موضوعات داغ

خودروهای برقی بیشتری توسط یوروانکپ سبز تست می‌شوند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
چندماهی از تاسیس موسسه یوروانکپ سبز می گذرد. این موسسه به طور تخصصی میزان سبز بودن خودروها را مورد بررسی قرار می‌دهد و خودروهای دیزلی و خودروهای برقی، عمده موارد تست شده توسط این موسسه هستند. در دومین دوره از بررسی‌های موسسه ‌NCAP سبز، 12 خودرو مورد بررسی قرار گرفتند که بخش عمده‌ای از آنها دیزلی و تعداد کمی الکتریکی بودند. در بین این خودروها، دو ماشین توانستند پنج ستاره را از آزمایشات این موسسه کسب کنند که عبارت بودند از هیوندای ایونیک و بی ام و i3 . در این دوره پنج خودرو الکتریکی مورد بررسی قرار گرفتند که تمامی آنها عملکرد بهتری نسبت به دوره قبل ثبت کرده بودند، به جز نیسان لیف که نسبت به دوره بررسی قبلی، نتایج مشابهی برجای گذاشت.
مرسدس بنز C220d 4MATIC

مرسدس بنز C220d 4MATIC

برخلاف موسسه یوروانکپ که ایمنی خودروها را مورد بررسی قرار می‌دهد، ‌NCAP سبز آزمایشات و بررسی‌های پیچیده‌ تری را بر روی خودروهای تولید انبوه اعمال می‌کند. نتایج اعلام شده این موسسه نشان می‌دهند هر خودرو در مراحل ساخت و عرضه، فعالیت، و نهایتا نابودی یا بازیافت، چه میزان بر محیط زیست تاثیرات نامطلوب می‌گذارد. این سازمان دو شاخص برای بررسی دارد، شاخص اول، شاخص هوای پاک است که به میزان انتشار گازهای آلاینده خودرو مربوط می‌شود، و شاخص دوم، شاخص انرژی است که به میزان بهره‌وری و استفاده مفید از انرژی در ساخت و توسعه خودرو اشاره دارد.
همانطور که گفته شد، علاوه بر خودروهای الکتریکی، خودروهای بنزینی و دیزلی نیز توسط این موسسه مورد بررسی قرار می‌گیرند که در این دوره، آئودی A4 Avant g-tron ، نسل قبلی اپل کورسا، مرسدس بنز C220d 4MATIC و رنو Scenic dCi 150 نیز مورد بررسی قرار گرفتند. همه این خودروها به جز اپل کورسا، که چهارستاره بدست آورد، سه ستاره کسب کردند که نشان دهنده عملکرد پایین آنها در بهره‌وری انرژی است. آزمایشات یوروانکپ سبز، می‌تواند دیدگاه ما را نسبت به خودروها تغییر دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد