موضوعات داغ

بررسی تنها فراری 458 ایران؛ شاهکار ایتالیایی در خاک آریایی

7 خرداد 1399
عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده

فراری F430 یکی محبوب‌‌ترین محصولات فراری بود و در زمان خود از برترین سوپر اسپرت‌های بازار محسوب می‌شد. موفقیت F430 تولید جانشین برای این خودرو را تبدیل به کاری سخت می‌کرد ولی فراری مثل همیشه از پس این مهم بر آمد و نه تنها جانشین شایسته‌ای برای F430 را معرفی کرد، بلکه این خودرو تبدیل به یکی از پرطرفدارترین و دوست داشتنی‌ترین فراری‌های تاریخ نیز شد، به طوری که کمتر مقاله‌ای در مورد آن می‌توانید پیدا کنید که نظر منفی به آن داشته باشد. درست حدس زدید در مورد فراری 458 ایتالیا صحبت می‌کنیم.

مدلی که تولید آن در سال 2009 آغاز و در سال 2015 به پایان رسید تا با مدل GTB 488 جایگزین شود. فراری به خودی خود اتومبیلی خاص است و حتی در اروپا و آمریکا نیز خودرویی نیست که هر روز آن را در خیابان ببینید اما اگر بدانید در کشوری تنها یک دستگاه از این خودرو وجود دارد دیگر خاص بودن آن در خیابان‌ها به حد نهایت خود خواهد رسید. فراری 458 ایتالیا که در تصاویر می‌بینید تنها مدل از این خودرو در ایران است که در سال 2012 وارد کشور شده است. البته واردات این خودرو آن هم در زمانی که شماره‌گذاری خودروهای دارای حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی در کشور ممنوع بود خود باعث ایجاد و حرف و حدیث‌های زیادی در مورد این خودرو شد. اما باید بدانید که این خودرو کاملاً از راه قانونی و با پرداخت عوارض گمرکی و مالیات وارد کشور و پلاک شده است، گرچه واردات آن با مجوز خاصی انجام گرفته است. در سال 1393 که این 458 ایتالیا وارد ایران شد قیمتی در حدود 3 الی 3.5 میلیارد تومان داشت اما امروز دیگر نمی‌توان در مورد قیمت آن اظهار نظر کرد و می‌تواند بیش از چند ده میلیارد نیز قیمت داشته باشد. گرچه تصاویر این فراری در شبکه‌های اجتماعی به وفور یافت می‌شود اما بر آن شدیم تا گزارش ویژه‌ و بررسی کاملی از آن را در خودروبانک برایتان آماده کنیم.

طراحی خارجی و داخلی

از هر زاویه‌ای که به 458 ایتالیا بنگرید، تنها متوجه تلفیق هوشمندانه‌ی علم و هنر در طراحی این خودرو خواهید شد. همچنان ظرافت‌های طراحی فراری در بدنه‌ی 458 ایتالیا دیده می‌شود و در عین حال کاملاً مشخص است که فراری تلاش کرده به بهترین آیرودینامیک ممکن دست پیدا کند. این مهم را از دیفیوزرهای بزرگ عقب، ورودی‌ها و خروجی‌های هوا و از همه مهم‌تر دیفیوزر متحرک در جلو می‌توان دریافت.

طراحی جانبی خودرو کاملاً یک سوپر اسپرت موتور وسط با ارتفاع پایین را نشان می‌دهد که به خطوطی هنرمندانه سعی شده تا طرحی خشک و مانند خودروهای پیست نداشته باشد. کالیپرهای قرمز رینگ که روی دستک‌های ترمز بزرگ 458 ایتالیا جای گرفته‌اند نیز به شما یادآوری می‌کنند نگرانی از بابت مهار کردن این اسب وحشی نداشته باشید. در عقب فراری برخلاف مدل F430 و F355 که از چراغ‌های دوبل استفاده می‌کردند، از چراغ‌های تکی استفاده شده است. در کنار هر یک هر چراغ‌های عقب یک مجرای هوا به شکل افقی قرار دارد که بر جذابیت طرح افزوده‌اند. اما جالب‌ترین بخش عقب را باید سه خروجی اگزوز در وسط دانست که آن را متمایز از سایر فراری‌های هم عصر خود می‌کند.

باز کردن در با استفاده از دستگیره‌ی در کوچک همانا و مبهوت کیفیت و طراحی کابین شدن همان. در نمونه‌ی مورد آزمایش نیز رنگ کرم تودوزی داخلی باعث بهتر دیده شدن جزئیات کابین شده است. اصلی‌ترین بخش کابین را باید غربیلک فرمان اسپرت و چند منظوره‌ی فراری دانست که کلیدهای زیادی روی آن نصب شده است. حتی کلیدهای راهنما و روشن کردن پیشرانه نیز روی فرمان قرار دارند. اما پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان ثابت هستند و با فرمان نمی‌چرخند. این هم از نکات جالب این خودروست که حتی کلید برف پاک کن با فرمان بچرخد ولی شیفتر دنده ثابت باشد!

صندلی‌های باکتی اسپرت که برای کاهش وزن در ساخت آن‌ها از فیبرکربن استفاده شده است نیز نوید حمایت بسیار خوب در پیچ‌ها از بدن راننده و سرنشین را می‌دهند و در عین حال چرم با کیفیت بکار رفته در روکش صندلی به شما یادآوری می‌کند که فراری فقط به فکر توانایی‌های حرکتی و کارایی نبوده و شکیل بودن خودرو نیز برایش اهمیت داشته است.

پیشرانه، گیربکس و تعلیق

از کابین که کمی عقب‌تر برویم به مهم‌ترین بخش 458 یعنی پیشرانه خواهیم رسید. درست پشت سر سرنشینان پیشرانه‌ی هشت سیلندر F136 فراری با حجم 4.5 لیتر جا خوش کرده است. این پیشرانه‌ی تنفس طبیعی در زمان خود قوی‌ترین موتور تنفس طبیعی جهان (بر اساس اسب بخار بر لیتر) بود. این موتور وی شکل با زاویه‌ی 90 درجه در نسخه‌های گوناگونی تولید شده و در محصولات مازراتی و آلفارومئو نیز مورد استفاده قرار گرفته است. البته در هر مدلی حجم موتور و اسب بخار متفاوتی استفاده شده است. این پیشرانه دارای دو میل سوپاپ در بالا بوده و به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز است. برای هر سیلندر نیز 4 سوپاپ پیش بینی شده است.

در فراری 458 این موتور توانایی تولید 562 اسب بخار قدرت در 9 هزار دور بر دقیقه و 540 نیوتون‌متر گشتاور در 6 هزار دور بر دقیقه را دارد. در مقایسه با اصلی‌ترین رقیب یعنی نسخه‌های عادی مرسدس‌بنز SLS فراری یک اسب بخار ضعیف‌تر است ولی توانایی‌های حرکتی بهتری را ارائه می‌کند.

انتقال نیرو در فراری 458 توسط یک گیربکس دوبل کلاچ 7 دنده ساخت شرکت آلمانی Getrag انجام می‌‌شود. جالب است که این گیربکس با گیربکس مرسدس بنز SLS یکسان است ولی چون هر خودروساز تنظیمات مد نظر خود را روی گیربکس‌ها اعمال کرده‌اند، از نظر عملکرد با هم تفاوت دارند. فراری 458 پس از مدل‌های انزو، چلنج استراداله و F430 اسکودریا چهارمین محصول فراری است که دیگر با گیربکس دستی قابل خرید نیست.

در بخش هندلینگ، 458 از سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و مولتی‌لینک مستقل در عقب استفاده می‌کند. دیفرانسیل الکترونیکی نیز در کنار سیستم کنترل کشش بر گرفته از خودروهای فرمول یک توانسته‌اند توانایی خودرو در پیچ‌ها را 32 درصد نسبت به مدل قبلی فراری بهبود دهند.

درون رینگ‌های 20 اینچی ساده و زیبای 458 ایتالیا، دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی با سایز 398 میلیمتر در جلو و 360 میلیمتر در عقب جا خوش کرده‌اند. کالیپرهای قرمز رنگ نیز در جلو 6 پیستونه و در عقب 4 پیستونه هستند. فراری 458 ایتالیا با اتکا به همین سیستم ترمز می‌تواند در 32 متر از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت توقف کند. کمک فنرهای تنظیم شونده‌ی این خودرو نیز با همکاری شرکت BWI ساخته شده‌اند.

رانندگی

پشت فرمان 458 ایتالیا با آن فرمان شلوغ و ارتفاع پایینی که خودرو دارد، حس قرارگیری در یک خودروی مسابقه‌ای به شما دست خواهد داد. موتور با غرشی گوش نواز توسط فشردن کلید قرمز رنگ روی فرمان استارت می‌خورد. در هنگام رانندگی با 458 ایتالیا باید مراقب خودروهای جلویی باشید چون این موشک قرمز رنگ برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 3.4 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت خودرو 325 کیلومتر بر ساعت اعلام شده ولی برخی منابع غیر رسمی از حداکثر سرعت 340 کیلومتر بر ساعت نیز سخن به میان آورده‌اند که البته تست صحت این مساله برای ما و در جاده‌های ایران میسر نیست.

فراری 458 ایتالیا رفتاری کاملاً مانند سوپراسپرت‌های مدرن دارد و برخلاف سوپر اسپرت‌های قدیمی‌تر شما را خسته نخواهد کرد و راحتی آن را باید خوب ارزیابی کنیم. عایق‌بندی کابین، عملکرد سیستم تعلیق و گیربکس همگی در سطح خوبی است و باعث می‌شود که شما زمان بیشتری را از رانندگی آن لذت ببرید. هندلینگ این فراری در پیچ، ترکیب مهندسی ناب فراری در بخش سیستم تعلیق و قرارگیری پیشرانه در وسط شاسی شما را قادر می‌سازد تا با سرعتی فراتر از آنچه پیش‌بینی می‌کنید، بتوانید پیچ‌ها را پشت سر بگذارید.

با خروج از پیچ و تخته کردن گاز نیز گیربکس دوبل کلاچ بی‌محابا معکوس داده و در اندک زمانی افزایش سرعت عجیبی را تجربه خواهید کرد. در این هنگام به عملکرد فوق‌العاده عالی، سریع و به موقع گیربکس این خودرو پی‌می‌برید.

سخن پایانی

وجود یک فراری 458 در ایران برای خودرو دوستان آنچنان جذاب و پرهیجان است که هر عکس از این خودرو در فضای مجازی جلب توجه فراوانی را به سوی خود جلب می‌کند. متاسفانه همواره قوانین سختگیرانه و ممنوعیت‌های فراوان در واردات خودروهای بروز و مدرن دنیا، بازار خودروی ایران را به بازاری فقیر و بدون هیجان تبدیل کرده است. هیجان و اشتیاق مشروع جوانانی که در بازار بسته ایران، سال ها است خودروهای قدیمی و تکراری را تجربه می کنند و حتی دیدن عکس خودروهای بروز دنیا همچون فراری با پلاک ملی، می تواند ذره ای از این عطش را رفع کند.

33 عکس

نظرات کاربران

79 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/7
کارت ماشین اینا توش چی نوشته؟
1399/3/7
شرکت فراری برای انجین مدل f430 از موتور تقویت شده زانتیا استفاده کرد این مدل f458 رو هم بخش فرمول یک رنو موتورش رو ساخته ولی طراحیش مال خود فراریه کلا انزو فراری مدیون دو شرکت سیتروئن و رنو هست.
1399/3/9
دقیقا نه تنها انزو فراری بلکه کارل بنز ، فروچیو لامبورگینی ، هنری فورد و ........... اصلا بهتره بگم صنعت خودروسازی دنیا مدیون رنو و پژو هستند . رنو برای تیم فرمول یک مک لارن ، بنز ، فراری ، آلفارومئو ، ردبول ، لوتوس موتور ساخته . رنو ۵ و ژیان قهرمان رالی جهانی هستن .
1399/3/7
بله این خودرو به نوعی شاهکار دست انسان خردمند هست. کاش فقط قیمت خودرو هم همچون همیشه بیان می شد تا مشخص بشه چه کسانی توانایی خرید چنین خودروهایی دارند که در خزرشهر جنوبی با آن به پرایدسواران فخر می فروشند و چون زحمتی هم برای بدست آوردنش نکشیده اند قدرش را نیز نمی دانند!
1399/3/7
سلام این مگه همونی نیست که تصادف شدید داشت ترکید دوباره سالم شد
1399/3/9
نه خیر اون فراری کالیفرنیا بود
1399/3/7
عکاسه چه ذوقی کرده،از خودشو و دوربینش و پاهاش عکس انداخته.خب میخاد بگه منم لاخشری هستم.کجایی آقای صفائیان.حالا تو ذوق بچه نزنیم.
1399/12/18
اگه از دوربینشینو عکس گرفته اینو با چه دوربینیو عکسینو گرفته اینو (ایتالیایی)
1399/3/7
دوستان خواستم چیزی رو بگم . در بررسی‌های قبلی چرت و پرت هایی با اسم من درباره مزدا ۱۰۰۰ و ..... اینا گفته شد . بدونید همه ی اون ها کار احمد فرانسوی بازه که کم آورده و قصد تخریب اسم منو داره . خودرو بانک قابلیتی ایجاد کن تا هر کس یه اسم داشته باشه اون موقع می خوام ببینم احمد می‌تونه فرانسه فرانسه کنه . خودرو بانک تایید کن
1399/3/9
آره تو که حتما راست میگی وجدان ژاپن ، اتفاقا این تو هستی که با نام کاربرای دیگه میای چرند میگی خودتم تو پست مربوط به پورشه پانامرا توربو آمدی اعتراف کردی در ضمن تو این مدت اینقدر صوتی دادی که از نوع کامنتات همه میفهمن وجدان ژاپن سابق هستی
1399/3/9
تو بودی که اول با اسم ahmad فرانسه فرانسه میکردی بعد با اسم عشق خودرو های فرانسوی ، ali ، حمید ، آرش حسن نیا ، فرانسه کبیر ، فقط ژیان فقط فرانسه ، ناشناس از لگن های پلاستیکی فرانسوی تعریف می کردی
1399/3/7
در عالی بودن این ماشین هیچ شکی نیست ولی لامبورگینی هوراکان خیلی بهتره . هم سریع تره هم قشنگ تره .
1399/3/7
واقعا ماشین های ایتالیایی قابل مقایسه و رقابت با ماشین های ژاپنی نیستند نمونش مزدا ۱۰۰۰ که از نظر تکنولوژی موتور راحت ده سال از همین نسخه فراری یعنی f458 جلوتره. فراری بلده وقتشو تو مسابقات فرمول وان هدر بده ولی‌ صنعت خودرو سازی ژاپن وقتشو برای همچین بچه بازی هایی تلف نمیکنه وگرنه که با همین مزدا ۱۰۰۰ میتونست برنده کل رقابت های فرمول وان تا به الان باشه.
1399/3/7
همیشه افراد پولدار با وضع مالی خوب ماشین های آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی و انگلیسی سوار میشن
1399/3/9
ماشین های فرانسوی = گاری
1399/3/9
آقا دروغ نگو پدر بنده پولدار هست و مزدا 1000 سوار میشه ، افراد پولدار فقط ژاپنی سوار میشن مثل ماشین سوپر لوکس لکسوس که یه سر و گردن از رولزرویس فانتوم و مرسدس مایباخ لوکستره لطفا تایید کن خودروبانک
1399/3/7
بنظرم ادم اگه می خواد اینقدر پول این ماشین رو بده واقعا اون اس ال اس زرده خیلی بیشتر می ارزه واقعا اون یه چیز دیگست مخصوصا که بلک سیریز هم هست!!!
1399/3/7
چون بعضی ها منو مسخره می کردن می گفتن ژیان داری .منم می خوام بگم ماشین چی دارم . یه ال نود دارم که ماشین روزمرگیمه یه گلف نسل یک جیگر دارم فقط ماهی یه بار از خونه میارمش بیرون ولی اگه ژیان داشتم بهش افتخار می کردم چون همون ژیان اسطوره ای برای خودش بوده در سراسر جهان ۱۱ میلیون فروش داشته . در ایران و اروپا بسیار بسیار ماشین محبوب و دوست داشتنی بوده . با فنربندی پیشرفته ای که داشته چپ نمی‌شده . ژیان در فیلم های دهه ی ۶۰ فرانسوی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اسطوره‌سازی کرده . تو ایران پولدار ها سوار ژیان می شدند
1399/3/9
اسطوره ژیان 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂ترکیدم از خنده 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
1399/3/9
گلف خواب و خیالت رو بفروش ساندرو بخر فرانسوی باز
1399/3/9
آخه ژیان راه نمیرفت که بخواد چپ کنه بچه جون ما خودمون که یادمونه نهایت شصت هفتاد تا برفت اونم به زور دو سیلندر که جون نداره بعد یادم تو همین سربالایی های تهران هرکی مسافر داشت سربالایی نمی رفت مسافرها باید پیاده میشیدن یعنی اون لحظه همه به سازنده فوش میدادن و همه میگفتن باجناق فامیل میشه ژیان ماشین نمیشه حالا شما میگی اسطوره
1399/3/12
واقعا برای سایت خودرو بانک متاسفم که کامنتای این احمد 1/6 لیتری فرانسوی باز تایید میکنه اما کامنتای منو که در جهت روشنگری انجام میدم تایید نمیکنه این چندمین بار هست که کامنت میزارم ولی متاسفانه خودروبانک تایید نمیکنه و من هم میخواستم بگم چی ماشینایی دارم چون این احمد کاربر 1/6 لیتری دائما مزدا 1000 منو مسخره میکنه میخواستم بگم در اصل یه پاترول چهار در دارم که موتور نیسان آبی روشه و یه مزدا 1000 که از بابام بهم ارث رسیده و کلا از خونه بیرون نمیارمش و فقط برای همایش ها و کلوپ مزدا 1000 سواران از خونه بیرون میارمش چون تنها اسطوره و افتخار ژاپنیه وکلی باهاش از بچگی خاطره دارم و همینطور موتور مزدا 1000 در بسیاری از خودروهای دنیا استفاده شده و شاید باورتون نشه اما مزدا 1000 توانایی اینو داره که اندازه وانت سیمرغ بارش کنی ولی خم به ابرو نیاره مثل ژیان مهاری نیست که تحمل وزن دو تا جعبه نوشابه نداشته باشه ، حالا باز بیا مزدا 1000 مسخره کن احمد 1/6 لیتری ( خودرو بانک لطفا جهت اینکه همه دوستان بدونن چه ماشینایی دارم تایید کن تا بعضیا شایعه درست نکنن )
1399/3/7
نیسان اسکای لاین سال 1969 یعنی 50 سال پیش 900 اسب قدرت داشت اونوقت این لگن فقط 562 اسب قدرت داره اینجاست که تفاوت خودروی ژاپنی با بقیه خودروسازهای دنیا معلوم میشه الکی یه عده برای ما فراری فراری میکنن اینگار چی هست
1399/3/8
دوست فرانسوی باز الکی به اسم بقیه کامنت نزار دستت رو شده برا همه این سایت دو تا فرانسوی باز داره با هزار تا اسم
1399/3/9
Ahmad و saeed pugute
1399/4/17
آقا کاملا باهات موافقم . بهترین کامنت نوشتی
1399/3/7
موتور های فراری توسط پژو تامین میشه و تیم فرمول یک فرانسه موتور های لامبورگینی و نیسان gtr و پورشه ۹۱۱ رو ساخته موتورهای مرسدس بنز رو هم رنو میسازه فرانسه دو اسطوره رنو۵ و سیترون ژیان رو داره که همیشه قهرمان رالی بودن خودروسازی آلمان هم تکنولوژیش رو از فرانسه میگیره فراری به هیچ عنوان اصالت رنو نداره.
1399/3/8
اگه صدتا کامنت چرت و پرت با صدتا اسم مختلف راجع به ژیان ، مزدا 1000 ، زانتیا و..... بزاری با اسم من باز همه میدونن کار تو اُسگل وجدان ژاپن هست چون فقط تو هستی که از این چرت و پرتا میگی حالا هر چقدر میخوای زور بزن تا مثلا منو خراب کنی وجدان ژاپن مزدا 1000 سوار
1399/3/7
الان یه مریضی از تو تیمارستان با ده تا اسم مختلف کامنت میزاره میگه موتور این مال مزدا 1000 ، ژیان هست
1399/3/7
عالی بود خودرو بانک عزیز😍
اصلا انتظارش رو نداشتم
1399/3/7
90 درصد تمام بررسی ها و تجربه رانندگی هاتون تبدیل شده به تکرار اطلاعات کاتالوگی که هرجایی میشه پیدا کرد. فقط یه دلیل میتونه وجود داشته باشه که بررسی کننده از سواد و تخصص لازم برای بررسی برخوردار نیست و به هیچ عنوان هیچ حس و اطلاعات جدیدی به جز یه سری عدد و رقم و تاریخه ویکیپدیایی نمیتونه بنویسه تا متن پر بشه
1399/3/17
خب صاحب ماشین حتما اجازه نداده که با ماشین رانندگی کنند فقط اجازه داده عکس بگیره . شما خودت فراری ۲۰ میلیاردی داشتی اجازه می‌دادی کسی باهاش رانندگی کنه
1400/10/24
داداش بیست میلیارد؟ گرون ترین ماشین ایرانه و پلاک ملیه
چند وقت پیش هم ۸۴ میلیارد فروختن!
1399/3/7
اگه دقت کنید هوا از کنار چراغ وارد میشه و از اون طرف خارج میشه
1399/3/7
ایتالیایی ها یا ماشین نمی سازند یا اگه می سازن گندشو در میارن من موندم تو ایران کجا میشه 340 تا رو کامل تخت رفت . فقط یک سوال خیلی مهم الان اگه یهو صاحبش به سرش زد که بفروشتش بره نمایشگاه بگه قیمت بذارن روش باید چی بگن ؟ این ماشین n میلیاردی اصن کسی می تونه بخرتش ؟
1399/3/8
اگه بخوای ۳۴۰ تا هم بری با آسفالت ایران نابود میشه . الان قیمتی که رو این گذاشتن حدود ۲۰ میلیارد هست
1399/3/9
باید دوباره یه اطلاع رسانی در مورد خودم بکنم ، دوستان باید بگم بیشتر این کامنتا و اظهار نظرهایی که راجع به ژیان و مزدا 1000 فرانسه ژاپن با اسمهای مختلف میشه همشون توسط خودم هست بنده قبلا هم گفتم اگه یه وقتایی از این چرت و پرت ها میگم تقصیر خودم نیست بنده مشکل روانی و چند شخصیتی دارم و هر موقع از این چرت و پرتا میگم به خاطر اخلال در قرصام هست به حر حال خواستم اینارو بگم تا هم از دوستان حلالیت و معذرت خواهی کرده باشم و هم دوستان در جریان وضعیت بنده باشن و به دل نگیرن اگه یه وقت هم اینارو تکذیب میکنم و میگم این کامنتارو کاربری به اسم احمد میذاره به خاطر همون اخلال چند شخصیتی بنده هست الانم من این کامنتو گذاشتم ممکنه دوباره بیام منکر این کامنت بشم و دوباره بگم کار احمد هست زیاد جدی نگیرید در آخرم از کاربرانی به اسم عشق خودروهای فرانسوی آرش حسن نیا علیرضا چهاردولی علی محمد و سایرین معذرت میخوام که با اسم اونا کامنت گذاشتم واقعا ببخشید ( خودرو بانک خواهشا تایید کن )
1399/3/7
بچه ندید پدید رو نگاه چجوری زل زده به ماشین
1399/3/9
نه شما دیده هستید هر روز کونیک زگ رولزرویس و بنتلی سوار میشی از دیدن فراری تعجب نمیکنی تو سرزمینی که گورستان علاقه مندان به ماشینه
1399/3/7
سلام،بسیار عالی اما باید به هزینه های نگهداریش و حتی نوع سوختش هم توجه فراوانی کرد.در ضمن این خودرو با سیستم تعلیق خشک توسعه یافته برای پیست و اتوبان ها ی بدون محدویدت کشور های اروپایی گزینه مناسبی برای روندن تو خیابان های تهران نیست. ولی در هر حال دیدنش در شهر خالی از لطف نیست.
1399/3/7
این خوبه ولی نه به اندازه بوگاتی . صفر تا صد بوگاتی رو فرانسوی ها می سازن که صد تای این رو می‌شوره میزاره کنار .
1399/3/11
اگه فولکس واگن نبود که بوگاتی الان داشت چوب لباسی تولید میکرد.
1399/3/8
دیروز با ژیانم تو اتوبان جوری از کنارش رد شدم که کرک پر اسبهای فراری ریخت عشق است فقط سیترون 2cv
1399/3/8
ممنون از عکاس خوبتون
1399/3/8
دوستان من شنیدم این مدل فراری موتور سوپرشارژ زانتیا روشه درسته؟؟؟ اگه اینجور باشه که باید در کل صنایع خودرو سازی دنیا رو گل گرفت بخصوص ژاپن چون من شنیدم موتور های بنز هم توسط‌ رنو تامین میشن همچنین شورلت و فورد موتوراشون توسط پژو و استون مارتین و آئودی و مک لارن هم توسط DS فرانسه موتوراشون تامین میشه.
1399/3/10
نه اشتباه شیندی کلا محصولات فراری از ابتدا تا امروز و همینطور محصولات لامبورگینی موتورهاشون توسط مزدا تامین میشه همینطور مرسدس بنز که با واسطه موتورهاش توسط نیسان تامین میشه تو فرمول 1 هم موتورهای ردبول مک لارن رنو و مرسدس توسط نیسان ساخته میشه و بخش فرمول 1 فراری موتورهاش در واقع همون موتور تقویت شده مزدا 1000 هست که چندین دوره رو محصولات مرسدس و رنو استفاده شده و باعث قهرمانی چندین فصل این خودروسازها شد امریکا هم که صنعت خودروسازیش کاملا وابسطه به ژاپن به خصوص نیسان هست بطوریکه بدون ژاپن حتی یه گیربکس هم نمیتونن تولید کنن تو زمینه اقتصادی هم امریکا کاملا به ژاپن وابسته هست بطوریکه اگه ژاپن امریکارو تحریم کنه امریکا فقط ظرف دو هفته اقتصادص فرو میریزه و رئیس جمهور امریکا دیگه تلفن نداره چون تلفن دفتر رئیس جمهور امریکا هم توسط ژاپنیا ساخته میشه خلاصه اینکه کلا دنیا مدیون ژاپنیا هستن (خودرو بانک لطفا تایید کن )
1399/3/8
فراری بهترینه بهترین سوپر ماشین های خاص دنیا رو میسازه
1399/3/8
يه زره موهاتو مرتب مي كردي ريشاتو مرتب مي كردي شمايي كه مي خواستي تويه فراري عكس بندازي و بزاري تو سايت!!!
1399/3/8
ما در گیر قرعه کشیه ماشینای اشغال تو ایرانیم خخخخخخخ ای خداااااااااااااا
1399/3/8
داداش ناموسا نمیدونین یا خودتون عمدی میگین،فراری ۴۵۸ تو ایران دوتاس همش مال تهرانو تو بوغ و کرنا میکنین ک فلانه خیلی خوبه عالیه دیگه نداریم روش،شما ی توک پا تشریف بیار ولیعصر تبریز ببین داریم ازش یا نداریم یچیزیو نمیدونین نگین ناموسا
1399/3/8
فک کنم اون تصادف کرد و نابود شد ؟؟
1399/3/8
لعنت کنه خدا اونایی رو که با پول مردم و فقیر کردن هر روز بیشتر مردم خودشون سوار این ماشینا میشند و کاری میکنند بقیه مردم هر روز فقیر تر بشند تو هر قشری که باشند مردم عادی که به جایی وصل نیستند حتی اونیم که با زحمت به یه جایی رسیده فقیر تر میشه تا اینا سفرای خارجیو ماشینای خارجیشون به راه باشه خدا لعنتشون کنه چقدر خوبه زندگی بعد مرگ هست که تاوان کارشونو ببینند.
1399/3/8
حاصل کار مهندسان فراری و رنو
1399/3/8
شاهکاره این اسب ایتالیایی مبارک صاحب خوش سلیقه
1399/3/8
آفرین بر مهندسان فراری و رنو که همچین شاهکاری ساختن
1399/3/9
واقعا زشته بیایم به عکاس این عکس توهین کنیم
1399/3/9
🤣🤣🤣🤣🤣 احمد جان عزیزم من تا الان فقط خواننده بودم ولی الان گفتم بیام ازت تشکر کنم بابت خنده ای که روی لبامون میاری اونم با تعصب فرانسه🤣🤣🤣😂😂😂 بخدا با کیا شدیم ۸۰ میلیون.
1 اینکه ماشین متوسط رو به پایینی که فرانسه اورده توی بازار ایران 405و 206و207و پارس و...بودن که میترسی تکیه بدی بهشون ماشینت نره داخل (داشتم که میگم) ولی ژاپن چی اورده مزدا 3حالا تو خودت بشین پشت جفتشون ببین کدوم بهتره.
بعد اینکه شکست فرانسه رو میتونیم اونجایی ببینیم که جایی توی بازار آمریکا نداره در حالی که همین کره ای ها کلی تو آمریکا فروش کردن ببین چقدر فرانسه خار شده که توی آمریکا نیسان ایکس تریل یا همون روگ رو میخرن ولی کولیوس رو کسی به رسمیت نمیشناسه 😂😂😂😂😂
ولی احمد جان فشاری که بهت میان قابل احترامه از این به بعد زیاد پست درمورد فرانسه بزار یکم بخندیم😎
تو داری اینجا حیف میشی برو تو سیرک با ژیان حرکات نمایشی بزن
😎
1399/3/9
بازار خودرویی ایران بد ترین بازار خودرویی جهانه و تنها دلیلش وجود یه مشت آشغال چینی و فرانسویه
1399/3/9
آره واقعا خیلی خندیدیم 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
1399/3/10
وای وای من نفهمیدم تو وجدان ژاپن هستی ، خوبه هر روز یه کاربر جدید میاد میگه من اولین بارم هست میام تو سایت ، من تا حالا فقط خواننده بودمو چیزی نمیگفتمو از این چرت و پرتا و همشونم به یه شخص که اونم احمده اشاره میکنن ، همینه که میگم اُسگلی وجدان ژاپن ، چون اگه اُسگل نبودی اینقدر تو کامنتات سوتی نمیدادی حتی وقتی با اسم من کامنت میزاری از چرت و پرت هایی که راجع به ژیان و مزدا 1000 میگی همه میفهمن تو هستی دیگه دستت برای همه رو شده وجدان ژاپن مزدا 1000 سوار ، اونایی که از کاربران قدیم سایت هستن از اراجیفی که با اسم و آیدی دیگران میگی کاملا شناختنت اوناییم که تازه تو سایت میان میفهمن این چرت و پرتهایی که دائماً راجع به رنو ، پژو ، ژیان گفته میشه کار یه آدم مریضه وگرنه اونایی که مثل تو بیسواد نباشن تاریخچه همه خودروسازهارو میدونن ، میدونن کدوم شرکت برای کدوم شرکت موتور ساخته ، کدوم شرکت تحت تملک و مالکیت کدوم شرکت هست ، این چرت و پرت هایی که دائما تو هر مطلبی با اسم من و بقیه کاربران میای راجع به ژیان ، رنو 5 ، زانتیا ، ال 90 میگی که موتور فلان ماشین مال ژیانه ، اون یکی مال زانتیاست موتور فراری توسط رنو ساخته میشه و از این چرندیات نشانه اینکه خوب داری میسوزی و در مقابل دوستان فرانسوی باز کم آوردی ضمن اینکه باید بهت یاد آوری کنم که همین چند وقت پیش بود تو پست مربوط به پورشه کیمن s آمدی به زاری و گریه کردن افتاده بودی که دوستان فرانسوی باز توروخدا به ماشینای ژاپنی توهین نکنین من دیگه به فرانسه کاری ندارمو از این حرفا منم با توجه به یکی از کامنتات تو پست مربوط به تست و بررسی پورشه پانامرای توربو که آمدی اعتراف کردی فردی چند شخصیتی و مریض هستی دلم به حالت سوخت گفتم دیگه کاری به کارش ندارم ولی میبینم خودت کو....ت میخاره و باز دوباره با اسم من و چندتا از دوستان فرانسوی باز میای چرت و پرت تف میدی ولی اینو بدون از این به بعد همین کامنتو تو مطالب بعدیم کپی پیست میکنم تا همه چهره واقعی تو رو بشناسن ، حالا هر چقدر هم دوست داشتی برو صدتا کامنت چرت و پرت راجع به ژیان ، مزدا 1000 ، رنو ، پژو با اسم من یا بقیه دوستان یا صدتا اسم نوظهور دیگه بنویس ، دیگه احتیاجی نیست بخوام باهات کل کل کنم ، خودمو خسته کنم فقط کافیه همین کامنتو کپی پیست کنم تا بقیه حساب کار دستشون بیاد و بشناسنت ، بعدش هر چقدر دوست داشتی با اسم من و بقیه خودتو خسته کن از صبح تا شب بشین تو سایت هی چرندیات تایپ کن بعد مثلا با اسمهای مختلف بیا جواب کامنتهایی که خودت با اسم من و بقیه دوستان میزاری بده ، ذوق بزن کوچولو ( خودروبانک لطفا لطفا جهت شفافیت تایید کن )
1399/3/9
همه ی ال ۹۰ سوارا و ۴۰۵ سوارا و پارس سوارا و ساندرو سوارا و ژیان سوارا بریم به جنگ با ژاپن فقط از من حمایت کنید
1399/3/9
یه پاترول سوار لوک ها رو قفل میکنه رو حالا ۴L میزاره از رو همتون و خودروسازی فرانسه رد میشه
1399/3/10
داداش حیف پاترول که حروم شه با یه جفت کفش ژاپنی هم بزنی تو پارس تا جام میره
1399/3/10
چی میگی آخه من خودم ال نود دارم چون پول ندارم ماشین ژاپنی بخرم و حالم از ال نود بهم میخوره
1399/3/10
یه هواپیمای کنکورد فرانسوی موقع پرواز کل صنعت اشغالسازی ژاپنتونو زیر موتور توربو جتش پودر میکنه میفرسته هوا خخخخخ
1399/3/12
وجدان ژاپن خوبه خودت هم قبول داری اون نیسان اشغال و کلا ژاپنیای لگن ساز در حدی نیستن که بخوان از رو ماشینای فرانسوی رد شن و قبل از اینکه بخوان از رو ماشینای فرانسوی رد شن حروم میشن و به فنا میرن اخه اسگل اون اسباب بازی های اشغال پلاستیکی بازیافتی زیر 1000 سی سی ژاپنی چیه که باز بخواد از رو فرانسویا رد بشه خخخخخ یه فوت بکنی بدنه هاشون میره تو همون ژیان حلبی اگه به یه تویوتا کارینا و مزدا 1000 بزنه سرنشیناشون دار فانی وداع گفتن یه لگد بزنی بهشون یه وری چپه میشن , میشن فیلم کمدی و سوژه خنده خخخخخ ( خودرو بانک تایید کن )
1399/3/10
چقد ضایع لایکهای سایت رو دستکاری میکنی دوست فرانسوی باز
1399/3/12
وجدان ژاپن خودرو بانک و داتسون پدال هیچ کس مثل تو بیکار نیست که صبح تا شب از این سایت به اون سایت بخواد چرت و پرت بنویسه و لایک و دیسلایکهای سایتو دست کاری کنه هم تو پدال و هم اینجا هر جا صحبت از اشغالهای ژاپنیه میای خودتو جر میدی برا اشغالهای نیسان و ژاپن دستت برای همه رو شده
1399/3/12
فرانسه از کی تا حالا خودرو ساز شده ؟؟؟؟؟
1399/3/12
۴۰۵ و پارس و ال نود عشقه
1399/3/15
این همه بحث نداره معلومه ژاپن بهتر از فرانسه هست اگه ماشینای فرانسوی خوب بودن فروششون بیشتر بود
1399/3/16
خیلی ازش تعریف کردین پراید اینو نقطه میکنه
1399/4/1
سلام با این که احترام زیادی واسه این ماشین قائلم اما هیچ چیزی رو به لامبورگینی اونتادور ترجیح نمیدم همه مدلای لامبورگینی از فراری سرن
1400/8/11
. . . نخور
1399/4/11
ممنون خودروبانک بررسی خوب بود مرسی
اگه امکانش باشه یه لامبورگینی اونتادور در تبریز هستش اونم بررسی کنید
1399/5/28
عشق است فراری
ولی... متاسفانه داشتن چنین خودروهایی توی ایران مخصوص به عده ای خاص هست! که عمدتا برای کلاس گذاشتن و فخر فروشی و دور دور های بعد از نیمه شب هست! وگرنه رانندگی با این ماشین ها توی جاده های داغون و پر از چاله چوله ایران مثل عذاب هست.
1400/3/17
این همون ماشینیه که حمید سوریان اورد
1400/4/2
به این میگن یه اسطوره واقعی
1400/6/26
اولین بار سال ۲۰۱۲با پلاک ملی نمره۱۳اصفهان وارد ایران شد