موضوعات داغ

رقابت طلایی، ام وی ام 315 جدید و پژو 206 تیپ 5

15 اردیبهشت 1395

عکس و نوشته: جاوید اکبری

این رقابت طلایی چند سالی است در ایران شکل گرفته و هنوز بوی تازگی خون های ریخته شده در آن را می توان حس کرد. از آغاز طراحی پژو 206 در سال 1998 و ورودش به بازار جهانی و همچنین به بازار ایران در سال 2001 بیش از یک دهه می گذرد اما متاسفانه به جرات می توان گفت به جز چراغ خطرهای عقب و رنگ پشت آمپرهایش هیچ تغییر چشم گیری به خود ندیده است، البته نمی توان گفت طراحی آن دل را می زند، بلکه بیشتر به خودرویی نوستالژیک تبدیل شده که خاطرات بسیاری از مردم ایران در سنین مختلف را رقم زده است. پس از گذشت 8 سال از عرضه این خودرو، شرکت چینی چری در سال 2008-2009 (تقریباً در سال 87) خودروی هاچ بک خود را با نام A13 که ما در ایران آن را با نام ام وی ام 315 می شناسیم روانه بازار کرد.

پس از 4 سال شرکت مدیران خودرو تصمیم گرفت پای این چشم بادامی را به خیابان هایی ایران باز کند و بدین گونه ما در سال 91 شاهد اطلاعیه ورود خودرویی جدید به ایران بودیم. پس از گذشت یک سال این خودرو به بازار ایران راه یافت و داستان هایی هم برایش به دنبال داشت. البته ناگفته نماند در طول این دوران پژو 206 هم خالی از حاشیه نبود که در ادامه بیشتر به معایب و محاسن هر دو خواهیم پرداخت.

طراحی

همانطورکه در مقدمه ذکر شد، طراحی پژو 206 به سال 1998 میلادی یا سال 77 شمسی بر می گردد و در واقع حق پدری بر گردن رقیب خود ام وی ام 315 دارد. البته خودروی ام وی ام 315 مورد تست ما نمونه فیس لیفت شده آن بود که در سال 94 به بازار ایران عرضه شد. پژو 206 از زمانی که توسط ایران خودرو مونتاژ و تولید می شود به زیر تیغ جراحی نرفته و کماکان ظاهر سابق خود را یدک می کشد. پس شکی نیست که از نظر طراحی ام وی ام حرف های بیشتری برای گفتن دارد.

همگی ما با طراحی پژو 206 آشنایی داریم: چراغ های اشکی شکل که حالت خشمگینی به خود گرفته اند و به قرینه هم در عقب و جلوی این خودرو قرار گرفته اند و تنها رنگشان کمی متفاوت است و نمایانگر اصالت طراحی ناب فرانسوی در آن سال هاست. خطوط منحنی و ملایم چهره ای دوست داشتنی به آن بخشیده و در عین حال کوسه ای خشمگین را تداعی می کند که گویی با نیش خندی آماده ی حمله است.

از معایب ظاهری آن می توان به طراحی قدیمی دستگیره های درب خودرو و نحوه بسته شدن آن اشاره کرد چرا که قرار گیری درزهای بین کابین خودرو با درها در بیرون ماشین دوراه سرقت را در اختیار سارقین حرفه ای و نیمه حرفه ای قرار می دهد، از این رو عیب بسیار بزرگی به شمار می رود و مالک باید ملاحظات ایمنی بیشتری را در نظر بگیرد. به علاوه بدنه خودرو استحکام کافی ندارد و در های آن به راحتی از قسمت بالا توسط فردی کم زور نیز قابل خم شدن است و دسترسی به اهرم قدیمی این خودرو مهیا می شود.

اما از طراحی ام وی ام 315 جدید هنوز مدت زیادی نمی گذرد و تغییرچهره آن از حالت مظلومانه به ظاهری خشن تر بسیار خوب از کار درآمده و گویا دیگر خبری از آن طراحی های چینی مـآبانه نیست و این بار با لباس شیک به میدان قدم گذاشته است.

خطوط تیز جلوی خودرو و همچنین چراغ های جدید آن، این چهره خشن را ایجاد کرده اند که به عقب خودرو نیز سرایت کرده است و چراغ های عقب هم دستخوش تغییراتی شده و LED ها به خوبی و زیرکی در آن ها جایگذاری شده اند. از نظر طراحی ام وی ام 315 بسیار بهتر و به روز شده، چراکه سعی شده معایب طراحی پژو 206 در این خودرو حل شود، مانند دستگیره های جدید کششی که دیگر خبری از سوراخ در آن ها نیست و همچنین جای گرفتن کامل درب خودرو در داخل قاب بدنه. از اهرم های باز و بسته کردن قفل خودرو هم دیگر نشانی نیست، بلکه برقی شده و به این صورت باید در روش جدید دوبار دستگیره در را کشید تا اگر در خودرو قفل است، باز شود و در ضمن ایمنی کودکان هم در این روش رعایت شده است.

مشخصات فنی

پژو 206 تیپ 5 از موتور 1600 سی سی 4 سیلندر 16 سوپاپه بهره می برد که توان تولید 110 اسب بخار را در 5800 دور در دقیقه دارد و گشتاور آن 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است.

در مقابل ام وی ام 315 دارای پیشرانه 1500 سی سی است که 107 اسب بخار را در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 140 نیوتن متر را در 4500 دور در دقیقه به ما می دهد و با این اعداد و ارقام حتی بر روی کاغذ نیز پژو 206 برتر بودن خودرا به رخ ام وی ام می کشد. از سوی دیگر شتاب صفر تا صد 10 ثانیه ای پژو 206 و حدود 12 ثانیه ای ام وی ام برنده درگ این دو خودرو و همپنین توان پیشرانه آن ها را مشخص می کند و امتیاز دیگری برای خودروی فرانسوی به حساب می آید و شاید بتوان گفت کماکان مهندسی ناب فرانسوی 15 سال پیش به مهندسی کنونی چینی های تازه وارد می چربد.

فضای داخلی

شاید اگر بعد از مدت زمان زیادی پشت پژو 206 بنشینید، برخی خاطرات شما زنده شود و طراحی دوست داشتنی و البته قدیمی آن هم خشنود کننده و هم ناراحت کننده است، زیرا در مقابل طراحی های داخلی به روز رقبای این خودرو مایوس کننده است که همچنان بعد از 15 سال با همان طراحی و فقط تغییراتی جزئی در پشت آمپر ها تولید و عرضه می شود، ولی از این مسئله که بگذریم تنظیم صندلی راننده در جهت های عقب و جلو و بالا و پایین و تنظیم پشتی صندلی به صورت دستی راحتی را برای راننده فراهم می کند. اما کماکان برای تنظیم آینه ها و بالا پایین دادن شیشه ها باید از فضا و کنسول میانی وسط با دکمه های مربوطه کار کنید. ال سی دی کوچک اطلاعات جانبی و اطلاعات ضبط در بالای داشبورد میانی قرار دارد و در داشبورد هم شاهد تهویه مطبوع خودکار هستیم. در کنار فرمان نیز دستگیره کنترل کننده ضبط و همچنین امکان فعال سازی و غیر فعال کردن ایربگ ها وجود دارد. فضای عقب برای کودکان کافی است اما برای بزرگسالان در مسیر های طولانی مشکل ساز می شود.

چری در سال 2013 در طراحی 315 انقلابی به پا کرد، به نوعی می توان گفت داخل این خودرو را کوبیده و از نو ساخته است و هارمونی خوبی با بخش های خارجی خودرو دارد، اما شاید ایرادی که بتوان به آن گرفت، نبودن سطحی صاف روی داشبورد برای قرار دادن برخی اشیا ضروری است که به جای آن تنها شاهد خطوط تیزی هستیم که تنها زیبایی دارند و کاربردی نیستند. به علاوه از صفحه نمایش نیز خبری نیست و فاقد سیستم تهویه مطبوع خودکاراست، اما با کمی هزینه کردن می توانید با مراجعه به نمایندگی به صورت آپشن دستی صفحه نمایش و دوربین عقب را روی خودروی خود نصب کنید.

در نمونه های وارد شده این خودرو دکمه های کنترل کننده ضبط بر روی فرمان وجود ندارند. از لحاظ تنظیم صندلی شما همچون پژو 206 قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده را ندارید، ولی دیگر از سردرگمی برای دکمه های تنظیم آینه ها و بالا پایین بردن شیشه های پژو 206 خبری نیست و تمام آن ها همراه دکمه قفل درب ها در کنار درب راننده قرار دارد. پشت آمپر های به روز و از تمام آنالوگ در آمده و قسمت های ساعت و اخطار ها و آمپر بنزین دیجیتالی در صفحه نمایش کوچکی که بین عقربه های نشانگر سرعت و قدرت خودرو قرار گرفته، به نمایش در می آیند. در این صفحه نمایش خبری از آمپر آب نیست و فقط در صورت بالا بودن دما اخطار داده می شود.

برخلاف پژو فضای عقب بسیار جا دار و راحت است، به راحتی 2 بزرگسال و یک نوجوان یا کودک یا حتی 3 بزرگسال هم جا می شوند، زیرا به لطف فاصله بین دو محور و طول خودرو فضای سر و پای کافی برای سرنیشنان عقب در نظر گرفته شده است.

تجربه رانندگی

اگر در پشت فرمان پژو 206 قرار بگیرید و شروع به حرکت کنید، فرمان خوش دست و خاطره انگیز آن نظر شما را به خود جلب می کند، فرمانی هیدرولیک که از نرمی قابل قبولی برخوردار است. دسته دنده آن ارگونومی خوبی پیدا کرده ولی گیربکسش نسبت به ام وی ام 315 سفت تر عمل می کند اما در عین حال شما برای سرعت های بالا نیازی به دنده کشی سریع ندارید. موتور این خودرو شتاب قابل قبولی را در شرایط متداول برای شما به ارمغان می آورد و با مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر با ام وی ام 315 جدید برابری می کند و نمی توان ارجحیتی برای هیچ کدام در این مورد قائل شد.

در اکثر و یا بهتر است بگوییم همه پژو 206 های تولید شده این مشکل وجود دارد که تعلیق عقب یا جلو خیلی خشک تر از بخش دیگر است و در کمال تعجب می توان گفت یکی در میان جای این مکان ها فرق می کند و در واقع این به شانس شما در لحظه ی تحویل خودرو بستگی دارد. سیستم تعلیق پژو نسبت به ام وی ام خشک تر است و به هندلینگ آن هم نباید زیاد دل بست زیرا اگر پشت ام وی ام 315 بنشینید این تفاوت را احساس خواهید کرد. نکته منفی این سگمنت، دید جلوی راننده در جلوی درپوش موتور است و در نتیجه زمان پارک و ترمز باید دقت داشته باشید تا حادثه ساز نشود. ترمز گیری ماشین همانطور که همه ی مالکین پژو 206 ناراضی هستند، کمی کندتر است ولی پدال ها حساس هستند.

از طرفی زمانی که سوار ام وی ام 315 می شوید، طراحی اش بیشتر مجذوبتان می کند و لااقل جدیدتر است، فرمان هیدرولیک برقی این خودرو عملکرد خوبی دارد و وقتی دنده به راحتی و بدون فشار جا می خورد و ماشین خیلی نرم تر از پژو حرکت می کند، شما یقیناً می گویید 315 برنده این رقابت است، ولی هنگامی که می خواهید شتاب گیری کنید و در سرعت های بالا مجبور می شوید خیلی سریع دنده را عوض کنید تا فشار به خودرو وارد نشود و با شتاب پژو 206 برابری نمی کند، مایوس می شوید. اگرچه دیگر قابلیت و آپشن های پژو 206 را در اختیار ندارید، اما سیستم تعلیق خودرو قابل قبول و نرم است و بهتر از 206 عمل می کند و دیگر مسئله تفاوت نرم و خشک بودن عقب و جلو به آن شدت وجود ندارد و کاملا می توان به عنوان یک ماشین خانوادگی روی آن حساب کرد. شتاب ام وی ام در نوع خود قابل قبول است ولی به پای پژو نمی رسد و البته خودرو از نظر قدرتی در سر بالایی ها همانند گذشته کم نمی آورد.

هندلینگ خوب آن از ابتدای ورود این خودرو مشخص بود (البته در رده قیمتی خودش)، ولیکن ایرادی که می توان گرفت و باید حسابی حواستان را جمع کنید پدال ترمز است که از حساسیت کافی برخوردار نیست ولی قدرت ترمزها با ترمزهای پژو برابر است.

مشکل دید این سگمنت در جلوی خودرو در ام وی ام 315 نیز وجود دارد. در میدان دید اطراف، باز هم هیچ یک ارجحیتی به دیگری ندارد و هردو قابل قبول هستند.

نتیجه گیری

پژو 206 تیپ 5 و ام وی ام 315 جدید هردو خودرویی در سگمنت هاچ بک هستند که نمونه صندوق دار آن ها نیز موجود است، پس می توان گفت اگر خودروی خانوادگی تری بخواهید باید به سراغ نمونه های صندوق دار آن ها بروید ولی اگر کماکان دنبال خودرویی جوان پسند و اسپورت گونه هاچ بک هستید، این دو گزینه از بهترین های بازار در کنار رقیب جدید آنها برلیانسH320 هستند که البته در این تست حضور نداشت. قیمت ام وی ام چیزی در حدود 40 میلیون تومان می باشد که نمونه های اقساطی آن توسط مدیران خودرو، و 206 تیپ 5 هم با قیمت 37 میلیون تومان و تحویل 20 روزه توسط ایران خودرو عرضه می شود.

بازه قیمتی هردو یکسان است و اگر بخواهید تحویل فوری 206 را خریداری کنید شاید هم قیمت با ام وی ام قرار بگیرد، اما بالاخره برنده اصلی این تست چه خودرویی خواهد بود؟

از لحاظ فنی و قدرتی و امکانات پژو 206 در سطح بالاتری از ام وی ام 315 قرار می گیرد و بیشتر طرفداران اهل شتاب و سرعت را قانع نگه می دارد. در درگ انجام شده در روز تست، هرچند شرایط کاملاً ایده آل نبود ولی پیروز میدان شد و 315 در این مورد مغلوب گشت. اما اگر بخواهیم از نظر راحتی فضای سرنشینان و فضای صندوق ها بررسی کنیم ام وی ام خودرویی کاملاً راحت و خانوادگی و مناسب است و اصلاً جای بحثی باقی نمی گذارد.

از لحاظ قدرتی نیز آنچنان تفاوتی با 206 ندارد و فقط در شتاب و سرعت یک سر و گردن کوتاه تر است. ام وی ام 315 را حتی در نسخه هاچ بک می توان خودروی خانوادگی داخل شهری خوبی به حساب آورد، اما اگر برای شما بازار دسته دوم مهم است، کمی جای فکر باقی می گذارد: اکثر خودروهای ام وی ام که برای فروش گذاشته می شوند نسبت به 206 خواب بیشتری در این بازار دارند. از لحاظ لوازم یدکی قیمت ها و شرایط به یک نسبت است ولیکن 206 از آنجایی که مونتاژ داخل است شاید فقط در دسترسی و مدت زمان برتری داشته باشد. البته باید در نظر گرفت که این دو خودرو مطمئناً مشکلاتی را داشته و دارند و نباید توقع خودروی ژاپنی یا صرفاً کره ای را از آنها داشت. از جمله مشکلات پژو 206 می توان به خاموش شدن و دیگر روشن نشدن آن اشاره کرد که دلیل های مختلفی دارد و شاید نتوانید دو مالک که به این مشکل برخورده اند را پیدا کنید که دلیل یکسانی برای این مشکل داشته اند.

موضوع دیگر در مورد 206 چراغ خطر عقب آن است که بعد از یک سال در بسیاری از آن ها، می سوزد و باید تعویض شود و همچنین مشکلات مونتاژی که بستگی به شانس شما دارد و باید ببینید چه چیزی از این تخم مرغ دربسته نصیبتان خواهد شد. در نسخه های قدیمی ام وی ام نیز مشکل حادی وجود داشت: صفحه کلاچ آن بی برو برگرد همه از دم باید عوض می شد(!) و مشکلات مونتاژی هم در موردهای وارد شده به چشم می خورد. در آخر می توان گفت در کلاس هاچ بک خانوادگی و در عین حال کمی اسپورت، ام وی ام 315 بهترین گزینه است ولی اگر حاضر هستید لوکس بودن و طراحی مدرن را به شتاب و سرعت کمی بیشتر ببخشید و رانندگی را با لذت بیشتری تجربه کنید پژو 206 تیپ 5 حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

با تشکر از مالکین خودرو ها وحید اکبری مالک ام وی ام 315 و علی حاجیان مالک پژو 206 جهت همکاری و همراهی با سایت خودروبانک در این تست.

برای مشاهده مشخصات فنی این دو خودرو به صفحات پژو 206 تیپ 5 و ام وی ام 315 مراجعه کنید.

41 عکس

نظرات کاربران

214 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/15
با عرض خسته نباشید خدمت سایت بسیار پر کار و با کیفیت خودروبانک. من فقط خواستم بگم که یکی از بدترین آزمایشات رو توسط این سایت خوندم و بسیار به بدی و غیر دقیق تست انجام شده. تا جایی که من مقاله رو خوندم فقط در مورد شتاب خودروها به خوبی فهمیدم که دقیقا کدام خودرو بهتر شتاب میگیرد که آنهم پژو بود. بقیه ی مقاله کلا من رو سردر گم کرد.
1395/2/16
روش نشده بگه، بقیه هم ۲۰۶ بهتره!
1395/2/15
100در100 ام وی ام بهتر من 206 تیپ 5 داشتم واقعا ماشین مزخرف با خرج وحشتناک داغون کرد منو دسته راهنماش 380 تومن آب میخوره دیگه خودتون بقیه جاهاشو حدس بزنید یه ماشین میخرید 30 تومن اندازه یه ماشین 100 تومنی خرج داره .ام وی ام ندارم وی سوارم شدم ماشین نرم خوبی اگر کسی بین این 2 تا ماشین 2 دله من بهش ام وی ام پیشنهاد میدم.
1395/2/16
ما هم ۲۰۶ تیپ 5 داریم، خداروشکر عالی و بدون خرج! مدل 92
1395/2/16
قولت میدم 206 هم نداشتی... مرد حسابی مگه میخای با ماشین بری جنگ که انقدر خرج داره... والا عمریه 206 دارم فقط بنزین و روغن ریختم توش... همچین میگه انگار روزی 3 تا دسته راهنما میشکونه
1395/2/16
منم یه 206 مدل 92 داشتم از درو صندلی بگیر تا صفحه کلاجش ایراد داشت هر چقدر تعمیر کردم درست نشد که نشد.
1395/2/16
والا من که 206 مدل 89 دارم همش دور موتورم 6200 عوض میکنم با وجود 45 هزار کارکرد هیچ خرجی جز روغن و فیلتر ها و لنت ها و یه بار پایه فیلتر واسم هیچ خرجی نداشته خداروشکر ، 206 اصلا با این چینیا قابل قیاس نیست ... مخصوصا چینیش ام وی ام هم باشه ...
1398/9/19
چقدر ترسناکه،که الان واقعا قیمت اون ماشین 100 تومنه
1399/9/12
و الان ۲۰۰ تومن!
1395/2/15
جفتشون قطعات چینی روشون هست پس ب جای فرانسوی چینی خود چینی سوار شید، ب نظرم ام وی ام و برلیانس چون جدیدترن و طراحی و امکانات جدید تری دارن بهترن، 206 خیلی قدیمی شده
1395/2/16
شما خودت اگه بودی فک کنم ۲۰۶ می‌خریدی، بخاطر افت قیمت چینی ها!
1396/12/27
منم قولت میدم پولت به اندازه پراید نرسه خیلی هم به خودت فشار بیاری بتوانی تیبا بخری چکارت به 206😝😂😂😂😂
1400/1/8
الان که این متن تایپ میشه همین ماشینا بالای 250میلیون قیمتشون هس
1395/2/15
بزرگترین عیب 206 اینه که عقبش خیلی میکوبه ولی در ام و ام 315 این مشکل کمتر وجود داره ضمن اینکه افت قیمت ماشین های چینی از ماشین های ایرانی خیلی بیشتره و 206 بازار دست دوم بهتری داره.
ولی در کل خیلی فرق نمیکنن.
1395/2/15
از چهره ی اون بیچاره مشخصه ب زور چپوندنش تو ماشین! چ کاریه خو
1395/2/15
اون تخم مرغ دربسته ایران خودرو که تو متن بود خیلی بجا بود. 315 یکم کندتره و عملکرد ترمزاش یکم میترسونه راننده رو، عوضش جادارتره و کولرش واقعا هاره که تاثیری رو شتاب یا توی سربالایی بودن نمیذاره. قطعه هاشم یکم گرونه و مالیات بهش میخوره توی نمایندگی.
1395/2/15
خیلی شتاب شتاب میکنید، همه چیز که شتاب نیست!
از کیفیت قطعات حرفی نزدید چرا؟؟؟ چون کیفیت پژو های تولیدی ایرانخودرو به شدت نزول کرده و در سطح پایین تری از 315 قرار میگیره!
مطلب دوم اینکه خودرو 315 از لحاظ آیرودینامیکی شرایط خیلی بهتری نسبت به پژو داره که مسئله مهمیه و همینطور وزنش از پژو 206 بیشتره که این خودش نکته مثبتیه و در سرعت های بالا حس اطمینان رو به راننده میده!
در مقابل ترمز های پژو هر 4چرخ دیسکیه که این یک مزیت محسوب میشه!
یکم باید تخصصی تر بررسی میکردید، شما همش یا از شتاب حرف زدید یا خاطراتی ملت با پژو داشتن و براشون زنده میشه!!!
ببخشید زیاد شد، "یاعلی"
1395/2/16
گفته ترمز هاش دیر جواب میده!
پات که لمس کنه پدال رو وایساده!
کلا فقط خواسته بگه مزیت ۲۰۶ شتابشه!
1395/2/15
من انواع ماشین ها رو داشتم که بهترین اونها پیکان و فبوعنس هستند من از بعضی ها تعجب میکنم از فلوعنس بدمیگن درسته که ستایش 18 ثانیه هست و شباهت های زیادی هم با پیکان داره ولی خدایی از پیکان و پراید بهتره و در ضمن 206 و ام وی ام هم داشتم که از فلوعنس یکم بهتر هستند ممنون
1395/2/16
لطفا با اسم کاربری من کامنت نزارید . من هفته پیش با فلوعنس یه بنز اس 500 سوسک کردم یکی از دوستام هم که تویوتا جی تی داشت بعد از کل انداختن با من فرداش ماشینشو زیر قیمت فروخت و الان می خاد فلوعنس بخره ماشین فقط فرانسه ژاپن فقط اسباب بازی میسازه
1395/2/16
روانی...
فقط میای مطلب چرت و پرت میذاری
1395/2/16
برادر یک حرفی بزن یکم باورمون شه ! فلوئنس با 206 و ام وی ام تازه ،206 و ام وی ام از فلوئنس بهترند!!!!!!! ماشین روز اروپا که تو نرمی زبانزد هست با هاچبک عتیقه مقایسه کردی بازنده اش هم کردی پس بقیه دیونه هستند میرن 75تا 95 میلیون میدن فلوئنس بگیرن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1395/2/16
من خودم با پراید مدل 89 شتاب گیری کردم صفر تا صد شده 16.5 -17 ولی با فلوِعنس شده 18 ولی شتاب رو ولش کن اصلا خوبی این ماشین توی هیچی خلاصه میشه و تنها خوبی که داره اینه که وقتی بحثی میشه تو میتونی ساکت بشنی و گوش بدی تنها خودرویی که تو میتونی جلوش وایسی از این دانگ فنگ های چینی هست نه سواریش ماشین سنگینش اونم فقط توی شتاب نه هیچ چیز دیگه ممنون پسر عموی ایرانی حجت
1395/2/16
بفرض اینکه شما با فلوعونس، S500 موتو 5 لیتری 2تنی رو با شتاب زیر 6 ،سوسک کردی
باز حتی مدل C بنزم سگش شرف داره به فلوعنس ،اصلا چرا راه دور همین MVM بهتره فلوعونسه
عزیزم،ماشینای فرانسوی یه زمانی فرمانروایی میکردن،دیگه اون دوران تموم شده،من ی سال سیتروین الیزه زیر پام بود،اشغال ترین چیزی بود که سوار شدم ،خداشاهده صد بار خراب شد،اصلا طوری بود شب میخابیدی صبح میدیدی روشن نمیشه!حالا یا باطریش خوابیده بود یا سیمکشی و برقش مشکل پیدا کرده بود و مشکل اینجا بود که اصلا قطعاتش پیدا نمیشد،یعنی همین فیوزش اسیب دید دیگه مدام مشکلش همین بود،هر تعمیرگاهی میبردم یه هفته راهش مینداخت بعد دوباره روز از نو روزی از نو!
تنها خوبیش شتاب خوبش بود خودم تست کردم 0تا100 طرف 8 تا پرمیکرد و گیربکسش هم خوب بود
اتفاقا الان پژو و رنو هستن که عملا اسباب بازی های شهری میسازن...
1398/2/23
چه ربطی داشت به پیکان . داداش چی زدی بگو ما هم بزنیم
1395/2/15
206 اصل ماشین بسیار خوب و قابل توجهی بود اما متاسفانه این روزا 206 محصول مشترک ایران و چینه و اصلا قابل مقایسه نیست.ما که فقط دردسر ازش دیدم.البته طرفداری mvm رو نمیکنم اما به نظرم مردم از طراحی یکنواخت و کیفیتی که هر روز داره میاد پایین در حالی که قیمتش میره بالا خسته شدن.بابا مردم تنوع میخوان.تا کی باید ماشین 20 سال پیش فرانسه رو به عنوان خودروی نو بخریم تازه اگر پولمون بهش برسه.فقط میشه تاسف خورد برای وطنمون که به چه روزی افتاده
1395/2/15
206 آشغال ترین ماشینیه که تا حالا داشتم.البته مال من تیپ 2 بود.هر چند ام وی ام هم برند خوبی نیست.فروشم نمیره.با این پولا بهترین گزینه دنا یا زانتیای کارکردس که البته خرجای زانتیا بالاس.
1395/2/16
با گزینه اولت یعنی دنا موافقم ولی با دومی نه درسته زانتیا یکی از بهترین ماشین های ایران بود ولی الان دیگه اکثرشون تو خرج افتادن و مصرف سوختشونم بالاس به نظرم بهتر بود پژو پارس با موتور tu5 گزینه دومت میبود چون اصتحلاکش کمتره
1395/2/16
اصلا خرج زانتیا بالا نسیت من خودم زانتیا مدل 86 داشتم و بیش از 140 هزارتا ازش کار کشیدم تنها تا الان شیشه بالابرش ایراد پیدا کرده بود زانیتا تنها بدیش اینه که قطعاتش به شدت کم یاب هست برای همون شیشه بالابرش 10 روز ماشینم خوابید
1395/2/16
دوستان یه سوالی داشتم البته میدونم به این مطلب ارتباطی نداره ولی چون خواننده زیاد داشت ایجا سوالم میپرسم...لطفا هر کس که واقعا تجربه سواری یا رانندگی با ب ام و x3 جدید یا بهتره بگم فیس لیفت داره بگه که درسته صندلی های جلو در رانندگی نسبتا طولانی باعث کمردرد و خستگی میشه؟اگر نویسنده مقاله مقایسه x3 و لکسس nx جواب سوالم بهم ایمیل بزنن ممنون میشم
1395/2/17
خودت داری می گی تیپ 2 داشتم! از تیپ 2 چه توقعی داری موتور 1400 که دیگه بهتر از این نمیشه تیپ 5 موتورش 1600 است.تیپ 2 از هیچ نظر با ام وی ام 315 قابل مقایسه نیست چون شتابش 14 ثانیه است مثل پراید
1395/2/17
اقا ویتس بی ام و x3 قیمت بالاتر نسیبت به nx داره حتی تو کشور های خارجی نه هرگز با عث کمر درد نمیشه تنها بدیش اینه که فضای پا کوچکی برای سرنشین های عقب و جلو داره و بعد 2 یا 3 سال استفاده بسته به شناختی که از بی ام و دارم بهت میگم به شدت پر خرجه ولی nx هم کوچک شده rx هست به من یکی اصلا به دلم نچسبید و واقعا قیافه مزخرفی داره به نظر من تو این محدوده xc60 بهترین انتخابه هم فضای پا بزرگی داره هم صندلی های طبی و هم ایمنی های بسیار زیاد
1395/2/17
یادم رفت بگم بوست توربو های xc60 از nx , x3 بیشتره(256 اسب با دادن 20 میلیون پول میتونی به 286 اسب ارتقاش بدی در مقابل 235 اسب) هرچند شتابش بازم از این دوتا نمیرسه ولی گشتاور بالاتری داره و یک سرو گردن از جفتشون از نظر راحتی و ایمنی و حتی مقاومت بدنه و متریال داخلی بالاتره اینو به عنوان تجربه میگم تنها بدیش خدمات کم ماشینه
1395/2/17
آقا سینا از پاسختون واقعا ممنونم...ولی ما تو شیراز هستیم و همینجوری که میگی ولوو اصلا خدماتی نداره چه برسه به خوب یا بدش...وگرنه بهترین انتخاب با مقداری افزایش قیمت xc90 هست که حرف نداره...تو این رنج قیمت و تو شهر ما ب ام و خدمات خیلی بهتری داره ولی گرچه گارانتی هم باشه و خرجش هم کم باشه موتورش خیلی حساسه...در کل تو کشور ما نمیشه یه ماشین بدون خون دل سوارشی
1395/2/16
در اینکه ام وی ام گزینه بهتری از 206 های فعلی و حتی 207های آتی با موتور ایرانیزه است اصلا شک نکنید. اما به همون نسبت که ام وی ام بهتر از 206 است، برلیانس برتر از ام وی ام می باشد. واقعا بینظیره برلیانس. حتما تست کنید. در رنج زیر 50تومن بهترین گزینه است. اصلا نمیخوام تعریف کنم اما گیربکس دقیقا ساخت هیوندا کره می باشد و با ویژگی تیپ ترونیک، بسیار دقیق عمل میکنه.
1395/2/16
اقا ما به جز ۲۰۶ ، ماشین چینی هم داریم. بدونید که ماشین چینی افت قیمت شدید داره!
یعنی بسترنی که ما خریدیم ۷۴ الان ازمون می‌خرن 68یا کمتر اما بی‌ام‌وه که اون موقع بود ۷۰ الان بعد یکسال و افزایش کارکردش شده 90الی ۱۰۰!!
1395/2/16
حسین جان حرفت درسته. افت قیمت داره. بعضیها بیشتر و بعضیها کمتر. مثلا برلیانس افتش کمه. اما خب برای من مهم نیست افتش. آخه 10تومن افت پوله الان؟؟؟ از زندگیت لذت ببر. البته بستگی به اوضاع درآمدی فرد هم داره. من خودم سال دیگه حدود 150برای ماشین میخوام هزینه کنم. خدا شاهده 30تومن هم افت کنه برام مهم نیست. 30تومن پول 1ماه یه متخصصه :)
1395/2/16
کاملا مشخصه که ساندرو و 207 جدید رو ندیدی
1395/2/16
اقا رامین:
شما فرض کن یه کمری خریدی امسال 100میلیون اگر ازش استفاده نمی‌کردی سال اینده با وجود اینکه ۲سالش شده قیمتش میشه ۱۳۰ میلیون!
اگر ازش استفاده کنی افت قیمت می‌کنه میشه ۹۵!
اما چینی ازش استفاده نکنی هم پیشرفت نداره!
اون افت رو هم داره!
1395/2/16
طراحی داخلی 206 با وجود قدیمی بودن بسیار برتر و ارگونومیکتر از تمام طراحی های خودروهای داخلی هست و حس خیلی بهتری میده داخلش
1395/2/16
انصافا MVM 550- 315 NEW- MVM 530- MVM تیگو 5 فوق العاده و محشره
از هر کسی هم که داشته می تونید بپرسید
1395/2/16
یکی از برتری هایی که 206 به تمام ماشینهای هم رده خودش داره سیستم برقشه که متاسفانه تولیدات این چند ساله اخیر فاقد این سیستم برق هستن ( تقریبا از 91 به بعد ) .من فکر نمیکنم ماشینی پیدا بشه تو رده 206 که این همه آپشن فابریک داشته باشه مثل کروز کنترل و لیمیتد - سنسور نور - سنسور باران - کامپیوتر سفری (تایپ بی و سی) - سیستم RT3 - سیستم ESP - چراغ شور - ایربگ های جانبی - گرمکن صندلی و خیلی آپشن دیگه که فقط باید فعالش کنید . اگه 206 اصل فرانسه بود من یه چرخش رو هم با این چینی عوض نمیکردم ولی این 206 که برای مقایسه آورده شده متاسفانه باید گفت اصلا نمیشه روش حساب کرد. این مثلا 206 ، با یه سیستم برق بدرد نخور و گیربکس آشغال چینی و کیفیت پایین اتاق و .. نخریدنش بهتره.
1399/2/7
سلام دوستان بهترین ماشین های 206مدل فرانسه هست من خودم اصل فرانسه رو دارم 150کارکرد ماشینم عشقه راحت ماشین فرانسه عالی من دو تا صفر 206 به من بدن با ماشینم عوض نمیکنم چون فرانسه مرگ نداره
1395/2/16
سلام. واقعا بي انصافيه پژو206 و با اين ماشين چيني مقايسه كرد...
1395/2/16
اره واقعا بي انصافيه يه ماشيني چيني اصل رو با ماشيني كه معلوم نيست قطعاتش از چي و كجا هستن مقايسه كرد
1395/2/16
اقا رضا، چینی اصلا اصالت نداره!
نه طراخی اش نه هیچی اش!
1395/2/17
نه ام وی ام و315 طراحی خیلی زیبایی داره و چه توقعی داری 206 متعلق به سال 1998 است و توقع داری از یک ماشین چینی 2014 بهتر باشه؟
اینقدر ها هم ماشین چینی بد نیست ولی برندهایی مثل ام وی ام ، لیفان هیچ توجیحی برای خرید ندارن و ماشینهای ایرانی خیلی بهترند
1395/2/16
از نظرات اکثر بچه ها معلومه ماشالا خیلی سواد خودروییشون بالاست...واقعا دلایل برتر شمردن ام وی ام از 206 جالبه... فقط جادارتره و ظاهرش بروزتره... همین... دیگه هیچی نداره... ظاهرش فقط جدیده ولی بهتر نیست
1395/2/17
ببخشید با سواد شما که باسوادی از کی تاحالا ام وی ام 315 1500 سی‌سی 107 اسب بخاری از 206 1600 سی‌سی 110 اسب بخاری بهتره؟؟
بله در طراحی بله ولی تو موتور و مشخصات فنی و شتاب در برابر 206 هیچی نیست. شتاب 206 11 ثانیه ست و در بعضی تست ها 10 ثانیه هم بوده.
بهتره مشخصات فنی رو بهتر مطالعه کنی جالبه خود سایت نوشته: از لحاظ فنی و قدرتی و امکانات پژو 206 در سطح بالاتری از ام وی ام 315 قرار می گیرد و بیشتر طرفداران اهل شتاب و سرعت را قانع نگه می دارد.
1395/2/16
اصلا شکی درش نیست که 206برندست !
درسته کمی طراحیش تفاوتی نکرده نسبت به زمان ورودش به ایران اما هنوز که هنوزه طرفدار زیادی داره ولی اگر MVM315 جای 206 بود درطول گذرزمان به اندازه 206 طرفدار نداشت.ازطرفی 206اصالتی که داره رو نمیشه فروخت به این تازه واردهای بی پیشینه و تاریخ ! حتی اگر پیروز رقابت هم MVM میشد باز من 206 رو دوست میداشتم.درضمن 206 این ویژگی روداره که ازهمه نوع قشرجامعه (چه پولدار،چه متوسط) این ماشین رو دارن و نمیشه گفت کسی که 206داره از چه قشری محوب میشه !
1395/2/16
من خودم 315 دارم خیلی هم راضیم. به نظرم هرکسی که علاقه به آنتیک داره باید 206 بخره. در ضمن مگه 206 افت قیمت نداره؟
1395/2/16
پارک خورشید مشهد
1395/2/16
خسته نباشی آقای اکبری.من با این دوتا ماشین سفر مردم البته 206 مدل وی 8 بود.حالا نکات مثبت و منفی دوتا خودرو اول از 206 شروع کنیم.
نکات مثبت.
1 بسیار خوشدست
2 مصرف معقول
3 کولر عالی
4 امکانات بیشتر
5 شتاب و کشش بیشتر
6 ترمز بهتر در زیر پا
نکات منفی.
1 به شدت میکوبه مخصوصا عقب
2فضای عقب به شدت تنگ و آزار دهنده
3صندوق عقب کوچکتر
4 طراحی داخلی واقعا کهنه شده
5 زوزه گیربکس در کارکرد30هزار
6دید ضعیف جلو
7خشکی ناراحت بودن صندلی ها نسبت به ام وی ام
حالا ام وی ام
نکات مثبت
1زیبایی بیرون و داخل
2 لذت بردن از فضای داخلی
3پشت فرمون احساس میکنی تو لامبورگینی چینی نشستی
4 بسیار نرمتر از 206
5صندوق عقب مناسب
6 عقب بسیار دلبازتر از 206
7صندلی های بهتر
8کولر خوب
9صدای داخل اتاق نسبتا کم
10 مصرف متعادل
11 نورپردازی داخل خیلی قشنگه
نکات منفی
1 ترمز ضعیف احساس میشه زیر پا
2فرمونش یه خورده میلرزید تو جاده
3 دید ضعیف
4 نبود برهی امکانات با این قیمت
5تو سربالایی خیلی از 206 کم میاورد
6شتاب ضعیفتر نسب به206
7خرابی زیاد،طوری که دوستم میگفت تو این یه سال اذیت شده
8بوی صفحه کلاچ در حین حرکت در سربالایی
9قیمت بالا وافت بسیار ززیاد
در کل چون من شتاب و کشش برام مهمه و البته خدمات پس آز فروش و خوش فروشی و افت کمتر و اینکه مجرد هستم و امانت و زیبایی و کیفیت هم مهمه میرم با یه مقدار هزینه بیشتر دنا میخرم
1395/2/16
این نکات منفی که عرض کردید مربوط به ام وی ام 315 اتاق قدیمه جدیدا ایراداش برطرف شده فقط ترمزش ضعیفه اونم عادت کنی بهش حله
1397/10/13
سلام من 1 ساله mvm315 new دارم و این مشکلاتی رو که شما گفتید ندارم . واقعا ماشین کم خرج و زیبایی هست. فقط میتونم بگم در خریدش شک نکنید. ماشین قبلیم سمند ef7 بود.
1397/10/13
آخه 315 رو با 206 داغون مقایسه میکنن . 206 باید با تیبا2 مقایسه بشه برادر من. 315 رو با 207 و ساندرو مقایسه میکنن. از دیجی کالا مگ و سایت های دیگه یاد بگیرید.
1395/2/16
سلام
خواستم نظرمو بگم بی تعصب شاید به درد دوستان بخوره من ام وی ام 315 جدید اسپورت خریدم قبل این همه ماشینای ایرانخودرو تو همین رنج سوار شدم به کمک وزنش هندلینگ خوبی داره شتاب وسرعت عالی صدای موتور مثل پژو ازار دهنده نیس مصرف هم تو بیعضی از قطعات جلو بندی از206 ارزونتره اما قطعات بدنه سپر چراغ و... قیمتش بیشتره.ترمزش چون بالاتر نیس مثل بگیه ماشینا ادم حس میکنه ضعیفه ولی درحد 206 هس یعنی از پارسو سمند بهتره.فقط یه مشکل داره اونم بازار فروش هس که بیشتر از ماشینای ایرانی کاهش قیمت داره.موفق باشین
1395/2/16
والا نظر دادن در مورد برتری هر کدوم از این ماشینا کار سختیه ؛ سخت از اون جهت که هر دو ایرادات و مشکلات خاص خودشون رو دارن و نمیشه به راحتی گفت انتخاب درست کدومه

اما برادرانه و بدون تعصب می گم
اگه ظاهر جدید و بروز 315 نسبت به طراحی اصیل 206 چندان چشمتونو نگرفته و از دوره دبیرستان عشق 206 بودین ...
پس 206 با سی و شیش تومن یه انتخاب خوبه براتون اما اگه فک می کنین که دارین پژو می خرین سخت در اشتباهین و مطمئن باشین از سال 91 تا الان این شیر پیر تبدیل به یه بچه گربه چینی شده

پس اون دوستانی که فرانسوی فرانسوی می کنن خواهشا واقع نگر باشن که از فرانسوی بودن فقط اسمش باقی مونده که حتی اگه چیزیش فرانسوی هم باشه با تکنولوژی دهه 90 میلادیه

در نهایت بشخصه بین برلیانس و 315 و 206 به نسبت قیمت و سلیقه شخصی همون 206 رو انتخاب می کنم اونم فقط به خاطر قیمت و افت کمتر در غیر این صورت از نظر من هر سه خودرو چینی ان هر چند 315 طراحی فوق العاده جذابی داره و بر خلاف نمای جلوی کپی شده و بی ریخت برلیانس اصلا چینی به نظر نمی رسه و خوشگل ترین ماشین زیر 50 میلیون تومنه

* یه سوال : خرید 315 مدل 91(نسل قبل ) با کارکرد حدودی 70 هزار کیلومتر با قیمت حدودی 23 تومن کار عاقلانه ای هس ؟ و افت قیمت 315 ها بخاطر هزینه های بالای نگهداریشونه ؟ و خریدشون سرطانه یا نه افت قیمتشون بخاطر اینه که خریدار ندارنو اسمشون چینیه ؟
1395/2/18
فقط یه جمله میتونم بگم:ببینید تفاوت و فاصله تکنولوژیک فرانسه با چین چقدر زیاده که ماشین فیس لیفت شده چینی سال 2014 نمیتونه از نظر فنی و حتی طراحی ماشین تولید شده 16سال پیش فرانسه با قطعات غیر اصلی رو شکست بده.حداقل اختلاف تکنولوژیکشون 30ساله.
1395/2/16
315 ((جدید)) باید با 207 مقایسه میشد نه 206
1395/2/17
شما خیلی از ماجرا پرتی 207 دوسالی است که دیگر تولید نمیشه!!!!!
1395/3/8
اقا پدرام شما مثل اینکه پرت تری اقایی 207 داره پیش فروش میشه!!!!
1395/3/8
جفتتون کلا از آفرینش پرتین / این مدلی که تو ایران اسمش 207 هست همون 206 هست که باید بهش گفت206+
حال کردین حال جفتتون رو گرفتن!!!
1395/2/16
یه چیزی تو این مطلباز قلم افتاده اونم اختلاف وزن این دو خودرو هستش که حدود 200 کیلو ام وی ام سنگینتره.واسه همین ام وی ام نمیتونه پابپای 206 بیاد.اگه اختلاف وزن نباشه قطعا ام وی ام بهتر از این عمل میکنه.نه اینکه بخواد با 206 مستوی بره یا جلو بزنه.فقط اختلاف قطعا کمتر خواهد بود.چرا که وزن دشمن جون موتور کم حجمه.
1395/2/29
پاسخ به پدرام گرافیک و پارسای عزیز در مورد پژو 207
پدرام گرافیک عزیزمتاسفانه یا خوشبختانه قراره پژو 207 همین امسال (نیمه دوم سال 95) ساختش در دو مدل دنده ایی و اتومات مجددا در ایرانخودرو از سر گرفته بشه با قیمتهای احتمالی 45 میلیون و 50 میلیون تومان . به هر حال با این قیمت اعلام شده توی رنج رقابت با رنو ساندرو و بایک سابرینا هاچ بک قرار میگیره.ویک پله از 206 و ام وی ام 315 گرونتره...
1395/2/16
طراح های پژو ، 206 رو مثل تخم مرغ طراحی کردن و وقتی به داخل 206 رسیدن مسافران عقب رو جوجه ای فرض کردن که پاهاش رو جمع کرده که داخل تخم مرغ جا بشه و همین طراحی تا امروز دوام آورده و مسافران عقب مثل جوجه پاهاشون رو جمع میکنن
ام وی ام هم در ابتدا قیافه گیرا و قشنگی نداشت اما بعد از انجام فیس لیفت واقعا خوب شده و مشکلات گیربکسش هم اصلاح شده اما به خاطر موتور ضعیفتر نسبت به 206 شتاب کمتری داره اما به نظر من برای خانواده ها راحتی مهمتر از شتاب هست
از لحاظ هندلینگ تقریبا یکسان هستند چون فاصله محور 315 بیشتر هست اما فنر بندی 206 صفت تر هست و این باعث هندلینگ یکسانشون میشه
خب من 206 رو به جوانان و 315 رو به خانواده ها توصیه میکنم
1395/2/17
یک نکته مهم در خودروهای چینی کمبود شدید قطعات و مکانیک هست که نقطه ضعف بزرگی هست.
1395/2/17
به شخصه انواع ماشین های ایرانی رو داشتم
ولی 206 تنها ماشینی بوده که نداشتم
ولی با این اوصاف 206 هرچی میخواد باشه ایرانی باشه اصلا ولی
هر چی بهست بهتر از ام وی ام 315 هست.
ام وی ام کیلویی چنده مفتشم گرونه ...
1395/3/29
نظر شما محترم . متاسفانه توی ایران فقط سرعت و شتاب ماشین برای اکثر مصرف کننده ها مهمه! چون یه ماشین شتابش زیاد نیست (البته در مورد ام وی ام 315 جدید من این رو قبول ندارم ) بدرد نمی خوره. میگین ماشین چینیه خوب نیست. من می پرسم ایا 206 فرانسویه؟ فرانسوی بود الان اونم چینیه . افت کیفیت بسیار محسوسه . من ااان یه پارس 8 سوپاپ 86 دارم و یک ام وی ام 315 نیو . انقدر پارس رو دوست دارم که هنوز بعد از 3 ماه گرفتن ماشین جدید دلم نیومده بفروشمش . چرا چون از محصولات قدیمیه ایران خودرو هست اما ماشین های جدیدشون واقعا بی کیفیت شده . شما گفتی اپشن های 206 رو ام وی ام نداره. میشه بپرسم چی206 داره که ام وی ام نداره ؟ تنها چیز کولر اتوماته که اونم کولر ام وی ام انقدر قوی و پربازده هست که اصلا قابل مقایسه نیست . وزن ام وی ام از 206 بیشتره پس یک امنیت بیشتری داره و دو اینکه هندلینگ و خیلی نرمی بیشتر و بهتری از 206 داره . فرمان ام وی ام برقی و هیدرولیک هست که واقعا خوشدسته فرمانش از 206 سر تره . جادار تره . صندوقش حداقل 2 برابر 206 هست . کارکرد دسته های راهنما برف پاکن خای عقب و جلو از 206 خیلی بهتره تلق تولوق دسته راهنمای 206 رو شنیدی دیگه؟ دنده خیلی نرم تر عوض میشه و ترمز ها خیلی مطمءن تر از 206 هستن . بدنه از 206 خیلی محکم تره و قفل کنش مثل 206 با یه میله باز نمیشه چون داخل قرار گرفته . چراق های داخل کابین بهتر از 206 هستش بعلاوه چراق سقف 2 تا چراق قوی نقشه خون مجزا برای سرنشینای جلو داره و کلی چیزای دیگه . حالا شما میگی آپشنای 206 و نداره ؟! برای من عجیبه. ام وی ام تو شتاب گیری و تاپ اسپید بد نیست به 206 نمیرسه اما بد نیست . مدشن فوقالعاده نرم و داخل کابین بسیار بیصداست .
1395/2/17
صفحه کیلومتر ام وی ام قشنگه
ام وی ام واقعا خوووووبه
ولی 206 یه کم بهتره
1395/2/17
من هردوتا ماشینو داشتم...مثل عروسک ازشون مواظبت میکردم...ولی چینی واقعا بی کیفیته...206بااینکه قدیمی تره اما خیلی بهتره تا ام و ام اشغال چینی که فقط ظاهرداره وبس
1395/8/27
مطمئن باش هیچکدوم رو نداشتی
1395/8/27
مطمئن باش هیچکدوم رو نداشتی
1395/2/18
من ام وی ام سوار نشدم اما 206 خیلی بده ترمزش ضعیفه دیده جلو نداره یک سال داشتم افتضاح بود هرکسی رو هم دیدم ماشینش روغن ریزی داشته جلوبندیش بقدری ضعیفه که با یه ضربه کوچیک پولوسش شکست اصلا بدرد نمیخوره
1395/4/6
حرف مفت نزن وقتی سر در نمیاری
1395/2/18
لطفا مینی کوپر رو بررسی کنید.1000 بار گفتم ولی نمیدونم چرا بررسی نمیکنید
1395/2/19
To in rade qeymat be nazare man sandero behtarin gozine hast
1395/2/19
من درمورد 315 خیلی تحقیق کردم. اولا اصل این خودرو از کمپانی سعات هست که پلاتیفرم رو به چری فروخته. اما هنوز خود کمپانی سعات با طراح ظاهری جدید داره تولید میکنه. دیگه اینکه این خودرو الان توی برزیل هم داره تولید و باوجود اینکه شرکتای خوب اروپایی مثل فولکس تولید زیادی دارن این خودرو فروش خوبی داشته. توی برزیل به نام چری سلر فروش خیلی خوبی داشته. توی یوتیوب اگه سرچ کنید میبینید خیلی برزیلیا این خودرو رو تست کردن. به نظرم ما ایرانیا تعصب الکی روی 206 داریم که نمیشه باهاش یه مسافرت کرد نه صندوق درستی داره و هم سرنشینای عقب تا به مقصد برسن داغونن.نکته بعدی که 206 الان تولید میشه آشغال به تمام معناست و بسیار بی کیفیت. در ضمن کم شتاب بودن ام وی ام فقط بخار 200کیلو اضافه وزنش هست که درعوض راحتی و پایداری بهتری بهت میده. فوق العاده خوشگلتره و نرم تر و راحت تر. در ضمن اگه بخای سواربشی بعد4 سال افت قیمتش با 206 یکی هست اونم فقط بخاطر اسم چینی اون هست.
1395/2/24
سلام به همه.دوستان من قصد ندارم بگم و کسی را برای خرید این خودرو دو دل کنم.من مدل ۹۲ داشتم ۱۱۸تا راه رفته بود واقعا نمیخوام راجش چیزی بگم.دوستان حیف پول با ارزشتون که میخواد واسه این ماشین بی ارزش خرج شه.کیفیت برای این ماشین تعریف نمیشه.موتور با تیبا برابری میکنه.صفحه کلاج, میدان دید ضعیف, افت قیمت شدید و استهلاک بالای ۱۰۰ هزار تا رو هم به این مشکلات اضافه کنید.با این پول ال ۹۰ یا پارس elx دست دو بگیر خیلی بهتره.یا علی
1395/2/24
سال 1997 ، شهر وهوو در چين ، کلنگ احداث کارخانه ايي به زمين مي خورد تا در عرض 2 سال اولين محصول خود را راهي بازار نمايد ، بدين ترتيب داستان فعاليت شرکتي تاثيرگذار با روحيه بزرگ و نگرش به بازار جهاني شکل گرفت.

در عرض کمتر از 8 سال ، ا ميليون خودرو در کلاسهاي مختلف از خط توليد چري بيرون رفت تا نشان دهنده اراده و خواست آنان براي بدل شدن به قطبي تاثيرگذار باشد. چري را بزرگترين صادر کننده خودرو در چين مي دانند به طوري که در سالهاي اخير همواره رتبه نخست صادرات را داشته است. به گفته گرگ اندرسون نويسنده آمريکايي کتاب راننده هاي برگزيده که مي گويد ، چري را بايد سمبل حرکت ، پيشرفت صنعت خودروسازي چين دانست . اين شرکت بزرگ خودروسازي به مانند غولهاي بزرگي نظير هينداي و ميتسوبيشي ، فعاليت خود را تنها محدود به عرصه صنعت خودرو نکرده است بلکه در عرصه صنايع ديگر نظير کشتي سازي ، ساخت رباط هاي صنعتي و برخي صنايع ديگر نيز گام برداشته است. امروز شرکت خودروسازي چري در سگمنت هاي مختلف توان توليد خودرو دارد و توليد بيش از 20 مدل متنوع در سگمنت هاي مختلف گواهي توان اين خودروساز مي باشد.

سبد محصولات شرکت چري متنوع مي باشد که شامل خودروهاي کوچک شهري ، سدانهاي متوسط و لوکس ، خودروهاي متنوع اس.يو .وي با ظاهر ي جذاب ، خودروهاي کاري ، ون و همچنين اتوبوس و کاميون مي باشد. شرکت چري گامهاي بنيادي و اساسي در زمينه توليد خودروهاي برقي و هيبريدي نيز برداشته است که به نوبه خود در خور توجه مي باشد . ظرفيت توليد اين غول خودروسازي چين نزديک به 1 ميليون دستگاه خودرو در سال مي باشد بزرگترين صادر کننده خودرو به خارج از مرزهاي اين کشور داراي 6 کارخانه معظم توليد در کشور خود ، 14 کارخانه مونتاژ در سرتاسر جهان مي باشد ، امروز خودروهاي چري به بيش از 80 کشور جهان صادر مي گردند و داراي بيش از 900 مرکز فروش و بيش از 950 مرکز خدمات در سرتاسر جهان مي باشد. بازارهاي عمده صادراتي محصولات چري شامل برزيل، روسيه ، ايران ، کشورهاي آمريکاي لاتين، خاورميانه واروپاي شرقي مي باشد. در اين بازارهاي پر رقابت از برندهاي گوناگون خودروهاي چري توانسته اند به فروش مقبول دست يابد و همواره پا به پاي بسياري از برندهاي قديمي به رقابتي همه جانبه بپردازند.

برخي از موفقيت هاي محصولات چري در بازارهاي بين المللي را از ديدگاه کارشناسان اين صنعت مي توان اين گونه بر شمرد.

1 ) لقب بهترين اس. يو. وي سال 2009-2010 بازار برزيل براي خودرو تيگو در بازار ايران ( ام وي ام ايکس 33 )

2) لقب بهترين خودروي هاچ بک سال 2012 در بازار شيلي براي خودروي فولوين 2 در بازار ايران ( ام .وي .ام 315)

3) بهترين شاسي بلند بازار شيلي در سال 2015 براي خودروي تيگو 5

4) با ارزشترين خودروي کوچک بازار شيلي در سال 2015 براي مدل کيو کيو

5) بهترين برند چيني بازار روسيه در سال 2015

چري يک برند جهاني

شرکت چري داراي 3 مرکز عمده تحقيق و توسعه در سراسر جهان مي باشد که اين مراکز در ژاپن ، ايتاليا و استرالياواقع مي باشند ، بسياري از خودروهاي چري ما حصل دست طراحان و مهندسان بزرگ ايتاليايي و آلماني مي باشند در سالهاي اخير چري با بهره گيري از تيم مهندسي قوي که از شرکتهاي ب. ام و ، فولکس واگن و بسياري از بهره گيري از تکنولوژي قطعه سازان بزرگ جهاني و استفاده از توانمندي آنها در کنار همکاري با شرکت هاي مهندسي بسيار قوي چون اي وي ال اتريش و سي وي آر سوئد در انتقال تکنولوژي ساخت موتور و ايجاد واحد ويژه تحقيق و ساخت گيربکس از ديگر اقدامات اساسي اين شرکت بوده است

يکي از مهمترين برنامه هاي جهاني شرکت چري ، قرارداد جوينت ونچر با شرکت بريتانيايي لندرور-جاگوار که معروف به ساخت خودروهاي بسيار لوکس و با کيفيت و مهندسي بسيار پيشرفته مي باشند بوده است.

بر طبق اين قرارداد در فاز نخست محصولات اين لوکس ساز انگليسي با مشارکت چري مونتاژ خواهد شد و در فاز دوم با انتقال کامل تکنولوژي اين شرکت کهنه کار انگليسي به چري برند جديدي شکل خواهد گرفت.

همچنين چري در سال 2013 از برند لوکس و بسيار با کيفيت خود به نام کوروس پرده برداشت که اولين بار در نمايشگاه ژنو در همان سال نمايش داده شد و به عنوان خودروي سال نمايشگاه همان سال نيز انتخاب گرديد و در سال 2014 نيز در کلاس خودروهاي متوسط توانست لقب ايمن ترين خودروي اروپا را در تست تصادف اروپا از آن خود نمايد که نشان دهنده مهندسي قوي و پيشرفته اين شرکت بوده است

توجه چري به مقوله ايمني

چري در کنار مهندسي پيشرفته خود توجه ويژه ايي نيز به مقوله ايمني همواره داشته به طوري که يکي از بزرگترين مراکز تست تصادف را در آسيا بنا نهاده که بسياري از خودروسازان چيني براي تست ايمني محصولات خود از اين مرکز استفاده مي نمايند.

آينده چري:

نمايشگاه شانگهاي 2015 امسال زنگ خطري بود براي خودروسازان کره ايي که سرمست از موفقيت هاي سالهاي اخير خود بودند چراکه چري با ارائه کانسپتهاي آلفا 5 و بتا و توليد محصولاتي مدرن و با کيفيت چون تيگو5 و آريزو 7 براي بسياري از خودروسازان خط و نشان مي کشيد. اين پيشرفت نشان مي دهد که چگونه با مديريتي درست و ارتباط سازنده جهاني در کوتاه ترين زمان ممکن مي توان بهترين نتيجه را حاصل نمود.
1395/3/3
متن بسیار خوبی بود و مخصوصا جمله آخر دقیقا با بستن پیله دور خودمون نمیتونیم رشد کنیم و تنها میتونیم رشد دیگران رو تحقیرکنیم به امیدروزی که به واقع بینی برسیم
1395/6/1
البته ابر شرکتی مثل هیوندای که توی کشتی سازی توی کره
یا زیر شاخه های نفتیش رو نباید باید چری مقایسه کرد.البته که خودروسازی یکی از زیرشاخه های هیوندای هستش.
و صد البته میتسوبیشی که جدیدا قرار داد بسته با ایران ایر برای ساخت و تحویل هواپیما که یکی از شاخه های های تک هستش.
مقایسه این دو تا غول با چری . از حق نگذریم ظلمه .
یا علی
1398/6/23
واقعا عالی بود. چری در سودای همگام سازی جهانی است ولی ما هنوز به پژو 405 می گیم خودروی مدرن فرانسوی! خجالت آوره.
1395/2/29
من بعد مدتها تردید در خرید 315 امروز تصمیم قطعی گرفتم و برای خرید به نمایندگی ام وی ام رفتم. با کمال تعجب دیدم 2میلیون تومان نسبت به چند روز پیش گرانتر شده بود واز 40میلیون به 42 میلیون رسیده بود و مدل اسپرتش 44میلیون.واقعا جا خوردم چون 6میلیون گرانتراز 206 شده و واقعا نمیرزه. منم رفتم همون 206 رو ثبت نام کردم فقط تحویلش 45 روزه بود اما اشکال نداره چون واقعا با اون همه افت قیمتی که 315 داره واقعا دیوانگی هست . حالا هم که یه نفر خواست 315 بخره خودشون نخواستن. خخخخخخخخخ
1395/2/31
حمید جان با کاری کردید کاملا موافقم. افت قیمتی خودروهای چینی صفر کیلومتر در سال اول فارغ از کارکرد ماشین طی یک سال خیلی بالاست (بین 20% تا 30% ارزش خودرو).ضمنا تهیه قطعات فنی ماشینهای چینی بصورت متفرقه خارج از نمایندگی ، بجز طهران و بعضی کلانشهرها کلا غیر ممکنه.
به عنوان مثال شما می تونستید با همین حول و حوش 40 تومن یک خودروی جیلی امگرند 7 مدل 92 (دنده ایی ) یا لیفان x60 دسته دوم بگیرید که حاکی از افت قیمت شدید خودروهای چینی تو بازاره.
1395/6/7
اشتباه کردی دوست عزیز چون همه گرون کردن حتی تیباام رفت بالا الان لیفان ۸۲۰ تقریبا ۱۰ میلیون گرون کرد :|
1395/6/7
آقا پارسا این حرفی که میزنید درست نیس اول اینکه جیلی وارداتیه اگه از ۹۲ منظورتون ۲۰۱۳ هست باید بگم ک ۲۰۱۳ سالم زیر ۵۵ میلیون پیدا نمیکنید
وگرنه ماشین رنگدار و مشکل دار تو همه مدلا قیمت پایین هست
الان سوناتا ۲۰۱۲ میشه با ۱۰۰ تومن خرید تو سایتهاام بگردید پیدا میکنید صفرش ۱۴۰ میلیونه
پس سوناتاام افت ۴۰میلیونی داره؟
لطفا بی انصافی نکنید به این ماشینایی که به لطفشون خیابونامون یه رنگ و لعاب جدید گرفته
1395/3/8
من داشبورد 206 رو با هیچ ماشینی عوض نمی کنم !!!
1395/3/8
بله این هم نظری است
1395/3/9
با سلام.. اصلا 206 رو نباید با 315 جدید مقایسه میکردی حداقل یه ماشین بالاتر تو روسیه با و چین و حتی اروپا 315 که به اسم zaz forza ...celer ....و.. موجود هست با خودروهای بهتر و قوی تر مقایسه میشه. بعد دوستانی که میگن 315 چیه اشغال اول شما یه بار خریدن پیشکش یه بار بشین پشتش بعد معنیه رانندگیرو میفهمی ..از لحاظ فنی عالیه بنده خودم یه 92 دارم فقط روغن و فیلتر عوض کردم کل ایرانم گشتم ...نمایدگی هم عالیه خدمات عالی ...من خودم 206 قبل 315 داشتم پدرمو در اورد که زدمش به دیوار الانم گذاشتم خاک بخوره ماشین نیست.....
1395/3/11
نویسنده محترم یه سر به سایت ایرانخودرو بزنی میبینی این ۲۰۶ ها ک الان تولید میشه شتابش ۱۱.۶ هست
1395/3/26
ام وي ام 315 را بايد با پرايد 111 مقايسه ميكرديد نه 206
اصلا در اين حد و اندازه ها نيست نه آپشنهاش نه شتاب و سرعت و هندلينگش
1395/3/29
کاش فقط با کمی آگاهی همه چیز رو قضاوت میکردیم ام وی ام حد اقل چیزی که داره طی این دو سه سال سعی بر تغییر در زیبایی و کیفیت کرده ولی 206 چی فقط تولید شده و پر از ایراد و سرو صدا
1395/3/29
کاش فقط با کمی آگاهی همه چیز رو قضاوت میکردیم ام وی ام حد اقل چیزی که داره طی این دو سه سال سعی بر تغییر در زیبایی و کیفیت کرده ولی 206 چی فقط تولید شده و پر از ایراد و سرو صدا
1395/6/7
جواب ابلهان خاموشی است
1395/4/2
من پشت هر دو نشستم، قدرت موتور 206 خیلی بهتره اما حس رانندگی و فضای اطراف پای راننده و جلو داشبورد رانندگی با 315 رو راحت تر می کنه، نسبت به همدیگه مقایسه کنی 206 خستگی بیشتری تو رانندگی طولانی داره.
1395/4/13
بچه ها من 29/2 نوشته بودم که میخواستم 315 بگیرم وبخاطر گرون شدنش 206 ثبت نام کردم. چندروز هست 206 تیپ5 روتحویل گرفتم. به نظرم کیفیتش خیلی خوب شده.صدای موتورش خیلی آروم هست و اصلا آزار نمیده. وسایل و تجهیزاتش هم خیلی کامل و خوبه. پخش خوبی داره که با بلوتوث به گوشی وصل میشه و میتونی تماس تلفنی بگیری و آهنگ رو با بلوتوث گوش بدی. کولرش هم خیلی عالی هست و واقعا بعد چنددقیقه داخل ماشین یخچال میشه و مجبور میشی کمش کنی البته چون اتوماتیک هست خیلی راحتی. فنر بندیش خیلی بهتر شده و واقعا نرم و کم صدا هست. حتی دوستانم که 206 مدل پایین تر دارند هم معتقدند از من خیلی بهتره. پارچه ی صندلی هاش هم خیلی خوشگلتر شده.بعد این مدت خوشحالم که 206 خریدم. اگه عیبی پیدا کرد بعد چند ماه حتما واستون پیام میذارم
1395/4/20
مبارک باشه
1395/4/22
من زمانی که میخواستم ماشین بخرم راجع به MVM 315 new و ماشین های مختلف زیاد تحقیق کردم و ماشین های مختلف مثل تندر90 و ریو و 405 و 206 و ماشین چینی و ... داشتم ولی دست آخر 206 SD مدل 95 خریدم بخاطر آپشن های بیشتر 206 ، شتاب زیادش ، مصرف سوخت مناسبش ، تو بورس بودنش و هر موقع بخوای فروش میره و مشتری داره و ضررش کمه و مثل ماشین چینی ها افت قیمت شدید و نبود مشتری یا کمبود مشتری دست دو نداره ، فراوانی خدمات و لوازم یدکی و قیمت پایین لوازمش ، ایمنی مناسبش ، کلاس و ظاهر ماشین ، و هندلینگ و کنترلش ، ترمز های خوبش و ...
بنظرم اگر MVM 315 new با همین قیمت اتومات میبود ، گزینه ی خرید خوبی محسوب میشد و میشد رو خریدش فکر کرد وگرنه همین الان هم بنظرم برلیانس H230 اتومات سایپا ارزش خیلی بیشتری برای خرید داره تا MVM 315 new . همینطور اتومات H30 ایرانخودرو که بزودی بازار میاد. در ضمن MVM 315 new هم سوار شدم دنده دوش میخوند و بنظر گیربکس درست و حسابی نداره و دنده هاش هم صدای خاصی داشت و بنظرم نرم نبود ولی الحق و الانصاف صدای موتوری و کابینش در کل نرم بود . شتابش هم به پای تندر90 و 206 نمیرسید . کولر 206 هم یک چیز دیگست و میونشون ضعیفترین کولر رو تندر90 داره .
1395/4/28
ولی هنوزم اون لامصب سرتره (206)

چند جا گفته بودید که هنوز توی داخل و خارج این ماشین تغییری ندادند
امیدوارم که هیچوقت ایران خودرو توی این ماشین دست نبره که همه قشنگی 206 به همین فرم و قیافه شه چه داخلش و چه خارجش .
1395/5/3
حرف نداره منم مدل 94 شو دارم خیلی راضیم گوش شیطون کر تا به حال مشکلی نداشته سگش میارزه به 315
1395/8/27
خیلی بی ادب تشریف دارید. اصلا تا حالا سوار ۳۱۵ شدید که نظر میدید؟
1395/5/20
سلام دوستان.من بتازگی mvm315sport گرفتم.نظر تمامی دوستان بجا و قابل احترام،فقط توصیه میکنم حداقل 5 کیلومتر پشت فرمونش بشینید و برونیدش.
1395/5/25
سلام.ممکنه بگید چطوره؟
من میخوام خریدکنم.موندم بین 206 و315؟!!
انتخاب خیلی سخته
1395/9/20
با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم mvm 315 sport چگونه ماشینی هستش چون شما دارید میخواستم نظر بدید میخوام بدونم ازلحاظ فنی چطوره ممنون میشم پاسخ بدید..
1395/5/21
سلام و عرض ادب به همه دوستان و هموطنای عزیزم
من هیییچ تعصبی رو ماشینای ایرانی یا چینی ندارم و فقط میخوام تجربه خودم رو بگم و بگم که هیچی به اندازه آرامش هموطنام نمی ارزه برام...
سال گذشته توو جشنواره قربان تا غدیرایران خودرو یه 206SD تحویل گرفتم
7 ماه سوار شدم بعدش با گارانتی ناچار به تعویض : 2 شاخ کلاچ ، تعویض رینگ ها(روغن کم میکرد)تعویض صفحه کلاچ شدم و مثه مررررد ماشین 1600 سی سی صدی 10 الی 11 میسوخت و اینکه همیشه آمپر دما بعد از20 دقیقه از لحظه استارت از وسط بالاتر بود که نمایندگی میگفت طبیعیه در صورتی که 206 برادرم 2 مدل پایین تر بود و لی هیچوقت ما همچین چیزی ازش ندیدیم...
همه این امور با الافی هاش و هر دفعه 2 یا 3 روز ماشین توو نمایندگی خوابیدناش طاقتم رو سر آورد و بعد از تحقیق رفتم جک J5 1500cc خریدم
تـــــــازه فهمیدم 9 ماه چی سوار میشدم و غافل از این ماشین بودم
206 مدل 94 بود و جک مدل 93 و من جک رو 40 ملیون تونسم بخرم
و جک رو هم بخاطر مشکل مالی که به وجود اومد برام بعد از 5 ماه به محض اینکه اراده کردم بدون 1000 تومن ضرر با همون قیمت 40 میلیون فروختم (شاید بخت باهام یار بوده ولی ضرر نکردم)
نتیجه گیری : الکی تعصب به خرج ندیم هی بگیم ماشین چینی اله بله ، الحمدلله الان همه قطعات ایران خوردو چینیه
هندلینگ ماشین هم اصلا قابل مقایسه با هیچکدوم از ماشینای ایران خودرو نیس، سیستم صوتی هم یک آم 4 کانال به همراه 4 عدد کامپونت!!!!!! کدوم ماشین ایرانی همچین سیستمی داره؟؟؟؟؟
مصرف سوخت خدا شاهده فقط صدی 6
گیربکس و موتور بس مثه ساعت عمل میکرد با روانت بازی میکرد نهایت لذت بود خدایییش
در ضمن دوستان نیان بگن حتما ماشین سوار نشدی و نمیدونی موتور گیربکس چیه.
من حیث المجموع عزیزان دلم
ایران خوردو رو به افوله
اگر که چینی بده الان هایما و برلیانس چی میگن توو مملکت؟؟
حتما باید ایران خودرو و سایپا منفعت داشته باشن توو یه محصول؟؟
قضاوت با شما ...
حق نگهدارتون
یا علی . . .
1395/5/22
با سلام
به نظر من ۲۰۶بهتر و زیبا تر است.
1395/5/31
قيافه كه ام وي ام كاملا سره لامصب مثل هيونداس.امكانات هم زياد تر داره.تو ايرانم مگه چقد ميشه شتاب گرفت كه ميگيد شتاب ٢٠٦ بيشتره من قول ميدم بخوايد از كل شتاب و سرعتش استفاده كنيد بايد بريد از پليس پسش بگيريد😏😏
1395/10/11
کجاش بهتره اخه مگه تو ....
1395/6/12
باسلام 206 هم فقط 206 های قدیم (دهه 80) جدیدا چینی هستن و زود زود مشکل پیدا میکنن... من عشق ماشین دارم و خودمم الان 5 تا ماشین دارم... قبلا یه sd داشتم که باهاش میرفتم سر کار... صفر کیلومتر بود و فقط9000 تا راه رفته بود خود به خود روغن کم میکرد (میسوزوند) بعد فروختمش و با یه 206. هاچبک سال 88 که واقعا خیلی کم کارکرد وتمیر بود معاوضه کردم... تا حالا 2 ساله دارم میرونمش یه بارم به تعمیر نرفته ( به جز تعویض روغن و تسمه تایمینگ)... سواریش عالیه و شتابشم خوبه
1395/6/13
بچه ها من ۲ماه هست ۲۰۶ تیپ ۵ تحویل گرفتم.تا الان ۳۰۰۰تا باهاش رانندگی کردم. هیچ مشکلی نداشته و کیفیتش خیلی خوب بوده. شتاب و سرعتش واقعا خوبه و لذت رانندگی باهاش واقعا حرف نداره.صدای موتورش خیلی خوبه و کم.صدای موتورش توی دورهای بالا و موقع تعویض دنده یه لذت خواصی به رانندگی میده که من خیلی دوس دارم.گیربکسش با مدلهای پایین تراز مدل ۹۰ فرق داره.اولش که فهمیدم گیربکسش ma نیست خیلی ناراحت شدم اما الان که کلی باهاش رانندگی کردم متوجه شدم خیلی خوبه.ضریب دنده هاش با گیربکس ma یکی هست وحسنش اینه موقع تعویض دنده صدای خیلی کمی میده درصورتی که گیربکس قبلی ۲۰۶ یه صدای خاصی موقع تعویض دنده میده که این گیربکس صدای خیلی کمی داره.اینجور که من متوجه شدم گیربکس be1 هست.البته شتاب و سرعتش با قبل فرقی نکرده.من حتی با پژو ۲۰۷ کورس گذاشتم اصلا کم نیورد و پا به پای ۲۰۷ رفتم
توی عیبی که ۲۰۶ داره و منو آزار میده اینه که بعد چند ساعت رانندگی توی ترافیک واقعا احساس خستگی میکنم.درصورتی که توی ماشینهای قبلیم اصلا اینجوری نبودم. الان متوجه شدم اگه صندلی رو خیلی عقب بدم دیگه انقدر خسته نمیشم اما سرنشنهای عقب فقط گریه نمیکنند..... اما این مشکل رو حل کنی حرف نداره
درآخر اگه بخوام ۳۱۵ و ۲۰۶ رو باهم مقایسه کنم باید بگم:
برگترین عیب ۳۱۵ اینه که شخصیت نداره.
بزرگترین عیب ۲۰۶ اینه که داخلش واقعا کوچیکه و ادیت کننده ست.
بزرگترین حسن ۳۱۵ اینه که واقعا جادار وراحته.
بزرگترین حسن ۲۰۶ موتوش هست که واقعا باج نمیده.سرعت و شتابش معرکه ست . لذت رانندگی باهاش حرف نداره.همه بهش احترام میذارن و دوسش دارن
1395/8/8
بزرگترین عیب ٣١۵ شخصیت نداره ، بزرگترین حسن ٢۰۶ همه بهش احترام میزارن:-D:-D:-D:-D
1395/6/15
سلام دوستان 1 سال برای خواهرم 206 مدل 94 گرفتم البته به درخواست خودش چون من نظرم ام وی ام بود خلاصه تو این یک سال چند باری شمال رفتیم مشکلی نداشت ولی انتظاره بیشتری داشتم من قبلا سوار 206 تیپ 5 مدل 86 شده بودم زمین تا اسمون با این مدل جدید ها فرق داشت از نظره هندلینگ و شتاب و صدای متور تو این یک سال رادیاتور ماشین سوراخ شد یا سوراخ بود نمیدونم خلاصه خودمون درست کردیم بیرون نمایندگی کفت ماشین باید دو روز بمون که من اعتماد نکردم دادم بیرون درست کرد در کل ماشین بدی نیست ولی من طی تحقیقاتی که کره بودم 315 به نظرم بهتر و به روزتر بود باز خود دانین یا علی
1395/6/17
دوست عزیز چیزی که شما در نظر نمیگیری اینه که ۳۱۵ حدود ۶میلیون گرونتره . مدل اسپرتش که ۸ میلیون گرونتره. شما ۶یا۸میلیون اضافه تر میدی ولی بجاش چی میگیری؟
قدرت ۳۱۵ که کمتره تازه وزنش هم ۲۴۰کیلو سنگین تره در عوض ۲۰۶ هم خیلی سبک تره هم قدرت موتورش بیشتره. ترمز عقب ۳۱۵ که کاسه یی هست در عوض ترمز ۲۰۶ جلووعقب دیسکی هست. تهویه ۳۱۵ که دستی هست و تهویه ۲۰۶ اتوماتیک هست....
میشه بگی به ازای این ۶تا۸ میلیون اضافی ۳۱۵ چی بهت میده؟
1395/6/19
به نظر من با اینکه طراحی 206 قدیمه ولی هنوزم خیلی زیباست و حتی از طراحی جدید 315 هم زیباتره ......
1395/7/17
به نظر من 206 خیلی از ام وی ام بهتره .ام وی امم خوبه ولی 206 بهتره نمیگم ام وی ام بده
1395/8/3
سلام دوستان
امروز واسه خرید ۳۱۵ به نمایندگی مراجعه کردم واقعا از قیمتش متعجب شدم ۳۱۵ لکچری رو ۴۷میلیون و۲۰۰ قیمت زده بود
از فروش اقساطیش سوال کردم که شاخ درآوردم چون حساب کردم ۶۱میلیون آب میخوره. اخه چند درصد سود باوجدان.کدوم دیوونه یی ۶۱میلیون میده یه هاچبک معمولی که از نظر فنی خیلی پایین تراز ۲۰۶ هست بخره فقط بخاطر اینکه یه کم قشنگ تره. ۲۰۶ قیمتش ۳۷میلیون هست با اقساطش در میاد ۴۲میلیون. خدا پدر ایرانخودرو رو بیامرزه . اخه ۲۰ میلیون اختلاف قیمت !؟ تازه هرجا هم که بری بازم میگن ماشین چینی خریدی آشغاله.
تازه نقد هم که بخوای بخری بازم ۱۰میلیون گرونتر از ۲۰۶ هست
خدایی از نظر موتور و گیربکس ۲۰۶ اصلا باج به ۳۱۵ نمیده.
جالب تر اینکه این ۳۱۵که میگن لاکچری یه مانیتور گذاشتن روش و ۴تا لاستیک چسبوندن دورش ۳میلیون گرونش کردن. اخه قیمت مانیتورش فقط ۷۰۰تومن هست. چجوری حساب کردن اخه!!!!!!!!
چینی ها هم یاد گرفتن سر ما کلاه بذارن خدایی
1395/8/4
دوست عزيز منم امروز نمایندگی بودم برای من حساب کرد شد 50 تومن شد
ام وی ام رو ترجیح ميدم چون جا دار تره، شتاب و سرعت بالا بدرد ایران و خيابون هاش نميخوره
بنظرم ماشین بدی نیست ام وی ام
در مورد مانیتور سیستم جی پی اس اش هم هست و در نظر بگیر
1395/8/7
در تایید حرف شما باید بگم سودی که ام وی ام میگیره واقعا نجومی هست.
دوستانی هم که از جاداری ۳۱۵ خیلی تعریف میکنن بهتره بدونن طول ۳۱۵ با طول ۲۰۶صندوقدار یکی هست
یعنی موقع پارک توی شهرهای شلوغ با ماشین صندوقدار فرقی نداره.فکر نکن ماشین کوچکی هست
1395/10/28
سودش که از بانک کمتره تقریبا 23 درصد میشه چیز زیادی نسبت به 206 نداره فقط واقعا جادارتره به خصوص صندوق عقبش، ترمز هاش نسبت به 206 واقعا ضعیفتر و در ضمن توی متن بالا نوشته مثل 206 تنظیم ارتفاع صندلی راننده نداره که بله نداره ولی من 206 تیپ 3 تیپ 5 و 207 داشتم همه تنظیم ارتفاع داشتند...کیفیت 315 در حد همون 206 های فعلی هست با صدای موتوری که اندکی ناموزون و بیشتره البته نسبت به 206 مدل قبل 90... قیافه شاید سلیقه ای باشه ولی واقعا نمیتونم بگم کدوم جذاب تره یا دلنشین تر البته تناسب جلو عقب 206 بیشتر از 315 هست به نظر من...من الان 6000 تا میشه که 315 دارم دو تا مشکل داره یکی صدای موتورش دوست داشتنی نیست که فاکتور قلمداد نمیشه و دوم مثل تیبا بین فنر ها و کمک های جلو همخوانی ارتفاع نداره و اگه با اندکی سرعت از دست انداز عبور کنید انگار سقوط میکنه و ضربه سختی به جلو وارد میشه که با اندکی دقت که اصلا منطقی نیست میشه بدون مشکل سرعتی ها رو رد کرد...به نظرم منم قیمتش نهایت باید 40 باشه نه بیشتر چون اختلاف زیادی با 206 نداره و فقط علت گرانی اون واردات کلیه قطعات هست که در ایران داخلی ساز نشده شکر خدا و چون 206 داخلی سازی بالای 60 درصد داره و تیراژش خیلی بالاتره ارزونتره وگرنه مدیران خودرویی ایران فرقون تمام تلاششون رو واسه گرونی اون میکنن
1395/8/4
سلام
من mwm 530 داشتم که تازه فروختم ام وی ام نسبت به پولش ماشینه با امکانات خوبی هست و سواریش خوبه ولی معایبشو میگم تا خودتون قضاوت کنید.لنتهای عقب جلوشو 300 تا 400 هزار عوض کردم .چراغای جلوش نزدیک900 هزار.کلا خیلی گرونه همه وسایلاش.مخصوصا اگه موتورشو کمی فشار بندازی و ایراد دار بشه باور کنید با 7 میلیونم جم نمیشه کردش.موقع فروشم بازارش خیلی کساده و خواهانی نداره.یعنی من اشکم در اومد تا بتونم بفروشم.موقع فروش هم باید خیلی زیر قیمت بفروشی تا بتونی از سرت دکش کنی ( من 7 میلیون ارزونتر دادم رفت کلی ضرر کردم) هم خیلی طول میکشه تا کسی ازت بخرهو همخیلی ارزونتر میخرن ازت یعنی میزنن سر مالت.با اینکه خداییش سواری ماشین خوب بود ولی اگه دوباره بخوام بخرم هیچوقت همچین ریسکی نمیکنم تا ماشین چینی بخرم.بنا به دلایلی که عرض کردم
.به هر حال این نظرشخصی من بود و فقط خواستم نظرمو بگم تا کسایی که تجربه ندارن کمی آگاهانه تر تصمیم بکیرم
1395/8/26
به عقیده من وحید جان درست میگه الان تمام قطعات موجود در بازار چینی چه اسم شرکت مدیران خودرو باشه یا ایران خودرو یا غیره پس بهتره افکار خودمونو تو اوایل دهه ۸۰ شمسی که قطعات تولیدی اکثرا فرانسوی بودن نگه نداریم... الان هم که هم ایران خودرو و سایپا ماشین چینی تولید میکنن... ولی ۲ مطلب که خیلی مهمه این که رشد شرکت های چینی تو تولید خودرو ه مثال تو ۵ سال دو مدل ۳۱۵ تولید کردند با چه طراحی ( بله قبول داارم قطعات مصزفی چینی کیفیت متوسطی دارن) زیبای که نشان از کار و تلاش و رسیدن به بازار جهانی میباشد برعکس خودروسازان داخلی و مطلب مهمتر اینکه دوستان به جای انتخاب ماشینی با سرعت یا شتاب بالاتر , معیار کیفیت ومونتاژ و صادرات خودرو مورد نظر به چند کشور ( البته نه مثل عراق و سوریه یا افغانستان) باشه...
1395/8/27
من از برج ۱۱ سال ۹۴ یه ۳۱۵ نیو دارم. البته دو سال یه تیپ ۲ هم تجربه کردم. میگم قضاوت کنید؛ تا حالا یک ریال بجز سرویس هاش خرج نکردم. اطمینانی که تو پیچ ها بهش میکنم تو هیچ ماشین ایرانی از جمله ۲۰۶ نداشتم. مصرفش ۷ الی ۸. سواریش فوق العاده نرم و راحته. خستگی‌ناپذیر میشید تو سفر. ضمنا ۳۱۵ مثل پ....ل تو خیابونا نریخته. خیلی جاداره. اکثرا هم که میگن شتاب نداره میترسن به ماشین گاز بدن این ماشین رو ۳۰۰۰ به بعد شتاب میگیره من رو ۵۰۰۰ تا دنده میدم شتابش ۱۱ تا ۱۲ ثانیه اس میتونید برید تو آپارات ببینید.
یا حق
1395/9/6
من ۳۱۵نیو دارم بدون هیچ تعصبی باید بگم که نسبت به پولی که میدی ماشین فوق الاده ای سوار میشی,ظاهر زیبا,شتاب عالی,طراحی به روز و ایرودینامیک,بدون صدا,خدمات پس ازفروش خوب, من راضی م الان ۱۵هزارتا راه رفته هیچ خرجی نداشته,فقط از کسی باید پرسید که لااقل یه ماه سوار ۳۱۵شده باشه واز دور وبراثاث شنیده هاش نظر نده از پرشیا و۲۰۶ و سمند و ایرانی های دیگه بهتره
1395/9/10
206 خیلی خوب بود ( 10 سال پیش ) و پژو بااصالت و باتجربه هست ولی 206 های الان ایرانخودرو اکثر قطعاتش بی کیفیت و بدون اصالت هستن : در مقابل 315 جدیدا از نظر طراحی و کیفیت و راحتی و مدرن بودن تقریبا خوبه : اگه وضعیت اینجوری پیش بره : مطمعنا دو سه سال دیگه 315 بسیار پرطرفدارتر خاهد شد . ضمنا چین به کل اروپا و آمریکا و .... داره صادرات کلان انجام میده و مایی که از چین بد میگیم هنوز نتونستیم کوچکترین قطعه صنعنی به اروپا و یا کشورای در حال توسعه صادر کنیم : البته گاها جنسای مونتاژ شده به افغان و بعضا عراق صادر که نه : مفت میدیم تا بگیم ما هم صادرات داریم
1396/1/27
سلام و عرض ادب
اکثر رینگ های شرکت بی ام دبلیو در ایران تولید میشود
و شاید باور نکنید اما حقیقت داره
به امید روزی که تولیدات خودرو ساز های کشور قابل صادرات به کشور های توسعه یافته باشه
1395/9/11
من در مقایسه اولا ظاهر رو مد نظر قرار میدم ، که ام وی ام بی تعارف زیباتره .دوما توان موتور 107 با 110 اسب بخار زیاد تفاوت فاحشی نداره، چراغهای پرنور ام وی ام واقعا ستودنیه. فاصله با مانع عقب رو دقیق به سانتی متر اعلام میکنه. نورپایین و بالا رو میتونی همزمان روشن نگهداری. دزدگیر داره و درب عقلب با ریموت باز میشه.صفحه آمپر سه بعدیش زیباست و آینه های بغل دید بهتری دارند.رینگ اسپورت آلومینیومی زیبا داره ، چراغ عقبش ال ئی دی هست، عقب واقعا جاداره و کلید شیشه بالابرها کاملا در دسترس. ولی همه اینها به کنار ، از 206 خیلی زیباتره
1395/9/25
باسلام خدمت دوستان
من 64000تا با 315رفتم برای مسافرت عالی نرم بودنش حرف نداره مصرف سوخت تو جاده5/5و توی این مدت فقط بنزین ریختم توش و روغنشو عوض کردم خیلی ازش راضیم خلاصه ماشینای چینی قطعاتشون چینی اصل هست ولی خودرو های داخلی کپی قطعات چینی هست.
1395/10/15
315 یه تیپ اسپرت لاکچری هم داره که مونیتور و آپشن های بیشتری داره
در کل هر دو الان ساخته شده از لوازم چینی هستن ، 315 درجه یک چین و 206 درجه ای از استاندارد که چین هم قبولش نداره !!!
مگه خودمون خودمون رو قبول داشته باشیم وگرنه 206 ما رو هیچ کس توی دنیا قبول نداره و سوار نمیشه.
1395/10/29
دوستان جوری صحبت میکنن انگار برند ام وی ام رو تمام دنیا قبول دارن و اعتبار بنز رو داره . اون چینی هم که شما از استانداردش صحبت میکنی باید بگم از کشور ما بدتره که بهتر نیس . من نمیگم 206 ماشین خوبیه ولی حتی همین الان که قطعاتش چینی و ایرانی هست بهتر از ام وی ام هست چون اگر از نظر کیفیت قطعات در یه حد باشن از لحاظ فنی 206 بهتر طراحی شده . نتیجه گیری هم اینه که در صورت یکی بودن قیمت خرید هرکدام ازین خودرو ها کاملا به سلیقه افراد برمیگرده .
به شخصه خود من طراحی 206 رو قشنگتر از طراحی نا هماهنگ 315 میبینم
1395/11/3
دوستان ی چیز بگم ی ماشین ایرانی چه ماشین چینی
کلا محصولات چین ان
ممکن خوب در بیاد ممکنه بد در بیاد
ی مثال در مورد ی چیز ساده چینی
شاید ی لامپ چینی ده سال کار کنه شاید یک دقیقه ام کار نکنه
1395/11/11
بهترین ماشین 315
1396/4/31
ماشین چینی خوب است
1395/11/17
206 از نما عقب فوق العاده بهتر از 315 هست قابل توجه بعضی ها که میگن 315 قشنگتره از نما جلو هم میشه گفت در حد همن ولی بازم از نظر من از نما جلو هم 206 سرتره 206 درسته از 315 قدیمی تره ولی هر چی باشه یک مهندسی فرانسوی شدس نه یه کپی برداری چینی چین تمام ماشیناش کپی از شرکت های مطرح دنیاست اینو کسایی که ماشین باز باشن میفهمن من خودم تیپ 2 مدل 83 دارم 137هزارتا کارکرده تمام قطعاتش فرانسویه تا مخزن آب رادیاتش هم برا انگلیسه اتفاقا چند روز پیش با یکی از دوستانمون که 315 مدل 93 داره درگ انداختم باورتون نمیشه ولی کاملا پا به پاش ذاشتم میرفتم آخرسرم از سرعت 130 تا به بعد کامل گرفتمش 206 چه فرانسویش چه ایرانیش سگش شرف داره به ماشینای چین که هر روز یه مدل کپی میکنن سریع هم روانه بازار ایران میکننش ملت زود باور ظاهربین ما هم فوری براش صف میکشن
1397/9/17
ما هم ام وی ام ۳۱۵ جدید داریم هم ۲۰۶ داریم از نظر شتاب ام وی ام حتی تند ۹۰ و پارس رو میگیره ۲۰۶ ب علت وزن سبکش شاید بغل دست ام وی ام بیاد ولی با ۲۰۶ ۱۶۰ تا ک پر میکنی انگار میخواد بال بگیره اما ام وی ام ۲۰۰ تا با چسبنگی مناسب و خیلی ببشتر از ۲۰۶ پر میکنه و اصلا مثل ۲۰۶ تیز نیست .ام وی ام ۵ سال بیمه طلایی و بدنه رایگان داره ولی ۲۰۶ یک ماه هم نداره ام وی ام ۴ ستاره ایمنی داره ولی ۲۰۶ ی ستاره داره کافیه دست ب ستون های ام وی ام بزنی تا محکم بودنشو نسبت ب ۲۰۶ حس کنی ام وی ام رینگ فابریک شرکتی روشه حتی زاپاسشم رینگ داره اما ۲۰۶ حتی زاپاسش قالپاق هم نداره چ برسه ک رینگ زیرش باشه ستوع عقب ۲۰۶ گردن سرنشین های قفب رو کج میکنه و خیییلی کوچیکه اما ام وی ام خیلی راحت تره و فضای باز تری نسبت ب ۲۰۶ داره .کیفیت این ماشینا همش یکیه فقد دست صاحب ماشینه ک بهش برسه یا فقد گازشو بچسبونه از هررر لحاظی ام وی ام بهتره از ۲۰۶ تنها برتری ک ۲۰۶ بر ام وی ام داره اینه ک صدای داخل کابین ۲۰۶ کمتر از ام وی ام هر کسی میگه ام‌وی ام شتاب نداره مطمعن باشین یا راننده نیست یا تا حالا پشت ام وی ام جدید ننشسته چین ماشینایی مثل تیگو۷ میسازه ک قابل مقایسه با سانتافه هست کی گفته چین کیفیتش کمه این برادر ایرانیه ک بی کیفیت هاشرو از چین ارزون میخره و گرون میفروشه. ی ام وی ام کارکرده ک افت قیمتشو کرده تیلی بهتر از ۲۰۶ .درضم ام وی ام ۳ سال گارانتی داره تا کیلومتر ۶۰ هزار تا ولی ۲۰۶ تا کیلومتر ۴۰ گارانتی داره کسایی که ۲۰۶ دارن از ام وی ام بد میگت همونا اگه ام وی ام داشتن میگفتن ۲۰۶ بد
1395/11/18
ام وی ام 315 خیلییی بهتر از 206 است به چند دلیل اول اینکه شما این 206 که الان میخری کاملا چینی بی کیفیت است من خودم بارهااا پشت 206 نشستم که کوچک بودن فضای داخلی مخصوصا ردیف عقب بسیار ازار دهنده هست از جنس پلاستیک بی کیفیت داخل 206 های جدید که بگذریم به صدا افتادن زوده درب ها خودرو که خیلی بده باید منتظرش باشید. سیستم تعلیق خشک سواری وحشتناک خشک که تمام پستی بلندی های جاده و دست انداز هااا رو با تمام وجود حس میکنی خیلی ترسناک و اذیتت کننده هست که اگه میدونید محور عقب 206 فاقد کمک فنره که سره پیچ ها با سرعت بالا مرگ رو جلو چشمات میبینی خیلی ناپایدار و بد هست سر پیچ های جاده و گیربکسی که نیرومحرکه پاکدشت میزنه وقتی میخوای دنده عوض کنی صدای دنده عوض کردن تا پوست استخوونت نفوذ میکنه 206 های سری جدید که تولید میشه از نظر گیربکس و دیسک صفحه حتمااا به مشکل میخورید چون من خودم داداشم 206 داره یکسره تو نمایندگی هست چون یکسره خرابه ماشینش الان 206 که میخرید به هوای ی ماشین فرانسوی کاملا در اشتباه هستید برای اینکه کل ماشین چینی دست دو و ایرانی هست دیگه مرد اون زمان که 206 فرانسوی بود که واقعااا خوب بودن نه 206 های مونتاژ الان که کیفیت سواری و داخل خودرووو واقعااا نا امید کننده بد شده تا سال 85 ماشینای ایران خودرو خوب بود الان اشغال میزنن ما هم شدیم اشغال خر اینا ماشین نیستن اشغالن نمیدونم واقعااا چطور هنوز این ماشینا بی کیفیت انقد خوب به فروش میره ماشینایی که از هر نظر افت شدید کیفیت دارن برای 20 تا 30 سال پیش اروپا هستن. بازم ام وی ام فضای داخلیش جا داره فضای عقبش خوبه قابل قبوله چرم صندلی هااا نرمی خودرو بی سر صدا بودنش خوبه از لحاظ ظاهری تغیراتی با نسل قبلش داشته که خدایی بهتر از قبل شده از لحاظ قدرت موتور کشش هم در حد قابل قبوله نه خیلی عالی شتاب گیریش نه خیلی بده معمولیه که جواب گو خیابون های تهران و جاده ای هست تو خیابونا تهران ایران بیشتر از 120 بری ازت عکس میگیرین پس اونقدد مهم نیست شتاب خیلی بالا چون به درد جادهااا ما نمیخوره صندوق عقبش از 206 خیلی بهترههه کیفیت ارگومنی صندلیهاش خیلی بهتره فضای عقبش خیلی جا دارتر از 206 هست داخل به روز از 206 تکراری هست ی ماشین اروم بی سرصدا نرم هست مثل 206 نیست 2 نفر ادم عقبش جا نمیشن من ام وی ام رو خیلیییی ترجیح میدم به 206
1395/11/24
نظرها رو خوندم هنوز دو دلم بینشون .قیمت 206 پایینتره و موقع فروش راحتتری ، امکانات 315 بالاتره و جادارتر از 206 هست.ولی نمیدونم 206 الان مثل همون مدلهای قدیمش هست یا نه؟
1395/11/29
من تعجب میکنم از نظرات دوستان که میگن ترمز ضعیفه یا 206 ماشین بهتری هستش
من خودم عاشق 206 هستم ولی اصلا قابل مقایسه نیس
منم اول فک میکردم ام وی ام اصلا جالب نیست ولی دوستم خرید و سوار شدم 315 اسپرت لاکچری. خدایی خیلی خوبه
نسبت به قیمتش خیلی خوبه
ماشین اصلا صدا نداره اصلا. صدا موتور هم داخل نمیاد
در و صندوق و داشبورد اصلا صدا نداره
در مورد ترمز هاش بگم که حرف نداره چون یه هفته پیش تو یه جاده برفی خسلی خوب جمع کرد ماشینو
فرمونش هم خیلی نرمه
در آخر اینکه من خودمم رفتم ثبت نام کردم.
از دوستانی که میخوان بگیرن ماشینو برن از کسایی که دارن سوال بپرسن یا شوار شن و سواریشو ببینن. بعدش تصمیم بگیرن.
اینجا خیلی از دوستان که حتی سوار هم نشدن میان نظر میدن و کسایی که قصد خرید این ماشینو دارن گمراه میکنن.
که اینم معلومه از کجا آب میخوره...
یا علی
1395/12/3
با سلام. یک مطلب فقط جهت اطلاع دوستانی که میگن قسطش با سود زیاد میشه. اینجوری نیست. قسمت ماشین ممکنه 61 تومان دربیاد. ولی ماشین شما به مدت 4 سال کامل بیمه بدنه داره که اگه برای هر سال 1.200.000 تومان درنظر بگیریم. میشه 4.800.000 تومان. درصورتی که ماشین های ایران اگه هم اقساطی باشه. نهایت یکسال بیمه بدنه داره.206 یکسال یا 20 هزار گارانتی داره اما ام وی ام 3 سال یا 60 هزار کیلومتر گارانتی داره. یعنی اگه اینارو کم کنی قیمت ماشین اقساطی میشه حدوده 55 میلیون. که خیلی زیاد نیست شما 3 سال قسط پرداخت کنی و سودش بشه 7 میلیون
1395/12/17
داش پرهام .. 206 یه ماشین استاندارده که درسشو پس داده .. و هنوزم یه برند محسوب میشه برا خودش ... اما از چ نظر بهتره ؟؟؟ چون شتاب صفرتاصدش 2 ثانیه بهتره ؟؟ یا اینکه شاسیش و بازوهاش قویه و 4 ستاره امنیتی جهانی رو داره ( البته مدل اصلی فرانسه ) .. یا شاید اسمش و کلاسش؟؟
ام وی ام رو راجع بهش نمیدونم زیاد .. ولی نظر من اینه که: دیگه دوران پژو 206 - پارس - 405 سر اومده با اون طراحی در به داغون و قدیمی و ماقبل تاریخشون ... تاکی باید این خودروهای قدیمی رو بخریم ... و باهاش کلاس بذاریم .. من نمیدونم واقعا پژو چی داره که ام وی ام نداره .. و اسم ماشین چینی رو یدک میکشن که به ضرر صاحباش تموم میشه در صورتی که همه قطعات در به داغون روی پژو و بقیه خودروهای داخلی هم چینی هستن .. و یادمون نره که چین بزرگترین کشور اقتصادی جهان بعد از امریکا هست .. و اینکه ما خودمون رو مدت هاست که داریم گول میزنیم. .. چون اگه اسم ماشین چینی رو بد نکنن چطور خودروی مسخره ایرانی رو بفروشن به ما ... مگه میشه کشوری صنعت خودش رو زیر سوال ببره ؟؟ همون برلیانس که یک خودروی چینی محسوب میشه کار اصلیش مونتاژ قطعات شرکت بی ام و هست ... ما داریم چیکار میکنیم ؟ پراید 3 میلیونی رو میخریم 22 میلیون ؟؟ و کلی هم افتخار میکنیم ؟؟ خودمون رو گول نزنیم .. هرچیزی که میخوایم بخریم تا اسم چینی میاد میگیم اه اه اشغاله .. بدون اینکه کمی فکر کنیم ... خلاصه در اخر بگم .. از خرید ام وی ام 315 ضرر نمیکنین .. ( حتی خارج از بحث خودرو : مثلا مردم ما میرن لباس های برند میخرن و پول اضافی بابتش پرداخت میکنن .. ولی نمیدونن که مثلا نایک اصلش برا چینه .. یا همین گوشی سامسونگ .. )
1396/1/17
قابل توجه کسانی که میگن ام وی ام 315 نیو یا ماشینای چینی طراحیشونو از بقیه برندا گرفتن!!!
کسایی که میان اینجا از ام وی ام 315 بد میگن باید بدونن ک شرکت فورد از طراحی این ماشین خوشش اومده رفته امتیازشو خریده داره با امتیاز 315 نیو هاچبک تولید میکنه عزیزان
چرا انقد خودتونو گول میزنید کارتون شده فقط قضاوت الکی
حالا خوبه ی بارم ندیدی ماشینو اینجوری ازش بد میگین
همه برا 206 احترام قائلن
حتی پدر پدربزرگاتون
ولی یکم چشاتونو باز کنید،دارن ب ما میگن کشور جهان سوم
واقعا متاسفم....
1396/1/27
با سلام
آقا من ۳۱۵ دارم ۱۰۵ هزار تا هم روندم ( 105000) تا حالا یه مشکله کوچولو هم نداشته، فقط روغن و بنزین
وجدانن از روی تعصب نگیم و با عقلانیت و با اطلاعات و سورای بگیم
۲۰۶ به هیچ وجه رقیب ۳۱۵ نمیتونه باشه
هر دو خودرو هستند، اما این کجا و آن کجا...

۲۰۶ و ۳۱۵ نیو قده فرغون و ماشین باهم فرق دارن
۳۱۵ خوشگلیش، امنیت بالاش، وزن بالا و محاسنش، طراحی فوق زیبا و عالی هم داخل و هم خارج، امکانات رفاهی عالی، کیفیت خوب و موتورش که با توان ۱۵۰۰سی سی ماشینی معادل وزن ۱۳۰۰ کیلوگرم رو اونجور تیز بلند میکنه
۲۰۶ هم ۱۰۰ سی سی موتورش بزرگتره هم وزنش ۲۰۰ کیلو از ۳۱۵ کمتره

پس شتاب ۳۱۵ نسبت به موتور و سوخت و وزنش عالیه
راستی : موتور 1.5 ۳۱۵ جزو ۱۰ موتور برتر کشور چین هست
خدانگهدار
1396/9/1
ببین برادر من، شما 315 داری، خوب در اومده، خوب هم جواب داده... خب خدا رو شکر.
ولی این دلیل نمیشه بگی همه اینطورین.از فامیل هامون ۳ تاشون داشتن همگی ناراضی بودن... از جمله کندی ماشین تو سر بالایی، بی کیفیتی، خراب شدن موتور بالابر شیشه و موتور گرداننده آینه جانبی، سوختن دم به دم چراغ ها، نداشتن آمپر آب و ده ها چیز دیگه. اینم اضافه کنم اون سیستمی که تشخیص میده دما بالاست با توجه به کیفیت فوق العاده محصولات چینی، اگر خراب بشه(که مورد هاشونم کم نیستن) اون وقت خسارات جبران ناپذیری( حالا چه جانی که چه مالی) به مالک وارد میشه.
این خودرویی که شما ازش طرفداری میکنی،تو مشهد دو نصف شده. شما نمیتونی 315 که قیمتش با دنا LX یکیه رو با 206 تیپ 5 ای که حدود 37 میلیون قیمت شه مقایسه کنی، از جمله 206 هر چی باشه مهندسی فرانسه بوده و صد در صد برتری داره نسبت به 315. در ضمن خدمات پس از فروش هم ایرانخودرو پشت 206 عه و خیال خریدار بسیار راحت تره.تو بحث آپشن که 206 واقعا سرتره، از تهویه اتومات بگیر تا صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کابین 315 فقط خط تیز داره که بدرد خودش میخوره. ولی 206 بسیار کاربردی ساخته شده.
شتاب تیپ 5 عالیه( خودم تجربه کردم حدود 10). من نمیخام انکار کنم 206 مشکل نداره. اتفاقا مشکل داره خوبشم داره ولی دربرابر مشکلات و مکافات هایی که 315 سر مالکاشون میاره، شبیه شوخیه.
موتوری که روی 315 هست موتور 1/5 لیتری تنفس طبیعی هست و با استناد به حجم موتور TU5, باید مصرفش کمتر باشه ولی بیشتره.
در ضمن شما که میگی جزو 10 موتور برتر چینه، چین کلا خودش چند تا موتور میتونه بزنه که این دهمیه؟ اگر اینطوره خب TU5 هم تا چند سال پیش جزو 3 موتور برتر فرانسه برای سگمنت خودش بوده.

همینمونم کم بود بریم ماشین چینی بخریم!! اونم با اون موتور کند

من هیچکدومو نداشتم و فقط از تجربه خریداراش استفاده کردم.
یا علی
1396/2/20
من كاملا هنوز شك دارم كدوم بهتره
هركي يه سري مزايا و معايب داره ،٢٠٦ از نظر شتاب و فروش تو بازار بهتره ولي به جاش ٣١٥ از نظر ايمنيش تو دزدي و ظاهر
الان اين واقعيت داره كه موقع فروش تازه اگه بخرن بعد ٢ سال اينا تقريبا ٨ ميليون از ٣١٥ كم ميشه ؟!
1396/2/25
سلام دوستاناگر دلال هستید و میخواهید خریدوفروش کنید پراید و ۲۰۶ مناسبه.اما اگر تمایل دارید اتومبیل شیک و ایمن برای راحتی خودتون و خانوادتون تهیه کنید.قطعا ۳۱۵ یا امثال اون به مراتب بهتر هستند و لذت رانندگیشون قابل مقایسه نیست.
یا حق
1396/9/8
سلام دوست عزیز فقط بگم که 315 در خیلی از موارد از 206 سرتره (از لحاظ کیفیت مواد به کار رفته در داخل اتاق و همچنین مونتاژ انها عایق بندی درها بدنه کیفیت و روشنایی در شب چراغ ها صندوق هاچبک جای پای عقب خوش دست بودن و ... )من هردوشون رو تست کردم و الان هم 315 مدل 94 با قیمت منطقی و خوب گرفتم و دارم و واقعا ازش راضی هستم و دوستانی که میگن هزینه هاش بالاس و میترسن باید بگم اولا باید کمی خودتان فنی باشید و اینکه همیشه سعی کنید برای تعمیر پیش آدم های منصف و خداشناس ببرید تا جیب شما رو بیخود خالی نکنند بهش رسیدم که میگم . سعی کنید پول زور هیچ وقت به کسی ندید به امید حق - اگر برای استفاده میخواین در خرید 315 شک نکنید و خرید دست دوم کمکار در حد برای افت کمتر پیشنهاد میشه
1396/2/31
اینکه همینطوزی از شنیده ها حرف بزنیم نمیشه ، ماشین چینی تا سوار نشین متوجه کیفیت بالاشون نمیشید.
توی اینتزنت کسانی هستن که ابدا سوار ماشین چینی سوار نشدند ولی نظر میدن و ....
1396/9/28
من دوساله دارم۳۱۵ اگه کمی مراقبه داشته باشی قابل مقایسه به لحاظ راحتی بی سروصدایی و زیبایی ظاهری با ۲۰۶ نیست ۲۰۶ من نمیدونم والا از چه سالی داره تولید میشه هنوزم ادامه داره تغییر رو کاش میشد پذیرفت.
1396/3/22
آقا یکی بیاد راست و حسینی بگه ام وی ام چطور ماشینیه ؟؟ جدا از تعصب و 206 تیپ 5 چطور با توجه به قطعات استفاده شده در مدل 96 ؟
اگه نداری و سوار نشدی لطفا نظر نده ممنون
1396/4/5
من به خاطر ظاهر ۳۱۵ رفتم سراغش، به خصوص داشبوردش... قبل از تحویل گرفتن خیلی‌ها دلم رو خالی کردن، تا جایی که رفتم انصراف بدم. در هر صورت به حرف دلم کردم و تحویل گرفتم...
همه جور ماشین سوار شدم، از ۴۰۵ و سمند گرفته، تا ال۹۰ و ۲۰۶، به هیچ عنوان از نظر راحتی و نرمی قابل مقایسه نیست... فرمون به شدت نرم. تعویض دنده فوق‌العاده نرم. صدای موتور هم ذره‌ای نمیاد. من مدل اسپرتشو گرفتم که مانیتور و... هم داره
1396/5/8
اقا ما مدل ۹۶ تحویل گرفتیم ‌ خداوکیلی از مدل ۸۹ مادرم بسیار بهتره . جدی میگم هم نرمیه ماشین هم فرمون هم کلاج هم خلاصه همه چیز عالیه . و شدیدا ماشین هاره . و شتاب داره . خلاصه ایران خودرو عالی کار کرده . در ضمن قرار بود ضبط نداشته باشه که داره . همون مدل بلوتوث دار . دوستان دیگه تحویل گرفته بودن همه راضی بودن . ما هم راضی هستیم . ۵ تا از دوستای منم تحویل گرفتن مدل ۹۶ بسیار راضی هستن .‌دوستانی که سوار نشدن مدل ۹۶ رو لطفا فقط حرف مفت نزنن . من نه عاشق ایران خودرو نه هیچ خودرو ساز دیگه ای هستم اما بی انصافی رو هم نمیپذریم. 315 چینی هم باید بره بوق بزنه خصوصا هم تو ظاهر که مونده به اروپا برسه هم قدرت موتور خصوصا سربالایی هم همه چیز .
1396/10/14
آقای سعید ب شما ظاهرا اولین باره ماشین خریدین. ۲۰۶ برا شما بچه ها که جثه بزرگی ندارین و عشق سرعت هستین خوبه
1396/5/21
من فقط میدونم که ماشین های چینی برای فروش افت قیمت زیادی می کنن.
1396/5/28
دوستان من دو ساله که ام وی ام 315 نیو داشتم یعنی چجوری خدمت شما عزیزان عرض کنم یعنی این ماشین خیلی سگ جان هستش یعنی تا به حال تعمیرگاه نرفته ....شاید شما نمی دانید ولی کسایی می دانند که این ماشین چه کیفیتی داره چینی ها بهتر از ماشین ایرانی هستن دوستان خوب بخوانید
یک مثال ساده تا به حال ماشین چینی را توی تعمیرگاه دیدین ؟
ولی این ماشین ایرانی است که جلوی تعمیرگاه ها را پر کرده پس خوب بفهمید .
من پیشنهاد میکنم ام وی ام 315 را بگیرید هیچ موقع پشیمان نمیشوید مطمئن باشید
و امنیت ماشین بسیار عالی بدنه ی محکم قوی خیالتان راحت باشد 315 بخرید تا از تعمیرگاه رهایی پیدا کنید
1396/7/19
نظرتون خیلی جالب بود بخصوی درباره هجوم ماشینای ایران خوردو به تعمیرگاه ها... چون بردارم مکانیک هست نظر ایشون رو گفتم
1396/12/17
من چهارساله ۳۱۵ صندوقدار دارم چندبار مسافرت رفتم واقعا حرف نداره خداوکیلی هرکی این ماشین راسواربشود دیگر نمیتونه ازش دل بکنه من تاحالا تعمیرگاه ندیدم هرکسی تنها یک مورد پیدا کند۳۱۵ تعمیرموتور داشته جایزه داره هنوز باز نشدن
1396/5/29
باسلام
خواهشا کسایی ک فامیلاشون یا دوستانشون این ماشینو دارند و از سر حسودی میان بد میگن اظهار نظر نکنند.همه ی این افراد بهتون قول حتی یکبار پشت فرمون ام وی ام 315البته (لاکچری) نشستن.
اول برید سوار بشید بعد بیاید اینجا در خدمتتون هستیم
شیش ماهه گرفتیم این ماشینو خدا شاهده خدا شاهده از هر لحاظ سرتره نسبت به ماشینای هم قیمت خودش
سرتونو درد نیارم خلاصه چرخشم به 206 امثال این خزا نمیدم.
206 دست هر بچه ای هستش الان به تکنولوژی های جدید فکر کنید.بای
1396/7/1
دوستان واقعا بیایید از ندانسته ها و نقل قولها مثل بدبختی هامون دفاع نکنیم.در عرض 12 سال ام وی ام از 110 به تیگو 7 رسیده ما چی؟ چراغ خودرو را عوض کردن که نشد مدل!!! ماشین دومین کشور صنعتی جهان الان (نه 6 سال قبل) بسیار استوار بسیار پیشرفته و روز به روز عالی تر میشه.همه مدلاش و همه برنداش دارن به جرات بگم همردیف ماشینهای آلمانی میشن.تا حالا چین رفتین؟ برید از رو پلها و جاده ها و اتوباناش بگذرین.فکر می کنید شهر رویاهاتونه.چرا الکی از کشوری که هیچ ازش نمی دونید بد می گید.پل هوایی ماشین رو چین شاید 10 برابر اندازه بهترین پل دنیا مقاومه.بیاد تو یه سواری کم بیاره؟؟؟؟!!!!! بخرید 315 ببینید چیه. من چیزی نمی گم.چون با 10 تا هم 206 عوضش نمی کنم.
1396/6/5
با سلام
رو صحبتم با اون دسته تز ادم هایی هست که میگن ۳۱۵ بده
من خودم یه ۴ ماه هست ام وی ام ۳۱۵ خریدم و ۲۰۶ هم تاحالا پشت فرمون ننشستم و نمیخام چیزی درباره دویست شیش بگم ولی لطفا شما که پست ۳۱۵ ننشستین الکی حرف نزنید
ما از خیلی وقت پیش هو شنیدیم که وسایل چینی بده بدرد نخوره و فلان این حرفا الان هم فکم میکنم ماشین های چینی بده ولی نخیر چین الان به نظر من کیفیت محصولاتش خیلی خوبه از گوشی بگیر تا لوازم خونه و ماشین
خوب من ۳۱۵ الان دارم و خیلی خیلی هم ازش راضیم تا حالا بجز برای روغن موتور برای چیزی دیگه نبردمش تعمیر گاه
خیلی ماشین خوبی هست فرمونش عالیه صدا موتور اصلا نمیاد تو کابین مصرف سوختش حرف نداره فوق العاده پایینه
شتاب گیریش نسبت به وزن ۱۲۰۰ کیلوییش هم عالیه
خیلی ماشین قشنگی هم هست و خیلی با کلاسه اسپورتش که دیگه حرف نداره از نظر خوشگلی
خلاصه اگه بین ام وی ام ۳۱۵ و ۲۰۶ شک دارین به نظر من ۳۱۵ بگیرید
فقط یه سوال داشتم این ۳۱۵ رو باید از کجا اینه های بقلشو تنظیم کنم
1396/6/26
قابل تو جه شرکت مدیران خودرو اکر می خواهید 315 تا 30 سال دیگه فروش بره و از رده خارج نشه یه مو تور 206 تیپ 5 زارید زیر کاپوت این ماشین ببینید چی میشه تشش
1396/6/31
با سلام خدمت دوستان
میخاستم مطالبی رو با توجه به تجربه م در خصوص این دو ماشین عرض کنم
چون تجربه داشتن هر دو رو برای حدقل 2 سال داشتم
نظر کارشناس ما کاملا معقول و حساب شده بود اما.. اما تقور من اینه دوست عزیز 315 رو با 206 فرانسوی قیاس کردن چون من هردو رو صفر گرفتم و از هر لحاظ 315 برتری داشته نسبت به رقیبش
از لحاظ هندلینگ و کنترل نمیشه مقایسه کرد سر پیچ های تند 315 خیلی راحت جمع میشه البته 206 من صندوق دار بود و راجبه هاشبک نمیتونم قضاوت کنم، از نظر زیبایی این کاملا سلیقه ایه ولی نظر من روی 315 بوده چون طراحی مدرن تری رو داره، از نظر شتاب حدودا در یک رنج هستن و ترمز باز 315 خیلی قوی تر عمل میکنه ولی ایراد اصلی روی مونتاژ این ماشینه که متاسفانه در تغییر دما درها شروع به جیر جیر کردن میکنند که برای من روی صدای داخل خیلی حساسم واقعا رو اعصابه، از نظر کیفیت ساخت داشبورد 206 برتری داره ولی از لحاظ طراحی داشبورد 315 در حد ماشین های بالای 100 میاسونی ظاهر شده
فرمان خیلی نرم تری داره سپرش بیش از تصور محکمه و چند بار تجربه ش رو داشتم ولی ستون هارو نمیدونم
برتری دیگه 206 تسلط بیشتر موقع رانندگیه چون 315 صندلی ها بقدری پایین هستند که کاپوت اصلا مشخص نیست و معضلات زیادی به همراه داره و اینکه ستون ها خیلی روی دید تاثیر منفی دارن
جمع بندی کلی قطعا 315 جدید رو ترجیه میدم به 206 و بازم میگم این نظر شخصی بنده س و ممکنه خیلی ها با من خم عقیده نباشن ولازم به ذکر هستم به قول یکی از دوستلن زمانی میشه قضاوت کرد و نظر داد که تجربه رانندگی طولانی مدت با هردو ماشین رو داشته باشید، یادم نرفته بگم خستگی رانندگی با 315 نسبت به 206 خیلی کمتره و بعد ساعت های طولانی احساس خستگی برای من نداره
1396/7/12
سلام به همه دوستان
من خودم میخوام ماشین بخرم و روی 315 خیلی دارم تحقیق میکنم مسیر کارم تا منزل رفت و برگشت حدودا 120 کیلومتر توی جادست چند روز پیش به یه چیزی خیلی فکر کردم که توی مسیر رفت و برگشت هرروز یکی از محصولات ایران خودرو و سایپا یا چپ کرده یا کاپوتشو زدن بالا ولی تا به امروز هنوز ندیدم یکی از محصولات ام وی ام اینجور اتفاقا براش افتاده باشه
1396/9/9
آقا من ده روزه تحویل گرفتم پشت تموم ماشینهای ایرانی نشستم و به واسطه اطلاعات فنی کمی که دارم از دید فنی و قطعه بگم اصلا قابل مقایسه با 315 نیستند ایرانی هایی که قطعاطشون همه چین درجه 3 هست و آشغال اما خدایی راحتی داخل 315 می ارزه به تمام محصولات ایران خودرو و سایپا
1397/1/1
استدلال شما منطقی نیست برای اینکه فراوونی خودروهای ایرانی و چینی تو خیابون قابل مقایسه نیست.اگه به همون تعدادی که خودروهای ایرانی تو خیابونا بود چینی هم بود اونوقت فرمایش شما صدق میکرد
1397/2/20
داداش گلم ماشين هاي چين رو با فرانسه هيچ وقت نميشه مقايسه كرد از نظر فني
1396/7/14
اصلا طرف ماشین چینی نرید. ماشینی که در بهترین حالت ارزشش 30 میلیونه رو با اقساط فوق سنگین بهتون میدن 60 تومن! اونم چه ماشینی؟ ماشین چینی با افت قیمت بسیار شدید و امنیت پایین. ماشین چینی هر چیزیش مال یه شرکته. موتورش مال یجاست، گیربکسش مال یجا، شاسی و بدنش مال یجا.
1396/7/15
مرد حسابی این همه ادم خریدن استفاده کردن راضین حالا تو تو عمرت از ماشینای چینی نخریدی سوار نشدی میگی سمتش نرید؟
مگه الان ایران خودرو سایپا این قطعات خودرو هارو فکر میکنی از کجا میارند همش چینی هست
شما برو همون دنا پلاس سوار شو یا ۲۰۶ هر بار یه حقه یه کلک میزنن چراخ عقب جلو عوض میکنن به اسم دنا و دنا پلاس و سمند و پرابد های همه رقم بدون هیچ ایمنی به مردم قالب مبکنن با قیمت های خیلی بالا قطعاتشونم همه چین هست فقط مونتاژ رو اینا زحمت میکشن انجام میدن
1396/7/23
سلام .نه که حالا ماشینهای ایران خودرو شتر گاو پلنگ نیست به قول دوستمون این حرفهار رو میزنند که ماشینهای خودشون رو غالب کنند شما اچ سی کراس رو نگاه کنید یا پژو جدید که نمایندگی میگخ بعضی قطعات چینی کم بود که دیگه هندی هم اومده واقع بین باشید .پارس ال ایکس موتور 206 اما گیریبکس و پلوس 405 ایا همخوانی داره ؟؟؟؟؟؟؟ یه سفر برید اونهم گردنه متوجه میشید بهتر بگم سری به بنگاههای ماشین بزنید از هر ده تا پارس 7 تا ال ایکس هست .پس نگید که ماشین چینی هر قطعش مال یکجاست.........
1396/8/1
باسلام..دوست عزیزماشینای ایرانی هم اکثرقطعاتش چینیه اونم درجه۳ومتفرقه.چین که برندخودشوخراب نمیکنه پس جنس اصلی میزنه رومحصولاتش براهمینه که همه راضی هستن.خودروسازهای ایرانی انگ بی کیفیتی به ماشینهای چینی میزنن که آشغالهای خودشونوبفروشن به ملت بدبخت که غیرازاونا گزینه دیگه ندارن
1396/9/9
پراید 7 میلیونی و با اقساط چقدر میگیری؟؟؟؟
1396/10/14
آره درسته MVMهر قطعه ای رو از یک جا میگیره ولی ماشاالله ایران خودرو همه قطعاتش رو خودش تولید میکنه فقط یه وقتایی از خستگی یادشون میره گیربکس ماشین رو ببندن .اسمش باید تغییر کنه به ایران بزرو
1397/1/18
شما افرادی هستید بدون داشتن یه کالا الکی پشت سرش حرف میزنید بهترین گوشی سونی الان چینیه که من دارم و واقعاً راضی هستم، اما خودرو ام وی ام چینیه ولی اصل مثل گوشی سونی ولی محصولات ایران خودرو وسایپا وسایل درجه دو وسه چینی پس محصول درجه یک ش مثل گوشی اصلی میمونه الان پژو تمام قطعاتش از چین میاد ولی نه درجه یک بلکه یه جنس الکی که مفت نمی ارزه، برو ام وی ام 315 بگیر و معنی ماشین رو بفهم. تیبا هاشبک رو دارن میدن سی میلیون، تو به ام وی ام میگی سی میلیونی، عزیزم عیب روی چیزی که اطلاعات نداری نذار، فقط عیب این ماشین فروش دست دومش در بازاره که به مرور جا بیفته قول میدم حل بشه
1396/8/7
سلام دوستان
من خودم حدود 6 سال هست که 206 هاچ بک دارم و ام وی ام هم سوار نشدم
بدون تعصب عرض میکنم
دوستانی که میگین 6 ماهه خریدم یا یه ساله خریدم دره تعمیرگاه نرفتم، بندگان خدا خب ماشینی که صفر میخرید حداقل تا 5 سال نباید گذرتون به تعمیرگاه بیوفته و این طبیعیه، 206 چندین ساله که به تعداد فراوان داره به ایرانی ها تحویل داده میشه، خب مشخصه که با توجه به وجود ماشینای زیاده مدل پایین تعداد بیشتری از این ماشینا دم دره تعمیرگاه هستن، ماشین من 140000 کیلومتر کار کرده و هنوز بخاطر عیب موتوری دم تعمیرگاه نرفته، یه بار صفحه کلاج عوض کردم و یه بارم سنسور اکسیژن، اونم بخاطر این بود که موتورش رو زود به زود میشستم، خدا شاهده لنت هاشو یکی دو ماه پیش برای اولین بار عوض کردم، از نظر ظاهری هم گرچه 206 طراحی سالها پیشه اما فراموش نکنید از نظر ایرودینامیک و ظاهری هنوزم تو ایران جزو ماشین های استاندارد (نسبت به خودروهای هم قیمت) پر طرفدار هست، حالا فقط بحث سلیقه هست، من خودمم از قیافه ام وی ام 315 خوشم میاد و احتمالا طبق گفته دوستان از نظر موتوری هم خوب باشه. فقط خواستم عرض کنم اگه میخواید ام وی ام بخرید لازم نیست حتما بزنید تو سر 206، خب بخرید و حالشو ببرید، فقط سعی کنید با 206 کل نندازید.
1397/1/18
برادر من 206داشتم خیلی زود چپ میکنه در مقابل ام وی ام اصلا قابل مقایسه نیست اما وی ام 315 از اینا که بار بند دارند یه ماشین واقعا تکه واقعا تک
1396/8/28
سلام . دوستان ۲۰۶ هم ماشین بدی نیست من امروز یه ۲۰۶ تیپ ۵ صفر تحویل گرفتم و نمیگم ماشین های چینی بده . اما من خودم لیفان X50 داشتم قبل از این ۲۰۶ خداییش ماشین های خوبی هستن مرگ ندارن . اما به نظر من ۲۰۶ و ماشین های چینی قابل مقایسه نیستند. سواری و نرمی ماشین های چینی بیشتره و شتاب گیری ۲۰۶ هم بیشتر . با تشکر 🙏
1396/9/4
تو بقیه دنیا یه کارگر با سه چهار ماه پس اندازش وقتی میخواد ماشین بخره دو تا راه داره یا اینکه بره ماشینای هفت هشت ده سال پیشو نقد بخره اونم چی حتی بنز و بی ام و با قیمتای مفت یا اینکه بره صفر بخره که ادم میمونه چی انتخاب کنه از بس که کمپانی ها دارن آفر میدن هزار مدل ماشینم هست با بالاترین کیفیت بعدشم سوار میشن تو بهترین جاده ها و بالاترین کیفیت سوخت ،حالا اینجا با حداقل حقوق کارگر این اشغالارو چند برابر به مردم میدن بعد تا یه وامم میدن مردم هجوم میارن که یه موقع تموم نشه بعد ملت میان کامنت میذارن این بهتره اون بهتره اینو نخرید اینو بخرید از قدیم راست گفتن خلایق هر چه لایق...
1396/9/28
سلام بچه ها..من الان سه ماه که مدل لاکچری رو تحویل گرفتم ...روهم رفته ماشین خوبی،فقط تو حرکت دنده عقب ماشین میزنه،ازنمایندگی هم که سوال کردم،میگن مشکل نرم افزاری دارن،یعنی همشون اینجورین...حالا نمیدونم،شانس من،یا واقعا راست میگن،که اگه هم راست بگن،یکی از ایرادهای بزرگش...من که بابت این موضوع شکایت کردم،50ملیون پول بدی،بعدهم به راحتی بگن همشون این مشگل ودارن...تو ی شیب معمولی که ضربه هاش سنگینتر هم میشه،دقیقا مثل وقتیه که بخوای ماشین و تودنده روشن کنی
1396/9/28
خوبه
1397/6/2
خدارو شکر یه نفر عاقل پیدا شد
1396/10/13
سلام من صاحب یک ام وی ام نیو مدله 95 هستم الان حدودا یک ساله که این خودرو رو خریداری کردم واقعا ازش راضیم.دستش درد نکنه هر کی درستش کرده .شب اوله محرم یه تصادف سنگین داستم ینی اگه 206بود منم الان نبودم .

واقعا از ماشین راضیم

بیشنهاد هم میکنیم بخرید واقعا عالین
1396/10/26
اقا ن ٢٠٦ خوبه ن ٣١٥ همشون اشغالن
فقط پرايد همه برين پرايد بخرين🤣🤣😜😜
1396/11/7
سلام اقايون اگر دنبال سواري پير مردي و راحت تر هستيد ام وي ام قطعا بهتر هستش ولي اگر عاشق سرعت هستيد و تو جيبتون پول هم داشته باشيد كافيه يه ارتفاع بزني روي ٢٠٦ با كمك هاي خوب و موتورشو يه كوچولو بيشتر تقويت كني خوب لذت سرعت خيلي بيشتره مخصوصا سربالايي مثل جاده چالوس
1397/2/14
سلام دوستان من یه پرایدداشتم مدل بالاهم بود فروختم ماشین کم‌مصرفیه ولی خیلییییی امنیتش پایینه نمیدونم چرااین ماشین کردن تولیدملی باجون ادم بازی میکنه وقتی سوارشدی بایدفاتح رابخوانی بعدسواربشی ترسیدم فروختم حالادارم تحقیق میکنم که ۲۰۶بگیرم یا۳۱۵موندم بین این دوتالطفاراهنمایی کنید
1396/12/26
حالا من میگم ام وی ام مکلارن هست بازم من نظرم رو 206 هست پیش منم کاملا از ام وی ام خوشگلتره ام وی ام با اون طراحی عقبش انگار از همسایه صندوقش رو قرض گرفته و چراغ عقبش هم با دو تا قابلمه و نور هایی که تو عروسی به کار میرن میشه ساختش اصلا ماشینی که عقبش روش نمیاد یعنی طراحی چراغاش با صندوق عقبش با اون ارتفاع که صندوق عقبش داره باهاش نمیخونه مثلا چیزی مثل شرکت بنز که جلوی ماشینش خوشگل ولی وقتی چراغ عقب بنز نگاه میکنه هنوز مثل عهد بوق طراحی شده یا مثل ام وی ام x22 که طراحی جلوش کاملا خوشگل اما اون عقبش انگار کونش تو هواست اصلا زشتن خداوکیلی پراید 111 و 206 طراحی عقبشون بهشون میاد
1396/12/26
علی بی ادب چکارت به x22 هر حرفی را که نباید زد یخورده مغز پوکت را به کار بنداز کونش رو هواست یعنی چه؟؟؟؟؟
1396/12/26
سلام.من پنج روز پیش 206 تیپ 5خریدم.
میبینم که پژو 206 فرانسوی اصلا قابل مقاسه با این آشغال چینی نیست...
شمایی که سوار 206 جدید نشدی بیجا میکنی که نظر میدی برو نظرتو بنداز تو صندوق نذورات یه خورده عقل تون رو بکار بیندازید ام وی ام 315 برا شما بچه های تازه به دوران رسیده است که چیزی از ماشین نمی فهمید.
خیلی ببخشید.معذرت
1397/5/10
هنوز پنج روزه خریدی بزار یک سال سوار شو بدحرف بزن
اگه ام وی ام سوارشی دیگه سوار ۲۰۶ نمیشی
1396/12/27
سلام ام وی ام ماشین خیلی قشنگ باکلاسی فقط بعضی چیزاش گرونه مثل کیت بدنه یا همون سیاهیا دورش دونه ایی 100هزار مال خسروانی هم هست
1397/1/6
سلام به همه ی دوستان عزیز من هر دو ماشین رو داشتم البته 315 رو سال 94 خریدم و اواخر 96 فروختم ولی 206 رو 92 خریدم و هنوز دارمش چون به نظر من هم از لحاض زیبایی و هم قدرت و شتاب و هندلینگ و آپشن حرف اول رو میزد. البته ناگفته نماند که از 315 واقها راضی بودم ولی به دلایلی که عرض کردم از 206 بیشتر راضی بودم. و از لحاض ترمز چون 206 چهار چرخش دیسکی هست قدرت ترمز قوی تری داره درصورتی که 315 چرخ های عقبش کاسه ای هستند. از لحاض ایمنی هم 206از موسسه ی یورو ان کپ چهار ستاره ی ایمنی داره البته 315 هم چهار ستاره از موسسه ی سی ان کپ داره ولی این موسسه چینی هستش و سطح پایین تری از لحاض تست ها نسبت به یورو ان کپ داره.از لحاض کیفیت هم ایران خودرو در این چند سال اخیر افت کرده ولی ماشین من که تا حالا آخ نگفته.
1397/3/13
دوست عزیز ام وی ام ۳۱۵ دسته که از سی انکپ ۴ ستاره داره و۲۰۶ از یورو انکپ ۴ ستاره فقط کافیه توی گوگل سرچ کنید تصادف ام وی ام ۳۱۵ بانیسان خواهید دید که ۴ ستاره انکپ چین بی دلیل داده نشده به این ماشین شاسی نیسان ۵۰ سانتیمتر رفته داخل وحالت قوسی کا ماشین خم برداشته چون تصاده شدید بوده وباسرعت بالا که ۳۱۵ ازبغل خورده به نیسام وراننده نیسان چون کمربند نبسته بوده پرت شده بیرون وشیشه های نیسان تماما خورد شده ولی ۳۱۵ جلوش کامل خورد شده بدون اینکه ستونهاش خمی برداره یاشیشه جلوش حتی ترک برداره وسرنشینهای ۳۱۵ چون کمربند رابسته بودن همه سالم موندن بدون جراحت زیاد خودرو سازی چین را دست کم نگیرید ولوو حرف اول را دراستحکام دردنیامیزنه مدیرعامل ولو و چه تعریفی از مونتاژ ولوو درچین کرده است سرچ کنید ببینید چین در حد کره الان تولید میکنه
1397/1/18
سال 93خودرو ام وی ام 315 داشتم یه معایبی داشت کولرش ضعیف بود ولی با اون حال از لحاظ قدرت و سرعت با خودرو دویست میلیونی کورس میذاشتم ولی الان 315 اس لاکچری گرفتم از این باربند دارها که پنجاه ویک میلیون پولشه وبه خاطر رنگ سفید دوميليون ودویست بیشتر دادیم شده نزدیک پنجاه چهار میلیون، بخدا یه ماشین واقعا تمام عیاره لذت میبرم از رانندگی با این ماشین به نظر من الان داخل ماشین های هاش بک هم سطح خودش حرف اول رو میزنه فقط حیف قیمتش یه کم بالاست ولی خدایی ماشینه باید داشته باشی که بفهمی من چی میگم، بابا پژو پارس وسمند، جی ال ایکس و دویست شش بعد خرید یکسره باید نمایندگی باشی ولی این ماشین اصلا نیاز به این کار نداره چون واقعا سالم و بی عیبه
1397/1/28
اخه شماکه تازه به دوران رسیدید از ماشین خبر ندارید حتی در مورد چپ کردن ۲۰۶ لطفا نظر ندید.
واس چی میایید میگید ۲۰۶ زود چپ میکنه فکر ۴ تا که تازه میخوان ماشین بخرن رو درگیر میکنید؟
شمابه ۲۰۶ یه ارتفاع بزن اگه تونستید رینگ پهن بندازید اگرم تونستید میتونید ۲ تا کمک های عقبتون رو عوض کنید اگرم تونستید ۴ تا اونوقت میخوان ببینم چطوری چپ میکنه؟
شما با ۱۲۰ تا یهویی هم بپیچید ماشین دور میزنه اما چپ نمیکنه
اقا گمراه نکنید وقتی اطلاع ندارید قطعات ۲۰۶ برا فرانسس اصلا برید درباره برند پژو که اولین شرکت خودرو سازی تو فرانسه هست و دومین شرکت خوردور سازی تو اسیاهست تحقیق کنید.
ینی چی اخه فقط مونتاژشو ایران میزنه ؟
اگه اینطور بود که میگید الا حتی شاسی های ۲۰۶ باس مثل شاسی های پرشیا وانت ها میشکست یعنی چی اخه؟
اصلا شما به اندازه لاستیک های ان وی ام توجه کردید؟
لاستیکش اندازه لاستیک پرایده
این میدونید یعنی چی برای یه ماشین ۱۲۰۰ کیلوگرمی؟
خعیییلیه از یه جوب خوچیک تو دور گرفتن لاستیک بره اون تو تاب برداره !
یکم تحقیق کنید یکم اطلاعات کسب کنید الکی نظر ندید!
تنها خوبی ام وی ام نسبت به ۲۰۶ طراحی داخلشه که شما با چند تومن به یه روکل پلاستیکی داخل ماشینو ردیف میکنید!
حرفی ندارم واقعا عععععععع!
1397/1/28
سلام دوستان من تجربه رانندگی نداشتم چندروزیه برااین mvm315ثبت نام کردیم .نظراتتونوخوندم.بیشترتون میگیدخوبه
من توانتخابم شک داشتم اماباخوندن نظرات شماشکم تموم شد.ممنونم
1397/2/2
سلام دوستان من ۳ساله ام وی ام ۳۱۵صندوق دار دارم وبی نهایت از سیستم رانندگی بااین خودرو راضی هستم‌واز همه مهمتراین که دارای نمایندگی های بسیار خوب ومتعهدی نسبت به ایران خودرو وسایپا میباشد چون من تجربه داشتن‌این دو ماشین ایران خودرو وسایپا رو داشتم وسالی یک بار ماشینمو تعویض میکردم ولی الان که ۳ساله ام وی ام دارم فوق العاده راضی هستم فقط به قول بعضی از دوستان که نظر دادن در سربالایی ها کمی از ۲۰۶ضعیف تره ولی فرمان بسیار خوش دست‌وماشینی نرم وبی صدایی با دید خوب در رانندگی با آینه بغل بسیار عالی خلاصه اینکه مدتها با این وسیله رانندگی کنید اصلا‌احساس خستگی نخواهید کردبا تشکر از گروه ام وی ام
1397/3/13
واقعا رقابت منصفانه نیست چون ام وی ام ازلحاظ وزنی دقیقا ۱۵۴ کیلوگرم سنگینتراز ۲۰۶ است چون ۲۰۶ وزن ۱۰۵۶ کیلگرمی دارد وام وی ام ۱۲۱۰ کیلو وزن دارد آنهم بدلیل استفاده از ورق ضخیم تر دربدنه آن میباشد فقط کافی است برای اثبات این موضوع یکنفر کاپوت جلوی هردوماشین که متاسفانه هیچکدام جکی نیستند رابادست بلند کند آنوقت متوجه خواهد شد که چرا وزن ام وی ام سنگینتراست ازطرفی حجم موتور ام وی ام ۱۰۰ سی سی کمتر وقدرت اسب بخار وگشتاور کمتری از۲۰۶ دارد حداقل درمقایسه شتاب این ۲ اتومبیل منصفانه نظر داده نشده ازطرفی نمیدانم خودرو ام وی ام تست شده چند کیلومتر کارکرد داشته چون ام وی ام بعداز ۱۰۰۰۰کیلومتر کارکرد شتاب بیشتری از صفرکیلومترآن پیدامیکند همیشه درمقایسه شتاب باید ازلحاظ حجم موتور وگشتاور ووزن ۲ خودرو مقایسه درحد یکسانی باشند تا بتوان دقیق تشخیص داد کدامیک ازنظر شتاب بهترهستند من هردوخودرو راداشته ام یک مشکل دیگر درام وی ام کمبود دنده ۶ درگیربکس آن است چون برای سرعت بالاتر ومصرف کمتر میتوانست بسیار کاربردی باشد چون ۲۰۶ دردنده ۵ دورموتور زیاد بالا نمیرود ولی ام وی ام حس میشود باتوجه به دورموتور بالاتر دردنده ۵ یک دنده کسر دارد
1397/6/4
یعنی چی بعد از 10000 کیلومتر شتابش بیشتر میشه ؟
حرف خیلی خنده داریه
1397/5/24
بله 206 اون 110 اسب بخار اصل فرانسوی بود نه الان که کیفیتشون کم شده فقط همینو میدونم و بس ...........
1397/6/11
دوستان محترم خودرو بانک نمیدانم آن ۳۱۵ که شما با۲۰۶ درگ کرده اید چه اشکالی داشته بنده خودم ۳۱۵ دارم اولا باتوجه به وزن ۱۲۱۰ کیلوگرمی ۳۱۵ که حکایت ازایمنی بالای آن دارد درمقابل ۲۰۶ که تنها ۱۰۵۴ کیلو وزن دارد شاید روی کاغذ ۲۰۶ برنده درگ باشد ولی بنده خودم بااین ماشین و۲۰۶ که مربوط به دوستم بود هرکارکردیم نه اوتوانست ازمن جلو بزند نه من ازاو ازطرفی همین اختلاف وزن خودش مسئله مهمی بشمارمی آید ودرغیراینصورت وهم وزن بودن هر۲ خودرو قطعا ۲۰۶ بازنده میشد واین مسئله خیلی مهم است به نظرمن موتورام وی ام توان کارکرد طولانی مدت تری دارد شاید آلیاژ برتری نسبت به ۲۰۶ داشته باشد وبه اعتقادمن اگر بجای گیربکس ۵ سرعته ۶ سرعته روی آن سوارمیکردند هم دورموتور پایین تر وهم سرعت بیشتر وهم مصرف پایین تراز۶.۵ در۱۰۰ کیلومتر داشت گرچه صدای موتور زیاد ترازحد بداخل نفوذ نمیکند ولی دورموتور پایین تر رانندگی ساکت تر ومصرف کمتر وسرعت بالاتری تحویل میداد درمجموع ازسال ۹۵ که این ماشین راصفرتحویل گرفته ام بجز گیربکس که ایکاش ۶ دنده داشت هیچ کسری درحدقیمت خودش ازآن ندیده ام وکلا که حدود ۴۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد داشته هیچگونه ایرادی پیدانکرده حتی جزئی وفقط سرویسهای ادواری آن را آنهم صرفا بخاطر گارانتی درنمایندگی انجام داده ام درمجموع باید عرض کنم از ۲۰۶ یک سروگردن بالاتراست ومونتاژ وامنیت بالاتری را درآن نسبت به خودروهای وطنی حس میکنم
1397/6/11
دوست عزیزی که گفته اند توی سربالایی ها از۲۰۶ کم میاره وعقب میفته وبوی زیاد میده صفحه کلاچش بایدعرض کنم تا مدل ۹۳ بخاطراینکه ازدیسک وصفحه کوچک استفده کردن ولی از۹۴ به بعد دیسک وصفحه بزرگ انداختن درست شد ودیگه هر۲۰۶ که شما معرفی کنید توی سربالای باهاش کورس میزارم کولرش خیلی بهتراز۲۰۶ هست وموقعی که درحرکت کولر میگیری مثل ۲۰۶ کون نمیزنه وسرعت کم کنه وآمپربره بالا البته همه ماشین های ساخت ایران همینطورن چون تکنولوژی ساختشون خیلی قدیمیه ولی کولر ۳۱۵ باکولری که روی ماشین های کره ای یا ژاپنی هست تفاوتی نداره واصلا ماشین تحت هیچ شرایطی گرم نمیکنه چون کولرش ۲ تافن داره وبادور پایین کارمیکنه تابخوادگرم بشه دوربالاش سردکرده آب داخل رادیور وموتوررا ازطرفی ۲۰۶ واقعا خیلی طراحیش قدیمیه ومثل یک تخم مرغ که ازبغل بهش نگاه کنید ولی ۳۱۵ راازبغل که نگاه میکنید خیلی شبیه به آلفا رومئو جولیتا هستش اونهم بخاطراینکه طراح ایتالیایی درکارخانه چری کارمی کنه فضای داخلیش هم بسیار بروزه بخصوص ازمدل ۹۶ ببالا که روکش چرم روی صندلی هاش گذاشتن آنهم بادوخت قرمز که زیباشده ومانیتور بزرگ ۸ اینچ بادکمه های کنترل روی فرمان پاورشیشه ها راهم داره که باقفل شیشه ها بالامیره وکلا ماشین برتری هست البته هرکسی هم ۲۰۶ رامیپسنده مبارکش باشه واین که بعضی هامیگن افت قیمت بالا داره مگر یک ماشین کره ای بعدازیکسال ۳۰ میلیون از ۳۰۰ میلیون نداره مسلمه هرکه میخواد یکسال سواربشه نباید صفر بخره
1397/9/3
دوستان دقت كنين كه ملاك ها واسه انتخاب ماشين متفاوته مثلا يكي به خوشكل و به روز بودن طراحي ماشين و نرمي اهميت ميده كه واسش ام وي ام ٣١٥ گزينه ي بهتريه ولي يكي ديگه به شتاب بالاتر و موتور قوي تر اهميت ميده كه ٢٠٦ براش بهتره اما در آخر اينم بگم كه ٢٠٦ هاي داخل ايران فقط اسم پژو رو حمل ميكنن و بويي از كيفيت نبردن چون تمام قطعه ها يا چيني يا ايراني هستن و اينقدر دزدي توشون هست كه تقريبا ميشه گفت حلبي تحويل مشتري ميدن كه اين عامل بعلاوه ي امنيت پايين ٢٠٦ و ضعف ساختاريش و قابليت خم شدن درش باعث ميشه ام وي ام ماشين ايمن تري باشه و شما واسه ٢ دقيقه پارك كردن سر خيابون نگران ماشينتون نميشين و سر پيچ ها تعادل ٢٠٦ هاي توليد ايران بسيار بده و به نظر من ام وي ام ٣١٥ در مجموع توي سطح بالاتري قرار ميگيره
1397/9/29
عرضم بهدحضور دوستان من ۲۰۶ وی هشت دارم ۹۶
الانم یه ام وی ام ۹۶ اس اوفتاد تو کاسم
من ارادت خاصی به ۲۰۶ دارم حدود. ۱۰/۱۲ ساله که ۲۰۶ دارم فقط ماشین دیگه هم داشتم و. دارم اما ۲۰۶ رو ترجیح میدم
اما امروز که سوار ام وی ام شدم اصلا فکر. نمیکردم سواریشو اتاقش اینقد خوب باشه من نمیگم از ۲۰۶ بهتره اما بدتر. نیست فقط میمونه صلیغه و اینکه چقدرمهمه واستون که ماشینتون زود. فروش بره ۳۱۵ اصلا خوش فروش نیست اما ۲۰۶ مثل سکه طلا میمونه
1398/2/27
باسلام بشما عزیزان هرکه به سلیقه خودش با علم فن نظرخوبی میدهه البته 206 موتورش 1600سیسی هست وهمین باعث شتاب بیشتر در مقابل مونور 1500
1398/3/28
من هردوتا ماشینو داشتم ولی به نسبت جدید و به روز بودن خب ام وی ام یکم بروزتره و به لحاظ فنی و شتاب 206های بالای سال 90 کلا حرفی برای گفتن ندارن، مدلهای پایین هم خوب میرن ولی ام وی ام هم کنارشون واقعا کم نمیاره با اینکه همه جا تو مشخصات فنی ام وی ام گفته شده موتور 16 سوپاپ ولی درواقع یه موتور 8 سوپاپ 1500 هست که انصاقا خوب راه میره، من به شخصه با یه 206 مدل بالا تست کردم و با اختلاف1 ماشین تا 150 تا رفتم و جلو بودم، با 206مدل 83 هم تست کردم کنارش خوب راه میرفت ولی حریف نمیشد اینم بگم 206 هم هدرز داشت هم چیپ شده بود ولی تو تست رولینگ و از صفر واقعا خوب راه رفت اصلا انتظار نداشتم، همش گفتم 20تا 30تا ماشین میخورم ازش ولی به یه ماشین نمیرسید اختلاف ولی تو دنده های 4 و 5 کلا هیچ حرفی برای گفتن نداره از 206 که همه از دنده 4 و 5ش مینالن هم ضعیفتره ولی ماشینیه که تا 150 میتونی روش خیلی حساب کنی و دیگرانو به چالش بکشی
1398/3/30
به نظر من 315 بهترینه نسبت به ۲۰۶ و باقی ماشینهای داخلی، من راننده سرعتی هستم با هر کدوم از ماشینهای داخلی از جمله ۲۰۶ که کورس گذاشتن به هیچ عنوان کم نیاورده و همیشه رو سفیدم کرده، خیلی کم هزینه و کم خرج‌تره نسبت به ۲۰۶، با این حال میشه گفت بزرگترین اشکالش کارترش هست، در صورتیکه وضعیت کمکهای ماشین رو تغییر بدید غیر ممکنه که اگر یک دست‌اندازی بد بخوره کارترش نابود میشه و اما به قول بعضیا که میگن با نصب سینی زیر موتور این ایرادشم از بین میره، خلاصه در کل ماشین عالی و اسپورتی هست مخصوصا برای افرادی که ماشین باز هستند. من که هرچی ماشین داخلی داشتم ارزش یک لاستیک 315 رو نداشتن و این یک واقعیته، حالا هر کسی‌ام که میخواد بحث دعوا را بندازه من که نظرمو قاطعانه گفتم ...
1398/3/30
ضمن سلام و عرض ادب و همچنین احترام به نظر کارشناس عزیز و دوستان ارجمند.نظر شخصی خودم من حدودا ۱۵ سال سوار ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵ بودم و حدود ۱ سال است که ام وی ام سوارم.نظر کارشناس دربرنامه کاملا درسته برتری ۲۰۶ ولی ۲۰۶ هایی که نهایتا تولید ۸۶و ۸۵ بودند؛ ولی بعد از اون بهیچ عنوان ۲۰۶ از ام وی ام برتر نبوده و نیست آنهم بدلیل کیفت لوازم نامرغوب تولیدات داخلی.
1398/7/12
مقایسه 315 با 206 اصلا منطقی نیست. mvm315 قیمتی برابر 140 میلیون داره و 206 قیمتش 95 هست. با 207 باید مقایسه بشه. که توی مقایسه 207 برتری 315 رو توی مقالات مختلف دیدم.
1398/10/8
پژو کلا ماشین پر خرجیه! حالا باز موتور Tu5 خوبه
موتور پژو سال و دوگانه ها خیلی بی کیفیته
1399/2/1
من یه 315 رو چهار سال دارم واقعا ازش راضی ام، هیچ خرج اضافی برام نداشته غیر از سرویس های دوره ای، نرمی و هندلینگ ماشین واقعا خوبه، ایمنی خوبی هم داره سه بار باهاش تصادف کردم یه بار یه موتوری با سرعت اومد زد به سپر و چراغ جلو که سپر جلو غیر از یه خط کوچیک هیچیش نشد، یه بار دیگه هم با سپر جلو با یه تیبا برخورد داشتم که باز سپر چیزیش نشد، یه بارم پشت چراغ قرمز وایساده بودم یه پراید با سرعت اومد زد به عقب ماشین، گفتم ای داد و بیداد که سپر نابود شد، پیاده شدم دیدم فقط دوربین مانیتور از جاش کنده شده... یبارم بردمش صافکاری برای درب عقب که توی پارکینگ مالیده بودن بهش یه ال نود هم بود که بعد از پایان کار به صافکاره گفتم چرا به خوبیه ال نوده در نیومده گفت چون ورقشون محکم تره، توی شتاب هم شتاب ناامید کننده ای نداره راضی کننده هست واقعا
1399/2/5
مدتی هست که بر خلاف میلم مجبور به خرید ام وی ام ۳۱۵ شدم که نظرات شخصی خودم و در مدت ۱۵ ماه که سوار شدم بیان میکنم ، ابتدا باید عرض کنم از نظر زیبایی فضای داخلی و جادار بودنش نسبت به اتاق ۲۰۶ بهتره و دیزاین خوبی داره ولی اگر خانواده ۳ نفر به بالا هستید مشکلات زیادی براتون ایجاد میکنه بطوریکه من تابحال ۳ بار لاستیک عوض کردم که بدلیل کوتاه بودت فاق لاستیک با کوچکترین دست اندازی لاستیک خودرو میترکه دوم اینکه از لحاظ شتاب اولیه بد نیست ولی با افزایش وزن خودرو در سربالائی ها بشدت کم میاره سوم قطعات یدکی خوبی نداره و مساما شما برای خرید قطعات خوب باید پول زیادی پرداخت کنید چهارم نمایندگی ها تعهدی در مقابل خودرو ندارند و با بهانه های واهی از خدمات تفره میروند پنجم و مهمتر از همه در صورت خرید اقساطی جریمه سنگین روزانه شامل شما میشود که موقع خرید باید مراقب باشید ، انشااله خرید خوبی داشته باشید
1399/2/27
عالی بود دمتون گرم من تو خرید خودرو مابین این دو واقعا گیر کرده بودم ولی الان با خیال آسوده تر انتخاب خودمو کردم سپاس گذارم
1399/3/28
با سلام درود به دارندگان خودروی ام وی ام ۳۱۵ اکسلنت و پژو ۲۰۶ تیپ ۵
بنده خودروی ام وی ام ۳۱۵ اکسلنت مدل ۹۷ دارم خواستم از دوستانی که در دوراهی خرید این دو نوع خودرو گیر کرده اند کمکی کرده باشم
دوست عزیز چشم بسته برو خودروی ام وی ام بخر خیال خودت و راحت کن بخدا هم جوان پسنده هم خانواده دوست از نظر سواریش هم خیلی سرتر از ۲۰۶ میباشد
ابهتی که پشت آمپر ام وی ام داره ۲۰۶ کجا داره راحتی ، کلاس ، امنیت ، اسپرت بودن خلاصه از همه نظر عالیه مطمئن باش پشیمان نخواهی شد یاعلی مدد
1399/6/8
سلام من هر دو خودرو رو داشتم. مشکل اصلی ۲۰۶ این هست که برای اروپای سردسیر طراحی شده نه ایران گرمسیر. من متولد غرب کشور هستم و هر زمان از تهران به سمت غرب کشور می رفتم اگر تابستان بود در گردنه اسدآباد باید کولر رو خاموش می کردم در غیر این صورت واشر سرسیلندر می سوزوند. خودم کارم آپشن هست و تمام کارهای ممکنه را هم انجام دادم ولی اثری نداشت ‌ ولی ۳۱۵ این مشکل رو نداشت.
مورد بعدی هزینه بسیار بسیار بالای ۲۰۶ هست که تقریبا به اندازه هزینه سه خودرو ۳۱۵ هست و برای قشر کارمند تقریبا عقلانی نیست خریدش.
1399/7/6
بنده یک سال و نیم هست که 315 دارم و یه سری اطلاعات در اختیارتون میذارم شاید به درد کسی بخوره و بتونه بهتر تصمیم گیری کنه
1. پلتفرم این ماشین از سعات تولیدو اسپانیا خریداری شده که مشترک هست با گلف فولکس واگن واسه همون بسیار رانندگی لذت بخشی داره
2. موتور این ماشین هم همون موتور سعات تولیدو بوده ولی یه سری اصلاحات در شرکت اتریشی AVL روش انجام شده و توانش افزایش و مصرف سوختش کمتر شده
3. ماشین در کل چون ریشه اروپایی داره کم استهلاک هست
4. طراحی بیرونی و داخلی ماشین توسط شرکت ایتال دیزاین ایتالیا انجام شده واسه همون چشم نواز هست
5. بهترین سوخت واسه این ماشین بنزین سوپر هست
6. با اینکه هاچ بکه ولی فضای ماشین و صندوق کاملا راضی کننده است
7. قیمت لوازم فنی مثل جلو بندی و موتوری و دیسک و صفحه کلاچ مشابه سمند و پژو هست
8. ماشینی نیست که توی جاده بذاره ولی زیاد ماشین تند و تیزی نیست و کاملا خانوادگی هست
9. بهتره از روی دست انداز ها و جاده خاکی با سرعت آروم رد بشید چون ماشین جاده خاکی نیست
10. مصرف سوخت توی جاده و کفی صدی 6.5 و مصرف شهری‌ش حدود 9 هست و مصرف ترکیبی تقریبا 7 تا 7.5 میشه
11. بهتره بجای لاستیک فاق 60 از 65 استفاده کنید واسه جاده های ایران نرم تر میشه
12. به لحاظ صدا اتاقش خوب عایق بندی شده و صدای بیرون اصلا نمیاد و تا حدی که صدای بوق ماشین بیرون رو خیلی متوجه نمیشید اما همین عایق بندی باعث شده صدای موتور رو حس کنید البته صدای موتورش از 405 و پارس و تیبا کمتره و وحشتناک نیست برعکس حس اسپرتی داره
13. کولر و بخاری عالی هست و عیبش اینه که کولر خیلی توان ماشین رو میگیره و بهتره موقع سربالایی و شتابگیری خاموش کنید و در سرعت ثابت روشن کنید
14. واسه معاینه فنی رفتم هیچ عیبی نداشت و همه چیو راحت پاس کرد و جالب بود که به لحاظ آلودگی هوا مقدارش تقریبا یک دهم حد مجازش بود
15. گیربکسش دنده 1 و 2 یکم زوزه داره اما بقیه دنده هاش صدا نداره و اینکه دنده هاش راحت جا میره فقط دنده عقب بعضی وقتا باید یبار بیای یک دوباره جا بزنی البته کلاچش چون هیدرولیکیه خیلی نرمه
حرف آخر اینکه زیاد شناخته شده نیست اما برعکس از ماشین بدی نیست و خوب باهاش رفتار کنی راحت خراب نمیشه
1399/8/28
سلام دوستان
من ۵ سال ۲۰۶ تیپ۲ داشتم و ۲۰۶ تیپ ۵ هم سوار شدم الان یک ماهه که mvm 315 خریدم و به طور خلاصه میگم که یک سر وگردن از الحاظ کیفیت تولید و مونتاژ بالاتر از محصولات ایران خودرو اگر دوستان که قصد خرید دارن بین این دو گزینه حتما mvm 315 رو خریداری کنند و خودشون متوجه تفاوت میشن