موضوعات داغ

گودزیلای آسیایی پا به شهر گذاشت، نیسان GTR

31 مرداد 1394

عکس و آزمایش: بامداد صفائیان

نوشته: سجاد حیدری

مقدمه

معمولاً هر چند وقت یکبار یک خودروی سوپر اسپرت پا به خیابان های کشور می گذارد و لرزه بر اندام شهرهایی می گذارد که جز خودروهای تکراری و خسته کننده ندیده اند. لامبورگینی های مختلف، آئودی R8 و یا مرسدس بنز SLS از جمله خودروهای بسیار گران قیمت و قدرتمندی هستند که تا به حال چندین بار به ایران سفر کرده اند. ولی اینبار داستان متفاوتی در راه است، خودرویی که از دیار شرق آمده تا یک تنه تمامی اروپایی ها و آمریکایی ها را به خاک بیندازد. خودرویی که وقتی صحبت از درگ قدرتمندترین و سریع ترین خودروهای جهان به میان می آید، مطمئناً این ژاپنی یکی از گزینه های اصلی است. در این مقاله قصد داریم به نیسان GTR بپردازیم که چندی پیش برای مدت کوتاهی به تهران آمده بود و ما نیز به سرعت خود را به این نیسان پرمدعا رساندیم تا از نزدیک با آن ملاقاتی داشته باشیم.

طراحی

بگذارید همین اول کار خیالتان را راحت کنیم، در طراحی این خودرو دنبال تغییراتی که معمولاً تیونرها به وجود می‌آورند، نگردید چون در طراحی نیسان GTR مورد بحث ما، هیچگونه تغییراتی، تاکید می‌کنم، هیچگونه تغییراتی فیزیکی حتی در عوض کردن رینگ‌های اصلی 7 پره‌ای آن، صورت نگرفته است و برخلاف تقویت‌‌های خوب صورت گرفت بر روی پیشرانه که در بخش بعد مفصل‌تر به آن خواهیم پرداخت، تنها نقاشی بدنه 2 رنگ شده و همانطورکه می‌بینید، قسمت‌های مرکزی خودرو اعم از درب کاپوت، سقف کابین و در آخر هم درب صندوق عقب به رنگ مشکی درآمده و مابقی قسمت‌ها همچون درها، سپرها، گلگیرها و... به رنگ زرد درآمده‌اند تا از فاصله چند صد متری هم همگان متوجه شوند که یک خودروی خاص و متفاوت به آن‌ها نزدیک می‌شود.

ولی باز هم با این اوصاف، یک طراحی ساده اما عضلانی و آیرودینامیکی و جذاب دارد که به مخاطبان خود مفهوم یک طراحی اصیل ژاپنی را منتقل می‌کند. در ضمن خودروی مورد بررسی ما هم اولین مدل از نیسان GTR است که در سال 2007-2008 میلادی معرفی و روانه بازار شده است، ولی این مدل در سال 2010 ساخته شده که با گذشت تقریباً 8 سال از معرفی این محصول، چندان فرقی با نسخه‌های بروز نیسان GTR ندارد، چون اول از همه تقویت شده و چهره‌ای جدید به خود گرفته و دوم هم از نظر طراحی چندان تفاوتی با یگر مدل‌های خود و حتی با آخرین مدل از نیسان GTR ندارد و تفاوت‌های نیسان‌های GTR تنها در چند عضو کوچک خلاصه می‌شود که باید اهل فن باشید یا سری در دنیای خودرو چرخانده باشید تا متوجه تغییرات آن شوید.

از مسائل حاشیه‌ای فاصله بگیریم و کمی هم طراحی این محصول ناب ژاپنی را بارانداز کنیم. طبق عادت همیشگی اگر از سرجلویی خودرو شروع کنیم، خواهیم دید که در این بخش به غیر از چراغ‌های اصلی پیشانی که همچنان تا مدل 2015 نیسان GTR هم طراحی قاب آن حفظ شده و جلوپنجره اصلی بزرگ خودرو، چیز دیگری همچون مه شکن‌ها و ورودی‌هایی مجزا در دو طرف سپر و یا حتی مجموعه سپری با خطوط شکسته و از این جور حرف‌ها، دیده نمی‌شود. ولی همین طراحی ساده و اتو کشیده به مخاطبان خود می‌فهماند که با یک اسباب بازی یا یک خودروی اروپایی شلوغ طرف نیستید و در پشت آن دقیق‌ترین محاسبات مهندسی پیاد شده است. در عین سادگی صورت GTR، مهندسان با یک طراحی قوس مانند کاپوت و همچنین استفاده از یک بامپر در زیر سپر، به چسبندگی بالای این خودرو در سرعت‌های بالا کمک کرده‌اند.

چراغ‌های اصلی پیشانی را نیز همانطورکه گفتیم، یک طراحی مشترک با سایر نیسان GTRها دارد، ولی تیونر این محصول یعنی 2NR Works قاب داخلی چراغ‌ها را مشکی کرده تا حس یک خودروی اسپرت خشن را بهتر منتقل کند. از زیر شاسی تا جلوی کاپوت مشکی رنگ هم از یک سپر یک تک استفاده شده که در بخش مرکزی آن از یک جلوپنجره بزرگ نسبتاً مستطیل شکل استفاده شده تا هوای مورد نیاز برای خنک کاری موتور را فراهم کند. اگر یادتان باشد، پیش از اینکه به اینجای کار برسیم، گفتیم که در دو طرف سپر نه از مه شکن و نه از ورودی هوای مجزا استفاده شده است؟! خب، نیسان این دو ورودی هوا را که بیشتر برای خنک کاری ترمزهای جلویی بکار می‌روند، به داخل مجموعه جلوپنجره منتقل کرده که اگر به جلوپنجره نیسان GTR R35 دقت کنید، می‌بینید که در قسمت پایین و در دو طرف ورودی اصلی هوای رادیاتور پایینی، از دو ورودی هوای بدون توری استفاده شد که این دو، همان ورودی‌های هوای خنک کاری ترمزها هستند.

علاوه بر این‌ها، بر روی سطح کاپوت هم دو هود کوچک و عجیب و غریب قالب گیری شده که راستش را بخواهید به خاطر هم رنگ بودنشان با رنگ کاپوت، اندکی با تاخیر متوجه وجود آن‌ها بر روی کاپوت شدیم. در اینجا کارمان تمام شد و می‌رویم تا نگاهی هم به عقب خودرو بیاندازیم.

نیسان این محصول را برای جانشینی خودروی اسپرت سابق خود یعنی نیسان اسکای لاین GT-R، طراحی و به مرحل تولید رسانده بود. نیسان اسکای لاین GT-R را به خاطر دارید؟ خودرویی که در اولین قسمت از فیلم سینمایی معروف سریع و خشن هم مورد استفاده قرار گرفته بود؟ خب، نیسان اسکای لاین GT-R در طراحی جلو که هیچ، ولی در طراحی عقب خود چهار چراغ اصلی گردی شکل داشت که مثل چراغ‌های شورولت کوروت و بوگاتی ویرون و یا هر خودرویی دیگر، به عنوان نماد نیسان اسکای لاین GT-R از آن یاد می‌کرند و حالا، نیسان بر روی GTR هم از همین سبک چراغ‌های گردی شکل ولی پیشرفته‌تر که چراغ‌های سفید دنده عقب و راهنما در مرکز آن طراحی شده و چراغ‌های اصلی قرمز رنگ خطر هم به دور آن حلقه زده‌اند، استفاده کرده تا میراث و کارنامه پر بار اسکای لاین GT-R، در ادامه دهنده راهش هم تداعی‌گر باشد.

در بالای این چهار چراغ گردی شکل دوست داشتنی هم یک اسپویلر ثابت که همچنان به همین شکل بر روی مدل‌های جدید هم استفاده می‌شود، مورد استفاده قرار گرفته تا خودرو را در سرعت‌های بالا و هنگام پیچیدن همراهی کند. در پایین‌ترین قسمت شاسی هم چهار خروجی اگزوز که به احتمال زیاد از تیتانیوم ساخته شده‌اند، از بدنه بیرون زده که به صورت دوتای هم در گوشه سمت چپ و هم سمت راست مستقر شده‌اند. در کل هرچقدر نیسان در طراحی جلو ضعیف که نه، ساده عمل کرده است، در طراحی عقب خودرو فوق العاده عمل کرده و یک چهره‌ای کاملاً اسپرت و در خور پرچم دار خود ارائه کرده است.

با ورود به داخل کابین با فضایی کاملاً اسپرت و سنگین مواجه خواهید شد که با روحیه این گودزیلا سازگار بوده و حس واقعی یک خودروی اسپرت را به خوبی منتقل می‌کند، ولی راستش را بخواهید طراحی داشبورد و به خصوص صفحه کیلومتر آن توی ذوق آدم می‌زند. در این قسمت هم در راستای سیاست‌های شرکت روسی تقویت کننده، هیچگونه تغییراتی فیزیکی صورت نگرفته است، ولی برای هماهنگی بیشتر طراحی داخلی کابین با طراحی خارجی آن، از روکش‌های چرمی زرد رنگ و پارچه‌های جیر مشکی رنگ بر روی صندلی‌ها و پنل‌های درها استفاده شده است.

ابتدا در قسمت مربوط به راننده، یک صندلی کاملاً اسپرت و ارگونومیت قرار گرفته و وقتی بر روی آن می‌نشینید، بدن را به طور کامل درون خود هضم می‌کند که هم از لحاظ راحتی و کاهش خستگی موثر بوده و هم باعث شده تا در سرعت‌های بالا و در هنگام پیچیدن، از پرت شدن سرنشینان به اطراف جلوگیری کند. در مقابل راننده هم یک فرمان ارگونومیک سه پایه با کلیدهای مربوط به کروز کنترل بر روی آن، قرار گرفته و در پشت آن هم پدال‌های تعویض دنده دستی نصب شده است.

در پس این مجموعه صفحه کیلومتر خودرو طراحی شده که یه خورده طراحی ساده و زمختی داشته و از نمایشگرهای عقربه‌ای آنالوگ در آن استفاده شده که متاسفانه از این طراحی به عنوان یک اصالت همچنان در مدل‌های جدید هم استفاده می‌شود، البته تنها این یکی دو فاکتور نیست که در مدل‌های جدید هم وجود دارد، بلکه تمامی اجزایی که در اولین نسخه از نیسان GTR استفاده شده است، مثل کچلی سر، تک به تک به مدل‌های بعدی هم به ارث رسیده است.

کنسول مرکزی خودرو به نسبت ساده ولی کاربردی طراحی شده تا دسترسی به امکانات خودرو آسان‌تر باشد و در بالاترین نقطه کنسول مرکزی هم یک صفحه نمایشگر بزرگ نصب شده که به 11 اسپیکر استریو و 2 ساب ووفر برند BOSE مجهز شده است. در واقع این صفحه نمایشگر تنها یک سیستم چند رسانه‌ای یا نشان دهنده موقعیت جغرافیایی نیست، بلکه این سیستم با عملکردی 11 کاره بر روی داشبورد نصب شده تا علاوه بر استفاده روزمره و عادی، بتواند تمام نکات اساسی و اطلاعات مرتبط با رانندگی همچون فشار توربو، فشار روغن، دمای انتقال یافته، زاویه فرمان، شتاب جانبی، تغییر توزیع نیرو به محورها و حتی موقعیت ترمزها را هم ارائه دهد.

در پشت صندلی‌های جلو برخلاف سایر خودروهای اسپرت همچون آئودی R8 یا مرسدس بنز SLS سری بلک که پیش از این به بررسی کامل آن‌ها پرداختیم و گزارش کامل آن را در اختیار شما قرار دادیم، از دو صندلی اضافه برای حمل در مجموع چهار سرنشین استفاده شده است، ولی عملاً اگر بخواهیم طوری از صندلی‌های عقبی استفاده کنیم که یک انسان بالغ در راحتی قابل قبولی به سر ببرد، باید صندلی‌های جلویی را بیش از اندازه جلو برد که در این صورت باید نیسان جی‌تی‌آر را به حالتی شبیه به وانت نیسان زامیاد راند، چون غربیلک فرمان بیش از اندازه به سینه راننده نزدیک خواهد شد.

در قسمت میانی صندلی‌های عقبی که می‌‌توان راحت و بدون اذیت شدن سرنشینان جلویی از آن استفاده کرد، یک سیستم صوتی و یک کنسول ابزار که بیشتر برای پوشاندن تونل میل گاردان در داخل کابین بوده، طراحی شده که دیگر قابل استفاده برای نشستن نخواهد بود.

در آخر نیسان برای طراحی و توسعه پرچم دار خود از یک چهارچوب فلزی در ابعاد 4656 میلی متری در طول، 1895 میلی متری در عرض و ارتفاع 1369 میلی متری با فاصله بین دو محور 2780 میلی متری استفاده کرده است.

پیشرانه

در این بخش برخلاف قسمت‌های ظاهری که تنها رنگ بندی آن‌ها مورد بازبینی قرار گرفته بود، بروزرسانی و تقویت‌های خیلی خوبی را از سوی شرکت تقویت کننده روسی 2NR تجربه کرده که با تقویت‌های خوب صورت گرفته بر روی بخش‌های مختلف آن، موجب افزایش چشمگیر قدرت تولیدی تا 30 درصد شده است.

بگذارید اول کمی در رابطه با پیشرانه نسخه استاندارد صحبت کنیم و بعد از آن به بررسی پیشرانه تقویت شده بپردازیم. به صورت استاندارد، شرکت خودروسازی نیسان برای اولین نسخه از GTR، یک پیشرانه 3.8 لیتری توسعه یافته VR38DETT با بلوکه آلومینیومی شش سیلندر خورجینی و با حجم دقیق 3799 سی‌سی را در نظر گرفته که با توربوشارژرهای دوقلویی که بر روی آن نصب شده است، قادر به تولید حداکثر قدرت 480 اسب بخاری در محدوده دور 6400 دور بر دقیقه است که موجب شده نیسان GTR در آن زمان، قدرتمندترین خودروی اسپرت ژاپنی لقب گیرد. مهم‌تر از قدرت هم میزان گشتاوری است که موتور برای عملکر بهتر خودرو در شرایط مختلف باید تولید می‌کرد که در این خصوص هم مهندسان نیسان توانسته‌اند حداکثر 588 نیوتن متر گشتاور را در دور 3200 الی 5200 دور بر دقیقه از پیشرانه GTR استخراج کنند تا این گودزیلای آسیایی موفق به ثبت شتابی صفر تا صد 3.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 311 کیلومتر بر ساعتی در شرایط ایده‌آل جاده شود، اما خوشبختانه در مدل‌های جدید و آخرین مدل از نیسان GTR، حداکثر قدرت تولیدی به 600 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن هم به 650 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است.

خب، حالا رسیدیم به اصل مطلب و تقویت‌هایی که این تیونر روسی در قالب یک کیت افزاینده قدرت موسوم به Nissan GT600 HKS بر روی قلب این گودزیلا پیاده کرده است که اجزاء تشکیل دهنده این کیت تقویتی پیشرانه به ترتیب شامل تغییر لوله‌های توربوشارژرها با بهبود جریان در گردش (OE Elbow)، مبدل کاتالیستی جدید برای تسریع بخشیدن گازهای خروجی حاصله از احتراق، نصب لوله‌های آلومینیومی جلا داده شده به جای لوله‌های اصلی اینترکولر، استفاده از شمع‌های مخصوص اتومبیل‌های مسابقه‌ای M45HC، کیت مکش قدرتمندتر برای هوای مورد نیاز سیلندرها، بروزرسانی پمپ سوخت، بروزرسانی رگولاتور سوخت، سوپاپ‌های تقویت و پالیش شده سوپر SQV با لوله‌های جدید و در آخر هم شامل بروزرسانی اطلاعات مربوط به مقدار پاشش سوخت انژکتورها در محفظه احتراق توسط ECU موتور می‌شود که موجب شده قدرت تولیدی موتور از حالت استاندارد 480 اسب بخاری با افزایش 170 اسب بخاری به حداکثر 650 اسب بخار قدرت در دور 6000 الی 6400 دور بر دقیقه جهش پیدا کند و همراه با آن هم مقدار گشتاور تولیدی موتور را از 588 نیوتن متر تا حداکثر 850 نیوتن متر در محدوده 3200 الی 5200 دور بر دقیقه بالا ببرد که طبق گفته شرکت تقویت کننده آن، با استفاده از جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک مجهز به پدال‌های تعویض دنده تعبیه شده در پشت فرمان، موفق به ثبت شتابی صفر تا صد 2.7 ثانیه و حداکثر سرعت 338 کیلومتر بر ساعتی شده است، ولی در عمل ما به نتایجی متفاوت رسیدیم که در بخش تجربه رانندگی به آن اشاره خواهیم کرد.

تجربه رانندگی

بالاخره پس از گشت و گذاری در اطراف خودرو و ور رفتن با دکمه‌ها و سیستم‌های داخل کابین، تصمیم گرفتیم که کمی هم با پدال‌های این گودزیلا بازی کنیم و کمی پیشرانه شش سیلندر منحصر به فرد آن را اذیت کنیم. همان اول کار که موتور را توسط دکمه‌ای که بر روی کنسول ابزار پشت دسته دنده برای به راه انداختن آن تعبیه کرده بودند، روشن کردیم، با غرش بلند و وحشتناکی که از پیشرانه خودرو بلند شد، حساب کار دستمان آمد که نباید با این محصول ژاپنی عصبانی شوخی کنیم و همان لحظه بود که فهمیدیم بدون دلیل نام گودزیلا را برای این خودروی اصیل ژاپنی انتخاب نکرده‌اند.

راستش را بخواهید پیش از اینکه بخواهیم کاری با این خودرو انجام دهیم، دلهره به سراغمان آمد که مبادا این شمشیر تیز سامورایی‌های ژاپنی دستمان را ببرد، چون تعریف شتاب این خودرو را زیاد شنیده‌ایم و همانطور هم خودتان بهتر می‌دانید، در نوع و کلاس خود بهترین شتاب را دارد و مهم‌تر از این‌ها هم، این نیسان GTR یک نیسان GTR معمولی نیست و حالا با 120 اسب بخار بیشتر به میدان آمده است.

طبق معمول اوایل کار را به آرامی شروع کردیم تا چند و چون کار با این گودزیلا دستمان آید، در همین حین، از روی سطح‌های نه چندان صاف جاده و سرعت گیرهای خیابان رد سدیم، ولی با توجه به اینکه این گودزیلا در زمره خودروهای اسپرت قرار دارد، سیستم تعلیق نرم و تکان‌های کمتری نسبت به رقبای خود همچون آئودی R8 و مرسدس بنز SLS AMG سری بلک داشت، ولی به دلیل ارتفاع کمی که شاسی نسبت به زمین داست، با احتیاط و سرعت خیلی کم و با کج و راست کردن خودرو از روی سرعت گیرها عبور کردیم. تعویض دنده هم با پدال‌های شیفتر پشت فرمان، خیلی لذت بخش بود و در کسری از ثانیه دنده مورد نظر را درگیر می‌کرد، ولی موقع تعویض دنده یه لگد کوچک هم می‌زد.

بعد از کمی چرخیدن در خیابان با سرعت معتدل، به یک خیابان خلوت رفتیم و خودرو را سر خیابان متوقف کردیم تا به تست شتاب گیری بپردازیم. تست اول را با حالت نرمال شروع کردیم. پدال ترمز را ته فشار دادیم، دور موتور را به 4 هزار دور بر دقیقه رساندیم و پدال تعویض دنده را هم گرفتیم و در این لحظه همه چیز برای پرتاب نیسان GTR به جلو مهیا بود تا اینکه پدال ترمز را همزمان با پدال تعویض دنده پشت فرمان رها کردیم و نیسان GTR R35 همچون تیری از چله کمان رها شد و ما را به صندلی میخکوب کرد و تا جایی پیش رفت که وقتی به خودمان آمدیم، دیدیم که عقربه کیلومتر شمار عدد 170 کیلومتر بر ساعت را به ما نشان می‌دهد که بلافاصله بر روی پدال ترمز کوبیدیم و همچون آدمک‌های تست تصادف به جلو پرتاب شدیم!. واقعاً انتظار چنین فشاری را در لحظه شتاب و بیشتر از آن هنگام ترمزگیری با سیستم ترمز قدرتمند برمبو، نداشتیم. خودرو را دوباره به سر خیابان بردیم و این بار خواستیم که در حالت تمام اسپرت هم تست شتابی از این خودرو داشته باشیم، ولی این بار زمان‌سنج را هم آماده کردیم تا ببینیم که چه شتابی را می‌توانیم به ثبت برسانیم. با کمک مالک خودرو، با یک بار نگه داشتن کلید‌های سه قلوی کنسول مرکزی رو به بالا، حالت نیمه اسپرت را فعال کردیم و با تکرار مجدد همین کار، خودرو در حالت تمام اسپرت قرار گرفت. سیستم تعلیق دیگر آن نرمی سابق را نداشت و سیستم انتقال قدرت هم تمام هواس خود را برای گرفتن کوچک‌ترین لغزش جمع کرده بود. پدل گاز را مجددا فشردیم و همراه با آن پدال ترمز و دنده را رها کردیم و باز هم با شتاب متحیر کننده نیسان GTR مواجه شدیم، ولی اینبار کاملا چنگ زدن لاستیک‌ها به جاده را احساس می‌کردیم تا اینکه در زمان 3.61 ثانیه توانستیم به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسیم و این درحالی است که شرکت تقویت کننده اعلام کرده بود که می‌توان این خودرو را در حداقل شتابی 2.7 ثانیه‌ای به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رساند.

البته در این میان نباید آسفالت نابسامان، سوخت نامرغوب، گرمای هوا و لاستیک‌های اسپرت غیرحرفه‌ای را هم فراموش کرد که در صورت مهیا بود شرایط ایده‌آل، می‌توانستیم به شتاب ذکر شده هم برسیم.

در انتها از آقای افشین انصاری که خودروی خود را جهت تست و بررسی در اختیار گروه خودروبانک دادند کمال تشکر را داریم.

49 عکس

نظرات کاربران

52 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/5/31
حالا همش بگید جک خوبه جیلی خوبه اونایی که عاشق ماشین چینی هستن بیان این ماشینای ژاپنی رو ببینن بدونن فرق ماشین با گاری چیه
خداییش اصالت و کیفیت از سر و روش میباره
خودرو فقط آلمان ژاپن آمریکا بعدش بقیه کشورای اروپایی
موفق باشید.
1394/5/31
رفيق جان هر چقدر پول بدي همونقد آش ميخوري ديگه.جك قيمتش 70 تومنه.شما 70 تومن رو به تويوتا و نيسان بدي واسه ساخت خودرو بعيد ميدونم كيفيت خودروشون بيشتر از پرايد و تيبا بشه
1394/5/31
ببخشید جناب احسان اما به نظرم اگه بحث گمرک و عوارض رو حذف کنید با همون 70 تومن که میشه بیش از 20 هزار دلار میتونید بهترین ماشین های ژاپنی رو هم سوار شید😉 سری به سایت های جهانی قیمت خودرو بزنید دوست من.
1394/5/31
جناب m.maxel حرف شما متین. ولی شما شرایط فعلی کشور رو بسنجید.
به نظر من ماشین چینی عاشق ندارن. از سره ناچاری و کیفیت بد خودروهای داخلی آدم باید بره سروقتشون.
1402/6/6
ایتالیا کجا بود؟
مازاراتی،لامبورگینی واس ایتالیا هس
1394/5/31
دمتون گرم..
کاش ی فیلم هم از صدای اگزوزش میگرفتید... ب شخصه یکی از مهم ترین اولویت هام صدای موتور خودرو هستش اگر بخت یار باشه روزی خواستم مالک یک سوپر اسپورت باشم
1394/5/31
خوش به حال شما که این شتاب رو با ماشین تجربه کردید!
1394/5/31
ایکاش بیشترازش میگفتین،البته میدونم توایران جای مناسبی برای تست این خودروها وجود نداره،درضمن اخر مقاله روخوب تموم نکردید،وزنش چقدره ای هیولا؟؟؟شتاب۲.۷ینی چی؟؟؟؟مگه دارین؟؟
1394/5/31
گروه خودرو بانک غوغا کردیناااا
من عاشق gtr هستم...واقعا بررسیتون عالی بود..
فقط یه انتقاد یا پیشنهاد لطفا تو قسمت: "تجربه رانندگی" هایی ک انجام میدین کلیپ همون ماشین رو هم بذارید از لحظه شتابگیری و صدای موتور...اینطور بنظرم جای گله نمیمونه..بررسیتون کاملتر میشه..بازم تشکر میکنم.
1394/5/31
نمیشه ازشون فیلم بزارید . تو اون بررسی کنید......
1394/5/31
سلام . ممنون و تشکر . بی نظیره شتاب این هیولا !!!
من البته قبل شما تست سرعت ، شتاب و هندلینگ این ماشین رو داشتم که واقعا هیجان انگیزه !!
.
.
.
.
.
البته تست من در بازی city racing !!
1394/5/31
تقریباً می تونم بگم دارید غوغا می کنید، هر روز دو سه دفعه میام تو سایت ببینم چی گذاشتید
نیسان GTR واقعاً خفنه! کلاً شاخ خیلی ها رو شکونده ولی توش واقعاً زشته! خیلی ساده است! قرار نیست مدل جدیدی ازش بسازن؟
1394/5/31
با سلام و عرض خسته نباشید.
گل کاشتید.ممنون از تست و بررسی.موفق باشید
1394/5/31
اشغال به تمام معنا یه مدت دستم بود زیرش میگرفت به سرعت گیرا قرچو قورچ میکرد منم قیدشو زدم یه اونتادور گرفتم راضیم ازش فعلا.خدا بخواد یکم پول دستم بیاد اونتادورو میفروشم یه دنا میخرم عکس مش نعمتم میزنم جلو داشپورتش دوستان نظرتون چیه با لامبو بسازم یا ردش کنم بره دنا بگیرم.
1394/6/1
نظرم اینه که شما قرصاتو بخور........
1394/8/13
اسمال جان از خواب بیدار شو عمویی،یه وخت مدرست دیر نشه !!!!!!!!!!!!!!
1394/5/31
تبریک
تکه هایی از ویدیوی بررسی پورشه شما امشب تو اخبار شبانگاهی پخش شد!!!!
1394/5/31
واقعاً عالی بود
مرسی و خسته نباشید
1394/6/1
با سلام و خسته نباشید جانانه به دست در کاران بانک خودرو واقعا دس مریزاد
خواهشن یک مقاله تجربه رانندگی از پرادو نسل 2009 سه در 6 سیلندر بندازید تو سایت خیلی ممنون
1394/6/1
این ماشین در حقش داره بدی میشه.این باید باش مسابقه داد چرا داخل خیابان های تهران باید باشه.باید ناله ی لاستیک هایش بلند شه.ولی در خصوص این شتاب گرفته شده.من خودم امتحان کردم مصرف سوخت داخل هر شهری یک طوره.من با اپتیما چک کردم داخل اهواز 13 تا15 میسوزونه ولی داخل اصفهان 5.5 تا7.6میسوزونه
1394/6/1
این دوستانی که حرف از چین میزنن.
1. ماشین های چینی کیفیت خوبی دارن ما خودمان هستیم به چین میگیم کیفیت پایین میخواییم.من خودم چک کردم جک و جیلی سری اولش عالی بود ولی سری دومش کیفیتش آمده پایین.خوده شرکت میگه خودمان به چین میگیم این کار را بکند.جیلی تا زمانی که 45 تومن بود کیفیتش خوب بود ولی تا قیمتش رفت بالا تاجرای خودمان گفتن کیفیتش را بیارید پایین.
2.با 70 ملیون بت ماشینی مثل نیسانGTR رو نمیدن.
خیلی که گیرت بیاد با این پول اپتیما.توسان.اسپورتیج.سوناتاس.
الان اپتیما منطقه آزاد نزدیکه 100 ملیون داره خرید و فروش میشه.باید حمل و نقل هم محاسبه کنید.
پس نگید با 70 تومن بت یک چیزی در حد نیسان GTR میدن.
1394/12/10
شما 60 تومن بده من از منطقه آزاد ارس یه اپتیمای فول برات بگیرم...نیسان جی تی آر مدل trackedition 2015 هم حدود 110 هزار دلاره...به عبارتی با دلاری 3400 تومن میشه حدود 350 میلیون...هروقت خواستی بخری درخدمتم...یاعلی
درضمن بچه منطقه آزاد ارس هستم...
1395/5/5
سلام تو منطقه ازاد اپتیما 65 و 70 هستش من الان کادنزا 2015 فول 3700 سی سی دارم 98 گرفتم
1394/6/2
اين است قدرت ژاپني ها در توليد خودرو...
١ سوال ايا كره اي ها هم خودروي شبيه يا حتي نزديك به اين خودرو تونستن توليد كنن؟؟؟؟ كه با اوردن نامش لرزه به اندام ماشين هاي ايتاليايي و الماني بندازه؟؟
پس وقتي دوستان مي گن صنعت خودرو سازي كره رو با ژاپن مقايسه نكنيد و كره خيلي خيلي هنوز جا داره تا به ژاپن برسه به همين خاطره....
1394/6/2
خیلی خوبه عکس های بامداد
1394/6/3
دیگه GTR اصلا جای هیچ بحسی نداره یکی از بهتریای دنیا بوده و خواهد بود.با تشکر از سایت بروز خودرو بانک.
1394/6/9
واقعا هیولاست من بیشتر با حداکثر شتابش حال کردم کجا میشه همچین هیولایی رو سوار شد
1394/6/18
به نظرتون خودروسازهای ما از این ماشین ها خبر ندارن؟؟؟!!!
شایدم واقعاً دسترسی به اینترنت ندارن!!
آخی ... خب حق دارن خودرو بی کیفیت با ظرفیت بالای کشتار جمعی بسازن
از صنعت خودرو سازی جهان خبر ندارن
1394/6/25
سلام ممنون بابت تستتون. فقط بعضی جاهای متن اطلاعات غلط بود. مثلا GTR در کلاس خودش بهترین شتاب را ندارد و کاملا در برابر Porsche 911 Turbo و Turbo S مغلوب می شود.
اون نمونه هایی که می بینید شتابشون خیلی بالاس و خیلیها فیلمهاشو تو Youtube دیدن، همه تقویت شده هستند وگرنه GTR استاندارد حتی مدل نیسمو 600 اسبی در تست اخیر موتور ترند از پورشه 560 اسبی کم آورد.
با تشکر از سایت خوبتون.
با نظر کیانا هم موافقم توش واقعا در حد اسم سوپراسپرت نیست کیفیت قطعات داشبورد آدمو یاد خودروهای اکونومی میندازه.
1394/9/21
عزیزم قضیه اینجاست که شما بتونی یه موتورو تا اون حد تقویت بکنی.الان گالاردوی 1800 اسب بخاری تیونینگ کردن ولی هر بار که اومدن تست بگیرن یه مشکلی پیش اومد و اخرین بارم اتیش گرفت...همچنین یه پرشه رو نتونستن بیشتر از 1200 اسب تیونینگ کنن چون موتورش این کششو نداشت.
1394/11/9
تعصب بیجا و بیدلیل شما روی 911 از اسمتون مشخص است.اولا اینکه شتاب 2.8 ثانیه این خودرو ثبت شده دیگه خود برنامه تاپ گی یر هم بررسی کرد.دوم اینکه بحث مقایسه نیس اما این خودرو با بوگاتی ویرون مقایسه میشه شما برو ببین درگاشونو بعد 911 با چی مقایسه میشه؟؟؟؟؟پورش 911 از خیلی از ماشین ها اعم از 458 یا ار8 خورده اما جی تی ار همه اینارو له کرده....بهتره یه تحقیق بکنیم بد بیایم نظر بدیم ممنون
1394/12/13
وقت خوابت گذشته دوست عزیز داری هزیون میگی
نیسان جی تی ار کجا پورشه کجا فازت چیه عمویی نیسان با بوگاتی داره مقایسه میشه اونوقت تو از یه موتور تنفس مصنوعی توربو صحبت میکنی؟
1396/4/20
شما همون پورشه رو سوار شو این ماشینی هست که بیشترین لذت سرعت و شتاب رو میده هر کدام از دنده ها رو از دنده های 1 تا 3 رو در کمتر از یک ثانیه عوض میکنه یعنی دور موتور در عرض کمتر از یک ثانیه میاد میچسبه بالا و سریع میره دنده بعد اون هم با اون صدای دلنشین و جذاب توربو که فوق العادس
واقعا عالیه و حرفی برای گفتن باقی نمیزاره ...........
1394/7/6
سلام لطفا فيلم تست اين گودزيلا رو تو سايت بزاريد ممنون
1394/8/5
احترام خاصی برا نیسان gtr قائلم.ولی عشق ب موستانگ برا من همیشگیه....
1395/9/25
پرچمت بالاست آقا علی. منم مثل توام. عشق موستانگ. یه پلاک منطقه 2015 زیر پامه ولی به این جی تی ار لامصب خیلی احترام میدارم. واقعا ثابت کرده از هیچی میشه به همه چی رسید. کسایی که این ماشینو میکوبن برین تست ترمز این ماشینو رو دریاچه یخ زده با سرعت بالای 250 ببینید. حرفی برای گفتن باقی نمیذاره.
1394/11/27
سال هاست منتظرم بیا فدات شم
1394/12/22
قاتل 911!!!
1395/3/28
سلام.ممنون از سایت بسیار عالیتون.اگه امکانش هست از تست این خودرو فیلم هم تهیه میکردین.بازم ممنون از سایت عالیتون.خدا قوت به همه شما
1395/6/17
ماشین باید خوشگل هم باشه .. با بیرونش میشه ساخت اما داخلش واقعا مضخرفه
1395/7/24
1. مزخرف نه مضخرف
2. رفیق این یه ماشین اسپرت هستش نه یه سدان لوکس خانوداگی
1395/6/19
عاقا من به زودی میخوام یک gtr ارس پلاک خریداری کنم لطفا راهنماییم کنید با تشکر از سایت خوبتون
1395/7/3
گودزیلا رو عشقه خودم عاشقشم..اما مطمئن باشید توان برابری با سیستو المنتو رو نداره هرچنددقابل مقایسه نیست از قیمت تا حجم قدرت موتور اول سیستو بعد گودزلا ...
1395/8/30
قاتل سوپر اسپرتهای پر ادعای اروپایی ....درود بر گودزیلا
1395/10/28
جالبه با يه موتور ٦سيلندر و حجم٣٨٠٠يه همچين تواني داره كه جلوي لامبو و فراري كه ١٠سيلندر هستن قد اعلم كنه اين يعني هنر و مهندسي خودرو
1395/11/23
اونايي كه ميگن داخل ماشين خوشگل نيس و عقربه هاي كيلومتر قديميه و ...اينو با پورشه و بي ام و ... مقايسه ميكنن،اين ماشين واسه يه بچه سوسول ساخته نشده با زيدش توش بشينن سلفي بگيرن.اينو ياكوزاهاي ژاپن سوار ميشن.ماشين لاااااااتيه وحشيه ❤
1396/3/21
شما هایی که می گین این ماشین بده . هیچی نمی فهمید من یه عشق ماشین مکانیک خودرو هستم که همه این سوپر اسپرت هارو برسی کردم محصولات فورد پورشه و نیسان و مکلارن بهترین ها هستنده چون با کمترین مصرف بیشترین بازدحی رو میدن مثلا : بوگاتی ویرون 16 سیلندر هست که برای خودش یه هیولاست ولی نیسان 6 سیلندر میتونه با بوگاتی یا اونتادور مقایسه بشه فکر کنید . موتور بو گاتی دوبرابر نیسان ولی قدرتش دو برابر نیست اگه نیسان موتور بوگاتی رو میساخت چی میشد؟
1396/3/21
تازه قیمت این نیسان خوشگل فقط 100هزار دلار ولی قیمت بوگاتی یک ملیون دلاره این اصلا چیز خوبی برای بوگاتی نیست ماشین فقط یا آلمان یا ژاپن پورشه و نیسان بقییه همه به فکر سود خودشون هستن وفقط فورقون میسازن به قیمت خون باباشون به مردم میفروشن ماشینای نیسان مخصوصا قدیمی هاش احساسی هستند و انگار دارن بهت می گن بیا بریم عشق کنیم توجاده ها تنها منو تو...
1396/6/17
جی تی ار هشت سیلندر مدل نیسمو اگه درگشو دیده باشید لامبو اونتادور هم بهش نمیرسه چون شتابش زیر 2ثانیه هست بعضی ها هم که جی تی ار رو با 911مقایسه میکنن این دو تا رو نمیشه مقایسه کردم چون فرقه زیادی دارن با 918کم زیاد میشه هر کی موافقه لایک کنه
1396/7/9
سلام و تشکر از سایت عالیتون..
نیسان اگ خودرو میسازه خودرو میسازه ن فورقون چرا خیلی دور بریم فقط کافیه ی نگاه ب ماکسیما بندازی ک ساده ترین و معمولی ترین خودرو نیسانه ک از رده هم خارجش کرده تموم خودروهای هم سطح خودشو قورت میده...ب این میگن قدرت و اقتدار خودروسازی
1397/2/4
از اولش هم عاشق این ماشین هیولا بودم.ای کاش منم میتونستم یه پا به پدال اون ماشین بزنم😢
1398/3/30
من که میدونم تو زندگی بعدیم به یکیش میرسم و به اینم نمیرسم حداقل یه اسکای لاین جی تی ار r34 باشه :"(