موضوعات داغ

هیوندای توسان بخرم یا کیا اسپورتیج؟

3 آبان 1394

مقدمه

همانطورکه می دانید، این روزها بازار خودروهای شاسی بلند داغ داغ است و در این بین کره ای ها توانسته اند به خوبی افسار بازار را به دست بگیرند. موضوعی که کره ای ها در مورد بازار ایران به درستی درک کرده اند این است که در ایران خودروی خوش چهره با لیست بلندی از امکانات به راحتی فروش می رود و این دو فاکتور را می توانید در هر یک از محصولات دو شرکت مطرح یعنی کیا و هیوندای ببینید که البته از نظر طراحی واقعاً لایق بوده اند و همیشه توانسته اند سطحی بالاتر از سطح معمول بازار را ارایه دهند. در این بین و در سگمنت شاسی بلند متوسط شهری، دو خودروی هیوندای توسان و کیا اسپورتیج همانند دیگر محصولات این دو شرکت به سرعت خود را در بازار مطرح کردند و برخلاف نسل گذشته، نسل کنونی توانست به خوبی خود را نشان دهد و آنچنان خوب و بی دردسر (نسبت به دیگر رقبا) خرید و فروش می شوند که به قول معروف "پول نقد" به حساب می آیند.

با توجه به اینکه هر دو خودرو از نظر قیمتی نزدیک به هم هستند و از نظر فنی و سطح تجهیزات شباهت بسیاری به یکدیگر دارند، همیشه این سوال مطرح بوده که بالاخره توسان بخریم یا اسپورتیج؟ لذا سایت خودروبانک بر این شد تا این دو چشم بادامی شرقی را در کنار یکدیگر بگذارد و به این سوال مهم پاسخ دهد.

طراحی خارجی و کابین

موضوع طراحی و ظاهر یک موضوع کاملاً سلیقه ای است و نمی توان به قطعیت گفت که بالاخره توسان خوش تیپ تر است یا اسپورتیج. اما این موضوع را می توان با یک نگاه کلی به هر خودرو فهمید که توسان در طراحی بیرونی کمی محافظه کارانه تر از اسپورتیج بوده و شاید هدف آن برای سنین بالاتری بوده است. اما در مقابل کیا کاملاً شجاعانه قصد داشته خودرویی متفاوت را وارد بازار کند و باید گفت که در این راه به خوبی هم جواب گرفته و چهره این خودرو مخصوصاً در زمان عرضه یک سر و گردن از دیگر رقبا بهتر و جذاب تر بود. رینگ های بزرگ، طراحی و قوس های جانبی و نوع درب عقب طوری طراحی شده اند که اصلاً نمی توان از آن ایرادی گرفت و یقیناً برای جوانان اسپورتیج می تواند خودرویی گیرا و جذاب باشد.

اما با وارد شدن به کابین داستان کمی متفاوت می شود. موضوعی که در توسان مشخص است طراحی و قرار گیری ادوات به صورتی گویا، مشخص و ارگونومیک است بطوریکه همه چیز سر جایش قرار دارد و به راحتی می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین دید بیرون شما خوب است و به جاده تسلط مناسبی دارید.

این موضوع زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که بعد از توسان وارد کابین اسپورتیج شوید و متوجه می شوید که این کابین نسبت به توسان کمی تنگ و خفه است! اگرچه طراحی داشبورد میانی و آمپر پشت صفحه و ... همگی زیبا و بی نقص هستند اما شما داخل کابینی با دید نسبتاً کم روی جاده قرار دارید و نوع قرار گیری شیشه ها کمی دید را محدود کرده اند. با وجود اینکه ممکن است این نوع قرار گیری داخل کابین و دید محدود شبیه خودروهای اسپرت باشد، اما برای بسیاری از خریداران که از خرید چنین خودرویی قصد استفاده شهری را دارند، دید باز و احاطه به جاده مسئله کمی نباشد.

حال که داخل کابین هر خودرو نشسته ایم بگذارید موضوع دیگری یعنی دید عقب را نیز مطرح کنیم. در اکثر خودروهای شاسی بلند، دید عقب معضلی به حساب می آید و اگرچه در هر دو خودرو امکان نصب دوربین عقب وجود دارد، اما هیچ چیز جای دید شما از آینه میانی را نمی گیرد. یکی از فرق هایی که بین توسان و اسپورتیج وجود دارد دید بهتر اسپورتیج است و نوع قرار گیری شیشه عقب و طراحی سقف به صورتی است که نسبت به توسان دید بهتری نسبت به عقب خودرو دارید.

موضوع دیگری که قبلاً در مورد این دو خودرو مخصوصاً محصولات کیا مطرح بوده، کیفیت پایین اجزای داخلی بود. اما حال باید گفت که کیا در این زمینه پیشرفت خوبی داشته و در این مورد کیفیت اجزای داخلی توسان و اسپورتیج مورد بررسی ما تقریباً برابر بود. اگرچه هر دو هنوز تا رسیدن به محصولات رقیب ژاپنی و اروپایی راهی طولانی در پیش دارند.

فضای بار و سرنشینان

در مورد فضای سرنشینان و مخصوصاً قسمت عقب می توان گفت که تا وقتی دو نفر در عقب باشند مشکلی نیست ولی اگر قصد داشته باشید سه نفر در صندلی های عقب بنشینید برتری توسان نسبت به اسپورتیج مشخص می شود. باید اشاره کرد که همان فضای گرفته با دید محدودی که در جلو برای اسپورتیج وجود داشت، در عقب نیز تکرار شده و دید سرنشینان عقب در توسان بهتر از اسپورتیج است.

در مورد فضای بار صندوق عقب نیز مجدد برتری با توسان است و مقدار باری که می توان در صندوق عقب توسان قرار داد کمی بیش از اسپورتیج است. البته این برتری آنچنان هم پررنگ نیست و اگر بخواهیم کمی دقیق تر به این موضوع بپردازیم، حجم صندوق عقب توسان 1580 لیتر و اسپورتیج 1546 لیتر است که نشان از برتری جزئی توسان نسبت به اسپورتیج در این فاکتور است.

تجهیزات کدامیک کامل تر است؟

در مورد خودروهای کیا و هیوندای، با توجه به اینکه افراد شخصی نیز اقدام به واردات کرده و هر کدام خودرو را با سلایق خود وارد کرده اند، بازار داخل پر شده است از خودروهای مختلف با امکاناتی متفاوت و شاید به راحتی می توان گفت که نمی توان دو توسان و یا دو اسپورتیج را در خیابان پیدا کرد که از نظر امکانات کاملاً شبیه به هم باشند. هر کدام هم برای خود تیپ و اسمی روی خودروی خود گذاشته و آن را فولِ فول نامیده اند! شاید برای اینکه متوجه شوید خودرویی که قصد خرید آن را دارید از تمامی امکانات قابل نصب بهره مند است یا نه، باید مطالعات و تجربیات زیادی داشته باشید و برای خود در این زمینه حرفه ای شوید.

اما در کل و با یک نگاه کلی به لیست امکانات قابل نصب روی هر خودرو می توانید متوجه شوید که در اکثر موارد هر دو خودرو بسیار شبیه به یکدیگر هستند اما بعضی از تجهیزات روی توسان قابل نصب نیست و از این حیث اسپورتیج برتری نسبی به توسان دارد (البته ممکن است از زمان نگارش این مقاله تا زمان انتشار آن که تنها چند روز است همان امکانات نیز قابل نصب شوند و در نمایشگاه های کشور قابل دسترس!). مثلاً روی کیا اسپورتیج سنسور جلو نصب می شود اما توسان در هیچ یک از مدل ها سنسور جلو ندارد. و یا در اسپورتیج آنتن کوسه ای و ساب ووفر وجود دارد ولی روی توسان نمی توانید این دو را داشته باشید. مجدد متذکر می شوم که احتمالاً در همین لحظه بسیاری می گویند که فلان توسان در فلان جا این آپشن را هم دارد که باید گفت "بله درست می فرمایید" و همانطورکه ذکر شد روی تمامی مدل های هیوندای و کیا انواع و اقسام امکانات نصب می شوند.

ولی در یک صحبت کلی، هر دو خودرو از نظر سطح تجهیزات در بهترین شرایط در کلاس خود هستند و اگر برای شما تجهیزات نصب شده یکی از فاکتورهای خرید است، مطمئن باشید که هیچ کدام شما را مایوس نخواهد کرد.

چه پیشرانه ای روی این دو کره ای نصب شده؟

شاید راحت ترین قسمت در این مقاله نوشتن همین قسمت باشد زیرا اگر درپوش موتور را بالا بزنید متوجه می شوید که دقیقاً یک پیشرانه آن هم با عملکردی مشابه روی آنها نصب شده است. روی توسان و اسپورتیج یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه به حجم دقیق 2359 سی سی نصب شده که می تواند حداکثر 177 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 227 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را تولید کند که اگر کمی عمیق تر شویم این موتور از سری پیشرانه های MPi است.

یک موضوع را داخل پرانتز بگوییم که در مقطعی و در مدل های 2012 تعداد بسیار کمی از مدل های اسپورتیج با موتور 2 لیتری توربو GDi با قدرت 267 اسب بخار نیز وارد شده است که راحت ترین راه برای تشخیص آنها وجود دو خروجی اگزوز در عقب خودرو است.

اگر به اعداد و ارقام آنها نیز نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که از این نظر هم بسیار شبیه به هم هستند و شتاب صفر تا صد هر دو تقریباً 10 ثانیه و حداکثر سرعت آنها کمی بیش از 180 کیلومتر در ساعت است. اما ما به این اعداد اکتفا نکردیم و اگر با اخلاق ما آشنایی داشته باشید می بایستی حتماً خودمان هم آنها را تست می کردیم که در نهایت یک درگ برگزار کردیم و می توانید در ادامه آن را مشاهده کنید.

هندلینگ کدامیک بهتر است؟

همیشه یکی از مهم ترین فاکتورها هندلینگ یک خودرو است. خودروی توسان مورد بررسی ما از مدل 2014 بود و تقریباً یک سال کار کرده بود و اسپورتیج مدل 2015 و با کارکرد حدود 6 ماه بود. لذا تقریباً هر دو نو و شبیه صفر کیلومتر بودند مخصوصاً اینکه صاحبان هر دو خودرو از ماشین بازهای خوب و با اطلاع کامل بودند و به خودروی خود حسابی رسیده بودند.

کلید را از صاحبان خوب و خوش برخوردشان گرفتم و تک تک به همراه خودشان شروع به بررسی و تست هر کدام کردیم. موردی که پس از رانندگی و تست هر دو مشخص بود، این است که واقعاً توسان و اسپورتیج هر دو یک خودرو هستند و نه تنها از نظر پیشرانه برابرند، بلکه از نظر هندلینگ و فرمان پذیری تقریباً در یک سطح قرار دارند.

لذا سعی کردیم کمی با موشکافی بیشتری به بررسی هر کدام بپردازیم. همانطورکه گفتیم کیا اسپورتیج مورد تست از مدل 2015 بود و موضوعی که کاملاً عیان بود بهبود سیستم تعلیق آن نسبت به اولین سری این خودرو است. همانطورکه می دانید در سری های اول از اسپورتیج (مدل 2011) سیستم تعلیق آن واقعاً خشک بود اما کیا این مشکل را در سری جدید اسپورتیج رفع کرده و هم اکنون باید گفت که تعلیق هر دو خودرو از نظر نرمی بسیار شبیه به یکدیگر هستند.

اما همانطورکه در قسمت فضای سرنشینان اشاره شد، روح اسپورتیج بیشتر شبیه به خودروهای اسپرت است و می توان گفت که کمی اسپورتیج از نظر هندلینگ برتری نسبت به توسان دارد و خودرو بیشتر در کنترل و دستان شماست. لذا هر قدر در قسمت دید و فضای داخلی توسان نسبت به اسپورتیج برتری داشت اما در قسمت هندلینگ برتری در دستان اسپورتیج است.

یک موضوع دیگری که در این قسمت شاهد آن بودیم عکس العمل سریعتر گیربکس و پدال گاز اسپورتیج نسبت به توسان بود. ممکن است که بگویید این مقایسه با توجه به کارکرد بیشتر توسان به مدت 6 ماه کمی ناعادلانه است اما در هر صورت 6 ماه اختلاف کارکرد نباید آنچنان اختلاف بوجود آورد و در این زمینه نیز اسپورتیج خودرویی سرحال تر نسبت به توسان است و نوعی تنبلی در محصول هیوندایی دیده می شود.

برای اینکه این رقابت جذاب تر شود و همچنین حد این تنبلی مشخص شود، یک درگ نیز برگزار کردیم که مشخص شود برتری عکس العمل گیربکس و پیشرانه چقدر است. برای اینکه درگ کمی بهتر برگزار شود هر دو خودرو سعی کردند در شروع با لانچ حرکت کنند.

فیلم درگ هیوندای توسان و کیا اسپورتیج:

همانطورکه در فیلم بالا دیدید، در شروع حرکت اسپورتیج می تواند به سرعت شروع به شتاب گیری کند و فاصله خود را با توسان بیشتر کند اما این سرعت افزایش این فاصله در ادامه کمتر می شود و توسان با دور گرفتن تقریباً پا به پای اسپورتیج می آید. البته کماکان خودمان اذعان می کنیم که با توجه به کارکرد بیشتر توسان، درگ ما کاملاً در شرایط استاندارد نبود ولی در هر صورت اختلاف هر دو خودرو آنچنان هم نیست و می توان بدون شک در این قسمت برتری را برای اسپورتیج دانست.

بالاخره کدامیک را انتخاب کنم؟

باید گفت انتخاب یکی از بین این دو خودرو کار بسیار دشواری است. این دو را به راستی باید برادرانی نامید که از هر حیث بسیار شبیه به یکدیگر هستند و به جزء ظاهر و طراحی، به سختی می توانید تفاوت های این دو را پیدا کنید.

اگر به بازار آزاد نیز برویم متوجه می شوید که کیا اسپورتیج در رنج قیمتی 146 تا 159 میلیون تومان به فروش می رسد و در مقابل توسان قیمتی بین 142 تا 148 میلیون تومان دارد.

اما در هر صورت باید یکی را انتخاب کنیم و برخلاف تصور قبلی و مشکلاتی که در سری اول اسپورتیج وجود داشت، باید دست این محصول خوش استیل کیا را به عنوان انتخاب بهتر بالا ببریم و اگرچه توسان نسبت به آن دارای برتری هایی است، اما در کل و با اختلافی اندک به نظر می رسد کیا اسپورتیج گزینه ای معقول تر و مناسب تر نسبت به توسان باشد.

در انتها از آقایان مهریار جعفری و فرزان شهریاری کمال تشکر را داریم که خودروها و وقت خودشان را برای تست و بررسی در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند.

125 عکس

نظرات کاربران

130 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/8/3
هر دو ماشین "سعی " کردند که با لانچ حرکت کنند!
1394/8/3
دوستان بهتره پیش از هر اعلام نظری از کسی که عملا از خودروهای شاسی بلند استفاده کرده نظر بپرسید... به هر حال جدای از این یه چیز دیگه رو یادتون رفته بهش توجه کنید اون هم اینه که کوراندو سانگ یانگ از این دوتا خیلی بهتره با اصطحلاک کمتر و قابلیت آفرود واقعی که این دوتا هیچکدومشون اون استحکامو ندارن و خودرو ملی کره ای ها هم محسوب می شه... باور نمی کنید برید از اونا که کوراندو دارند بپرسید (البته مدل دو دیفرانسیلش)
1394/8/4
واقعاً ماشین های سانگ یانگ تو نرمی و سگ جون بودن معرکه اند فقط خدا کنه طراحیش هم زیبا تر بشه چون تا پشت ماشیناش نشینی باور کردنش از ظاهر سخته
1394/8/3
با سلام به دوستان اولا خرید خودروی صفر ممنوع
دوما اگه منم بودم کیا رو انتخاب میکردم چون هم خوش تیپ تره هم چالاکتره ولی در مدل 2016 قضیه کاملا متفاوته و هیوندا خیلی زیبا تر و بهتر از کیا عمل کرده
1394/8/3
دوست عزیز اولا جو گیر نشو خرید خودرو صفر داخلی ممنوع کسی که میگه وارداتی نخرین دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف وگرنه اینا همشون عالیه
1394/8/3
برادر مسعود..معلومه قضیه کمپین رو کلا نفهمیدی....از اینکه خودروی خارجی رو حداقل به دو برابر قیمت قالب شما ( ما که دستمون به گوشت نمیرسه) میکنن لذت ببر.
1394/8/3
اقا مسعود چون خودرو خارجیه دلیل نمیشه چند برابر کشور های عقب مونده مثل عراق بهمون بفروشن فکر کنم شما زیادی دستت به گوشت میرسه میزاری اینا کلاه سرت بزارن.
1394/8/3
اصلاً هم اينطور نيست!توسان برتر از اسپورتيج هست،اونم از تعداد بيشتر توى بازار ميشه فهميد.ضمناً از نظر سايز هم يه پرده توسان بزرگتر و جادار تره.اسپورتيج از پشت شبيه جاروبرقى ميمونه و از نظر داخل كابين هم نسبت به توسان حرفى براى گفتن نداره!
1394/8/3
اگه معيار تعداد بيشتر هست،پس پرايد خيلي خيلي بهتره
1394/8/4
صحبت ماشين وارداتى هست كه تعدادش بيشتره كه اونم به خاطر تقاضاى بازاره نه پرايدى كه داخل توليد ميشه و مثل پشكل ريختن تو بازار!!
1394/8/3
من با مارك كيا بيشتر حال ميكنم
1394/8/3
فک میکنم میتسوبیشی ASX بهتر باشه. حدالقلش اینه که ژاپنیه
1394/8/3
از نظر طراحي بيروني اسپورتيج رو بيشتر دوست دارم، اما زيبايي داشبورد توسان، در ظمن توسان داخلش يكم نرم تر و جا دار تره و صداي موتور توسان بنظر من خيلي حذاب تره.توسان قيمت كمتري هم داره
1394/8/3
هرکی میتونه بخره مبارکش باشه
1394/8/3
به نظر من توسان بهتر به نظر میاد قوی تر باشه
1394/8/3
من یه سورنتو 2008داشتم،با اینکه یکم حرکت عرضی داشت ولی در کل سواری راحتی داشت و آدم اصلا پشت فرمون خسته نمیشد،بعد از اون یه اسپورتیج 2013 خریدم،ولی واقعا ماشین بیخودیه،از بیرون شاید قشنگ باشه ولی واقا سواری خسته کننده ای داره و آدم تو جاده بای هی بزنه کنار پیاده شه خودشو کش و قوس بده،به نظر من طبق تجربه ی شخصیم اصلا ماشین خوبی نیست،و من خودم بعد 2 ماه ماشینو فروختم
1394/8/3
حرکت عرضی یعنی چی دقیقا؟
1394/8/5
هرچیه دیگه از پژو خشک تر نیست که !!
1394/8/3
یه چیز دیگه. اسپورتیج فرمون 3حالته داره و واقعا فرمونش نرم تر از توسانه. فرمون 3حالته آپشن مهمیه که توسان نداره (یا حداقل من ندیدم حتی تو 2015)
1394/8/4
داداش توضیح میدی این سه حالتو؟
تو کلیپش دیدم ولی نمیدونم فرقشون درعمل چیه!
مرسی
1401/12/19
توسان خیلی خیلی بهتره و قوی تره همیشه یک قدم از اسپورتج جلو تر بوده
1394/8/3
خرید تمامی خودرو های صفر ممنوع بدلیل تعرفه ومالیات خودرو
1394/8/3
با سلام
رفتم یه خودرو صفر سمند se تحویل فوری بگیرم . ماشین زیر پام روا 85 هست . همه میدونید که چی هست و چه قیمتی داره . ماشین صفر تولید مهر ماه 94 سمند قطعات داخل و صندلی و دور فرمان و کارو و تودوزی درهاش از ماشین روای مدل 85 من پایین تر و بی کیفیت تر بود . باورم نمی شد . ...
مرگ بر خودرو بی کیفیت داخلی حاالاچه ایران خودرو و سایپا باشه چه چینی مال کرمان موتور و مدیران خودرو .و ....
مرگ بر فروش گران و بدون نظارت ماشین بر مردم .
مرگ بر خودروسازانی که به همین راحتی با ماشینهای بی کیفیتشون چون عزیزان این مرز و بوم رو می گیرن .
1394/8/3
واقعا درست میگی یه ال ایکس 94 دیدم دست زدم به صندوقش این قدر نازک بود رفت تو سمند خودم مدل 85 با مشت بزنی تو نمیره خیلی محکم تر بود تا 94 !! !!! !!!!!!
1394/8/4
تا شما باشی ماشین صفر نخری...حقته!
1394/8/3
دوستان یدونه توسان ۲۰۱۶مشکی دیدم چند روز پیش به نظر من از سانتافه قشنگتره .
1394/8/3
سلام. آیا تویتا راو 4 ارزش 50 میلیون گرانتر از اسپورتیج بودن را دارد. لطفا راهنمایی فرمایید . با تشکر از دوستان و سایت خوب خودروبانک
1394/8/3
برو با 150 کولیوس بخر از تویوتا هم بهتره. تحقیق کن می فهمی.
1394/8/3
کولیوس بازار دست دوم خوبی نداره یا صاحب اول و آخرش خودش میشه یا با کلی ضرر باید ردش کنه برعکس ماشینای ژاپنی
1394/8/3
اقا اسماعیل ،تو خرید راو4 شک نکن .ممکنه از لحاظ امکانات به کره ای ها نرسه ، اما همه جوره بهتر از این کره ای هاست و 100% ارزش بیشتری تره.من خودم دارم. هندلینگ و شتابش واقعا حرف نداره. کیفیت اجزا داخل کابینشم عالیه، جای خیلی بیشتری هم داره توی کابین ،مخصوصا پشتش. از لحاظ جای بار هم که اصلا رقیبی نداره.داخل کابینش فوق العاده ساکته و خیلی خوب نسبت به شاسی بلند های دیگه ضرباتو جذب میکنه.تو ماشین هم فقط امکانات مفید و بدرد بخور هستش.نظر منو میخوای حتما سراغ راو4 برو (حتی اگه میخوای بیسیکشو بگیری،چون از لحاظ موتوری واقعا حرف نداره)
1394/8/4
راو4 ماشین بسیار خوبی هست ولی به هیچ وجه 50 میلیون گرونتر ارزش خرید نداره! مگه قیمت جهانیش چقدر بیشتره؟؟؟ کلا تو ایران قیمت ماشین فضایی هست ولی قیمت تویوتا دیگه خیلی خیلی مسخرس! فکر کن یاریس 2016 تو نمایندگی 116 تومان!!!!!!!!!!!!! با این پول خیلی ماشین های بهتر میشه خرید حتی صفر
1394/8/4
اگر تامین این اختلاف قیمت برایتان به راحتی مقدور است باید گفت که بله. راو4
1394/8/4
به نظر من اپتیما بخری اونم مدل 2015 بهتره از همشونه خیلی ماشین خوبیه
1394/8/4
من شخصه تویوتا راو به این دوتا ترجیح می دم و شاید از لحاظ امکانات پایین تر باشه ولی از لحاظ کیفیت ساخت و البته آفرودش عالیه
1394/8/4
اسماعیل جان من چیزی نمیگم اما قبل از خرید حتما حتما حتما پشت یه راو 4 بشین و قابلیت های این خودرو رو تست کن و بعد اقدام به خرید کن خواهشا این کارو انجام بده که خدایی نکرده پشیمون نشی.
1394/8/4
بله که داره حتی بیشتر هم می ارزه فقط آرم تویوتا کل کره ای ها رو باهم میخوره اگر میخوای بدونی راو4 بعنی چی برو سوار هر دو شو اونوقت حاضری فرقون سوار شی اسپورتیج سوار نشی
1394/8/3
فعلا هیچکدوم رو نخرین بهتره !!
1394/8/3
هیچکدام رنو کولیوس میخرم اگه شاسی بلند بخوام.کپچر و کدجار هم هست.
1394/8/3
کدجار تلفظ فرانسویه قاجار هست.فارسیشو بگی بهتره...
درسته رنو کولیوس از نظر فنی عالیه و طراحی قابل قبولی داره ولی توش زیادی سادست ولی بازم از کره ای ها خیلی بهتره......
1394/8/4
حجت جان شما هنوز این رنو کولیوس رو نخریدیو این قدر تبلیغ میکنی ؟ تو هر پیجی میرم میبینم تو از سواریش تعریف کردی. بابا حالمون بهم خورد
1394/8/3
MITSUBISHI ASX
1394/8/3
واقعا متاسفم برای شما اقا مسعود منظور از کمپین خودرو از پراید گرفته تا بنز و بی ام و فرقی نمیکنه که تولید داخل باشه یا خارج هر دو خودرو خوب هستن و عالی ولی در قبال پول هنگفتی که پرداخت میشه ارزش روندن ندارن لطف کنید گوشت کمتر بخورید و به فکر افراد کم بضاعت باشید
1394/8/5
یعنی واقعا دست دوم این ماشین ها پیدا نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟
1394/8/3
سلام . من خودم توسان 2014 دارم. زمانی که میخواستم بخرم طبق تحقیقی که کردم به خاطر کوبش بیشتر اسپرتیج نسبت به توسان ، توسان گرفتم . البته الان هم به خاطر سر و صدای اتاق و تکون های زیاد ماشین ناراضی هستم. بعد از اجرایی شدن توافق هسته ای و روشن شدن داستان خودرو حتما عوض میکنم . من تا حالا مشکلی باهاش نداشتم 40 هزار تا راه رفتم خیلی هم مسافرت رفتم . عرض کردم فقط سرو صدای داخل اتاق و تکون های ماشین اذیت میکنه. هر 5000 تا روغن عوض میکنم سعی میکنم ماشین رو سرحال نگه دارم. دریچه های کولر عقب خیلی کارایی ندارن چون بیشتر به ساق و زانوی مسافر عقب میخورن در نتیجه دریچه زود بسته میشه .یکی دیگه از مشکلات نبودن دید مناسب در قسمت ستون های جلوئ ماشینه . که باید دقت بیشتری در رانندگی داشت. نور چراغاش خوبه . با اینکه زنون نیست. تا سرعت 190 هم البته خیلی کوتاه باهاش روندم مشکل خاصی نداشت. آرزوی موفقیت برای همه
1394/8/3
شما قبلا که ماشینی سوار میشدید؟ چون من سوار ایکس 33 پدرم میشم سرو صدا داره و توی شهر تکون داره حتی توی جاده نداره؟
با چی مقایسه کردید که این حرفو میزنید؟
1394/8/3
کولیوس را نباید با این کره ایها مقایسه کرد موتور و گیربکس نیسان و سیستم صوتی boss بالاترین استاندارد ایمنی اروپا و نرمی ارامش فوق العاده کابین رادار جانبی و ترمز دستی برقی بدون دخالت راننده و گیربکس هوشمند خودتان قضاوت کنید وپیشنهاد بنده قبل از خرید توسان یا تویوتا و اوت لندر میتسوبیشی و سانتافه حتما کولیوس را تست کنید انگاه تصمیم به خرید بگیرد ضمن اینکه تولید رنو کولیوس در پارس خودرو بزودی بر اساس اظهار رییس انجمن قطعه سازان شروع خواهد شد
1394/8/4
دوست خوبم . ماشین قبلی من کمری 2008 بوده.
1394/8/6
اقا محمد کمری فازش یه چیز دیگس حرف نداره فقط تو مدلهای 2008زیرش میگیره ما هم به همین دلیل با راو 4 عوضش کردیم.ولی چون خشک بود دوباره رای پدرو زدم و یک کمری صفر برداشت.چون رینگش 17هست تو90% جاهایی که اتاق قدیم گیر میکرد نمیگیره.موتور و گیربکسشم عالیه.توسان جلوش اسباب بازیه!!
1394/8/3
دوستان من کیا اسپورتج 2015 فول سفارش اروبا دارم (مصرف سوختش بالای 14 درصده در شهر ) واقعا خشکه تازه هم خریدم من نمیدونم چرا انقدر خشکه جلوش تو شهر میکوبه بعدش موردی که اشاره نشد کیفیت بد جلو داشبورد اسبورتجه به طوری که فرمونش سطح صافی داره و من هرگز جرات نکردم با کف دست دور بزنم ماشین بازا متوجه عرض من میشن بله موتورش خوبه شتاب عالی داره اما دور موتور میره بالا صدای بدی میده منظورم تو شتاب سریعه بدشم چرا داشبوردش انقدر سفت و خشکه و روش از طلق استفاده شده ؟ میگن تو امریکا فروش خوبی داره من که باورم نمیشه البته اونجا شاید موتورش این نباشه ولی بدنشم در حد اونجا نیست من قبلا مزدار3 نیو داشتم واقعا در حد اون نیست از موتور و نرمی و تعلیق بگیر تا کیفیت داشبورد مزدا
1394/8/4
اقای نیما بنده بدون دلیل نگفتم ماشین کره ای را نباید با رنو کولیوس مقایسه کرد متاسفانه در بسیاری از انتخاب ها نمای ماشین هست نه کیفیت و ایمنی شما پس از مدت کوتاهی به این نتیجه رسیدید
1394/8/4
من کانادا رفتم اونجا زیاد بود. باورت بشه! البته نمیدونم چه تیپ هایی با چه موتوری بودن!
1394/8/4
دوست عزیز شما هم عین خود من بودی منم از ۳ نیو اومدم پشت ۲۰۱۵ البته سفارش عرب. منم دقیقا اوایلش خورد توی ذوقم چون واقعا کیفیت مزدا خیلی بالاس و این اصلا قابل قیاس نیست. اما اونقدرها که شما مییگی خشک نیستا. به صوص اوایل که از مزدا نرم تر بود ضمن اینکه اگه فرمونت برقی باشه که اصلا دیگه نمی تونی با مزدا رانندگی کنیاز بس که سفت به نظرت یاد
1394/8/3
معلومه كه هيچ وقت نبايد راحتي يه ژاپني رو با يه كره اي مقايسه كنيم اما به نظر من ارزش داره ادم به قرض بيفته ولي يه ماشين خوب سوار شه اما اگه قيمت براتون مهمه و نميتونيد قرض كنيد كمري هم گزينه ي خوبيه كه نبايد ناديده گرفتش
1394/8/3
اگه بخوايم به منطق بازار حساب كنيم توسان ولي در كل اسپورتيج از مدل 2014 به بعد بهتره ولي بازم ميگم هيونداي خوش فروش تره با توجه به اين كه مدتي خودم اسپورتيج داشتم.
1394/8/3
وافعا کیفیت ادوات و داشبور در دو ماشین پایین تویوتا چی میسازه خداییش ..کسایی که تویوتا بازان دقیق میفهمن چی میگم
1394/8/4
خسته نباشید و تشکر .
من واقعیتش سوار هیچ کدام از این دو خودرو نشدم اما اگه پول به این اندازه برای خرید خودروی جدید داشته باشم ترجیح میدم تویوتا یا مزدا سوار بشم . چون کم خرج بودن ماشین برام مهمه و اینکه ماشین حساس یا خودمونی بگم سوسول نباشه !

1394/8/4
دوستان
افزایش ۲۰ میلیونی قیمت اسپورتیج حقیقت داره؟
1394/8/4
از همه اینا بهتر جیلی امگرند x7هست من شتاب صفر تا صد هشتاد اینا رو کورس گذاشتم جیلی از همه شون زود تر پر کرد و از همشون جادار تر هست حتی از سانتافه جدید ها
1394/8/9
مگ همه چی فقط شتاب و سرعته، جیلی قابل قیاس نیست اصلا با هیوندا ، کیا و تویوتا و نیسان
جیلی بعد ۵ سال مستهلک میشه ولی اینا مرگ ندارن
1394/8/17
خداییش اس 5 چیزی ازشون کمتر نداره ک بیشترم داره
ولی بعضیا نمیخوان قبول کنن تازه اونیم که مستهلک نمیشه تویوتا ن اینا
1394/8/4
ماشین فقط پیکان 57 داشبورد کرم کمک ژیانی استارت با پیچ گوشتی دو پخ رادیو اف امی
1394/8/4
سلام خسته نباشید اگه مقایسه ی بین اپتیما 2015 و سوناتا LF 2015 رو بزارید خیلی ممنون میشم چون این دو خودرو هم مانند اسپورتیج و توسان خیلی شبیه هم هستن و انتخاب یکی از این دو بسیار سخت هست ممنون
1394/8/4
دوستان خواستم بگم که من وقتی تیتر مطلبو دیدم مطمئن بودم تو نظرات خودرو ی سومی که در موردش بحث میشه ام جی جی اس هست ولی از تویوتا راو و رنو کولیوس صحبت شد
خواسام بپرسم که آیا ام جی لی مشکلی داره یا چون هنوز امتحانشو وس نداده کسی در موردش حرفی نزده من تو نمایشگاه سوار جی اس شدم و مطمئن شدم که حتی اگه ۱۰ تومن هم از توسان گرون تر باشه باز هم به توسان میارزه چه برسه به الان که ارزونتر هم هست
سوال دوم هم اینکه قیمت دقیق رنو کولیوس فول میدونید چنده؟
ممنون
1394/8/5
دوست عزیز،به نظر من ام جی جی اس از توسان و اسپرتیج بیشتر می ارزه،همه جوره بهتره
1394/8/7
خرید ماشین توربو با این کیفیت بنزین کار عاقلانه ای نیست!!! این بنزین ها پدر ب ام و درآورده چه برسه به MG! آخه شما بنزین با اکتان بالای 95 از کجا گیر میارید؟ اکثر این این مکمل ها هم تقلبی هست! اگر هم از آسمون مکمل اصلی گیر بیارید بازم با این کیفیت نابود بنزین کاری نمی تونه بکنه!!!!!!!!
1394/8/7
ایمان جان پس تاحالا باید ام جی 550 ها فسیل شده باشن...حرفیه میزنی برادر...
بنظر منم تو این رنج بهترین انتخاب MG GS هست.
1394/8/9
با توجه به اینکه رنو کولیوس به نگین خودرو محول شده قیمت جدیدش 149 میلیونه که در این صورت بسیار خرید ارزشمندتری نسبت به دوقلوهای کره ایه.کیفیت بالاتر. ایمنی بهتر .ترمز های قدرمندتر.فرمان نرم تر.هندلینگ بالاتر.سیستم تعلیق بسیار نرم و.سیستم صوتی بوس.ترمز پارک الکترونیکی.کولر دوال .موتور گیربکس وشاسی ساخت نیسان ژاپن و...
1394/8/10
محمدرضاجان اتفاقا از نظر موتوری اکثرا درب و داغونن! دیدم که میگم دیگه ای بابا
1394/8/17
آفرین ب تو آدم عاقل
1394/8/4
با سلام تشکر از مقاله خوبتون
لطفا مقایسه ای بین لکسوس nx200t fsport و bmw x4 داشته باشید
1394/8/5
اینجا هرکی هر ماشینی داره میگه اون از همه بهتره / این دو خودرو که مقایسه شد هردو نقص های زیادی داره اما سانتافه و سورنتو 2015 واقعا خودروهای عالی هستن/ در ضمن به نظر من دوستانی که رنو کولیوس رو ماشین خوبی میدونن فکر نمیکنم زیاد اطلاعات از خودرو داشته باشن دوستان بدونن که برند هیوندای هم از نظر ارزش برند وهم از نظر میزان رضایت مندی مشتری در دنیا از رنو بالاتره / اینو من نمیگم مجلات معتبر رو بخونید میفهمید/ سپاس خودرو بانک
1394/8/5
Mg gs har 2tashoon ro mikhore,heyf nis mg gs o vel koni ix35 ya sportage bekhari??az har lahaz az ina sar tare.
1394/8/6
اول از همه تشكر ميكنم از مسئولان زحمتكش خودرو بانك كه واقعا كارشون ستودني هستش. اما اين دوتا ماشين انگار به زور از صاحباشون گرفته شده بد نيس ميرن كارواش داخلش رو هم يه دستي بكشن. در مورد مقايسه هم با ساير خودرو ها يا برند ها در اين كلاس بايد بگم همونجوري كه ژاپني ها دنباله رو راه المان ها يا امريكايي ها در خودرو سازي بودن و الان رقابت تنگاتنگي باهم دارن اين مسئله در مورد كره و ژاپن، چين و كره نيز صدق ميكنه پس بحث هاي متعصبانه و بي منطق به نظرم بي فايدست. مورد بعدي نظر دوستان هست كه ميگن توسان يا اسپورتيج خيلي خشكه و ميكوبه و فلان و كلا اشغاله وقتي ازشون ميپرسي قبلا چي داشتي ٩٩٪‏ سواري داشتن!!! پس بهتره قبل خريد حداقل كوچكترين فرق سواري و اس يو وي رو بدونيم. در مقايسه با ساير رقبا در اين رنج قيمت به نظرم كوليوس ي سر و گردن بالاتره البته الان ميشه به نگين خودرو اعتماد كرد نسبت به پارسال واقعا من جرات نميكردم برم سمت محصولات رنو. اگر هم قرار باشه حدود ٢٠٠ هزينه كنم براي راو ٤ يا اوتلندر ترجيح ميدم ايكس ١ يا ايكس ٣ كاركرده بخرم و مسلما خودروي الماني رو در اين رنج قيمت ترجيح ميدم.
باتشكر
1394/8/7
اقا ما خودمون توسان 2014 داریم 10000تا کارکرده و تا حالا با اسپورتیجوهم کورس گزاشتم و کاملا یکسان بود ولی از 130 به بعد اسپورتیج یه ماشین عقب افتاد اسپورتیجه هم اتاق جدیداش بود
در ضمن به نظر من اگه میخاید ماشین بخرید هیچ کدوم اینا را انتخاب نکنین بعد یه مدتواذیت میکنن هم خشکه هم میکوبه ما که قصد فروشش را داریم
1394/8/8
دوستان کسی از تحویل خودروی اطلس خودرو اطلاعی داره , تو همین وقتی که مشخص کردن تحویل میدن یا تاخیر داره خیلی ؟
1394/9/5
تاخیر داره
من نیمه شهریور ثبت نام کردم تحویل 30 روزه 2016 هنوز که خبری نیست...
1394/8/10
لطفا کلیپ درگ این دو با جک اس 5 رو هم بذارید خیلی طولش میدید !!!!!
1394/8/10
کلیپ درگ جک اس 5 و توسان و اسپورتیج چی شد پس ؟
1394/8/11
ارزنده ترین انتخاب در این کلاس رنو کولیوسه.خودریی با تکنولوژی وکیفیت نیسان ژاپن وسواری وهندلینگ اروپایی
1394/8/13
من به شخصه اسپورتیج رو انتخاب میکنم
1394/8/13
سلام ایا با وجود این دو انتخاب ام جی جی اس کار معقول و درستی است. لطفا راهنمایی کنیدو نظرات خود را بدون احساسات ضد چینی و فنی بیان کنید.این چینی نسبت به تقیه متفاوت است
1394/8/15
Mg gs ba tavajo b barresi karshenas ha va maghale nevis ha besiar arzande hast va to aksare zamiine ha az ein do behtare va az lahaz motor ta 300 milyoon bi raghib hast.mn k migam to ein renj gheymat mg gs bi raghibe va kamtar kasii az kharide mg gs pashimoon mishe.
1394/10/26
نه داداش چون ام جی جی اس جلو داشبورد خوبی ندارد و همچنین کیفیت داشبوردش هم پایین تره و از همه مهم تر مدیا موتورز خدمات خوبی نداره و قطعات ام جی تو ایران کم و گرونه
1394/8/17
اونایی ک متعصبن قبول نمیکنن ولی واقعا ام جی و کلوس و اکتیون از این ماشینای تکراری سر ترن البته ن برا کسی ک برا کلاس گذاشتن جلو فک فامیلش ماشین میخره فقط کسی ک قبلا مدلای دیگه هیوندارو سوار شده میفهمه وقتی ک پشت النترا نشستی و بعد سوار توسان شدی دوباره همون کابین تکراری و موتور بی هیجان سواری تکراری با شتاب پرشیا ک سریع دلتو میزنه فقط از بیرون جذابیت داره
اره ماشینای قشنگین ولی ن تو کشوری ک تو هر کوچش بری دو تا ازش و میبینی میدونم کسی ک مثلا ی سوناتا 2013 داره اگه بعد از ی سال بخواد ماشین بگیره دنبال ی ماشین مثه توسان نمیره چون دقیقا همون چیزی که قبلا داشت فقط قیافه فرق کرده دنبال تنوع میره
1394/8/18
باسلام خدمت دوستان و بزرگواران عزیز من خودم کیا اسپورتیج 2013 دارم انصافا تو رده های خودش خ ماشین خوبیه هم خ شیک و جوان پسندانه و خوش قیافه هستش انصافا تو شتاب هم از هیوندا توسان خ سرتره داییم یه دونه 2015تازه گرفته رنگ مشکی باهم درگ انداختیم خدا وکیلی به اندازه دوتا ماشین ازم فاصله داشت هم اینکه هیوندا از بیرون نماهای بغل و جلو و پشتش خ ضایعه هستش به نظر میرسه تو خالیه الان من 14 ماهه که دارمش خ عالیه و خ هم راضیم افرودش هم خ خوبه امتحانش کردم نظر شخصی من اسپورتیج تو این رده قیمتیش انصافا بهترین گزینه هس مخصوصا بااون قیافه خشنش همه رو جلب توجه میکنه بعد14 ماه 7 میلیون هم منفعت میدن ولی نمیفروشمش
1394/8/21
سلام بر دوستان
۱-در رنج ۱۰۰ تومن داستر دو دیفرانسیل را توصیه می کنید؟
۲-نگین خودرو به موقع تحویل می دهد؟
1394/8/23
هیوندای توسان به نسبت بهتره از کیا اسپرتیج از نظر ظاهر و قیافه ولی هندلینگ توسان بهتره و باز داشبرد و یک سری چیزهای دیگه ای که اسپرتیج داره رو توسان هم داره منتها در سطح پایین تری
ولی باز هم من باشم توسان میخرم
1394/8/24
به نظر من توسان خیلی قشنگ تر از اسپرتیج هست مخصوصا مدل 2015 شل سانتافه ای از نظر هندلینگ راحتی هم از اسپرتیج بهتره ولی خوب سلیقه‌ای هست ولی من که دارم واقعا راضیم ازش.
1394/9/5
باسلام و تشکر از خودرو بانک
من هردوشون را داشتم و توسان بهتره بوده و داخلش خشگل بوده و با هر دو کورس گذاشتم درسته اسپورتیج شتابش بیشتر بوده اما بالای 140 تا بسیار تنبل بوده اگه من باشم بازم توسان میخرم
1394/9/8
لطفا تجربه رانندگی اسپورتیج ۲۰۱۶ هم در سایتتان بگذارید
ممنون
1394/9/21
با سلام خدمت همه دوستان من کل مقايسه توسان واسپورتيج و خوندم و همچنين نظرات دوستان رو به نظرم که يه توسان فول 2015 دارم و حدود 20000 تا باهاش رانندگى کردم و همه اين 20000هزارتا تو جاده بوده دادن اين همه پول واسه اين ماشينا جاى هىچ توجيهى نداره حالا چه توسان باشه چه اسپورتيج . چون نه تو جاده باهاش قدرت مانور دارى و ن سوارى راحتى به سرنشيناش مى بخشه و خشک بودنشم که کاملا زبانزده خاص و عامه..اگه خواستيت شاسى بخرين حواستون باشه که فقط ژاپنى يا آلمانى باشه ايکاش همون مزدا 3نيومو نمى فروختم اشتباه کردم اونايى هم که يکى ازين دوتارو برتر ميدونن تعصب بيجا به داشته ها و يا علاىقشون دارن با تشکر ازدوستان..حق يارتان
1394/10/4
متاسفانه کیفیت عکسبرداری افتضاحه. عکس از امپر اسپورتیج که روش دستمال کثیف کشیده بودن. واکس زدن بی مورد به داشبورد و ادوات چرم داخلی که ناشیانه هم انجام شده بود مزید بر علت شد یه جا کدر یه جا براق یه جا سفیدک!!!!! والا ماشین من مدلش 2014 70تا هم را رفته ولی نور افکن هم بندازی انقدر ادوات داخلی رو داغون نشون نمیده معلوم نیست هدف عکاس چی بوده به نظرم کیفیت سایت با این رفتارها زیر سوال میره
1394/10/7
با سلام خدمت عزیزان به نظر من این از اولش هم مقایسه ی درستی نبود این که بخواهیم یه مدل 2015 رو با 2014 مقایسه بکنیم کار درستی نیست چون در مدل 2015 توسان ( شل سانتافه ای ) بسیار شرایط فرق کرده و هندلینگ توسان و شکل ظاهری اون بسیار بهتر و عالی تر شده و همینطور مدل به مدل هیوندای در ساخت توسان بسیار بهتر کار کرده ؛ البته من هم موقع خرید ؛ در مورد این دو ماشین تحقیق های فراوانی کردم و درنهایت توسان خریدم و بسیار از خریدم راضیم و به شما عزیزان هم این پیشنهاد رو میدم . با تشکر از سایت عالی خودرو بانک
1394/12/22
باید بعد این ماشینا رنو کولئوس سوار شید تا قشنگ بشوره ببره، میتونید تست مجله ماشین آبان 93 رو بخونید تا بفهمید چی میگم
1395/1/15
کسی که ماشین داره ببخشید توسان مدل 2013 بهتره یا رنو داستر صفر
1395/3/9
رنو خيلي بهتر از ماشين كره اي هست اگر رنو سوار شيد هرگز نميتونيد ماشين كره اي رو بپذيريد آپشن هاش خيلي كمتره قيافه نداره اما كمتر از تويوتا نيست
1395/3/9
دوست عزیز نه توسان نه داستر فقط و فقط اسپورتیج
1396/8/29
معلومه که توسان.....من خودم دارمش هنوز....5ماهه گذاشتمش برای فروش، هنوز کسی سراغشونگرفته....دریغ ازیک زنگ
1395/2/24
همه میدونن شتاب توسان بالاتر از اسپورتیجه تو اپاراتم درگ هاش هست دقیقا هم نتیجه برعکس شد چون تو دور توسان ضعیف عمل میکنه و اسپرتیج فاصله رو کم میکنه
1395/4/17
باسلام با اينكه اسپورتيج خوشتيپ تره ولى توسان معقولانه تر و با كلاس تر و مجلسى تره
1395/5/3
سلام دوستان
مصرف سوخت این دو رقیب نسبت به هم چطوره؟
تشکر
1395/5/11
توسان پول نقده.ببریش بازار در جا نقد میشه.ولی کیا اسپورتیج تقریبا شناسنامست.نمیگم ماشین بدیه.منظورم اینه که نمی خرنش.در کل توی ایران طرفدارای هیوندا بیشتر از کیا هستن.شما در هر سگمنتی که در نظر داشته باشی هیوندا بازار دست دومش بهتره.سوناتا رو در مقابل اپتیما بذار.جنسیس رو در مقابل اپیروس بذار.یه پاسخی هم به همه اون کسانی که وسواس فکری دارن و میگن کسی که پولدار باشه و فلان و بیسار نمیره ماشین کره ای بخره بدم:برادر عزیز اصلا و ابدا کره رو با چین یکی نکن.از لحاظ دوام قطعه و کیفیت خیلی خرسند کنندست.من تعجب می کنم کسایی میان و میگن محصولات کره ای عروسکن.کجاش عروسکه که من داداشم یه آی ایکس 55 داره و تا الانم 350000 کیلومتر ازش کار کشیریم.بی زبون رو توی انواع چاله و چوله انداختیم.شتابگیری های نافرم هم ازش گرفتیم.ماشین هیچ گونه مشکلی از لحاظ فنی و ادوات کابین پیدا نکرده.فقط بنزین و روغن والسلام.دیروز هم کاتالیزوداشو تعویض کردیم ماشین شده روز اول.دیگه مگه چی از ماشین میخوایم که این ماشینای خوب کره ای ندارن.
1395/5/18
شاید در کل تو ایران طرفدارهای هیوندایی بیشتر باشند ولی در مورد دو خودرو اپتیما و اسپورتیج هم طرفدارهای کیا بیشتر هست هم بازار دست دوم خوبی دارند
1398/9/27
امتحان کن یه بار با یه توسان برو جلو چند تا نمایشگاه و باره دیگه با اسپورتیج ؛ ببین کدومو بیشتر میخوان ؟!
شما کاملا برعکس گفتی
1395/7/5
باسلام خدمت دوستان.بنظرم هیوندای همیشه خوشکلترومجلسی تره ازنمای بیرون هردوخوبن ولی داشبورد هیوندای خیلی شکیلتره و
جواب دوستمون که فرمودن شاسی بلندبی ام دبیلیو:بااین پول بایدمدل 2008 و2009 X3 رابخری که اشتباه محضه بخاطر هزینه های نگهداری بالای این ماشینه اخه فقط قیافه مهم نیست هزینه های سزویس ونگهداری هم مهمه که محصولات کره ای هزینه هاش خیلی مناسبتره موفق باشید
1395/9/17
سلام دوستان مشورت داشتم،میخواستم بدونم من یه اسپورتیج 2009 دارم ارزش داره که با یه اپیروس 2010 معاوظه کنم ? . به نظر شما کدوم بهتره. لطفا راهنماییم کنید ممنون.
1395/12/6
اسپورتیج
بهتر
1396/1/30
عزیزم اپیروس داخل ایران مدل 2010 نداره....
1395/12/17
بین هوندا سیویک 2016 ومزدا 6 2016 کدوم بهتره
1396/3/28
سلام من النترا مدل 2015 دارمو با ابنکه تقریباً راضی هستم درصددم که یک شاسی بلند suv مثل توسان فول 2017 یا اسپورتیج فول 2017 بگیرم .
از طرفی تو سایتهای مختلف خیلی گشتم و نظرات دوستان را هم خواندم بطور کلی بفرمایید که کدام را انتخاب کنم و چرا؟
ممنون
1396/12/3
اسپورتییییییییییییییییییج
من دارم خیلییییییییییییییی راضیم
1396/4/5
نگارنده ي عزيز شما مهم ترين بخش رو فراموش كرديد كه سيستم انتقال نيرو به چرخ ها هست كه اسپورتيج awd (٤ چرخ هميشه متحرك) بوده و توسان 4wd (يعني در حالت عادي تك دف) هست كه شتاب بهتر اسپورتيج و هندلينگ بهتر اسپورتيج به خاطر همين awd بودنش هست. از نظر آپشن هم علاوه بر چيزايي كه فرموديد باز هم يه چيز مهم رو فراموش كرديد اسپورتيج فرمان ٣حالته دارد و توسان نه
انشالله كه خونده ميشه
1396/4/17
سلام دوستان به نظر شما توسان 2010 چطور ماشینیه،آیا خوبه بخرم.تا 100تومتن پیشنهاد بهتری دارین شاسی بلند
1396/5/12
به نظر من گراند ویتارا فول بخر من دارمش ماشین بی نقصیه عالیه مطمینم پشیمون نمیشی
من توسان 2015 هم سوار شدم توسان کنار سوزوکی اسباب بازیه
محاسن و معایب سوزوکی تیپ 8 اتومات
1-موتور قوی و بادوام
2-ترمز عالی ولی عدم وجود سیستم کنترل پایداری
3-کولر عالی
4-هندلینگ بسیار خوب و فنربندی محکم و بادوام ولی نیمه خشک
5-شاسی و اتاق عالی
6-کیفیت و دوام بسیار خوب داخل و قطعات
7-شتاب متوسط و قابل قبول البته نسبت به وزن خودرو
8-گیربکس نرم و بی نقص البته کاش 6 دنده بود
9-تجهیزات و آپشنهای خوب
10-مصرف سوخت نسبتا خوب ( مصرف ترکیبی حدود 11لیتر)
11-سیستم دودیف 4x4 عالی برای آفرود با قفل دیف و دنده سنگین کمکی
12-دسترسی راحت به لوازم یدکی اصلی ولی نسبتا گران
با توجه به موارد بالا توو این رنج قیمتی انتخاب عالی و بی نقصیه و پشیمون نمیشید --
1396/5/23
توسلن خیلی بهتره و آپشن هاش هم بیشتر از اسپورتیج . کلا میگم توسان خیلی خوشتیپه ولی اسپورتیج شبیه به قورباغه ست
1396/7/29
ماشین فقط ام جی gs.شتابش معرکه است و خیلی زیبا.
1396/9/6
سلام دوستان از لحاظ قیمت قطعات در اینده اسپورتیج بهتره یا توسان؟
1396/9/11
شما داری توسان 2014 رو با اسپورتیج 2016 مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟؟
توسان از این لش تر و داغون تر نبود بیارین؟؟؟؟
از اولش هم خودروبانک دنبال ضربه زدن ب توسان بود.
تازه توسانه نیم فول هم هست.
1397/1/16
باسلام نظرات هرکس متفاوت ولی قابل احترامه ,من سه تا شاسی تاحالا سوارشدم جک هیوندا وراکروز و اسپورتیج,جک ک ازشانس ما خیلی خیلی اذیت کرد از گیربکس و صدای زیاد کابین ومصرف بسیاربالا کارنکردن بعضی اپشنا,هیوندا که تو این رده نیست ولی عالی بود,اما اسپورتیج سوارش,شتابش,مصرفش,بی صدابودن کابینش نصبت به پولش خوبه اما ظاهرش فوقعلادس و ادم همش دلش میخوادجلوچشمش باشه و ازدیدنش لذت ببره,اما وقتی شیشه عقب روپایین میدی صدای زوزه میده تو کابین,وسوار قسمت نشیمنگاه صندلی عقبش درحد اسپورتیج نیس ولی بازارفروشش عالیه ومطمعنا با این وضعیت دلار کلیم سودمیکنین حالا رو هرماشینی,توسان هم زیباست اما اسپورتیج ماشین جوانترهاست وعشقه
1397/2/31
سلام خدمت دوست عزیز بله اسپورتیج فقط و فقط شکلش قشنگه اما ماشینی بسیار خشک و مضخرفیه بسیار خشک و تکان زیاد و به قول شما زمانی که شیشه عقبو میارید پایین صدای نابسامانی تو صندوق ماشین در میاد من اسپورتیج ۲۰۱۵ داشتم با موتور ۲۰۰۰ اما ۳ ماه نتونستم نگرش دارم اما الان توسان ۲۰۱۵ دارم بسیار راضی هستم اشتباه که آدم پول جای اسپورتیج بده
1397/3/5
هر دو رو سوار شدم توسان واقعا حرفی در مقابل اسپورتیج نداره اتاق اسپورتیج بی صداتره و تم نارنجی اسپورتیج و پشت أمپرش واقعا جذابه تو شتاب هم تقریبا برابرند ..هر چند کاملا سلیقه ایه ظاهر خودرو ولی به نظرم اسپورتیج محکم تر جلوه میکنه در کل نظر و سلیقه همه قابل احترامه ولی امیدوارم کسانی نظر بدن که واقعا سوار شدن ...
1398/4/8
این خودرو که عکسش رو گذاشتید Hyundai ix35 است نه توسان یعنی اینو در ایران به نام توسان میفروشن عجب !
1398/6/5
سلام بر همگی
اولا اوناییکه میگن خودروی خارجی نخرین چن برابره قیمتش.پس خودروی داخلی هم ک ده برابر قیمت اصلیشه
دوما من کلا قید خرید ماشینو زدم هرجا میخوام برم اژانس میگیرم دربست و اسنپ میگیرم اینطوری ن پول چن برابر میدین خودروی خارجی و داخلی و تازه ی پولی هم میدین به یه مشت لیسانس و فوق لیسانس بیکار ک کلی هم ثواب داره. تازه دیگه دردسر تعمیر ماشین و قطعات گرون قیمت ماشین .دردسر جاپارک و سرقت از ماشینم ندارین. و در اخر اگه همتون مثه من بودین الان بازار دست ما بود نه اون دزدای خودروساز داخلی و خودرو فروشای خارجی.
باتشکر کوچیک همتون مشتبا
1398/6/10
جدیدا ملتی که مدرک تحصیلی ندارن یاد گرفتن اسنپ و میچسیونن به لیسانس و فوق لیسانس....اون کسی که مدرک تحصیلی داره و بیکار بی عرضه هست یا مدرکش ماله دانشگاه آزاده ...والا من و رفیقام که دانشگاه دولتی درس خوندیم و از صفر شروع کردیم یا یکسری رفتن خارج یا یکسری شرکت زدن و وضعشون خوبه...همه هم هم فوق لیسانس یا دکتری داریم...والا ما هرچی اسنپی دیدم میگه من بازاری بودم ورشکست شدم نمیگه فوق لیسانس دارم
1398/6/20
سلام هرکی خواست شاسی بلند بگیره فقط اسپرتیج بهترین بهترین هاست خیلی قشنگه توسان که اتگار گرفتنش اصلا سرعت نداره 180 تا که هایما اس هفت میره تازه بیشتر به نظرم اسپرتیج بخرین بهتره سرعتش هم بالاست و خیلی خیلی قشنگتره اما اگر خواستین پولتون رو به چیز خوبی بدین فقط و فقط اپتیما لامبورگینی کره ای هست واقعا عالیه کابین جا داری داره و خیلی اپشن داره در حالت اسپرت میترکونه
1398/10/28
داداش چرا چرت و پت میگی کی گفت سرعت اسپورتیج از توسان بهتره بعد بهتره از ظاهر قضاوت نکنی اسپورتیج جوری صندلی هاش خشکه نمی تونی یه ساعت توش بشینی بعد بحث بین شاسی بلنداس اپتیما چیه این وسط
عشق فقط توسان اصلا صدا موتور نمیشنوی
1399/1/28
واقعیت داره شتاب توسان مدل ۲۰۱۴ پایین است اما مدل ۲۰۱۵ را نمیدانم ،چون من پشت ۲۰۱۴ نشستم جالب نبود
1399/9/4
کیا اسپورتج
1400/5/13
سلام

بین توسان 2014 و اسپورتیج 2014 کدوم رو بخرم
1400/9/22
سلام من توسان ۲۰۱۴ دارم خیلی راضیم خیلی بهتر