موضوعات داغ

نگاهی به ماکت تویوتا سلیکا 1600GT اتوآرت؛ کلاسیک کمیاب

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
دهه هفتاد میلادی، دوران جولان خودروهای عضلانی آمریکایی با موتورهای حجیم و پرسر و صدایشان بود و بازار با انواع مختلفی از این خودروهای جذاب اشباع شده بود. از سوی دیگر، در قاره سبز، خودروهای اسپرت ایتالیایی و آلمانی، از برندهای آلفارومئو و بی ام و در مقابل جذابیت آمریکایی‌ها، سرعت و قدرت خود را مطرح می‌کردند. در این دوران، تویوتا با عرضه یک کوپه ارزان قیمت و اقتصادی، سادگی و بادوام بودن را به رخ رقیبان کشید. تویوتا سلیکا یکی از محبوب‌ترین خودروهای کلاسیک ژاپنی و دهه هفتادی است که نسل اول آن، طرفداران خاص خود را در کشورمان دارد.

AutoArt Toyota Celica

AutoArt Toyota Celica

نسل اول تویوتا سلیکا، که دوست‌داشتنی ترین نسل آن نیز به شمار می‌رود، در فاصله سال‌های 1970 تا 1977 بر روی خط تولید قرار داشت و با هدف کسب سهمی از بازار ماسل‌کارهای آمریکایی تولید و عرضه شده بود. تویوتا سلیکا مشتریانی را هدف قرار داده بود که به واسطه بحران سوخت دهه هفتاد، قادر به مدیریت هزینه‌هایی که یک کوپه اسپرت آمریکایی یا اروپایی به آنها وارد می‌کرد، نبودند. تویوتا سلیکا در تیپ‌های مختلفی وارد بازار شد که اکثر نمونه‌های وارد شده به کشورمان، تویوتا سلیکا ST‌ هستند. در مقابل، ماکت تویوتا سلیکا 1600GT اتوآرت ، که مشخص است از تیپ GT این خودروست، یکی از قوی‌ترین نسخه‌های این خودرو با قدرت 124 اسب بخار و مصرف سوخت 5.8 لیتر در صد کیلومتر است که رقمی قابل توجه برای یک پیشرانه کاربراتوری به شمار می‌رود.

ماکت تویوتا سلیکا 1600GT اتوآرت

ماکت تویوتا سلیکا 1600GT اتوآرت

طراحی خودروهای کلاسیک، از سبکی منحصر به فرد بهره می‌برد و به همین دلیل، ساختن ماکت‌ این خودروها، به سادگی ساخت ماکت خودروهای مدرن که همگی از یک طرح کلی بهره می‌گیرند، نیست. ماکت تویوتا سلیکا 1600GT اتوآرت که با کیفیت ساخت فوق العاده خود شما را حیرت زده می‌کند، شایستگی کسب لقب سفر در زمان را دارد. این ماکت ساخته شده با روش دایکست، قابلیت باز شدن تمامی درب‌ها را دارد و می‌توان پس از باز کردن درب کاپوت، از مشاهده سطح بالای جزئیات موتور آن خرسند شد. تویوتا سلیکا از محصولات اقتصادی تویوتا به شمار می‌رود و لذا نمی‌توان توقع کابین لوکس را از این خودرو داشت، اما سطح بالای جزئیات ماکت اتوآرت، برای خاطره بازی با این کلاسیک ژاپنی، کفایت می‌کند. اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ماکت دارید، می‌توانید با کلیک بر ماکت تویوتا سلیکا 1600GT اتوآرت ، وارد صفحه مربوطه شوید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/2
کارتون به کجا رسیده !!
درسته قیمت خودرو رفته بالا اما دلیل نمیشه شما بررسی نکنین !!
چه وضعیه آخه !!!
1400/9/10
سلام
ماکت تویوتا سلیکا برا فروش دارید؟
قیمت
چطور میتونم خرید کنم