موضوعات داغ

تندر 90 اتوماتیک – خوب بد زشت!

11 آبان 1395

مقدمه

ممکن است باور نکنید ولی زمانی بود که ماشین های اتوماتیک در کشورمان اصلاً محبوب نبودند! به غیر از قیمت بالاتر در هنگام خرید، مشکلات دیگری از قبیل پیچیدگی و هزینه زیاد تعمیرات در کنار کندی شتاب و عدم وجود لذت رانندگی اکثریت مردم را به سمت خرید خودروهای دستی هدایت مینمود. البته بخشی از این مسائل هنوز هم سر جای خودش باقی مانده اما خیلی چیزها تغییر کرده است. مثلاً با ترافیک امروز شهرهای شلوغ لذت رانندگی گاهی به زجر تبدیل میشود و حالا با زانو درد ناشی از ساعت ها رانندگی و کلاچ گرفتن عشق دنده کشی بین درصد زیادی از مردم از بین رفته! ضمناً گیرباکس های جدید هم نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته اند و حداقل در اتومبیل های گران قیمت توانسته اند شتاب و لذت را در کنار راحتی حفظ نمایند.

البته ما امروز به سراغ یک اتوماتیک ارزان قیمت و نسبتاً قدیمی آمده ایم که هنوز نقص های زیادی در مقابل نمونه ی دنده ای دارد اما به هر حال به نظر بسیاری، این نقطه ضعف ها در مقابل راحتی بیشتر اهمیت چندانی نخواهند داشت. پس با خودربانک همراه باشید تا در کنار هم ببینیم آیا تندر90 مجهز به جعبه دنده ی خودکار ارزش پرداخت حدود 10 میلیون تومان پول بیشتر نسبت به نمونه ی دنده ای را دارد و اگر پاسخ مثبت است در برابر سایر رقبای اتوماتیک بازار چند مرده حلاج است؟

معرفی

اکنون که تندر90 در بازه قیمتی در حدود 39 تا 49 میلیون تومان (بسته به گیربکس) عرضه میشود و مورد استقابل عموم هم قرار میگیرد شاید یادآوری این مسئله خنده دار باشد؛ اما زمانی قرار بود این خودرو در مدل کم آپشن (یا بهتر است بگوئیم بی آپشن!) جایگزین پیکان گردد! البته در همان زمان هم در شرایطی که سمند در حدود 2 برابر و پژو پارس نزدیک به 3 برابر پیکان ارزش گذاری میشدند ارائه ال90 با این قیمت غیر ممکن به نظر میرسید. شاید بدنه ی ساده و حجم موتور مشابه و نبود آپشن های رفاهی در مدل پایه باعث شده بود که برخی این خودرو را با پیکان اشتباه بگیرند اما دیری نگذشت که تولید کنندگان و مونتاژ کاران وطنی فهمیدند که در صورت ارائه محصول اقتصادی داچیا با این قیمت منصفانه، فروش سایر اتومبیل های داخلی با مشکل مواجه خواهد گردید! بنابراین در نهایت این خودرو نیز بر طبق رویه همیشگی و مشابه تمامی اتومبیل های کشور با قیمتی فراتر از ارزش واقعی به دست مصرف کنندگان رسید. البته بماند که این مسئله کاملاً با هدف از تولید لوگان در تناقض بود اما ما دیگر به این چیزها عادت کرده ایم! بگذریم؛ در هر صورت این خودروی بی ادعا خیلی زود جایش را در دل مردم باز کرد و آنقدر خوبی داشت که توانست با وجود واردات چینی های خوش خط و خال همچنان بسیاری از طرفدارانش را حفظ نماید.

طراحی ظاهری

در مورد چهره تندر90 چه میشود گفت؟! نه تازه وارد است که کسی با ظاهرش نا آشنا باشد و نه کوچکترین خلاقیتی در طراحی اش به کار رفته که بتوانیم روی آن مانور بدهیم! اما چه کنیم؛ بر طبق سنت خودروبانک میبایست تمامی قسمت ها مورد بررسی قرار گیرد. در نمای جلو چراغ هایی که برای بدنه کمی کوچک به نظر میرسند در کنار سقفی بلند و سپری ساده قیافه ی تندر را کاملاً معمولی و ارزان قیمت نشان داده اند. از زاویه کناری هم ستون های متمایل به خط عمود حالت کلی اتومبیل را جعبه ای شکل نموده و در مورد درب ها و شیشه های جانبی به نظر میرسد از خط کش شابلن دار مخصوص کودکان برای طراحی استفاده شده است!! حتی رینگ های 15 اینچی خودرو که البته از نوع آلومینیومی هستند کمک چندانی به بهبود قیافه ی تندر نکرده اند؛ هرچند که به هر حال وجودشان بهتر از نبودنشان میباشد. و در انتها نیز با یک صندوق عقب بلند و چراغ هایی کله قندی(!) روبرو میشویم که همانند تمامی زوایای تندر90 از کمبود هیجان و خلاقیت رنج میبرد. شاید بگوئید ما زیادی سخت گرفته ایم و از یک خودرو قدیمی نباید توقع بیشتری داشت اما اتومبیل های قدیمی بسیاری وجود دارند که از این یکی خیلی زیباترند و در بین رقبای امروزی نیز ماشین های خوش قیافه تری در بازار یافت میشوند. خوب بعد از این همه ایراد گرفتن از ظاهر تندر بد نیست خوبی هایش را هم بگوئیم چرا که همین طراحی نه چندان دلربا نکات مثبتی هم دارد. اول اینکه این بدنه با هدف ارزان سازی در تولید اینقدر ساده ترسیم شده، پس میتوان نتیجه گرفت که صرفه جویی های تندر بیشتر در ظاهرش اتفاق افتاده و این بهتر از آن است که مثل پژو RD و یا برخی از محصولات چینی باطن اتومبیل دچار ارزان سازی گردد! ضمن اینکه همین سادگی در تلفیق با هماهنگی مناسب خطوط بدنه باعث شده چهره ی اتومبیل خیلی دیر تکراری شود و با گذشت زمان حتی بیشتر هم به دل هوادارانش بنشیند. ستون های بلند و بدقواره تندر نیز باعث افزایش کارایی فضای داخلی اتومبیل شده اند، به شکلی که شما معمولاً در خودرویی با این طول نمیتوانید همچین فضای سری در اختیار داشته باشید. همچنین فضای صندوق عقب هم کاملاً جادار در نظر گرفته شده و برای نیازهای معمول یک خانواده کافی به نظر میرسد. گذشته از همه این ها لوگان از نظر امنیت شرایط نسبتاً مطلوبی دارد و این خودرو موفق شده در سال 2005 سه ستاره ایمنی از موسسه معتبر EURO-NCAP بدست بیاورد. اما به هر حال اگر توقع دارید که این موارد مثبت با زیبایی همراه باشند تندر90 نظر شما را جلب نخواهد کرد. حتی با وجود اینکه مالک دستی به سر و روی اتومبیل مورد تست کشیده و با تغییراتی از قبیل تعویض آینه های جانبی و رنگ آمیزی دستگیره ها و نصب دیفیوزر سپر عقب تا حدی از بی روحی بدنه کاسته اما همچینان باید گفت که تندر از نظر جذابیت بصری در مقابل اکثر رقبا حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت.

طراحی داخلی

در داخل هم به دنبال قطعات لوکس یا طرحی زیبا و جسورانه نگردید چون در این صورت کاملاً نا امید خواهید شد. داشبوردی زمخت ساخته شده از پلاستیک خشک با طرحی که بیشتر مناسب ماشین های نیمه سنگین است تا سواری، چشمان شما را اصلاً نوازش نخواهند داد. تودری ها و سایر قسمت های کابین نیز شباهتی به یک ماشین 40، 50 میلیونی ندارند و فضای داخلی از نظر ظاهر (و نه کیفیت باطنی) با اتومبیل های ارزانتر از خود قابل مقایسه است. همانند بیرون خودرو در داخل هم تفاوت زیادی بین تندر E2 معمولی با نمونه ی اتوماتیک دیده نمیشود؛ مگر در موارد جزئی مثل رنگ نشانگرهای پشت آمپر و وجود اهرم تعویض دنده اتوماتیک که البته این یکی هم بویی از ظرافت و زیبایی نبرده است.

در مورد ارگونومی، طراحان در بسیاری از قسمت ها اصول کلی را رعایت نموده اند اما در برخی موارد عملکرد متوسط و یا کمی پائینتر از متوسط را به نمایش گذاشته اند. جدای از همه اینها با اینکه تندر های قدیمی از داشبورد بی سر و صدایی برخوردار بودند و اتومبیل جوان مورد تست هم فعلاً همینطور مینمود، اما با تحقیق بیشتر متوجه شدیم که داشبوردهای جدید از نظر متریال و مونتاژ کمی با افت کیفی مواجه شده اند و زودتر از برادران مسن ترشان به سر و صدا می افتند. اما از خوبی های کابین هم غافل نشویم. مثلاً ماندگاری قطعات هنوز هم نسبت به بسیاری از هم قیمت ها مناسب است و اتومبیل به این زودی ها با خرابی های عجیب مواجه نخواهد شد. ضمناً علیرغم صندلی های خشک تندر که در سفرهای طولانی سواری را کمی خسته کننده میکنند، فضای پا و سر در این خودرو برای تمامی سرنشینان مناسب است و دید به اطراف هم به غیر از پشت سر اتومبیل کافی به نظر میرسد.

به طور خلاصه در تندر90 زیبایی کاملاً فدای ارزان سازی و ماندگاری و فضای مفید شده که این امر همواره موافقان و مخالفان خود را داشته و خواهد داشت.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

موتور تندر90 اتوماتیک نیز مثل اکثر قطعاتش با نمونه دنده ای مو نمیزند. در واقع یکی از نکات قوت این اتومبیل همین انجین قابل اعتماد و نسبتاً قدرتمند است که برای این بدنه ی نه چندان سنگین کافی و کارآمد به نظر میرسد. پیشرانه ای 4 سیلندر با 16 سوپاپ و حجم 1.6 لیتر که بسیار نزدیک به همان پیشرانه ی مگان 1600 میباشد؛ با این تفاوت که مگان با استفاده از برنامه پردازش متفاوت و سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ و چند تغییر دیگر توانسته نیروی بیشتری از موتور استخراج نماید. اما پیشرانه L90 هم اصلاً ضعیف نیست و با قدرتی برابر 105 اسب بخار در دور 5750 و گشتاوری معادل 140 نیوتن متر در دور 3750 در میان رقبای خود حرف هایی برای گفتن خواهد داشت.

البته علیرغم یکسان بودن پیشرانه های مدل دنده ای و اتومات، بدلیل قدیمی بودن گیرباکس 4 سرعته خودکار و وزن سنگین تر، توانایی های حرکتی نمونه ی اتوماتیک با افت نسبتاً محسوسی مواجه شده و عدد اعلامی 11.7 ثانیه برای شتاب صفر تا 100 خبر از کاهشی 1.5 ثانیه ای نسبت به تندر دنده ای میدهد. اما در مورد حداکثر سرعت تفاوت خاصی میانشان وجود ندارد و هر دو قادرند تا حدود 175 کیلومتر بر ساعت به افزایش سرعت خود ادامه دهند. ضمناً همانطور که انتظار میرفت مدل اتوماتیک از نظر مصرف سوخت هم شکمو تر است و برای پیمایش 100 کیلومتر در حالت ترکیبی به 8.3 لیتر بنزین احتیاج خواهد داشت که این یعنی 1.4 لیتر بیشتر از نمونه ی منوال. (البته میزان مصرف با توجه به ارتفاع و ترافیک و کیفیت بنزین معمولاً بیش از عدد اعلامی خواهد شد که در مورد این اتومبیل هم همین اتفاق افتاده است) این اعداد و ارقام هرچند نسبت به تندر دنده ای ضعیف تر هستند اما در مقایسه با سایر اتوماتیک های این بازه ی قیمتی رضایت بخش میباشند.

آپشن های رفاهی و ایمنی

تجهیزات تندر 90 حتی در فول ترین مدل هم در مقایسه با تازه وارد های چینی چنگی به دل نمیزند. در حقیقت امکانات پایه و ابتدایی مثل شیشه ها و آینه های برقی گرمکن دار به همراه ایربگ راننده و سرنشین و ترمزهای ABS و EBD (چهارکاناله) برای اتومبیل های امروزی دیگر آپشن خاصی به حساب نمی آیند. اگر بخواهیم دقیق تر بنگریم هم موارد دیگری مثل سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، رینگ های 15 اینچی آلومینیومی، مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم چراغ های جلو از داخل و کامپیوتر سفری نیز در تندر 90 وجود دارند که حدقل نیاز های معمولی شما را پاسخ خواهند داد اما باز هم جای آپشن های زیادی در اتومبیل خالی است. البته "ایران خودرو" در صفحه معرفی تجهیزات محصول خود به گزینه های فوق العاده جذاب دیگری مثل سپر همرنگ با بدنه! آینه روی آفتابگیر و کفپوش و این جور چیزها نیز اشاره کرده که بعد از مطالعه آنها اشک شوق از چشمانمان جاری گردید! (البته احتمالاً دلیل اشاره به این موارد این است که تندرهای کم آپشن قدیمی تر حتی از همین گزینه های ساده نیز بهره ای نبرده بودند)

تجربه‌ی رانندگی

بالاخره وقت استارت اتومبیل فرا رسید. پشت فرمان با توجه به ابعاد (طول 4250، عرض 1740 و ارتفاع 1525 میلیمتر) و شیشه های بلند تندر، دید به جلو و طرفین کافی است اما بلندی صندوق عقب و پهنای زیاد ستون C تسلط به پشت اتومبیل را کاملاً محدود نموده؛ با توجه به موتور 105 اسب بخاری و بدنه ی 1155 کیلوگرمی نگرانی خاصی بابت نسبت قدرت به وزن اتومبیل نداریم و تنها نگرانیمان از بابت عملکرد جعبه دنده میباشد. چرا که هم تعداد دنده هایش کم است و هم با گیرباکس لگد پران 206 تیپ 6 قطعات مشترک فراوانی دارد. بالاخره اهرم دنده "که گویا در قرون وسطی طراحی شده" را در حالت D قرار داده و سعی میکنیم با حداکثر توان، خودرو را به راه بی اندازیم. شتابگیری اولیه تندر کاملاً معمولی است اما درعین حال با حالتی نرم از جا کنده میشود. با افزایش سرعت عملکرد اتومبیل بهبود یافته و حالا کمبود خاصی از نظر قدرت (البته در سطح توقعی که از این خودرو میرود) احساس نمیکنیم. جعبه دنده هم به موقع تعویض دنده ها را انجام میدهد و در هنگام معکوس کشیدن هم عملکرد راضی کننده ای دارد. با وجود تشابهات بسیار زیاد گیرباکس DP2 این اتومبیل با جعبه دنده AL4 پژو 206 ، دنده ها در هنگام سبک و سنگین شدن رفتار آرام تر و نرم تری دارند و به نظر میرسد بهینه سازی صورت گرفته در برخی قسمت ها و تغییراتی که در واحد پردازش گیرباکس (TCU) انجام شده تقه های معروف پژوئی را کاهش داده است. وجود تیپ ترونیک هم برای اتومبیلی قدیمی و نسبتاً ارزان قیمت نکنه ی مثبتی به حساب می آید. ترمز ها نیز علیرغم اینکه در قسمت عقب کاسه ای میباشند قابل اعتماد به نظر میرسند و تا حد مناسبی از پس جمع و جور کردن اتومبیل بر می آیند. شاید اصلی ترین مشکل تندر90 در هنگام رانندگی پر سرعت، ارتفاع زیاد شاسی و بلندی اتاقش باشد که مرکز ثقل اتومبیل را بالا برده و به وقت فرمان دادن های سریع و عبور از پیچ های تند حس عدم پایداری را به راننده و سرنشینان القا مینماید که البته این حس چندان هم کاذب نیست و بهتر است اصلاً روی این مسئله ریسک نکنید! هرچند همین مورد باعث شده تا بتوانید با تندر90 در برخی مسیرهای خارج جاده ای که ناهمواری شدیدی ندارند، همپای بعضی از کراس اوور های ضعیف دیفرانسیل جلو حرکت نموده و مشکل چندانی از بابت گیر کردن کف اتومبیل و یا برخورد سر سرنشینان با سقف نداشته باشید.

در مورد نرمی و راحتی سواری نیز باید بگوئیم که با توجه به اینکه حواس 5گانه انسان در ترکیب باهم یک پردازش کلی را حاصل مینمایند به نظر میرسد کیفیت سواری تندر پشت کابین خشک و نازیبا و صدای نسبتاً زیاد موتور (البته در دورهای بالا) پنهان شده و از این رو سواری اتومبیل خشن تر از واقعیت به نظر انسان میرسد. اما اگر با دور موتور پایین رانندگی کنید و طراحی داخلی را نادیده بگیرید متوجه خواهید شد که سیستم تعلیق تندر چندان هم بد نیست و در کنار دوام بالا نرمی نسبتاً قابل قبولی را ارائه مینماید. ضمناً اگر صندلی ها راحت تر بودند این قضیه حتی بهتر هم نمود پیدا میکرد. راستی یکی از نکات منفی این اتومبیل که البته در اکثر 4 سیلندرهای کم حجم تا حدودی درد مشترک است، افت توان محسوس به هنگام استفاده از کولر میباشد که در مورد تندر این مسئله کمی شدید تر از میزان مورد انتظار احساس گردید. اما گذشته از تمامی نکات یاد شده فوق، در یک جمع بندی کلی قدرت موتور و قابلیت های حرکتی این خودرو دیفرانسیل جلو قابل قبول ارزیابی شد. از نظر کیفیت کلی و میزان خرابی ها نیز با سوالی که از تعدادی از مشتریان قدیمی تر تندر90 پرسیدیم اکثریت رضایت خود را از بابت تعداد مراجعه به تعمیرگاه اعلام نمودند، هر چند که تعدای هم بر ایرادات برقی و مشکل کنیستر و مواردی از این قبیل تاکید داشتند.

جمع بندی کلی

تندر90 اتوماتیک از خیلی جهات شبیه به مردهای قدیمی است! مثلاً با اندام متوسط و لباس های معمولی که به تن کرده مشخص است که به ظاهر اهمیتی نمیدهد و این کارها را سوسول بازی میداند! جالب تر اینکه مثل اکثر مردهای قدیمی با روشن شدن کولر نیز رابطه ی خوبی ندارد! اما گذشته از همه این ها همچنان صفات مردانه اش را حفظ کرده و از این رو میتوانید به آن اعتماد کنید. میشود مدت ها به همراهش در جاده و خیابان رانندگی کرد و نگران خرابی های عجیب و غریب هم نبود. شاید با این خصوصیات اخلاقی پایه شیطنت نباشد و با کمبود آپشن و تعادل ضعیفش کمی شما را نا امید کند، اما بدون شک رفیق نیمه راه نخواهد بود. سواری اش قابل قبول و فضای کابینش مناسب است و از نظر توانایی های حرکتی نیز هرچند در مقایسه با نمونه دنده ای افت زیادی کرده اما همچنان از پس خودش برمی آید.

پس تندر90 اتوماتیک برای کسانی که کیفیت فنی خوب و ماندگاری بالا را به هر چیز دیگری ترجیح میدهند انتخاب مناسبی خواهد بود. در حقیقت اکثر دارندگانش موافقند که خوبی های تندر به بدی ها و زشتی هایش میچربد. ضمن اینکه با این پول گزینه های چندانی هم پیش روی شما قرار ندارد. اما در هر صورت با اندکی افزایش سرمایه ممکن است چینی های پر آپشن و زیباتر بازار، علیرغم تمامی حرف هایی که پشت سرشان هست نظر شما را به سمت خودشان برگردانند.

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از آقای "رامتین اکبری" که وقت و اتومبیلشان را جهت تهیه مقاله در اختیار گروه خودرو بانک قرار دادند، توجه شما را به صفحه مشخصات تندر90 جلب مینمائیم.

مشخصات فني
مدلتندر 90 اتوماتیک
پيشرانه4 سیلندر خطی
حجم موتور1598
حداکثر قدرت105 اسب بخار در 5750 دور
حداکثر گشتاور140 نیوتون متر در 3750 دور
شتاب رسمي11.7 ثانیه
صرف سوخت ترکيبي8.3 لیتر در صد کیلومتر
وزن1115 کیلوگرم
قيمتحدود 48 میلیون تومان

40 عکس

نظرات کاربران

105 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/11
کاریکاتور ماشینا، بهترین ماشین تو بازه زیر 60 میلیون، آشغالترین ماشین، ماشین فقط ال نود و...
این کامنتارو اگه یه سرچ کوچیک تو نت بندازین درباره این ماشین میبینین.
ولی در کل خوبه. استانداردم که 3تا ستاره بهش داد.
1395/8/11
اشغال
1395/8/11
با کمال احترام برای تمام دارندگان L90 ...
ناموسا چجوری با قیافه و کابینش کنار میاین؟؟
یکی از بزرگترین دغدغه های عمرم اینه که چطور 50 میلیون پول بی زبونه به این و ساندرو میدین!!!
1395/8/11
به همون دلیل که بعد 5 سال و 150 هزار کیلومتر کارکرد، هنوز یک بار جلوبندیش خراب نشده!
حتی یکبار!
به همون دلیل که تو این 150 هزار کیلومتر تنها قطعاتی که تعویض شدن تسمه تایم و تسمه دینام بودن!
به همون دلیل که مصرف سوخت مسافت شیراز به تهران با سه سرنشین و کولر تقریبا روشن (60-70 درصد مسیر) در پایان سفر صدی 6.5 میشه!
1395/8/11
مرد حسابی با این پول هیچوقت بفکر زیبایی ماشین نباش. مثلا 206 بگیری بهتره!! 206 جلوی bmw حتی فرقون هم محسوب نمیشه. پس وقتی ماشین آشغال داری سوار میشی بفکر قیافه نباش و کیفیت بین این چند مورد ماشین بیخود، فاکتور اصلیت باشه. مثلا 206 یا برلیانس بگیری و از کنارت یه پورشه رد شه، اون راننده پورشه، اصلا لگن هم حساب میکنه ماشینتو که بخواد در مورد زیباییش فکر کنه!!! پس خموش باش و سعی کن بفکر خودت باشی.
1395/8/11
دوست عزیز من 19 سالمه و یه تندر90داریم مدل سال 90 هس من خودم از قیافش متنفرم ولی قیافه به کنار واقعا تو سطح خودش ماشینه عالی هست از لحاظ موتور فنی راحتی و خیلی هم کم خرجه از لحاظ شتاب هم با اون قدرت موتورش اگه زور بدی واقعا خیلی خوبه ولی الان که صفر هاشو 50 میلیون میدن واقعا افتضاحه میشه با اون قیمت یه زانتیا یا حتی یه ماکسیما خرید ولی اون موقعه ما خریدیم 15 میلیون میدادن و خوب بود
1395/8/12
با کمال احترام برای شما دوست عزیز
من میخوام با 50 تومن یه ماشین اتوماتیک و بی دردسر و کم خرج بخرم
و دو سال دیگه که خواستم بفروشم خیلی از پول بی زبون من کم نشده باشه
میشه یه ماشین با این شرایط بهم معرفی کنی؟
1395/8/12
پیرو صحبتای دوست عزیزی که میگه با ۵۰ میلیون چی بخرم...
داداش...پولتو نگه دار تو جیبت با تاکسی اینور اونور برو....شرف داره به اینکه ۵۰ میلیون بدی به یه ماشین که کلا ۱۰ ۱۵ تومن واسه کار خونه خرج برداشته و واسه زمان پارینه سنگیه...و از همه مهمتر همیشه احساس میکنی خیلی اضافه پول دادی بابتش...
داداش حرف اخر...واسه ماشین ایرانی هزینه کردن...کلا ضرره...یا نخر...یا خریدی اصلا بحث افت و کیفیتو پیش نیار.
1395/8/11
چند وقت پیش با تندر اتوماتیک رانندگی کردم. موتورش خوبه و چسبندگیش هم منو راضی کرد ولی متریالی که در طراحی داخلی ماشین استفاده شده به طرز عجیبی خشک و زمخته! در حدی که به نظر من از تریم داخل پراید هم یه سطح پایین تر میزنه!
در کل به نظر من خرید یه جک جی 5 چه اتوماتیک و چه دستی انتخاب خیلی بهتری نسبت به لوگانه. چه از نظر طراحی، چه از نظر موتور، چه از نظر پرستیژ و چه از نظر ایمنی.
1395/8/11
منم با طراحی بدنش مشکل ندارم ولی واقعا نمیشه با دیزاین داخلیش کنار اومد ، آدم شاید روزی پنج دقیقه بیرون ماشینشو جمعا ببینه ، ولی شاید 8 ساعت تو ماشین باشه تو طول یه روز ، من واقعا وقتی سوارش میشم حس میکنم تو این کامیونتای ایسوزو نشستم !
1395/8/11
انصافا ماشینای چینی هرچی داشته باشن پرستیژو ندارن حالا می خواد جک باشه چانگان باشه تیگو5 باشه حتی اسماشون فاجعس!!هر برندی که معتبر باشه پرستیژ داره!جک جی که واقعا آخر خز بودن هست
1395/8/11
خدایی هیچ بویی از خلاقیت نبرده این ماشین !زشت ترین ماشین موجود در بازار هیچ اپشنی هم نداره...چی فرض کردن اینا مردمو؟؟۵۰میلیون واس این؟؟؟؟؟:/
1395/8/12
سلام.ببخشید سایر ماشین های ایرانی در این رنج قیمت چه آپشن به درد بخوری دارند.
1395/8/12
سلام.ببخشید سایر ماشین های ایرانی در این رنج قیمت چه آپشن به درد بخوری دارند.
1395/8/11
تندر 90 چه در نسخه اتوماتیک و چه دنده ای قطعا بهترین خودروی تولید داخل است و در بین محصولات ایران خودرو و سایپا بالاترین کیفیت ساخت داره البته با توجه به قیمت!
1395/8/11
نمونه بارز دزدی و خیانت کار بودن خودروسازن عزیز که یه ماشین ساده و بی امکاناتی مثل این باید بشه از آرزوهای قشر کارمند و نکته جالب اینکه تو ماشین از آهنگ گروه Modern Talking یه اسم Youre my heart youre my soul انگاری داشت پخش میشد با توحه به نوشته روی ضبط
1395/8/11
ای کاش با ساندرو اتومات مقایسه میکردید .
با توجه به اختلاف قیمت 2 میلیونی ساندرو اتومات با تندر اتومات ، ارزش خرید کدومشون بیشتره؟
1395/8/11
ساندور و تندر 90 از نظر فنی هیچ تفاوتی با هم ندارن
1395/8/11
معلومه ساندرو!!چون آینه ها و دستگیره های در ساندرو دنده ای همرنگ بدنه نیست ولی اتومات هست و می شه تشخیص داد ولی چند میلیون بیشتر بدی ال90 اتومات بخری که هیچ فرقی ظاهرش با دنده ایش نداره!!همه چیشون مثل همه فقط یکم از نظر فضا و سواریشون با هم فرق داره!!چیز خوب دیگه ای که داره مثل مگان کنار فرمون دسته کنترل ضبط ر داره که نعمته ولی تو ال90 و رانا وسط جاده هی باید دکمه ضبطو بزنی!!!
1395/8/11
ساندرو فقط برای کسی خوبه که نمی تونه با قیافه بی ریخت ال نود کنار بیاد، اگر قیافه برات مهمه برو ساندرو بگیر ولی کابین که همونه و فقط تو دری ها شده مگان! ساندرو کوچک تره، صندوقش هم مثل این بزرگ نیست در کل شما پرداخت 2 میلیون بیشتر فقط یک اتاق خوشگل داری!! ولی هر دوشان از نظر فنی عالی هستن تضمین می کنم
1395/8/12
ساندرو هم همین ال نود هستش فقط نمونه هاچ بک اش.....به نظر من که ارزش اضافه پرداخت نداره چون ال نود صندوق بزرگتری داره برای مسافرت مگراینکه دیگه اصلا نتونی با قیافه ال نود کنار بیای.......موتور و گیربکس که یکی هستن......فقط رودری هاش یکم تغییر کرده تو طراحی داخلی.......و اینکه فاصله محوری دوتاچرخهای جلو عقب یکم کمتر شده و فضای سرنشینان توی ساندرو کمتر از تندر شده.....حالا شاید یکم سبک تر شده باشه و شتابش یک ذره بیشتر شده باشه
1395/8/12
اتاقش که زشت هست .دنده را یه مقدارظریفترش نکردند.یه چماق گذاشتند مثلا دنده...
1395/8/11
ماشین بدی نیست در کل.کاش یه فیس لیفت ازش تولید میشد.بیشتر رده سنی میانسال میرن سراغ این ماشین.داخلش که نشستم یکم زیادی دافعه داره داشبوردش ولی اصلا به چشم نمیومد که کنده.کلا تو اتوماتای داخلی پرشیا با گیربکس زد اف سفارشی جدید بسیار گزینه ی بهتریه.
1395/8/11
تبپش که مزخرفترین افتضاحیه که تا حالا خودرو سازی جهان به خودش دیده و حتما این طراحی مشخصه که ماله دوران اوج رنو نبوده...بگذریم...دولت محترم و مسئولین لطفا وضع رو خوب کنین ..از این راحت تر نمی تونم بگم...در اون دنیا سر پل سراط کاری میکنیم با همین پراید و ال 90 ها که مبسازین و خودتون سوار نمبشین سر پیچ های پل سراط با سرعت بالا برین تا دست و پاتون داغون شه...و خدایی که در این نزدیکی است...
1395/8/11
خیلی هم قشنگه
با کیفیت
خوب
من که از قیافه و همه چیش خوشم میاد
خودم هم اتوماتشو دارم
همه جورم راضی ام اش
به نظر و حرف هیچ کسم کاری ندارم و برام هم مهم نیست
فقط تندر 90 خوشگل و با کیفیت و اروپایی
خیلی هم دوست دارم :)
1395/8/11
من با اوتومات تندر نود کار ندارم و چیزی ازش نمیدونم


ولی
خداااااای بجای اینکه ال 90 دنده ای بخرید برید دنا بخرید 5 ملیون ته تهش زیاد بدید ولی یچیز بخرید که هم آپشن هم زیبایی هم کلاس هم قدرت بیشتر ازشداره رو نمیخرید؟؟؟؟؟؟
1395/8/15
تا وقتي ادم هاي ظاهر پرستي مثل شما وجود داره هيچ وقت پيشرفت نخواهيم كرديه مانيتور چه فايده مانيتور داشته باشي ولي ١٠هزارتا كه ماشينت راه رفت ١ ميليون خرجش كنيد شما همون دنا بخر جماعت ظاهر پرست
1395/8/11
سلام !
ماشین رنو ال نود و لیفان ایکس 60 کدام بهتره است ؟
1395/8/11
خودرو بانک تو تیتر زدن دومی نداره .خوبه ننوشت هیولای ایران خودرو#
1395/8/11
نظرات که خوندم دوستان زیادی تندر رفتن، من خودم به شخصه اگر 47 میلیون داشتم فورا می خریدم، کیفیت و جان سخت بودن ال نود واقعا عالیه، این ماشین 20 سال عمر می کنه بدون دردسر بله می دونم طراحی اش افتضاح هست جلوش بد نیست ولی عقبش مثل شتر می مونه!!! ولی یکم عاقلانه تصمیم بگیریم شما دوستدارید ماشینتون چقدر عمر کنه؟؟؟ بله واقعا گزینه های دیگری هم هست مثل برلیانس h330 ولی عمر مفیدش چقدره؟ اصلا کارخانه اش کی تاسیس شده؟ شما با خرید ال نود دارید یک محصول مشترک فرانسوی و رومانی می خرید که هدف اصلی تولیدش، جان سخت بودنش و مشخصات فنی بسیار خوبشه
1395/8/11
من خودم مدل فول آپشن دنده ای رو سوار شدم از نظر امکانات خوب خیلی معمولی هست و اینکه جانمایی دکمه شیشه بالابر خیلی دور از دسترس هست منتها ایرادی که من حس کردم و شاید مربوط به نحوه نگهداری خودرو باشه حس بد فرمونش بود که واقعا احساس یه خودروی اروپایی اونم از نوع رنو رو نمیداد
1395/8/11
با سلام خدمت دوستان...واقعا ال ۹۰ در نگاه من ماشین خیلی جالبیه
دقیقا زشت ترین و کم آپشن ترین خودرو ۴۰ میلیونی و در عین حال با ارزش ترین توی رده خودش هستش...
اگر الآن جای ۳ سال پیش بودیم به شخصه ۲۰۶ sd با آپشن های بیشتر و طراحی بسیار خوشگل تر و البته قیمت کمتر و کیفیت مشابه رو به ال ۹۰ ترجیح میدادم...اما چه کنیم که حالا دیگه ۲۰۶ حتی اون ماشینی که سه سال پیش بود هم نیست!
( شنیدم ایرانخودرو شیشه بالابر و آینه برقی و کولر دیجیتال همیشگی ۲۰۶ رو از روش برداشته بعد ۲م میگیره و به عنوان آپشن سفارشی روی ماشین نصب می کنه!!..در ضمن خیلی وقته که دیگه مثل سابق دریچه برقی نیست و کیفیتش هم افت کرده!)
در هر صورت نویسنده خودروبانک از یک لفظ بسیار هوشمندانه که در حقیقت حرف دل من بود هم پرده برداشت...ال ۹۰ یک مرد بی آلایش و البته واقعی...!
به شخصه ترجیح میدم توی خیابون مردمانی رو ببینم که ۵۰م و ۶۰م پول دادن و مگان و ال ۹۰ و ساندرو خریدن...تا اینکه همه بریزن سر مدیران خودرو و با تسهیلات فوق ویژه (پیش پرداخت ۳۰م و اقساط ۳ ساله و تحویل ۳۰ روزه!!!) ماشین چینی بخرن!
البته اینم بگم که همه حق انتخاب دارن و هر کسی برای سرمایه خودش و انتخابش ارزش قائله و قطعا با فکر تصمیم میگیره ولی به نظر من انتخاب مگان به جای جک و یا ال۹۰ به جای چری و جک واقعا عاقلانه تر به نظر میاد...مردم توروخدا یکم بیشتر فکر کنید...چارتا آپشن اضافه و ...ارزش نگرانی های خرابی و دغدغه های فروش و خدمات ماشینای چینی رو نداره.
1395/8/13
من و داداشم دو تا mvm530 از سال 91 داریم و هر دو مرز 90 هزار تا کار کردند و خیلی هم بی نقص و کم خرج بودن. کلا اکثریت که کم اطلاع هستند نظر زیاد میدن اما شنونده باید عاقل باشه. کاش ایرانخودرو بجای پارس و سمند و سورن و ... خط تولید mvm530 رو میاورد از بس که این ماشین در بازه قیمتیش ارزندست.
1395/8/13
دوست عزیز همین جکی که شما از نگرانی خرابی و دغدغه هاش صحبت می کنی و مگان چن سال کارکرده رو که معلوم نیس به چه شکلی ازش استفاده شده با اون اتاق پیرمردیشو از جک صفر کیلومتربهتر می دونین
سه ساله حدودا بدون کمترین مشکل و خرابی دست یکی از بستگان من از صب تا شب این ور اونور میشه و بار ها تو جاده رفته
حالا امکانات و ظاهر فوق العاده اش رو هم شما بزک دوزک فرض کن
طراحی پنین فارینای ایتالیا چه ثباتی تو جاده داره ؟ داچیای رومانیا چه ...
.
من قصد توهین و جسارت به کسی رو ندارم
.
اما خیلی ها از ماشین همون چیزی رو می دونن که تو شونزده هیفده سالگی از خان دایی شون یاد گرفتن
طوری که هنوز که هنوز همون تندر نوتم که انژکتوره مثل پیکان می ذارن سر صبحا گرم شه بعد حرکت کنن
.
بد نیس به همون خان دایی یه سری بزنیم ؛ حتی همون بنده خدا تا الان اپدیت شده و دیگه چار چرخ متحرکی مث ال نودو ساندرو رو ماشین حساب نمی کنه
1395/8/13
شما که اینقدر ظرفدار یاین جور ماشینا رو می کنی تا حالا شده تو سایت بری نقد و بررسی مگان و بخونی؟؟؟؟؟ ال نود نه قدرت داره نه زیبایی و نه چیز دیگه ای چند نفر امثاال شما ها که نمی نونن ماشین بخرن میان این خودرو و امثال اون و که ساندرو هم جزوشونه بزرگ می کنن . حداقل همه میدونن که ماشین برای رومانی ئلی میچسبونیدش به رنو که اونم فقط تو فرانسه فروش داره نه جای دیگه ای. به نظر من ماشین باید امکانات روز داشته باشه نه این که داخلش شبیه گاری باشه و دکمه هاش شبیه در قابلمه. موتورشم که قدرت نداره . واقعا نمیدونم شما روی چه حسابی این نظرات و میدین.
1395/8/11
ای کاش فیلم تهیه میکردین اینجوری خیلی خیلی بهتر بود :(
1395/8/12
از روی صندوق صدقات طراحی شده
1395/8/12
به نظر من ماشین بدی نیست....به درد یک خانواده کارمند ایرانی میخوره که یک صفرش رو بخره پنج شش سال سوار بشه بعدش هم بفروشه یکی دیگه بگیره......مطمئن باشه تو این چندسال که سوار میشه اصلا اذیتش نمیکنه......فقط یکم قیمتش بالاست چهل تومن بیشتر نمیرزه.....موتور و گیربکس خوبی داره و اروم دنده عوض میکنه....فقط ال نود ها صندلی های نیمکتی دارن که تو مسافرتها امکان داره اذیت کنه....ولی در کل نسبت به ماشین های گرون خارجی گزینه خوبی برای خانواده های متوسط ایرانیه....البته اگه دنای اتومات با این قیمت بیاد کار براش سخت میشه
1395/8/12
ببينيد،،،قيمت و كيفيت به جاي خود،،،،همين كه ماشين فقط يك چراغ ترمز و دنده عقب داره اونم تو چراغ عقب سمت راست و اينكه دكمه هاي شيشه بالابر روي در نيست روي داشبورده كافيه براي تصميم گيري
1395/8/26
جهت اطلاع؛ مزدا ٣ و سوزوكي گرند ويتارا هم يدونه چراغ دنده عقب داره.
1395/8/27
آب که سربالا بره قورباغه ابو عطا میخونه

شما برو پول بده برای سمن آشغالی که دکمه هاش روی درشه و 2 تا چراغ دنده عقب داره که معمولا هیچ کدوم هم درست حسابی کار نمیکنن
1395/8/12
مشکل اصلی ال90 اول داشبورد قدیمی و خیلی ساده و بی امکاناتش هست ( مثله 131 هست تقریبا ! ) . دوم قیمت اش اخه ده میلیون اختلاف فقط برای یه دنده اتوماتیک !!! اگه نسل جدیدش بود بازم میشد بگیم قیمتش منصفانه تره ولی ماشین سال 2008 رو با این قیمت خریدن زور داره والا...
1395/8/27
بیسواد 131 رو از رو این الگو برداشتن
1395/8/12
طراح بدنه ال90به احتمال زیادسازنده کانال کولر بوده (طراحی خیلی سخیف)
1395/8/12
آشغالترین ماشین
1395/8/12
خیلی ماشین خوبیه تندر 90 ولی اتوماتیکش مال ایران خودرو یکم کیفیتش پایین تره
یه مشکلی که همه میگن بحث تعادل تندر 90 هستش که اونم باید ترفند و روش ورود خروج پیچ دستت بیاد
یه مشکلی هم که هست این ماشین چون جایگزین پیکان بوده و خودرو اقتصادی محسوب میشده اکثر اجزا یا مثل همن ( آینه ها زه در ها و ....) یا کلا ندارن (آبگیر زیر برف پاک کن زه دور کاپوت نمد کاپوت و ...و...و...و...و...) که باید با خرج حدود 700 تا کلا خود مالک نصب کنه
1395/8/12
خدايي چجوري با قيافه ي ال٩٠ و ساندرو كنار مياين؟!؟ :| خدايي حيف ٥٠ ميليون نيست بدي اين ماشين و بخري بعد همش اين كابين زشت رو ببيني؟!؟ حيف كه كيفيت ٢٠٦ رو اوردن پايين تا ال٩٠ با سود بيشتر براشون فروشش بالا بره ولي ٢٠٦ هاي قبل ٩٠ سگشون شرف داره به اين ...
1395/8/27
به نظر من خیلی دارین تند حرف می زنین یکم آروم باشید لطفا
1395/8/12
اگر کسی با قیافه این ماشین کنار بیاد ماشین خوبیه.
به نظر من بهترین ماشین تولید داخله چون نتونستن زیاد روش تغییرات بدن در ضمن موتورش پلمپ شده از خود فرانسه میاد.
1395/8/13
مطمئنید؟
1395/8/12
من نمیدونم چرا دوستان ایراد میگیرن از طراحیش اا فلسفه ساخت این ماشین برای طبقه ضعیف جامعه بوده فاقد اپشن در عین حال کیفیت خوب موتور و استهلاک کم.و قیمت ارزان ولی تو کشورمون داره با این قیمت فضایی فروخته میشه.در اصل باید جا پراید مردم النود سوار میشدن
1395/8/12
واقعا زور داره آدم 50 میلیون پول بی زبون رو بالای این ماشین بده که ارزون سازی شدگی از سر و روش می باره!!! ماشین خوبیه باشه، ولی نه با این قیمت!!! مگه 50 تومن کم پولیه و راحت در میاد، که نباید چیزی بهتر از این توقع داشت!!! شما برید تو همین منطقه آزاد خودمون ببینید با 50 تومن اونجا چیا می دن!!! وقاحت و انصاف هم خوب چیزیه که متاسفانه این فرقون سازا ندارن!!! بعدش از همه جالبتر مردم ماست، که با این دزدی آشکار تازه استقبالم می کنن از این ماشین!!! من که هیچ وقت حاضر نمی شم 50 تومن پول بدم بالا این تیپ آشغالا!!!
1395/8/22
ببخشید میشه بدونیم شما با ۵۰ تومن چه ماشین غیر آشغالی با کیفیت ساندرو و لوگان میخرین؟
1395/8/27
فرقون ساز ها خیل حرف بدیه بیاین محترمانه انتقاد کنیم،
1395/8/12
باور کنید اون پیکان های دهه ۵۰ -۶۰ خیلی خوشگلتر از این بود. توش چوب کرده بودن بدنش محکم بود.واقعا بهتر از این پلاستیک بازیافتیه. بدنشم انگار از پشت با کامیون زدن رفته تو. یاد قوطیه روغن نباتی جهان میافتم!
1395/8/13
آخه این ماشین چی داره که باید آدم متقاعد بشه 50 میلیون براش هزینه کنه؟ قیمت مناسبی داره که نداره، زیبایی ظاهری داره که نداره، زیبایی داخلی داره که نداره، کیفیت و امکانات داره که نداره، برند معتبری داره که داچیاست و رومانیاییه، ارگونومی و راحتی داره که صندلی هاش آدمُ خسته میکنن، کیفیت رانندگی داره که مرکز ثقلش بالاست و توی پیچ تمایل زیادی به چپ کردن داره، گیربکس خوبی داره که چهار دنده عهد دقیانوسه و دسته دنده ش هم انگار مال اتوبوس بنز 302 بوده و برای این نصب کردن! این ارتفاع زیاد دسته دنده جدای از زشتی باعث شده دسترسی به اهرم های تنظیم باد کولر و سرمایش و گرمایش با سختی همراه باشه.
همون سمند تکراری رو آدم بخره نسبت به این برتری های زیر رو داره:
- قیمت کمتر (15-10 میلیون)
- طراحی بهتر داخلی و خارجی
- قطعات باکیفیت تر (مثل جنس داشبورد)
- صندلی های راحت تر و جادارتر
- صندوق عقب بزرگتر که بدرد مسافرت میخوره
- لوازم یدکی ارزون تر
فقط تنها ضعف سمند به این ماشین نداشتن گیربکس اتومات ـه
1395/8/13
اخه ادم واسه این پنجاه تومن بده اپشن که نداره قیافه که نداره شتاب که نداره پنجاه تومن رو بدید زانتیا 89 کم کارکرد بگیرید زانتیا واقعا ماشین خوبیه ما دو سال پیش سانتافه خریدیم زانتیا رو هم داریم انصافا به جز کلاس و اپشن فرقی نداره تازه جالب اینجاس زانتیا هم سواریش نرم تره هم شتابش . به نظر من اگه پنجاه تومن دارید یا زانتیا بخرید یا ساندرو یا مزدا 2
1395/8/17
حيف پول واسه اين ماشين بي ريخت از عقب مثل خمره است
1395/8/22
با توجه به عملكرد و كيفيت تندر 90 به نسبت و رنج قيمتي در مقايسه با خودروهاي هم رده به نظرم هنوزم بهترين انتخاب در اين رنج بازم تندره و گزينه هاي ريجكتي چون سمند و 405 و ... به هيچ عنوان توصيه نميشه
1395/8/22
بهترین انتخاب :
ال ممد و سمبل خان هستند :)))
دو برادر . همراه یک خواهر ساندرو کوچولو . بهترین انتخاب هستند
(بهترین ال نود و سیمبل و ساندرو هستند از 50 تا 80 میلیون تومان )
:))))
ال ممد سوارا و سمبل خان سوارا و ساندرو کوچولو سواراش بکوبن لایکو :)))
1395/8/27
توی ماشینهای 0 تا رنج 50 ملیون هیچ ماشینی مثل خانواده ی رنو کیفیت و ایمنی درست حسابی و تائید شده نداره

1395/8/28
جک جی5 = چینی = آشغال
من خودم تندر 90 اتومات دارم
کیفیت عالی بدنه و موتور … گیربکس … و تمام قطعات تندر اروپایی و اصل هست
من با کولر روشن مثل آب خوردن .. جک جی5 با کولر خاموش میگیرم … دیگه کولر خاموش کنم که هیچی
این همه آپشن ریختن تو این جک جی5 تازه شده 57 تومان
تندر 90 بدون این آپشها 51 تومان هست
اصل یک ماشین 1.موتور 2.گیربکس 3.بدنه است که جی5 آشغاله … جی 5 بخر57تومان . از در نمایندگی بیا بیرون 40 تومانم ازت نمیخرند
حالا تندر رو بورسه مثل الکل = 1ساعت فروش میره …
با جی5 میدان ولیعصر ترمز بگیر .. تجریش وای میسه
لذت ظاهر ماشین برای مردم
ولی لذت سواری و باطن و کیفیت خوبش برای راننده است
تمام ماشین های چینی بزک کردن .. که گول ظاهرش را بخورید ولی کیفیت صفر ..
یک ماشین چینی صفر کیلومتر را چقر میتونی سوار بشی ؟
حادکثر یک سال .. چون بعدش همه چیزش داغون میشه ( کمک . موتور . صر و صدا کابین . ترمز … هر چی که داره میپوکه )
حالا همین تندر 90 اتوات خودمون .. 10سال سوارش شو
بعد 10 سال باز مثل روز اول میمومنه موتور و گیربکس اش و شتاب یگیره برات مثل روز اول
نه به صدا میفته . نه هیچی . جون سخت
به قول کالایاب خودرو :
پراید در مقابل تمام ماشین های چینی پورشه است
طاها.. ای طراح پورشه و فراری که جک طراحی کردی مثل بنز
من میگم جک اصلا بگو طراحیش برا 2017
همین تندر 90برا 17 سال که تو گفتی نه
اصلا برا 20 سال پیش
هنوز جک 2017 00 با موتور 1800 سیسی از پس یک ماشین 20 سال پیش تو شتاب موتور وگیربکس بر نمیاد که …. بازنده تمام عیاره جلوش تو شتاب
تو فعلا با این حرف ای صد من یک غازت خوش باش
دیگه سیمبل 2017 که دیگه مقایسه نداره
تو برو از پس مدل 2007 بر بیا
دروغ 13 بود…
کدوم ماشین چینی اتومات 12 ثانیه شتاب داره ؟؟؟ فقط یک دانه بگو ؟؟؟؟خخخخخخخ
اگر زیر 15 ثانیه هم شد بیا از احمد خروس قندی جایزه بگیر … آتیش زده به مالش
احمد جون 30میلیون که هیچی . 40 میلیون هم زیر قیمت بدی کسی جک نمیخره
مشتری اول آخرش خودتی . ویسا تا ازت بخرن ….. من همون نقد را میچسبم آبنات قیچی
بنده خدا
این طراح اسبق پورشه و بی ام دبلیو که از کار افتاده و زبارش در رفته حالا آوردن آشغال چینی بزنه یک خطی بکشه تا از اسمش شما ها را جیگر کنند تا این آشغال چینی را شما عالم ها بخرید
میبینی که زبار جک در رفته
جک را میدونی چرا تو کارواش نمیبینی ؟ ؟ ؟ چون انقدر بی کیفت .. میشوریش رنگ بندش میره …ای طراحی سابق پورشه
موتور 1800 ؟؟؟ اسم این موتور 1800 هست فقط و در اصل از پرایدم موتورش ضعیف تره … اصل موتور جک 1300 برا همین راه نمیره
بنده خدا که حرف از آپشن میزنی .. اصلا سانروف میدئنی برا چیه ؟
برا کشور هایی که آفتاب ندارن .. که حداقل با سانروف کمی آفتاب بخوره به کلشون وقتی میرن بیرون از خانه
نه ایران بنده خدا
اصل ماشین
بدنه
گیربکس
موتور
کیفیت
شتاب خوب
وقتی اصل نداره دیگه حالا 100 آپشن بزارن روش
مثل آفتابه که از طلا .. جاش تو… این برا جک صدق میکنه
اصلا میدونی همین جک را تو بعضی از شهرهای خود چین نمیزارند تردد کنه
چون انقدر بی کیفیت هست و هوا را آلوده میکنه
انگار زیاد پلی استیشن بازی میکنی
تو با جک آشغال رفتی پرشیا . تندر90 .. هیوندا کوپه .. پورشه همرو میدونم تو بازی گرفتی:)))
خواستی بیرون شتاب و قدرت ماشینتو تست کنی
اول از پراید111 شروع کن
اگر گرفتیش .. کلیپشم گرفتی گذاشتی مردم ببینند
بعد بیا ادامه حرفاتو بزن
آفرین پسر خوب
یک کلام ختم کلام :
جک یعنی پیکان آردی
مجبوری پولت نمیرسه 405 بخری
بری جواد مخفی آشغال .زبار در رفته. بنجل .بی کیفت بخری با کلاس .. خوش تیپ .. خخخخخخخ
:))))))))
آخه بنده خدا تو داری شرکت رنو فرانسه را
با جک چینی آشغال مقایسه میکنی
همون آرم رنو که روی تندر90 هست به کل هیکل جک چینی آشغال میرزه
کل منظور میرسونه
نیازی به حرف زدن نداره
رنو یعنی اصالت . . قدمت . کیفیت . اروپایی … و ….
اصلا برند حالیت هست بنده خدا :))))))
بین قیافه ماشین فقط مربوط به سلیقه است
به غیر از حرف های الکی و به درد نخورت
هیچ چیز دیگه ای نمیتونی بگی ..‌ببین بنده خدا … فقط در مورد قیافه تندر۹۰ میتونی حرف بزنی …
در مورد کیفیت
شتاب
قدرت
موتور
گیربکس
بدنه
رنگ
بازار دست دوم
برند اروپایی و جهانی رنو
اصلا حرف نداری و بازنده تمام عیاره جک در مقابل تندر۹۰
بنده خدا گفتم پیکان آردی دقیقا جک .. پول نداری مجبوری آردی سوار بشی
اینم بگم پروندتو ببندم
همین تندر ۹۰ همین الان تو فرانسه . آلمان . انگلیس تو فیلما تلویزیون ببین تو خیابان هست و مردم تو کشورهای اروپایی سوار میشن
یعنی شماها از مردم اروپا با کلاس تری و بیشتر حالیته بنه خدا
حالا این جک چینی آشغال بی کیفیت داِغون به درد نخور زبپرتی زبار درفته ببین تو یک کشور اروپایی سوار میشن … عمرا اگر بتونی عکسشو تو گوگل ام پیدا کنی خخخخخ
فقط برای این کشورهای آسیایی هستش که میخرن این آشغال چینی ها رو … که دو ریال متوجه هیچی نیستند
خوشت اومد …خخخخ آشغال چینی :))))))))
هیچی نداری بگی بنده خدا جز حرف م…..ت
خوش باش ..‌بیشتر از این کاری باهات ندارم
ناک دان :)))
1395/8/29
میشه بپرسم چند سالته ؟ دوست عزیز چینی بد، چرا خودتو میکشی ؟ باشه ال نود بهترین خودرو تاریخ، این چه طرز صحبته ؟ اینجا محل تبادل اطلاعاته نه مهد کودک عمو جان. احتمالا شما بین 13 تا 16 سالته و داری درمورد ماشین پدر ، دایی یا عموت حرف میزنی چون این نوع حرف زدن از یه آدم عاقل و بالغ بعیده ! ناک دان؟!!! صحبتت منو یاد کل کل های دوران ابتدایی میندازه :)) خدایا ببین کجا داریم زندگی میکنیم !
1395/9/1
داداش مثنوی نوشتی....من طرفداری جک جی ۵ رو نمیخوام بکنم اما فقط صندلی ال ممد رو با جک مقایسه کن اخه نیم ساعت بیشتر میتونی تو تندر بشینی با اون صندلی نیمکتی....جک هیچی نداشته باشه حداقل راحت میشینی توش میری مسافرت....بعدشم تندر برای سال ۲۰۰۵ هستش کی گفته بیست سال پیش یکم مطالعه کن
1395/9/4
چقدر حرف میزنی
1395/9/6
بپا فیوزت نسوزه خو درسته که چین افتضاحه و متنفرم ازش ولی جک حتی همون چری هم بهتر از ال لگنه
حتی پژو پارس هم بهتر از ال لگنه
پس انقدر جوش نزن نسوزی یه موقع
1395/9/25
این کیه فکر میکنه رنو تالیسمان خریده ! برو داچیاتو برون مواظب باش چپ نکنی یا کمر درد روی نیمکتش نگیری عمو . . .
1395/10/4
اقا شما انگار دلت حسابی پر ها
1395/10/5
بابا فهمیدیم چینی به درد نمیخوره! قبول!! ولی دلیل نمیشه که برای این ماشین که در سط رنو5 40 سال پیش هست 50 تومان پول بدیم!!
1395/9/6
من خودم تندر90 اتومات دارم مدل 95
اگر جک بهتر بود خوب
7 میلیون بیشتر میدادم اون را میخریدم
میبینید که حرفی در مورد موتور . گیربکس . شتاب . بدنه . کیفیت . رنگ ندارید بزنید
فقط در مورد قیافه تندر90 میتونید حرف بزنید که این سلیقه ای هست .. و من ترجیح میدم از باطن ماشینم زده نشه و خارج ظاهرش بشه
اگر جک خریدی فقط میتونی در مورد ظاهرش حرف بزنی . چهار تا آپشن گذاشتن روش باد لاستیک . صندلی مثلا چرم که فروش بره
من هم در مورد کیفیت و اصل بودن ماشینم میگم :
داچیا لوگان همان رنو فرانسه هست چون سهام دارش رنو فرانسه و طراحانش از رنو استفاده شده و
مثل پژو ها نیست که ارم داره و
تندر 90 گواهینامه تردد تو اروپا رو داره اما جک جی ۵ کسب نکرده
تو فرانسه انگلستان و اروپا مردم جنس قدیمی و ۲۰۰۴ فرانسه رو به جنس ۲۰۱۲ چینی انتخاب میکنن اتفاقاا جک مخصوص کشور های در حال توسعه ساخته شده فقط روش چند تا اپشن و سانروف و صندلی چرمی گذاشتن تا بیشتر به چشم بیاد
موتور تندر 90 = موتور مگان 1600
گیربکس اتومات تندر90 = گیربکس مگان2000
خوب همین برای بهتر بودن تندر90 کافیه
با اینکه جک چند میلیونی گرون تره از تندر90
اما موقع فروش تندر 90 تو بورسه و سریع فروش میره این اولین مورد
بعدم موقع فروش جکی که گرون تره از تندر90 اتومات ... تو بازار فروش دست دوم تندر 90قیمت بالاتری فروش میره که جک خیلی از قیمت اش میفته
پس دیگه حرفپول نزن که تندر90اتومات مدل95 منو بیشتر از جک تو میرن تو فروش دست دوم
اما جک کلا فقط دستی به ظاهرش کشیدن همه چیش چینی و تحت لیسانسه = یعنی همون چینیه بی کیفیت
اتفاقا تو مملکت خوبی زندگی میکنی
چون بچه مدرسه ای هم عقلش میرسه که جک آشغال چینی نخره
برو یک فکری به حال خودت کن بنده خدا که خیلی عقبی
یک حرف جالب شنیدم از آدم گنده ها .. آدم بزرگا که جک سوارند
برو تو بازا آزاد قیمت کن همون صندلی تندر90 از جک گرون تره
1395/9/8
اخی بیچاره قشنگ معلومه 50 میلیون رفته تو پاچت که اینطوری داری میسوزی
1395/9/23
صندلی و نرمی و راحتی و زیبایی و حرکت تو دور و تعادل و هندلینگ و قدرت موتور و ایمنی بدنه و تست تصادف و اپشن های جک J5 به ال۹۰ که مثل پیکانه هیچ زیبایی و راحتی و امکاناتی نداره و راحت چپ میکنه می ارزه تازه اتومات ال۹۰ مثل دستیش تو بورس نیست. من بجای ال۹۰ اتومات جک یا لیفان x50 یا ۲۰۷ اتومات یا h30 cross راتومات میدم
1395/9/7
جک تو امار کیفی خودرو ۴۵ نمره منفی داره
که نشون میده کیفیت ماشین ۲۰۰۴ منتاژی فرانسه که ایران تولیدش میکنه رو هم نداره که ۲۰ نمره منفی داشته
در مورد امنیت و ستاره ایمنی هم تندر90 سه ستاره گرفته
و جک جی 5 دو ستاره ایمنی گرفته
خدا به داد مردم برسه که از روی ناچاری باید از این چینی ها طرفداری کنن اگه نکنن چیکار کنن
در مورد حرف مهدی هم بگم
تو همون کلاژ ترمز و دندتو با .دنا . پرشیا و .206 .سمند .رانا. mvmv 315 عوض کن و مواظب باش خاموش نکنی
بعدم 80میلیون هم بخوام دفعه بعد ماشینمو عوض کنم
باز ترجیح میمدم رنو سیمبل بخرم
یک ماشین اروپایی با کیفیت بخرم که ظاهرشم به روز هست و شیک
نه آشغال چینی
خدا به داد مردم برسه که از روی ناچاری باید از این چینی ها طرفداری کنن اگه نکنن چیکار کنن
1395/9/8
کوچولو حالا انقد جوش نزن شیرت خشک میشه.
از حرفات زدنت و اطلاعات غلطت کلا معلومه بالا خونه رو دادی اجاره.
اندازه یه شاهنامه مزخرف گویی کردی .
شما برو همون ال ممد بخر هر کی هم خواست میاد میخره هر کی هم نخواست نمیخره دیگه توهین کردن نداره .
1395/9/9
عجب حرف خوبی زدی که : (شما برو همون رنو ال 90 بخر هر کی هم خواست میاد میخره هر کی هم نخواست نمیخره دیگه توهین کردن نداره چینی خریدن .)
جک جی5 دستی و اتوماتیک
تندر90 دستی و اتوماتیک
فقط شما گنده اید و با عقل و جیگر
فقط در طول هر روزی که بیرون میری با آشغال چینیتون
بشمر ببین تو خیابان چند تا جک جی 5 دستی اتومات میبینی
ودر مقابلش چند تا رنو تندر90 دستی و اتومات میبینی تو خیابان
بیا این هم مردم که ببینی چی رو ترجیح میدن و بهتره که بیشتره
یعنی در طول یک روز 200 تا رنو تندر90 میبینی
در مقابل 4 تا جک جی 5 آشغال چینی...
یعنی با عقل و گنده تر با سواد تر و جیگیر تر از انگشت های دست هم نیستید تو خیابان در طول روز
:))))
هیییییییس!!!!!!
فقط بشمر
.
.
.فقط بشمر گنده بک . بابا بزرگ
1395/9/10
معلومه که چه حرف خوبی زدم.
به قول امارهای خودت که 200 تا ال نود تو خیابون میبینی و 4 تا جک خب پس معلومه که مردم خودشون عقلشون میرسه و نیازی به نظرات و توهین های شما نیست که نظرشون عوض بشه.
باز هم میگم کسی بخاد ال نود میخره کسی نخاد میره یه چیزدیگه میخره پس بهتره این مزخرفات رو تمومش کنی تا شخصیت خودت سر یه ماشین و تعصب بی جا نشون ندی
1395/9/11
سلام.همتون خجالت بکشین.یا کامنت نزارین یا چرت و پرت ننویسین.رنو کلا حرف نداره از ارزانترین تا گرانترین مدل. ولی جک هم خوبه هر کدوم مشتری خودشون رو دارن .خودتون خودرویی رو تست نکردین دربارش نظر ندین.
1395/9/13
دیشب موضوع برنامه دورهمی مهران مدیری
جنس های چینی بود
چقدر خندیدم :)))
میگفت چینی بنجل
آشغال
بی کیفیت
میگفت چرا میری چینی میخری آخه .. فقط چون ارزونه :)))
1395/9/14
البته مثل اینکه کامل توجه نکردی که گفت جنس خوب چینی هم وجود داره منتهی وارد کننده چون جنس در جه 3و 4 چینی براش سود زیادی داره میره سراغ اونا
1395/9/15
سلام به همگی
تقریبا از خنده داشتم هلاک میشدم. واقعا ممنونم از شما دوستان با این دیالوگهای شیرین. دم همتون گرم. دم هرچی آدم باصفای ایرانیه گرم. جان من بیاید یه دور این بحث جالب حمیدرضا با دوستان رو بخونید، از صد تا کمدی با مزه تره (جسارت به حمیدرضاخان و دوستان باصفای دیگه نباشه ها)
منم میخواستم تندر اتومات بنویسم ولی فکر می کنم قیمتش منطقی نیست، قیمت ال نود معمولی منطقی و مناسبه(مشابه کشورهای منطقه)ولی اتومات 4 یا 5 تا فکر کنم بالا باشه.
فعلا معمولی نوشتم تا بعد عید تحویل بگیرم ببینم چطور میتونم یه اتومات مناسب بگیرم. البته سعی میکنم چینی نباشه.
وای مثنوی شد یا به قول دوستمون شاهنامه.
ببخشید
شاد باشید.
با هم مهربون باشیم دوستان.
1395/9/15
از اولش گفته بودم مردم ما جنبه تنوع رو ندارن.
خخخ
1395/9/16
۶ ساله ال۹۰ دارم حتی یکبار هم ماشین تعمیرگاه ندیده
ماشین اصلا بیصدا معلوم نمیشه روشنه یا خاموش
فقط کسایی که با ال۹۰ رانندگی کردن میفهمن چی میگم
1395/9/16
سلام لطفا تقاضا دارم نسبت به تعهداتی که شما دارید و به مصرف کننده میگویید عمل کنید.مثلا میگویید ال 90 e2 فول آبشن میباشد اما متاسفانه تعدادی از آبشن های مربوطه روی آن نیست باید خودمان تهیه کنیم .لطفا پیگیری فرمایید.باتشکر
1395/10/13
سلام به همگی من هردو ماشین را داشته ام وحالا جیلی دارم وازش راضی هستم اگر شما بین این دو ماشین گیر کرده اید که کدام را بخرید ازلحاظ شکل جک برتری بر ال 90 دارد و اگر شما برایتان سرعت مهم است ال 90 بهتر است ولی ال90 بدی که دارد در سرعت بالای 110 کیلومتر تکان می خرد و خطر ناک است به دلیل اینکه ماشین خیلی بالا است و چسبندگی کمی دارد ولی جک چسبندگی بهتری دارد و از لحاظ ایمنی جک برتری دارد و ال 90 بدی که دارد ترمز خوبی نسبت به جک ندارد منی که هردو ماشین را داشتم جک رابهتر میدانم و من اگر به جای کسانی بودم که می خواستند ال 90 بگیرند بجایش جیلی میگرفتم
1395/10/19
مردم جنس بی کیفیت و بنجل و آشغال چینی را
به محروم بودن از امکانات ترجیح میدن
1395/10/25
سلام
یک سال ال نود اتوماتیک رو داشتم وتنها موردی که راضی نگه داشت منو انصافا گیربکس اش بود/
موفق و پیروز باشید
1395/11/15
ال نود عالیه. هر کسی هم موافق این نیست حتما از این چیزی آشغالا داره. هر چی چینی هست آشغاله. کجای دنیا با موتور 1.6 شتاب 9.5 الی 10 میزنن بگید دیگه؟ آقا های جک جی 5 بگید دیگه.صندوق عقب بزرگ باحال. جای پای عقب بزرگ. موتور خوب و گیربکس خوب همه و همه مشخصه ال 90 هست چه اتوماتیک چه دستی.



همشون عالیه
بزن لایکو
1396/3/22
توهم زدی ؟؟؟!!! خودت میفهمی چی میگی ؟ بابا باشه ال 90 استهلاکش کمه و مصرف سوختش ، گیربکس و موتورشم هماهنگیشون بد نیست ولی طراحیش پیکانه ، داخله ماشین تمام پلاستیکه ، صندلیهاش راحت نیست ، هندلینگش خوب نیست و ... ، بعد هیچ ماشین 1600 تو دنیا شتابش 10 ثانیه نیست ؟؟؟ کلا رد دادی
1395/11/17
اولا آقای KING SHAYAN لازمه بکه بگم با موتور های ضعیف تر از اینم شتاب های خیلی بالا تری میزنن
دوما ال90 صندلیاش نیمکتیه تو مسافرت خسته میکنه آدمو
سوما آینه هاش خیلی کوچیکه و دید کمی نسبت به اطراف داره راننده
چهارما طراحیش به جز پیر مردا توی دل کسی نمیشینه
پنجما ماشین حالت گهواره ای داره به خاطر طراحی و ارتفاع زیادش
ولی با توجه به اینا و چیزای دیگه
ماشین بی صداییه،پر شتابه،کم مصرفه،طول عمر قطعاتش بالاست و...
ولی من خودم فولکس گل مدل 84 دارم و یکی از فامیلامون ال90 داره
طی مقایسه ای که با هم کردیم با اینکه ماشین من مدل 84 هستش ولی ماشین اون مدل 92 هستش ولی واقعا ماشین من نسبت به مدلش خیلی جوون تر مونده!!!!
در کل من فولکس گل رو نه فقط به ال90 بلکه به تمام ماشینای تا 50 تومن ایرانی و خارجی ترجیح میدم
ببخشید طولانی شد.
1397/3/2
نظر شما کاملا درسته ولی منی که ال90 مدل90 رو داشتم احساس میکنم از مدل ها بالا تر بهتر چون میدونم که بیشتر قطعات مال فرانسه است و اگر نباشه میدونم مونتاژش تو ایران دقیق بوده یکی از فامیلای ما ال90 e1 مدل 84یا83 رو داشته ولی ماشین هنوز سرحاله اما داخل ماشین روکش درب و داشبورد نابوده ولی همین که خرج نداره و کیفیت بالایی داره عیب های دیگشو میپوشونه...
اینجا ایران است ایران...
1395/11/18
سلام و خسته نباشید خدمت گروه خودرو بانک. یه سوال داشتم در مورد ساندرو اتوماتیک (در مورد گیربکس ماشین)،شما این ماشینو چگونه ارزیابی میکنید؟
با تشکر از سایت خوبتون
1395/11/25
سلام تمام ماشينها رو تا خودتون امتحان نكرديد نظر قطعى نديد پسر داييم ال٩٠ داشت فروخته ساندرو خريده هر دو رو سوار شدم ال٩٠ بهتر بود ولى جك j5 رفيقم رو هم سوار شدم خيلى بهتر از ال٩٠ و ساندرو و انواع پژو بود خيلى خوشم اومد شايد نظر خيليها غير از اين باشه منم قبلاً فكر ميكردم چينى هرگز ولى نظرم تغيير كرد چون خيلى خوب بود در ضمن من يه ٢٠٦ صفر دارم كه اشغال شرف داره بهش
1395/12/13
سلام همه خوبيهاوبديهاي تندركه گفته شددرسته اماقيمت همه ماشينهاي ايراني وچيني واروپايي بطورمصنوعي بالاست وكيفيت تودوزي وداشپورد تندر نوعي توهين وتمسخربه شعورراننده وخريداره مادرسمندوپژوبسيارعالي وراحته اماماشين چيني خريدن واقعااشتباهه چون هم ايمني ندارن هم سرويس خدمات وتقريباهمشون مثل آردي شترگاوپلنگن من جيلي اتومات سوارشدم دوركوتورتا٦٠٠٠ميرفت دنده عوض نميكرد يه بارزدم سپروچراع جلوس شكست ٩٠٠هزارناقابل خرج شدواسه شركت بودچه لزومي داره ايراني كم هزيه سوارنشين چيني اسباب بازي سوارشين بااون كيفيت بعدهزبنه باندازه يك ماشين خارجي امنيت هم بسيارپايين من باسمندال ايكس زدم جيلي داغوغ شدسمندحتي يك خط نيفتادتازه ميگن جيلي روازروي ولووساختن !؟لااقل پژوسمنديك ريشه اروپايي دارند بنظرمن چيني واغلب ماشينهاي ايراني خريدن نابودمردن سرمايه هستش !لطفابخاطريك مشي حلب وپلاستيك اينقدربهمديگه توهين نكنين الان هم مجبورشدم يك تندر٩٠اتومات نقدي٣٠روزه نوشتم ٤٠روزشده خبري نيست خودروسازهاهم بشدت بابت اين حمايتهاي نابجاحسابي پرروشدند !ياعلي
1397/5/27
خخخخ
سمند و ریشه اروپایی
جمعش کن بابا گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده
بدبخت تو اگه میتونستی جک بخری سمند سوار نمی شدی
1395/12/27
در کل هر چی پول بدید آش می خورید, جک و l90 هم قیمت نیستن, گزارش سازمان بازرسی و استاندارد کشور کاملا مشخص میکنه که l90 ساندرو و جک تولیدی 95 چه کیفیتی داره و نیازی به کل کل نیست, جک واقعا ظاهر زیبایی داره و l90 گیربکس موتور و تعلیقش فوق العاده کم استهلاک و بنظرم یه دلیل شرایط خاص ایران مثل دست اندازهای زیاد, جاده های داغون و بنزین بی کیفیت, قطعات یدکی گران یا ارزان ولی بی کیفیت, ترافیک سنگین با توجه به میزان درآمد مبحث استهلاک بسیار مهم است و دقیقا همین مساله است باعث شد l90 از یک ماشین داغون فرغون بد ریخت جزامی در سال 86 که قرار بود جایگزین پیکان شود تبدیل شده به یک ماشین خرکار کم استهلاک تبدیل شده است یعنی جوری امتحانش پس داده که الان که یک عالمه ماشین های خوشگل تر برای خرید هست با اپشن های فراوان این ماشین به مراتب بهتر از قدیم خرید و فروش می شود.
1396/6/29
بابا مثلا با اين پول چي بخريم
1396/7/18
جان کلام رو منطقی فرمودین، ممنون
1396/2/19
الان تندر پلاس اومده دیگه ظاهرش هم بی عیب و ایراد شده هم فضای داخلش هم خارجش
1397/3/2
ولی اینو لگن خودرو میزنه و کیفیتش ... هستش
1396/6/7
همه دوستاییکه نیمکت بودن صندلیهاش و حوزه ناکافی دید آیینه هاشو و یا کلا ساده بودنشو ایراد میگرفتن( که خب البته حقم دارن) اما الان با اومدن ال 90 پلاس درسته که تغییر اساسی در حد اختلافات محصولات تویوتای ژاپن نکرده ، ولیکن تا حدودی مواردش مرتفع شده
1396/11/6
داداش قیمت تندر پلاسم خعلی مرتفع و ارتفاع دار شده!
درضمن کیفیت ال90های حالا مثل قبل نیست!(ال90های مدل 91به پایین کیفیت ساخت و مونتاژشون بهتر بود)
1396/11/11
دوستان سلام
من چند سال پیش بین مزدا3 جدید و کیا سراتو و ال90 بعد از کلی تحقیق! ال90 خریدم!(5سال پیش)
البته تحقیقاتم مربوط می شد به حساب بانکیم، بعد از کلی تحقیق دیدم پول مزدا و کیا سراتو اینا را ندارم!
خلاصه!جونم براتون بگه که چند سال پیش بود که کلی ماشین دیدم و تحقیق!!!
مونده بودم چی بخرم که همسایمون ال90 خرید! منم حسابی مسخرش کردم که ال90 به این زشتی و فلانی....
البته چوبه خدا صدا نداره... چون سال بعدش منم ال90 خریدم :|
الان 173232کیلومترم باهاش رفتم! خلاصه بگم! اذیتم نکرده،امکاناتش کمه که منم تا جایی که تونستم آپشن روش ریختم!
مصرفشم تو شهر و مخصوصا تو جاده بد نیست! بغیر از تسمه تایم و یک بارم تعویض گردگیر پلوس هیچ وقت تعمیرگاه نرفتم.
خیلی دوست دارم یه ماشین دیگه بخرم ولی چون اذیتم نکرده و تامین مالی خرید یه ماشین دیگه برام سخته واقعا نمیتونم بفروشمش!
البته الان بفروشمش با پولش سمندEF7 یا رانا TU5 و یا پژو SLX صفر کیلومتر میشه خرید! ولی چون اذیتم نکرده و قبلا چوب شرکت عزیز و ناناس ایران خودرو به تنم خورده از محصولات این شرکت محترم و عزیز میترسم.
خلاصش کنم ! ماشینه کم استهلاکیه مصرفشم خوبه
ولی تسمه تایم و گردگیر پلوسش از ضعفشه که حتما سر تایم باید عوضش کنید.
1397/2/21
سلام من ماشینهای متفاوتی داشتم اما بخاطر ظاهر ال ۹۰ از این ماشین خوشم نمیومد اما به ناچار وقتی گرفتم الان ناراحتم که چرا زودتر سراغ این ماشین نرفتم به جرات میتونم بگم مانند تویتا کارینا قدیمی که هرکی داشت راضی بود هستش من ۱۶۰ هزار تا با این خودرو راه رفتم اما هیچ وقت تعمیرگاه نرفتم که این برام مهمه اگر پژو بود تا الان باید موتور عوض میکردم
1400/4/20
اگر دنبال کیفیت هستید شک نکنید ال ۹۰ اتومات بهترین ماشینه تو رده قیمتی خودش و تا زمانی که یه ماشین خیلی بهتر نخرید ال۹۰ اتومات رو عوض نمیکنید هم تو مسافرت عالیه هم تو شهر و...
شک نکنید که گزینه خیلی خوبیه و ازبس کیفیت داره کاملا با ظاهرش کنار میاید (بازهم میگم در رده ماشین های اتومات هم ردیف خودش بهترین گزینس)....
1401/3/18
سگ جون اما طراحی نه چندان جالب