موضوعات داغ

سایپا CS35

عکس مطلب اول
بعد از رکودی طولانی مدت برای خودروسازان داخلی، حال دو خودروساز بزرگ کشور نوید تولید محصولات جدیدی را داده‌اند. از یک طرف ایران‌خودرو چند محصول جدید از پژو و رنو را در دستور کاری دارد و سایپا نیز گفته که قصد دارد دو خودروی چانگان Eado و CS35 را به صورت CBU وارد، تولید و روانه بازار کند. در این مقاله می‌خواهیم به چانگان CS35 بپردازیم و ببینیم که شاسی‌بلند جدید سایپا چه امکانات و مشخصاتی خواهد داشت.
این خودرو دارای یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه DVVT است که 1.6 لیتر حجم دارد و می‌تواند حداکثر 123 در 6000 دور در دقیقه و 160 نیوتن‌متر در 4000 تا 5000 دور در دقیقه تولید کند. تمامی این نیروی تولید شده به چرخ‌های جلوی چانگان CS35 منتقل می‌شود و با این اوصاف آن را می‌توان به عنوان یک شاسی‌بلند کوچک شهری به حساب آورد. شاسی‌بلند جدید سایپا دقیقاً 4160 میلیمتر طول، 1810 میلیمتر عرض و 1670 میلیمتر ارتفاع دارد. حجم باک CS35 برابر 52 لیتر است و سوخت داخل آن را با استاندارد یورو 4 می‌سوزاند.
متاسفانه هنوز سایپا اعلام نکرده که این خودرو قرار است در چه سطحی از امکانات وارد بازار کشور شود اما اگر به لیست تجهزاتی که روی این خودرو قابل نصب است نگاهی بیندازید می‌توان حدس زد که احتمالاً دارای امکاناتی نظیر رینگ 16 یا 17 اینچی، سانروف، روکش چرمی برای صندلی‌ها و غربیلک فرمان، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو و با قابلیت پخش CD و USB، سیستم تهویه مطبوع دستی، کیسه هوا برای سرنشینان جلو (کیسه هوای کناری و پرده‌ای به صورت سفارشی)، سنسور پارک، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBD و BA می‌باشد.
سایپا قیمت قطعی این خودرو را اعلام نکرده اما این خودروساز هم‌اکنون در حال پیش‌فروش چانگان CS35 به صورت نقدی و اعتباری و با موعد تحویل آذر، دی و بهمن است. در این شرایط مبلغ 40 میلیون تومان پیش پرداخت لازم است و قیمت قطعی در زمان ارسال دعوت‌نامه مشخص خواهد شد. در هر صورت ظاهر بروز و خدمات پس از فروش گسترده سایپا در کنار پیشرانه نسبتاً ضعیف، فاکتورهایی هستند که چانگان CS35 از آن‌ها بهره‌مند است و اصلی‌ترین فاکتور آن یعنی قیمت نهایی، موضوعی است که می‌تواند سرنوشت این شاسی‌بلند را در مقابله با رقیبان هموطنی خود در بازار داخل مشخص کند.

در زیر می‌توانید تبلیغ کوتاهی از این خودرو را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد