موضوعات داغ

گریت وال ولکس C30، سربازی دیگر از ارتش بیشمار چینی ها

6 اسفند 1394

عکس: احمد رکابی

آزمایش و نوشته: امین امیری فر

چند سالی است که با پیگیری اخبار تحریم ها، قیمت دلار و خبرهای خودرویی، در انتظار کاهش قیمت اتومبیل و خرید محصولات درجه یک بوده ایم و خوب متاسفانه علف زیر پایمان سبز شده، با این روندی هم که شاهدش هستیم به نظر میرسد اگر بجای انتظار کاهش قیمت ها منتظر پیشرفت خودروسازی کشور چین بنشینیم زودتر به خواسته مان خواهیم رسید! (البته اگر تا آن موقع آنها هم قیمت هایشان را بالاتر نبرند!) در هر صورت چه خوشمان بیاید، چه بدمان بیاید فعلا در بازار زیر 50 میلیون به غیر از پراید و چند خودرو فرانسوی که از زمان ناپلئون در کشور مونتاژ می شوند فقط با چینی ها روبرو خواهیم شد. امروز هم در بازار اتومبیل های نه چندان گران قیمت داخلی به سراغ یکی دیگر از این خودروها رفتیم تا بدون پیش داوری از روی نام کشور سازنده ملاقاتی نزدیک با یک سرباز دیگر از ارتش چینی های مستقر در کشورمان داشته باشیم.

حضور در ایران

در سالهای گذشته صنایع خودروسازی کرمان و زیر مجموعه هایش در ارائه ی خودروهای با کیفیت و کم آزار مثل دوو ماتیز، سیلو، هیوندای ورنا و آوانته پیشرو بوده اند، اتومبیل هایی که صاحبانشان تا سالها نمیدانستند اهرم باز کننده کاپوت کجا قرار گرفته (در واقع نیازی نبود که بدانند) و جز برای تعویض روغن دلیلی برای رفتن به نمایندگی ها نمیدیدند.

افزایش محبوبیت این اتومبیل ها نیز نه از راه بازاریابی موفق بلکه بدلیل رضایت و تبلیغات مثبت مشتریان این محصولات بوجود آمد، اما بعد از شروع تحریم ها و چرخش اجباری این گروه صنعتی از برندهای خوشنامی مثل دوو و هیوندای و فولکس واگن به سمت چینی های گمنام این شبهه بوجود آمد که آیا این کمپانی میتواند رسالت کیفی خود را ادامه دهد یا بعد از این با خرید اتومبیل هایش می بایست نصف عمرمان را جهت رفع عیوب عجیب و غریب درون نمایندگی ها بگذرانیم؟ برای فهمیدن این موضوع به سراغ یکی از محصولات ارزان قیمت خودروسازان راین (یکی از شرکت های تابعه گروه خودروسازی کرمان) بنام ولکس C30 آمدیم که چند سالی است خیلی بی سر و صدا قدم به خیابان های کشور گذاشته. اتومبیلی کوچک و اقتصادی که احتمالا قرار بوده جای خالی ورنای زشت اما خوش ساخت و محبوب را پر کند. متاسفانه از صحبت های موافقان و مخالفانش که چیزی دستگیرمان نشد؛ عده ای آن را برتر از تویوتا و هیوندای میدانستند و عده ای دیگر میگفتند خرید پیکان مدل 63 "البته با موتور انگلیسی!!" را به آن ترجیح خواهند داد! در نتیجه مجبور شدیم خودمان دست بکار شویم تا ببینیم این محصول کوچک از شرکت گریت وال موتورز چین چطور اتومبیلی است و آیا آبروی مونتاژ کار وطنی را حفظ کرده و یا تمام چیزی که در این سالها رشته شده بود اکنون پنبه شده است.

اگر برای خرید اتومبیل بودجه ی 40، 50 میلیونی در نظر گرفته اید پیشنهاد میکنم شما نیز با ما همراه شوید تا این ملاقات چند ساعته را در کنار هم تجربه کنیم. البته قیمت شرکتی گریت وال ولکس در حوالی 50 میلیون پرسه میزند اما با توجه به رکود موجود، این اتومبیل هم مثل بسیاری دیگر از خودرو ها در بازار آزاد با قیمت های پایین تر قابل خریداریست و حتی میتوانید با حدود 45 میلیون یک نمونه ی صفر کیلومتر دنده ای اش را خریداری نمایید.

معرفی برند

خبر بد این است که با یک برند نه چندان معروف (در سطح جهانی) رو به رو هستیم که بارها بدلیل کپی کاری محکوم به پرداخت جریمه شده؛ اما خبر خوب اینجاست که این کمپانی حداقل در کشور خودش (یعنی چین) جزو تولید کنندگان نسبتاً با سابقه و بزرگ به حساب می آید که از سال 1984 کارش را آغاز کرده و در میان سیل عظیم برند های چینی در برخی سالها توانسته جزو چند تولید کننده بزرگ این کشور قرار گیرد.

ضمن اینکه گریت وال موتورز نیم نگاهی هم به بازار اروپا داشته و دارد. اگر به معنی نام Great Wall دقت کنید بلافاصله به یاد دیوار بزرگ چین خواهید افتاد، البته شاید برای میهمان امروزمان که اتومبیلی ظریف و کوچک است این نام چندان برازنده نباشد اما با توجه به اینکه بسیاری از تولیدات این شرکت، SUV ها و وانت ها میباشند و دیوار چین نماد عظمت و استقامت به حساب می آید، میتوان به علت انتخاب این نام پی برد.

طراحی خارجی

از اتومبیلی در این رنج قیمت نمیتوان توقع شاهکار داشت اما وقتی هموطنانش مثل جک و جیلی با قیمت های نه چندان زیاد چهره های بسیار معقول و عامه پسندی را ارئه داده اند انتظارات حتی در سبد ارزان قیمت ها و حتی برند های چینی نیز بالا رفته و همه میخواهند با کمترین پول اتومبیلی زیبا بدست بیاورند، (همچین میگوییم کمترین پول انگار نه انگار که 40، 50 میلیون معادل حقوق 4 سال یک کارمند ساده است! ولی خوب منظورمان نسبت به قیمت سایر اتومبیل ها در کشور بود) بگذریم، برویم و نگاهی دقیق تر به این اتومبیل بی ادعا داشته باشیم.

در قسمت جلویی چراغ هایی نسبتاً زیبا در دو طرف یک جلوپنجره ی کرومی ظاهری معقول، مهربان و بدور از هر گونه خشونت را به بیننده القا میکنند. سپر هم ساده و تقریباً هماهنگ با بدنه طراحی شده است. البته این سپر میتوانست با کمی خلاقیت حالت زیباتری به چانه ی ولکس بدهد اما در هر صورت با کمی ارفاق نمره ی قبولی را خواهد گرفت. درب موتور نسبت به طول کلی اتومبیل کوتاه است و همین فاصله ی کم دماغه با شیشه ی جلویی ظاهر گریت وال را مظلوم تر از قبل هم کرده؛ انگار ولکس با این لبخند ملیح و پیشانی کوتاه میخواهد بگوید که صلح طلب است و با جثه و موتور کوچکش با کسی دعوا ندارد. در قسمت جانبی هم طراح نتوانتسته محافظه کاری و سادگی را پشت رینگ های آلومینیومی و خطوط کناری مخفی کند، هرچند نکته ی منفی خاصی در این قسمت دیده نمیشود.

اما در انتهای خودرو با چراغ هایی روبرو میشویم که به خودی خود زیبا هستند ولی برای بدنه ولکس کمی بزرگ به نظر میرسند و این مورد در کنار یک سپر عضلانی هر چند نسبتاً زیبا از آب درآمده اما با سایر اجزاء بدنه همخوانی چندانی ندارد.

شاید با خودتان بگویید ظاهرش خیلی معمولی است و جک J5 و برلیانس H330 از این خوشگل ترند که خوب من هم با شما موافقم. اما بیایید نگاهی به سایر گزینه های 40، 50 میلیونی بازار بی اندازیم؛ خودروهای تکرای مثل پارس ELX و تندر 90 یا تازه واردتر ها مثل دنا و رنو ساندرو، در کنار هم زبان های ولکس یعنی ام وی ام 530، لیفان 620 و بایک سابرینا و ... رقابت خیلی سطح بالایی در بحث زیبایی بوجود نیاورده اند؛ پس بی انصافی است که در میان این رقبا ولکس C30 را اتومبیلی بدقیافه بنامیم. در واقع با اینکه ولکس C30 زیباترین اتومبیل زیر 50 میلیونی بازار نیست اما میتوان طراحی بدنه اش را کاملا قابل قبول دانست.

طراحی داخلی

درب را گشوده و نگاهی به داخل اتومبیل می اندازیم. در مقایسه با نمای بیرونی در داخل کابین شرایط کمی بهتر است. نشانگرهای پشت فرمان و قسمت پایین کنسول مرکزی زیبا طراحی شده اند و این موارد داخل اتومبیل را کمی مدرن تر از چیزی که واقعا هست نشان میدهند! در واقع اگر کسی از بیرون ولکس C30 را ببیند فورا متوجه خواهد شد که با یک اتومبیل زیر 50 میلیونی طرف شده اما در داخل اتومبیل ممکن است به اشتباه بیفتند و قیمت خودروی شما را کمی بیشتر از واقعیت حدس بزند. داشبورد های قدیمی تر ولکس دو رنگ کرم - مشکی بودند که فضای داخلی آنها دلباز تر و لوکس تر بود اما این داشبورد جدید تمام مشکی هم ضمن نظافت راحت تر کمی حال و هوای اسپرت به داخل کابین بخشیده.

البته چند نکته منفی هم هست. مثلا طلق روی عقربه های پشت آمپر، نور آفتاب را منعکس میکنند که این قضیه گاهی رویت اطلاعات را دشوار میسازد و یا قسمت بالای دریچه های هوا که در حقیقت محل قرار گیری مانیتور میباشد در نبود این آپشن زیادی ساده است و به نظرم هر ولکس سواری حتی اگر نیازی به مانیتور نداشته باشد مجبور میشود این فضای نازیبا را با خرید یک ال سی دی کوچک پر نماید (هرچند با اینکه مالک ال سی دی هم نصب کرده ولی همچنان این قسمت داشبورد خیلی دلبری نمیکند و احتمالا برای همین در نمونه های جدیدتر اتوماتیک، مانیتور را به پایین دریچه ها منتقل نموده اند).

در مورد کیفیت نیز هرچند به نظر میرسد قطعات به خوبی در کنار هم مونتاژ شده اند ولی به جز فرمان و صندلی ها، دست به هر جا بزنید با پلاستیک خشک روبرو خواهید شد که باعث میشود آن حس خوبی که با نگاه اول در ذهنمان شکل گرفته بود توسط حس لامسه خنثی گردد! (هرچند سایر اتومبیل های این رنج هم از این نظر تعریف چندانی ندارند)، ضمن اینکه به صدا افتادن این قطعات خشک بخصوص در فصل سرما چندان دور از ذهن نخواهد بود. البته خودرو مورد تست بعد از 6 هزار کیلومتر، به جز یک صدای بسیار کوچک که به سختی شنیده میشد کابین ساکتی داشت و طبق ادعای دو نفر از مالکین قدیمی تر ولکس، این سکوت تا مدت ها پایدار خواهد ماند.

موتور و گیربکس

حتی اگر سقف سرعت مجاز کلیه معابر به 60 کیلومتر در ساعت کاهش یابد و متخلفین هم به اشد مجازات محکوم شوند باز هم علاقه مندان اتومبیل با دیدن یک خودرو سوالات اولیه شان اینهاست: "چند اسب بخاره؟ شتابش چقدره؟ حداکثر سرعتش چند کیلومتره؟" البته در مورد گریت وال ولکس خبر خیلی هیجان انگیزی برای این افراد نداریم! یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 1.5 لیتری (حجم دقیق 1497 سی سی) با قابلیت زمانبندی متغیر سوپاپ (VVT) و 104 اسب بخار قدرت در دور 6000 و 138 نیوتن متر گشتاور در دور 4200 که قرار است بوسیله ی یک گیرباکس 5 سرعته دستی 1125 کیلوگرم (به غیر از وزن سرنشینان) را به حرکت درآورد خیلی فوق العاده به نظر نمیرسد.

بخصوص که میدانیم اتومبیل های چینی معمولا راندمان بالایی هم ندارند و نمیتوانند مثل برخی برندهای مطرح حتی با موتور ضعیف خودروی چالاکی ارائه دهند. ببخشید انگار فراموش کردم که اول مقاله قرار گذاشتیم از روی کشور سازنده پیش داوری نکنیم! پس بگذارید قضاوت در مورد توانایی های حرکتی ولکس C30 را به بخش تجربه ی رانندگی که در ادامه ی مقاله خواهید خواند موکول نماییم.

مصرف سوخت این اتومبیل کوچک شهری هم حدود 6.9 لیتر در حالت ترکیبی اعلام شده که عدد مناسبی است. البته با توجه به وزن و حجم موتور و گیرباکس دنده ای همین انتظار هم میرفت (امیدوارم ولکس C30 را از نظر مصرف سوخت با اتومبیل های بسیار مدرن مقایسه نکنید چون با این قیمت و تفاوت تکنولوژی مقایسه عادلانه ای نیست). ظرفیت باک هم فقط 40 لیترمیباشد که برای مصارف شهری کافی است و در جاده هم بدلیل مصرف مناسبش مشکلی ایجاد نخواهد شد.

امکانات رفاهی و ایمنی

شاید بهتر است دیگر از ایربگ های جلویی و ترمزهای ABS و مواردی ازاین قبیل به عنوان آپشن یاد نکنیم چرا که در اتومبیل های جدید این گزینه ها تبدیل به امکانات پایه شده اند ولی جدای از این موارد در ولکس گزینه های دیگری مثل رینگ های 15 اینچی آلومینیومی (با لاستیک های 185/65R15)، تهویه مطبوع خودکار، سیستم ضد سرقت (Immobilizer)، مه شکن های جلو و عقب، شیشه های برقی هر چهار درب، کامپیوتر سفری و نشانگر مصرف لحظه ای (که متاسفانه میانگین مصرف سوخت را نشان نمیدهد)، کلید های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل، صندوق پران روی سویچ، سنسور دنده عقب، آیینه های جانبی برقی گرمکن دار مجهز به راهنما و تاشو برقی، روکش چرمی صندلی ها و فرمان، سانروف برقی و ... در ولکس خودنمایی میکنند که برای این رده ی قیمتی مثل اکثر هموطنانش قابل قبول است. ضمناً ولکس C30 توانسته 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP بدست بیاورد که البته نمیتوان دقیقاً گفت معادل چند ستاره از موسسه معتبرتر EuroNCAP خواهد شد اما به هر حال تا اندازه ای ته دلمان را قرص میکند.

تجربه رانندگی

بالاخره پشت فرمان نشسته و آماده حرکت شدیم. برای روشن نمودن اتومبیل لازم است که پا را روی پدال کلاچ قرار دهیم، در غیر این صورت استارت عمل نخواهد کرد. دید جلو و اطراف C30 مناسب است و آیینه های جانبی نیز بازه گسترده ای را پوشش میدهند، اما بدلیل بالابودن صندوق عقب و طراحی ستون های C دید پشت سر کمی محدود شده که البته با کمک سنسور های دنده عقب کار راننده خیلی هم دشوار نخواهد بود. (در اتومبیل مورد آزمایش که مالک با اضافه کردن دوربین دنده عقب، مشکل را تقریباً برطرف نموده) صدای موتور با فشردن پدال گاز به داخل اتاق نفوذ میکند اما در کل ولکس پیشرانه ی خیلی پر سر و صدایی ندارد و حتی در دورهای بالا نیز خیلی سرنشینان را آزرده نخواهد کرد.

فرمان به نرمی زیر دستمان میچرخد و شعاع گردش اتومبیل هم خوب است. به لطف بدنه ترکه ای و باریک ولکس (طول 4452، عرض 1705 و ارتفاع 1480 میلیمتر) میتوانیم خودمان را از هر سوراخ سنبه ای رد کنیم که البته همین عرض کم باعث شده فضا برای سه سرنشین بزرگسال روی صندلی عقبی تنگ شود. اما در مورد جای پای سرنشینان (هم جلو و هم عقب) قضیه متفاوت است و فضا از چیزی که از بیرون اتومبیل به نظر میرسید بسیار بهتر میباشد. به نظر میبایست این جای پای خوب را مدیون فاصله مناسب محور های جلو و عقب و نبود برآمدگی کف اتاق گریت وال بدانیم. البته سقف ولکس برای سرنشینان عقبی کمی کوتاه است. در تهران خیلی طول نمیکشد که با دست انداز و سرعت گیر مواجه شویم و در نتیجه توانستیم در همان اوایل کار عملکرد ولکس را در مواجهه با این مصیبت های اجبای مشاهده نماییم. سیستم تعلیق که در جلو از نوع مک فرسون و عقب یک تکه با فنر حلقوی و میل تعادل است به نرمی وظیفه اش را انجام داد و هرچند در مواجهه با دست اندازها و سرعت گیرها اتاق اتومبیل زیادی بالا و پایین شد اما همین که ضربات با شدت و خشکی به زیر بدنمان منتقل نشدند راضی کننده بود.

در بخش معرفی موتور قرار شد توانایی های حرکتی ولکس را در عمل به چالش بکشیم تا ببینیم حدسمان در مورد عملکرد کُندش درست بوده یا قصاص قبل از جنایت کرده بودیم؟! خوشبختانه میهمان امروزمان از نوع دنده ای است و گیرباکس های دنده ای برای اتومبیل های ضعیف ارزان قیمت میتوانند مثل یک منجی ایفای نقش کنند و با عملکرد مناسب بخشی از ضعف موتور را پوشش دهند (مثل کیا ریو و پروتون جنتو و پژو 206 تیپ 5 که با وجود موتورهای نه چندان قدرتمند در مدل دنده ای خودروهای نسبتاً تند وزتیزی از آب درآمده اند)، اما گاهی مواقع هم مواردی مثل ضرایب نامناسب گیرباکس و عدم هماهنگی بین پیشرانه و سیستم انتقال قدرت و یا راندمان پایین موتور میتوانند عامل کاهش شتاب شوند (در واقع دو موتور با حداکثر قدرت و گشتاور مشابه ممکن است راندمان متفاوتی داشته باشند که به میزان قدرت و گشتاور در سایر دورهای موتور - به غیر از نقطه ماکسیمم - و همچنین خود نقطه ماکسیمم و سایر عوامل بستگی دارد که از روی نمودارها میتوان به آنالیز آنها پرداخت).

ولی نمیخواهیم خیلی وارد جزئیات شویم، قرار است به عنوان یک مصرف کننده ببینیم پدال گاز زیر پایمان در شتابگیری و سبقت ها چقدر ما را یاری میکند. در مسیر که هرچند کمبود قدرت موتور تا حدودی احساس شد اما با مقداری افزایش دور موتور مشکل خاصی برای رانندگی عادی بوجود نیامد. اما در آزمون شتاب صفر تا 100 به رکورد 14.5 ثانیه رسیدیم که همانطور که حدس میزدیم چندان عالی نبود. البته این شتاب نسبت به بسیاری از اتومبیل های هموطنش (بخصوص اتوماتیک ها) مناسب است و برای یک رانندگی عادی، کاملا کار را راه می اندازد اما با تجربه ای که من از خودروهای کیا ریو و دوو سیلو با موتور های هم حجم داشتم توقعم از این اتومبیل کمی بالاتر بود (تازه سیلو که 8 سوپاپ و ده ها اسب کمتر داشت!). پس نمیتوانیم ولکس را پرشتاب بدانیم. در واقع نقطه ی قوت این موتور در استهلاک پایین، مصرف سوخت مناسب و صدای نسبتاً کمش خلاصه میشود، ضمن اینکه شتابش هم برای استفاده ی عادی کافی است اما اگر تصمیم دارید پشت چراغ قرمز گاز هرز بدهید و بقیه را تحریک به مسابقه دادن کنید، جدا از اینکه خیابان جای این کارها نیست، ولکس هم ماشین این کار ها نمیباشد!

پس از فشار آوردن به موتور وقت آن رسیده که کمی با فرمان و ترمز ها بازی کنیم و ببینیم گریت وال برای مهار همین شتاب معمولی، چاره کافی اندیشیده یا خیر. باید اعتراف کنم که ترمز های چهارچرخ دیسکی ولکس که به سیستم های ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) هم مجهز شده اند عملکرد مناسبی دارند و از پس اتومبیل بر می آیند. در مورد هندلینگ نیز با وجود اینکه گاهی با حس سبکی و یا حالت الاکلنگی مواجه شدیم عملکرد گریت وال نسبت به نرمی و سطح مورد انتظار قابل قبول بود. هرچند مثل اکثر ویژگی های ولکس، در این مورد هم نمیتوانم از واژه "عالی" استفاده نمایم. البته مالک لاستیک ها را با نوع کمی گران تر از فابریک تحویلی (با همان سایز) تعویض کرده که روی بهبود عملکرد بی تاثیر نبوده است.

قبل از اتمام بررسی سری هم به صندوق عقب زدیم که با دیدن یک محفظه ی 510 لیتری و یادآوری سایز اتومبیل، مهر تایید بر قابلیت حمل بار ولکس زده شد ضمن اینکه با خواباندن صندلی های عقبی میتوان فضای در دسترس را از این هم بیشتر نمود.

نتیجه گیری

نظر دادن راجع به ولکس C30 دشوار است. پس از بررسی متوجه شدیم که این اتومبیل هیچ نقطه قوت خارق العاده ای ندارد اما وقتی خواستیم آن را از امتحان مردود کنیم با خودمان گفتیم اما ولکس نکته منفی خاصی هم نداشت و بهانه چندانی برای ایراد گرفتن دستمان نداده. شتابش عالی نیست ولی افتضاح هم نیست، چهره اش دلربا نیست اما بدقیافه هم نیست، سواری، ترمز، آپشن ها و ... همه و همه در سطح متوسط و قابل قبول بودند پس بالاخره این ماشین را بخریم یا خیر؟!

در یک جمع بندی خلاصه میتوان گفت که ولکس یک خودروی معمولی، اقتصادی و کم آزار است که با سواری نرم، مصرف سوخت مناسب و ابعاد جمع و جورش بخصوص برای استفاده شهری گزینه ی قابل قبولی به نظر میرسد. شاید این ویژگی یعنی معمولی بودن برای اتومبیل های لوکس، اسپرت یا حداقل بالای 100 میلیون تومان نا امید کننده باشد اما برای این رده قیمتی خیلی هم ویژگی بدی نیست. در حقیقت بسیاری از مشتریان این رنج ، اولین خواسته شان از اتومبیل کم دردسر بودن و اقتصادی بودنش است و با سوالی که از دارندگان ولکس پرسیدیم اکثرا از این حیث (یعنی میزان دوام و ماندگاری قطعات) از خریدشان رضایت کافی داشتند. بنابراین با اینکه در این رده قیمتی اتومبیل های زیباتر یا سریعتری نیز یافت میشوند اما ولکس یک رقیب از پیش بازنده نیست و در هنگام انتخاب، ارزش فکر کردن را دارد.

راستی تا یادمان نرفته قرار است به زودی اولین سری ولکس های اتوماتیک با گیرباکس 6 سرعته از نوع AMT (قبلاً ولکس با گیرباکس اتوماتیک از نوع CVT برای مدت کوتاهی عرضه شد) و داشبورد کمی زیباتر و چند آپشن اضافه مثل دی لایت و سیستم پخش DVD و دوربین دنده عقب و بلوتوث) و طبیعتاً قیمت بالاتر وارد بازار شوند که شاید این اتفاق حضور ولکس C30 را در خیابان ها پررنگ تر از قبل نماید.

در پایان از آقای "کامران صالح" (مالک اتومبیل) و آقای "علی برادران قناد" که تیم خودرو بانک را در تهیه این گزارش یاری نمودند تشکر مینماییم.

مشخصات فنی
مدلگریت وال ولکس C30
پیشرانه4 سیلندر 1.5 لیتری
حجم موتور1497 سی سی
قدرت104 اسب بخار در دور 6000
گشتاور138 نیوتن متر در دور 4200
شتاب14.5 ثانیه در روز تست
حداکثر سرعت170 کیلومتر در ساعت
وزن1125 کیلوگرم
قیمت بازار45 میلیون تومان در بازار

41 عکس

نظرات کاربران

110 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/6
یکی از ماشین های آشغال شرکت گریت وال
اصلا ایمنی خوبی نداره خیلی هرز گردی داره کنترلش کردن تو سرعت های بالا هم سخته
با رفیقم خواستیم با یکی از اینا شتاب گیری کنیم کم مونده بود چپ کنیم
در ضمن شتابی که ما زدیم 17 ثانیه و خورده ای بود
البته خود شرکت گریت وال شرکت خوبیه ولی خیلی ماشیناش نمیاد ایران چون اگه بیاد بالای 100 تومن قیمت میخوره و تو رقابت با کره ای ها کم میاره
1394/12/6
يكي از دوستان بنده با ١٨٠ تا باهاش چپ كرد... هيچيش نشد، نه خودش نه همراهانش... ضمنا پايداريش در سرعت بالا بسيار زياده... شتابزيادي نداره و بسيار أرام و كم صداست ...
تناقض در حرف شما مشهود هست؛ با شتاب كم اين قصد شتاب گيري داشتين و نزديك بوده چپ كنيد؟!؟!؟
الكي نظر ندين لطفا
1394/12/6
میلاد عزیز سلام
فکر نمی کنی که خیلی تند و مقرضانه به موضوع نگاه کردی در مورد ایمنی عرض کنم که اکثر دارندگان این خودرو این رو نقطه قوت میدانند چون بنده شاهد چند تصادف شدید از این خودرو بودم و خدارو شکر برای سرنشین و راننده هیچ اتفاقی نیوفتاد و نمونه عینی اون دوستی که بچه محل من بود با سرعت 180 چپ کرد و جون خودشو مدیون استقامت این ماشین میدونه و اگر هم فکر می کنی بلوف میزنم ادرس ایمیل بده تا عکسهارو برات ارسال کنم یا اگر گذرت به یزد میخوره ماشین رو از نزدیک تو نمایندگی مشاهده کن در کل نظر هر دوستی محترم میباشد ولی نظر شما برای من که 20ماه هست این ماشین رو دارم و حدود 45000کیلومتر در هر شرایطی و جاده ای که فکر کنی بهاش رانندگی کردم(گرمترین مسیر کویری کشور وجاده های کوهستانی برف گیر ) کمی بدور از انصاف میباشد با ارزوی شاد کامی 94/12/6
1394/12/6
به نام یزدان
دوست عزیز لطف کن درباره چیزی که اطلاعات نداری اظهار فضل نکن. اول اینکه ولیکس اولین ماشین چین هست که تونست ۵ستاره ایمنی را دریافت و به بازار اروپا راه پیدا کنه. دوم اینکه بنده یک سال هست این ماشین را دارم و به اطمینان ۱۰۰ درصد عرض میکنم ایمنی این ماشین در پیچها یقینا بهتر از ماشین‌های داخلی هست. سوم اینکه طی یک سال ۲۵۰۰۰ کیلومتر بدون هیچ هزینه اضافی و در گرم ترین شرایط آب و هوایی ایران با کولر ازش استفاده کردم و خم به ابرو نیاورده. چهارم اینکه گیربکس و موتور این ماشین بسیار نرم و عالی هست. پنجم اینکه این ماشین شتابش جوری نیست که شما رو با خطر مواجه کنه. انصاف داشته باش و اگر اطلاعاتی نداری دیگران رو هم به اشتباه ننداز.
1394/12/6
داداش قوم ما با 120 تا با این ماشین بخاطر چند تا سگ چپ کرد نه کیسه هواش باز شد و نه چیز دیگش واسه قوم ما و خونوادش هم جایی نبود که نشکسته باشه
خودم هم که از نزدیک ماشین رو تا پارکینگ ناجا دیدم عین کره ی آب شده بود
من خودم از شتاب و اوصاف این ماشین خیلی خبر ندارم ولی بجای این ماشین بری لیفان 620 بگیری بهتره
1394/12/6
تعجبم چطور تو شتابگیری داشتی ماشینو چپ میکردی؟!!!! با سرعت 180 تا و باد از بغل ذره ای تکون و صدای اضافی و عدم تعادل نداشت. البته راننده نبودم. ولی لذت بردم. حتی ترمزها هم عالی بود. فقط شتاب اولیش کمه. مصرفش که از شتابشم کمتره. نمیدونم چرا تبلیغاتش کمه. ماشین بی آزاری هستش. شما هم میلاد خان اول یکیشو سوار شو بعد بدشو بگو.
1394/12/6
بنده این ماشین رو کامل بررسی کردم که این نظر رو دادم بدون هیچ تعصبی چون نه بنگاه دارم نه کارخونه ماشین دارم که بگین یوقت گریت وال تو ایران رقیب من میشه نه تو کار واردات ماشین هستم
از 12 سالگی رانندگی کردم با اکثر ماشین های روتین هم رانندگی کردم ولیکس هم واسه خود دوستم بود خودشم از ماشین نا راضی بود
بنده عرض کردم موقع شتاب گیری ماشین هرز گردی داره نه تو سرعت ثابت . شتاب گیری هم که میدونین چیه!!!!
خودم هم گفتم تو اینکه گریت وال شرکت بسیار خوبیه شکی نیست
ولی ولیکس ماشین خوبی نیست حداقل تو این رنج قیمت لیفان 620 خیلی بهتره ..
1394/12/6
بابا بنده خدا راست میگه دیگه حالا راین خودرو به شما ماشین آشغال انداخته چرا به این بنده خدا فوحش میدین
1394/12/9
هرکسی نظری داره ایشون بنگاه دارند و همه از مناعت طبع و صحت کلام این قشر مطمینم،بحثی نیست ایشون از 12 سالگی راننده بودن...هرزگی در شتابگیری رو من نفهمیدم اگه توضیح بدن ممنون میشم...
اون آقا یا خانوم ماکی هم که فرمودن توهین، خودشون به همه توهین کردند و ظاهرا معنی توهین رو نمیدونن...
عزیزی فرمود که ماشین تو 120 چپ کرده و قومش آسیب دیدن...من پراید دیدم 20 تا پشتک زده و از ارتفاع 60 متری رفته ته دره و هیچ کس چیزیش نشده؛ حالا شما باور کن...ماشین رو بعد از چپ دیدی آب شده؟! ما هم دیدیم هم 180 و هم 120 ولی هر دو مورد از جنس فلز بودن و نه بستنی و آب نشدن، هر دو صاحب خودروها هم سالم و عکس خودرو ها هم موجوده...بعد از اون تصادف دوستان بنده قید فروش خودرو رو تا سالها زدم
1394/12/9
ببین عزیزم حال و حوصله ی بحث کردن باهات رو ندارم منم نوشتم بنگاه ندارم نه اینکه دارم چشاتو درشت تر کن
همین قدر بگم که شما که نمیدونی هرزگردی که واسه کنترلش چند تا سیستم پیشرفته رو ماشین ها بسته به قیمتشون میزارن چیه یعنی نه میدونی شتاب چیه نه میدونی هندلینگ چیه نه میدونی دیفرانسیل چیه و..... خلاصه اینکه اصن نمیدونی ماشین چیه باهات بحث هم ندارم چون نه تجربه منو تو رانندگی داری نه اندازه ی من از ماشین حالیته
از اصطلاح ( خز میشه...) هم فهمیدم بچه تهرانی .. حاضرم یه تیبا جور کنم بیام با اون ولیکست درگ بزارم و ببرمت اگه عرضش رو داری و میدونی درگ چیه ایمیل بده آدرس بدم بهت ... البته من واسه ضایع کردن تو وقت ندارم ولی چون خیلی ادعات میشه اینو میگم
... یا علی
1394/12/6
خدمات پس از فروشش چجوریه؟ 1.6 لیتری بود خوب میشد، جالبه اون ماشینایی ک فکر میکنیم خوب هستند رو خودروبانک تعریف نمیکنه اونایی ک اصن فکر میکنیم داغونن رو تعریف.میکنه
1394/12/6
دوست عزیز بهتر است در مورد هر ماشینی فکر نکنید تست کنید ... موتور ولیکس کپی موتور تویوتا یاریس می باشد تا اینکه حتی میل لنگ این خودرو با یاریس یکی است و خیلی قطعات دیگر که البته گریت وال به علت این کپی غرامت پرداخت کرده است .. کسی را ندیده ام ولیکس داشته باشد و ناراضی باشد .. در شهری مثل یزد طی سه سال گذشته نزدیک به 600 عدد ولیکس توسط یکی از نمایندگی ها فروخته شده است و ققط سه عدد موتور تاکنون باز شده است .. آیا افزایش استقبال اتفاقی است شما در این شهر در بنگاه های سطح شهر اصلا ولیکس نمی یابید چون کسی فروشنده نیست .. به نظر اینجانب که خودرو را دارم و در هر جاده ای سوار شده ام بسیار از همه نظر راضی ام .. فراموش نکنیم خودرو تویوتا کرولا جدید هم شتابش نزدیک 12 ثانیه بوده با موتور دو لیتری ...
سواری نرم نزدیک به تویوتا دارد حتی اگر ریز مقایسه فرمایید شواهدی آشکار و نزدیک در شباهت با محصولات تویوتا میبینید .. به هر سابقه ورنا و آوانته هم توسط راین در قبل کارنامه درخشانی می باشد .. شخصا در شیب مثبت جاده به راحتی در زمان کوتاه تا 160 کیلومتر سرعت گرفتم .. عقب هم برای پا از پژو 405 بیشتر فضا دارد
Instagram : voleex_c30
1394/12/6
هنوز متن رو نخوندم ولی عقبش عجیب شبیه اپتیما 2010 هست البته فقط از دور.
1394/12/6
با سلام و خسته نباشید
جا داره تشکر کنم از جناب امیری فر و سایت محترم خودرو بانک جهت تحقق بخشیدن این تست .. ممنون
1394/12/6
کیفیت داشبوردش بسیار پایین هستش مخصوصا رنگ کرم-مشکی.
سربالایها به طوره عجیبی کم میاره.
2 نفر پشت بشینن راحت زیرش گیر میکنه.
1394/12/6
تو چینیها و همردیف‌ها ی
خودش حرف اولو میزنه
سواری و هندلینگ عالی و استهلاک خیلی پایین و ایمنی بالا که گزینه اصلی هر خریداری باید باشه تو این ماشین وجود داره.اگر بخرین مطمئنا پشیمون نمیشین
1394/12/6
با سلام به همه دوستان ولیکس سوار و ولیکس دوست و مدیران سایت
جهت همفکری و تبادل اطلاعات و هم نظری دارندگان ولیکس گروهی در فضای مجازی تلگرام تشکیل دادند دوستانی که ولیکس سوارند و تمایل دارند در این گروه عضو شوند لطفا به ادرس ars1353@در تلگرام پیام ارسال کنند با تشکر
1394/12/6
خب لینک گروه رو مثل همه گروه های ماشین و ... بذارید نه اینکه هر کسی که دوست دارید واطلاعاتش رو گرفتید وارد بشه !
1394/12/6
همانگونه که احساس میشد ولیکس در رنج قیمتی خود یکی از بهترین هاست. خوب است به نتایج بررسی و تجربه رانندگی با سایر خودروهای هم رده قیمتی در این سایت مثل برلیانس h330، آریو و ... التفات شود.
1394/12/6
جالبه توی کی دیگر از سایت های رقیب که بودم
عده ای که این خودرو رو سوار میشدن
میگفتن که این چینی از از نظر ارزشی بالا تر از تویوتا کرولا و یاریس هست!!!!!!!!!!! آدم نمیدونه به نظرات جماعت چینی سوار بخنده یا گریه کنه بقرآن
همه جورش رو دیده بودیم ولی ندیده بودیم چینی رو بهتر از ژاپنی دونسته باشن
1394/12/9
ادعای پر بیراهی نیست و در واقع به علت کپی بالا و دقیق موتور و شاسی و جنس قطعات بسیار خوب واقعا حس یه تویوتا رو داره ولی یه کپی در بهترین حالت مثل نمونه اصلی میشه نه بهتر...
1394/12/6
بنده متاسفانه ولکس C30 که تولید راین خودرو هست داشتم و اولین و آخرین باری بود که ماشین چینی میخرم. بدترین ماشین عمرم بود و چیزهایی که تجربه کردم رو مینویسم:
بسیار تنبل و ضعیفه و مخصوصا اگر سربالا باشه یا حتی تو جاده کفی یا شهر کولر بزنید حتی پیکان در برابرش میشه بنز. تو حرکت و شتاب که ماشین های به مراتب ارزانتری نظیر پژو ها و تندر90 و امثالهم راحت نقطه اش میکنند بمانند !
مصرفش هم کم نیست و تو جاده بیشتر از 206 و تندر که ماشین های تیز و برو هستند میخوره و تو شهر هم به زحمت یک , یک و نیم لیتر فرقشه وحرکت و شتاب اون ها کجا و این کجا !
وضعیت خدمات و لوازم یدکی که داغون و هر 5000 تا پول مفت برای یک تعویض روغن به اسم سرویس گارانتی میگیرن (از من سرویس 5000 تا 250 تومن گرفتن)و میگفتن اگر بیرون برا تعویض روغن ببری گارانتی باطل میشه ویکبار تو جاده مشکل افتاد که حال توضیحش رو ندارم که چه چیزهاییش خراب شده بود و هرجایی گشتیم نمایندگی ها بسته بودند (از روی لیست نمایندگان سایت راین خودرو) و یک امداد خودرو تو جاده دیدیم که علامت کرمان موتور داشت گفت ولکس برای راین هست به ما ربط نداره و ما مسئول جک و لیفان هستیم که کرمان خودرو هست نه راین ! و حسابی حالمون رو گرفت و مسافرت رو خراب کرد و بدترینش اینکه هیچ چیزی ازش تو بازار گیر نمیاوردم حتی کفپای ساده یا یک روکش صندلی! مشکل فنی بذاره میخواید چکار کنید؟! یکی هم میشناختم یک قطعه میخواست چند ماه بود به گارانتی درخواست داده بودن ولی دستش نرسیده بود و من گفتم میخوام بفروشم گفت مشتری پیدا کردی منم فروشندم به من هم خبر بده ! چون صاحب اول و آخرش هم خودتونید و مفت هم ازتون نمیخرن و اگر هم کسی بخره با ضرر هنگفت ! من خودم خدا رو شکر قبل از داستان کمپین نخریدن و رکود بازار ردش کردم رفت و از مصیبتش خلاص شدم و همون موقع 15 تومن تو چند ماه استفاده ضرر کردم ! خدا رو شکر الان ندارمش !
موقع خرید میگفتن موتورش تویوتا یاریسه بعدا فهمیدیم شرکت great wall از موتور تویوتا یاریس مدل قدیمیش کپی کرده و تویوتا هم چند باری شکایت کرده و موتورش ساخت تویوتا نیست که الکی میگن تویوتا بلکه کپی شده هست و چینیه !
راستی یادم رفت از کیفیت رنگ مثل پوست پیازش بگم که انگار بچه 4 ساله روی ورق فلزی اسپری کرده که یک ذره ضخامت رنگ نداره و لایه ی نازک و افتضاحیه ! سینی موتور هم ندارن و باید جدا بخرین ! آپشنش هم که هیچ چیز خاصی نداره و حتی مانیتور هم نداره و توی جای مانیتور خالیه و یک ضبط بدون امکانات با پورت USB متفاوت داره (که نیازمند تبدیل مسخره برای ورود فلش هست) که بلوتوثش هم سر اتصال به گوشی ها چنگی به دل نمیزنه و هیچ امکاناتی نداره . مثلا الان بلوتوث پژوهای جدید پارس و 206 حتی اسم مخاطبان گوشی رو مینویسه ولی این بلوتوث ولکس هیچ آپشنی نداشت . الان کامپوتر سمند مولتی پلکس خیلی موارد بیشتری داره .
خلاصه که دیگه سمت ماشین چینی نمیرم حتی جیلی و ماشین های چینی گرونتر از جیلی و با این توافق هسته ای و برجام که اجرا شده و قیمت های پژو ها اعلام شده (مثلا پژو 301 دستی 58 تومن) و فیات هم قراره ماشین ارزونتر از پژو هم بیاره (چند روزیه از فیات دارن ایرانخودرو رو بازدید میکنند) و قرارداد با خیلی برندهای مطرح دیگه (مثلا شنیدم صنایع کرمان و ایرانخودرو و ... دارن با فولکس واگن مذاکره میکنند) و کیفیت سمند و پژو 206 و پارس خیلی بالا رفته و مخصوصا سمند و خانواده 206 اصلاح شدند و ایرادات قبل رو در مدل 95 شون ندارند , نمیدونم چه کسی بابت این و یا چینی های نظیر این ولکس C30 اون هم با این قیمت پول میده ! رقیبای حتی چینی بهتری هم بنظرم داره مثلا لیفان X50 و یا جک J5 و یا آریو ی سایپا و یا رنو ساندرو و یا تندر اتومات و یا دنا و یا ماشین های دست دوم تویوتا و هیوندای و جیلی و ...
1394/12/6
آها ای قربون دهنت
خوب شد یکی پیدا شد از عیب و ایراد های این ماشین بیشتر مطلع باشه نه مثب بعضی ها چون ماشینشون ولیکسه از رو تعصب همچین ازش تعریف میکنن انگار آلفا 4c خریدن
1394/12/6
لطفا دوست عزیز شما که نمیدانستی ولیکس رو چه شرکتی تولید میکنه نباید خریداری میکردید .. اول مطالعه کنید .. ضمنا بدشانسی خود را گردن خودرو نیندازید ..پراید بخرید که هرجا باد هستند تعمیر کنند .. ضمنا نه خرج نگهداری بالا دارد نه اینکه قطعاتتش یافت نشود .. ماشینهای معمول هم مممن است دچار کمبوذ قطعه باشند
1394/12/6
خلایق هر چه لایق ..
دوست عزیز ایران خودرو حقوق رو سال آینده رو چند بسته ؟ شما خبر دارید احتمالا
1394/12/6
علی آقا شرکت تولید کنندش رو میدونستم ولی هیچ کمکی پیدا نکردم که به امداد کرمان موتور رو انداختم و فکرکردم چون اینا همشون از صنایع خودرو کرمان هستند شاید کاری کنند چون تو بازار هم که هیچ چیزش نیست و نمایندگیش هم نعطیل باشه یا نزدیک نباشه که ول معطله در ضمن از احوالشون زمان آونته و ورنا خبر داشتم ولی نمیدونستم الان وضعیتشون اینطوریه و اینکه باید هر سرویس مثلا 5000 تا ببریش و 250 تومن الکی پیاده بشی (اون کرمان موتور که شنیدم 300 تومن میگیره) فقط برای یک تعویض روغن ساده و اینکه ماشین رو نگاه کنند ! تو این همه نمایندگی رفتم ندیدم یکی از افرادشون خودش ولکس داشته باشه ! در کل ماشینی بود که واقعا نمیدونم اصلا چرا یک روز خریدم و هیچ نقطه قوتی توش ندیدم و فقط بنظرم تنها نقطه مثبتش این بود که بدنش ورق محکمی داشت و طاهرا ایمنیش خوب بود (مثل جک J5) ولی در باقیه موارد ول معطله و خوبه که به هر زحمتی و ضرری بود فروختمش ! در ضمن الکی پراید رو مثال نزنید که قطعاتش هست هرچند بنظرم همین پراید از ولکس بهتر نباشه بد تر نیست ! وضعیت لوازم پژو 206 و پارس و دنا و رنو تندر90 و تویوتا و خیلی ماشین ها مناسبه که همشون هم ماشین های خوبی هستند
1394/12/6
ماشین جالبی نیست ...
هندلینگ فوق العاده ضعیف ...
من تیبا رو پیشنهاد میکنم
1394/12/6
تیبا؟؟؟
الان حرف زدی یا چای دم کردی؟
هر چی باشه از پراید و تیبا خیلی بهتره!
1394/12/9
به علت تاخیر 3 ماهه سایپا در تحویل تیبا که برای همسرم ثبت نام کرده بودم ناچار و درمانده دنبال خودرو تحویل فوری بودم...قسمت ما ولیکس شد و تقریبا با اختلاف کمی هر دو خودرو وارد پارکینگ منزل ما شدند...تیبا بسیار خوش شتابه و البته برای گزافی هم باید بابت شتابش بدین، صدای موتورش با اره برقی یکی هست البته اگه آره برقی رو بیارین داخل اتاقش!
صدای شفت گیربکس توی کیلومتر 1000 شروع شد و وقتی برای سرویس اولیه بردمش گفتند دست بهش بزنی بدتر میشه و تعویض هم کنی دوباره شروع میشه، اصلا خودت رو بزن به کری؟! از روی دست اندازهای معمولی که رد میشی به علت عدم همخوانی ارتفاع کمک با تلورانس فنر و ارتفاع خودرو چرخها در آستانه قرار گرفته و به شاسی ضربه وارد میکنن که البته اون مهم نیست، صدای کوبیدنش بد جوری رو اعصابه...مصرفش کمی از سمند کمتر بود...
خلاصه با کارکرد زیر 2200 فروختم اونم اقساطی فقط میخواستم ریختش رو نبینم،رسما در هاش با لگد بسته میشد البته نمایندگی گفتن یه سال درهاش رو بکوبی نرم میشه و راست گفتن در راننده این آخری لگد نمیخواست...
27 تومن پولش رو دادم و ولیکس رو 51 خریدم...فقط تفاوت صدای موتور نرمی تعلیق و صدای مطمئن باز و بست درهاش می ارزه کل خط تولید تیبا رو...خلایق به قول دوستمون هرچه لایق...کسی این مقاله رو نزده شما بخری یا نخری،هر کسی عقل داره و ازش به قدر وسعت بهره میبره...یکه مثل من تا تست نکنه نمیخوره...یکی میخره با پراید مقایسه میشه اونم شتابش رو...
ماکی جان تیبا بخر بهت میاد
1394/12/6
من واقعا خوشم نمیاد ازش
با 45 تومن خیلی ماشینای بهتر میشه خرید

کسی که 45 داره وضع اقتصادیش اونقدر بد نیست که خرجش نگرانش کنه ! هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری!!

به نظرم mvm 530 خیلی بهتراز اینه فقط لوازمش گرونه !

تازه گزینه های دسته 2 کم تو بازار نیست که آدم بخره یکم خرجش کنه سوارشه لذت ببره !
مثل
موسو (اگه از لحاط برقی مشکل نداشته باشه یک شاسی بلند عالیه )
مرسدس بنز سری E سال 1987 تا 2003 (شاید خیلیا بگن قدیمیه ولی واقعا وقتی بشینین توش میفهمین چی میگم ! واقعا هم خرجشون از 206 v8 که من دارم کمتره )
تویوتا کرولا سال های 2005-2006 (قیافش از این بهتره خرجشم کمه تازه دیر به دیر خراب میشه تویوتا است دیگر !!! )
هیوندای آوانته دنده ای ( که سریعترین شتاب و تو هم رنجاش داشت اون مو فع که زیذ 30 تومن بود ! خیلی ماشین خوبیه !! )
مزدا 323 تازه خیلی ارزونترشو با کارکرد پایین میشه خرید
زانتیا کم کارکرد !
دیگه ازهمه کمتر 207 دنده ای !
تک و توک میتسوبیشی پاجیرو / ماکسیکا/ مگان 2000 هم گیر میاد خیلی کم البته !


وافعا حیف نیست اینا باشن پول اینو بدی !!!


1394/12/6
خوشت نمیاد نخر اجبار که نیست ولی ماشین خوبی هم نیست
تندر 90 با ظاهر زمختش از نظر فنی از این بهتره
1394/12/6
خوبه ولی تا 35 تومن...
1394/12/6
اونجا که نویسنده نوشته طرفداراش میگن از تویوتا بهتره و مخالفاش میگن از پیکان بدتره من فکر کردم داره شوخی میکنه و طنز پردازی میکنه ولی الان دیدم تو همین کامنتای پای مقاله دقیقا ملت به پیکان و تویوتا اشاره کردند!!!
1394/12/7
متاسفانه نمایندگی ها و عاملین فروش هر دروغی که بتونن میگن تا مشتری پیدا کنن مثل همین موتور تویوتا بودن و این حرفا .کافیه یه سر به محل فروش جک توی هایر استار بزنی طرف می گفت موتور جک کاملا ژاپنی و ساخت میتسوبیشی هست در صورتی که موتور لنسر ها همه چینیه . جوری با اطمینان حرف میزنه که ادم به شک می فته نکنه واقعا اینجوریه. حتما اگه مسیرت خورد یه سر بزن و سوال کن ببین چجوری با هزار تا غسم و ایه دروغ می گن ...
1394/12/7
قسم!
1394/12/6
ورنای زشت اما خوش ساخت و محبوب را پر کند.
پاسخ: ورنا اصلا هم زشت نیست و نسبت به سال 2005 و در مقایسه با رقیب اصلی اش یعنی تندر از نظر طراحی و مشخصات فنی خیلی خیلی بهتره
به قول شما زشت، همون زشت رو بیارن راضی هستیم با قیمت 40 میلیون خیلی هم خوبه ولکس نخواستیم
1394/12/8
ورنا صفر رو 40 بدن ؟؟ الان ورنای 4 ساله با 60 هزار تا کار 40 میلیونه بعد صفرشو 40 بدند؟ اگه ورنا تولید میشد الان خیلی بالاتر بود. ماشین عالی ای بود خدایی. ولی زشت بود دیگه. همون سال 2005 هم زشت بود. اگه بنا به مقایسه با تندر باشه که پیکان جوانان هم خوشگله. دهه 90 میلادی سیویک و گالانت و آکورد و این همه ماشین خوشگل اومد ، همزمان با ورنا هم 206 و پارس و سیلو و مزدا از ورنا قشنگ تر بودند. ورنا ماشین عالی ای بود ولی خوشگل نبود.
1394/12/6
واقعن واسه خودرو بانک متاسفم
با بررسی این ماشین آشغال عزت و اعتبار خودشو پایین آورد
1394/12/6
حتما بیاید و پارس ایران خودرو شما رو بررسی کنند .. برای مردم مشورم متاسفم که پرشیا 30سال پیش رو که امروزه با قطعات چینی مونتاژ میشود و آرم پژو جلوش میخورد را با خوشحالی سوار میشوند و از خودروهای چینی ایراد میگیرند .. ممنون روحیه ام عوض شد .. باز هم از این جملات بفرمایید .. من فکر میکنم خودرو بانک پیکان را هم یک تست بزنند بد نباشد
مشمعز کننده است
1394/12/7
مشمئز!
1394/12/6
اگه کسی خواست این ماشین رو بگیره دست نگهداره
ماشین های بهتری مثل jack j5 یا لیفان 620 یا پرشیا هستن که خیلی بهترن حتی تندر 90
الحق والانصاف بجای این تیبا بگیری هم چیزی از دست ندادی
1394/12/9
تیبا؟؟!!!!! حتما شوخی میکنی!!! البته چیزی از دست ندادی فقط یک خودروی کم آزار و کم مصرف با امکانات مناسب و سواری راحت و نرم و ایمنی بالا را از دست دادی که اینهاهم چون تاحالا با ماشینهای ویران خودرو و سایپا تجربش نکردی پس مشکلی نیست. با تیبا خوش بگذره.
1394/12/6
سلام
متاسفانه دوستانی که ساز مخالف میزنند .. حتی ولیکس هم ندیده اند .. شما همان پراید و پارس و تیبا سوار شوید .. خوشحالم شما ولیکس نخریده اید .. نباید دوستان از روی کم اطلاعی و ضعف و نداشت شناخت کامل خودرویی را بررسی کنند
1394/12/6
من نمیدونم چرا دوستان اینقدر حرص بیخودی میخورند. تعصب رو بزاریم کنار. این ماشین هم خوبی داره هم ایراد. تو مقاله هم نوشته ، شتابش کنده داشبوردش خشکه قیافش معمولیه ، تعادلش معمولیه و غیره. در عوض خوبی هاشم گفته مصرفش کمه ، کم استهلاکه ، آپشن ها و ترمزاشم مناسبه. دیگه این همه دعوا نداره. یه سری میان میگن آشغاله چون شتابش کمه یه عده میان میگن خداست چون سانروف داره. تو مقاله همشو نوشته. هم خوبی داره هم بدی. هر کی بر اساس سلیقش و نیازش میتونه بخره یا بره رقباشو بخره. ماشین فقط یک وسیلست ، ناموسمون نیست. چین هم نه دشمنه نه دوست ، فقط یه فروشندست. خوشت اومد بخر نیومد نخر. دیگه دعوا نداره که. خیلی کلی با همه ی دوستام بودم. برادر کوچیکتونو ببخشید.
1394/12/6
سلام
یه سوال توی این عکس http://khodrobank.ir/Reviews/56798_Voleex-C30-Test-Drive-4.jpg بقل دکمه تنظیم ارتفاع چراغ جای پیچه؟یا چیزی بوده برداشتن؟
1394/12/7
اون دکمه ی جمع کردن و باز کردن آینه های جانبی هستش
1394/12/6
آقا نخرین نخرین
ما یک بار خواستیم به پیشنهاد یکی با این شتاب گیری کنیم چیز هایی که فهمیدیم :
1.در رو باز کنی ازش صدای در قوطی نوشابه میاد.
2.هندلینگ فوق العاده ضعیف
3. فرمونش اصلا احساس خوبی به آدم نمیده حداقل واسه من
4.گاز رو که واسه شتاب گیری پر میکنی انگار یه آهنربا گرفتن سمت چپ ماشین ولی بعد یه چند ثانیه درست میشه( هرز گردی )
5.شتاب فوق العاده کم یعنی من موقع شتاب گیری حوصلم سر رفت
6. اتاق بسیار بد فرم طراحی شده بطوری که بخوای نمایشگر رو ببینی باید گردنت رو کج کنی خود نمایشگر هم که انگار یه تبلت چینی گذاشتن رو ماشین
در کل میشه گفت ماشین خیلی خوبی نیست ولی واسه کسی که از ماشین چیزی حالیش نیست خوبه
1394/12/6
پس دوست عزیز با توجه به مواردی که مخصوصا در انتها فرمودید ، برای شما خودرویی مناسب خواهد بود
1394/12/9
فقط با اون قسمت که گفتی صدای بستن درش مثل در نوشابه هست...کافیه که بگم اصلا این ماشین رو ندیدی یا به هر دلیل قصد تخریب داری...تنها ماشینی هست که بین i20 مزدا 3 و مگان هنگام بستن در از صداش لذت میبرم
1394/12/9
خب شما حتما تابحال نوشابه ندیدی و نخوردی که از صدای در نوشابه لذت میبری
1394/12/7
باتشکر از سایت خودرو بانک که تمام اطلاعات خودرو هارواطلاع رسانی میکنه.اگه به من این ماشینو مفت هم بدن دست بهش نمیزنم چه برسه که بخرمش .خودروهای کره ایی وژاپنی کجا واین لگن های چینی کجاکه همش از روی این ژاپنی ها وکره ایی هاکپی کرده ومیکنن خودشون تو چین یه دونه از این ماشینا سوار نمیشن میندازنش به ما ایرانیها
1394/12/7
کاملا درست میگی داداش
تو چین عین گنجیشک پورشه و بنز ریخته تو خیابونا
خودم رفتم یه با دیدم ... اصلا ماشین چینی نمیبینی که.. ولی نمیدونم بعضی ها از کجا این آمار بهترین ماشین چین شدن و با کیفیت ترین ماشین چین شدن رو میارن
چین رگ خال ما دستشه .. آدمایی که چیزی از ماشین حالیشون نیست از ماشین چند تا چیز بیشتر نفهمیدن : 1. سانروف 2. نمایشگر 3. موتور میتسو 4. 5 ستاره ایمنی که معلوم نیست چطور و کجا
واقا متاسفم واستون
1394/12/8
سلام دوستان
میلاد جان البته با قاطعیت نمیشه گفت هر کی ماشین چینی میخره از ماشین اطلاعاتی نداره ( هرچند بنظر من واژه حالیشون نیست کلمه قشنگی نیست که شما بکار بردید)شاید اطلاعات داره ولی بودجش در این حده و نمیتونه ماشین بهتری سوار شه قیمتشم خیلی بالا نیست 45 تومنه و با این پول چه ماشین صفر دیگه ای میشه تهیه کرد بنظر شما؟ در مورد تست تصادف هم یه نگاهی به جیلی امگرند 7 بندازیم میبینیم که در سی انکپ 5ستاره ایمنی گرفته و فکر میکنم امتیازشم شده 46و در موسسه یوروانکپ 4 ستاره ایمنی گرفته پس اختلاف خیلی زیاد نیست و مطمئن باش اگر با ماشینای هم رنج خودش از نظر قیمتی در ایران مقایسه شه اگر ایمنی تصادفش از اونا بیشتر نباشه کمترم نیست. اگرم دوس داشتی به این لینک زیر یه نگاهی بنداز و تصادف یک ام وی ام 315 و پیکان وانت رو ببین که ام وی ام به خوبی از جان سرنشیانش محافظت کرده با اینکه پیکان وانت از جلو زده به بغل ام وی ام و ضمنا تعداد ستاره های ام وی ام 315 از ولکس در چین کمتره
http://dande6.com/27602/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81-%D8%B3%D9%86%DA%AF%DB%8C%D9%86-mvm-315-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%86.html
1394/12/8
ببخشید که مجددا مصدع اوقات شدم فکر میکنم یه اشتباه تایپی انجام دادید چون رگ خواب درسته نه رگ خال
1394/12/9
همین الان یه i20 هیوندای دارم فقط نفوذ صدای کمتری از این داره...باقی چیزای شاید بگم ولیکس سره اغراق نباشه...شما دست نزن کهیر میزنی
1394/12/7
با عرض سلام
من ولکس یه بار سوار شدم ولی نروندم صداش نسبت به پژو کمتر بود ولی راجب بقیه چیزاش نظر نمیتونم بدم.
من با 46 میلیون j5 اتومات خریدم راضیم هستم صداش کمه سریع هم هست
کسیم که میخاد ماشینش پول نقد باشه بره 207 یا L90 بخره.
ماشین کهنه 2005 مثلا واقعا ترسناکه حالا بگو بنز لا اقل من نمیتونم اعتماد کنم.
1394/12/7
agha man in mashino se sale daram hich hich va bazam hich kharji nadashte b gheyr az lent va roghan motor dar zemn khodroye bande modele 91 ast va shetabesh 10 sanias va man ba tamame khodrohaye ta renje 100 melyun kors kozashtam va gereftameshun hata mazda 3 new .in mashin aliye sharaf dare keyfiatesh b mvm va jac j5 va ...
1394/12/7
داداش تو سرپایینی تست نکردی؟ مزا 3 چی ؟ پارک نبوده احیاناً؟ اخه ما ایرانی ها کی میفهمیم وقتی از یه ماشین سبقت گرفتیم به معنی پر شتاب تر بودن ماشینمون نیست! شما حتی 10 هم زده باشی که عمرااااااااا تو کفی این ماشین 10 بره باز مزدا و اوانته صفر تا صدشون حدود 9 ثانیه است! یه چی بگو بگنجه! البته در مورد کم خرجیش منم شنیدم و موافقم.
1394/12/8
اقا امیر اینقدر تابلو نگید . این ماشین شتابش از پراید هم کم میاره و همیشه راحت بالای 15 ثانیه هست در صورتی که دور موتور رو تا آخرش بکشید و عقربه ی دور موتور هر بار روی قرمز بره دنده عوض کنید! سربالا باشه یا کولر بزنید کلا همین که ایست نمیکنه کافیشه :)
1394/12/9
منم بیام اسمم رو بزارم تجربیات بنز دیگه هر چی بگم لابد درسته دیگه
1394/12/7
سلام دوستان
منم این ماشین رو ثبت نام کردم ازش خوشم اومد به یاری خدا قبل از عید تحویل میگیرم به نظرم از پژو بهتره خدا کنه رو سفیدم کنه
1394/12/8
مبارکه داداش ایشالا به سلامتی باشه
1394/12/8
مبارکتون باشه ولی من جای شما بودم پژو میخریدم چون مدل 95شون خوب هست. بالاتر تجربیاتم از این ماشینو بخونید متوجه میشید
1394/12/9
مبارکتون باشه. انتخاب درستی کردین. بنده هم طبق تحقیقاتی ک خودم انجام دادم این خودرو نسبت به چینی های دیگر از کیفیت بالاتر و استهلاک کمتری برخوردار هست.
درضمن چینی ک 200 تا رو راحت پر کنه ندیدم. ولی این و دیدم راحت پر میکنه.
1394/12/7
سلام
لطفا MVM315 نیو فیس رو هم بررسی کنید.
1394/12/7
اینقدر چین پیشرفت کرده که داره از همه جلو می زنه .اونایی که چینی خریدن میدونن چه کیفیت خوبی داره با یه نگاه ساده میشه فهمید که بنز سریه اس از رو این کپی کردن .
1394/12/8
مرسی دوستان سلامت باشید
به نظرم ماشین بدی نیومد دو تا از همکارام هم خریده بودن از قیافه پژو و سمند هم خسته شده بودم پژو و سمند هم خوبن امیدوارم انتخابم درست بوده باشه
1394/12/9
گریت وال ولکس یک خودروی خاص برای افراد خاص هست. مخصوصا ک اتومات های مدل 95 اومده و بسیار عالی تر از دنده ای هست.
1394/12/9
والا به خدا!
من راضیم کسی نخره...خز میشه...الان هرجا میری از خیلی ماشینها بیشتر تو چشمه...تو پمپ بنزین یه بنده خدایی پشت یه ماشین که اسمش رو نمیگم و فقط به ژاپنی بودنش اشاره میکنم کلی نگاه کرد بعد اومد سوال جواب...با هم عوض کردیم یه کم رانندگی کرد بعد که پیاده شد گفت خوبه میدونستیم بهتر باشه و وقتی قیمت رو گفتم خندید و گفت تا 10000 تا میترکه،حتما یه کلکی تو کاره که افزونه...خلاصه بهش گفتم دوستانی دارم تا 100000 تا رفتن و روغن و لنت و لاستیک کل مصرفشون بوده،بنده خدا تعجب همراه با شکی کرد و خداحافظی کرد...بماند کسی نخره من راضی ترم
1394/12/10
اون دوست خیابونیتون که مثلا به هم ماشین قرض دادین و شکمی قیمت داده هم مثل شما هیچی از ماشین نمیدونسته و یک ماشین چینی دیده فکر کرده خب از نیبا بهتره پس تهش هست نه از هرز گردی و هندلینگ و موتور و گریبکس و فنی چیزی میدونسته نه از بازار و فروش و مشتری و خدمات ! حتما چون قیمتش خیلی عالیه کسی نمیخره ! در ضمن ماشین چینی کلا خز هست مگه تویوتا و کیا و ماشین اروپاییه؟!! همون چینی بودنش معرفشه ! باز MG یا Geely باشه یک چیزی . الباقی هیچی مخصوصا این ولکس ملکس
1394/12/9
سلام به همه دوستان
بنده حدود 20ماه هست که ولیکس سوار هستم و از این ماشین رضایت کامل دارم و این ماشین برای اولین بار باعث اتحاد و همدلی بین دارندگانش یک خودرو در کشور شد و اولین گروه در فضای مجازی متعلق به دارندگان این ماشین بود و بعد از اون بقیه گروهها تشکیل گردید قدمت پاتوق ولیکس سواران ایران بر میگردد به اذر سال گذشته و از فضای مجازی وایبر شروع و به تلگرام کوچ کردیم و الان هم در کنار هم برای هم هر کاری که از دستمون بر بیاد انجام میدیم و حتی برای نظرات کسانی که این ماشین رو به چالش می کشند هم احترام قایل هستیم و با منطق و حوصله سعی می کنیم در مباحث شرکت کنیم و اصلا اصراری بر متقاعد کردن دوستی هم نداریم من از این ماشین رضایت دارم چون خواسته هایی که از یک ماشین در این رنج قیمت هست رو برای من براورده می کند با تشکر
1394/12/17
با سلام
بنده هم 3 ماه ولیکس گرفتم و تا حالا 7000کیلومتر باهاش روندم قبلا یدونه ورنا 85 داشتم راضی بودم ولی دیگه قدیمی شده بود من در کل راضیم نسبت به پولی که دادم به نسبت ماشین های چینی دیگه به نظر بهتر میاد فقط مصرفش توشهر بالاست ولی توجاده 6/3 شتابش اوایل خوب نبود ولی خیلی بهتر شده احساس میکنم اگر موتور 1600 داشت خیلی بهتر از اینها هم میشد من سپر عقب ماشین بین 2 شب رنگ مشکی کردم بسیار شیک تر و جذاب تر شد پیشنهاد میکنم اونایی که رنگ سفید دارن این کار و بکنن
1394/12/9
اونایی که میگن ازین بهترشم هست و دست نگه دارن بیان نمیدونم تیبا بخرن و فلان ماشین و بخرن اصلا میدونی که زیر پای این کجا و تیبا ی اشغال سایپا کجا؟یا قیمت این کجا و جک j5 کجا؟
الکی نگین بیاین چیزک بخرین به نصبت قیمتش همه جور امکانات هم روی این ماشین هست.
1394/12/9
سلام من یه ولیکس 92 دارم و تا الان 82000 تا کار کردم و کاپوت ماشین فقط واسه تعویض روغن و فیلتر رفته بالا ! شاید باورتون نشه که هنوز به عوض کردن لنت ترمز هم نرسیدم، (تمام کارهایی که برای ماشین ها انجام میشه تو نمایندگی ها ثبت میشه و شما اگه باور ندارید میتونید برید از نمایندگی های مشترک خدمات پس از فروش کرمان موتور و راین سوال کنید) در ضمن مورد مصرف این ماشین کاملا مشخصه و دقیقا هم منطبق با انتظاراتی که از همچین ماشینی میره ساختنش
منکه تاحالا ازش راضی بودم.
1394/12/9
یه پیشنهاد بهتون میدم اول اینکه تعیین کنید از ماشینتون چی میخواید و چقدر بودجه دارید، اون موقع هستش که میتونید طبق سلیقتون از این بازار محدود به خودروی دلخواهتون برسید و ناراضی هم نباشید، وگرنه همه میدونند که ماشین های بهتر و بدتر از ولیکس زیاده !
1395/10/27
خودرو چه چینی چه کره ای ویا آلمانی فقط چیزی که در نظر بگیرید افت ماشین بعد چند سال کارکرده
واقعا ولکس تا 100 هزار کیلومتر فقط نیاز به بنزین و رو غن داره که هیچ خودرویی تو این رنج قیمت انقدر کم اصطحلاک نیست تاکید میکنم تو این رنج قیمت
1394/12/10
محصولات جدید پژو و بنز و ... در نمایشگاه تهران معرفی شده و گفته ی آقای صالحی نیا در خصوص خودرو های چینی خیلی جالب و صد البته صحیح هست :

{یکشنبه 9 اسفند 94 معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از نهایی شدن چارچوب قرارداد سایپا و رنو امروز دوشنبه و احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: با توجه به میزان تعرفه واردات اگر شرکت های چینی برای توسعه ساخت داخل برنامه ای نداشته باشند، سال آینده از بازار خودرو ایران حذف می شوند.
وی افزود: مذاکرات فیات با ایران خودرو هنوز نهایی نشده است؛ البته خودروسازان از شرکت های کیا، هیوندای و فولکس واگن برای همکاری با خودروسازان ایرانی آماده اند.

صالحی نیا در مورد ادامه همکاری ها با شرکت های چینی گفت: با توجه به میزان تعرفه واردات اگر شرکت های چینی برای توسعه ساخت داخل برنامه ای نداشته باشند، سال آینده از بازار خودرو ایران حذف می شوند.}

یعنی مشکل اصلی چینی ها نظیر قطعه یدکی باید حل بشه و تو ایران قطعاتش تولید بشه نه اینکه همش از چین بیاد و تو ایران سر هم بشه (مثل همین ولکس) که قطعات یدکیش مصیبت صاحبانش بشه و اگر این وضعیت بمونند حذف بشند و هر چند همین الان هم از نخریدن امثال ولکس در آستانه ی حذف همیشگی هستند و میزان فروش صفرش و قیمت دست دومش و وضعیت مشتری در بازار نشان دهنده ی وضعیت بدش هست
1394/12/11
bande mashinam modele 91 in mashin to shetab giri jac j5_pars_405_samand_serato_206_207_mvm_dena va ... ra b rahati miiiigiree bande ba tamame in mashina jodagane kors gozashtam (male dostanam bude) va ag bavar nadareid dafae bad film migiram 0_100 in mashin ba safe kelaje no va shame no va lastike no 11/50 sanias bazam migam mashine man modele 91 ast seri avaliashe
1394/12/11
این ماشین تو شتاب از هر ماشینی کم میاره . نکنه شما برا موتورش توربو گذاشتید و دستکاری tune کردید و یا یک ماشین دیگه دارید . . . همه میدونن این ولکس بسیار تنبل و کند هست
1395/8/12
amir jan kamelan ba harfe shoma movafegham
in mashin vaghean awlie nesbat be poli ke barash midin
1394/12/12
واقعا خودروی باکیفیتی هست و این پولی ک دارین میدین بخاطر کیفیت ولکس هست نه کمیت!
1394/12/13
13 اسفند 94 :
بهمن‌ ماه امسال تولید سه مدل سواری در خودروسازان داخلی به صفر رسید که یکیش ولکس هست
در این مدت تولید وولیکس C30 دنده‌ای LUXURY با کاهش 100 درصدی از 307 دستگاه در بهمن‌ ماه 1393 ، هم اکنون به صفر رسیده است.
سزای خودروی چینی با این قیمت و کیفیت و خدمات و شرایط همینه که جمع بشه
1394/12/13
من این ماشین رو ندارم ، ازشم خوشم نمیاد. چون من ماشین پر شتاب دوست دارم. اما اینکه شما هر روز میاید اینجا یک کامنت تخریبی بر علیه این ماشین مینویسید هم کمی جای شک داره. کم مونده بیاید بنویسید یک نفر به همسر خود خیانت کرد ، جالب است که او ولکس داشت! یکی دیگه در دانشگاه مشروط شد اون هم ولکس داشت!
عزیز من این ماشین خیلی ماشین عالی ای نیست ، هممون هم میدونیم . ولی این خبری که نوشتی حتما در مورد مدل دنده ای بوده چون همین الان رو بیلبرود های تبلیغاتی اتوبان تبلیغ ولکس هست! یعنی راین اینقدر احمقه که خودرویی که تولید نمیکنه تبلیغ کنه؟ حتما با اومدن مدل اتوماتیک میخوان دیگه دنده ای تولید نکنند چون مردم بیشتر تمایل به خرید ماشین اتوماتیک دارند. والا اوانته و ورنا و گل و سیلو و زانتیا و ماکسیما و... هم از دور تولید خارج شدند این که دلیل نمیشه . البته من همونطور که گفتم اصلا از ولکس خوشم نمیاد ولی این همه اصرار شما به تخریب یک اتومبیل زیاد طبیعی نیست.
اگر ادبیاتم کمی تند بود عذر میخوام.
1394/12/13
خب بعید نیست دلیل اینکه دستی تولید نشه چون اختلاف ناچیز اتومات با دستی ارزش خرید دستی رو پایین میاره و حتما فروش این ماشین باید روی اتوماتش بیشتر باشه و توی خبر هم دستی رو نوشته نه اتومات ! و من از مدل دستیش که داشتم راضی نبودم و شاید اگر اون موقع اتومات میفروختن و اتوماتش رو میخریدم این ماشین رو نمیفروختم و ضرر زیاد نمیکردم (هرچند موتوری و فنیشون که یکیه). در ضمن شما به افرادی هم که زیر هر کامنت جواب دادن و کمتر از انگشتان یک دست هستند هم نگاه بیندازید که مثلا چیز هایی رو هم بعضا گفتند که اصلا در مورد این ماشین صادق نیست مثلا شتابش زیاده و با تویوتا مقایسه کردن :) و ... ولی هنوز هم معتقد هستم قیمت این ماشین مخصوصا در مقایسه با رقباش مثل جک و لیفان X50 و آریو ی سایپا و دنای ایرانخودرو و ... بالاست و خیلی بهتر میبود اگر این ماشین بجای 50 و خوردی بودن , قیمت مناسبتری میداشت و اونطوری فروشش بیشتر میشد . در ضمن آونته و ورنا واقعا عالی بودند و به قول شما بر فرض که ماشینی تولید نشه دلیل بر بد بودن نیست ولی تو قضیه ولکس به نظرم با توجه به اختلاف قیمت کم اتوماتش و دستیش احتمالا تقاضای خرید اتوماتش باعث شده دستیش طرفدارش کم باشه . در ضمن این امار تولید ماهانه هست نه ثابت مثلا یک ماه تولید صفر میشه یا کم میشه و ماه بعد زیاد میشه یا یک ماه کمه و یک ماه زیاد و ربطی به ماه های دیگه نداره .
1394/12/13
سلام
من الان 3 ساله این خودرو رو دارم و 50000 کیلومتر رفتم ، قلا از این ماشین 206 اتومات ، پرشیا ای ال ایکس و 405 داشتم ، الان تقریبا این خودرو 40 میلیون تومانه ، به راحتی و از رو تجربه و بدون غرضی میگم خدمتتون ، واقعا توی این رنج قیمت خودرو بهتری نیست . تمام سرویس ها رو توی نمایندکی انجام دادم ، برخورد خوب و مناسبی داشتن ، خود خودرو هم هیچ مشکلی واسش پیش نیومده . مصرف ماشین فوق العاده کمه ( عادت کرده بودم هر پنجشنبه با 206 بنزین بزنم در حالی که الان هر 2 هفته یه بار اینکارو میکنم ) فرمون نرم و مناسبه ، گیربکس من دستیه و نرمه مشکلی باهاش نداشتم . فقط تنها چیزی که هست دنده رو روی دور بالای موتور باید عوض کنید . در نهایتم واقعا ارزش هزینشو داره .
1394/12/15
سلام به همه دوستان
دوست گرامی جناب تجربیات ولیکس من نمی دونم شما چه اصراری داری همه حرف شمارو قبول کنند دو یادداشت اخر شما کمی با هم تناقض داره خودت بخون متوجه میشی تو یک یادداشت میگی ولیکس تولیدش متوقف شده ولی در یادداشت دیگه میگی توقف تولید یک ماه به منزله توقف کامل نیست که درست هم میگی
دوست عزیز اگر ولیکس داشتی که اصرار برداشتنش هم میکنی پس باید محاسن و معایب ان را متوجه باشی من و تعدادی از دوستان که نظر دادند ولیکس سواریم و ماههاست با این ماشین زندگی می کنیم و تجربیات خودمونو بدون هیچ تعصبی عنوان نمودیم من بشخصه که حدود 20ماه هست که ولیکس خریدم با توجه به ماشینهای قبلی و فعلی که داریم ازش رضایت دارم و توقعی در حد یک ماشین 100میلیونی ازش ندارم ولی در مقایسه با هم رده هایش ماشین قابل قبول و خوبی هست حالا شما و امثال شما بیایید بگید فلان و بهمان مهم اینه که من دارنده رضایت دارم
این نکته رو هم مد نظر داشته باشید که اگر شما از یک جک سوار یا ام وی ام سوار هم بپرسی چون با توجه به خواسته هاش اینو خریده از خودروش رضایت داره
با تشکر
1394/12/18
سلام
دیروز پلاکام اومد و ماشین رو تحویل گرفتم برای من که قبل از این پراید داشتم خیلی خوبه شتابش عالی هندلینگ نرم و موتور کم صدا
1394/12/18
مبارکتون باشه . به سلامتی کار بزنید .
1394/12/18
سلام
من الان 12 ماه این ماشین رو دارم و تقریبا 30000 کیلومتر باهاش تو جاده رفتم بنظرم مقایسه دو برند مختلف و با رنجهای مختلف کار درستی نیست هر ماشینی یه سری محاسن و یک سری معایب داره از نظر من ولکس بدرد کسانی که شتاب اولیه دوست دارن نمیخوره چون شتاب اولیه کمی داره ولی تو شتاب ثانویه واقعا عالی عمل میکنه از نظر مصرف سوخت هم من ازش راضی هستم .از نظر ظاهر هم بستگی به سلیقه هر فردی داره اون میخواد با ماشینش حال کنه پس به بقیه ربطی نداره قطعاتش هم خدا رو شکر تو بازار هست ومشکلی نیست افت قیمت ماشین های چینی هم شامل همشون میشه پس کسی که میره سراغ ماشینهای چینی باید همون اول فکر افت شدید قیمت هم باشه بنظر من مشکل ولکس تو ایران نداشتن مدیریت مناسب و کار آمد هستش چون بعد سه سال که تو ایران مونتاژمیشه هنوز خوب جا نیفتاده و نمایندگی مستقلی نداره .حدود 13 سال محصولات سایپا و ایران خودرو سوار شدم وکلا ازشون خسته شدم بعد تجربه این ماشینها به این نتیجه رسیدم که هم ماشینهای ایرانی و هم چینی جفتشون آشغالن ولی تو لیدات داخلی بیشتر آشغالن و حق ما ایرانیها بیشتر از اینهاست .مشکلاتی که من تا حالا با این ماشین داشتم کمک عقب صدا میداد که نمایندگی واسم تنظیم کرد و درست شد و دیگر هیچ فقط روغن و بنزین وفیلترهاشو عوض کردم خدا رو شکر مشکل دیگه نداره البته تا الان ان شالله دیگه هم نداشته باشه .البته یه کم سرو صدا کم از قسمت داشبودر هم هر ازگاهی میداد که اونم به راحتی بر طرف کردم در کل تا این لحظه ازش راضیم
1394/12/19
مرسی ممنون
1395/1/1
با سلام و تشکر از همه عزیزان که زحمت کشیدن و تجربه و وقت خود را گذاشتند تا ولیکس را اندازه گیری نمایند ولی کمی منصفانه تر اگر به نسبت خودروهای دیگه اندازه گیری میکردیم خیلی برازنده تر بود مثل جک جی فای دندهای یا برلیانس ووو ..که از نظر قدرت و قیمت در یک رنج نزدیک با ولیکس هستند ولی ولیکس یک سرو گردن بالاتر از آنها است البته با یک نگاه زیرکانه که به این خودروها داشته باشید باز هم متشکرم
1395/2/2
من خدم یک ساله این ماشین دارم و سرعت 205 کیلو متر هم باهش رفتم فیلمشم تو اپارات هست و اگه بنزین سوپر تو این خودرو استفاده کنید شتاب صفر تاصد به 11 ثانیه خواهد رسید و از همه لحاظ تو این رنج هم کیفیت هم عالیست و با تیوتا یاریس تا حدی قابل مقایسه است
1395/2/8
ما هم این تبلیغات شما رو باور کردیم ! باز یک ماشین خوب باشه یک چیزی ! این ماشین کلا هیچ رقمه شتاب نداره و بهتره بره با پیکان مسابقه شتاب بده ! اون سرعت هم که هر ماشینی رو دنده هاش رو بکشی و به دنده 5 رسیدی هم پات چفت باشه ، به سرعت ماکزیمم میرسه و کار شاخی و شق القمر نیست ، پراید هم تا تهش یعنی 180 تا میره ! در ضمن صدتا ماشین بهتر از این و حتی ارزونتر تو این رنج هست : تندر90 ، ساندرو ، برلیانس ها ، 206 مدل 95 ، H30 cross ایرانخودرو ، جک J5 ، لیفان X50 ، ماشین های خارجی دست دو و ...
1395/2/9
سلام دوستان الان چهار ماهه این خودرو رو دارم مدل دنده ایش رو و از امکانات بالا، داشبورد فوق العاده زیبا، فضای داخلی زیاد مخصوصا فضای پا در قسمت جلو و عقب، صندوق به اندازه دریا که بنده با قد 185 نمیتونم دستم رو به انتهای صندوق برسونم! ، کیفیت کلی خودرو که بسیارخوب است مخصوصا دربهای خودرو و درب صندوق که بسیار با کیفیت باز و بسته میشود بسیار لذت میبرم. در مورد موتور خودرو این نکته رو بگم که بسیار بی صداست و من اکثر اوقات به اشتباه میفتم. در مورد شتاب هم نمیتوان گفت تنبله اما شتاب فوق العاده ای هم نداره اما شتاب ثانویه بسیار بالایی داره و براحتی لگن های داخلی رو جا میذاره. اما یه نکته رو بگم اگر میخواین عالی شتاب بگیرین باید دنده رو فرقی نمیکنه یک دو و یا سه... باشه رو تو دور موتور 5000 عوض کنید اونموقع است که تغییر محسوس تو شتابگیری رو حس میکنید. در مجموع راضیم.
1395/4/2
به نظر من که چیزی بیشتر از v8نداره و من به شخصه v8با قیمت کمتر ترجیح میدم و تو رنج 40تومن من جیلی EC7به هر ماشینی ترجیح میدم
1395/5/30
من یه دونه91 دنده‌ای دارم خیلی نرم و با کيفيته .نسبت به تمام هم قيمتاش بالاتره .تنها مشکلش اینه شتابش مخصوصا در سربالایی بیش از حد نا امید کننده است
1395/8/29
منم مدل نودو یکشو دارم ماشین بدی نیست اصلا هم دوس ندارم چون زیر پای خودمه ازش تعریف کنم من حدود ۲۳ تومان خریده بودم. قبلش ۴۰۵ داشتم شتابشم با بنزین سوپر تقریبا در حد همه یا تفاوت بسیار کمی داره. بیش ا ز پنجاه هزار رفتم خدارو شکر تا حالا هیچ مشکلی برام پیش نیومده. پا به گاز هم هستم شتاب ثانویش که از رقیبان داخلی بهتره. تو سربالایی کندوان هم جز ماشینای حدود صد تومان چیزی کم نداشت . ماشینش عالی نیست ولی با جرات میگم از همه ماشینای داخلی بهتره . یه خورده پشتیبانیش ضعیفه.
1395/12/22
من ماشینو دارم و بسیار راضیم .بیسروصداست کم مصرف و نرم
برای صدا دادن کمک عقب کمک ال90 بندازین عالی میشه.من انداختم
1396/3/22
نمایندگی این ماشین مگه فعاله ؟؟؟ از لحاظ قطعات چی موجوده ؟؟
دوستانی که دارن نظر بدن در مورد سواری و استهلاک و بازار خرید و فروش فقط خواهشا متعصبانه نباشه ممنون.
1396/3/30
سلام.این وولکس ماشین عجیب غریبه هسنش.از طرفی نکته خوب دیگه هم اینکه پا به خیابان که میگذاری وولکس زیاد نمیبینی و یه جورایی خوبه .فکر کنم جریان وولکس اخر عاقبت جنتو را مبتلا بشه.با وجود خوب بودنش در رنج قیمتی کمتر کسی سراغ این ماشین میره و یا حتی از وجود این چنین ماشینی اطلاع نداره..حالا سیاست کار در مورد این وولکس چی هست را خدا میدونه..ولی خب کرمان موتور احتیاجی به تبلیغات مکرر هم نداره همه میدونن این کمپانی دست روی گزینه های غلط نگذاشته تا حالا.از دوو سیلو بگیر تا اوانته و......پس مطعنا وولکس هم گزینه خوبیه.تا الان از هرکسی که داشته پرسیدم در مورد خرابیش همشون جواب منفی بوده.حتی مدل های 91و جدیذش..فکر کنم ماشین خوبی باشه..
1396/7/2
باسلام خدمت دوستان من 2 سال هست که ولکس دارم دنده ای تا الان مشکلی نداشته فقط یدس شمع عوض کردم.یه چند وقتی هست جلوی ماشین موقع دور زدن یا توی دس انداز یه صدای تغه ای میاد خیلی رو اعصابه هرجاهم بردمش متوجه نشدن.از دوستان کسی اگه اطلاعی داره ممنون میشم راهنمای کنه
1396/9/4
اسفند ماه 94 اولين سري اتومات جديدشو تحويل گرفتم تغييرات بسيار خوبي نسبت به مدل دنده اي داشته داشبوردش خيلي زيباتره كيفيت داشبورد و درها بالاتر اومده. از چرم روي درها استفاده شده مانيتور و دوربين دنده عقب و آپشن هاي ديگه به صورت فابريك روش هست. از همه مهم تر 6 دنده جلو هست و مصرف سوخت بسيار پاييني داره. الان نزديك 40 هزاركيلومتر تو اين 2سال استفاده كردم از ماشين بسيار راضي هستم. كلا بيخيال نمايندگي شدم ولي لوازم مصرفي هرچي خواستم تا الان بوده و هيچ مشكلي باهاش ندارم. ماشين بسيار نرم و كم اصطهلاك و بي صدايي هست.
1396/12/27
سلام دوست عزیز میخواستم ببینم لوازم جانبی خودرو رو از کجا تهیه میکنی راهنمایی کنین ممنون میشم
1396/12/27
سلام خدمت دوستان من حدود 3 ساله این ماشینو دارم ازشم راضیم من بجز روغن و بنزین هیچ هزینه ای براش نکردم تا حالا فقط یه راهنماییم میخواستم از دوستان بگیرم اونایی که پخش تصویری دارن رو ماشینشون ممنون میشم منو راهنمایی کنن چون یکمد به مشکل خوردم شماره تلفن فروشنده لوازم جانبی پخش رو میخوام اگه کسی از دوستان اطلاعی داره منو در جریان بزاره ممنون میشم .
1396/12/27
سلام خدمت دوستان من حدود 3 ساله این ماشینو دارم ازشم راضیم من بجز روغن و بنزین هیچ هزینه ای براش نکردم تا حالا فقط یه راهنماییم میخواستم از دوستان بگیرم اونایی که پخش تصویری دارن رو ماشینشون ممنون میشم منو راهنمایی کنن چون یکمد به مشکل خوردم شماره تلفن فروشنده لوازم جانبی پخش رو میخوام اگه کسی از دوستان اطلاعی داره منو در جریان بزاره ممنون میشم .
1397/2/17
سلام خسته نباشید ماشین عالی هستش من ندارم ولی دوستان حیلی تعربف میکند
1398/9/21
سلام، بهترین ماشین از لحاظ استهلاک قطعات هست
1399/2/7
وقتی تصادف کنید ساده با جدول میفهمین چه لگنی سوارین ماشینا چینی همگی فقط قیافه دارن و اپشنا زود خراب کن و قیمت قطعات یدک گرون
بنده داشتم فروختم در ضمن سرعت بالا اصلا باهاش نرین نه فرمون درست حسابی داره نه ترمزی راحت چپ میکنه تو ماشینا چینی فقط لیفان 820 روش کار شده هم زیبایی هم ایمنی و جک بقیه اشغالن موقعه فروشم کسی خواهانش نیست بخره دوست خانومم رفته بود برلیانس بخره الا رو سرش باد کرده
1399/9/27
سلام کسی میدونه ماشین من صبحا که سرده استارت نرم و طولانی میخوره بعد از روشن شدن 10 ثانیه صدای تاخ تاخ از موتور میاد و بعد قطع میشه دلیلش چیه
1400/7/19
سلام قطعاتش توی مشهد به هیچ عنوان نیست مگر اینک جایگزین از ماشینهای دیگ بکنن اگه کسی ادرس داره ممنون میشم بگه