موضوعات داغ

تویوتا آریون گرند 2013 – بررسی دست دوم های قابل اعتماد

22 آبان 1395

عکاس: احمد رکابی

مقدمه

پیشرفت سال به سال تکنولوژی از یک طرف و هزینه های سرسام آور نگهداری از طرف دیگر باعث شده اند که هر روز از تعداد طرفداران اتومبیل های دست دوم کاسته شود، حتی با وجود گرانی شدید خودرو باز هم بسیاری حاضرند یک محصول از هر نظر ضعیف تر صفر کیلومتر بخرند اما به سراغ اتومبیل کارکرده نروند، چرا که کافی است گیرباکس یا موتور نیاز به یک تعمیر اساسی پیدا کند و آن وقت میلیون ها تومان پول از جیب شما خداحافظی خواهد کرد! اما در این میان گزینه هایی هم وجود دارند که اگر با کمی دقت و حوصله نمونه سالمی از آنها بیابید از نظر قابل اعتماد بودن چیزی از خودرو صفر کیلومتر کم نخواهند داشت و تازه این انتخاب باعث میشود ضمن فرار از افت قیمت اولیه، اتومبیلی برتر از بودجه تان بدست آورید. یکی از این گزینه های مناسب، تویوتا آریون (شاید هم بتوان گفت اکثر محصولات تویوتا) است. بخصوص که دیگر صفر کیلومتر آن در بازار یافت نمیشود و طرفدارانش مجبورند به دنبال نمونه های سالم دست دوم باشند. البته چند وقت پیش خودروبانک نسل قبلی آریون را مورد بررسی قرار داد که اگر آنرا مطالعه نکرده اید میتوانید از اینجا با خصوصیاتش آشنا شوید. اما امروز به سراغ آریون گرند 2013 آمده ایم تا ببینیم پشت این چهره ساده و متین چیزی فراتر از کیفیت و ماندگاری معروف تویوتا هم وجود دارد یا فقط باید به همین موارد دل خوش کنیم؟

طراحی بدنه

خیلی بعید است که یک جوان یا یک خانم با دیدنش به وجد بیاید و عاشق طراحی آن شود! انگار این ماشین برای مردان میانسال ساخته شده. در نمای جلو قبل از هر چیز چراغ های متوازی الاضلاع و جلو پنجره ذوزنقه ای شکل بزرگش جلب توجه میکنند که این موارد در تلفیق با یک سپر بلند و کاپوت برجسته چهره ای جدی و متشخص به اتومبیل بخشیده اند. در قسمت کناری نیز مثل جلو، زیبایی در سادگی خلاصه شده و نکته ی خاصی دیده نمیشود اما در بخش عقبی گویا طراح ابتدا بین حالت پر جذبه یک سدان تنومند و طراحی اسپرت و جوانپسندانه کمی سردرگم شده ولی در نهایت ترجیح داده این قسمت هم مثل سایر اجزاء بدنه سنگین و شیک باشد؛ با این وجود همچنان کمی هم حال و هوای اسپرت در این بخش باقی مانده است. به طور کلی در طراحی این اتومبیل با مقداری کمبود ظرافت مواجه هستیم ولی باید گفت که هر چند برعکس محصولات هیوندای در آریون از خطوط مواج و حجم های اغراق آمیز خبری نیست اما اندام چهارشانه و کت و شلوار اتو کشیده اش به خوبی توانسته حس ابهت و استحکام را به بیننده القا نماید.

البته مدل SE آریون متناسب با سلیقه جواننترها یا حداقل میانسالانی که هنوز دلشان جوان است آراسته شده. مثلا فلاپ های اسپرت در پایین سپر ها قرار گرفته (که البته در عقب بیشتر شبیه به کار دست فایبرکارهای معمولی به نظر میرسد تا یک فرایند فابریک کارخانه ای!)، یا جلو پنجره آن کمی متفاوت و مشکی رنگ است و به روی بدنه اش هم از زه و دستگیره های کرومی خبری نیست. همه این ها در کنار ظاهر متفاوت رینگ ها این نکته را بازگو میکنند که SE با سلیقه جوانان هماهنگی بیشتری دارد. هرچند شخصاً با وجود اینکه هنوز خیلی پیر نشده ام طراحی مدل گرند را ترجیح میدهم چرا که به نظر میرسد آریون برای متین بودن و با وقار بودن ساخته شده و مدل SE بیش از این که شور و حال جوانی داشته باشد شبیه به مرد میانسالی شده که با پوشیدن تیشرت رنگی و شلوار جین سعی دارد خودش را کم سن و سال نشان بدهد! و طبیعتاً خیلی هم موفق نخواهد شد! اما در هر صورت انتخاب بین این دو به تفاوت سلایق بر میگردد و نمیتوان یکی را قطعاً برتر از دیگری دانست.

طراحی داخلی

در داخل کابین هم سادگی حرف اول را میزند. البته شاید طرفدارانش بگویند که خطوط طراحی داخلی آریون حالت کلاسیک و لوکس دارد اما واقعیت این است که فضای کابین بی روح تر از این حرف هاست. حتی وقتی دستی به روی داشبورد و رو دری ها میکشیم هم قطعات چندان نرم و یا با کیفیت ظاهری بالا که در شان یک اتومبیل نسبتاً گران قیمت آن هم از یک برند معتبر باشد به نظر نمیرسند. اما این یک روی سکه بود. بیایید از زاویه دیگری به قضیه نگاه کنیم. آریون برای این ساخته نشده که چشم نواز باشد، این اتومبیل مردانه تر از این حرف هاست. هر چند داشبورد زیادی ساده است اما ارگونومی در آن به بهترین شکل رعایت شده؛ حتی در سرعت های بالا هم میشود با خونسردی روی صندلی های راحتش لم داد و با آرامش از کلید های بزرگ و زمخت روی فرمان استفاده کرد. هر قطعه در جایی قرار گرفته که با کمترین دقت و زحمت در اختیار شما قرار گیرد. فضای سر و پا نیز برای تمامی سرنشینان کاملاً مناسب است. از همه مهمتر اینکه داشبورد و تو دری ها بعد از سه سال و حدود 75 هزار کیلومتر تفاوت چندانی با لحظه تولد اتومبیل نداشته و حتی در بدترین دست اندازها سکوت مطلق را به شما هدیه میدهند. در واقع آرامشی ستودنی در داخل آریون حکمفرماست که حتی مخالفانش را هم به خود علاقه مند خواهد ساخت. ضمن اینکه میدانیم تمامی این موارد یعنی سکوت کابین، کیفیت چرم صندلی ها و سلامت قطعات و ادوات تا سال های سال به همین شکل باقی میماند و اصلاً بخاطر همین چیزهاست که مردم پای این برند پول میدهند. هر چند همچنان دلمان میخواست زیبایی بیشتری با این کیفیت وماندگاری تلفیق میشد که خوب متاسفانه در آریون این اتفاق نیفتاده است.

راستی تا یادمان نرفته داخل کابین مدل SE هم تفاوت های اندکی با مدل گرند دارد و همانند بدنه در داخل نیز سلیقه ی جوانان با مواردی نظیر پدل شیفتر پشت فرمان و تعویض قطعات کروم کاری شده با طرح فیبر کربن مد نظر قرار گرفته شده است.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

هر چقدر هم که موتورهای توربو با حجم پایین و قدرت بالا گرد و خاک به پا کرده باشند باز هم خیلی ها معتقدند یک پیشرانه پرحجم تنفس طبیعی که بدون فشار و با هرگونه بنزین و نگهداری وطنی(!) قدرت مناسبی در اختیارمان میگذارد چیز دیگری است. بخصوص در شرایط کشور ما که احتمال استفاده از بنزین بی کیفیت یا روغن تقلبی خیلی دور از ذهن نمیباشد و همه میدانیم که این گونه موتورها کمتر از انواع پرخوران به غذایی که جلوشان میگذاریم نق میزنند! زیر کاپوت آریون هم یک انجین 6 سیلندر خورجینی تنفس طبیعی 24 سوپاپ مجهز به سیستم Dual VVTi با حجم 3456 سی سی قرار گرفته که با تولید 268 اسب بخار قدرت در دور 6200 و 336 نیوتن متر گشتاور در دور 4700 حرف های زیادی برای گفتن دارد. این همه اسب و گشتاور توسط یک گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلویی منتقل میشوند و نتیجه اش شتاب صفر تا صد 7.4 ثانیه (برخی منابع 7.2) و حداکثر سرعت 229 کیلومتر بر ساعت شده که این اعداد برای اتومبیلی 1530 کیلوگرمی و استفاده خانوادگی فراتر از حد انتظار است.

امکانات رفاهی و ایمنی

اگر فول آپشن بودن اتومبیل برای شما اولویت اول به حساب می آید از همینجا دور بزنید و برگردید چون در آریون از سقف پانوراما و تهویه صندلی و حتی آیینه های تاشو برقی و خیلی آپشن های دیگر خبری نیست. البته نه اینکه خودرو هیچ امکانات رفاهی یا امنیتی نداشته باشد. نه! گزینه های زیادی مثل ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه (قابلیت تنظیم مجزا برای سرنشین کناری) و دریچه جداگانه برای سرنشینان عقبی، چراغ های جلو زنون با قابلیت تطبیق پذیری (AFLS) بهمراه چراغشور (البته فقط در مدل گرند چراغ های جلویی از این امکانات جانبی بهره میبرند)، سنسور نور یا همان چراغ های اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده (درمدل های فول تنظیم صندلی شاگرد هم برقی است و برای راننده حافظه صندلی هم وجود دارد)، صندلی تاشو عقب، سانروف، کروز کنترل، آیینه های جانبی برقی و داخلی الکتروکرومیک، روکش چرمی صندلی ها، دوربین دنده عقب، کامپیوتر سفری، پرده عقب برقی، مانیتور لمسی، ترمز های مجهز به سیستم های کمکی Brake Assist ، ABS ، EBD و سیستم کنترل پایداری VSC ، کیسه هوا برای راننده، سرنشین کناری بعلاوه جانبی و پرده ای و رینگ های 17 اینچی و... روی این سدان قدرتمند نصب شده اند که اگر روی آپشن حساس نباشید کافی به نظر میرسد اما وقتی داخل اتومبیل کره ای دوستتان که با قیمت مشابه شما خریداری شده بنشینید ممکن است تصور کنید اتومبیلتان قدیمی شده و به دروغ آن را به جای مدل 2013 به شما انداخته اند! اما خیلی هم ناراحت نشوید چون اگر به سایر توانایی های آریون واقف باشید میفهمید که پولتان را هدر نداده اید و درعوض کمبود امکانات در این خودرو روی موارد دیگری هزینه شده است. راستی آریون با دریافت 5 ستاره از موسسه ANCAP از نظر امنیت هم کاملاً قابل اعتماد نشان میدهد.

تجربه رانندگی

وقت آن رسیده که پشت فرمان این ژاپنی درشت هیکل بنشینیم و ببینیم در عمل چکاره است. داشبورد ساده اش در عین حال که کمی قدیمی به نظر میرسد حس خوشایندی نیز دارد، چرا که بدلیل همین سادگی بلافاصله بعد از نشستن پشت فرمان با اتومبیل اخت میشوید، دید به طرفین هم عالیست و با وجود ابعاد بزرگ (طول 4835، عرض 1825 و ارتفاع 1470 میلیمتر) حس تسلط کافی به محیط پیرامونی وجود دارد. البته با تمامی این ها رانندگی شهری بدون کمک سنسورهای پارک و دوربین دنده عقب برای این سایز بدنه چندان راحت نیست که خوشبختانه تویوتا علیرغم خساستی که در تجهیز محصولش به خرج داده این آپشن های کاربردی را در اختیامان قرار داده است. پس از فشردن دکمه استارت و آزاد کردن ترمز پارک پایی، دنده را در حالت D قرارداده و به آرامی شروع به حرکت مینماییم. در همان اوایل کار فرمان روان، سواری راحت و گیرباکسی که در نهایت نرمی دنده ها را برای پیشرانه سرو میکنند توجهمان را جلب نمود. سیستم تعلیق مک فرسون آریون هم تا حدود زیادی ناهمواری های خیابان را در خودش میبلعد. البته ضربات ناشی از دست انداز های تند و تیز اندکی به سرنشینان منتقل میشوند و حتی خود مالک هم از نرمی تویوتای قبلی خود که یک کمری گرند مدل 2006 بوده، تا حدودی رضایت بیشتری داشت اما در مجموع کیفیت سواری آریون به اندازه ای خوب هست که روی صندلی های راحت و فضای جادارش از سواری لذت ببرید و به این زودی ها احساس خستگی به شما دست ندهد. موتور هم در دور های پایین کاملا ساکت است و با افزایش دور، واکنش کم لرزش و خوش صدائی از خود بروز میدهد. سعی میکنیم کمی بیشتر اسب های زیر کاپوت را به تکاپو بی اندازیم، شاید به قیافه اش نخورد و مثلا وقتی پشت فرمان تویوتا GT86 یا آلفا جولیتا خود نشسته باشید و ببینید یک آریون پشت سرتان چراغ میدهد با خودتان بگویید این پدر بزرگ دیگر چه میخواهد؟ ولی اگر از هیولایی که زیر کاپوت خفته با خبر باشید میدانید که این اسب پیر، صد جوان را حریف است و کافیست کمی افسارش را شل کنید تا قبض های جریمه به استقبالش بیایند! در واقع فرقی نمیکند روی سرعت 40 باشید یا 140 ، هر زمان پایتان را روی پدال گاز فشار دهید آریون به جلو و شما به عقب پرتاب خواهید شد. در زمان تست هم برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون به حدود 7.7 ثانیه زمان احتیاج داشتیم. این یعنی فقط 0.5 ثانیه تفاوت با عدد اعلامی کارخانه که با توجه به بنزین معمولی و ارتفاع تهران کاملاً رضایت بخش است و نشان میدهد که آریون حساسیت کمی به شرایط مختلف محیطی از خود نشان میدهد. البته با همه این صحبت ها فکر نکنید که این اتومبیل در سرعت و شتاب بین اتومبیل های هم رده و هم قیمتش بی رقیب است. کره ای هایی مثل کیا کادنزا و یا هیوندای جنسیس هم میتوانند با عملکردی مشابه (حالا چند دهم ثانیه بالا و پایین) سر به سر میهمان ژاپنی ما بگذارند، اما آریون به این راحتی ها تسلیم نمیشود و با واکنش های مناسب گیرباکس هوشمند و هندلینگی قابل قبول کار را برای رقبا دشوار خواهد ساخت. فرمانش هم به موقع زیر دست راننده سفت میشود تا عملکرد دقیق تر و امن تری داشته باشد. البته در مورد تعادل نباید توقع یک اتومبیل اسپرت را از این ارتفاع و تعلیق نرم و ابعاد خانوادگی داشته باشیم اما نسبت به تمامی این موارد عملکردش مناسب است و حتی اگر اشتباهی هم مرتکب شوید سیستم کنترل پایداری به یاریتان خواهد شتافت. حالا که صحبت کنترل پایداری شد بد نیست اشاره کنیم که خاموش کردن این سیستم در آریون (و برخی دیگر از محصولات تویوتا) با یک عملیات عجیب و غریب صورت میپذیرد. برای این کار باید چند مرحله با ترمز پارک و ترمز اصلی بازی نمایید که در انتهای مقاله روش آن را بشکل خلاصه توضیح خواهیم داد. انگار تویوتا میخواسته با این کار به راننده گوشزد کند که فقط در شرایطی که مجبور شدی کنترل پایداری را خاموش کن! در مورد عملکرد ترمز ها نیز هرچند آریون ما را نا امید نکرد اما به نظر میرسد با توجه به توانایی های حرکتی فوق العاده اش، وجود ترمزهای قویتر میتوانست احساس امنیت بیشتری به راننده القا کند.

در یک جمع بندی کلی میتوان گفت که این اتومبیل با این کابین راحت و صندوق عقب بسیار بزرگ و مشخصات فنی مناسب به قولی خوراک سفر و جاده است اما در شهر دو مشکل وجود دارد. اولی ابعاد بزرگ و دومی مصرف سوخت نسبتاً بالا. در کلان شهر پر ترافیکی مثل تهران، آریون اشتهای زیادی از خود نشان میدهد و به زحمت میتوانید آن را راضی کنید که کمتر از 13.3 لیتر در صد کیلومتر از باک 70 لیتری اش نوش جان کند! البته در سیکل ترکیبی این عدد به حدود 9.3 لیتر خواهد رسید. هرچند این مصرف برای این قدرت و وزن خیلی هم بد نیست و مثلا مشابه ماکسیمای ضعیف تر و سبک تر میباشد، اما با توجه به تفاوت سال تولید و تکنولوژی بالاتر توقعان اندکی بیشتر بود. بهرحال اگر شرایط استفاده از تمامی قدرت آریون را ندارید شاید تویوتا کمری 2.5 لیتری با اشتراکات فراوانی که با آریون دارد آن هم با قیمت ارزانتر و مصرف سوخت کمتر، بیشتر مناسب حال شما باشد. در مورد هزینه های نگهداری هم باید بگوییم که قطعات تویوتا آریون اصلاً ارزان نیستند اما بدلیل طول عمر بالا و خرابی های اندک، هزینه ی وحشتناکی به مالک تحمیل نخواهد شد.

سخن آخر

شاید با خودتان بگویید یک اتومبیل کره ای زیباتر و پر آپشن تر میخرم، حالا اگر کیفیتش اندکی هم پایین تر بود ارزشش را دارد، حتی طرفداران تویوتا هم ممکن است خرید یک کمری هیبریدی کم مصرف و صفر کیلومتر (البته مدل 2015) را به داشتن این اتومبیل دست دوم ترجیح بدهند؛ اما اگر حدود صد و هفتاد، هشتاد میلیون تومان را برای خرید خودرو در نظر گرفته اید و میخواهید ضمن راحتی و امنیت از قدرت بسیار خوب و لذت رانندگی در سفرها بهره مند شوید پیشنهاد میکنم قبل از تصمیم گیری نهایی، یک دور هم با تویوتا آریون بزنید، احتمال اینکه نظرتان از گزینه های بالا برگردد خیلی دور از ذهن نخواهد بود. البته به شرطی که از ابتدا با چهره ساده و کمبود امکانات این اتومبیل مشکل زیادی نداشته باشید.

قرار شد در پایان روش خاموش کردن سیستم کنترل پایداری آریون را هم توضیح بدهیم ، برای این کار لازم است به روش زیر عمل شود:

1- ترمز پارک آزاد باشد 2- اتومبیل را استارت میزنیم 3- حالا ترمز پارک مجددا درگیر شود 4- دو بار ترمز میگیریم 5- ترمز پارک باز هم آزاد شود 6- ترمز را گرفته و نگه میداریم، همزمان دو بار ترمز پارک را درگیر و آزاد مینماییم 7- ترمز را رها میکنیم 8- ترمز پارک درگیر شود 9- در نهایت دو بار ترمز گیری. حالا میتوانید پشت آمپر ببینید که کنترل پایداری خاموش شده است.

در نهایت جا دارد از مالك خودرو که اتومبیل خود را جهت بررسی در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند تشکر و قدردانی نمائیم.

مشخصات فني
مدلتویوتا اریون
پيشرانهشش سیلندر وی شکل
حجم موتور۳۴۵۶
حداکثر قدرت۲۶۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور۳۳۶ نیوتون متر در ۴۷۰۰ دور بر دقیقه
شتاب رسمي۷.۴ رسمی، ٧.٧ روز آزمایش
صرف سوخت ترکيبي۹.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
وزن۱۵۳۰ کیلوگرم
قيمت175 میلیون تومان

39 عکس

نظرات کاربران

96 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/22
ای بابا اخه اینم شد ماشین؟؟؟ نمیدونم واقعا بعضیا چجوری راجبه یه ماشین فکر میکنن حیف پول واقعا که آدم بره اینو بخره با همین پول میشه یه اپتیما 2016 با کلی اپشن و کیفیت مثال زدنی خرید تازه اونم به اندازه کافی موتور قوی هست که راضیتون نگه داره
1395/8/23
من تشنج کردم!!!!...ایشون چون ماشینشون کیا پراید هست کلا با کیا حال میکنن...شما همون ix45 نیستید؟
1395/8/23
اپتیما با شتاب 13 ثانیه ای که خود خودروبانک هم تست کرد و گفت شتابش از 405 کم تره چطور میتونه آدم رو راضی کنه، اصلا چجوری تونستی با اریون مقایسش کنی موتورشو
1398/4/19
شما همون بهتر که برید کیا پراید سوار بشین
1399/1/16
منگل آخه مجبوری نظر بدی؟گاری هم زیادته........پول داشتی نخر
1395/8/22
بنظرتون توی این رنج قیمت کدوم بهتره ؟
مثبت = آریون
منفی = تالیسمان
1395/8/23
داداش تالیسمان واقعا عالیه هیچی کم نداره واقعا.
ولی توجه کن که توربو هست و نگهداری توربو به همین راحتیا نیست.هر چقدر هم مراقب باشی بازم توربو اثر خودشو میزاره.لذت یه موتور 3500 شش سیلندر رو با اون غرشش هیییییییییچ ماشین دیگه ای نداره.پیشنهاد میکنم حتما یه بار یه ماشین توربو رو سوار شو بعد یه ماشین اتمسفر شش سیلندر حجیم رو ببین تفاوتش تا کجاست.اگر موتور و فنی برات مهمه و میخوای چند سال بدون دردسر نگهداری اریون رو بدون شک انتخاب کن.ولی اگر میخوای یک سال نگهداری و بعدش بفروشیش تلیسمان.هم قیافه ی جالبی داره هم شتابش خوبه هم قدرتش کافیه هم آپشن های خیلی عالی داره.و مهبوتت میکنه.لذت بردن از موتور 6 سیلندر واقعا تجربه ی جالبیه
1395/8/24
تالیسمان همون مگان نسل جدید هست که با اسم جدید به ایران دادن ولی توی ترکیه با اسم مگان جدید هست.ابعاد قدرت و تصورات خودتون رو در ابعاد یک مگان به روز شده در نظر بگیرید.
1395/8/22
بر خلاف نظر نویسنده , بنده باشم صفر کره ای را ترجیح می دهم بر خودروی کارکرده چند ساله که معلوم نیست چطور نگهداری شده است.
سال قبل اشنایی تویوتا کمری 2008 خرید که به قول خودش کم کارکرد و تمیز بود و بعد از شش ماه معادل شش مییلیون تومان خرج
گیربکس کرد.!!
1395/8/23
داداچ اشتباه میزنی.اولا کمری 2008 نزدیک ده ساله داره کار میکنه.خب هر چقدر هم عالی و روون راه رفته باشه بازم کار خودشو کرده.بعدشم همونو با یه آزرای هم مدل مقایسه کن ببین کدوم کم خرج تره.این ماشین الان سه الی 4 ساله داره کار میکنه و نمونه های کم کارش هم هستند اگر صاحباشون بفروشن.هر کسی نمیتونه ارزش تویوتا و این برند رو درک کنه.مخصوصا اریون رو.چون اکثرا عقلشون تو چشمشونه.
1395/8/23
درود بر شما. سره گردنست این مملکت.ماشینی که عمله و بناهاشون با حقوق یکسال میتونن بخرن با قیمت بنزو بی ام و دارن غالب میکنن مردم اا
1395/8/23
داری میگی کمری 2008 ماشین 9 سال پیش
1395/8/24
من اگه آدرس تعمییرگاه تویوتا بدم برید ببینید چقدر آریون موتور داغون هست قبول می کنید؟!آدرس مجیدیه شمالی سه راه پیاله گاراژ صادق وند
آریون ها رو اکثرن بهشون فشار خیلی زیای آوردن.
1395/8/22
۱۳۰،۱۴۰ می‌ارزه!
1395/8/22
عاشقش شدم
1395/8/22
مصرف 13.3 برای شهر اونم تو کمترین حالت، که شتاب 8 رو بده اصلا ارزش پرداخت پول رو نداره تازه با در نظر گرفتن چهره عجیب و آپشن ها و طراح داخل خصوصا که اصلا مناسب این پول نیست
علت بیشتر شتاب مناسب این خودرو وزن کمش هست که با توجه به گشتاور نه چندان زیاد نسبت به حجم موتور باعث این شتاب میشه
1395/8/24
این 13.3 مال مناطق خلوت تره تهرانه تازه.بیارن سمت انقلاب و میدان ولیعصر حدود 20 لیتر هم میرسه مصرف.فرقی هم نداره مال چه سالی باشه ماشین.
1395/8/24
کسی که ماشین شیش سیلندر می خره برای کارهای روزمره باید یک ماشین دیگه کوچیک داشتهب اشه عزیز وگرنه حتا اگه مصرفش 5 لیتر در صد کیلومتر هم بود ابعاد این ماشین توی ترافیک مرکز شهر اذیت کننده ست.اما توی مسافرت اتوبان یا شبگردی متوجه ارزشش میشید.
1395/8/22
خیلی خوبه این ماشین......
1395/8/22
آریون: خان
1395/8/22
متن مقاله مثل خود ماشین بینظیر بود ولی ای کاش بررسی به صورت فیلم بود تا خیلی ها به قدرت و کیفیت آریون پی ببرند.
این ماشین واقعا شاهکاره ولی طراحی خارجی مدل قبلی بهتر بود ، اما در عین حال فوق العادست.
فقط کافیه پشت فرمونش بشینین و ببینین چه هیولایی زیر پاهاتونه
1395/8/22
اپیروس هم عالیه، مدل ۲۰0۹، ۳۸۰0 سی سی، شتاب وحشتناک ۶.۵, گیربکس فوق العاده، آپشن هم که واقعا چیزی کم نداره، قیمتش نصفه اینه. فقط مصرفش بالاس :۱۳ تا۱۶
1395/8/23
اپیروسم خوبه. فقط مشتری اول آخرش خودتی
1395/8/22
فوق العادست
1395/8/22
من سوار شدم. خیلی نرمه . شتابش عالیه
1395/8/22
همینو میری رنو تلیسمان صفر میخری چی کاریه؟
1395/8/24
من خودم هیوندای سوار هستم و طرفدار تویوتا نیستم اما به هیــــــــــــــــــــــــــــــــچ وجه تلیسمان(که همون مگان جدید هست) رو با یک خودروی شیش سیلندر اتاق بزرگ مقایسه نکنه به ویژه که اون موتور برای سالها به عنوان بهترین و بی صداترین موترو شناخته شده.
1395/8/25
من با شما موافقم! تلیسمان که یک ماشین روز هست و امکانات خیلی بیشتر وطراحی خییییلی قشنگ تری نسبت به اریون داره! ولی بعد از تیسمان هیچی رو دست اریون نیست! درضمن تلیسمان مگان جدید نیست و مگان جدید مگان جدیده!!!! و ابعاد خیلی کوچکتری داره! تلیسمان با طول ۵ متریش به اندازه کافی بزرگ هست که اتاق بزرگ حساب شه
1395/8/29
به هیچوجه کابین تلیسمان بزرگ نیست آریون بماند حتا در ابعاد اوپتیما و سونوتا و کمری هم نیست.در ضمن مگان جدید هست اگر باور ندارید برید توی اینترنت سرچ کنید YENI MEGANE که به زیان ترکی YENI یعنی جدید و ببینید چه ماشین بهتون نشون میده همین الان داره توی ترکیهب ه شدت تبلغ میشه.اینم آدرس لینک سرچش
https://www.google.com/search?q=yeni+megane&biw=1600&bih=770&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwjWs9Xnn7PQAhUL7xQKHSwBCloQ_AUIBigB
1395/8/29
در ضمن طول ماشین 4.85 هست نه 5 و به خاطر کاپوت کشیده کابینش بزرگ نیست .من توش نشسته ام بهت قول میدم ببینیش می بینی کابینی در حد مگان و 405 داره.اما صندوقش هم کشیده اس که به نسبت قدش عمق نداره.
1395/8/22
تویوتا همیشه بهترینه در کیفیت البته در جایی ک بنز و ب ام و نباشند ها
1395/8/23
بنز و بی ام و و کلا آلمان فقط دو سال اولشون خوبه.بعدش...تویوتا ممکنه اون دو سال اول کیفیت آلمانی رو نداشته باشه.ولی در ادامه متوجه میشی کیفیت یعنی چی.وقتی که چهار پنج سال بگذره و ماشینت بدون خرج باشه و هنوزم بوی نویی بده و هیچ جاش صدا نده.بعدشم الان لکسوس و تویوتا هفت ساله دارن توی رده بندی کیفی اول میشن.کیفیت این نیست که چرم ماشینت بوفالوی یک ساله باشه.کیفیت اینه که اون چرمه برات چند سال عمر کنه حالا میخواد هر جنسی باشه.
کلا ایرانی ها دیدشون به ماشین فقط بنز و بی ام و هست.امیدوارم یه ذره دیدشون باز تر بشه
1395/8/23
اولا که اگه توی یک سگمنت باشند تویوتایا لکسوس اگه بترنباشندکمترنیستند دومااصطحلاک تویوتارو که اون هاندارن.
1395/8/22
بهترین خودرو ساز تاریخ
1395/8/23
اين ماشين فوق العادس شكي توش نيست...اما اگر واردات خودرو ازاد بود و ماكسيماي ٢٠١٦ با انجين ٣.٥ ليتري و تواني بيش از ٣٠٠ اسب بخار وارد ايران مي شد بعيد مي دونم اينقد اوريون مي تونست جولون بده!!!! نيسان واقعا تو ماكسيماي جديدش تويه هيچ قسمتي كمي و كاستي نذاشته...قيافش كه واقعا زيباس اپشن هم كه الي ماشالاه ...از لحاظ فني و كيفيتي هم كه بعيد مي دونم چندان فاصله اي با تويوتا داشته باشه به هر حال هر دو ژاپني هستن و كار كشته و اين كاره....اما رنج قيمتي رو نمي دونم كه اوريون و ماكسيماي جديد حدود قيمتشون چقدره....
1395/8/23
بسيار زيبا و دلچسب بود.
تشكر از نويسنده خوش قريحه و چيره دست اين مقاله.
1395/8/23
عالي بود
كاملا به دور از تعصب راجب برند يا كشور خاصي تمامي واقعيت ها رو بطور كامل و زيبا گفتيد
مرسي از شما🙏🙏
1395/8/23
تشکر فراوان از خودروبانک بابت بررسی این ماشین.ببخشید اشتباه گفتم.بابت بررسی این غوووووووولللللللللل.
من یک ساله که این ماشین رو خریدم و پونزده هزار کیلومتر باهاش روندم.چه توی شهر چه توی جاده.باید فقط گفت فووووووق العادست!هیچ عیبی از موتور و گیربکس این ماشین نمیشه گرفت.همه چیزش روی هم رفته و عالیه.مصرفش هم به شخصه 5.5 تا 6.5 میزنم توی جاده و توی شهر 11.5 و کلا از مصرفش واقعا راضیم.اندازه ی یه پژو 405 داره مصرف میکنه.نوش جوووووونششششش.
با هررررر ماشینی هم بگی درگ انداختم.از جنسیس کوپه بگیر تا کادنزا و اپیروس و موهاوی وی 8 و جنسیس سدان و وراکروز و... و باید بگم خوووردمشوووون.هر کی هم میگه جنسیس میتونه منو بگیره کاری نداره بیاره امتحان کنیم.فیلم های قبلی هم هست.تازه یک بار هم ننداختم.چند بار با چند تا ماشین!مثلا با سه تا جنسیس کوپه انداختم هر کدوم دو بار از صفر و چند بار در حال حرکت.اگر بخوام از خوبی هاش بگم این ماشین همش خوبیه ولی از چند تا ضعف کوچیکی که داره بگم:
اولا قدرتش واااااقعا زیادی زیاده!!!!یعنی اگر جنبشو ندارید اصلا سمتش نرید.چرا میگم بده؟چون این ماشین حالیش نیست هیچی.وقتی حرکت میکنی جوری به صندلی فشارت میده که حالت تهوع میگیری.حتی اگر پا رو هم از روی ترمز بر داری این اتفاق برات میوفته نیازی نیست حتی نیش گاز کنی!
دوما ترمز ها برای این ماشین میتونستند بهتر باشن
سوما اندازه اش به درد شهر نمیخوره.کلا این کلاس به درد شهر نمیخورن و بهتره یه ماشین شهریه ارزون در کنارش داشته باشی چون توی شهر احتمالا زیاد بهش آسیب برسونی.البته این باعث شده از نظر فضای اتاق خییییلی ماشین بزرگی باشه و قدتون دو متر و بیست هم که باشه مشکلی واسه فضا ندارید.
چهارم اینکه هندلینگ ماشین سر پیچ ها مشکل داره و تهش راحت میخزه!نمیدونم شاید لاستیکای من صاف هستن زیادی چون فابریک هستن.
مشتری هم برای این ماشین تا بخواین هست پس اگر موردی دیدید از خریدش دریغ نکنید.خود من 6 ماه طول کشید تا تونستم اونی که میخوام رو پیدا کنم.کسی معمولا حاضر به فروشش نیست چون بفروشه چی بخره؟؟؟؟؟؟؟چی بهتر از این؟مگر بخواد شاسی بلند بخره یا ای اس 350 .
قیمت این ماشین هم داره میره بالا جوری که سال پیش 165 خریدم الان 185 هم مشتری پاش هست من ندادم!تنها ماشین دسته دومی که اینجوریه!خلاصه اگر لایقش هستید بخرید اگر نه و دنبال چهار تا آپشن اسباب بازی و قیافه هستید واسه دور دور و مخ زدن برید سراغ کره ای ها عزت اریون رو هم نگه دارید.ولی اگر مثل من دنیات ماشینه و ماشین بازی و دیوونه ی ماشینت هستی و میخوای باهاش ازدواج کنی!!!!بدون شک اریون
1395/8/23
خيلى باحال نوشتى، كلى خنديدم، البته نه اينكه اشتباه گفته باشى، همه نوشته هات رو بخصوص تعصب چند سطر آخرت رو كاملا موافقم.
فقط بگم كه حالا اگه در تست شتاب و سرعت و درگ، هم عقب افتادى ، چيزى از امتيازات اين جواهر كم نميشه، حالا مثلا يه هيونداى يا كيا در شتاب اينو جا بذاره، دليلى بر بهتر بودن اون كره اى نيست.
شاد باشى و همواره مراقب سلامت خود و اطرافيان. 👍
1395/8/23
من نمیدونم این جنسیس کوپه دیگه باید چند بار زیر پا له کنه این اریون فزرتی ۲۰هزاردلاریو تا صاحباش از رو برن.به اندازه همون ۲۰هزارتا ازش تعریف کنید نه مثل تو ایران که پول یه سری ۵میگیرن این ابو قراضه رو تحویل میدن.دقیقا حقوق ۸ماه یه کارگر یا یه معلم .
1395/8/23
نمیدونم با این ماشین که لاستیکش صاف شده ( در واقع چیزی ازش نمونده) با چه دل و جراتی میری بیرون لاستیک 50 در صد شد باید تعویض بشه اگه داخل شهر تردد می کنی مشکلی نیست ولی تو بیرون شهر فکر کنم عقلانی نباشه
1395/8/28
جنسیس کوپه 306 اسبی..آریون 267 اسب...جنسیس با موتور 3800، آریون با موتور 3400... شتاب 5ثانیه ای جنسیس..شتاب حدود 8ثانیه ای آریون... یه ماشین اسپرت، درمقابل یه سدان خانوادگی... بعد آریون میاد شاخ جنسیس کوپه رو میشکونه!!؟؟ چی بگم والا... فقط تا اونجایی که یادمه، کسی که دنبال اتول زدن و مخ زدنه، هیچوقت سراغ تویوتا و کره ای ها نمیره. لکسوس میگیره. مگه اینایی که تا دیروز پشت نیمکت مدرسه بودن، الان پشت لبشون سبز شده، فکر میکنن علی آباد شهریه! واسه دیوونه بازی هم، دیوونه بازی با یه سدان خانوادگی مثل اریون، درست مثل اینه که زیر کت شلوار، کفش اسپرت سه خط آدیداس! بپوشی، بعد تو عروسی جلو مهمونا هلیکوپتری بزنی!!
1395/8/28
حاجی به نظرم خیلی بلندپروازی.پول مفت افتاده دستت داری این حرفارو میزنی.به شخصیت افراد توهین نکن.لزوما هر کسی آریون سوار بشه جنبه دار نیس.معلومه هنوز پخته نیستی.پس با ازدواجت دختر مردم رو بدبخت نکن.موفق باشی
1395/9/2
تو واقعا فکر کردی اریون چیه؟ مازراتی گرن کابریو mc یا فراری 458 تو که هنوز نمی فهمی جنسیس کوپه با سر گاز اریون را می ترکونه نیا اینچا اظهار نظر کن
1395/9/22
اقای american and...
سلام!
عزیزم مطمئنی تز آریون حرف میزنی؟؟؟
نیش گاز، پرواز...؟؟ ینی چی این حرفا؟؟!!!
عزیز دلم تویوتا آریون یکی از بهتریییین خودروهای ژاپنی هستش که میشه خرید...ولی شما هم دیگه یه خورده اغراق کردی عزیزم.
نتایج درگ های خیابونی هر چند به عوامل مختلف بستگی داره ولی اکثر ماشین بازها روی این مسئله اتفاق نظر دارن که
هییییچ آریونی نمیتونه جنسیس کوپه رو بزنه!!
در این خصوص فیلم های زیادی هم توی سایت آپارات موجوده عزیزم
حتی آریون تا سرعت حدود۱۴۰ از جنسیس سدان جلوتر هستش ولی از حدود ۱۶۰ یا ۱۷۰ به بعد باز هم جنسیس سدان برنده میدونه...محاله توی سرعت ۲۰۰ به بالا آریون بتونه حتی یک مدل از جنسیس (چه سدان و چه کوپه) رو بزنه!!
در هر صورت عزیزم ما که نفهمیدیم شما چندتا ماشین داری فقط تا اونجایی که من میدونم توی صفحه ام وی ام شما mvm x33 داشتی
توی صفحه سراتو نیو شما ژاپنی داشتی
الانم که آریون داری!!
به نظرم دوست عزیز دل شما یه کاری کن؛
همه ماشیناتو بفروش و برو یه لکسوس nx بخر
که هم مجذوب قدرتش باشی و هم وقارو امکانات و...
1395/8/23
هرچند زمانی کمتر از یک ماه این اتومبیل رو استفاده کردم، اما به جرات میتونم بگم بعد ار آریون خیلی سخته بخوای با ماشین دیگه ای رانندگی کنی. انقدر سواری خوبی بهت میده که حتی اگه ظاهرش شبیه پیکان هم باشه دیگه واست اهمیت نداره. البته با همین مقدار پول لکسوس es350 ( در مدل های پایینتر)از آریون خیلی سرتره
1395/8/23
قیمت زیاد قیافه تاکسی آبشن کم و البته دست دوم
هرچقدر هم قدرت و راحتی داشته باشه به نظر من ارزش خریدش پایینه
با این قیمت میری رنو تالیسمن میگیری
1396/1/5
لطفا از چیزی که نمیدونی قضاوت نکن
1396/3/16
ببین دوست عزیز تو سوار اریون نشدی ببینی چه ماشینیه
به نظر من تو همون پیکان جوانان باباتو سوار شو اینجا هم نیا نظر الکی بده
1395/8/23
مسائل فنی رو بیخیال من مسحور قلم این نگارنده، استعارات و مصداق هاش شدم! مرسی امین خان امیری فر
1395/8/23
با این هزینه تو منطقه آزاد یه BMW سری 5 میگیرم حتی اگه نو نباشه دست دوم با این قیمت در حد نو میشه پیدا کرد بهترین گزینه در مقابل آریون همون تویوتا کمری هیبریدی هست که از مصرف سوخت بهینه تره
1395/8/23
مگه معیار خرید خودرو فقط شتاب و سرعته؟؟؟ سر ته این ماشینو بگردی اپشناش از دنا بیشتر نیست هیچی نداره اون از طراحی داخلیش که از 405 طرح قدیم هم بدتره اون از ظاهرش که انگار آردی تیون شدس!!! اون آقایی هم که گفتن اپتیما شتابش 13 ثانیه اس اپتیما یه مدل 2 لیتری توربو داره که 245 اسبه شتابش 7 ثانیه اس
1395/8/24
شک ندارم تاحالا سوار 405 هم نشدی چه برسه به تویوتا وگرنه اینطوری مقایسه نمیکردی
1396/4/3
تو خودت همون 405 سوار شی برات بسه نمیخواد نظر بدی
1396/6/25
خخخخخخ.مردمِ شادی داریم.یکی میگه چرا ام جی نخریم،یکی میگه ضاهرش شبیه آردیه،شما برو آردی سوار شو.با این اوضاع وصفه شما تویوتا هم کم کم باس بیاد پیش ایران خودرو آموزش ببینه.ساقی‌تون کیه؟؟
خخخخ
یک کمری یا کرولا ۲۰۰۷ یا قبل تر سوار بشین،موتورشون همچنان همون صدا و قدرته اولیه رو داره البته به شرطِ اینکه صاحب خودرو از خودرو نگهداری کنه و سرویس ها رو انجام بده. و اتاق هم همچنان بیصدا و راحت.
1396/9/24
مرد حسابی دنا رو با آریون مقایسه میکنی؟من بعید میدونم که تو از ماشین چیزی سرت بشه. همین طور بعید میدونم که حتی پراید داشته باشی.
1396/10/29
چرا حرف مفت میزنی؟خودت اصلاماشین چی داری؟برو مدل seروببین اونوقت بگو شبیه آردی تیونینگه.بهت بگم که اپتیما ای توی ایرانی شتاب ۷ندارن و یهت بگم که آریون فقط مدل گرند و اس ای توایران اومده برو بقیه مدل هاشو ببین اونوقت میفهمی که صفر تا صد آریون در دصل ۶هست
1395/8/23
من این ماشین رو حدود یکسال و نیم داشتم و با هاش حدود 30 هزار کیلومتر رانندگی کردم بعد فروختم ( مجبور شدم )آزرا مدل2011 گرفتم اونم حدود 8ماه دستم بوداونم فروختم و رنو کپچر گرفتم ( حماقت کردم) مزخرفترین ماشین همین کپچره می خوام بفروشم یه کرولا بگیرم چرا چون حتی اون آزرا لذت رانندگی رو که آریون داشت بهم نداد کپچر هم که خیلی خشک و اصلا در موردش حرفی نمی زنم در کل بستگی به استفاده شما داره من زیاد مسافرت می رم آریون بهترین گزینه بود فوق العاده نرم و قدرتمند صندلی های راحت و با کیفیت ساخت بالا آزار هم خوب بود آپشن های زیادی داشت ولی اتاقش به صدا افتاده بود برای من خیلی مهم کابین بی صدا باشه الان هم فکر می کنم بهترین گزینه با پولی که دارم یه کرولای صفر بگیرم برام تا سالها بدون دردسر کار می کنه
1395/8/23
آدم مگه دیوانه باشه بیاد اینقدر پول بابت ماشین دست دوم ژاپنی بده خوب میره ام جی صفر می خره هم کیفیت بالاتری داره و شتاب و هندلینگ بهتر و مصرف کمتر وقتی تکنولوژی روز انگلستان با قیمت کمتر در دسترس هست آدم باید مغز خر خورده باشه که آسیایی بخره اونم تویوتا که طراحیش ماله 30 ساله پیشه همهچیش هم پلاستیک بازیافتیه مردم ما خیلی عامی هستن که ماشینای اسیایی به انگلیسی ترجیه میدن
1395/8/24
برادر من ام جی 1 ماشین با اصالت چینی هست
حیف پول که ادم بده واسه 1 ماشین چینی
تکنولوژی به روز انگلستان ؟؟؟؟؟؟
مردم چه دل خوشی هایی دارن
1395/8/24
برادر من یادت باشه تویوتا چیزی داره که به چشم نمیاد چیزی که باید ماشین رو اوراق کنی تا بفهمی چه! تویوتا یعنی بهترین آلیاژ و متالوژی! یه بار بشین برون اون وقت بگو ام جی! نه که ام جی بده ولی دوست من بی انصاف نباش تویوتا هر مدلش واقعا سلطانه برای خودش نباید با این جدیدا مقایسه کنی آخر همه اینها بعد از تویوتا هستن... حتی جنرال موتوز. برو آمار فروش تویوتا رو توی خود کشور انگلستان در بیار...
1395/8/25
عزیزم چرا شما ام جی رو با همه ماشین ها مقایسه میکنی از آریون تا مازراتی بابا جون هرکی دوست دارین موقع مقایسه فقطتعصب بخرج ندیدن ببینین اصلا مقایسه درست هست یا نه
1395/8/29
چرا با روشهای بی رحمانه آدمو به خنده مجبور میکنین آخه ؟! رحم و مروتت کجا رفته؟!؟!! ام جی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1396/1/30
ام جی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا ام جی روبا تویتا مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انـگــــــــــلــــــــــســـتــــــان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1396/9/16
تویوتا اوریون یه ماشین با اصالت اتاق بزرگ صفارشی سازه موتورش 3500 سی سی . همون موتوره لکسوسه شتاب عالی قدرت عالی صندوق عقبش اندازه اتاق خوابه صندلی مبله طرح کیلومتر 3D ترمز های قدرتمند هم مسابقه ایی هم خانوادگی بی صدا ایمن شخصیتی. جی ام سالهاست که چینی شده.
1396/10/29
عزیز من هروقت آرسون سوار شدی بعد بیا حرف بزن‌.تویوتا که بهترین برند جهان انتخاب شده روداری بایک آشغال چینی مقایسه میکنی؟
1397/1/2
ام جی رو با اریون مقایسه میکنی؟😂😂 من هیچ حرفی ندارم باهات چون مطمینم هیچی در مورد ماشین نمیدونی. بشین تو تویوتا اریون بعد بهت میگم ماشین اروپایی چیه . اریون چیه
1397/1/5
چرند نگو . اسم تویوتا رو خیلی با احتیاط تلفظ کن .
دیوانه
1397/2/17
باشه:)))
1397/2/18
واقعا برای مردم متاسفم که به خاطر آرم اینگیلیسی که پشت ام جی ها خورده فکر میکنن ام جی ماشین اینگیلیسی هستش ام جی ی ماشین کاملا چینی هستش که متورش ماشین تحت لیسانس اینگیلیس هستش بعدم ماشین های چینی اصلا قابل قیاس با ماشین ژاپنی نیستش بعدشم ام جی ماشین هایی هستن که قطعاتش کم پیدا میشه ولی حداقل تویتا نماینگی رسمی تو ایران داره
1395/8/24
آقا این ماشین خیلی خیلی خیلی خیلی بیشتر اون چیزی که به قیافه معمولیش میخوره راه میره.رسمن پرواز می کنه و شتاب وحشتناکی داره گیربکش به شدت خرفه ای هست و شما هرگز نمی تونید بهتر و سریعتر از حالت اتوماتیک دنده عوض کنید.سواری ماشین نرم موتور بی صدا هست.
اما اجازه بدید معایبش رو هم بگم
1_قیمت ماشین به عنوانی ک ماشین کاربردی بالاست
2_زمینه این ماشین به ویژه 2013 و باز هم به وِیژه گرند خیلی خیلی کم هست
3_قیافه ماشین به هیچ وجه به قیمتش نمی خوره
4_ماشین در حد آزار دهنده ای بی آپشن هست(این مدل رو نمی دونم اما 2011 نه آینه تاشو برقی داشت نه شیشه سولار نه پرده نه گرمکن نه حافظه صندلی نه سرد کن و....)
در آخر نتیجه گیری من اینه که شما با یک ماشین عجیب روبرو هستید که شاهکار فنی هست و سواری خوبی داره اما ظاهر آپشن قیمت تعریفی نداره و خیلی عقب تر از خوبی هاش هست.
1395/8/28
بهترین و واقعی ترین کامنت بود ، ممنون
1395/8/29
خواهش می کنم ،یک آزرای 2007 داشتم که خیلی سالم بود اما به خاطر مدلش می خواستم عوضش کنم.یک آریون از یک دوست نمایشگاهی برداشتم آزرا رو بهش دادم ماشین از نظر فنی من رو مبهوت کرده بود با این که ماشین قبلی من هم شیش سیلندر بود ولی این توی راه رفتن و رد کردن دست انداز یک سر و گردن بالاتر بود اما اون با وجود مدل 2007 بودنش از این قشنگتر بود.نبود شیشه سولار باعث میشد پشت ترافیک رسمن آفتاب بسوزنه پوست رو. آخر سر هم یک روز داشتم توی یک کوچه می رفتم که از جلو یک ماشین شاسی بلند اومد خواستم آینه رو بخوابونم تا رد شه اما دیدم آینه تاشو نداره توی ماشین به این گندگی با قد 187 سانتیم هر کاری کردم دستم به آینه برسه نمیشد تا اینکه آخر سر تعادلم به هم خورد و نزدیک بود کنسول ماشین دنده ام رو بشکونه سر همین قضیه همونجا بردم پسش دادم ماشین خودم رو سوار شدم چند ماه بعد گرنجور گرفتم.
1395/8/25
تشکر فراوان از خودرو بانک
من هم مدا 2010 دارم هم مدل 2013 - واقعا خودرو های عالی هستن -از 0 دست خودم بودن - مدل 2010 رو خیلی روندم نزدیک 700 هزار تا و 2013 رو هم نزدیک 240 هزار تا روندم - واقعا عالی هستن - در طی این مدت اتاق بیصدا - موتور گیربکس بیصدا و روان -
من واردکننده خودرو هستم - اپشن تو ایران بدرد نمیخوره - من با مدل 2010 شتاب 0 تا 200 رو زیر 23 ثانیه زدم و با مدل 2013 هم شتاب 0 تا 100 رو 6..89 زدم فقط میتونم بگم عالیه_نه استهلاک داره نه مصرف داره نه صدا داره نه هزینه داره - قطعاتش هم همجا هست و قیمتشون نسبتا پایینه - تنها ماشینی که تو ایران میتونه بدون هیچ مشکلی کار کنه مدل های برند تویوتا هست - یه نکته ای رو عرض میکنم :
شما فرض کنید سال 2007 یه کرولا کمری خریدین - مطمِعن باشین که چند سال بعد و و روندن چند صد هزار تا بازم همون کیفیت رو داره یعنی بعد سال ها و بهد چند هزار کیلومتر دیگه انگار سوار خودرو صفر شدید -
من خودرو های زیادی داشتم از پورشه باکستر و بی ام و و بنز بگیر تا بالا - کیفیت اونها فقط دوساله بعد دوسل از هم میپاشه - (اتاق صدا میده شدید )
من تو دبی پانامرا توربو اس و نیسان جی تی ار دارم هردو از دنیایه متفاوتی هستن جنگ جهانی اسیایی ها واقعا نمیشه باهم مقایسه کرد پورشم مدل 2014 و جی تی ار مدل 2015 - بگدریم نرم و راحتی اریون بهتر و بالاتر از پورشه پانامراس

دوستانی که فکر میکنن الکی میگم یا باشماره زیر تماس یگیرن یا به تلگرام بنده مراجعه کنن تمامی حرفام با سند و مدرک و قابل ارایه به کاربران سایت خوب خودرو بانک
بازم تشکر فراوان از خودربانک
1395/8/26
...من موندم شما چطور یه سدان اسپرتی مث پانامرا رو با اریون مقایسه میکنید..واقعا جای تامل داره..فک کن بی ام دبلیو 428گرن کوپه رو با کمری مقایسه کنی..اصن هدف از ساختشون متفاوته اینا...ضمنا باید عرض کنم خدمتتون همین پورش ک میفرمایین تا سال قبل بهترین کیفیت اولیه رو داشت بین برند های خودروسازی (ینی 5 سال اولیه) بعد این رتبه رو کیا موتورز گرفت........واقع جای سوال داره برام ک شما چجوری اتاق بنز و بی ام دبلیو و پورش رو به صدا انداختین...احتمالا هم خواستین باهاشون آفرود برین ک زدین کف ماشین آفتاب ببینه ....بعد گفتین بی کیفیته.....نه جانم....یکم در مورد همین ماشین تحقیق کنین..بعد وارد کنین خواهشا....
1395/8/28
داداش زیاد جو نده.یه چیزی بگو که ملت شوک وارد نشه بهشون.نیسان جی تی آر و آریون؟ نکنه فیلم میلم زیاد میبینی.عجب ها.ملت رو باش خدا
1395/8/29
دوست بزرگوار، اصلا یه چیزی گفتی، دیگه جای هیچ حرفی باقی نموند!!! مقایسه پانامرا و آریون؟؟!!! جل الخالق! آدم چه چیزایی این دوره زمونه میشنوه!؟؟ بزرگوار، شما که واردکننده خودرویی، تویوتا معلومه که نرم تره! معلومه که راحت تره! چون هدف از تولیدش استفاده برای تاکسی و یا مسافرت خانوادگی، بدون هیچ هیجان خاصی بوده! یعنی دست جمعی اهل و عیال رو سوارکنی و مثل یه آقای 55ساله فوق العاده باشخصیت، در کل مسیر 5بار هم با فرمون بازی نکنی. یا اینکه وقتی مسافر میزنی(تاکسی)، مسافر مواد داخل معده اش تبدیل به شیرموز نشه! ولی پورشه واسه کسی که لذت یه سوپر(واقعا سوپر) اسپرت رو میخواد در قالب یه سدان لوکس تجربه کنه طراحی شده. تو ماشینی مثل پانامرا اصلا فنربندی به نرمی تویوتا نیست. چون قراره باهاش سوپرمانور زده بشه. کاری که تویوتا جماعت غلط میکنه طرفش بره!
"من خودرو های زیادی داشتم از پورشه باکستر و بی ام و و بنز بگیر تا بالا - کیفیت اونها فقط دوساله بعد دوسل از هم میپاشه - (اتاق صدا میده شدید )" آقا من دیگه واقعا نمیدونم چی بگم!! ولی من یه بنز مزایده ای گرفتم( کلاس C). با اینکه ماشین به فنا رفته بود اساسی، ولی واقعا از یه سوناتای 2008 کم صداتر بود!! حالا شاید من خیلی خوش شانس بودم. دوستان نظر بدن. ولی تا اونجایی که من شنیدم، کلا آلمان و ماشین های آلمانی نماد دوام و کیفیتن! حتی الان که بعضیاشون از نظر کیفیت افت کردن. این فرمایش شما شاید در مورد کره ای ها صادق باشه، ولی آلمان...

1395/8/30
mishe shomare tamasetoon ro lotf konid va bedid. ba tashakkor
1395/10/26
دوستان تو این که پورش و تویوتا قابل مقایسه نیستن شکی نیست چون اون ماشین های لوکس و اسپورت میزنه ولی تویوتا بیشتر ماشین های مردمی با رنج قیمت متوسط
ولی یکی از دوستان من پورش باکستر داره که کروکه
سقف ماشین موقعی که بسته هست صدا میده ولی هیچکدوم از اجزای داشبوردش صدا نمیده
از نظر خرجی هم میگه کمتر از ب ام و هست ولی بازم هر ماه نزدیک 1 تومن خرج ماشین میکنه
بازم میگم اصلا سیاست این دوتا شرکت یکی نیستن اونی هم که پورش میخره به دنبال اصطحلاک کم و این حرف ها عموما دنبال شتابن مثلا همین باکستر باهاش جنسیس کوپه و ب ام و z4 به راحتی باهاش گرفته شده
فکر کنم باکسترش مدل 2011 باشه ولی دقیق نمیدونم
1396/2/12
سلام واقعا حرفتون درسته من مدل ۲۰۱۰ رو دارم که ۲۵۰۰۰ تا کارکرده و واقعا صفره درسته داری پول یه سانتافه نیو برا یه ماشینه کارکرده میدی ولی واقعا این ماشین با هیچ ماشینی قابل قیاس نیست اینقدر بی صداست که بعضی وقتی ها که تو ترافیک وایسادم فک می کنم ماشین خاموش شده اگه اهل سرعت و لایی کشی هم باشی که واقعا بهت لذت میده (به شخصه دله لایی کشیدن با ماشینمو ندارم ) به نظرم طراحیش همین الان از سوناتا lf و اپتیما lx خیلی قشنگ تره و با وقاره اگه دنباله یه اسباب بازی که قشنگ باشه و زرق و برق برید طرف کره ولی اگه یه هیولا می خواید با کت شلواره شیک بیاید دنبال ژاپن در یه کلام ازش خیلی راضیم واقعا نمونست و دیگه ماشینی مثله این تولید نمیشه واقعا
1397/5/10
با کامنتت برگام ریخت لعنتی....
1395/8/25
خاموش کردن کنترل پایداریش از فن زدن توی مورتال کمبت هم سخت تره که!!!
1395/8/26
خیلی قشنگ گفتی ترکیدم از خنده

راستی یکی از دوستان تو کامنت ها نوشته که تلیسمان همون مگان جدیده. چون نوشتش رفته صفحه قبل اینجا بنویسم که مگان همون تلیسمان نیست. بلکه ظاهرشون شبیه بهمه. دقت کنید ابعادشون متفاوته. مگان رقیب کرولا و تلیسمان در سایز حدودی آریونه.
1395/8/26
سلام به دوستان عزیز
من می خواستم فقط بدون تعصب راهنمایی کنم ، هر ماشینی خرید داره ولی قسمت دومش فروشش هست که راحت بفروشی ، آریون خوب داشته باشی هم مشتریش هست همیشه و اینکه با وضعیت دلار و ... همیشه بیشترم میفروشی.
این ماشین با همه سادگی اتاقش و طراحی داخلیش چه قدیم چه جدید وقتی میشینی پشتش خیلی جذابیت داره ، سادگیش تکراری نمیشه و خسته کننده نیس اصلا.
قطعات ماشین گیر میاد و نسبت به قیمت و ... ماشین معقول هست قیمتشون
درسته آپشن خاصی نداره ، گرمکن سردکن و آسنه تاشو برقی و ... ، ولی فقط تاشو برقی شاید آپشن مهمی باشه که نداره ، باور کنید خیلی از آپشنها رو اصلا یه بارم استفاده نمی کنید.
ماشین واقعا گیربکس خوبی داره ، بسیار نرم و سریع عوض میکنه ، واقعا عالی هستش.
مصرف ماشین بستگی داره که چقدر بهش فشار بیارین همین ماشین با رااندگی معمولی راحت تو شهر مصرفش میاد رو صدی 10 تازه با ترافیک و ... ، جاده هم 6.
ماشین واقعا سرحاله ، اشاره به پدال گاز میچسبی تو صندلی و ...
اونایی که با کره ها مقایسه کردن فقط رو کاغذ و عکس ماشینارو دیدن ، بشینید برونید بعد بیایید نظر بدید.
تلیسمان مگان جدید نیست ، یه کلاس بالاتر هست و از نظر ابعادی در حد همین آریون هست ، اما آریون تویوتاس ، قطعاتش حتما هست ، کیفتش بالاس خراب نمیشه به راحتی و ... ماشین بی دردسری هست واقعا
تلیسمان هم رنو که شرکت معتبریه واقعا بالاخره تجربه نیسان داخل ساختش هست ، اما توربو هست ، تازه وارده ، خدماتش مطمئنا قابل قیاس نیس با تویوتا
ولی آپشناتره ، شاید زیباتر و به روزتر باشه
ماشین صفر رنو 215 حدودا آریون تمیز 2013 215 !!! کسی که صفر بخواد و عشق آپشن و ظاهر باشه تلیسمان ، کسی که راننده باشه و ماشین بی دردسر بخواد بدون هیچ شکی هیولایی به اسم آریون
1395/8/26
مرسی بابت بررسی عالیتون
به نظر من این ماشین از نظر قدرت و شتاب تو ایران بی نظیره! (تو این رنج) ولی وقتی لیست آپشن ها رو در نظر میگیری، از سراتو 130 ملیونی هم کمتر آپشن داره!
و کیفیشتش هم بالاتر از بقیه 180-220 ملیونی ها نیست! حداقل تو سه سال اول!
ولی گزینه های صفر بهتری در دسترس هست که که خیلی سطحی مقایسه کردم:

نام------اپتیما-------تلیسمان--------اریون
پیشرانه---6----------7-------------8
کیفیت----7----------7-------------7
امکانات----8----------9-------------6
طراحی-----9---------10------------5
خدمات----8----------7-------------9
فضای کابین-8----------9------------9
قیمت فول--200--------190---------190(کم کار)
جمع: -----46--------49------------44

این نظر من بود و نظر سایر دوستان هم محترمه! من تلیسمان رو انتخاب میکنم!
1395/8/28
تویوتا کلا یه چیز دیگه هست اما این اریون محشره مخصوصا سری 2010 که استایلش و پلت فرمش فوق العادس هرکی داره خوش به حالش
1395/9/3
سلام
یه ماشینی جدیدا وارد شده به اسم رنو تلیسمان که با یه موتور 1600 180 میلیون قیمت داره
اخه تو ایران کی 180 میلیون میده به یه موتور 1600 و برند رنو
الان بعضیا میان میگن توربو داره و از این داستانا
اون خرجش زیاده خوب
این ماشین فقط خوشگله و اپشن زیاد داره همین
اگه ماشین خوشگل و پر اپشن میخای خوب سوناتا و اپتیما هم خوشگل و پر اپشن هستن و خیلی جا افتاده تر و بهتر از این رنو هستن
و قطعا سوناتا و اپتیما کم خرج تر هم هستن
شمایی که عکسای تلیسمان رو دیدید و عاشقش شدید یک بار برید نگین خودرو این ماشین رو از نزدیک ببینید
ماشین خیلی خوشگل و شیک و با کلاس و اروپاییه و واقعا گول زنندس
از لحاظ هیکل هم چشمی میشه گفت از اریون و کمری درشت تر نباشه کوچیکتر نیس
اما وقتی در ماشین رو باز کنید میبینید داخل ماشین یه فضای خیلی تنگ و کوچیک و خفه ای داره
البته داخلش هم خیلی شیک و با کلاس و خوشگله ولی طراحیش ایراد داره چون هیکل به اون بزرگی معلوم نیس کجا رفته و اصلا داخلش راحت نیستید
اما در عوض برید کمری سوار شید و ببینید که چقدر جادار و بزرگ و راحته و بفهمید طراحی اصولی یعنی چی
پس خواهشا زیر هر تجربه رانندگی کامنت راجع به تلیسمان چرت و پرت نذارید
اما در مورد این ماشین
فقط یه ایراد داره اونم مصرف سوخت خیلی بالاش هست که همونطور که نویسنده نوشته قطعا زیر 13 لیتر نیست
یعنی اگه بخواهید هر روز از ماشین استفاده کنید اصلا به درد نمیخوره و مصرف سوختش خسته میکنه
به درد اخر هفته ها میخوره چون از ماشینایی هست که امپر بنزین به چشم میاد پایین
کسایی هم که میان میگن مصرف سوختش تو جاده 6 و تو شهر 10 چرت و پرت میگن و اصلا نمیدون ماشین چیه
کمری با موتور 2500 بنزین سوز تو شهر 11 لیتر میسوزونه
حالا دیگه خودتون تخمین بزنید مصرف این چنده
1395/10/1
مهدی باقری جون این دروغ موروغا رو از کجا در آوردی پورشه پانامرا کجا و تویوتا کجا اینا رو میری عکساشو تو اینترنت سرچ میکنی میای اینجا یه چیزی میگی اخه عجب چیزی هستیا برو عامو دری وریا نگو.....ممنون از خودرو بانک
1396/3/15
همیشه یادتون باشه هیشوقت ماشین ژاپنی و برند تویوتا با اون کیفیت بالاش رو با ماشینای کره ای مقایسه نکنین. مخصوصا آریون که موشکه . آپشنای مدل ۲۰۱۳ هم خوب شده خیلی ماشبن کم آپشنی نیس
1396/6/15
سلام ٣ سالي مي باشد كه اريون٢٠١٠ سوارم صندليهايش مرا خسته كرده است و بخاطر فاصله زياد محور جلو و عقب شكم ماشين رو دست اندازها مي گيرد
1396/6/28
اخر نفهمیدم توی این مملکت چه ماشینی واقعا بدرد میخوره،هر کسی یه چیزی میگه و از یه ماشینی تعریف میکنه.اگر کسی بخواد ماشین لوکس و عالی سوار بشه کاملا سردر گم میشه و در نهایت یه ماشین معمولی مثل پژو میخره.
1396/7/25
خسته نباشید.من نسل قبلی این ماشین۲۰۱۰ رو داشتم عالی بود باهاش ۲۶۰ رفتم
حالا یه ۲۰۱۳ دارم صفرگرفتم باهاش ۳۰۰۰۰ کیلومتر رانندکی کردم ازقبلیه شتابش یکم بیشتره.خیلی عالیه.گاز بدی غمات روفراموش میکنی.شتابش وحشتناکه به نظر من.راستی ۲۰۱۳ سرعتش توی ۲۲۰ محدود شده.خواستین بخرین عالیه شک نکنین.موفق باشین
1396/12/14
من با آریون سواری مدتی سواری کردم.
کار ندارم کلا ولی جدای از شوخی ماشینهای تویوتا هر سبکی که باشند خیلی خوب تو ایران عمل میکنند. سواری و کیفیتشون عالیه. واقعا باید درک کرد حرف اون بنده خدایی رو که میگفت انحصارطلبان کشور تویوتا در داخل تولید نمیکنند چون بعدش نمیتونند از رانتها و خرابیهاش سود ببرند.
از نظر ظاهری هم باید بگم اگه واقع بین باشیم فقط پیکان ظاهری زیبا داره!!
چون تنها ماشینیه که زنده مونده که میشه اصطلاح چخ چخی رو براش استفاده کرد!
1397/5/29
سلام خیلی ممنون از خودرو بانک اون آقایی که میگه ام جی هندلینگش بهتره و کیفیت بهتری داره و انگلللیسی که هیچی اون مشکل داره ولی این آقایی که زده اتاق پورشه و بنز و بی ام دبلیو رو خراب کرده لطفا شمارشو بده من بیام پیویش کارش دارم آقا شمارتو بده اذیت نکن
1399/12/20
من چند ماه پیش آریون خریدم باهاش کورس گذاشتم ماکسیما واپیروس رو راحت گرفت وقتی گاز میدی صداش عالیه رو حالت اسپورت نمیشه نگهش داشت
1401/1/3
ماشین هنوز رو دست آریون نیومده ،تمام .