موضوعات داغ

شوالیه در برابر سامورائی؛ مقایسه ب ام و 528i و تویوتا آریون در بازار دست دوم

29 مرداد 1398

آشنایی با دو سوی میدان

با نگاهی به آمار پرفروش‌ترین خودروهای جهان می‌توان دریافت که علیرغم تاخت و تاز کراس‌اوورهای در سال‌های اخیر، همچنان سدان‌های خانوادگی در کلاس تویوتا کمری و هوندا آکورد، در زمره متداول‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای کره خاکی قرار می‌گیرند و از این رو هنوز خودروسازان بسیاری این سگمنت را در سبد محصولات خود حفظ کرده‌اند. تویوتا به عنوان یکی از موفق‌ترین خودروسازان جهان در این کلاس، همواره با پلتفرم‌های مربوط به خانواده کمری خوش می‌درخشد و معمولاً صدر بازار را را نیز در اختیار دارد. در واقع عملکرد این شرکت ژاپنی در این رده آنچنان موفق است که شاهد عرضه مدل‌های لوکس‌تری از خانواده لکسوس نیز بر پایه پلتفرم تویوتا کمری هستیم که اساساً یک خودرو اقتصادی محسوب می‌شود. با این وجود تویوتا تنها به همین دو محصول بسنده نکرده و درست در حد فاصل کمری اقتصادی و مدل‌های پریمیوم لکسوس، یک سدان خانوادگی با امکانات رفاهی بیشتر و موتورهای قوی‌تر را نیز بر پایه پلتفرم کمری روانه بازار کرده که اتفاقاً در کشور ما نیز خودرویی شناخته شده به نظر می‌رسد.

تویوتا آریون در واقع میانگینی از کمری و سری میان سایز لکسوس است که برای جلب توجه مشتریان ثروتمند اما مقتصد روانه بازار شده است. خودرویی که حالا در تست خودروبانک می‌خواهد پا را از گلیم خودش درازتر کند و به سراغ نماد سدان‌های خانوادگی باواریا، یعنی بی ام و سری پنج برود که البته تنها در مدل‌های چهارسیلندر به ایران راه یافته است.

به نظر شما برنده میدان رقابت بین یک سدان شش سیلندر فول آپشن ژاپنی با بی ام و چهارسیلندر توربو، اسپرت و سریع، کدام خودرو خواهد بود؟

چهره غربی یا شرقی؟

این یک واقعیت است که تویوتا آریون درست مانند خانواده کمری (نسل‌های قدیمی) از طراحی نسبتاً محافظه‌کارانه و پا به سن گذاشته‌ای برخوردار است و در عوض بی ام و کاملاً اسپرت و جوان‌پسند به نظر می‌رسد، اما تویوتا نیز با علم براین قضیه، نسخه‌ای از آریون را با کیت اسپرت روانه بازار کرده که به شکل عجیب و غریبی شبیه خودروهای تیونینگ شده توسط کارگاه‌های آماتور فایبرگلاس کار موجود در ایران به نظر می‌رسد و از هماهنگی چندانی بین اجزای مختلف برخوردار نیست.

بنابراین اگر قرار بر انتخاب باشد، احتمالاً بی ام و برنده بلامنازع این بخش از نبرد خواهد بود، اما آریون هم حداقل در نسخه اصلی و فاقد کیت بنده، از طراحی مناسبی برخوردار است و به خصوص برای خریداران میان سال، خودرویی جذاب به نظر می‌رسد. در خصوص مدل‌های مجهز به کیت بدنه اسپرت اما اتفاق نظر چندانی وجود ندارد و می‌توان گفت که شاید برای برخی از جوانانی که علاقمند به خودروهای تیونینگ شده هستند، خریداری یک سدان خانوادگی مجهز به بال عقب و سپر مزین به اسپویلر، می‌تواند قابل تامل باشد، هرچند که معمولاً جوانان بعید است که یارای خرید یک سدان گران قیمت را داشته باشند.

کابین و امکانات رفاهی

تقریبا مشابه روایتی که در مورد طراحی بدنه شرح دادیم، در خصوص فضای داخلی دو خودرو نیز صدق می‌کند. تویوتا حداقل‌های مناسبی را ارائه می‌دهد و اتفاقاً از نظر فضای داخلی، یکی از برترین‌های بازار در دوره خودش محسوب می‌شده، اما بی ام و سری پنج به سبب ساختار دیفرانسیل عقب تا حدی فضای محدودتری را ارائه می‌دهد، هرچند که مدل مورد آزمایش از سری F10، نخستین نسل از سری پنج با اشتراک پلتفرم با سری هفت محسوب می‌شود و از این حیث نسبت به اسلاف خود خودروی بزرگ‌تر و جادارتری است، اما بازهم این تویوتاست که می‌تواند سرنشینان عقب را به شکل چشمگیری راضی نگه دارد. در مقابل طراحی داخلی بی ام و به خصوص در قسمت جلو، بسیار جذاب‌تر است و شما را به رانندگی ترغیب می‌کند. به نوعی می‌توان گفت که بی ام و خودروهای خود را راننده محور طراحی می‌کند و از این رو شاید موقعیت قرارگیری راننده و سطح رفاه او، بیشتر از سایر سرنشینان اولویت داشته باشد، اما تویوتا حداقل برای مدل‌های خانوادگی نظیر آریون، از چنین روشی پیروی نمی‌کند و خودرویی مناسب برای تمام اعضای خانواده را ارائه می‌دهد.

از نظر کیفیت هر دو خودرو در سطح بالایی قرار دارند و می‌توانند رضایت خریداران را تامین کنند، آریون برخلاف کمری، تا حدی کابین لوکس‌تر با ترکیب تریم چرم و چوب را ارائه می‌دهد و در فضای داخلی بی ام و نیز علیرغم استفاده از قطعات پلاستیکی، سعی شده تا با استفاده از قطعات چرمی، طرح چوب یا آلومینیوم و موادی با ساختار نسبتاً نرم و باکیفیت، احساسی از لوکس بودن خودرو به سرنشینان منتقل شود، اما در مجموع باید گفت که کابین تویوتا بادوام‌تر به نظر می‌رسد و بی ام و نیز محیطی جوان‌پسند و اسپرت را ارائه می‌دهد که در مقایسه با فضای داخلی پا به سن گذاشته آریون جذاب‌تر است.

از نقطه نظر امکانات رفاهی هر دو خودرو در زمره سدان‌های نسبتاً لوکس و پرآپشن قرار می‌گیرند و تمامی ضروریات کلاس خود را ارائه می‌دهند اما بی ام و به سبب جدیدتر بودن از نظر سطح آپشن‌های ایمنی بالاتر است و در نسخه‌های فول به مجموعه رادارهای نقطه کور، رانندگی بین خطوط، کروز کنترل فعال و ... مجهز است و با وجود سیستم HUD (هد آپ دیسپلی) می‌تواند گوی سبقت را از رقیب ژاپنی خود برباید.

مشخصات فنی، روایتی متفاوت از قدرت

بیشترین تفاوت بین دو خودرو مورد بررسی را می‌توان در این بخش جستجو کرد، آریو یک سدان خانوادگی دیفرانسیل جلو است و سری پنج مدل F10 در واقع یک نسخه کوچک شده از سری هفت با ساختار دیفرانسیل عقب (قابلیت استفاده از سیستم چهارچرخ محرک xDrive) محسوب می‌شود. همچنین آریو از پیشرانه شش سیلندر خورجینی 3.5 لیتری با 268 اسب بخار نیرو می‌گیرد و این درحالیست که بی ام و 528i مجهز به موتور 2 لیتری توربو با قدرت 245 اسب بخار و 350 نیوتن‌متر گشتاور است. اما گشتاور آریون به 336 نیوتن متر می‌رسد که از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک تحویل چرخ‌های جلو داده می‌شود، اما در بی ام و این مهم به عهده گیربکس هشت سرعته ZF گذاشته شده است.

شتاب رسمی بی ام و 528i با این پیشرانه در حدود 6.5 ثانیه اعلام شده است و این درحالیست که آریون برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت ایستاده به حدود 8 ثانیه زمان نیاز دارد، همچنین بر روی کاغذ، بی ام و خودرو کم مصرف‌تری محسوب می‌شود، چرا که از پیشرانه مدرن‌تری برخودار است. مشخصات سیستم تعلیق هر دو خودو شامل اتصالات مک‌فرسون چرخ‌های جلو و اتصالات چندگانه (مولتی‌لینک) برای محور عقب می‌شود و سیستم‌های کمک رانندگی الکترونیکی وظیفه تامین امنیت خودرو در حین حرکت را بر عهده دارند.

تجربه رانندگی، دو طرز تفکر مختلف

شاید توضیح تفاوت حس و حال رانندگی یک سدان دیفرانسیل عقب با موتور توربو در مقایسه با یک سدان دیفرانسیل جلو با موتور شش سیلندر اتمسفریک، توضیح واضحات باشد، اما به طور خلاصه می‌توان گفت که انتخاب هریک از این دو خودرو بستگی مستقیمی به سلیقه و نیازهای فردی شما دارد.

آریون بدون شک تمام ملزومات برای رفتن از نقطه A به B را تامین می‌کند و اگر اهل رانندگی سریع، مانورهای ناگهانی و پیچیدن با سرعت غیر مجاز نباشید، شاید حتی رفاه بیشتری را نیز نسبت به بی ام و ارائه دهد. به خصوص که نرمی سیستم فنربندی و فضای نسبتاً بزرگ‌تر کابین مزید برعلت می‌شود تا لبخند رضایت سرنشینان در هر مسیری بر چهره ایشان بنشیند. اما رانندگی با بی ام و در سرعت‌های پایین یا در مواجه با مسیرهای ناهموار هیچ لذتی ندارد و باید اصل ماجرا را در هنگام فشردن پدال گاز در یک جاده پر پیچ و خم و خلوت جستجو کرد. چیزی که با توجه به ترافیک سال‌های اخیر کشورمان عملاً نایاب شده و حتی در مسافرت‌ها نیز نمی‌توان مسیرهای کم ترافیک چندانی پیدا کرد.

اما در مقام مقایسه عملکردی، بی ام و شتاب صفر تا صد بهتری را ارائه می‌دهد و تا سرعت‌های حدود 130 کیلومتر در ساعت برتری خود را در برابر آریون حفظ می‌کند، اما در سرعت‌های بالاتر این، آریون است که نشان می‌دهد دود از کُنده بلند می‌شود و می‌تواند علیرغم تکنولوژی قدیمی‌تر موتور و گیربکس، اختلافش با شوالیه آلمانی را جبران کند.

در وادی هندلینگ البته برنده بی‌چون و چرای ماجرا، بی ام و است که مرکز ثقل پایین‌تر، تقسیم وزن 50-50 و فرمان‌پذیری قابل پیش‌بینی را ارائه می‌دهد. پس در نهایت باید انتخاب برنده این بخش را به شما مخاطبان گرامی خودروبانک سپرد. چرا که هر دو خودرو بالاتر از سطح میانگین بازار ظاهر شده و عملکرد تحسین برانگیزی را ارائه می‌دهند اما کاملاً در دو سلیقه متفاوت، یکی با هندلینگ بالا، تعلیق خشک و گیربکسی سریع‌تر، و دیگر با تعلیق نرم، گیربکس معمولی و موتوری پرحجم و آماده.

قیمت و شرایط بازار

این روزها نسخه‌های تمیز هر دو خودرو در محدوده 700 میلیون تومانی خرید و فروش می‌شوند و البته آریون به سبب واردات کمتر و خاص بودن، از قیمت نامشخص‌تری در بازار برخوردار است، اما بی ام و در نقطه مقابل، یکی از خودروهای اصطلاحاً رُند بازار تلقی می‌شود. شاید بتوان گفت که در شرایط واقعی کشورمان، آریون کاربردی‌تر از بی ام و است و باواریایی قصه ما بهتر است که در جاده‌های استاندارد و مسیرهای با کیفیت رانده شود. به خصوص که موتور توربو بی ام و نیز حساس‌تر و زودرنج‌تر از پیشرانه V6 تویوتا است و می‌تواند در میان مدت هزینه‌های بیشتری را به مالک خود تحمیل کند.

با این حال اگر جوان و جویای نام هستید و بیشتر از عموم افراد به لذت رانندگی اهمیت می‌دهید، نباید در خرید 528i تردید کنید، چرا که با توجه به شرایط فعلی، بعید است تا سالیان سال، سدان خانوادگی جذاب‌تری با قیمتی کمتر از یک میلیارد به بازار وارد شود و این درحالیست که به سبب واردات زیاد، این مدل با مشکل چندانی در زمینه قطعات یدکی و خدمات پس از فروش مواجه نیست. آریون نیز می‌تواند ایده‌آل افرادی باشد که عاشق ماکسیما بوده‌اند. یک سدان ژاپنی با دوام و راحت که در کل‌کل‌های جاده‌ای نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و خرید یک نمونه سالمش می‌تواند تا مدت‌ها، خیال شما را بابت خودرو زیر پایتان راحت کند.

57 عکس

نظرات کاربران

33 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/29
كاملا انتخاب سليقه ايه اما من بدون لحظه اي شك و تامل اوريون رو انتخاب مي كنم
1398/6/1
با سلام و وقت بخیر، اول گله مندی از خودرو بانک که خیای ساده و بی دقت نقد و بررسی کردن، الان دیگه همه سطح اطلاعاتشون خیلی بالاتر از این نقدهای سطحی هست. بیشتر و دقیق تر نگاه کنید. مقایسه این دو خودرو کلا غلطه، اما شرایط بازار کشور ما و شاید هم نزدیک بودن شتاب دو خودرو به هم باعث شه این مقایسه تا حدودی منطقی به نظر بیاد. نکته اول، آریون همون کمری هست، بدون کوچکترین تفاوتی در ابعاد و فاصله محوری و ... ، آریون 6 سیلندر کمری تولیدی تویوتای استرالیا هستو با طراحی تویوتا استرالیا، تو آمریکا همون کمری های خودمون با موتور 6 سیلندر هستن و کوچکترین تفاوت فنی ندارند. طراجی داخلی 95% مشابه هست و با کیفیت برابر. پس اریون برتری خاصی از هیچ لحاظی به کمری های داخل کشور نداره. اریون مورد نقد se هست، با تریم نقره ای و مشابه با فیبر کرین در بعضی قسمتها، این ماشین حتی روکش چرم فابریک هم نداره، اونایی هم که چرم هستن خودشون انداختن، کاشکی برای ان مقایسه نسخه گرند اریون میبود که آپشن خای بهتری و بیشتری میداشت و داخلشم چرم فابریک و تریم چوب هست. نسخه گرند یه سری اپشن بیشتر داره که حالا مهم نیست. من فک کنم 99% کلاستر بی ام و خود مالک عوض کرده، چون ماشین بی ام و فول نیست، تهویه عقب و 3 نقطه ای تو عکس مشخصه که نداره تو مدلای 2013 هم من کلاستر تمام دیجیتا فابریک ندیدم، دقت کنید صندلی بی ام و هم تنظیمات جهتش از اریون کمتره، ساده ترین حالت ممکنه، پس نسخه فول ماشین نیست، بیشتر نزدیک به لو آپشن هست. ولی در کل داخل کابین بی ام و جذاب تره و بایدم باشه، ماشین خانوادگی سری 5 لوکس ساز آلمانی در مقابل کمری 6 سیلندر استرالیایی یا همون اریون قطعا باید بهتر باشه و انتظاری هم جز این نیست. خود تویوتا، لکسوس جی اس رو بعنوان رقیب سری 5 معرفی کرده که داخل کشور هم هست. از لحاظ فنی گذشته از مسائل بنزین و شرایط پشتیبانی و بازار نگهداری ، در هر جایی از ئنیا که باشید بی شک بی ام و چندین برابر مراقبت و هزینه نگهداری میخواد. حالا بیای ایران که دیگه حالا یه ماشین ساده کلی هزینه نگهداری داره چه برسه به بی ام و که براستهلاکترین ماشین دنیاس (بالاتر از پورشه، مازراتی، جگوار، بنز و ... برای سندیت حرفم سرچ کنید). همه چیز به جیب پر پول برنمیگرده، شما بی نهایت پول دار بی ام و مثلا هفته ای یه بار باید بره چک بشه اریون ماهی یک بار، وقت و حوصله رفتن و اومدن به همراه چک کردن و رفع ارور های بیشتر و ... هم در نظر بگیرید به غیر از قیمت بیشتر وسایل مصرفی. تو متن نوشته گیربکس معمولی اریون و گیربکس سریع تر بی ام و، اریون مد رانندگی نداره اما گیربکسش تنها شاید بخاطر 6 دنده بودن از 8 دنده بی ام و پایین تر باشه وگرنه محاله شما معکوس بخوای و بهش فک کنی و ماشین دنده و رو عوض نکرده باشه. و اینکه اگر گیربکس بی ام و بهش فشار بیارید کمی زودتر داغ میشه و دیگه دنده نمیده ولی اریون و بهش فشارم بیارید این اتفاق نمیفته. در کل برای شرایط بازار شیر تو شیر ما با همه گرونیا هرچقدرم که پودار باشی تویوتا اریون بهتره، چون دردسر واقعا نداره، از 206 اتوماتیک هم کم دردسر تره. واقعا سواری خوبی داره و آپشن هم چیزی براتون کم نمیذاره که لنگ بمونید. واسه کسایی هم که وقاعا راننده نیستن و اوج استفاده از ماشین یه شتاب گیری ساده هست همین اریون هم خیای زیاده.
1398/5/29
من فک میکنم یه مقدار در حق آریون اجحاف شد، درسته شاید در بعضی جهات در قد و قامت یه خودروی لوکس مثل سری پنج نباشه اما واقعا خودروی باکیفیت و گردن کلفتیه، با توجه به بنزین از نظر موتوری صد در صد دوام بیشتری نسبت به موتور توربوی بی ام و داره، خبری از ارور های بی موقع نیست، شتابش هم واقعا بالاس واسه خیلی ماشینا شاخ و شونه میکشه 😊
1398/6/5
اره آریون من دیدم کادیلاک 4600 cc رو گرفته
1398/5/29
من بی ام و 528i سوار شدم هم نرم هم بیصدا هندلینگ و شتاب عالی ولی پر هزینه و موتورش به بنزین بی کیفیت حساس است . من تویوتا آریون سوار نشدم ولی سوار کمری شدم شتاب خوبی نداشت ولی بسیار راحت و جادار بود . اگه ماشین کم خرج و دردسر بخواید تویوتا اگه نه بی ام و
1398/5/29
ممنون از خودروبانک......انتخاب من ۵۲۸i
1398/5/29
چه قیاسی ؟ فقط تو ایران این شکلیه...تویوتا عجیب روح ارامش طلبی داره در حالی که شما اگر با ۳۱۸ هم رانندگی کنید میبینید عجیب روح وحشی داره...این دو خودرو کاملا دو قشر متفاوت هدف میگیرن....بی ام و یه عشق ماشینی میخرش که واسه خرج کردن براش ترش نکنه ولی تویوتا برا کسی ه که بخواد صب به صب استارت بزنه بدون هیچ دردسری...شما تخته گازم که با اریون بری ادرنالینی انچنان ترشح نمیکنی...ولی اون یکی اخخخ ...هی دوس داری کل کل کنی....
1398/6/1
با احترام به برند بی ام و و بی ام و دوستان ولی فکر میکنم شما تخته گاز با آریون نرفتی ، یک بار امتحان کن بعد مطمئن باش که نظرت راجب میزان ترشح آدرنالین عوض میشه ،
1398/5/29
خداییش کجا 528 تر تمیز با 700 تومن میدن؟
1398/5/29
دقیقا مثل مدل بی ام و که تست شده / مالک فوق العاده بی سلیقه بوده و کاملا مشخصه ماشینش توی خرجه
1398/5/29
باز هم یه قیاس مع الفارق دیگه از خودرو بانک مثل اینکه نویسنده هاتون دوست دارند چیزی که واقعیت نیست و جز واقعیت جا بزنند میشه شما طرح چوب داخل بی ام و به من نشون بدید؟؟؟؟؟ یا برعکسش چوب داخل تویوتا؟؟؟؟
در مورد کیفیت جوری صحبت کردید که هرکسی که داخل دو خودرو ننشسته باشه فکر میکنه خدایی نکرده تویوتای اقتصادی با کیفیت تره با این توصیفات شما
کاش ما میفهمیدیم چجور چوبکاری داخل بی ام و از نظر شما طرح چوب شده و چجوری چرم با کیفیت صندلیها و داشبرد شده قطعات پلاستیکی و از اونطرف هیمن موارد یعنی پلاستیک به مقدار خیلی زیاد تو کابین تویوتا شده با کیفیت و با دوام !!!!
1398/5/29
سلام از خودرو بانك ممنونم بابت فعال بودن در تست و بررسى ها ولى مقايسه درستم نبود واقعا شرمنده ام بازار خودرو ايى كه قيمت تويوتا آريون با بى ام دابليو يكيه در اين تست بى ام دابليو معلومه برنده اس كى ميره تويوتا اريون بخره و وقتى بى ام دابليو هست اريون نبايد مقايسه بشه چون خاص در كلاس خودش بعدشم رقيب با مشخصات خودش نداره بى ام دابليو هم خاص هست بيشتر از آريون خاصه چون جزو سدان لوكس هست ولى اريون نيمه لوكس هست بى ام دابليو بايد با بنز مقايسه بشه و اين ضعفه برأى بازار ايران كه با قيمتى هفصد مليون اربون داشته باشه بخدا شاهده دو سال پيش اين ماشين كمتر از دويست مليون بود بى ام دابليو هم قيمتش زياده اى كاش قيمت ها برگرده
1398/5/29
اتفاقا درست تحلیل کرده... میگه تو شرایط جاده های الان ما تویوتا بهتره... عزیز من هزینه های ب ام و آدم رو از پا در میاره هر لیتر ضدیخ مخصوصش بیش از 250 تومنه.. ولی تویوتا یک پنجم اینم هزینه نداره... از لحاظ استایل که واقعا آریون چند پله پایین تر ب ام و قرار داره و شکی توش نیست... و همچنین تکنولوژی ب ام و بالاتره... ولی اینم بدون تویوتا تازه سر 400 هزار کیلومتر آب بندی میشه و بسم اله رو میگه واسه یک میلیون کیلومتر دوست من...
1398/5/31
پاسخ برای amin :
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت خودرو بانک عزیز میخواستم یه گلایه ای از دوستانی بکنم ک هیچ تجربه ای از سوار شدن ماشین های تست شده ندارن و میان اینجا با قاطعیت نظر میدن مخصوصا در مورد خودرو های آلمانی!!!اخه مگه با چند تا شنیده از این و اون مگه میشه دیگران رو مثلا راهنمایی کرد!!دوست گرامی در این ک قطعات و هزینه نگهداری بی ام و بیشتر از تویوتا هست شکی نیست ولی کجا ضد یخ بی ام و یک لیتری 250ت هست!!! اگه سری به بازار تهران بزنین یا حتی سایت ها رو چک کنین 1.5 لیتریش مال خود کمپانی 120ت هست یعنی لیتری میشه 80ت!! اینو مثال زدم ک الکی و بدون اگاهی نظری ندیم ک باعث گمراهی بعضی بشه ک شاید قصد خرید دارن.موفق باشین
1398/5/29
خوب معلومه بی ام دبلیو اقام و اقاجونم و جد و جدمم میگن بی ام دبلیو حالا اگه مزدا ۶ بود یه چیزی نه این تویوتا با این قیافه ش.تازه مصرف بی ام دبلیو که کمتره.
1398/5/30
بامزه بود مقایسه مزدا 6 با آریون
1398/5/29
اوریون شتاب ۰-۱۰۰ همه ۷/۴ ثبت شده نه ۸ ثانیه
1398/5/29
لطفا در هنگام مقایسه خودرو دو خودرو در کلاس هم مقایسه کنید این مقیاس مع الفارق هست
1398/5/30
آخه این دو ماشین حتی از قیمتم با هم برابر نیستن که مقایسه کردید الان با 700 همین بتونی 528 سال 2013 چند لکه رنگ گیر بیاری
بهتره برند های بی ام‌و بنز لکسوس رو با هم مقایسه کنید که بازم بشه بحث کرد
مقایسه بی ام و با تویوتا مسخرست
1398/5/30
واقعا تفاوت قیمتی زیاده ۵۲۸ تمیز ۱ تومن قیمت داره نزدیک ۳۰۰ میلیون تفاوت قیمت دارن....بعدش در مورد سازگاری با آب و هوا و بنزین و در مورد هزینه‌ها زیاد صحبت نشد و حتی در عمل شتاب تست نشد چون اختلاف اصلا زیاد نیست و تو ایران با توجه به بنزین کم کیفیت افت شتاب ب ام و بیشتر و هر دو پا به پا هم میرن....البته که ب ام و در کل برتر بود اما میشد خیلی بهتر بررسی کرد
1398/5/30
ی مقایسه کاملا اشتباه
کجای دنیا تویوتا با اوالون ک ی سدان اقتصادیه با خودروی لوکسی مثل سری 5 ب ام و قیاس میشه؟

خریداراشون دو طیف متفاوتن

من مسلما ب ام و ولی خب تویوتا اوالون هم خارق العاده هستش
1398/5/30
سلام.کاشکی بی ام و فول میوردین
1398/5/30
هرچند که این دو خودرو اقشار مختلفی رو هدف گرفتن.....با توجه به احترام بسیاری که برای بی ام و سری 5 قائلم و واقعا دوستش دارم در این مورد انتخابم تویوتاس....
1398/5/30
قطعا ۵۲۸ خیلی جذابتر هست و گرونتر ولی فقط شتاب اولش خوبه وگرنه اریون ماشینی نیست که جایی کم بیاره هر وقت گازش بدی از شتابش لذت میبری ولی در مورد این دو ماشین بگم ما از سال ۲۰۱۱ اریون داریم و بجز باطری چیز دیگه ای تا حالا روش عوض نکردیم که اونم به دلیل اینه که ما فقط برای خارج از شهر ازش استفاده میکنیم و ماشین زیاد خاموش بود باطریش خذاب میشد ولی در مقابل یکی از دوستان ۵۲۸ داشت خیلی از ارور های لنت ترمز و جلو بندی مینالید و میگفت هر روز ارور میده حالا نمیدونم برا اون مشکل داشت یا همشون اینجورن
1399/3/28
یعنی از سال 2011 آریون سوار میشی و فقط تا الان یه باطری عوض کردی؟ همین؟ آقا این چه حرفیه میزنید آخه؟ آریون 9 سال کارکرده سالی چند میلیون هزینه داره، تازه اگه سالم باشه. درسته هزینه ش کمتره ولی خرج داره، والا پرایدم سوار شی خرج داره چه برسه به آریون چون خودمم دارم
1398/5/30
نمیخوام مثل سهامدارای بی ام دبلیو یا تویوتا حرف بزنم ولی تویوتا محصولاتش مثل غذای بیمارستانه خوبه زود هضمه برای بدنت مفیده ولی هوسش نمیکنی بری بخوری
بی ام دبلیو سری 5 تمیز یه تومن قیمتشه حداقل کسی که میخره نگران خرجش نیست
دوتا پیچو باهاش بپیچی همه هزینه هاش از ذهنت رفته
1398/6/2
اتفاقا الان دقیقا مثل سهامدار کمپانی ب ام و حرف زدی چون اگر حساب بر لذت رانندگی باشه هر کس یکبار پشت آریون نشسته باشه دیگه نمیتونه با هیچ ماشین دیگه ای حال کنه
1398/6/2
البته رقیب اصلی ب ام و 528 ، لکسوس ES هستش نه تویوتا آریون. حالا همین آریون ، سری 5 رو شدیدا به چالش میکشه اگر لکسوس ES 350 بود که ب ام و رو میخورد چون نه تنها بسیار پر آپشن و جذابه بلکه در کیفیت نظیر نداره و قدرت و شتابش خیره کنندست.
1398/6/3
دوست عزیز پی تر هم گفتم، رقیب آلمانیها از لکسوس سری GS هست، ES سری هست که مشابه اون تو اتاق آلمانیها نیست، چون دیفرانسیل جلو هستش و بر مبنای پلتفرم های کمری یا آوالون ساخته میشه. از لحاظ کلاس قیمتی هم خیلی ارزونتر از سری 5 یا E کلاس هست. اما دقیقا Gs محصولی هست که باید با سری 5 یا E کلاس مقایسه بشه.
1398/6/2
این کجا و آن کجا __ بی ام و حتی اسمشم قشنگتره
ولی از مقایسه این دو خودرو که کلاس متفاوت ولی سگمنت تقریبا یکسانی دارن رقابت جالبی شد
1398/6/4
ماشینی که ژاپن نسازه ماشین نیست
1399/2/6
البته بستگی به دید داره ، اگه این دو تا ماشین رو به جرمی بدی براتون مقایسش میکنه ، به نظر من لذت رانندگی با بی ام و خیلی بالا تره به خاطر دیفرانسیل عقب بودنش ، این رو هم توی پیچها با سرعت بالا میشه لمس کرد ، توی ایران کمتر کسی واقعا میتونه قابلیت های ماشین رو بفهمه
اسه بری آسه بیای ماکسیما و کمری و سوناتا همشون فقط در حد نرمی و شتاب نظر میدن همین مثلا تست گوزن و ترمز و ... داغ شدن دیسک و .. میزان جی وارد و .... اینا رو کسی تو ایران تست نمیکنه ..
1400/11/20
بی ام و رو نمیشه با هیچی مقایسه کرد❤️