی داستان درست میکنه برای آدم
1401/9/28
سربالایی بمونی؟؟!!!
بخدا که حتی سمت شاگرد تیگو۷ هم نشستی!!