موضوعات داغ

شروع آتش بازی لوتوس در ایران، لوتوس Evora S

8 شهریور 1394

عکس: بامداد صفائیان

نوشته: محسن آل طه

مقدمه

باید لوتوس را یکی از معروف ترین شرکت های بریتانیایی بدانیم. شرکتی که از نظر تکنولوژی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و مدال های مختلفی که در مسابقات فرمول 1 توسط تیم Team Lotus کسب شده مهر تاییدی بر این موضوع است.

معمولاً لوتوس علاقه ای به تولید خودروهای معمول شهری ندارد و تنها در سگمنت خودروهای اسپرت دو نفره کار می کند و حقیقتاً کار خود را نیز خوب بلد است! لوتوس را بیشتر با دو مدل معروف Elise و Esprit می شناسند و این شرکت در تولید خودروهای سبک با هندلینگ عالی تبحر خاصی دارد.

البته بخت و اقبال نیز با لوتوس آنچنان یار نبوده و همانند بسیاری از شرکت ها اعلام ورشکستگی کرد و حال توسط شرکت مالزیایی DRB-HICOM خریداری شده که البته همین انتقال باعث دمیده شدن روح تازه ای در این شرکت و ادامه تولید محصولات قدرتمندی مانند Evora شده است و کارخانه های خود را در کشورهایی نظیر آمریکا، مالزی و چین گسترش داده است.

اگرچه ممکن است لوتوس همانند دیگر رقیبان به تولید خودرو مشغول نباشد، اما این شرکت آنچنان از نظر دانش در سطح بالایی قرار دارد که در پروژه های مختلفی همکاری های جدی با دیگر شرکت ها دارد و به عنوان مثال می توان به همکاری در تولید شاسی استون مارتین DB9، همکاری در سیستم تعلیق تویوتا سوپرا، همکاری در تولید پیشرانه و شاسی جگوارCX-75 (که باعث تولید موتور فوق العاده قدرتمند 1.6 لیتری توربو و سوپرشارژ با توان تولید 500 اسب بخار شد) و یا حتی همکاری در بهبود هندلینگ و فرمان پذیری هیوندای جنسیس 2015 اشاره کرد.

حال پس از این مقدمه در مورد شرکت لوتوس به ایران می آییم، جایی که قرار است ایلیا موتور برای اولین بار روح این شرکت را در خیابان های ایران بدمد و در همین راه شروعی طوفانی داشته است. لوتوس Evora S خودرویی است که در اواخر هفته گذشته برای عرض اندام به رقیبان وارد کشور شد و به همت این شرکت تستی در داخل پیست آزادی برای آن ترتیب داده شد. البته همانطورکه می دانید در این زمینه ها ما اصلاً صبور نیستیم و نتوانستیم تا روز تست صبر کنیم و درست فردای ورود این خودرو نیز خود را به آن رسانده و یک بررسی اولیه از آن داشتیم.

طراحی ظاهری

اگر دقت کنید تمامی محصولات لوتوس از یک نوع امضا تبعیت می کنند. محصولاتی مانند Elise، Exige و یا حتی همین Evora همگی از یک نوع طراحی خاص استفاده کرده اند و این شرکت سعی کرده تا شخصیت خود را در تولید تمامی فرزندانش حفظ کند.

با یک نگاه کلی متوجه می شوید که Evora S از یک طرح ساده، شکیل و در عین حال اسپرت بهره برده و اگرچه چهره اش به اندازه پیشرانه اش عصبانی و وحشی به نظر نمی رسد، ولی به سختی می توان از طراحی آن ایرادی گرفت.

جلو پنجره کوچک، چراغ های کشیده و طرح درپوش موتور به صورتی است که می گوید لوتوس قبل از هر چیز به دنبال عملکرد خودرو بوده و هر قسمت به صورتی طراحی شده که Evora S بتواند بهترین کارایی را از خود داشته باشد.

از کنار که به خودرو نگاه کنید خطوط شکسته و تیز زیادی را خواهید دید که به صورت هماهنگی روی بدنه قرار گرفته اند و بسیاری از این خطوط به عقب خودرو نیز امتداد پیدا کرده اند. اما با نگاه به عقب خودرو به یکباره طراحی قدیمی Elise به یادمان می افتد و کاملاً مشخص است که با وجود طراحی مدل جدیدی از خودروی لوتوس، این شرکت به دنبال حفظ اصالت و امضای خود بوده و حاضر نبوده بخاطر تولید خودرویی جدید همه چیز را زیر پا بگذارد.

اما اجازه دهید دو موضوع را همین جا در مورد خودروی مورد تست مشخص کنیم. یکی اینکه بال موجود روی این خودرو در نسخه استاندارد روی آن نبوده این بال توسط مالک روی آن نصب شده و دیگر اینکه کیت اگزوز نصب شده نیز با نسخه استاندارد متفاوت است که صد البته هر دوی آنها جذابیت و رانندگی این خودرو را دو چندان کرده است. مخصوصاً در مورد کیت اگزوز که صدای طنین انداز آن از فاصله بسیار دور دلهره ای در دل پیاده سواران ایجاد می کند و وقتی Evora S از کنار آنها می گذرد و با اگزوز آن روبرو می شوند، تازه صدای اصلی، موجی در آسفالت ایجاد می کند و برای چند ثانیه ای تمامی خیابان را به سوی خود مبهوت می کند.

تست و پیشرانه

اگر سری به سایت رسمی لوتوس بزنید، متوجه می شوید که این شرکت Evora را در نسخه های 400، SR، S و GT4 عرضه کرده که همانطورکه گفتیم مدل مورد تست نسخه S است. روی این نسخه یک پیشرانه 6 سیلندر VVT-i با 24 سوپاپ به حجم دقیق 3456 سی سی در وسط خودرو قرار گرفته که به کمک سوپرشارژ نصب شده و گیربکس BOSCH Electronic Differential Lock نیروی 345 اسب بخار در 7000 دور در دقیقه و 400 نیوتن متر گشتاور در 4500 دور در دقیقه را به چرخ های عقب منتقل می کند.

این نیروی فوق العاده هیجان آور، Evora را در رده خودروهایی مانند پورشه کیمن S قرار می دهد و جای تعجب نیست که شتاب صفر تا صد کیلومتر آن تنها 4.7 ثانیه باشد (با گیربکس خودکار) و این سرعت را تا حداکثر 269 کیلومتر در ساعت ادامه دهد.

قطعاً مهار این نیرو اصلاً کار ساده ای نیست و به همین دلیل در روز تست و داخل پیست آزادی این لوتوس خوش استیل به دستان هنرمند آقای نادر جعفری، قهرمان مسابقات دریفت، سپرده شد تا بتوان آنطورکه شایسته این خودرو است لاستیک ها را به دود تبدیل کند!

البته آقای جعفری نیز در تست این خودرو از هندلینگ بالای آن تعریف کردند و گفتند که با وجود اینکه قدرت زیادی به چرخ های عقب منتقل می شود و توقع براحتی لیز خوردن آن وجود دارد، اما باز هم چسبندگی این خودرو ستودنی است و فرمان پذیری فوق العاده ای دارد.

یکی از نگرانی هایی که در مورد خودروهای پرحجم وجود دارد، مصرف سوخت بالای آنهاست اما همین جاست که تکنولوژی خود را نشان می دهد و با وجود 6 سیلندر و آن هم با حجم بالا مصرف سوخت این خودروی اسپرت تنها 6.9 لیتر در خارج از شهر، 14.4 لیتر در شهر و 9.7 لیتر به صورت ترکیبی است که حتی کمتر از بسیاری از خودروهای معمول 4 سیلندری بازار است!

لوتوس در ایران

به پایان سخن می رسیم. به لطف(!) ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی سی، فعلاً امکان ثبت سفارش برای مدل Evora S وجود ندارد ولی ایلیا موتور قرار است به زودی مدل Elise را برای آغاز و دمیدن بر شیپور جنگ وارد کند و این مدل نیز با وجود قرار گرفتن در سطحی پایین تر از نسخه Evora S، برای خود غولی قدرتمند محسوب می شود.

در هر صورت وارد شدن یک نمونه Evora S برای آتش بازی و شاخ و شانه کشیدن برای حریفان توسط این شرکت در نوع خود بسیار جالب و قابل تقدیر است و امیدواریم واردات و عرضه نسخه های مختلف Elise نیز به خوبی انجام شود تا شاهد حضور این خودروی معروف و مدرن در خیابان های کشور باشیم.

44 عکس

نظرات کاربران

57 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/6/8
عالی بود خودروبانک واقعا گل کاشتی....
مرسی.
1394/6/8
عجب جیگریه
1394/6/8
یعنی کف کردم!
عجب ماشینیه!
شماهام خفن شدینا! ترکوندید عالی بود
با اون فیلم دریفته خیلی حال کردم :)
1394/6/8
اولاً باید بگم خیلی کارتون درسته، شنیده بودم یک لوتوس اومده ولی نمی دونستم چی و کجا، شماها رفتین تستش هم کردین و فیلمش رو روی سایت هم گذاشتین، عالی هستین
دستتون درد نکنه
اگه مدل الیسه بیاد معلومه چقدر قیمت خواهد داشت؟
1394/6/8
خیلی هم عالی ، اما اسم اون حرکت هایی که تو ویدیو زدید دریفت نبودا !
1394/6/8
آقا من باورم نمیشه
یعنی لوتوس میاد ایران؟؟؟
1394/6/8
چه عکسایی دمتون گرم

کی میاد تو خیابونا؟؟؟ کسی میدونه؟
1394/6/8
Ajab dduuuudi zade
fogholadas in mashin
tarahi dakhelesh bi nazire
1394/6/8
تجربه نشون داده وقتی خودروبانک میگه فلان ماشین در فلان زمان میاد، یعنی میاد
1394/6/8
دیزاین داخل ماشین واقعا بیظیره
از لحاظ طراحی بیرونی هم چیزی از سوپر اسپرت های روز دنیا کم نداره.
واقعا اگه بذارن درست وارد بشه یه کار استثنایی هست

و من هنوز دارم به طراحی عقب این ماشین نگاه میکنم
1394/6/8
من راجع به زیبایی این خودرو حرفی ندارم. تصاویر کاملا گویا هست
اما از لحاظ فنی من مطمئم خیلی ها بیخیال کیمن میشن.
1394/6/8
اووووووف
چه کرده خودروبانک
من توی اینستاگرام دیده بودم که قراره لوتوس بیاد
ولی فکرمیکردم شوخی باشه
امروز اومدم سایتتونو دیدم یه لحظه شوکه شدم
واقعا اومده و تست هم شده Evora
بابا ایولا دارین
مرسییییی بابت این گزارش
1394/6/8
radif 3 az ballaaa
axe 2 az samte rast
bebiniiiiid o lezzat bebarid faghat
1394/6/8
Z4 عشقه!
1394/6/8
کاش میشد یه فیلم بررسی بسازید ازش
1394/6/8
سلام
ضمن تشکر از گروه خودروبانک
باید عرض کنم که ایلیا موتور مدتهاست که تبلیغات رو پیرامون لوتوس آغاز کرده، مخصوصا در فضای مجازی.
اولین نمایش عمومی برای خبرنگاران هم روز جمعه برگزار شد که نشان از اهمیت گروه وارد کننده به مخاطبان داره
در نهایت هم به نفع آنها خواهد بود چرا که به شناخت بیشتر مردم و دوستداران عرصه خودرو کمک میکنه و هر چقدر شناخت مردم از یک خودرو بیشتر باشه اون خودرو در بین رقبای خودش موفق تر خواهد بود
موفق و پیروز باشید
1394/6/8
موافقم
مردم هرچی بیشتر بشناسن یه ماشینو بیشتر بهش بها میدن
مثلا ماشینهای خوبی مثل هوندا سیویک و آکورد و رنو سفران بخاطر اینکه خوب معرفی نشدن، خوب هم جانیفتادن
1394/6/8
BIG LIKEEEE
1394/6/8
yekan shulughesh kardinaa
in mashin raghibe porsche nist
1394/6/8
استاد GERMANY
ماشینای لوتوس امتحانشو پس داده
1394/6/8
رنگ زرد این ماشین خیلی نازه
1394/6/8
البته سليقه ايه ولي من هيچ وقت از لوتوس خوشم نيومده
تو بازي هاي ماشين سواريم هميشه لوتوس ماشينه كه از همون اول ازاده اگرم نباشه با برنده شدن تو اولين مسابقه اولين ماشيني كه ازاد مي شه لوتوسه....
1394/6/8
توی بازی gt racing 2 باید بری تو کلاس s تا بتونی لوتوس اوورا رو ببینی که باید کلی بازی کنی تا بتونی بگیریش ....و توی بازی nfs undercover هم تقریبا اخرای بازی لوتوس الیس باز میشه....چون دیگه بازی نمیکنم بقیه بازی هارو اطلاع ندارم... لوتوس مگه مسخرس . یه ماشین خیلی خاصه
1394/6/9
سعيد جان حق با شماسا قطعا ماشين خاص و فوق العاده آيه منم فقط نظرمو گفتم خيلي خوشم نمي اد ازش
بازي هاي جديد و اطلاع ندارم چون ديگه شرايط بازي كردن رو ندارم قبلنا توي most wanted و يه بازيه ديگه كه يادم نيست و اون قديما بازي مي كردم از همون اول ازاد بود....يا علي
1394/6/8
ممنون از سایت خوبتون انشاالله بررسی های بیشتری از ماشین ها انجام بدین
1394/6/8
لاستیک ها عقب جلو میخواد عقبا حسابی صاف شدن...
1394/6/8
مرسی خیلی خوب بود
1394/6/8
قیمتش حدودا چند در میاد؟با این مشخصات قطعا زیر 500-600 میلیون که نیست...اگر هم باشه زیر این قیمت نمیدن!
1394/6/8
توی گوگل عبارت لوتوس الیس را سرچ کنید ببینید که الیس هم یه خودروی زیبا هست و با ورود حسابی سرو صدا میکند
1394/6/8
آقا چرا تو مقاله ننوشتید که ام جی هم انگلیسیه؟ الان ام جی دوستان میان شاکی میشند که... ;)
1394/6/8
موتور این ماشین موتور 3.5 لیتری معروف تویوتا هست،طراحیش بسیار دوست داشتنی و اصیل هست بخصوص عقب خودرو بسیار دلرباست.
با تشکر از خودرو بانک.
1394/6/8
باتشکر فراوان از سایت خودرو بانک که همیشه عالی هست ولی مشکلاتی که داره یکی اینکه هر روز مطالب روزانه ی کنی میزاره دوم اینکه کلیپ های بررسیشو دیر به دیر میزاره که اگه این دو ایراد برطرف میشد بهترین سایت خودرویی میشد.
لوتوس عالیه و حرفی درش نیست.ولی ببینید چقدر ظلم میشه به مردم با قانون خیلی خیلی مسخره ی ممنوعیت واردات بالای 2500 سی سی و این حق مردمه که سوار همچین ماشین هایی بشن.حالا این نه اوریون جنسیس لندکروزر پرادو سانتافه گرند ووو چندین خودروی دیگه.شاید اگر میشد واردات محصولات نابی مثل نیسان و اینفینیتی هم ممکن میشد چون اکثر ماشین های خوبشون بالای 2500 سی سی حجم دارن.کاشکی لاقل کیفیت بنزین خوب بود تا مدل توربو وارد میشد با این کیفیت بنزین موتور ماشین توربو دچار آسیب های جدی میشه.چرا ما باید محروم باشیم؟این نخریدن خودروی صفر اعتراضی به این قانون خیلی چرت هم میتونه باشه.نمیخریم تا هم بعضی به ظاهر خودرو ساز ها برشکسته بشن و با برشکسته شدنشون تعرفه واردات برداشته بشه یا لاقل کمتر بشه که قیمت ماشین وارداتی هم بیاد پایین و هم اینکه شاید واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی هم آزاد شد.چرا باید پول بی زبون رو بدیم و یه ماشین مال 30 سال پیش با بد ترین کیفیت و بیشترین قیمت رو بگیریم؟مگه چه گناهی کردیم؟مسلمون نیستید شما مگه؟اصلا در شان و جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران و ایرانی نمیگنجه که این دو گاری ساز در اون باشند و این جوری به مردم ظلم کنند و بکشند خانواده و اطرافیان ملت رو بابت مفت خواری خودشون.و گردنشون هر روز کلفت تر بشه و قیمت رو بالاتر ببرن.ملت نخرید ایران رو دوست داری خانوادتو دوست داری فرزندت و آیندش برات مهمه نخر.غیرت داشته باش.به ملتت پشت نکن.خودروبانک خواهشی که ازت دارم اینه که پیاممو بزاری توی سایت.
1394/6/25
دوست عزیز مایه دار من که کیخای اینفینیتی بخری. برشکسته نه ! ور شکسته!
1395/10/14
دیگه اینقدرم بالا نرو همین که مثل بقیه جاها ماشینای مناسب مثل سرلوحه یا اپتیما باشه کافیه
1395/10/14
ببخشید سراتو
1396/11/19
چرا "بالا نرو" محمد عزیز ؟؟؟؟!!!!
ده برابر مردم دنیا واسه پول درآوردن جون میکنیم یک پنجم درمیاریم سه برابر پول ماشین میدیم باز از نظر شما هنوز حد وسط از سرمون زیاده !!!!!
1394/6/8
با سلام ممنون بابت مطالب سایتون به خصوص همین بخش تجربه رانندگی
خواهشن
یه تجربه رانندگی از پرادو 6 سیلندرسال2009 تهیه کنید
1394/6/8
در پس بی ام و.پورشه و....قرار می گیرد. از هر لحاظ(با من هم بحث نکنید)
1394/6/8
در حدی نیستی باهات بحث کنیم...هر جا صحبت از هندلینگ فوق العادست لوتوس داره اونجا چشم بسته بقیرو پشت سر میزاره و با تمام احترامی که برای بی ام دبلیو و پورشه دارم ولی تو هندلینگ به گرد پای لوتوس نمیرسن...
1396/1/11
سعید آفرین جهان سومیتو به همه ثابت کردی.
درسته منم جهان سومیم ولی کاری نمیکنم که همه بدونن و بهم بخندن :)
ولی به هر حال باید تفاوت ادم ها مشخص بشه دیگه
1394/6/8
ممنون از عوامل تهیه ی این تست و بررسی
1394/6/9
مشکله ایرانی ها اینه که توی ایران چون وارداته ماشین بعد از انقلاب تعطیل شد و روابطه ایران با انگلیس قطع شد و فقط ی چندتا ماشین آلمانی مسله بنز و ب م و رو دیدن فکر میکنن اینا بهترین هستن حقم دارن چون توی این سالها اصلآ خودروهای انگلیسی توی ایران بازاری نداشتن و وارد نشدن .در صورتی که واقیت چیزه دیگست , خودروهای انگلیسی مثل jaguar , Aston artin, Bentley, Landrover , lotus , Mclaren Rolls Royce, و غیره ..... حرفه اول رو در دنیا میزنند ,
1394/6/9
مشکل دیگه خود سایت های به اصطلاح تخصصی هستند که گزینشی عمل میکنند مثلا لوتوس رو همچنان انگلیسی میگویند هر چند که ورشکسته شده و شرکت مالیزیایی خریدتش ولی ام جی رو سابقه قوی تری از لوتوس دارد را چینی اعلام میکنه هر چند که شرایط واگذاریش یک پله بهتر از لوتوس هست و فقط مالکیت سرمایه گذاریش به سایک چین واگذار شده .
اینجاست که این سوال مطرح میشود که مگر در بررسی کارشناسی و تخصصی 2x2 مگر نباید بشود 4 ، چرا در برخی جاها میشود 5 و جای دیگر میشود 2 ؟!!!!
مشکل ما اینجاست که ارزش کار تخصصی را با سیاست و پول آمیخته کردیم.
میدانم که خودروبانک نظرم رو ثبت نمیکنه
1394/6/9
دوسته عزیز Lotus یک ماشینه اسپرت دست ساز هست که کاملا در انگلیس طراحی و مهندسی میشه و همونجا هم ساخته میشه فقط سرمایه گذار و مالکیتش رو واگذار کرده و این ربطی به اصل کار نداره ,
اما MG رسما در انگلیس کارشو تعطیل کرد و بعد ازینکه خته تولیدش بعد مثلن ۹۰ سال در انگلیس تعطیل شد , چین امتیازه تولیدش رو گرفت و خته تولید زد , درسته ماشینه MGهنوز در انگلیس طراحی میشه ولی خته تولیدش در انگلیس نیست . و جزو ماشینهای کاملا اقتصادی و ارزون بحساب میاد که همه بتونن بخرن ,
1394/6/9
ارمین جان، در خصوص برند ام جی و لوتوس وجه مشترکات زیادی وجود دارد. از جمله فروخته شدن سهام ام جی به سایک و فروخته شدن سهام لوتوس به پروتون مالزی، سهام لوتوس سال 1996 به پروتون سپرده شده .
هر دوی این خودروساز ها تخصص در خودروهای مسابقه ای داشتند، و هر دو در چین و تایلند هم تولید می شوند. دفتر هر دو شرکت در کشورهای مادر سر جای خود باقی مانده و کارخانه های سابق هم همچنان در کشور مادر فعالیت می کنند.
تمامی طراحی، مهندسی و تولید نمونه اولیه هم در شرکت های اصلی انجام می شود.

مدیر عامل هر دو شرکت (ام جی و لوتوس) پس از خرید سهام تصمیم گرفتند تا کلیه فعالیت ها مجدد توسط تیم اصلی در کشورهای مورد نظر وظیفه طراحی و تولید را در دست بگیرند، با این تفاوت که سیاست سایک طوری بود که تصمیم گرفت خودروهای خانوادگی و اقتصادی برای فعالیت مجدد و رقابت پس از چندسال عدم فعالیت درنظر بگیرد. و حاصل این تصمیم دو محصول ام جی 3 و ام جی 6 بود که در سایت ام جی تمامی اطلاعات موجوده.

تنها نکته ای که هست، باید توجه کرد بازار عرضه محصولات لوتوس بسیار کوچک است، زیرا فقط در واقع خودروهای لوکس مسابقه‌ای را تولید می‌کند و از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۹۵ تنها حدود ۵۰٫۰۰۰ خودرو ساخته است و به علت خاص بودن و گران قیمت بودن، کاملا با ام جی متفاوت است.
کیفیت محصولات ام جی نسبت به رقبا یکسان و مناسب است اما اگر قصد سنجش با بزرگان خودروسازی انگلستان داشته باشیم، اصلا قابل مقایسه نیست و نباید با نگاهی که به محصولات لوکس و سوپر اسپورت خودروهای بریتانیایی دارید به ام جی هم نگاه کنید. اما ام جی با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی از دانش و تجربه قدیمی خودش استفاده می کند که باعث شده خودرویی در این کلاس چندین معیار خوب را در کنار هم داشته باشد طوری که در برخی جاها قابل مقایسه با کلاس های بالاتر از نظر قدرت و هندلینگ است.
ام جی هم طی سالهای اینده تصمیم به تولید خودروهای اسپورت و کروک را دارد و طبق گفته ها و اخبار مربوط به ام جی محصولات اینده برای رقابت با بزرگان تولید خواهند شد و ام جی قصد بازگشت به دوران قبل خود را دارد.

حالا اگر مبنا سهامدار است که نه تنها در زمینه خودرو مثال های فراوانی موجود است (ام جی، جگوار، لوتوس، ولوو، سانگ یانگ، مینی و...)،حتی در خصوص کالاهای دیگر هم می توان چنین موردی را مشاهده کرد.
اگر مبنا کشور تولیدی است، همین ام جی در تایلند هم ساخته می شود و بسیاری از محصولات خودروهای دیگر حتی لوتوس در کارخانه های مختلف تولید می شوند، برای نمونه حتی برخی محصولات فولکس واگن، ولوو و...تنها مختص به چین و در چین تولید می شوند.

اگر هم مبنا خود شرکت سازنده یا سهامدار است که در سایت اصلی ام جی در انگلستان کاملا این سوال پاسخ داده شده که ام جی چینی نیست و تمامی مراحل توسط شرکت مادر انجام شده و تنها سایک مالک تجاری این برند است. حتی سایت سایک چین هم در صفحه رسمی خود اعلام کرده که تنها مفتخر است محصولات ام جی انگلستان را در کارخانه خود تولید می کند.

حالا تصمیم با شما، خودرویی که کامل از مرحله اول تا اخر توسط ام جی انگلستان تولید می شود و تمامی استانداردهای جهانی را داراست، موتورها و پلت فرم محصولات همان بازبینی شده محصولات سابق ام جی روور بوده و حتی موتورهای تولید شده توسط انگلستان و المان طراحی شده و بازبینی شده چطور می توان چینی نامید!
1394/6/9
آرمین جان ، ام جی یک برند اصیل انگلیسیه که برای حفظ نامش چند سالی هست که تحت مالکیت سرمایه گذاری بزرگترین و قدیمی ترین خودرو ساز چین و نهمین خودرو ساز دنیا قرار گرفته و نباید چینی خطابش کرد ، اگر ساخت چین خورده چون از خط تولید چین وارد ایران میشود ، اگر از تایلند باید ساخت تایلند میخورد و اگر از انگلیس بیابد ساخت انگلیس .
http://mg.co.uk/about-mg/faqs
ARE MGS CHINESE NOW?
No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham.
جواب فوق توسط سایت رسمی انگلیس داده شده است.

نه تنها خط تولیدش در انگلیس متوقف نشده بلکه دفتر اصلی و مرکزی اون در بیرمنگام انگلستان میباشد . در ضمن لوتوس خط تولیدش کاملا به مالزی منتقل شده و در همانجا تولید میشود .
امیدوارم هر کس هر خودرویی دارد از آن لذت ببرد و این فرهنگ رو در جامعه گسترش دهیم و از تحریک یکدیگر و زیر سوال بردن همدیگر بواسطه انتخاب برندهای مختلف خودرویی ، که ما فقط نقش مصرف کننده را داریم ، خودداری و اجتناب کنیم
1394/6/14
خیر دوست عزیز اصلا اینطور نیست.گواه حرف بنده اینکه در خود بریتانیا تعداد ماشین های آلمانی از ماشین های انگلیسی بیشتره وطرفداراش بیشترن.ماشینای آمریکایی هم که اصلا جایگاهی ندارن و به ندرت دیده میشن.تا دلت بخواد بنز میبینی و پورشه
1394/6/9
خودروبانک عزیز
ممنون از سایت خوبتون
بعضی از عکساتون فوق العاده اس ، معلومه ک واسه طرفدارای سایتتون ارزش قائل هستین
1394/6/9
ماشین خوبی که هست ولی به نظر من ماشین های لوتوس اون ابهت رو ندارند
1394/6/9
سلام
از بهترین شاسی سازه دنیا توقع کمتر از این نیست
لوتوس بهترین هندلینگ رو داره و شماره یکه.
1394/6/11
میگم موتورش عقبه چجور خنک میشه.منظورم اینه رادیاتش کجاس
1394/6/11
برنامه چند هفته پیش تاپ گیر رو اگه دیده باشید متوجه شدید که این ماشین در مقابل ماشین های هم تراز خودش یه اشغاله ......
1394/6/14
جولوش رو کپی کردن
1394/6/14
10
1394/6/16
l.o.t.u.s: Lots Of Trouble Usually ُSerious
1394/6/17
لوتوس ماشین خیلی خوبیه ولی به پای رقباش نمیرسه رقبایی مثل فراری و لامبو و مازراتی و........
اخبار ها در مورد امدن لوتوس در ایران میگن که خیلی خوبه و از این بهتر اینه که پلاک ملی هم میگیره و اگر همچین چیزی در کشور ما اتفاق بیفته راهی باز میشه برای ماشین های سوپر اسپرت و لوکس در ایران.
1394/6/24
سلام اگر دیروز به سایت یاهو سر میزدید میدیدید که چقدر نخریدن خودروی صفر توسط مردم نتیجه بخش بوده پس مردم لطفا به نخریدن خودروی صفر ادامه بدید تا نتیجه ی اصلی یعنی ارزان شدن خودرو ( حالا که همه توی یک چیز یک دل شدیم تا آخرش پاش وایسیم ) ممکنه حتی با سیاست خودرور را گرون کنند که مردم به خودشون بگند که خب تا گرون تر نشده بریم بخریم ولی خب نباید گول این نوع سیاست ها رو خورد