موضوعات داغ

سانگ یانگ رکستون G4 یا کیا سورنتو؛ تجربه دو سبک متفاوت از شاسی بلند سواری

12 آذر 1398

مقدمه

شاید برخی تصور کنند کمپانی سانگ یانگ یک برند نوپاست که به تازگی قدرت رویارویی با تیم کهنه‌کار هیوندای-کیا را بدست آورده است. اما قدیمی‌ترها می‌دانند که در گذشته‌های نه‌چندان دور، این خودروساز از برخی جهات حتی جایگاه بالاتری از تیم هیوندای-کیا داشت و با همکاری مرسدس بنز آلمان، ماشین‌های لوکس کره جنوبی را تامین می‌کرد. ولی از آنجایی که در بازارهای آزاد، برخلاف بازار بسته ما، رقابت بسیار نزدیک و نفس‌گیر است، سانگ یانگ تاوان چند اشتباه استراتژیک خود را به بدترین شکل پرداخت و ظرف مدت کوتاهی عرصه را به رقبایش واگذار نمود. حالا چند سالی است که این کمپانی به کمک مالک جدیدش یعنی "ماهیندرا" موفق شده با تغییراتی از جمله اصلاح فلسفه طراحی، جان تازه‌ای بگیرد و یک بار دیگر نامش را سر زبان‌ها بیندازد.

امروز در این مقاله قصد داریم مقایسه‌ای کوتاه میان پرچم‌دار قدر سانگ یانگ یعنی رکستون G4 با یکی از خوشنام‌ترین نمایندگان کیا یعنی سورنتو داشته باشیم. مقایسه‌ای که البته از نظر رده‌بندی اشکالاتی به آن وارد است. مثلاً رکستون که به تازگی و با تاخیری طولانی به مشتریان تحویل داده شده، از نظر سایز بدنه در سگمنت متفاوت و بزرگ‌تری قرار دارد و برخلاف کراس‌اوور کیا، یک شاسی بلند واقعی با شاسی مستقل نردبانی محسوب می‌شود. در واقع این دو ماشین در شرایط عادی نباید مقابل یکدیگر قرار می‌گرفتند اما چه کنیم که محدودیت‌های بازار داخل یکبار دیگر ما را وادار به برگزاری مسابقه‌ای نه چندان استاندارد اما جذاب کرده است. پس لطفاً این بار هم با خودروبانک همراه شوید تا در کنار شما نگاهی نزدیک‌تر به این دو بلند قامت کره‌ای داشته باشیم و ببینیم در این تلاطم بازار خودرویی و گرانی قیمت بنزین، که دل و دماغی برای ماشین‌بازها نگذاشته، کدام یک از این دو نماینده کره‌ای می‌تواند بیش از دیگری نظرمان را به خود جلب نماید.

طراحی ظاهری

هر دو میهمان امروز ما ظاهر خشن و پر ابهتی دارند و به راحتی طرفداران ماشین‌های شاسی بلند را شیفته خود می‌کنند. اما در این بین تفاوت‌های ظاهری بسیاری هم میانشان دیده می‌شود و به نوعی می‌توان گفت که طراحان هر کدام از آن‌ها سلیقه متفاوتی را هدف قرار داده‌اند.

ابتدا نگاهی به نماینده کیا داشته باشیم. خودرویی که در ابتدای حضور در بازار به نوعی زیر سایه برادر خود قرار گرفت و علیرغم تمای جذابیت‌هایش نتوانست در مقابل طراحی مدرن و اغواگرایانه سانتافه خودنمایی کند. اما حالا بعد از گذشت چندین سال همین شکست ابتدایی به نوعی به برگ برنده سورنتو تبدیل شده و در شرایطی که سانتافه بدلیل تعداد بسیار زیاد در خیابان ظاهری تکراری به خود گرفته است، جلوه سورنتو بیش از پیش نمایان گشته و چهره شیک و قدرتی این محصول، خاص‌تر از برادرش به نظر می‌رسد.

اما از اصل ماجرا خارج نشویم. امروز برای مقایسه سانتافه و سورنتو اینجا نیامده‌ایم. در این سمت میدان خودرویی ایستاده که با جثه بسیار بزرگ هیولا مانند و تعداد فوق‌العاده اندک در خیابان بیش از سورنتو سرها را به سمت خود باز می‌گرداند. پس اگر به دنبال ظاهری متفاوت و منحصر به فرد باشید، رکستون بهتر از سورنتو به نیازتان پاسخ خواهد داد. اما به غیر از این مورد، در سایر پارامترهای ظاهری، برتری با سورنتو است و طراحی بی نقص و عامه‌پسند نماینده کیا در مجموع هماهنگ‌تر و زیباتر به چشم می‌آید. خوب البته با توجه به کلاس متفاوت خودروها می‌توان گفت که این قضیه تا حدودی طبیعی است چرا که سورنتو یک کراس‌اوور می‌باشد و قرار است تمامی سلایق را راضی نگاه دارد اما اولویت رکستون به عنوان یک خودرو یک شاسی بلند واقعی، راضی نگاه داشتن سلیقه خشن‌تر آفرودرها است.

با تمامی این صحبت‌ها باز هم جای خوشحالی است که گروه سانگ یانگ بالاخره تصمیم گرفته از ساخت خودروهای بدترکیب و بدقواره دست بکشد و حتی برای غولی مثل G4 هم از عنصر زیبایی مایه بگذارد. نتیجه اینکه فرم عبوس دماغه و قسمت‌های عضلانی کناری رکستون با اینکه از نظر ظرافت و زیبایی به سورنتو نمی‌رسند اما حالت جذابی دارند و تیپ و قیافه کلی اتومبیل مناسب به نظر می‌رسد. البته من همچنان معتقدم که در برخی قسمت‌ها مثل ابعاد ستون C یا فرم چراغ‌های عقب مقداری بی‌سلیقگی و عدم تناسب دیده می‌شود اما اگر نگاهی به طراحی فاجعه بار نسل قبلی رکستون بیندازید، تازه متوجه خواهید شد که سانگ یانگ در امر طراحی با چه پیشرفت اعجاب‌انگیزی روبرو بوده است.

پس در یک جمع‌بندی خلاصه می‌توان گفت که سورنتو خودرو زیباتری است و از هارمونی بهتری بهره می‌برد اما در عوض رکستون G4 پر ابهت‌تر و خاص‌تر است.

طراحی داخلی

حال سری هم به داخل کابین بزنیم. فرم مردانه و پر جذبه رکستون در داخل کابین ادامه یافته و اینجا ترکیب چرم و پلاستیک خوش ساخت با قطعات طرح چوب و خطوط ساده داخلی، حس و حال رویارویی با یک خودرو لوکس کلاسیک را در ذهن تداعی می‌کنند. ضمناً همانطور که از بیرون تجسم می‌شد رکستون کابین بسیار جاداری دارد و از نظر جای پا و سر و فضای صندوق یک سر و گردن بالاتر از سورنتو ظاهر می‌شود. البته در خصوص ردیف سوم صندلی‌ها باید گفت که هیچ کدام از میهمانان امروزمان فضای کافی برای بزرگسالان در اختیار قرار نداده‌اند و می‌بایست این دو ماشین را برای 5 بزرگسال و 2 کودک مناسب دانست.

در طرف مقابل فضای داخلی سورنتو شکل و شمایلی اسپرت‌تر دارد و در برابر حال و هوای کلاسیک رکستون تا حدودی ساده و البته جوان پسندانه به نظر می‌رسد. به نوعی می‌توان گفت که فضای داخلی سورنتو زیبا و ارگونومیک طراحی شده و جای پا و سر مناسبی هم دارد اما در برابر کابین رکستون، در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد.

در واقع برخلاف قسمت بیرونی که امتیاز برتر به سورنتو داده شد این بار باید دست رکستون را به عنوان برنده بالا ببریم.

امکانات

هر دو خودرو از نظر سطح امکانات شرایط بسیار خوبی دارند و با ارائه انواع و اقسام آپشن‌های رفاهی و ایمنی از قبیل: کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، ترمزهای ضد قفل با توزیع یکسان نیرو، سیستم ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، سیستم اتوهلد، کروز کنترل هوشمند، سنسورهای پارک، نمایش فشار باد تایرها TPMS ، برف پاک کن اتوماتیک، رادار هشدار تغییر لاین و پیشگیری از تصادف، نمایشگر مرکزی، دوبین 360 درجه، چراغ‌های هوشمند جلو مجهز به نوربالای اتومات و سیستم چرخش در پیچ‌ها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، روکش‌های چرمی، گرمکن فرمان، تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، صندلی‌های برقی جلو برای راننده مجهز به حافظه، صندوق پران برقی، آینه الکتروکرومیک، سانروف برقی و ... نظر مشکل پسندان را تامین می‌نمایند.

اما در این بین تفاوت‌هایی هم میان این دو دیده می‌شود. مثلا رکستون سقف پانوراما ندارد که البته این مورد برای یک ماشین آفرودی طبیعی است و در طرف مقابل سورنتو از برخی توانایی‌های خارج جاده‌ای دیگر بهره‌ای نبرده که خوب این هم برای یک کراس‌اوور که بیشتر برای زندگی شهری و درون جاده‌ای ساخته شده طبیعی به نظر می‌رسد. از دیگر تفاوت‌ها می‌توان به وجود سیستم ضد واژگونی و ایربگ‌های جانبی عقب در رکستون و سامانه اتوپارک در سورنتو اشاره کرد. البته تفاوت‌های دیگری هم میان این دو وجود دارند که بخشی از آن‌ها بسته به مدل وارد شده به کشور متفاوت می‌باشد.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

پس از اعمال قانون عجیب منع واردات خودروهای با حجم بالاتر از 2500 سی‌سی، بازار شاسی بلندهای درشت هیکل با چالشی بزرگ مواجه شد. در واقع این قانون برای ماشین‌های کوچک‌تر مشکل حادی ایجاد نکرد اما شاسی بلندهای سنگین وزن را به خودروهایی کند و ضعیف تبدیل نمود که بعضاً در جاده‌ها بدست ماشین‌های بسیار ارزان‌تر از خود تحقیر می‌شدند. البته در سال‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن راندمان موتورها (از جمله سیستم تزریق مستقیم سوخت) باعث شده که مقداری از وخامت اوضاع کاسته شود اما با این حال افرادی که تجربه رانندگی با نمونه 6 سیلندر سورنتو یا احیاناً موهاوی 8 سیلندر را داشته‌اند، پس از نشستن پشت فرمان سانتافه یا سورنتو 4 سیلندر 2.4 لیتری حس چندان رضایت بخشی را تجربه نمی‌کنند. البته 188 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور سورنتو، برای رفع نیازهای عادی و حتی سبقت‌گیری‌های جاده‌ای کافی است اما این میزان قدرت برای یک دو دیفرانسیل 1.7 تنی با برچسب قیمتی میلیاردی شتاب چندان دلچسبی ارائه نمی‌کند.

در طرف مقابل اما وجود سیستم پرخوران توربو به یاری رکستون آمده و در نتیجه پیشرانه 2 لیتری G4 علیرغم حجم کمتر، حدود 34 اسب بخار قدرت و 109 نیوتن متر گشتاور بیشتر از سورنتو در اختیار قرار می‌دهد. خوب با توجه به تشابه نسبی گیربکس‌های 6 سرعته و این میزان اختلاف قدرت انتظار داریم که شتاب رکستون با اخلاف معنا داری بهتر از سورنتو باشد. اما نباید از یاد برد که وزن نماینده سانگ یانگ بسیار سنگین‌تر از رقیبش است و به همین دلیل سورنتو همچنان کورسوی امیدی دارد تا بتواند خود را نزدیک به G4 نگاه دارد. در بخش بعدی یعنی تجربه رانندگی مقایسه عملی و دقیق‌تری در این خصوص خواهیم داشت. فعلاً بیایید نگاهی به خلاصه مشخصاتشان داشته باشیم:

مدلسانگ یانگ رکستون G4کیا سورنتو
نوع پیشرانه4 سیلندر خطی4 سیلندر خطی
حجم موتور1998 سی سی2359 سی سی
حداکثر قدرت222 اسب بخار در دور 5500

188 اسب بخار در دور 6000

حداکثر گشتاور350 نیوتن متر در دور 1500

241 نیوتن متر در دور 4000

مصرف سوخت ترکیبی10.4 لیتر در صد کیلومتر10.2 لیتر در صد کیلومتر
وزن2110 کیلوگرم1680 کیلوگرم

تجربه رانندگی

هر دو ماشین ابعاد بزرگی دارند و به همین دلیل برای شهرهای شلوغی همچون تهران کمی دست و پاگیر به نظر می‌رسند. البته برای داشتن خودرویی جادار و راحت که برای مسافرت‌های 7 نفره (5 بزرگسال و 2 کودک) کارآمد باشد این مشکلات تا حدودی طبیعی است. اما در هر صورت باید با محدودیت‌های جای پارک و عبور از معابر باریک آن‌ها کنار آمد و مقداری محتاط باشیم. بخصوص در مورد رکستون که در برخی معابر (مثل پارکینگ‌های عمومی غیراستاندارد) دوربین پیرامونی به فرشته نجات راننده تبدیل می‌گردد.

با تمامی این صحبت‌ها میزان تسلط در قیاس با ابعاد ماشین‌ها قابل قبول ارزیابی شد و در خارج از شهر میتوان لذت واقعی رانندگی با آن‌ها را احساس کرد.

دقایقی سواری با هر دو ماشین کافی است که متوجه شویم تعلیق سورنتو به شکل محسوسی نرم‌تر است. البته در این خصوص نمی‌توان به رکستون هم ایراد چندانی گرفت چراکه ماشین‌های آفرودر با شاسی مستقل طبیعتاً سواری خشک‌تری در قیاس با کراس‌اوورها دارند و در عوض شاسی مستحکم و تعلیق خشن‌تر آن‌ها برای خارج از جاده کارآمدتر ظاهر می‌شود. در واقع فلسفه پیدایش کراس‌اوورها همین بوده که ظاهر یک خودرو شاسی بلند را با کیفیت سورای نزدیک به یک سدان ارائه دهند. پس کوبش‌های بیشتر و سواری خشک‌تر برای خودرویی مثل رکستون G4 تا حدودی طبیعی است و حتی می‌توان گفت رکستون در قیاس با سگمنتی که در آن قرار دارد سواری مناسبی دارد. اما به هر حال اگر استفاده شما عموماً داخل شهر و جاده باشد، درون کابین سورنتو آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

با رسیدن به اولین پیچ سعی کردیم پایداری ماشین‌ها را نیز مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم. در این خصوص باید گفت هندلینگ هر دو خودرو مناسب ارزیابی شد. البته فرمان دادن‌های سریع با ماشین‌هایی با این ابعاد حس چندان فوق‌العاده‌ای به دنبال ندارد اما در هر صورت هیچ کدام از میهمانان امروزمان مشکل خاصی از این بابت نشان ندادند و اگر توقع فرمان‌پذیری در حد یک سدان را از خودرو شاسی بلندتان نداشته باشید شما را ناامید نخواهند کرد. در این بین باز هم مرکز ثقل پایین‌تر و شاسی یکپارچه سورنتو به حرکات عرضی کمتر و احساس تسلط بیشتر در پیچ‌ها منتهی شد. ترمزهای هر دو ماشین هم عملکرد مطلوبی از خود نشان دادند و حس اطمینان کافی را به ما منتقل نمودند.

اگر خاطرتان باشد قول دادیم که در این بخش شتاب و توانایی‌های حرکتی میهمانانمان را هم بصورت عملی مورد مقایسه قرار دهیم. در ابتدا انتظار می‌رفت که رکستون حداقل در آغاز حرکت بدلیل وزن بسیار سنگین‌تر و لگ ابتدایی توربو، شتاب اولیه مناسبی ارائه ندهد و مشابه سورنتو از جا کنده شود و پس از آن رفته رفته از رقیب جلو بیفتد. اما گشتاور فوق‌العاده 350 نیوتن‌متری که آن هم از دور موتور بسیار پایین یعنی 1500RPM در دسترس قرار داشت باعث شد که رکستون G4 زودتر از آنچه فکر می‌کردیم ابتکار عمل را بدست گیرد و در مدت کوتاهی خودش را یک بدن از سورنتو جلو بیندازد. این برتری با افزایش سرعت ادامه داشت و فاصله میان دو ماشین بیشتر و بیشتر شد. البته سورنتو به خودی خود شتاب نسبتاً قابل قبولی دارد و توانایی‌هایش برای استفاده عادی کافی به نظر می‌رسد اما در برابر رکستون حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. بخصوص اگر قرار بر استفاده خارج جاده‌ای باشد که تفاوت میان این دو بیشتر هم خواهد شد.

در خصوص عایق‌بندی داخلی و سکوت کابین هم باید گفت که هر دو ماشین شرایط مطلوبی دارند اما در هنگام شتاب‌گیری سورنتو اندکی بهتر از رکستون آرامش داخل اتاق را حفظ می‌نماید.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که کیا سورنتو برای عموم مردم انتخاب مناسب‌تری است. اول از همه اینکه اکثر افرادی که ماشین‌های شاسی بلند در این رنج قیمتی می‌خرند خیلی قصد به خطر انداختن خودرو در مسیرهای دشوار آفرودی را ندارند و در نتیجه سورنتو با کیفیت سواری برتر داخل شهر و فرمان‌پذیری بهتر در جاده برای استفاده روزمره کارآمدتر است. جدای از این‌ها نماینده کیا چهره عامه‌پسندتری دارد، کنترل ابعادش در شهرهای شلوغ ساده‌‌تر است و از همه مهم‌تر اینکه بنا به دلایلی مثل تیراژ بالاتر عرضه و گستردگی بیشتر مراکز خدماتی اطلس خودرو (در قیاس با رامک خودرو)، از خدمات پس از فروش و بازار دست دوم بهتری بهره می‌برد. حال بماند که کلاً خودروهای تنفس طبیعی سبک وزن مثل سورنتو، البته در شرایط یکسان کیفی، دیرتر از ماشین‌های سنگین وزن توربو مثل رکستون به خرج می‌افتند.

پس اگر تمامی این نکات را در کنار محبوبیت بالاتر برند کیا در کشور قرار دهیم و این را هم در نظر بگیریم که سورنتو در حال حاضر با قیمت مناسب‌تر (در زمان نگارش این متن حدود 950 میلیون تومان در مقابل رکستون 1.1 میلیاردی) در بازار خرید و فروش می‌شود می‌توانیم به این جمع‌بندی برسیم که سورنتو برای اکثریت افراد که هدفشان از خرید ماشین شاسی بلند استفاده روزمره است انتخاب بهتری خواهد بود.

پس با این شرایط باید رکستون را یک بازنده معرفی کنیم؟ خیر به هیچ وجه! اصلاً چه کسی جرات می‌کند به این هیولای ترسناک لقب بازنده بدهد! رکستون یک خودرو خاص مناسب افراد خاص است. کسانی که پرداخت هزینه اضافه برای خرید و نگهداری و افت قیمت بالاتر و مصرف سوخت مقداری بیشتر و این جور چیزها برایشان اهمیت چندانی نداشته باشد و در عوض به ابهت، خاص بودن، ویژگی‌های لوکس و توانایی‌های حرکتی و آفرودی اهمیت بالاتری بدهند. خوب برای این افراد جذبه ظاهری رکستون در کنار فضای کابین لوکس و جادار و شتاب برتر رکستون G4، بسیار مهم‌تر از ویژگی‌های اقتصادی سورنتو خواهد بود. تازه اگر اهل طبیعت‌گردی باشید، نماینده سانگ یانگ همراه به مراتب بهتری برایتان است و به کمک شاسی مستقل و ویژگی‌های آفرودی خاص خود، اکثر کراس‌اوورهای فانتزی را در طبیعت خشن تحقیر خواهد نمود.

پس در یک جمع‌بندی خلاصه می‌توان گفت که خرید رکستون، چالش‌های بیشتری پیش روی شما قرار خواهد داد اما در عوض لذت و هیجان و حس متفاوت بودن بالاتری هم به شما هدیه می‌دهد. اما در عوض داشتن سورنتو علیرغم برخی کاستی‌ها، به شکل محسوسی راحت‌تر، کم هزینه‌تر و کم‌دردسرتر است.

105 عکس

نظرات کاربران

27 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/12
با یک میلیارد یه لندکروز دست دوم مدل 2013 تمیز میشه خرید خیلی بهتره تا اینکه یک میلیار بدی سورنتو بگیری
1398/9/12
نه سورنتو ۱ میلیارد نه لندکروز ۲۰۱۳ بعد کجای دنیا هدف و سلیقه خودروی صفر کیلومتر با خودروی ۷ سال کار یکیه کجای دنیا یه کراس اور ۲.۴ با لندکروز که یه سر و گردن بزرگتر قیاس میشه...
1398/9/12
الان یه دونه جنسیس صفر 2013 سراغ دارم میگه 1200 با این پول دوتا ماشین یکی سوناتا هیبرید و پریوس میشه خرید کدوم بهتره دوتا ماشین به روز یا یک ماشین 6 سیلندر قدیمی
1398/9/12
چرا ذهن شماها تو لندکروز گیر کرده ؟
چرا ملت میرن ۵۰۰ میلیون میدن پرادو ۲۰۰۶ میگیرن که یا سانروف داره یا abs ؟
1398/9/12
راست میگی ولی پول بنزینش باباک ۱۴۰ لیتر و مصرف زیاد با لیتری۳۰۰۰ تومن چون کارت تعلق نمیگیره قطعاتی که پیدا نمیشه و..... بنظرت می ارزه چون سر سال باید پول یه سورنتو بدی بابت این چیزا الان تو این کشور فقط اسم ماشین مطرح نیست
1398/9/12
بیار من میخرم خدایی. کجا میدن لندکروز 2013 تمیز 1میلیارد؟ 2010 رو گذاشتن 1.5
1398/9/13
باشه . انشاله هروقت پولش رو داشتی بیا حرف بزنیم. فعلا فروش خوب سورنتو برتری اونو نشون داده
1398/9/13
قیمت لندکروز مدل2013 دو میلیاردوششصد میلیون تومن هست.
1398/9/13
قطعا سورنتو از همه نظر برای کشوری مثل ایران و معیار های خرید خودرو حاکم در اون بهتره
جی تی لاین سورنتو واقعا طراحی بی نظیری داره
ولی خب من هم موافقم همون طور که که گفتید لندکروزر به مراتب خرید منطقی تری هست
من 2 سال پیش 300 میلیون داشتم و با راهنمایی غلط یا مغرضانه نمایشگاه دار سانتافه خریدم در صورتی که می تونستم سورنتو یا لندکروزر بخرم که هر دو این گزینه ها از سانتافه بهتره
واقعا کیفیت تویوتا بی نظیره بالاخره ماشین جنگه دیگه
1398/9/13
دوست عزیز نظر شما کاملا قابل احترام.
ولی الان با شرایط موجود بازار، هیچ لندکروز با این مدلی که شما فرمودید نیست. الان مدل 2013 با میانگین 120000 کارکرد و تازه با چند لکه رنگ زیر یک میلیارد و هشتصد نمیدن. ولی با این وضعیت بازار خودرو و بنزین و نبود بنزین سوپر به مقدار کافی در جایگاه ها سورنتو نگهداریش ساده تر هستش. همونطور که نویسنده فرمودند G4 واقعا واسه کسانی هستش که از پس هزینه هاش بر بیان. همون لندکروز 2013 که شما میگین واقعا هزینه های مصرفی کمرشکنی داره.
1398/9/13
عمرا با یه تومن لندکروز 2013 بهت بدن،چه برسه تر تمیز و کم کارش...مگر اینکه تصادف شدید داشته باشه
یادش بخیر اوایل این رکستون ها قرار بود 310 تومن باشه...به کجا رسید
1398/9/14
سورنتو ماشینی نیست که بشه بهش گفت شاسی بلند . درسته جادار و بزرگه ولی ارتفاع کمی داره ولی لند کروز هم جاداره هم توانایی آفرود بالا
1398/9/14
دوست عزیز لند کروز 2013 از 900 ملیون تا 1 میلیارد و 300 هست
تویوتا هزینه خیلی کمی نسبت به ماشین های دیگه داره من خودم تویوتا کمری 2007 داشتم جز موارد مصرفی چیز دیگه ای خرجش نشد ولی بستگی به نوع استفاده از ماشین داره
1398/9/12
من درک نمیکنم چرا بعضیا چراغ دنده عقب ماشین رو دودی میکنن؟ دوس دارن ماشینشون شبیه ۴۰۵ باشه؟ عشق ۴۰۵ داری برو بخر اینکارا چیه؟
1398/9/12
به قول جرمی کلارکسون خرید خودرو شاسی بلند مثل این میمونه که چهار فصل سال رو کفش اسکی بپوشی به امید اینکه یک هفته در سال می خوای بری اسکی (آفرود بری)
انصافا هیچ لذتی شاسی بلند ندارد
1398/9/13
با احترام خودروهایی مثل سورنتو ، راوفور ، سانتافه ، اسپورتیج و توسان دیگه خز شدن به شخصه برای خاص سواران رکستون G4 رو پیشنهاد میکنم یا فولکس‌واگن تیگوان یه ژرمن اصیل ...
1398/9/13
مقالات رو جوری مینویسید که شرکت ها ناراحت نشن واضحا اخرش با اینکه رکستون حرفی برای گفتن نداره اومدید یه تعریف الکی کردید که فلان و بهمانه ...
م
1398/9/14
من سورنتو بیشتر میپسندم البته نظر شخصیه
1398/9/14
واقعا نمی تونم درک کنم یه میلیارد بدی پای سورنتو نمیگم ماشین بدیه با همون قیمت می تونی یه تیگوان که از هر لحاظ موتور آپشن دوام بهتره. البته اگه نگران توربو یا قطعاتشید میشه یه راوفور یا با هزینه خیلی کمتر یه اوتلندر خرید
1398/9/17
هم برند کیا و هم سورنتو از تمام این ماشینایی که گفتی در حال حاضر بهتر و مورد اعتمادتر هستن، یه خورده مطالعتون رو بیش تر کنید تو سایتای درست حسابی مثل جی دی پاور یا یو اس نیوز یا موتور ترند کار اند درایور و ... متوجه میشی که نه تنها سورنتو بهتره بلکه اسپورتیج نیو هم از تمامی این ماشینایی که گفتید امتیز بالاتری داره و بهتره و کیا هم بعد از جنسیس دومین برند مورد اعتماد و با کیفیت خودروسازی دنیاست برای چهارمین سال متوالی
1398/10/12
با احترام به نظر شخصی شما باید خدمت تون برسانم اگر ماشین خارجی داشتین حتما بین این گزینه ها کیا رو انتخاب میکردین، برای بازار خاص ایران کیا و هیوندای همواره بهترین گزینه هست ، شما یه سری بزنین به نمایندگی های خودروهای غیر کره ای برنین متوجه عمق فاجعه تامین قطعات خواهید شد دوست عزیز!
البته کیفیت و کم خرج بودن ماشین های کیا معروفه .
یه تجربه شخصی هم بگم بر خلاف تصور راو4 اصلا خودروی جان سختی نیست حداقل برای من که با 80 هزار کارکرد کارم به تعویض گیربکس کشید تجربه بسیار بدی بود
در حال حاضر هم اسپورتیج دارم 2 ساله و فقط روغن و فیلتر عوض کردم !
1398/11/18
بابک جان‌ من هم چند تا خودروی خارجی داشتم و تجربیاتم رو میگم و اصلا عادت ندارم حرف الکی بزنم.
از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ سورنتو داشتم بعد دو سالی جنسیس داشتم. سال ۲۰۱۵ هم یه سانتافه خریدم با فاصله کمی هم میتسوبیشی asx. یک سالی هم هست سانتافه رو فروختم و تیگوان گرفتم.
باید بگم به لحاظ سواری واقعا جنسیس معرکه بود و از همه خودروهایی که داشتم بهتر بود. حیف که تعلیقش شکست و اون موقع اصلا یافت نشد مجبور شدم زیر قیمت بفروشم بره. هرچند که هنوز لذت رانندگیش تو وجودمه. بدترین خودرویی که داشتم با اختلاف زیاد سورنتو بود. ترمز اصلا تو اون وجود نداشت و حس ترس پشتش هنوز تنمو می لرزونه اما چون ۶ سیلندر بود واقعا خوش شتاب بود. سانتافه رو فقط به خاطر ظاهر گرفتم ولی همون هفته اول دلمو زد اصلا تو شیب راه نمی رفت. به جرئت بدترین خودروی ده سال اخیرم بود. انگار پشت ۲۰۶ تیپ ۶ نشستی. یه ماه بعدش asx رو گرفتم. عجیب بود برام. اصلا انتظار هم‌چین کیفیتی نداشتم. شتابش در برابر موتور ۲۰۰۰ بدون توربوش عالی بود. تنها اشکالش همون طور که خودتون فرمودید قطعاتشه. این طور نیست که نباشه ولی قیمتش بالاست اما واقعا ارزششو داره. این رو خریدم، سانتافه فقط شده بود خودرویی برای وقتایی که شش نفره قصد سفر داشتیم. همین قدر بگم موقع فروش فقط ۲۰ هزار تا رفته بود. آخر سال ۹۶ با ۱۲۰ میلیون مبلغ اضافه با تیگوان معاوضه کردم. ( یادش بخیر تیگوان ۳۰۰ بود) تیگوان تا ۲ ماه پیش فوق العاده بود اما دو ماهیه که توربوش داره خیلی اذیت می کنه هنوز ۳۰ هزار تا هم نرفته. برای همین asx دوباره شده خودروی اولم. الان هم قصد دارم تیگوان رو بفروشم و یه اوتلندر هیبریدی بخرم. مطمئن باش اگه لذت خودروی ژاپنی میتسو نبود دنبال اوتلندر نمی رفتم.
اینا رو نوشتم که به شما دوست عزیز بگم الکی نمی گم خودرو ژاپنی بلکه فقط بابت ۱۲ سال تجربه استفاده از خودروهای مختلفه که میگم ژاپنی خیلی بهتره.
1398/9/15
دوستان من هم از سورنتو خوشم میاد ولی میگم 1 میلیارد نمیرزه پول اینو بدی
1398/9/17
رکستونم ماشین خیلی خوبیه ولی من عاشق سورنتو ام، بی نظیر این ماشین
1398/9/17
قیمت جهانی شون رو مقایسه کنید و با توجه به سطح خدمات پس از فروش و بازار دست دوم یکی شو انتخاب کنید .
1398/10/22
بحث انتخاب باشه. بابنزین آشغال ایران سورنتو انتخاب معقولتریه
1402/1/18
سلام
تک تک کسایی که تو کامنتا لندکروز و رکستون و سورنتو با ۱ میلیارد نمیخریدن و احمقانه به نظر میومد واسشون، الان بین خرید دنا و ۲۰۷ و تارا با قیمت ۱ میلیارد، موندن
باشد که رستگار شویم