موضوعات داغ

گزارش خودروبانک از گردهمایی گل‌سواران در بلوار پاکنژاد تهران

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
بعد از ظاهر روز گذشته بلوار پاکنژاد تهران میزبان جمع کثیری از گروه فولکس‌واگن گل ایران بود که در آخرین روز از فصل بهار اقدام به برگزاری گردهمایی باشکوهی کرده بودند. این در حالی است که چند وقتی است بخش مسدود شده بلوار پاکنژاد به بخش خصوصی واگذار شده و به محلی برای تجمع و اسکان رستوران‌های سیار تبدیل شده است. اما مدیریت گروه فولکس‌واگن گل ایران با تلاش و پیگیری‌های مستمر موفق به برگزاری این گردهمایی در محل موردنظر شد.
از نکات قابل توجه در برگزاری این گردهمایی، نظم و ترتیب تیم برگزاری و شرکت‌کنندگان است که در گردهمایی‌های پیشین نیز مشاهده شده بود. روز گذشته حدود 67 دستگاه فولکس‌واگن گل در این برنامه حاضر شدند که جمعیت افراد حاضر در این گردهمایی به بیش از 180 نفر می‌رسید. این اعداد و ارقام نشان از اتحاد و همدلی اعضای این گروه با یکدیگر دارد که به منظور تبادل و به اشتراک گذاشتن تجربیات و اطلاعات خود با یکدیگر، در مراسم‌های این چنینی حاضر می‌شوند.
نظم موجود در گردهمایی گل سواران

نظم موجود در گردهمایی گل سواران


گل یکی از خودروهای هاچ‌بک ساب‌کامپکت کمپانی فولکس‌واگن است که از سال 1980 روی خطوط تولید این برند در آمریکای جنوبی رفت. همچنین فولکس‌واگن گل از سال 1384 توسط شرکت کرمان‌موتور وارد بازار کشورمان شد که تا سال 1388 شاهد تولید و مونتاژ آن در خط تولید این رکت بودیم. البته در سال 1389 نیز تعداد بسیار محدودی از این خودرو توسط کرمان‌موتور مونتاژ و به بازار عرضه شد. اما از آنجایی که تیراژ تولید در این سال قابل توجه نبود، عملا پایان تولید این خودرو را سال 88 اعلام می‌کنند.
گل در آن سال‌ها به دلیل طراحی اصیل و مشخصات فنی قابل قبول توانست به سرعت جایگاهی مناسب در میان جوانان برای خود بدست بیاورد. این محبوبیت تا جایی ادامه یافت که اکنون نیز به یکی از گزینه‌های جذاب در بازار کارکرده نیز تبدیل شده است. گل همواره رقابت نزدیکی را با پژو 206 در بازار ایران تجربه کرده و از همان ابتدا به عنوان اصلی‌ترین رقبا برای یکدیگر ایفای نقش کرده‌اند. اما واقعیت امر این است که هر یک از این خودروها ویژگی‌های خاص خود را دارند که موجب می‌شود علاقه‌مندان و طرفداران خاص خود را در بازار داشته باشند.
فولکس واگن گل

فولکس واگن گل


فولکس‌واگن گل از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری بهره ‌می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 100 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 152 نیوتون متر را دارد. این نیرو توسط جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. از آن‌جایی که گل وزن زیادی نداشته، عملکرد موتور و جعبه‌دنده بسیار خوب بوده و شتاب قابل قبولی را ارائه می‌کند. اما مصرف سوخت این خودروی شهری به نسبت سایر رقبا زیادتر بوده که این موضوع از نکات منفی آن به شمار می‌رود.
یکی از مواردی که این روزها باعث می‌شود کمتر کسی به سراغ خودروهای کارکرده رود، کمبود قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش استاندارد توسط شرکت‌های عرضه‌کننده است، در مورد گل نیز این موضوع تاحدودی صادق است و قطعات یدکی اصلی آن به آسانی قابل دسترس نیست و در صورت موجود بودن با قیمت‌های بسیار بالایی فروخته می‌شوند. که این یکی از اصلی‌ترین نکات منفی درخصوص این خودرو است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/2
من نزدیک غروب رفتم 5 شیشتایی گل دیدم یکی هم خراب شده بود هرچی استارت میزد روشن نمیشد ولی مشخص بود برنامه خوب و خاصی بود که جا داره بیشتر برگزار شه