موضوعات داغ

دی اس 3 یا آلفارومئو میتو؟ بررسی هاچ‌بک‌های کوچک و لوکس بازار

14 شهریور 1396
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

مقدمه

شلوغی، ازدحام، ترافیک، عدم وجود جای پارک، این‌ها همگی معضلاتی است که این‌روزها مردم در کلان‌شهرها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تا از نقطه‌ای به نقطه دیگر شهر سفر کنند. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند یک خودروی سدان بزرگ و یا یک شاسی‌بلند فول‌سایز داشته باشند تا راحتی و آسایش را چه در سفرهای شهری و چه بین‌ شهر تجربه کنند. اما حقیقت امر چیز دیگری است. امروزه شرکت‌های خودروسازی بخشی از توان و نیروی خود را روی طراحی و تولید خودروهای کوچک و شهری گذاشته‌اند تا بتوانند در کلان‌شهرهای دنیا فروش خوبی را داشته باشند. از همین روی شاهد عرضه محصولات گوناگونی از برندهای مطرح دنیا هستیم که شامل خودروهای اقتصادی و لوکس نیز می‌شوند.

مینی اصطلاحی است که به خودروهای هاچ‌بک کوچک اطلاق می‌شود که کاربری شهری داشته و برای استفاده روزمره در شهر مفید مناسب هستند. در این زمینه شاهد خودنمایی برندهای مطرح اروپایی هستیم که علاوه‌بر مسائل عنوان‌ شده، لیستی از امکانات رفاهی را در غالب یک خودروی کوچک شهری تحت عنوان هاچ‌بک لوکس به مشتریان خود ارائه می‌کنند. چندسالی است که در کشور نیز شاهد ورود این دسته از خودروها هستیم. شاید یکی از پیشگامان در این عرصه را بتوان آلفارومئو میتو دانست که به عنوان خودرویی لوکس در میان خیل عظیمی از خودروهای وارداتی همچون ستاره‌ای درخشید. همچنین یکی دیگر از گزینه‌های موجود در بازار که به تازگی پا به خیابان‌های کشور گذاشته DS3 است. نکته قابل توجه در مورد این خودرو، رقابت در بازاری است که رقبای جدی ندارند و برای تصاحب بازار تنها با یکدیگر رقابت می‌کنند. همچنین باید متذکر شد که نسخه صفر کیلومتر آلفارومئو میتو دیگر در بازار وجود نیست که همین شاید کار را برای دی اس 3 کمی راحت‌تر کند، از طرفی تجربه چندسال حضور در بازار و همچنین اعتبار برند ایتالیایی از دیگر نکات مثبت میتو به‌شمار می‌روند که در ادامه با بررسی دقیق هریک از این دو خودروها به یک نتیجه‌گیری کلی خواهیم رسید.

معرفی هردو خودرو

در ابتدا به معرفی محصول تازه‌وارد فرانسوی خواهیم پرداخت، دی اس 3 کوچک‌ترین محصول سیتروئن و اولین عضو خانواده DS است، این خودرو از سال 2010 تولیدش در کارخانه پویزی در نزدیکی شهر پاریس آغاز شد. دی اس 3 یک‌بار در سال 2011 و یک‌بار هم در سال 2014 به‌روزرسانی شد، به‌طوری‌که ظاهر فعلی این خودرو مدیون نسخه بروزرسانی شده سال 2014 است. اما در سال 2016 فیس‌لیفت جدیدی از آن معرفی شد که این امر موجب شد سیتروئن، این مدل را به صورت اختصاصی در اختیار برند DS قرار دهد. میتو نیز محصول پرفروش و محبوب کمپانی ایتالیایی آلفارومئو بوده که از سال 2008 تاکنون روی خط تولید این کمپانی در شهر تورین قرار دارد. آلفارومئو میتو در رده خودروهای سوپر مینی جای دارد که به اصطلاح هاچ‌بک سه در به آن گفته می‌شود. آلفا میتو دارای چندین پیشرانه و جعبه دنده بوده که تنها یک نسخه از آن توانست به ایران راه پیدا کند.

بدنه‌ای کوچک، جذاب و اسپرت

وجه اشتراک این خودرو را می‌توان در ظاهر کوچک و اسپرت آن‌ها دانست. همین امر نیز سبب ده تا بسیاری از جوانان برای خرید این خودروها تمایل نشان دهند. از آنجایی که آلفارومئو یک کمپانی ایتالیایی است، انتظارات در مورد طراحی و عملکرد این خودرو دو چندان می‌شود. زیرا این کشور از گذشته تا به امروز در عالم طراحی اعم از طراحی لباس و مد گرفته تا طراحی در بخش خودروسازی، شهره خاص و عام است.

هنگامی که به نمای بیرونی میتو می‌نگریم، متوجه خطوطی نرم و روان روی بدنه آن می‌شویم که حاکی از طراحی دقیق و هوشمندانه آن است. ظاهر کوچک اما در عین حال عضلانی و برجسته، میتو را به خودرویی زیبا تبدیل کرده است. از طرفی اصلی‌ترین مشخصه خودروهای دی‌اس لوکس و خاص بودن آن‌هاست، به همین دلیل تمام تمرکز طراحان این شرکت روی ارائه یک خودروی خاص و زیبا بنا نهاده شده است. همین امر موجب شده تا با دیدن هریک از محصولات دی‌ اس در خیابان، ناخودآگاه توجه‌تان به آن جلب شود. DS3 نیز از این موضوع مستثنی نیست، چرا که خاص بودن و بکار بردن متریال فوق‌العاده با کیفیت در جای جای بدنه و کابین آن خود نمایی می‌کند.

در مقام مقایسه باید به این موضوع اشاره شود که دی‌اس از طراحی بروزتر و مدرن‌تری نسبت به آلفارومئو میتو برخوردار بوده که همین امر را می‌توان در نمای جلوی خودرو به خوبی مشاهده کرد. چراغ‌های متفاوت و جلوپنجره مشبک مشکی رنگ که توسط نوار کرمی احاطه شده، در کنار چراغ‌های روزتاب عمودی تعبیه شده در طرفین سپر، چهره کاملاً جسور و تهاجمی به این مینی هاچ‌بک فرانسوی داده است. در آن سوی میدان میتو در نمای جلو از طرح کلی آلفارومئو پیروی کرده و از چراغ‌های دایره‌ای با جلوپنجره منحصربفرد آلفا بهره‌مند بوده که البته این طرح به مراتب ساده‌تر و کلاسیک‌تر از دی‌اس 3 به نظر می‌رسد.

طراحی میتو در نمای جانبی آن‌چنان خاص نیست. تنها نکته‌ای که می‌توان بیان کرد، برجستگی‌های بالای گلگیرهای آن است که بدنه را عضلانی کرده است. در عوض نمای جانبی دی‌ اس 3 جایی است که بیش از هر چیز توجه را به خود جلب می‌کند. اما مساله‌ای که تاثیر بسزایی در هرچه متفاوت‌تر نشان دادن این خودرو دارد، نحوه چیدمان ستون‌های خودرو مخصوصاً ستون C یا همان ستون انتهایی است. ستون C به صورت کامل در شیشه عقب محو شده و ستون B خودرو به‌صورت نصفه و نیمه طراحی شده است. در نمای عقب می‌توان سادگی طراحی را وجه اشتراک هردو خودرو دانست که البته همین موضوع موجب شده تا در نمای عقب شباهت‌های زیادی با یکدیگر داشته باشند. نشان هر دو شرکت در مرکز درصندوق، اسپویلر اسپرت و دیفیوزر مشکی رنگ نصب شده زیر سپر از وجوه اشتراک میتو و دی‌ اس 3 به‌شمار می‌روند. تنها تفاوت را می‌توان در نوع چراغ‌های خطر این دو خودرو مشاهده کرد.

فضای داخلی، یکی لوکس و دیگری اسپرت

کابین این دو خودرو جایی است که تفاوت اصلی را می‌توان در آن یافت. از آن‌جایی که آلفارومئو اصولا یک برند اسپرت ساز بوده، می‌توان در جای‌جای کابین روح اسپرت بودن را لمس کرد. از همین روی در بدو ورود به کابین، قسمت فیبرکربنی داشبورد بیش از هر چیز دیگر توجه را به خود جلب می‌کند، همچنین تودوزی قرمز رنگ یکی دیگر از عواملی است که اسپرت بودن میتو را گوشزد می‌کند.

از طرف دیگر ماهیت و اصالت خودروهای دی‌ اس، لوکس بودن آن است که این موضوع را می‌توان در کابین دی‌ اس 3 نیز باوجود اسپرت بودن مشاهده کرد. با بازکردن در خودرو و ورود به کابین، اولین چیزی که توجه را به خود جلب می‌کند، کیفیت بالای متریال بکار رفته در تمامی بخش‌های کابین است. از چرم مرغوب صندلی‌ها گرفته تا داشبورد چندتکه بزرگ و حجیم، همگی حس پرمیوم بودن را در کلاس یک خودروی هاچ‌بک کوچک به شما ارائه می‌کنند. در وصف طراحی داخلی این خودرو، سه کلمه شیک، مدرن و راحت کفایت می‌کند. طراحی داخلی این خودرو براساس طرحی متقارن انجام گرفته است. حضور یک صفحه نمایش لمسی و سه اهرم دایره‌ای شکل که وظیفه کنترل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک را برعهده دارد، از مشخصه‌های اصلی داشبورد محسوب می‌شوند. البته از غربیلک فرمان D شکل موجود در کابین هم نباید به‌ راحتی گذشت، چرا که این مدل فرمان برای یک خودروی جوان‌پسند عالی به نظر می‌رسد. صندلی‌ها با ارگونومی بالا و از جنس چرم اعلای ناپا با طرح بند ساعت ساخته شده‌اند که راحتی را برای سرنشینان به ارمغان می آورند. طرح کلی صندلی‌ها در این خودرو بسیار شبیه به برادران بزرگ‌تر DS3 یعنی DS5 و DS6 هستند که همین موضوع بار دیگر لوکس بودن را به سرنشینان القا می‌کند.

امکانات رفاهی و آپشن‌ها

میتو مجهز به سیستم Blue&me است که راننده می‌تواند با استفاده از تکنولوژی بلوتوث، تلفن همراه خود را کنترل کند. همچنین سیستم صوتی BOSE که کمپانی آلفارومئو برای این خودرو در نظرگرفته، آنچنان قدرتمند است که کابین کوچک میتو را تبدیل به یک سالن اجرای موسیقی می‌کند. آلفارومئو، میتو را به سیستمی به نام DNA مجهز کرده که با استفاده از اطلاعات لحظه‌ای چند آیتم مثل فرمان، موتور و ...، بهترین دینامیک حرکتی را برای این خودرو رغم می‌زند. میتو دارای هفت کیسه هوا بوده که به خوبی سراسر کابین را پوشش می‌دهند و ایمنی سرنشبنان را تضمین می‌کنند. سیستم ترمز این خودرو از یک مجموعه کامل سیستم‌های کمکی شامل ABS ، EBD ، ASR ، DST تشکیل شده است. از دیگر آپشن‌های موجود روی این خودرو، می‌توان به کروز کنترل، سنسور باران و نشانگر باد تایرها اشاره کرد.

اما آن سوی میدان دی‌ اس 3 که رقیب جدیدتری برای میتو به‌ حساب می‌آید، با نسخه‌های گوناگونی در بازار جهانی عرضه می‌شود. اگر بخواهیم تمامی تیپ‌های این خودرو را نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم. Chic – Elegance - Performance Line – Prestige - Givenchy Le Makeup - Ultra Prestige – Performance - Performance Black - Performance BRM – Chronographes، اما نکته قابل توجه این است که شرکت آرین‌موتور فقط نسخه Chic را برای عرضه به بازار داخلی انتخاب کرده است، که این نسخه اصطلاحاً در بازار شیک گفته می‌شود. تیپ شیک دارای امکانات رفاهی نسبتاً خوبی بوده که از جمله از آپشن‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. مه‌شکن چرخشی جلو، آینه الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن، چراغ‌های زنون جلو به همراه دی‌لایت، هشداردهنده نقطه‌کور، سیستم کنترل پایداری، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع و نزدیکی، سیستم صوتی حرفه‌ای HiFi با 6 بلندگو و قابلیت اتصال بلوتوث و سی‌دی‌ پلیر، نمایشگر 7 اینچی تمام لمسی، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، شش ایربگ شامل راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو و پرده‌ای، ترمز ضدقفل، توزیع نیروی ترمز، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، روکش چرم صندلی‌ها و تودوزی (با رنگ هاوانا یا قهوه‌ای مریخی) با طرح بندساعت. باتوجه به موارد ذکر شده می‌توان دی‌ اس 3 را گزینه پیشرفته‌تر و مجهزتری نسبت به میتو دانست.

مشخصات فنی و قابلیت‌ها

تا این‌جای کار انتخاب بین این خودروها را می‌توان بر اساس سلیقه و نوع نیازها باتوجه به امکانات رفاهی دانست. اما اصلی‌ترین و شاید منطقی‌ترین راه برای انتخاب بین دو خودرو، بررسی و مقایسه از لحاظ فنی و عملکرد خودروست. آلفا میتو دارای یک موتور توربوشارژر 1400 سی‌سی است. این موتور از تکنولوژی Multiair برخوردار است که با کمک همین تکنولوژی در سال 2010 توانست به عنوان بهترین موتور 1.4 لیتری انتخاب شود. پیشرانه این خودرو به لطف سیستم توربوشارژ Garrett قادر است نیرویی معادل 135 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه را تولید کند که برای این خودروی کوچک قابل قبول است. نیروی تولید شده توسط جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

رقیب فرانسوی نیز دارای پیشرانه‌های مختلف سه و چهار سیلندر با حجم‌های متفاوت است. اما نمونه‌ای که برای بازار ایران در نظر گرفته شده، پیشرانه سه سیلندر مجهز به توربوشارژر است که با حجم 1.2 لیتر توانایی تولید 110 اسب‌بخار نیرو و 205 نیوتون‌متر گشتاور را دارد. جعبه‌دنده اتوماتیک 6 سرعته که وظیفه انتقال قدرت را از موتور به چرخ‌های جلو برعهده دارد، در پاره‌ای از مواقع به هنگام کاهش دنده با تاخیر عمل کرده که همین امر موجب می‌شود به هنگام شتاب‌گیری نسبت به میتون کندتر ظاهر شود. اما همین جعبه‌دنده در حالت رانندگی عادی و شهری به‌خوبی عمل کرده و تعویض دنده‌ها را بدون کوبش و ضربه انجام می‌دهد.

زمانی که پشت فرمان میتوی ایتالیایی می‌نشنیم، دو گزینه رانندگی شهری و ریس را پیش روی داریم. با انتخاب حالت درایو همه چیز آرام و بی سرو صداست. در این مورد عملکرد موتور کاملاً اقتصادی بوده و مناسب رانندگی در شهر است. اما با انتخاب حالت ریس واقعاً میتو به یک خودروی اسپرت کوچک تبدیل می شود که لذت رانندگی کردن با آن را دو چندان می کند. یکی از نکات قابل توجه آن، فرمان این خودروست که به سرعت حساس بوده و در سرعت‌های بالا همانند خودروهای اسپرت، عملکردی سفت‌تر و اسپرت‌تر را دارد. سیستم تعلیق خودرو به گونه‌ایست که سواری نرم و بدون عیبی را به سرنشینان ارائه می‌دهد.

در مقام مقایسه باید گفت که دی اس 3 از لحاظ کیفیت و طراحی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد همچنین سواری نرم و بی و صدا از مشخصه‌های اصلی دی‌ اس بوده که نمی‌توان این مورد را در میتو یافت. اما اگر از لحاظ شتاب و چابکی بخواهیم این دو خودروی کوچک و جمع و جور را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که میتوی ایتالیایی به دلیل فلسفه متفاوت در تولید، بهتر از دی اس 3 عمل می کند. اما در حقیقت دی اس 3 خودرویی بمراتب لوکس تر و با توجه به عرضه آن توسط آرین موتور، دارای خدمات مناسب تری است.

در نهایت باید گفت که اگر به دنبال خودروی لوکس و با امکاناتی در این رده قیمتی هستید و قصد استفاده شهری و روزمره را دارید، دی اس 3 خودروی مناسبی برای شما خواهد بود. اما در مقابل اگر گهگاه قصد گاز دادن و شتاب گیری را دارید و حاضر هستید برای آن خودروی کارکرده را با خدمات کمتر و کمبود قطعات را به جان بخرید، میتو می تواند گزینه جذاب تری برای شما باشد.

در پایان از رضا سوداگر مالک خودروی دی‌ اس 3 و سید علی موسوی مالک خودروی آلفارومئو میتو، جهت در اختیار قرار دادن خودروها به منظور تست و بررسی خودروبانک کمال تشکر و قدردانی را داریم.

مشخصات فني
مدلآلفارومئو میتودی اس 3
پيشرانه4 سیلندر توربو3 سیلندر توربو
حجم موتور1368 سی سی1199 سی سی
حداکثر قدرت135 اسب بخار در 5 هزار دور110 اسب بخار در 5500 دور
حداکثر گشتاور250 نیوتون متر در 2500 دور205 نیوتون متر در 1500 دور
شتاب رسمي8.4 ثانیه10.7 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر5.4 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1170 کیلوگرم1193 کیلوگرم
قيمتحدود 110 میلون تومان بسته به کارکردحدود 135 میلیون تومان

35 عکس

نظرات کاربران

33 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/14
لطفا کیا اپتیما ۲۰۱۰ و ام جی ۶ غیر فیس لیفت سدان را که مدل ۲۰۱۱ است را هم بررسی کنید. همه توجهتون معطوف به ماشینهای بالای ۱۰۰ میلیون است.
1396/6/14
من نمیدونم دی اس چجوری اسم خودش رو لوکس ساز گذاشته وقتی از دسته راهنما و برف پاکن و کنترل ضبط 206 رو ماشین لوکسش!!! استفاده کرده !!
در کل واقعا یه چیز دیگس ، خیلی خوبه
1396/6/14
حیف این ماشین های ایتالیایی تو ایران دست نمایندگی هایی ترسویی و کم قدرتی چون آلفا موتور.لوتوس (فیات) افتاده ... اونقدر قدرت ندارن که نمی تونند مدل های مختلف این خودروها رو وارد کنند. جولیا. استلویو. یا فیات 124.500یا 500x ;کلی مدل های توپ و باکلاس دارن
1396/6/14
هيچ كمپانيه خودرو سازيه اسيايي توانايي مقابله با الفا رومئورو نداره از ژاپن و تويوتا و لكسسش بگير تا كره اي ها ....رقيب اين خودرو فقط و فقط ماشين هاي الماني هستند و بس فرانسه ك جايه خود دارد...وقتي يه الفا رومئو تويه خيابون مي بينيد هرگز نمي تونيد بي تفاوت از كنارش رد شيد حتما نگاهتون و ب سمت خودش جلب مي كنه حتي با حضور بزرگاني مثل پورش بنز ب ام و بازهم جلب توجه مي كنن ...محصولات الفا رومئو مثل يه سمبل هنري هستن تويه شهر و از لحاظ فني بي همتا و از لحاظ ظاهري اصيل و بي مانند... البته با هزينه نگه داريه بالا و عدم سازگاري با بنزين ايران...فكر مي كنم همين جمله از شركت الفا رومئو همه چيز و مشخص ميكنه ك مي گه (بدون قلب و احساس تنها قطعات مكانيكي رو كنار هم قرار مي ديم) ... و جرمي كلاركسون سخت پسند هم در باره الفا رومئو اينچنين گفته ك( اگر صنعت خودرو سازيه دنيار و ب بدن انسان تشبيه كنيم الفا رومئو روح و قلب اين صنعته) فكر مي كنم اين جملات كافي باشه براي اينكه بفهميم با چه اعجوبه اي طرف هستيم!!!
1396/6/14
فقط همون در بدون کلاف میتو به اندازه کل هیکل DS3 که مثلا لوکسه ارزش داره و خودش داد میزنه لوکس یعنی چی
1396/6/14
الان با چه استدلالي الفا بالاتر از تيوتا و لكسوس و نيسان و هوندا و ميتسوبيشي قرار ميگيره؟؟😡
1396/6/14
سلام
لطفا یکم با تامل و تفکر حرف بزن
میتونستی بگی توانایی مقابله با بیشتر خودرو ساز های آسیایی رو نداره
اگر یکمی آگاه بودی می دونستی که خودرو ساز های ژاپنی همیشه توی دنیا حرف اولو میزنن
1396/6/15
سنت باید زیر 15 باشه که این حرف و به ماشینای ژاپنی زدی
1396/6/14
ای کاش چندتا عکس هم از فضای عقب و صندوق بار میزاشتید ...
دی اس تقریبا هم قیمت با سراتو هست ، اما واقعا این ماشین میتونه با سراتو که اونم کمی ظاهر لوکس داره رقابت کنه !؟
پ ن .
1396/6/14
برند DS بنا به منطقی که تولیدکنندگان آن تعریف کرده اند، یک محصول لاکچری است که قیمت آن از محصولات تولید انبوه مشابه خودش بالاتر است. حالا تصور کنید مافیای مونتاژکار دولتی میخواهد پژو 208 که خودرویی ارزان قیمت و تولید انبوه در بازار جهانی است را با قیمتی برابر یا حتی بیشتر از DS3 وارد بازار داخلی کند.
1396/6/14
DS3 عجب رنگي داره، خيلي خوش رنگه
1396/6/14
قیمت و امکانات سواری و زیبایی. من با تحقیق ولستر رو انتخاب میکنم
1396/6/17
من کاملا با شما موافقم. ولوستر هم زیباست هم جادارتره هم کیفیت رنگ خیلی بالایی داره گیربکسشم دو کلاچست و اپشنای زیادی هم روش نصبه ازیناهم بیدردسرتره. شاید ماشینای کره ای کیفیت سواری ایتالیاوفرانسه رو نداشته باشن اما تو اران کاملا گزینه مناسب تری نسبت به این دوتاست
1397/1/2
شما شاید ولی من نه. شتاب 13 ثانیه ای ولوستر کجا و شتاب 8 ثانیه ای میتو کجا. قیافه ولوستر به هیچ وجه به قوای محرکه ضعیف و کندش نمیخوره مثل پوشیدن لباس ورزشی با کفش مهمونیه که هی بهت میگن بدو ولی تو نمیتونی حتی راه بری البته ماایرانیا فقط تو ظاهریم
1396/6/15
سلام درست که الفا رومئورو ماشین خوبی ولی ماشین ژاپنی یک چیز دیگه بعد وولو
1398/7/26
چطورمی تونی ماشین ژاپنی روباایتالیایی مقایسه کنی چون فقط خودت ژاپنی سواری
1396/6/15
KK
1396/6/15
نه میتو و نه دی اس 3. الفارومئو جولیتا دسته 2 تمیز رو با 135 میشه پیدا کرد.
1396/6/15
مقایسه برند آلفارومئو با دی اس؟ این برند معمولا با بنز، آئودی، بی ام دابلیو و ولو مقایسه و نتیجه خوبی از مقایسه گزارش شده. حالا چرا نتیجه این مقایسه با وجود برتری فنی و استایل میتو به نفع دی اس تموم شده باید از نویسنده مطلب سوال کرد!
1396/6/19
مطلب بسیار زیبا و مبتنی بر حقایق بود ... اینکه شما با یکخودرو کمتر آشنایی داری و یا اینکه روی یک خودرو خاص تعصب بیجا داری دلیل بر تهمت . کنایه زدن به این مطلب و مقایسه بسیار عالی نیست ......
1396/6/15
(در ج عليرضا و متين):: فقط ي ماشين بازه واقعي مي تونه فرق الفا رومئو رو با بقيه خودرو هاي متوجه بشه...بله ژاپني ها خيلي خوبن كم استهلاكن بدون دردسرن اماااا هرگز اون حس و حالي كه سواريه الفا بهت مي درو نمي ده...ماشيناي ژاپني رانندگي بدون روحي دارن اما خودرو هاي الفا انگار ك ي موجود زندن...طبق تماسي ك با الفا موتورز داشتم از دي يا بهمن جوليايه ٢٠٠ اسبي و ٢٨٠ اسبي ثيت نامش شروع مي شه تقريبا هم قيمتشون برابر با nx fاسپرت فوله حدود ٣٩٨ تومن...با اومدن جوليايه ٢٨٠ اسبي خيلي از ماشينا بعد از مدت ها افتخار و پيروزي تو درگ هاي خيابوني بايد چار گوشه ي خيابون و ببوسن و بشينن كنار...اوريون جنسيس كوپه موتورهاي ٢٨i ب ام و و خيلي هاي ديگه ...متاسفانه مدل qv ٥١٠ اسب قدرت داره وارد نمي شه اگر وارد مي شد پورش ها (٩١١ و باكستر s)و موتورهاي ٣٥i ب ام و و خيلي هاي ديگه مبهوت قدرت نماييه اين خودرو مي شدن....
1396/6/16
(ماشيناي ژاپني سواري بدون روح دارن)
همين يك جمله اي كه گفتي معلوم كرد هيچي سرت نميشه.مزدا و تويوتا و نيسان سلطان هندلينگ و لذت سواري هستن بعد تو ميگي سواري ژاپنيها روح نداره!! در ضمن به حرف هاي اون جرمي هم زياد گوش نكن اون پول ميگيره تا همچين حرفايي بزنه.قبلا تو تاپ گير يه چيزي ميگفت الان تو گرندتور يه چيزه ديگه ميگه.
1396/10/7
هرچقدر خواستم ردشم از روی این حرفت ولی نشد.

(ماشيناي ژاپني رانندگي بدون روحي دارن)؟؟؟؟؟؟

چند سالته شما؟؟؟؟

لنسر ایوو بدون روح هست؟؟؟ مزدا میاتا بدون روح هست ؟؟؟ که ریچارد هموند محو سواریش شده بود. توی رده بالا نیسان جی تی آر -تویوتا سوپرا

با آدمایی مثل تو نباید بحث کرد چون دانش کافی نداری.

اون جولیا هم سخته بخواد بیاد. بیادم(با بنزین آشغال ایران افت توانش زیاده) از نظر شتاب وسرعت و هندلینگ لنسر ایوو خاکش میکنه همان طور که cla45 amgرو خاک کرد توی ایران فیلمش هست توی سایت همسایه میتونی بری ببینی.
1396/6/15
رقیب اصلی دی اس ام وی ام110اکسلنت هست که هردو سه سیلندر هستن و حتی آپشناش هم بیشتره یک دهم قیمتش هم هست!!
1396/6/16
چرت نگو!
1396/6/17
آخه میتسوبیشی هم برند هست!!! میتوبیشی به فلاکتی افتاد که اون میراژ مضخرف جاروبرقی نما رو زد که ز رکود در بیاد!!! دوران تعدادی از برندهای ژاپنی به سر اومده.
1396/6/22
ها؟
چه ربطي داره؟؟ ميراژ الآن به اينها چه ربطي داره؟
ركود؟ الان شما ناراحتي يه ماشين شهري با مصرف جدود صدي 3.5 داره بيشتر دنيا فروش ميره؟؟ حتي آمريكآ؟!
1396/6/19
دیروز محصولات برند لاکچری DS رو در نمایندگی اندرزگو دیدم به نطرم خودروهای این برند طراحیهای فوق العاده و متریال عالی دارند... که با این قیمت بعید میدونم بشه ماشین دیگه ای در ایران در حدو اندازه کیفیت این خودرو خرید ...
1396/6/22
بگيد اين مرده كه كليد دستشه بياد به من يه پيام بده، يه ناخنگير بهش بدهم.
حالم به هم خورد.
1396/6/23
dar javabe mori bigation: baradare man chera tohin mikoni?? darim sare y khodro bahs mikonim o nazaremun o midim yani chi senet bayad zire 15 sal bashe?? man khodam az sale 2013 y giulieta daram motevalede 70 ham hastam...in ham emailam agar dusdashti bia bebinamet...k_khatami@live.com'
1396/7/22
سلام. دیروز پنج شنبه 20ام مهر ماه 96 نماینده DS در پارکینگ مجموعه ارم تست درایو محصولات DS رو قرار داده بود که من هم یکی از شرکت کنندگان بودم و خواستم نتیجه بررسی های هر چند بسیار کوتاه خودم رو اینجا قرار بدم (در مورد تست DS6 در قسمت مطلب مربوطه در همین سایت توضیحات خودم رو عرض کردم که در صورت تمایل مطالعه بفرمایید).
با توجه به سوء مدیریت مجموعه با اینکه در ابتدا به ما گفته شد هر کس می تواند دو مدل از چهار مدل رو تست کنه من مدل DS6 و DS3 رو انتخاب کردم. ولی در پایان کار به التماس برای تست دوم کشیده بود که جای تامل داشت!!! به هر حال به عنوان آخرین نفر سوار DS3 شدم. به محض نشستن پشت فرمان خودرو چندین و چند موضوع ذهن شما رو مشغول و متعجب می کنه و این موضوع نشأت گرفته از تبلیغات بسیار اغراق آمیز شرکت DS است که توقع شما رو صد چندان می کنه و متاسفانه این جزو ابتدایی ترین اصول بازاریابی است که رعایت نشده و مشتری با ذهنیتی غیر واقعی با محصول برخورد می کنه که برای بازاریابی بسیار مضر است! به هر حال موارد ذیل نکات منفی ابتدایی است که شما با آنها برخورد می کنید: نبود دکمه استارت یا Keyless، کیفیت متوسط تزئینات داخلی با توجه به قیمت و کلاس لوکس خودرو، غربیلک فرمان بسیار مضحک بدون هیچ گونه دکمه کنترل صوتی یا موارد دیگر، وجود دسته راهنما و برف پاک کن و کروز کنترل شبیه 206 و بی کیفیت و از اون بدتر همانند سایر برادرانش اصلا در زاویه دید شما نیستند (دیده نشدن دسته راهنما و برف پاک کن شامل همه محصولات DS بود)، صندلی های سفت و اسپرت، کیفیت چرم نامناسب که دست کاملا روی اون سر می خوره و فرمون از دستتون در میره!!! و یک مورد خیلی بد دیگه که حتما شما رو در هنگام توقف و پارک کردن و یا مانورهای اسپرت به در سر می اندازد جایگاه نامناسب ترمز دستیه که کمی آزاردهنده بود و ارگونومی لازم رو نداشت. نوبت به تست شتاب رسید. اولین موردی که متوجه می شید تاخیر کاملا محسوس گیربکس در شروع حرکت بود. ولی پس از شروع حرکت شتاب خیره کننده شما رو خوشحال می کنه! چون موتور این خودرو فقط 1200 سی سی حجم داره و البته توربو هستش. پس از طی حدود 150 متر نوبت به توقف و ترمز گیری بود که واقعا مبهوت ترمزهای قدرتمند این کوچولوی پر ایراد شدم! باور کنید کافیه به ترمز این خودرو اشاره کنید تا از توقف ایمن و سریع این خودرو شگفت زده بشید! این در حالی بود که دقیقا من آخرین نفری بودم که خودرو رو تست کردم و ترمزها کاملا داغ بودند!!! دور زدم و خارج از برنامه البته با شتاب وارد قسمت تست موانع شدم (تست درایو فقط شامل حرکت و توقف بود و شامل مانور و هندلینگ نمی شد!) که خودرو قابل اطمینان به نظر می اومد و سریع خارج شدم. در انتها با 90 درصد نیروی ترمز از سرعت حدود 70-80 توقف کامل کردم و یکبار دیگه از قدرت ترمز این خودرو لذت بردم. و خودرو را به محل پارک اولیه بردم.
در پایان باید بگم به نظر شخص بنده (فقط نظر شخصیه لطفا جبهه نگیرید) اصولا بازار هدف برند DS در ایران بیشتر افرادی هستند که با ورود خودروهای جدید و خاص که برای چشم و هم چشمی و شاید اینکه بگویند من جزو اولین نفراتی بودم که فلان برند یا فلان مدل رو خریدم و 3 ماه بعد به سراغ مدل دیگری از برند دیگری می روند چون دیگر این مدل دلشان را زده است، می باشد. زیرا با توجه به سطح تجهیزات و کیفیت مواد به کار رفته در این خودرو نه تنها اصلا لوکس نیست بلکه با این قیمت اصلا توجیه اقتصادی ندارد (لطفا نگید هیچ برندی در ایران توجیه اقتصادی نداره! من نسبت به رقباش گفتم و قیمت فضایی همه خودروها رو در نظر گرفتم).
خدمات پس از فروش مبهم، عدم وجود تعمیرگاه اختصاصی حتی در مراکز استانهای بزرگ (ظاهرا خدمات این برند در تعمیرگاه های آرین موتور صورت می گیره) و قیمت بالای محصول و البته مواردی که در بالا به آنها اشاره کردم از نقاط ضعفی بود که مشاهده شد. و اگر ادعای نماینده صحت داشته باشه (من اطلاعی ندارم) می توان گفت تنوع رنگ (11 مورد بدنه، 4 مورد سقف و 6 مورد تریم داخلی) با رنگ های بسیار شاد و روحیه بخش، ترمز بسیار عالی، شتاب مناسب، دوربین عقب، مانیتور تاچ 7 اینچی، کیلومتر شمار سوپر ویژن و فرمان برقی سبک از ویژگیهای مثبت این خودرو بود که عرض کردم.
شاد و پیروز باشید
1398/8/6
متاسفانه مطابق معمول بررسی کاملا مغرضانه بود کاملا مشخص است نگارنده از دی اس بشتر خوشش اومده هر جایی که میتو برتر بوده (مثل شتاب و آپشن های کاربردی) سریع عبور می‌کنه ولی نرم بودن دی اس را به شدت پر رنگ می‌کنه (البته که به نظر من موجب کاهش شدید هندلینگ می شود)
1400/2/17
چقدر آلفارومئو زشته. اه اه. رخ پیکان شرف داره بهش