موضوعات داغ

ملاقات با نیسان ماکسیمای جدید، یکی از سریع‌ترین دیفرانسیل جلوی بازار کشور

17 آبان 1396

مقدمه

نیسان ماکسیما را باید یکی از خوشنام‌ترین و موفق‌ترین خودروهای بازار نامید. البته موفقیت و محبوبیت این سدان لوکس ژاپنی فقط به بازار ایران محدود نبوده چون تنها یک نسل از این خودرو وارد بازار ایران شد اما نسل‌های مختلف ماکسیما در بازار جهانی همواره موفق‌ترین خودروهای کلاس خود بوده‌اند. ماکسیما در بازار جهانی با رقبایی چون تویوتا آوالون، هیوندای آزرا، کیا کادنزا و شورولت ایمپالا مواجه است که البته به جرات می‌‌توان گفت در موقعیت بهتری از آنان قرار دارد.

گرچه تنها نسل پنجم این خودرو توانسته بازار ایران راه پیدا کند اما این قضیه در مورد مناطق آزاد صادق نبوده و نسل‌های ششم، هفتم و حالا آخرین آن‌ها یعنی نسل هشتمین این خودرو را می‌توان البته به تعداد کم در مناطق آزاد یافت. هشتمین نسل این خودرو با نام A36 در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و نه تنها از نظر طراحی بلکه از نظر فنی نیز جهش بسیار بزرگی نسبت به نسل‌های قبلی خود کرده است. در ادامه با خودرو بانک همراه باشید تا با ورود یکی از کامل ترین نسخه‌های نیسان ماکسیما به صورت گذرموقت به پایتخت، به هشتمین نسل نیسان ماکسیما نگاهی داشته باشیم.

طراحی خارجی

نسل‌های مختلف نیسان ماکسیما هیچگاه از نظر طراحی از خودروهای سرآمد کلاس خود نبودند و نیسان معمولاً از طرح‌های محافظه‌کارانه و ساده در این خودرو استفاده کرده است. این مورد به خصوص در مورد در نسل ششم بسیار نمود پیدا می‌کند. البته نسل هفتم نیز طراحی تاحدودی اسپرتی داشت اما همچنان نمی‌شد آن را زیباترین خودروی کلاس خود نامید. با این وجود در نسل هشتم شاهد اینکه نیسان رویه خود را کاملاً تغییر داده و یک طراحی کاملاً اسپرت و مدرن را برای ماکسیما در نظر گرفته است.

در نمای جلوی این خودرو از اولین چیزی که جلب توجه می‌کنند جلو پنجره وی شکل کروم این است که حالا دیگر به امضای نیسان در تمامی خودروهای تبدیل شده و می‌توان آن را در خودرو سوپر اسپرت GT-R نیز مشاهده کرد. جلو پنجره حالتی شش ضلعی دارد و ورودی‌های هوای بزرگی در آن تعبیه شده تا عملیات خنک کاری و تنفس پیشرانه با سهولت انجام شود. طراحی سپر نیز بسیار پخته و هوشمندانه هستند و نمی‌توان ایرادی از آن گرفت. جالب‌ترین قسمت جلوی خودرو چراغ‌های اصلی است که دارای شکل چند ضلعی و زوایای تیز هستند و به جزئیات زیادی در طراحی آنها در قطع شده است.

در نمای جانبی نیز طول خودرو افزایش پیدا کرده و خطوط پف کرده از گلگیر جلو آغاز شده و تا چراغ عقب ادامه پیدا می کند. البته حرکت این خطوط بر روی درب عقبی بسیار زیبا و هوشمندانه است. یکی از نکات جالب این خودرو نیز به ستون C برمی‌گردد که یک خط سیاه بر روی آن قرار دارد و از نظر بصری شیشه جانبی را به شکل یکپارچه با شیشه عقب نشان می‌دهد. می‌توان گفت که این خط سیاه از مدل جدید مورانو اقتباس گرفته شده است و در ماکسیما نیز به طرز استادانه‌ای به کار رفته است .چراغ‌های عقبی خودرو نیز طراحی هماهنگ با چراغ‌های جلو دارند و از زوایای تیزی در آنها استفاده شده است. دو چراغ عقب توسط یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند که وجود این نوار به لوکس‌تر شدن نمای خودرو کمک کرده است. سپر نیز طراحی پف کرده و در عین حال مناسبی دارد هرچند نیسان می‌توانست آن را کمی اسپرت‌تر طراحی کند. در پایین سپر نیز در دو سمت آن دو عدد خروجی اگزوز مشاهده می‌شوند.

زاویه شیشه عقب در این خودرو نیز نسبت به نسخه‌های قبلی کمی افزایش پیدا کرده و خودرو حالتی لیفت بک مانند دارد تا سدان!

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین ماکسیما متوجه خواهید شد که نیسان تا چه اندازه بر روی پیشرفت این خودرو سرمایه‌گذاری کرده است و حقیقتاً باید کابین ماکسیما را یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبا دانست. از نظر ارگونومی نیز کابین ماکسیما در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. طراحی غربیلک فرمان اسپرت بوده و چرم مرغوبی بر روی آن به کار رفته است. در پشت فرمان نیز دو عدد شیفتر تعویض دهنده وجود دارند که سایز بزرگ آنها شما را به یاد خودروهای اسپرت قدرتمند می‌اندازد.

طراحی کابین حالتی راننده محور دارد و کنسول میانی کمی به سمت راننده متمایل است. یکی از انتقادهایی که می‌توان به کابین ماکسیما وارد دانست طرح نشان دهنده‌های آن است که بسیار ساده بوده و با طراحی اسپرت کابین همخوانی چندانی ندارد. غربیلک فرمان دارای کلیدهایی برای کنترل سیستم صوتی و سیستم کروز کنترل وجود دارند. حالت کلی کنسول مرکزی نیز در نگاه اول شما را به یاد جلوپنجره خودرو می‌اندازد. روی کنسول مرکزی یک نمایشگر نیز وجود دارد که سیستم رهیاب ماهواره ای و سیستم صوتی تصویری خودرو به صورت یکپارچه با آن کار می‌کنند.

پایین‌تر از آن نیز کنترل‌های مربوط به سیستم تغییر مطبوع دوگانه خودرو قرار دارد. کلید استارت پیشرانه نیز در جلوی دسته دنده و در یک قاب فلزی بسیار با کیفیت کار شده است. از امکانات رفاهی ماکسیما می‌توان به سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، امکان تغییر حالت‌های مختلف رانندگی، سقف پاناروما، تودوزی تمام چرم، گرمکن فرمان، کروز کنترل هوشمند، سیستم ورود و استارت بدون کلید و تهویه مطبوع دوگانه خودکار اشاره کرد.

لازم به ذکر است که داشبورد خودرو نیز از جنس پلاستیک نیست و چرم دوزی شده است که حس کیفیت و مرغوبیت را به سرنشینان منتقل می‌کند. از نظر فضای کابین نیز باید گفت که ماکسیما در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و پنج سرنشین بزرگسال در کابین آن احساس ناراحتی نخواهند کرد

قوای فنی

نیسان ماکسیمای جدید تنها با دو نوع پیشرانه به بازار جهانی عرضه می شود. پیشرانه ضعیف‌تر یک ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری است که قبلاً نیز برروی نیسان‌ تینا آن را دیده بودیم، اما خوشبختانه نمونه‌ای که مورد بررسی ماست از نوع قوی‌تر این خودرو بوده و به پیشرانه شش سیلندر وی شکل با حجم ۳.۵ لیتر مجهز است. البته این پیشرانه موتور جدیدی نیست و سال‌هاست که نیسان از آن بر روی خودروهای از جمله کراس‌اوور مورانو استفاده می‌کند. اما این موتور برای استفاده بر روی ماکسیمای جدید مورد بهینه سازی قرار گرفته است و قدرت و گشتاور خروجی آن نسبت به قبل افزایش چشمگیری پیدا کرده است این موتور از نوع ۲۴ سوپاپ و دارای دو میل سوپاپ در بالا است و تمام بلوک و سرسیلندر آن از جنس آلومینیوم هستند که سبب شده وزن موتور کاهش پیدا کند.

جای خالی سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز در این موتور حس می‌شود و نیسان همچنان از سیستم تزریق سوخت قدیمی MPI در این خودرو استفاده کرده است. مجموعه بهینه‌سازی‌هایی که نیسان برای این موتور انجام داده است سبب شده تا قدرت آن به ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۵۴ نیوتن‌متر برسد که عدد بسیار خوبی برای یک سدان دیفرانسیل جلو است.

این موتور به یک جعبه دنده از نوع ضریب متغیر متصل شده است که البته قابلیت تعویض دستی دنده نیز در آن پیش بینی شده و می‌توانید با استفاده از اهرم تعویض دنده و یا شیفترهای پشت فرمان خودتان دنده‌ها را بالا و پایین کنید. شتاب صفر تا صد کیلومتر نیسان ماکسیما ۵.۷ ثانیه است و حقیقتاً آن را باید یکی از سریعترین خودروهای دیفرانسیل جلو نامید که کمتر خودرویی توان رقابت با آن را دارد.

گشتاور بالای پیشرانه در کنار جعبه دنده ضریب متغیر سبب می‌شود تا خودرو شتاب گیری خطی و بسیار سریع را تا سرعت‌های بالا داشته باشند گرچه حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی محدود شده است.

تجربه رانندگی

از نظر عایق‌بندی و بی‌صدایی نیسان ماکسیمای جدید در سطح بهتری در مقایسه با نسل قبلی خود قرار دارد. در شروع حرکت ممکن است بسیاری گیربکس ضریب متغیر را در این خودرو نپسندند اما باید گفت که نیسان به نوعی پرچمدار توسعه و ساخت این نوع گیربکس‌های CVT است و همواره سعی کرده تا ایرادات آنها را در هر نظر برطرف کند.

عملکرد این گیربکس در این خودرو بسیار هوشمند است و هنگامی که پای خود را بر روی پدال گاز فشار می‌دهید حالتی شبیه به دنده معکوس را برایتان شبیه‌سازی می‌کند. در صورتی هم که اقدام به تعویض دستی دنده‌ها کنید می‌تواند کاملاً حس یک خودرو دنده دستی را منتقل کند و شبیه‌سازی عمل تعویض دنده‌ها به خوبی هر چه تمام در این خودرو انجام می‌شود.

موتور و گیربکس ماکسیما هماهنگی بسیار بالایی با یکدیگر دارند و به کوچکترین درخواست راننده فوراً پاسخ می‌دهند. یکی از نقاط قوت ماکسیما را در مقایسه با همکلاسان خود باید شاسی و سیستم تعلیق آن دانست. نقطه ثقل این خودرو نیز در مقایسه با رقبای خود پایین‌تر است و همین مورد سبب شده تا بتوانید با سرعت بالایی وارد پیچ‌ها شوید، ضمن اینکه فرمان خودرو نیز با عملکرد بسیار خوبی که دارد اطلاعات دقیقی را از مسیر به شما منتقل می‌کند.

در سمت راست راننده دو کلید وجود دارند که در صورتی که آن را در حالت اسپرت قرار دهید رفتار موتور و گیربکس تغییر می‌کند و عملکرد سریع و خشن‌تری را نشان می‌دهند. می‌توان گفت عملکرد موتور و گیربکس ماکسیما آنقدر خوب است که آرزو می‌کنید ای‌کاش این خودرو بجای اینکه یک اتومبیل دیفرانسیل جلو بود، به صورت چهار چرخ و یا دیفرانسیل عقب ساخته می‌شد.

نتیجه گیری

شاید نیسان ماکسیما از نظر برند و میزان فروش بهترین خودروی کلاس خود نباشد اما در صورتی که این موارد را نادیده بگیرید باید گفت که بهترین کیفیت رانندگی و سواری را در بین رقبای خود ارائه می‌دهد ضمن اینکه با داشتن ماکسیما یکی از سریع‌ترین خودروهای دیفرانسیل جلو را در اختیار خواهید داشت.

جای خالی این خودرو در بازار داخلی به خوبی حس می شود به خصوص اینکه با پیشینه‌ و خوش نامی که نیسان ماکسیمای قدیمی در بازار کشور دارد در صورتی که مدل جدید نیست در بازار ایران عرضه می‌شود از همین حالا می‌شود موفقیت بزرگ آن را پیش‌بینی کرد. با این وجود هیچ شرکتی برنامه‌ای برای عرضه این خودرو در بازار داخلی ندارد ضمن اینکه محدودیت شماره‌گذاری خودروهای پر حجم نیز مانع دیگری برای ورود این خودرو به داخل بازار کشور است پس تنها راه ملاقات با این خودرو صفر به مناطق آزاد است. در انتها شما را به دیدن گالری تصاویر این خودرو و مشخصات فنی آن دعوت می‌کنیم.

مشخصات فني
مدلنیسان ماکسیما
پيشرانه۶ سیلندر وی شکل تنفس طبیعی
حجم موتور۳۴۹۸ سی سی
حداکثر قدرت۳۰۰ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور۳۵۴ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور بر دقیقه
شتاب رسمي۵.۷ ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
وزن۱۵۷۴ کیلوگرم
قيمتنا موجود در بازار داخل

29 عکس

نظرات کاربران

32 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/17
قیمت در منطقه : 120 تا 150 میلیون تومان.
1396/8/17
ماشین منطقه ازاد اروندِ
1396/8/17
واقعاً خودروهای نیسان خصوصاً سدان های اون بسیار شکیل و قابل اطمینان هستن. سواری اونها با سدان های رده بالاتر سایر خودروسازی ها قابل مقایسه است. لوکس بودن و استفاده از متریال مرغوب و نشیمن راحت و موتور بی دردسر همیشه راننده رو راضی نگه میداره.
1396/8/17
ضمن تشکر از خودرو بانک, ذکر شده که این خودرو با موتور 2500cc نیز موجود است. آیا این نسخه هم شامل محدودیت واردات خودروهای زیر 2500cc میشوند؟
1396/8/17
متاسفانه چون شش سیلندر هست مشمول محدودیت میشه
1396/8/17
آقا مهدی ربطی به شش سیلندر بودن نداره. چون لکسوس های مدل GS & ES مدل های 2015&2014 توسط ایرتویا با موتور شش سیلندر 2.5لیتری وارد میشدند.
تنها دلیل عدم واردات میتونه برنامه نداشتن شرکتی برای وارداتش هست. متاسفانه جهان نوین که فقط مدل سلیقه ای جوک وارد میکنه و ایکس تریل.
1396/8/17
بله نسخه 4سیلندر 2500 سی سی هم داره که شرایط ورودش مشکلی نداره ولی هنوز تصمیم بر وارداتش نگرفتن. مشکل دیگه اینکه اکثر نیسانها در آمریکا تولید میشن که اگه بشن اجازه ورود ندارن. باید دید ماکسیما در کجا تولید میشه. اما اگر هم وارد بشه ارزش خرید نداره. چرا؟ چون موتور 4سیلندرش همانند نیسان تیانا توان 180 اسب فقط داره و شتابش حدود 8-9 ثانیه است. وقتی کمری و اتومبیلهای دیگر مثه پاسات، از موتور 4سیلند توان بیشتری دارن، وارد کننده حدس میزنه فروش خوبی این نسخه نداره. اکثرا هم ماکسیما را برای شتاب میپسندن که این نسخه، شتاب خوبی نداره. بنابراین حدس من اینه اگه واردات بالای 2500سی سی آزاد نشه، تا ابد خودروی ماکسیما وارد کشور نخواهد شد.
1396/8/17
دوست عزیز. متاسفانه بدلیل ممنوعیت ورود خودروهای سفارش آمریکا امکان ثبت سفارش نیسان ماکسیما با هیچ موتوری وجود نداره. تا قبل از این مصوبه که فقط سه، چهار ماه از اون میگذره، شرکت جهان نوین آریا در تدارک واردات ماکسیما برای بهبود تنوع سبد محصولاتش بود که به کل هوا شد. خدمت آقای مهدی عزیز هم عرض کنم که تعداد سیلندر معیار نیست. حجم موتور فقط شاخص قرار گرفته.
1396/8/17
شش سیلندره
1396/8/18
درود.ماکسیما فقط با موتور 3600 تولید میشه.موتور2500 واسه نیسان آلتیما هست که از نظر ظاهری تقریبا شبیه ماکسیماس.
1396/8/17
متاسفانه اطلاعات نادرسته
صفر تا صد این ماشین 6.6 ثانیه هستش
و 0 تا 90 حدود 5.6 ثانیه هستش
0 تا 120 هم 8.6 ثانیه هستش
1396/8/17
به نظر من توی همه سگمنت ها یه خودرو وجود داره که از نیسان بهتر باشه البته بجز z370 که اون هم اصلا فلسه و کاراییش یه چیز دیگه است. توی مناطق آزاد هم اون طور که به چشم میاد مردم زیاد رغبتی به خرید ماشین هایی مثل سانی و سنترا ندارن. نیسان جوک هم فقط بخاطر اینکه تب شاسی بلند همه جا رو گرفته و قیمت مناسبش توی مناطق آزاد باعث شد خیلی ها بخرن. هوندا آکورد با اونکه رقیب مستقیمش نیست ولی از ماکسیما خیلی بهتره
1396/8/17
جلوش که مثل آئودی
چراغ عقبش مثل یکی از محصولات لکسوس
1396/8/18
تعداد چرخ هاش هم مثل پراید چهارتاست دیفرانسیل جلو هم هست
1396/8/17
باسلام این خودرو نشون می ده که ژاپنی ها چقدر پیشرفت کردن و در حال رد شدن از بعضی اروپایی ها و مخصوصا آلمانی ها هستنماشین معرکه ای هستش مخصوصا با این حجم موتور و زیباییش
1396/8/17
نیستن ماکزیمای جدید حرف نداره
اصلا با موتور 6 سیلندر حتی کمتر از دنای ایران خودرو بنزین مصرف میکنه
یک ماشین خانوادگی توپ برای مسافرت
بنظرم رقیب جدی برای تویوتا کمری 6 سیلندر بحساب میاد
1396/8/17
با سلام و تشکر از بررسی های خوبتون فقط شما که این همه وقت برای تهیه گزارش و عکاسی میگیرین زیر کاپوت موتور ها همه کثیفه مخصوصا چند گزارش اخیر شسته شود بعد عکاسی کنید جلوه بهتری داری با تشکر
1396/8/17
سلام اقا من ميخواستم ماشين بخرم در حد ٢٢٠ ميليون به نظر شما براي تهران جوليتا بهتره يا تليسمان؟ماشين ديگه ايم پيشنهاد كنين ممنون ميشم فقط برام شتاب و قدرت ماشين هيلي مهم
1396/8/18
giulieta bekhar 176 toman 15 tomanam kharjesh kom y kite kamele egzoz va power jet nasb kon mishe 200 asb o 300 n.m gashtavar.k talismano bozorgtaraz uno barat rande mikone.age soaili ya etelati khasti man dar khedmatam chon man in ghatato ri giulietaye khodam nasb kardam. .
1396/8/18
جولیتا فقط مشکل خدمات داره و اینکه باید خیلی حواست به توربوش باشه اگر مشکل این چیزا رو نداری ماشین فوق العاده ای هس و برای تهران که جای پارک نیس از تالیسمن خیلی بهتره
1396/8/18
Agha b nazare man gulieta behtare albate age javouni vaghean marekas man doustam dare 21mil kharjesh karde asfalto vasat jer mide
1396/8/20
امیر خان یه کمری هیبرید در حد صفر پیدا کن هیچکی بهت نمیرسه...تلیسمان موتورش ۲ تا توربو داره فشار زیاد روشه عمرش کمه با شرایط ایران...
1396/8/26
داداش الفا یه ماشین فوق العاده .......... و مضخرفی هستش که و تو انتر بازی استاده توربوش یه جور ناز میکنه گیربکسش یه جور ناز میکنه اتاقش واقعا خشکه فضای نشستنش واقع کمه صندوق عقب خیلی کوچیک و مثل الاغ به بنزین حساسه و موتورش نسبت به وزن سنگینش خیلی کمه حتی با توجه له این که بازم توربو داره درکل لش یا تنبل نیس و من شخصا بهت میگم شما بگرد دنبال یه کمری هیبرید اگه نشد تلیسمان چون موتور تالیسمان موتورش مال نیسان جوکه که این لامصب هم ساخت ژاپنه و واقعا ماشین برویی هست اصلا هم مثل الفا رو موتورش فشار نیس و به بنزین کم تر حساسه درضمن موتور هیچکدومشون هم توربوی دوقولو نیس
1396/8/17
عاشق اين ماشينم.جاي خاليش تو ايران در نسخه پلاك ملي شديدا حس ميشه
1396/8/17
پس تنها راه ملاقات با این خودرو صفر به مناطق آزاد است.
صفر به مناطق آزاد؟؟؟؟ یا سفر به مناطق آزاد؟
1396/8/18
قاتل سدان هاي كره اي
1396/8/20
این ماشین در چین هم اسمبل میشه، اما نمیدونم اونها برای بازار داخلی خودشون می زنن یا صادرات هم می کنند! در هر صورت ماشین معرکه ای هست حتی 2.5 لیتریش! اما کاش مثل کمری هیبریدم داشت!
1396/8/23
ماكسيما آخرشي. حتي اندازه پورشه مي ارزي. دوساله يه سفيد 84 دارم معركه است. سربالايي باكري يه بي ام و سري 6 2008 رو قورت داد خودمم كوپ كردم!!!
1396/8/23
سلطان قلب ها ماکسیما
1396/9/5
فقط میشه گفت صنعت خودرو ژاپن خیلی جلوتر از بقیه کشورهاست. حیف که اینطور ماشین هایی توی بازار ایران فروخته نمیشه و بجاش ماشینهای ایرانی و چینی زیاده
1396/9/8
شما با خودتون چند جندین ؟
تیتر خبر نوشتید" یکی از سریع‌ترین دیفرانسیل جلوی بازار کشور" بعد برای قیمت نوشتید ناموجود در بازار داخل!!!!!!!!!!
1397/1/31
آقا من موندم این قانونی بود که گفتن ماشین بالای 2500سی سی پلاک نمیشن این داستاناش هنوز رفع نشد که این ماکسیمای خوش رخش رو ببینیم میخوایم هم بخریم هم نمیزارن چرا ؟؟؟؟؟؟