موضوعات داغ

Zotye Z300 (آریو 1600 اتوماتیک)، فرزند نوپای سایپا

25 آذر 1394

آزمایش و نوشته: امین امیری فر

عکس: احمد رکابی

مقدمه

میهمان امروز ما اتومبیلی از مطرح ترین برند های خودروسازی آسیا، دارای قدرتی اعجاب انگیز و با کیفیت و طراحی بی نظیر نیست! در حقیقت حتی نزدیک به این چیزهایی که گفتیم هم نیست! اما خیلی زود قضاوت نکنید، مگر با 50، 60 میلیون تومان آن هم در شرایط خاص خودرویی کشور میتوان اتومبیلی با شرایط بالا خرید؟ متاسفانه خیر. پس اگر بودجه ی بیش از 60 میلیون تومان برای خرید اتومبیل اختصاص نداده اید و به هر دلیل علاقه ای هم به خرید سواری دست دوم ندارید پیشنهاد میکنم با ما همراه شوید تا یکی از گزینه های نسبتاً تازه وارد بازار یعنی Z300 Zotyeیا همان سایپا S300 یا آریو (چقدر اسم داره!) را بررسی کنیم و ببینیم نسبت به رقبای قیمتی حرفی برای گفتن دارد یا خیر.

قبل از شروع بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که هرچند شرایط حضور برندهای شناخته شده و مطرح در کشورمان چندان باب میل دوست داران خودرو پیش نرفته و با افزایش قیمت دلار و وجود تعرفه های موجود قشر متوسط از خرید برند های درجه یک تقریباً ناامید شده اند اما علیرغم این عقبگرد ها نسبت به سالهای قبل حداقل در یک مورد شرایط بهتر شده، و آن هم ایجاد تنوع بیشتر در زمان حال است. به یاد داریم که در گذشته نه چندان دور، در هر رنج قیمتی تنها سه چهار خودرو (و گاهی کمتر) حضور داشتند که برخی مواقع حتی تعدادی از آنها از یک پلتفرم مشترک با رقیبش استفاده می کرد (مثلاً پارس، 405 و سمند). اما امروز شرایط تغییر کرده و مثلاً در بین همین گزینه های 50، 60 میلیونی مورد بحث بیش از ده خودرو به رقابت میپردازند (جک J5، گریت وال هاوال، ام وی ام X33 و 550، لیفان X50 و X60، آریو، برلیانس اچ 330 و 320، بایک سابرینا و چانگان ایدو و ...) که هرچند همگی چینی هستند و نسبت به گذشته هم با قیمت های بالایی به دست ما میرسند اما حداقل همین ایجاد تنوع باعث حق انتخاب بیشتر شده و همین حق انتخاب در آینده ی نزدیک باعث ایجاد رقابت در فروش و مشتری مداری بیشتر توسط عرضه کنندگان خواهد شد و در واقع حالت انحصاری بازار را کمرنگ تر خواهد کرد. هر چند که هنوز تا رسیدن به سرمنزل مقصود و قیمت های جهانی راهی دراز در پیش داریم.

معرفی

کشور چین در صنعت اتومبیل سابقه چندان طولانی ندارند و Zotye هم خود در این کشورتازه کار، برندی نوپا به حساب می آید که فعالیتش را به عنوان خودروساز از سال 2005 میلادی آغاز کرده است (البته ناگفته نماند که قبل از آن هم زوتای به ساخت و تولید قطعات خودرو مشغول بوده).

Z300 Zotye که بعد از مدتی در کشورمان S300 و پس از آن آریو نام گرفت توسط سایپا قدم به خیابان های سرزمین کوروش گذاشت. این خودرو ابتدا به صورت وارداتی و با لوگوی Z در خیابان ها مشاهده شد اما بعد از مدتی مدل های جدیدتر را با آرم سایپا دیدیم که به نظر گواهی بر داخلی شدن این محصول بود. البته خودرویی که امروز با آن سر و کار داریم با توجه به فول بودن، تاریخ تولید میلادی و لوگوی Zotye روی جلوپنجره و صندوق عقب کاملاً وارداتی به نظر میرسد اما همزمان وجود آرم سایپا روی فرمان، کاور موتور و سویچ کمی گیج کننده است!

خودروساز وطنی ابتدا با یک قیمت گذاری عجیب سعی داشت این اتومبیل را در بازه 70، 80 میلیونی های بازار جا دهد که از همان ابتدا، شکست این قیمت گذاری برای یک سدان چینی گمنام قابل پیش بینی بود چرا که حتی با وجود تعرفه های گمرکی و سودهای کلان واردکنندگان باز هم برند های معتبر تری مثل رنو فلوئنس و سراتو مونتاژ خود سایپا (البته با گیربکس های دنده ای و آپشن کمتر) و حتی هموطن خوشنام ترش جیلی امگرند 7 اتوماتیک با این حدود قیمت در کشور قابل خریداری هستند (بماند که با اندکی اضافه کردن سرمایه یا خرید خودروی یک سال کارکرده گزینه های بیشتری از جمله میتسوبیشی لنسر 1600 و هیوندای اکسنت و ... هم در دسترس میباشند).

در نهایت این شکست در قیمت گذاری و همزمان شدنش با رکود کلی در بازار خودرو تا جایی ادامه پیدا کرد که اکنون نه تنها آریو با افت قیمت شدید نسبت به روزهای اولیه در حول و حوش قیمت 54 میلیون تومان پرسه میزند بلکه همین رقم هم بعضاً با وام 30 میلیونی دو ساله بدون بهره قابل پرداخت میباشد که این شرایط به ارزش واقعی Z300 بسیار نزدیک تر است. البته ناگفته نماند که این آریو های 54 میلیونی نسبت به نمونه های وارداتی نیمه فول به حساب می آیند و با مونتاژ در کشور نیز تعرفه کمتری یقه شان را گرفته، اما اگر سری به بازار بزنید نمونه های فول وارداتی مشابه میهمان امروزمان با قیمت های حدود 57 تومان قابل خریداری هستند که باز هم نسبت به قیمت های قبلی افت فاحشی را تجربه کرده اند.

بد نیست اشاره ای هم به ضرر هنگفت خریداران اولیه این اتومبیل کنیم که تنها به جرم اعتماد زود هنگام به قمیت اعلامی، ضرر حدود 20 میلیونی را (جدای از افت قیمت طبیعی بین خودرو صفر و کارکرده) در یک مدت کوتاه متحمل شدند.

طراحی ظاهری

اگر عبارت TOYOTA ALLION 2007 را در گوگل سرچ کنید تصویر بسیار آشنایی به چشمانتان خواهد خورد و حتی ممکن است تصور کنید اشتباهاً عبارت Zotye Z300 را تایپ کرده اید! تشابهات از حالت الهام گرفتن (مثل تشابه برلیانس و ب ام و) فراتر رفته و اگر به لوگوی کمپانی سازنده دقت نکنید، تشخیص اینکه کدامیک تویوتاست و کدامیک زوتای دشوار می باشد (الان طرفداران خودروهای ژاپنی دارند چپ چپ نگاه میکنند اما باور کنید کیفیت و ماندگاری بیشتر تویوتا از روی عکس ها چندان قابل تشخیص نیست!).

اجازه بدهید از این بحث زود بگذریم و تمرکزمان را روی طراحی مهمان چشم بادامیمان بگذاریم. با یک نگاه کلی محافظه کاری در جای جای بدنه به چشم می آید و طراح زوتای یا بهتر است بگوییم طراح تویوتا آلیون، سعی کرده با کمترین ریسک چهره ای زیبا و هماهنگ خلق کند و تا حدودی هم در این کار موفق بوده است. بخصوص در نمای جلویی که چراغ های کشیده و بزرگ در کنار جلوپنجره ای کوتاه تر از چراغ ها، بالاتر از سپری برآمده قرار گرفته اند و حاصل کار چهره ای نسبتاً شیک و معقول از آب در آمده.

اما در نمای جانبی و عقبی میتوان گفت که در سادگی کمی افراط شده است. در واقع شاید این میزان از سادگی برای سال 2007 آن هم برای برند معتبر تویوتا مشکل چندانی ایجاد نکرده باشد اما برای خودرویی با برند کمتر شناخته شده آن هم در سال 2015 به اندازه ی کافی جلب نظر نمیکند (البته این بدنه چندی پیش فیس لیفت شده اما فعلاً که همان ظاهر قبلی در اختیار ماست). خلاصه باید اعتراف کنیم که طراحی آریو در مجموع قابل قبول است و همچنین با توجه به تعداد کم این محصول در خیابان، کمتر از برخی رقبا تکراری شده اما به قدری هم چشم نواز نیست که بتوان از آن به عنوان یک برگ برنده در فروش استفاده کرد.

ابعاد Z300 نیز در طول 4565، عرض 1766 و ارتفاع 1486 میلیمتر میباشد که اگر بخواهیم با خودروهای روتین بازار که به چشم همه آشناست مقایسه کنیم کمی از پژو پارس با ابعاد 4498 در 1704 در 1410 بزرگتر میباشد و البته باید در ادامه کار ببینیم از این ابعاد به خوبی استفاده شده است یا خیر.

کیفیت و طراحی داخلی

در داخل کابین هم مثل فضای خارجی با همان شکل و شمایل تویوتا آلیون روبرو میشویم که فضایی نه خیلی مدرن و نه خیلی قدیمی را برایمان تداعی میکند، البته شاید هنگام خرید یک خودروی ارزان قیمت زیبایی کابین در درجه بعدی اهمیت قرار داشته باشد و قبل از اینکه توقع یک کابین لوکس را داشته باشیم ترجیح میدهیم قطعات داشبورد خوب سر جایشان چفت شده باشند و حتی الامکان دیر به صدا بیفتند و از نظر مواد استفاده شده هم لااقل در سطحی باشند که وقتی دستی به روی داشبورد میکشیم به یاد صندلی پلاستیکی حمام خانه مان نیفتیم! خوب اگر این توقعات اولیه برآورده شد دیگر هرچه داشبورد زیباتر و در عین حال ارگونومیک تر بود که چه بهتر.

با این توضیح مختصر برگردیم سراغ داشبورد اتومبیل نه چندان گران قیمت امروزمان تا ببینیم تا چه سطحی توقعمان را برآورده میکند. با اولین نگاه و تماس به نظر میرسد که قطعات داشبورد هرچند از جنس پلاستیک خشک ساخته شده اند اما از کیفیت مونتاژ مناسبی برخوردارند و هرچند هنوز با توجه به کارکرد پایین اتومبیل مورد تست قضاوت زود است اما خوشبختانه فعلاً که هیچ صدایی در هنگام حرکت از قطعات کابین شنیده نمیشود. ضمن اینکه هوا در روز آزمایش بسیار سرد بود و در سرمای شدید داشبورد های پر صدا بیش از پیش خودشان را لو میدهند. به هر حال امیدواریم در کیلومترهای بالاتر نیز فضای داخلی همینطور ساکت بماند. به طور کلی کیفیت داشبورد و تو دری ها نتوانسته ارزان قیمت بودن اتومبیل را کاملاً مخفی کند اما نمره ی قبولی را در این رنج خواهد گرفت.

حالا میتوان رفت سراغ بحث زیبایی، داشبوردی نه خیلی شلوغ و نه خیلی خلوت که یک فرمان چهارشاخه، پخش تصویری و قطعاتی با طرح چوب روی آن خودنمایی میکنند و سایر قسمت ها نیز با چیدمانی ساده کنارهم قرار گرفته اند. شاید فضای کلی کابین نسبت به برخی محصولات جدید چینی کمی قدیمی به نظر برسد که به نوعی یادآور سال طراحی تویوتا آلیون نیز میباشد اما این مسئله آنقدر هم جدی نیست که توی ذوق بزند و با توجه به ارگونومی مناسبی که دارد کاملاً قابل چشم پوشی است، ضمن اینکه برخی قطعات مثلاً لیور دنده با طرحی مدرن تر و زیبا (نسبت به آلیون) جایگزین شده اند.

امکانات رفاهی و ایمنی

Zotye Z300 اتوماتیک نیز مثل اکثر اتومبیل های هموطنش حتی در نمونه معمولی آپشن های نسبتاً مناسبی (با توجه به وجه پرداختی) در اختیار راننده و سرنشینان قرار میدهد که از آن جمله میتوان به مواردی نظیر ترمز های چهار چرخ دیسکی مجهز به سیستم ضد قفل (ABS) و توزیع کننده نیروی ترمز (EBD)، سيستم ضد سرقت(Immobilizer) ، کامپیوتر سفری، شیشه ها و آیینه های برقی، گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک، سنسور دنده عقب، ایربگ راننده و سرنشین جلویی، صندلی های چرمی، رینگ های آلومینیومی، صندلی های تاشو عقب، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و مه شکن جلو و عقب و ... اشاره کرد که در فول ترین نمونه (یعنی رویال) گزینه های دیگری مثل ایربگ های جانبی و پرده ای، سیستم تهویه مطبوع اتومات، سانروف برقی، سیستم پخش تصویری و GPS و دوربین دنده عقب و ... این موارد را تکمیل میکنند.

پس با خرید نمونه ی فول آریو میتوان از بابت آپشن رضایت کافی داشت، هرچند کماکان لیستی از گزینه های موجود از قبیل ESP، گرمکن صندلی، کروز کنترل و پدل شیفتر و ... از دسترس شما خارج هستند اما نباید هم فراموش کنید که چقدر پول پرداخت کرده اید!

موتور و توانایی های حرکتی

در زیر کاپوت این آسیایی گمنام یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ با استاندارد آلایندگی یورو 4 قرار دارد که بر خلاف برند اتومبیل از یک کمپانی با سابقه و خوشنام یعنی میتسوبیشی به عاریت گرفته شده. جالب است که برای اطلاع از قدرت موتور اعلامی در سایت سایپا با دو عدد 127 و 112 اسب بخار روبرو میشویم (این اعداد جدای از عدد اعلامی برای نمونه 1.5 لیتری دنده ای است و هر دو برای موتور 1.6 بیان شده! یکی در متن معرفی خودرو و دیگری در کاتالوگ مشخصات!) اما برخی منابع خارجی هم به عدد 90 کیلووات یعنی چیزی حدود 120 اسب بخار اشاره کرده اند که شاید بهتر باشد همین عدد که چیزی مابین دو عدد اعلامی در سایت سایپا است را به عنوان قدرت آریو قبول نماییم.

این حداکثر قدرت در دور موتور 6000 در اختیار راننده قرار میگیرد تا در کنار گشتاور 151 نیوتون متر در دور موتور 4000 اعداد و ارقام قابل قبولی برای یک پیشرانه 1.6 لیتری ارائه داده باشند. البته هرچند این اعداد برای یک موتور 1600 مناسب است ولی با توجه به اینکه این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک نه چندان مدرن 4 سرعته منتقل میشود و میبایست 1275 کیلوگرم وزن خودرو را نیز به دوش کشد نمیتوانیم توقع شتاب و سرعت اعجاب انگیزی از این بچه اژدهای کم خطر چینی داشته باشیم. اما در مورد مصرف سوخت که برای خریداران خودرویی در این رنج قیمت اهمیت زیادی دارد آریو در سیکل ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر چیزی حدود 7.6 لیتر از باک 55 لیتری اش میبلعد که با توجه به وزن و گیربکس اتوماتیک رضایت بخش است.

تجربه رانندگی

بالاخره پس از چرخ زدن در اطراف اتومبیل و بررسی های ظاهری وقت آن رسیده که پشت فرمان بنشینیم و ببینیم آریو در باطن چه کاره است! پشت فرمان دید اطراف مناسب باعث میشود خیلی زود با ابعاد اتومبیل هماهنگ شوید، صندلی زیاد نرم نیست اما سفتی آزار دهنده ای هم ندارد. موتور زوتای که با آرم میستوبیشی زیر کاورش قوت قلبی به راننده هدیه میدهد را استارت میزنیم و بعد از بستن کمربند های ایمنی و خفه شدن صدای بوق هشدار کمربند (که حسابی روی اعصاب است) به آرامی شروع به حرکت میکنیم، اتومبیل خیلی روان روی آسفالت خشن محل تست قدم میزند و فرمان و سیستم تعلیق نرم آریو رانندگی آرام و مطلوبی برای یک سواری خانوادگی و راحت فراهم کرده اند.

گیربکس هم وظیفه تعویض دنده ها را مقداری کند اما به نرمی انجام میدهد و از تقه های آزار دهنده خبری نیست. فضای پای سرنشینان مناسب است و با وجود تنظیم صندلی برای قد 180 سانتی متری من ، همکارمان با قد بلند تر روی صندلی عقبی مشکل جای پا نداشت.

خوب تا اینجا که آریو کم نقص ظاهر شده ولی این سواری راحت و خانوادگی تا زمانی که به یک سربالایی رسیدیم ادامه داشت و آنجا بود که با رسیدن به شیب زیاد و وجود 4 سرنشین، میتسوبیشی بودن موتور را فراموش کرده و به یاد حجم پایین پیشرانه افتادیم. در واقع اگر با شتابگیری قبلی وارد سربالایی نشوید قطعاً با خودتان خواهید گفت ای کاش حداقل موتور 1.8 یا 2 لیتری در اختیار داشتم. گیربکس نه چندان فرز 4 سرعته مان هم نه تنها کمکی به کمبود اسب بخار نکرد بلکه ضعف موتور را بیشتر هم به رخمان کشید. دوباره به مسیر مسطح برمیگردیم تا یک تست شتابگیری هم داشته باشیم. ابتدا همراهانمان پیاده شدند تا وزن به شرایط استاندارد نزدیک شود و با قرار دادن گیربکس در حالت تیپ ترونیک اقدام به شتابگیری میکنیم. در حالیکه با افزایش دور موتور صدای پیشرانه (مشابه اکثر اتومبیل های این رده) به اتاق نفوذ میکند آریو بعد از حدود 14 ثانیه به مرز 100 کیلومتر بر ساعت رسید! البته با توجه به اطلاعاتی که از قبل در مورد وزن و موتور و گیربکس داشتیم، این عملکرد متوسط اصلاً دور از انتظار نبود. در حال حرکت نیز اگر به شتابگیری مجدد و درنتیجه دنده معکوس احتیاج داشته باشید روی حالت D کمی دیر به خواسته تان پاسخ داده میشود و گیربکس با زبان بی زبانی به شما میگوید "هولم نکن تا سر فرصت دنده ی مناسب را پیدا کنم!" اما با انتخاب تعویض دستی میتوان تا حدودی این مشکل را کمرنگ تر کرد. اگر حداقل یکی از دو مجموعه اصلی شتابگیری یعنی موتور و یا گیربکس میتوانستند عملکرد بهتری از خود نشان دهند قطعاً ضعف دیگری مقداری پوشش داده میشد اما تلفیق گیربکس نسبتاً کند 4 سرعته و موتور 1.6 لیتری (البته برای این هیکل!) نتیجه ی چندان فوق العاده ای به همراه نداشته.

البته اگر خیلی اهل شتاب و سرعت و شیطنت های خیابانی نباشید (که احتمالاً هم نبودید که این خودرو خانوادگی و کم قدرت را انتخاب کرده اید) برای استفاده ی روزمره و عادی مشکلی نخواهید داشت و تازه با این حجم موتور و تکنولوژی میتسوبیشی از بابت مصرف سوخت نیز پول بیشتری توی جیبتان میماند.

راستی یکی از نکات مثبت این اتومبیل ترمزهای قابل اعتمادش است که هرچند کمی سفت هستند و کمی هم پایین میگیرند اما وقتی به این دو مورد عادت کنید به خوبی شما را در مهار اتومبیل یاری میکنند و سیستم ضد قفل هم بر خلاف برخی محصولات وطنی که زودتر از موعد وارد مدار میشوند، به موقع و فقط در صورت نیاز دست به کار خواهد شد. با عبور از پیچ ها با سرعت بالاتر و یا حرکات تند فرمان، کمی حالت گهواره ای در اتومبیل احساس شد که البته با توجه به نرمی سیستم تعلیق این مورد (حداقل در این رنج قیمتی) کاملاً طبیعی است. حتی می توانم بگویم سیستم تعلیق آریو که در جلو از نوع مک فرسون و عقب از نوع Trailing arm است در مجموع کمی بهتر از میزان توقع من از اتومبیلی در این سطح نشان داد.

نتیجه گیری

اگر قرار بود زمانی که زوتای Z300 با قیمت 70، 80 میلیونی به فروش میرسد این گزارش را آماده کنیم احتمالاً آن را خودرویی نه چندان چشم نواز و در عین حال ضعیف میدانستیم که با برندی گمنام و کیفیتی متوسط یارای رقابت با خودروهای هم قیمتش را ندارد، اما حالا که با شرایط فعلی برچسب قیمت 54 تا 57 میلیونی روی آریو قرار گرفته و در سطحی پایین تر با رقبایی ساده تر به مبارزه میپردازد شرایط کاملاً متفاوت است و همین تغییر قیمت، آریو را از یک بازنده بزرگ به گزینه ای تبدیل کرده که قطعاً ارزش فکر کردن را دارد. در چند جمله کوتاه اگر خیلی اهل شتابگیری و سرعت رفتن نباشید و با دیدن ظاهر تویوتا و موتور میتسوبیشی آریو، از این چینی 57 تومانی توقع یک ژاپنی گران قیمت را پیدا نکنید، با توجه به مواردی مثل گیربکس اتوماتیک و امکانات مناسب و سواری نرم از انتخابتان ناامید نخواهید شد. ضمناً وجود نمایندگی های زیاد سایپا نیز هر چقدر که در کیفیت خدمات عالی نباشند باز هم برای صاحبان آریو نسبت به برخی دیگر از محصولات وارد شده ی چینی نکته ای دلگرم کننده محسوب میشوند.

در پایان جا دارد از همکاری صمیمانه آقای سعید یزدانی (مالک اتومبیل) که در یک روز سرد پاییزی گروه خودرو بانک را در تهیه این مقاله یاری نمودند تشکر و قدردانی نماییم.

آریو
مثبتتعلیق نرم و کابین جادار، آپشن های مناسب، ترمزهای قابل اعتماد
منفیقدرت و شتاب ضعیف، گیربکس کند، گمنام بودن برند

64 عکس

نظرات کاربران

184 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/9/25
رقیب های سرسختی داره!
تو ایران هم قیمت رقیبه! حالا چه هاچ بک باشه چه کراس اور!
از جک جی۵ تا لیفان ایکس۵۰ ، حتی دنا که اتومات نیس رقیب‌اش هستند!
تازه بماند که اگر با یک دست دوم مقایسه شود آدم سرگیجه می‌گیره!
ولی در کل چینی نگیرید! چون افتی که می‌کنه برابر چند سال پول جمع کردنه!
1394/9/25
انتخاب من برای بازه 50 تا 60 میلیون :

1-جیلی امگرند 7 !
2-جک جی 5
3-چانگان ایدو
4-لیفان x50
5-آریو !

پ ن : کاهش قیمت جیلی از 90 به 58 میلیون جای تعجب داره ! واقعا ضرر هنگفتی به مالکین زد، شاید بعضی از دوستان بگن حقشونه چرا ماشین چینی خریدن ! اما به نظر من خیلی از مالکین این خودروها اشخاصی بودن که زحمت بسیاری برای این پول کشیده بودن و فقط میخواستن از ماشینی با امکانات مناسب استفاده کنن، مطمئنم اگه روزی این بلا سر خودتون میومد هیچوقت از ضرر کردن دیگران خوشحال نمیشدین،با مالکین همدردی میکنم،امیدوارم مرجع قانونی مفید و کارآمد تو ایران بود تا از مصرف کننده ها حمایت میکرد! نه سازمان حمایت از مصرف کنندگان که بیشتر از تولیدکننده ها حمایت میکنه!
1394/9/25
من اگه جای شما بودم هیچ وقت سراغ این 5 تا خودرو نمیرفتم
بجاش پیشنهاد میکنم بری سراغ خودرو های کارکرده خوب مثله : مزدا 3 - هیوندای آوانته - پژو 407 - تویوتا کرولا 2008 و ...
1394/9/25
متاسفانه سازمان حمایت از تولید کننده هم نیست. بلکه حمایت از رانت و انحصار و البته دلالی و بازرگانی است. خوب الان جیلران موتور بیاد پول مردم رو برگردونه... دزد حاضر و بز حاضر! اگه واقعا حمایت از مصرف کننده است.
اگر از تولید کننده هم حمایت می کرد که در نهایت نفعش تو جیب ملت می رفت. اگه حامی تولید بود اون همه قطعه ساز به خاک سیاه نمی نشستند تا ایران خودرو بره بانک و بیمه بزنه و پولهاشو بده تبدیل به ملک کنه... و اون بیچاره ها پرداخت هاشون یک ساله بشه.
واقعا از ماست که بر ماست.
1394/9/25
بله منم میدونم کارکرده چیا خوبن ولی بحث اینجا خودروی صفر بود ، این موضوع که خودروی کارکرده بهتره یا 0 خودش یه بحث طولانیه که از حوصله این مطلب خارج هستش .
1394/9/25
سلام
تو عکس شش تا مونده به آخر اون آقا اون جلو دقیقا در حال چه کارین؟؟؟؟؟
جالب بود برام...
1394/9/25
هوا سرد بوده خب :))
1394/9/25
مشکوک میزنه. احتمالا ...
1394/9/25
خخخخخخ،عجب شکاری کرده عکاس
1394/9/25
😄😄😄داشبورد ماشین تو این هوای سرد به سرو صدا می افته این صدا هم ادمو به تنش میندازه !!
1394/9/25
واقعا عالي بود تمام موارد لازم ذكر شد
اما يه سوْال أيا هيچ كشوري به اندازه ايران ماشين چيني داره؟؟
خدا از سر تقصيرات باعث و بانياش نگذره؟؟؟
٢خط و نيم فقط اسم ماشين چيني ذكر شد تو اين مقاله كه بازم مي تونست بيشتر بشه و بقيشو چنتا نقطه گذاشتين....
1394/9/25
بله متاسفانه کشورهای بدبختر از ما مثل مصر که پر شده از این .....!!!!!!!!!!
1394/9/25
تو متن اومده بود "اما در مورد مصرف سوخت که برای خریداران خودرویی در این رنج قیمت اهمیت زیادی دارد ". یعنی چی؟ با این جمله دارین بطور غیرمستقیم ملت رو به مصرف بی رویه سوخت و به تبع اون آلوده شدن بیش از حد محیط زیست و از بین رفتن سرمایه های ملی سوق میدین. مگه نه اینکه گرونترین خودروی حال حاضر کشور یعنی BMW i8 به دلیل تکنولوژی بسیار زیاد مصرف سوخت کمی داره؟ بنظرم جمله باید اینگونه می بود " اما در مورد مصرف سوخت که این روزها از نظر اقتصادی حائز اهمیت شده و برای حفظ محیط زیست فاکتور مهمی هست و از طرفی به نوعی نشون دهنده سطح تکنولوژی به کار رفته در سیستم محرک خودرو هست، آریو مصرفی در حدود ..."
1394/9/25
چیییییییی میگییییی آخهههههههههههههههههههههه توووووووووووووووووو؟!!!!!!! ایییییییییییییی خداااااااااااااااااااااااااااااا
1394/9/25
والا اتاق خوبی داره و اینکه تعلیق نرمی هم داره با توجه به خندق و تپه هایی که شهرداری بصورت مستقیم غیر مستقیم ایجاد می کنه فاکتور خیلی مناسبیه ، اما نظر قیافه در مقابل مثلا جی 5 هیچ حرفی واسه گفتن نداره مخصوصا که آرم سایپا هم روی ماشین خورده ینی نا خوشایند ترین حس دنیاست که فرمونی رو بگیری که آر سایپا روش خوردهاونم بعد پرداخت 80 میلیون ؛ دلم برای خریداران سابق این ماشین می سوزه ، البته ناگفته نماند که یه بخش عمده ای رو دلالان و افرادی تشکیل می دادن که به هوای ماهیگیری گول بوق کرنا های سایپا رو خوردن این ماشینو خریدن (که خوب حقشونه )
در نهایت اگه برای استفاده خونگی قصد خرید ماشین دارین و حداقل تا 5 سال یه ماشینو نگه میدارین میشه گفت اینم یه چینی مث دوستاش که البته تعلیق نرمی داره
1394/9/25
با سلام و تشکر از زحمات مسئولین عزیز سایت خودروبانک

حیف پولی که مالک داده بابت این !

والسلام
1401/5/11
تو برو پراید بخر لیاقتت همونه
1394/9/25
دوستان عزیز سلام
من زیاد با خودروهای چینی موافق نیستم هر چند در بازار کنونی خودرو با توجه به این که سال های سال که داریم 206، 405، پارس و پراید .... رو می بینیم این خودروها برای ما جذابتر و البته پر امکانات تر هستند. اما می خواستم بگم مطوئن باشید که همین خودروهای چینی تا چند سال آینده به راحتی به خودروهایی با کیفیت و قابل اطمینان و پر فروش در جهان تبدیل می شوند و خودروسازهای داخلی هنوز اندر خم کوچه اول مونده اند.
1394/9/25
فرض کن تو مناطق آزاد یا بازار های آزاد جهانی با 55 تومن میشه کیا ریو و نیسان جوک و نیسان سانی و فرود اکو و فورد فیستا خرید اما اینجا این ماشین چینی گمنام که اخیرا پورشه بدلیل کپی برداری محض از کارخونه اش شکایت کرده بود میشه یه گزینه ی خوب! عجب ظلمی هست واقعا!
1394/9/25
تو منطقه آزادم ارزش خرید ندارن ماشینا ! الان 2 ساله کسی نتونسته از گیلان مرخصی بگیره ! فکر کن ماشین با قیمت 100 میلیون(و بالاتر) بخری بعد باهاش تو شعاع 50 کیلومتر تردد کنی !واقعا ظلمه ! مخصوصا واسه من که اهل سفر هستم ! سانتافه بخرم 80 تومن که چی بشه ؟ ماشین شاسی واسه مسافرته ! بعد با شاسی برم تو شهر بچرخم تو این ترافیک ؟ ! منطقه آزاد با محدودیت حجم و تردد و سال تولید به هیچ دردی نمیخوره !
1394/9/25
با سلام و خسته نباشید خدمت شما.
لطفا خودروهای آفرود رو مثل نیسان پیکاپ،پاژن پیکاپ،سوزوکی گرند ویتارا، تویوتا پرادو، تویوتا اف جی کروز، تویوتا لندکروز،و... رو تست کنید.این خودروها هم براتون هزینه تست کردنش کمتره و هم بیشتر بین مردم محبوب ترن.با تشکر
1394/9/25
دوستانی که این خودرو را داشته اند ایا خرید انرا توصیه می کنند؟ هزینه و استهلاک انرا پایین می دانند و قطعات ان مناسب است.
1394/9/25
پراید یا پژو سوار شید ولی پول بیزبونتونو به ماشین چینی ندید که مثل من سخت پشیمون میشید و دیگه پشیمونی هم سودی نداره
1394/9/25
خودروبانک خ راحت از ۶۰ میلیون حرف میزنی،همین ۶۰ میلیون برای من که ۲۳ سالمه و شغل درست وحسابی ندارم پول زیادیه،تازه اگه این پولم داشته باشم هیچوقت به این اشغال دوزاری نمیدم،تو این رنج قیمتی یا کوپه fxمیخرم یا bmw 318 یا bmw 320 2005 یا 2006حالا هرچه قدرم خرجشون بالا باشه،در هر صورت ممنون از بررسی خوبتون
1394/9/25
شما الان این حرف رو میزنید ! زمانش وقتی برسه و 60 میلیون رو به سختی به دست بیارید ، محافاظه کارانه تر عمل می کنید و حاظرید خودروی صفر خرداری کنید حتی چینی ، تا گرفتار هزینه های bmw ساخت 2005 و ... نشین ! این نظر شما بیشتر احساسی بود .
1394/9/25
هرچی سایت های خرید خودرو رو گشتم ب ام و ۳۲۰ زیر ۸۰ تومن پیدا نکردم و ۳۱۸ مدل ۲۰۰۵ هم حداقل ۶۵ تومن هست. البته هزینه نگهداری و مصرف سوخت خودرویی ۱۰ ساله با کارکرد حداقل ۱۵۰ هزار کیلومتر (به فرض اینکه کارکرد واقعی باشه) خیلی بیشتر خواهد بود. البته من خودم به خاطر علاقه شخصی میرم سمت بیمر ای ۴۶.
1394/9/25
دقیقا با آیدین موافقم ، دوستان تو این سن یکم تحت تاثیر احساسات قرار دارن ! 2بار که هزینه تعمیرات برند اروپایی پر کارکرد رو پرداخت کنن تازه میفهمن دنیا دست کیه !
1394/9/27
پسر گلم برو 318 یا 320 بخر اگر 54 تومن بدن
320 قیمت تصادفیش بیشتر از 70 تومنه
نکته بعد اگر خریدی بعد از یه مدت فهمیدی ایراد داره خرج تعمیرش پدرتو در میاره
کوپه FX هم به درد خانواده نمیخوره و مثل اژدها بنزین مصرف میکنه اونم اگر سالمشو نخری پدرت اعدامت میکنه چون خرجش از 320 هم بیشتره
آریو درسته یه زمانی گرون بود و ارزشش از 75 تومن کمتر بود اما الان با 54 تومن اونم 30 میلیون اقساط بدون بهره از ماشینای دیگه با صرفه تر هست
حالا برو دنبال درس ومشقت به کار بزرگترا کاری نداشته باش
پیکان بابات مونده اونو بشوری مثل بوگاتی میشه
1394/9/25
جالبه چین میره از ژاپن موتور می خره، لوگوی خودشو می زاره روش، سایپا هم می ره کل ماشنو می خره لوگوشو می زاره روی فقط بعضی جاهاش. حتی زحمت نداده لوگو ش رو کامل بزاره... یعنی ما آنقدر تنبل و ناکارآمد هستیم... اسمشم می زارن تولید! می زارن فرزند نوپا
اما به نظر من بگید فرزند ناخلف سایپا
1394/9/25
تنها مدل وارداتی و تیپ فول این خودرو که با لوگوی زد شکل و اصطلاحا 6 ایربگ و مانیتور دار شناخته میشه ارزش خرید داره الان تو سایت باما چند تا موجوده با قیمت 54 تا 57 تومن که به نظر من با توجه به پلتفرم و ظاهر تویوتا ارزش خرید بالایی داره اصولا کسی که دنبال این ماشین میره بیشتر دنبال مولفه هایی مثل جادار و راحت بودنه تا شتاب. و این ماشین کاملا این خواسته ها رو براورده میکنه تو نمایشگاه سوارش شدم و از جداری و راحتی بالای داخل اون حیرت کردم...
1394/9/25
لطفا یه بررسی هم از MVM 550 تهیه کنید چون هم موتور قوی ای داره و هم قیمت مناسب...!
1394/9/25
حیف تویتا و میتسوبیشی که مارک زوتای خورده روش
حیف زوتای که مارک سایپا خورده روش
1394/9/27
حیف ما
حیف ما که مجبوریم اینا رو سوار شیم
این آت و آشغال ها حتی ارزش این رو ندارن که یک تیکه از عمر رو برای خوندن خبرشون هزینه کنی، چه برسه به اینکه پول بدی بری توی صف انتظار! بخری و سوار بشی و عمر بیشتری رو توی تعمیرگاه هدر بدی.
خیلی نامردیه که اینجا به دنیا اومدیم!
ای دریغ ....
1394/9/25
سلام
مردانه بیا و خودرو چینی تبلیغ نکن!
1394/9/25
لطف کنید در مورد وینگل 5 دو دیف و ریچ دو دیف هم بررسی بزارید...تورو جون عزیزتون :(
1394/9/26
باشه خخخخخ
1394/9/25
ما یه دونه از ماشینا وارداتی شو داریم تاحالا ده هزار تا روندیم تا حالا مشکلی نداشته اتاقشم مثل روز اول بدون صداس اتاق نرم و خوبه مصرفش واقعا پایین و تو جاده با سرعت ۱۲۰تا و با۴نفر و صندوق پر حدود۶ونیم لیتر میسوزونه فقط یکم شتابش کمه که اونم برا کسی مثل پدر من که اهل سرعت نیست مشکلی نداره گیربکسش یکم با تاخیر معکوس میده ولی تاخیرش آنچنان زیاد نیست و تعویض دنده هاشم نرمه فضای سرنشینا هم خیلی خوب و جاداره چند ماه پیش هم یه مسافرت رفتیم که حدودهزار کیلومتر یک سره رفتیم هیچ کدوم از سرنشینا خسته نشد
1394/9/28
منم تجربه مسافرت رو با این ماشین دارم واقعا خیلی راحته در یک کلام اصلا خسته نمیشید
فضای زیاد هم خیلی کمکمون کرد چون پسر عموی من 190 سانت قدشه که تو ماشین من خیلی راحت بود و هر چقدر صندلی رو عقب کشیدم بازم جای سرنشین عقب زیاد بود
صندوقش جاداره و نیازی به باربند ندارین
ما دوتا ماشین برده بودیم یه دنا و آریوی من
آریو هم نرم تر بود هم سر پیچها به خاطر فاصله محور زیادش راحتتر میپیچید ترمز جلوش دوجداره خنک شونده هست به خاطر همین داغ نمیکرد
تو آریو دور موتور رو تا 5000 بالا میبردم ونگران نبودم چون ساختار این موتور ها برعکس موتورهای اروپایی با دور موتور بالا سازگارتر هست و داغ نمیکنن
البته برعکس حرف خودرو بانک با دنده اتوماتیک این ماشین اگر گاز رو تا انتها فشار بدین این ماشین معکوس میکشه و از جا میپره پس نیازی به تیپ ترونیک نیست
حالت زمستانی این ماشین رو در برف امتحان کردم خیلی کابردی هست و نمیزاره ماشین زیاد بکسواد کنه و راحتتر به راه می افته

بازم میگم دوستان اول امتحان کنید بعد حرف بزنید
1394/9/25
خدا رحم کنه....
باز اینا ماشین ساختن..
1394/9/25
ما یه دونه وارداتی شو داریم تاحالا ده هزار تا روندیم مشکلی نداشته اتاقشم بدون صداس ماشین ما چون تو پارکینگ جا نمیشه بیرون میمونه ماهم تو ارومیه هستیم و هواهم که سرده ولی تا حالا صدایی ازش درنیومده تو این برف و یخ هم ترمزاش خیلی خوب کار میکنه و زیاد لیز نمیخوره و بهش میشه اطمینان کرد،اتاقشم نرم و راحته فضای سرنشین و صندوق هم خوب و جاداره و صندلیه جلو رو تا آخر هم بکشی عقب باز جای کافی هست مصرفش هم پایینه و تو جاده با سرعت۱۲۰با چهار نفر و صندوق پر حدود۶ونیم لیتر میسوزونه فقط شتابش یکم پایینه که اونم برا کسی مثل پدرم مشکلی نیست،کیفیت صدا ظبطش هم خوبه.تو مسافرتی که با این ماشین رفتیم و حدود۱۰۰۰کیلومنر یک سره رفتیم هیچ کدوم از سرنشینا خسته نشدن منم که حدود۴۰۰کیلومتر تو شب روندم خستگی احساس نکردم
1394/9/25
آقا ما برا بابامون این ماشینو خریدیم
اولا موتورش که میگن برا میتسوبیشی هست من خودمو کشتم هیچ قطعه ژاپنی روش ندیدم و وقتی خیلی سوال کردم سایپا گفت موتورش طراحی میتسوبیشی هست و ساخت کارخانه ی میتسوبیشی نیست مثل پژو405 که موتورش ساخت پژو و فرانسه نیست و در تبریز ساخته میشه ولی طراحیش برا چندین سال قبل پژو هست
سه ماهه دامادمون یه لنسر 1600 80م خرید موتورش قابل مقایسه با این نیست خیلی بی صداتر و خیلی رون تر انگار لامصب تو روغن کار میکنه دوم هم سیستم تعلیقشه که خیلی جمع و جور و تو دست تره و مثل آریو ول و لش نیست که همش تاب میخوره سر بیچا خیلی بهتر می پیچه و فرمون کمک و فنر وشاسی و هزارتای دیگه با هم فرق دارن کیفیت اتاقم که واضح هست و من در بارش توضیح نمیدم
ما میخوایم بفروشیمش و یه پولی بزاریم لنسر1.8 بگیریم اما الان2 ماه واسه فروشه هیچکی یه زنگم نمیزنه
1394/9/26
یکم قیمت رو پایین تر بیارین خود بنگاهی ها ازتون بخرن خلاص
1394/9/27
مبارکه پس برین صد تومن بدین لنسر بگیرین
ما پول لنسر رو نداریم همینو میگیریم
ممنون از مقایسه نادرست شما عزیز دل برادر
فقط لنسر رو گرفتی شیرنی یادت نره
لنسر تقریبا دو برابر این قیمتشه و مثل این جادار وراحت نیست
این ماشین برای خانواده هست و جادار تر و نرم تره ....لنسر یه ماشین برای مسابقه هست و برای هندلینگ بهتر تعلیقش خشکه تا سر پیچ ها چپ نکنه
پس لنسر اصلا با این ماشین قابل مقایسه نیست
تو که پول داری بهتر هست به جای لنسر به نیسان تیانا فکر کنی نرم تر راحت تر سریعتر
اما باز میگم ما پول زیادی برای ماشین نداریم پس همینو میخریم
1394/9/27
چرا ALI نسنجیده حرف میزنید
ایشون خواستن یه ژاپنی صفر و اصیل سوار بشن مثل کسی که آردی داره همیشه دوست داره یه پژو داشته باشه یا کسی که ال90 داره دوست داره یه مگان داشته باشه و جلو چشمش همیشه رنو پررنگتر دیده میشه خیلی ها به عشق میتسوبیشی رفتن این ماشینوخریدن و امروزه که 1 ملیونو واقعا نمیشه به این راحتی پس انداز کرد کسی که بتونه 70_80 م پول یه زوتی وارداتی رو بده لنسر صفرم میتونه بخره میشه با 68_75 یه لنسر دستی یه سال کار گرفت در صورتی که همین عزیزانی که میگن ما بدبخت بیچاره اییم و پول نداریم رفتن و یه موقعی نزدیک80م دادن به زوتی وارداتی
در ضمن شما میتونی با پول این آشغال چینی همین الان یه مگان خیلی تمیز ،تویوتا کرولا2008 یا کمری گرند یا مزدا3 بخری پس چرا نمیخری و رفتی سمت نمونه صفر یه چینی و خودتو گول می زنی که یه ماشین جادار و نرم سواری توخیالت یه تویوتا با موتور میتسوبیشی یه چیزی مثل گالانتای سوپرسالن که هممون یه روزآرزوشو داشتیم سواری نه عزیزم این ماشین اونقدرم جادار و بزرگ مثا آزرا نیست یه چینی سایز متوسته که بعد 5 سال شاید موتورش اگه خوب کپی برداری شده باشه کار کنه و تمام درو دیوارش صدا میوفته با کلی مشکلات برقی و ...
من به یه عزیزی سال88 گفتم لیفان 520 نخر ال 90 بگیر گوش نکرد خرید الان شده مثل یه پراید 20 سال کارالبته صد رحمت به پرایدای20 سال کار
1394/9/27
چی میگی بنده خدا الان یه تیانای ترو تمیز که خرجی براتون نداشته باشه 140م باید پول بدی
بعد اونوقت تیانای لش که همش زیرش به زمین گیر میکنه با لنسر مقایسه میکنی
یه لنسر آبی کاربنی با کیت بدنه ی EVO یه چیز دیگه هست
1394/9/27
شما ALI آقا برو همون چینی از سایپا بخر بلکه کارخونتون برشکست نشه
چشم تیانای پارس خودرو رو هم میخریم دیگه چی میخوای
شیرینی هم یادت نره
شیرینی ماشین بزرگ و جادار رو نرم و خوشگلت و همچنین شیرینی نجات پیداکردن سایپا از ورشکستگی
من نمیدونم دلال های سایپا اینجا هم سروکلشون پیدا میشه
1394/9/27
بله علی آقا معلومه لنسر با این آشغال قابل مقایسه نیست
لنسر با اون پشتوانه ی قوی رو با این شترگاوپلنگ ( اتاقش از یجا کپی شده موتورش از یجا دیگه گیربکس برا یوره تازه اسمش معلوم نیست Z300 یا s3000 یا اینکه آریو هست و از همه بدتر مونتاژ سایپاست جلوش آرم زوتی یاسوتی عقبش آرم سایپا )که کل کارخونه زوتی برا 5 سال بیشه مقایسه میکنی
خلایق هرچه لایق
1394/9/27
کیوان عزیز با استناد به بررسی همین سایت شتاب 0تا 100 تیانا بیش از 2 ثانیه از لنسر سریع تره و ماکسیما اتومات رو تو درگ میزنه بعد شما به تیانا میگی لش ؟ یکم مطالعه و بررسی هم خوب چیزیه ! هیچ جای دنیا موتور 6 سیلندر 2.5 لیتری با موتور 4 سیلندر 1.8 مقایسه نمیشه برادر !
1394/9/28
مسعود قربونت
انگار از قیمتا خبر نداری الان دیگه 70 تومن چند ماهه فراموش شده الان قیمتش 54 تومن اونم با اقساط بدون بهره هست
پس تو اول برو قیمتو نگاه کن بعد بیا حرف قیمت 70 و لنسر رو بزن
لنسر تقریبا 100 میلیون قیمتشه و این ماشین 54 میلیون قیمت داره
پس قابل مقایسه نیست
لا اقل اگر به جای بحث ال نود و مگان بحث پراید و مگان میکردی ناراحت نمیشدم
من الان مگان 1600 فول مدل 89 دارم 47 تومن گرفتم کنارش این ماشین رو هم دارم اما اقساطی بدون بهره گرفتم 30 میلیون دو ساله باید بدم
خب من هر روز سوار هر دوتا میشم اما قراره مگان رو بفروشم ....لنسر الان باید با چانگان ایدو مقایسه بشه نه این زوتی بدبخت
خدایی هیچکدوم از اونایی که اینجا نظر نوشتن و از کیفیت این ماشین انتقاد کردن حتی یک بار هم سوارش نشدن چین چین میکنید اما میدونید چینی ها به واردکننده های ما فحش میدن که چرا فقط کالای بی کیفیت میخرن و اسم چین رو خراب میکنن
همین لبتاب یا گوشی که باهاش متن مینویسید ساخت چینه اپل ساخت چینه کل لوازم ماشینای ژاپنی از چین میاد هیوندای خط تولید بیشتر ماشینهاش رو تو چین زده پس انقدر چوب چینی بودن روی این ماشینا نزنین
لنسر خوبه اما 100تومن کجا 54 تومن کجا
خب من دیگه چیزی نمیگم اما از خدا بترسین و انقدر چاخان نکنید اول تحقیق کنید بعد حرف بزنید
1394/10/5
جون من کیوان تا حالا سوار تیانا ولنسر شدی که از روی فیلم نظر میدی
تیانا یه ماشین با وقار و سنگینه که با موتورش درجا لنسر رو قورت میده
دوما لنسر خوبه اما نه نمونه ای که وارد ایران میشه لنسر اوولوشن خیلی ماشین خوبیه
من که عاشق لنسر اوولوشن هستم البته مدلهای بین1990 و 2000 میلادی ... لنسر اوولوشن قدرت وشتاب عالی داره
هوندا سیویک 1994 هم دوست دارم... گالانت عینکی هم خوشگله
اما از این حرفا بگزریم ماشین درست و حسابی تو ایران نداریم و اینایی که گفتم زمان خودشون ابرقدرت بودن .. الان هم با این وضع بازار باید تعصب رو کنار بزاریم و بین ماشین نو و دست دوم فرق زیادی قائل بشیم چون ماشین دست دوم برای افرادی خوبه که جرات ریسک رو دارن و ماشین نو برای افرادی که از ریسک کردن میترسن و خدمات پس از فروش رو ( هرچند نا مناسب ) بیشتر میپسندن مناسبه
1394/9/26
کاری به نظر دوستان ندارم هر کی میخواد این ماشینو بخره بره نمایندگی اصلی سایپا خیابان دماوند این خودرو اونجا زیاد و صاحباشون برید ازشون بپورسید رازی هستن یا نه خیلی راحت میتونین اطلاعات کسب کنین و با مشکلات و محاسن اشنا بشین ولی چون من 6ماه یک بار اونجا برا سرویس ماشین خودم میرم ....ماشین های که میبینم اکثرا صفر هستن .....فقط برید اونجا یا هر نمایندگی که میشناسید یا سایپا یا ایران خودرو
لطفا تحقیق کنید همه چی زیبایی نیس
در ضمن ماشین خودم این خودرو نیس..یا علی
1394/9/27
جان من بگو ماشین خودت چیه
پرایده ؟
تیبا هست؟
من چند ماهه آریو دارم فقط یه بار برای سرویس اولیه رفتم تا حالا فقط یه بار دیدم یکی برای دینامش مشکل پیش اومده ...تو شهر ما بیشتر از هزارتا آریو فروش رفته چون ما ماشین جادار دوست داریم
مثل سمند نیست که از صدتا 80 تا مشکل دارن یکی دنده عقب نداره یکی سیستم کلاجش مشکل داره یکی کلا موتورش مرخصه و روغن میسوزونه
خدایی از صدتا ماشین ایرانخودرو حتما 50 تاش ایراد داره باور نداری برو از بنگاهیا بپرس
من ماشین خرید و فروش میکنم تا حالا ال نود پارس خودرو رو با ال نود ایران خودرو مقایسه کردی ؟ کلا از لحاظ مونتاژ با هم فرق دارن ...پارس خودرو و سایپا خیلی بهترن
1394/9/26
من نمونه وارداتی این ماشین رو سوار شدم و اگر بخوام بدون تعصب و پیش زمینه فکری نظر بدم به نسبت رقبای هم قیمت خودش مثل ال90 اتوماتیک,پارس اتوماتیک ارزش خرید داره و هم سواری و شتاب و صدای کمتر و...بخصوص نسبت به پارس اتوماتیک داره. اما.....
تو این رنج قیمت فکر میکنم جک j5 ماشین بهتری هست
1394/9/26
ای آقا اول که ما میخواستیم بخریم سایپا گفت این موتور لنسر هست و کلی تعریف و تو ذهن ما یه چیزی شبیه EVO درست کردن و از اونجا که اینجا ایرانه این ماشینو برا ما حتی استارت هم نزدن بماند
وقتی ماشینو تحویل گرفتم دیدم چیزی شبیه لنسر نیست اصلا یه قطعه ژاپنی هم نداره رفتم نمایندگی که این همه تعریف میکرد دادو بیداد بعد در جوابم گفت این موتور یه کپی هوشمندانه و دقیق از موتور لنسر سال2003 هست و تحت لیسانس و نظارت میتسوبیشی ساخته شده فقط به خواتر امنیت موتور یکم قدرت موتورشو چین کم کرده تا ضربه به شاتون و یاتاقان ها کم بشه و دوام و مقاومت موتور بیشتر بشه در عوض به خواتر وزن زیادش و این اصلاحاتی که چین رو موتورش انجام داده یخورده شتابش کم شده که باهاش مدارا کن گیربکسشم کنده که اینم با توجه به این که موتور و گیربکس برا یه شرکت نیستن و یه جورایی به هم خورونده شدن خوب طبیعیه ولی مطمعن باش جنس گیربکسش از خود موتورش بهتره
وبعدم که من رفتم دیدم پشت سر من با همکارش میخندن و میگن مردم چه توقعاتی دارن پول ال 90 دادن از ماشین چینی توقع ماشین ژاپنی رو هم دارن حقشون همونه که شیشه برقی پرشیارو به عنوان آبشن باهاش حال کنن
1394/9/26
خوب موتور که ارم میتسو روش خورده حتما حداقل تحت لیسانس هست دیگه ولی حتی اگه موتور خود میتسوبیشی لنسر بدون ذره ای تغییر در قدرت هم بیاد رو این ماشین بازم نباید توقع زیادی دشاته باشید. موتور میتسوبیشی ایوو 400 اسب بخاری که نیست. فکر میکنید این لنسر های وارداتی الان چیه شتابشون؟ خود متیسو لنسر های اتوماتیک 1600 که الان صد میلیونه شتابشون فک کنم بالای 13 ثانیه است.!!! (دنده ای بحثش جداست ) حالا اینکه دیگه با این گیرباکس خنگ جای خود دارد. لنسر هایی که یکم بهتر راه میرند یا 1.8 هستند یا دنده ای . تازه جفتشونم از مثلا مزدا و زانتیا و اوانته و .. که 2 لیتری اند میخورند . بحث ایوو کلا جداست. این میتسو ها فقط قیافشون شبیه ایوو است . موتور 1800 روی خود میتسوبیشی اش هم همچین شتابی نداره. البته کیفیت و طول عمرش عالیه ها . منظورم فقط بحث شتاب بود
1394/9/26
رو موتور 206،پرشیا و 405 هم آرم پژو هک شده یعنی چی الان به نظرت تحت لیسانس هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کاپرا هم کرمان موتور اولش میگفت همراه با موتور میتسوبیشی بعد 4 سال تو مجله ماشین نوشته بود کپی از یه موتور دهه ی 90 میتسوبیشی است و چین کلی روش تغییرات انجام داده و تمام قطعات ساخت چین هست
درضمن در اصل لنسرو همه رو مدل EVO میشناسن و به همین مدل تو دنیا معروفه و برای کسایی که پول کمی دارن یا آرزوی داشتن یه لنسرو دارن کمپانی موتورای 1.8 _ 1.6 رو روش نصب کرده با امکانات ساده تو همین ایران خیلی ها با لنسر و گالانت های ساده دهه ی 90 حال میکنن و به هیچ وجه حاضر به فروشش نیستن لنسر1.8 جدید هم که جای خود دارن
مزدا ،آونته و زانتیا ، 2000 هستن و 400 تا از لنسر بیشتر حجم دارن و گیربکسشونم دستیه مصرف سوختشونم که الی ماشاالله
شما یه نگاهی به اوتلندر بنداز شتابش با اینکه شاسی بلنده ارتفاع اتاقش بلنده وفاصله کفش تا زمین زیاده و ظرفیت 7 سرنشینو داره 10 s هست یا نگاهی به مصرف سوخت لنسر 1.6بنداز با اینکه وزن اتاق سنگینه مصرفش سوختش 5.4هست و 1.8 که با اینکه حجم موتورش بیشتره اما مصرفش از 1.6 هم کمتره نقطه قوت لنسر با موتور کم حجم نسبت به رقبا سیستم فنربندی و هندلینگ عالیش هست که سر پیچا نسبت به همه ی رقبا بهترین حالتو داره خوب زانتیا یا آونته چییییییییی؟؟
من خودم النترا دارم که شتابش از آونته و زانتیا کمتره اما من خیییییییییلی ازش راضیم و یه چرخشم به زانتیا نمیدم خوب به نظرت کره پسرفت کرده و النترا از آونته که همون النترای قدیمه بدتره
1394/9/26
ببین شایان جان فرزادم
خدایش نیستی ؟؟؟؟ کارمند سایپارو میگم نیستی؟؟؟
ببین قسم دادمت ها؟؟؟ هستی؟؟؟؟ نیستی؟؟؟؟؟
شب بدون عذاب وجدان میخوابی؟؟؟ کابووسم میبینی؟؟؟
1394/9/27
ببخشید جناب کمالی این هایی که شما گفتید چه ربطی به عرایض بنده داشت؟ چون همه مردم دنیا میتسوبیشی رو به ایوو لوشن میشناسند پس موتور لنسر 1600 که روی این ماشین چینیه باید مثل موتور 2 لیتری توربو 400 اسب بخاری لنسر ایوو راه بره؟؟؟؟ من عرض کردم از لنسر 1600 توقع ایوولوشن نداشته باشید از 206 تیپ 5 هم میخوره چون اتوماتیکه و نسبت وزن و اسب بخارش پایینه. حالا شما چی توضیح دادید در جواب من متوجه نمیشم! اقای سبزیان گفته این ماشین موتورش میتسو نیست چون شتابش کمه گفتم شتاب خود میتسو های 1.6 اتومات هم بده.! حالا چون متسو ایوو 400 اسبی خوب راه میره ما بیایم موتور 1600 لنسرو بندازیم روی زانتیا باز باید خوب راه بره؟ خیر. لطفا درست بخونید نوشته من رو بعد پاسخ بدید ! من یه چیزی گفتم شما یه چیز دیگه پاسخ دادید. در مورد اینکه تو چین تولید میشه بعله ممکنه ولی این موتور با این کد محصول روز میستو بیشیه و مثل پژو های ایرانی محصول 20 سال قبل نیست پس نمیتونسته کپی بدون لیسانس کنه . در واقع موتور از دور خارج شده نبوده. دلیل شتاب کمش هم گیرباکس کند ، وزن زیاد و عدم همانگی در انتقال نیروست . بعد من کجا گفتم زانتیا از لنسر بهتره؟ توضیح چی میدید؟ میگم حتی خود لنسر هم با این موتور و گیرباکس شتابش از ماشینای ارزون هم کمتره . دیگه چه برسه به چینی 50 تومنی. دقت کن نوشتم لنسر کیفیت و .. عالیه . اگه فقط شما جمله اخرو بخونی نوشتم (بحث من فقط شتابه). اخه خیلی ها میرند میتسو 1.6 اتومات میخرند فکر میکنند اینم دیگه مثل ایوو راه نره نزدیک بهش میره میگم اینطور نیست. حالا من کی گفتم مصرف سوخت میسو بده یا زانتیا کیفیتش بهتره یا اوانته تعادلش بهتره بگید خودمم پیدا کنم ببینم کجا اینو گفتم؟؟؟؟! اقای فرزاد شما هم اول بخون ببیم من چی نوشتم بعد صحبت کن. من اصلا نگفتم این ماشین ماشین خوبیه . دقت کنی نوشتم گیرباکسشم خنگه ! میگم اینقدر فکر نکنید موتور میتسوبیشی معجزه میکنه.موترو 1600 تنفس طبیعی با گیرباکس اتومات 4 دنده مال بنز هم که باشه شتابش عالی نمیشه. من نمیدونم برداشت شما از کجا این شده که من کارمند سایپام؟؟؟!!!
1394/9/26
ما یدونه داشتیم یعنی بدترین ماشینی بود که من شخصا سوار شدم تویه سبقت باید با ترس و لرز سبقت می گرفتی شتابش این قدر ضعیف بود بعدا ترمز هاش اگه ماشین رو صبح روشن می کردی اصلا خوب کار نمی کرد باید یه ربع صبر می کردی تا درست بشه بعد تو تعویض دنده خیلی ضعیف بود ما تو جاده می رفتیم که دیگه یهو دنده رو تعویض نکرد !!!! بعدش هم با ده میلیون ضرر فروختیم ماشین ایرانی بخر ولی چینی نخرید.باتشکر
1394/9/26
آقا عرفان ببخشید شما نمایشگاهی چیزی دارید؟؟؟
آخه همه ماشینارو داشتید
میشه بگید الان چی دارین و ازش راضی هستید؟؟
1394/10/4
چرا حرف مذخرف میزنی ما یه ساله این ماشینو داریم همیشه هم تو حیاط تو هوای سرد میمونه الانم زمستونه ولی صبح که استارت میزنیم حرکت میکنیم ترمزاش مثل ساعت کار میکنه مشکلی هم نداره گیربکسشم بدون مشکل دنده هارو عوض میکنه،تنها مشکلش شتابه که کمه و تو سبقتا حتما باید معکوس بکشی.
1394/9/27
آدم پنجاه و اندی بده لوتی زد300 با آرم مقدس پراید سوار بشه عجیبه!!!
1394/9/27
برسی برلیانسم هم بذارید
1394/9/27
من نمیدونم این چینی ها همشون قدرت موتورشو 120 _130 _ 140 _ 150 اسب هست بعدش همشون تو شتاب از ال90 ، 105 اسبی یا زانتیا کم میارن و همش عقب میوفتن
بعد قضیش چیه ماشینای دهه 90 با اون بدنه محکم و ضخیم همشون شتابشون بالا بود اما الان همون ماشینا با طراحی 2015 شتابشون کمتره ، یه صافکاره میگفت تویوتای کرونا یا گالانت ضخامت رنگشون مثل بتونه میمونه
یه موقعی یه ماشینی موتورش2000 بود یعنی ته شتاب و هیچ ماشینی به گرد پاشم نمیرسید اما الان همه 2400 هستن و وزنشون اصلاح شده و به به اصطلاح همشون پف و پفکی هستن و کلی سیستم سوخت کامپیوتری سیستم جرقه بسیار دقیق سیستم سوپاپ هوشمند و کلی تکنولوژی جدیداما بازم شتاباشون بالای 10_11ثانیه هست چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
1394/9/27
دلایل زیادی هست. چینی ها که افتضاحه شتابشون بخاطر عدم هماهنگی بین قسمت انتقال نیرو با موتوره . اما وقتی میبینید ماشین هایی کره و ژاپن هم با موتور 2.4 خوب راه نمیرند دلایل زیادی داره. 1-استاندارد های الودگی هوا سخت گیرانه تر شده خودش یه عامل بازدارندست 2- ایمنی و اپشن اضافه شده و سایز ماشین هاهم بزرگ شده خودش باعث افزایش وزن میشه ( سوناتای الانو بزارید بقل سوناتای دهه 90 ببینید چقدر بزرگتره ) 3- گیرباکس ها همه اتومات شده خودش عامل کاهش سرعته و ....وگرنه شما الان میبینید که مثلا الانترا 1800 داره پا به پای اوانته 2000 ( اتوماتیک ) راه میره . چون تعداد دنده و سرعت تعویض دندش بهتر شده و تلنولوژی موتورشم بالاتر رفته. اما اگه یه اوانته دنده ای بیارید کناش خوب چون دنده ایه جفتشونو میگیره. یه مسئله دیگه هم هست اونم اینه که موتور های جدید که تکنولوژی خیلی بالایی دارند نسبت به کیفیت سوخت حساس ترند برای همین ماشین های 200 اسبی مثل جی تی 86 تو ایران نسبت به قدرتشون اصلا خوب راه نمیرند .
1394/9/27

1- موضوع شتاب کم چینی ها به دلیل نسبت نیرو به وزن هستش و ضرایب دنده ، چینی ها سیاستشون کاهش مصرف سوخت هست نه شتاب گیری .
2 - استاندارد ها ربطی به قدرت خودرو ندارن ، یعنی یه انجین 240 اسب بخاری یورو 5 با یه انجین 240 اسب بخاری یورو 3 از نظر قدرتی هیچ تفاوتی نداره ، تفاوت در میزان انتشار گازهای آلاینده هستش
3- ایمنی و آپشن هم ربطی به شتاب نداره ، عامل تاثیر گذار در شتاب وزن خودرو هستش، در ضمن سایز هم مهم نیست چرا که خودروی بزرگ تر لزوما سنگین تر نیست.
4-اگه آوانته موتور 2000 و الانترا موتور 1800 داره و مثل هم راه میرن دلیلش اینه که قدرت خروجیشون در یک سطحه (توان موتور 1800 النترا بیشتره، اما در عوض آوانته سبک تره که این 2 همدیگه رو خنثی میکنن)،در نتیجه حجم بیشتر به معنی قدرت بیشتر نیست.
5-شتاب GT86 در حد و اندازه یک خودروی 2 لیتری هستش، دلیل اینکه دوستان میگن چرا جی تی خوب راه نمیره خوب این ماشین اتومات هستش و شما اگه انتظار شتاب بهتر دارید میتونید مدل دنده ای با شتاب 7.7 ثانیه رو خریداری کنید که نتنها خوبه بلکه برای یه موتور 2 لیتری تنفس طبیعی عالیه.

در انتها در جواب سهیل عزیز باید عرض کنم در مجموع مهم ترین عوامل شتاب کمتر خودروهای چینی و یا حتی کره ای و ژاپنی نسبت به زانتیا چند نکته اساسی هستش :
1- گیربکس زانتیا دستی هستش و شما مطمئن باش اگه اتومات باشه شتاب زیر 11 نمیتونه ثبت کنه.
2-وزن خودرویی مثل زانتیا بسیار کمه و یکی از دلایل امنیت پایین و کشنده بودن این خودرو همینه.
1394/9/28
شما اصلا خوندید من چی نوشتم؟ اخه نتیجه گیری هاتون از صحبت های من نشون میده نصفه نیمه خوندید.
1- اگه فقط اینه پس چرا ام وی ام 530 با قدرت موتور و گشتاور و ضرایب گیرباکس تقریبا برابر با اوانته شتابش 3 ثانیه بدتره؟ یا چرا ماشین های 1600 شون پا به پای 206 اتومات صندوقدار هم نمیره؟ یکی از اصلی ترین دلایل عدم هماهنگی بین موتور و گیرباکسه که هر کدومو از یه جا خوروندند. بعد حداکثر گشتاور و قدرت برابر هم فقط مهم نیست. مسیر نمودار قدرت و گشتاور هم مهمه. هرچند دلایل شما هم درسته .
2- البته من منظورم این بود که قدرت کمتر از انجین برابر میگیرند تا استاندارد های سخت تری رو پاس کنند . ولی در شرایط برابر هم استاندارد های الایندگی با جلوگیری از تسهیل خروج دود یا تنظیمات ای سی یو میتونند باعث کاهش شتاب بشوند. نمونش مزدا 3 جدید که شتاب کند تری از مزدا 3 قدیم داره . در صورتیکه جدیدتره و گیربکسشم یه دنده اضافه داره.
3- اگه دقت کنید نوشتم ایمنی و آپشن و بزرگ شدن سایز باعث افزایش وزن میشه. نگقتم خود اپشن یا ایمنی باعث کاهش شتاب میشه . گفتم این موارد معمولا باعث افزایش وزن و در نتیجه کاهش شتاب میشه. اگرم در یک مورد افزایش امنیت و سایز و آپشن باعث کاهش وزن شد یا استثناست یا ماشین بسیار گرون قیمته که ربطی به مثال های روتین و در یک سطح بازار نداره. همیشه یه ماشین در یک سطح و یک حدود قیمت اگه بزرگتر ، ایمن تر و پر آپشن تر باشه سنگین تر هم هست.
4- خوب مگه من گفتم حجم بیشتر یعنی قدرت بیشتر؟ من نوشتم الانترا با تکنولوژی موتور بالاترو گیرباکس بهتر تونسته پا به پای اوانته اتومات بیاد . در واقع با موتور 1800 قدرتی مشابه اوانته 2000 بگیره ( الانترا قدرتش بالاتره ولی گشتاورش پایین تره ) . و اون یه مقدار گشتاور کمتر هم با گیرباکس بهتر جبران کرده. در نتیجه شتابش با اوانته اتومات 2000 یکی شده. بر خلاف گفته شما وزن اوانته با الانترا فرق چندانی نداره . بعدم گفتم دنده ای میاد جفتشونو میگره چون دنده ای سیستمش متفاوته. ( کجاش گفتم اوانته چون 2 لیتریه پس لزوما قدرتش بیشتره ؟؟ )
5- خودتون بالاتر گفتید قدرت مهمه و نه حجم بعد الان میگید ماشین 2 لیتری؟ نخیر ماشین 200 اسبی. جی تی 86 یه ماشین 200 اسب بخاریه. به نظر شما طبیعیه که یه ماشین 200 اسب بخاری فقط کمی بهتر از مزدا 3 قدیم با موتور 150 اسب راه بره؟ یا مثلا به شدت از ماکسیما 220 اسبی خانوادگی عقب بیفته؟ دلیل اصلی شتاب کند غیر عادی جی تی 86 اینه که موتورش خیلی فناوریش بالاست و تراکم بالایی داره (نسبت تراکم 12 به 1 ) و البته برای همین ها هم تونسته از یه موتور 2 لیتری تنفس طبیعی نزدیک به قدرت ماکسیما 3 لیتری رو بگیره. درنتیجه با این نسبت تراکم بالا به بنزین حساس تره و با بنزین اکتان پایین ایران پدیده زود احتراقی ( قبل از دستور ای سی بو به شمع ) اتفاق میفته و راندمان به شدت افت میکنه. شما بنزین خوب یا بد به 405 بزنی شتابش نیم ثانیه تغییر میکنه ولی برای جی تی 86 این شتاب ممکنه چند ثانیه افت کنه.
دو مورد اخری هم که گفتید دقیقا حرف های من بود که جالبه اول بالا رد کردید نظر من رو بعد الان تایید کردید .
مثلا نوشتید یکی از دلایل ایمنی پایین زانتیا وزن پایینشه ولی بالاتر به من گفتید ایمنی و آپشن ربطی به وزن و شتاب نداره.
گیرباکس اتومات هم که نوشته بودم!
کلا بهتره اول دقیق تر بخونید مطلب رو بعد نقدش کنید.
ممنون.
1394/9/28
شما گفتی آپشن باعث افزایش وزن میشه ، مثلا الان یه مانیتور 7 اینچی چه وزنی داره ؟ یا دیلایت ! یا گرمکن صندلی ! کلا آپشن ربطی به وزن نداره .بله الانم میگم ایمنی و آپشن لزوما به وزن ربطی نداره ! ما ماشین داریم 1100 کیلو 5 ستاره داره ماشین داریم 2 تن 3 ستاره ایمنی داره ! وزن تاثیر کمی داره ، بیشتر عواملی مثل طراحی اتاق و شاسی و تعداد ایربگ و مسائلی مثل ABS و ESP تاثیر دارن که فکر نکنم ربطی به وزن داشته باشه.
شما گفتی الانترا 1800 پابه پای آوانته 2000 میره بخاطر گیربکسشه ، من گفتم بیشتر به دلیل اینه که قدرت خروجیشون مثل همدیگه هستش تقریبا .
در مورد ماکسیما ! جی تی 86 گشتاورش 205 ، ماکسیما 288 از نظر اسب بخار هم که 27 تا کمتر داره بعد شما انتظار داری ماکسیما رو بزنه ؟ ! 88 نیوتون متر گشتاور کمه ؟!
در کل تراکم موتور با اکتان بنزین رابطه مستقیم داره و این ربطی به تکنولوژی نداره ، تکنولوژی یعنی تایمینگ و نوع کارکرد موتور و پاشش سوخت .
اما در مجموع به نظرم شما دلایل خوبی رو میخواستی بگی اما یکم بد گفتی که یه مقدار 2پهلو فهمیده میشه.
1394/9/29
جناب الفا یک مانیتور یا یک سنسور و .. وزنی نداره ولی جمع کلیه آپشن ها و افزایش ایمنی و سایز در جمع تاثیر زیادی در وزن داره. دقت کنید من همون پست اول مجموع این سه عاملو گفتم. اون هم در شرایط یکسان نه اینکه یه ماشین شاسی فیبر کربنی رو با سوناتا مقایسه کنید. یه ماشین فول با سانروف و رینگ بزرگتر و گیرباکس اتومات ( حتما میدونید که سنگین از دستیه ) ، ایربگ های جانبی و پرده ای و زانو و یخچال و مه شکن و مانیتور و حتی موتورهای شیشه برقی و موتورهای چراغ AFS و دوربین و چراغ شور و .. در کنار سایز بزرگتر و ایمنی بالاتر قطعا از ماشین مثل خودش با ایمنی پایین تر و آپشن کمتر و سایز کوچیک تر سنگین تره . نیست؟ من در شرایط یکسان گفتم وگرنه ماشین هایی که با مهندسی بالا و تکنولوژی بالا ساخته شدند ممکنه با وزن سبک تر ایمنی و اپشن بالاتر هم بگیرند. سوال این بود که چرا ماشین های جدید تر کند تر شدند . خوب من نوشتم یکی از دلایل افزایش وزنه . بخاطر ایمنی و آپشن و سایز ( مجموع این ها ) ، شما که فکر نمیکنید کمپانی ها در کاهش وزن و تکنولوژی مواد پسرفت کرده باشند که مثلا مزدا 3 جدید از مزدا 323 حدودا 300 کیلو سنگین تره ( البته مقداریش بخاطر 400 سی سی حجم بزرگتر موتوره ولی بقیش بخاطر سایز ، گیرباکس اتومات ، آپشن و ایمنیه ) .
من نگفتم الانترا و اوانته اتومات شتابشون برابر شده فقط و فقط بخاطر گیرباکس . این کپی پست جمله ی بالایی من که هنوز هم موجوده اون بالا :
الانترا 1800 داره پا به پای اوانته 2000 ( اتوماتیک ) راه میره . چون تعداد دنده و سرعت تعویض دندش بهتر شده و تکنولوژی موتورشم بالاتر رفته.
پس نوشتم تکنولوژی موتورشم بالاتر رفته ( منظور همون گرفتن قدرت بیشتر از موتور کم حجم تر ) هرچند گشتاورش همچنان کمتره .
حالا من تراکم رو به عنوان یک مثال از عوامل مختلف گفتم ولی کلا ماشین هایی که تکنولوژی موتور بالاتری دارند به بنزین حساس ترند . مثلا همین سیستم پاشش سوخت که گفتید. هیوندای هایی که موتورشون GDI هست و تزریق مستقیم سوخت داره معمولا به ایران وارد نمیشند چون بنزین بی کیفیت روشون تاثیر منفی بیشتری داره. سوناتای های امریکا همه ی GDI هستند ولی تو ایران با موتور قدیمی تر ضعیف تر میارند چون به بنزین بد ایران کمتر حساسه. نسبت تراکم هم یه مثال دیگه بود برای ماشین های جدید. همون نسبت تراکم بالا هم یه جور تکنولوژی بالاتر میطلبه میتونید بینید که ماشین های قدیمی تر 9 به یک بوده بعد 10 به یک و خیلی از ماشین های جدید 12 به یک شدند ( مثلا بنز های جدید نسبت به مدل های همین چند سال قبل )
در مورد ماکسیما . خوب حالا ماکسیما گشتاور بالاتری داره ولی در عوض 4 دنده است.من مثالمو خوب بیان نکردم. بزارید یه جور دیگه بگم. روی کاغذ جی تی 86 اتومات با همون مشخصات موتوری و وزنی و گیرباکس و .. شتاب 7.6 ثانیه داره و ماکسیما اتومات روی کاغذ 8 ثانیه پس جی تی 86 باید حداقل تا 100 تا ماکسیما اتوماتو بزنه ولی چرا تو ایران این اتفاق نمیفته؟ چون موتور جی تی 86 جدیدتره و با اون نسبت تراکم و ... به بنزین حساس تره . و افت شتابش بیشتره.
خوب من خواستم خیلی مختصر توضیح بدم و خیلی خلاصه پاسخ دوستمون رو بدم و قصد توضیحات زیادی نداشتم برای همین شاید سو برداشت کردید از عرایضم. ولی شما هم با یک دید منفی تک تک جملات من رو غلط دونستید ! برای همین مجبور شدم بیشتر توضیح بدم.
1394/9/30
شتاب جی تی 86 اتومات 8.2 هستش ، اون 7.6 برای مدل دنده دستیه.
منم گفتم فرمایشات شما درسته فقط یک مقدار در نظر اول 2پهلو بود و منم فقط میخواستم واضح تر بشه به قول شما یکم زیادی گیر دادم به جمله بندی تا یوقت کسی میخونه بد برداشت نکنه همین، وگرنه به نظر میاد اطلاعات شما حداقل از اکثریت کاربرای سایت بیشتره.موفق باشید
1394/9/30
مخلصیم الفا جان
والا من برخی منابع اتوماتشو 7.6 شنیدم شایدم 8.2 درست باشه. البته ماکسیما اتو 8.4 هم شنیدم.
در هر صورت خوشحال شدم از آشناییتون.
منم برای شما ارزوی موفقیت دارم
1395/3/25
بخاطر مدیریت مصرف سوخت هستش - در زمان های قدیم مدیریتی در این خصوص وجود نداشت و هرچه مصرف سوخت بالاتر قدرت بیشتر
1394/9/27
ی ماشین اشغال به تمام معنا حیف پول
چرا درمورد فضای صندوق عقب وایمنی چیزی گفته نشده؟!!!
1394/9/28
اندازه صندوق عقب بزرگه
میخوای بندارمت تو صندوق ببینی چقدر بزرگه ایمنیش رو هم وقتی با ماشین فرستادمت دره میفهمی چون زنده میمونی
اخه پسر جان اگر سوار شدی نظر بده انقدر حرف دیگران رو بلغور نکن از خودروبانک ممنون میشم نظرات تکراری رو حذف کنه
1394/9/28
خدایا به مردم ایران کمی حوصله ی مطالعه عطا بفرما
مطالعه کردن و تحقیق کردن خیلی بهتر از اینه که از روی احساسات و باورهای غلط حرف بزنیم
یکی گفت چرا میگم به جای لنسر تیانا بخرید چون فولترین مدل لنسر تقریبا با تیانا در یک رنج قیمت قرار میگیره مقایسه یبین امکانات و قابلیت هاشون رو به مطالعه ی خودتون واگذار میکنم
دوم یکی گفت این آشغال رو نباید با لنسر مقایسه کرد خوب معلومه زوتی 54 تومنی رو نمیشه با لنسر 100 تومنی مقایسه کرد لنسر به اندازه قیمتش ارزش داره این ماشین هم به اندازه قیمتش ارزش داره پس حرف الکی نمیزنم برادر اگر پول لنسر داشتم چرا اینو میخریدم
یه نکته دیگه اصلا تو عمرت تونستی یه مقایسه بین دو تا ماشین انجام بدی من بنگاه ماشین دارم هر روز چندین نفر از من نظر میخوان که کدوم ماشین خوبه کدوم بده من تا حالا هزار جور ماشین روندم
اول تحقیق کنید بعد حرف بزنید
بله شتابش کمه اما با دنا که یکیه من با دنا مقایسه میکنم دنا با دنده دستی شتابش با این ماشین اتومات برابره که خود خودرو بانک دنا رو بررسی کرده پس لطفا اینطوری مقایسه کنید که عادلانه باشه

از آلفای عزیز هم که با معلومات صحیح پست میزارن خیلی ممنونم ای کاش دیگران هم از شما یاد بگیرن و انقدر چاخان نکنن
1394/9/29
درسته
منم سوار دنا شدم شتابش نسبت به سمند کمتره و ترمز هاش یکم بهتره
اما آریو با این شاسی و ترمز خیلی ایمن تر از دنا هست. شاسی با طراحی شرکت تویوتا و ترمز های خنک شونده که واقعا خیلی خوب عمل میکنن ..
سوار جک هم شدم اونم با وجود موتور قوی تر از آریو شتاب اولیه کمی داره و تقریبا با آریو برابره
البته این شتاب به خاطر گیربکس اتوماتیک هست و حتی خودرویی مثل مگان 2000 هم که اتوماتیک هست شتاب کمی داره و متناسب با قدرت موتور نیست
اگر آریو رو در یک کلام توضیح بدیم نسبت به قیمتش ماشین خیلی معقولیه و برای خانواده های پر جمعیت خیلی مناسبه ... البته مگان هم خوبه اما دیگه تولید نمیشه و اکثرا دست دوم هست و معلوم نیست کی ازشون استفاده کرده
با شرایط جدید سایپا که آریو رو اقساطی بدون بهره میده واقعا گزینه مناسبیه ..
یه نکته ... من دنا دارم و واقعا از امکاناتش راضیم اما موتورش مشکلاتی داره و من رو از خریدم پشیمون کرده
من از آقا علی و آلفا به خاطر پیام های خوبشون ممنونم. لطفا دوستان بدون تجربه ی قبلی در مورد یک ماشین قضاوت نکنید
1394/9/29
دقت کردی فقط خودت داری از این ماشین تعریف میکنی
داداش گلم از نوع متنت معلومه که سالار و ALI یک نفر هستند چرا شروع کردی با اسمای مختلف تبلیغ کردن برا آشغال سایپا
خوب این ماشینو خریدی مبارکت باشه دیگه چرا داری خودتو میکشی که به همه بگی این ماشین خیلی خوبه برا خودش یپا میتسو و تویوتاست نمیدونم جاداره واز دنا بهتره و بعد مگانو میکوبی و میگی شتابش کمه و هم اندازه آریو هست و هزارتا خیال بافی دیگه . عزیز من مگان اوتومات با اون گیربکس قدیمیش بازم شتابش11 هست و این چینی 14 کجاشون شبیه همه
شایدم ماشین قبلیت پرا... بوده که اینو انقدر بزرگ و جادار و نرم میبینی
دیگه بحثو ادامه نکن و حداقل به حرمت موتور کپی شده ی میتسو آبروی نداشته ی سایپا و زوتی رو نبر
1394/10/3
حامد جان
خب اولا لنسر 1800 تو فیلم خود خودروبانک شتاب 0تا 100 12.5 ثانیه رو ثبت کرد پس در اصل نمونه 1600 طبیعتا شتاب کمتری داره پس حامد جان اول مطالعه میکردی بعد حرف 11 ثانیه رو میزدی
دوما این ماشین که 1600 سی سی هست رو با نمونه 1800 از لنسر مقایسه کردی که مقایسه کاملا اشتباهیه
از خودروبانک میخوام برای از بین بردم ابهام شتاب لنسر 1600 اتوماتیک رو هم برای دوستان به نمایش بزاره
حامد جان بازم میگم اول مطالعه کن بعد حرف بزن
سوما من کجا مگان رو کوبیدم اصلا حرف منو متوجه نشدی داری پیام میدی من خودم قبلا مگان 1600 داشتم ماشین نرم وراحتیه
من گفتم مقایسه آریو و لنسر مثل مقایسه پراید با مگان هست اول یکم روش تمرکز کن ببین چی گفتم بعد حرف بزن
چهارما برای نوشتن پیام نیاز به پست الکترونیکی هست و خودرو بانک میتونه پست الکترونیکی پیام رو به نمایش بزاره
پنجما خدا حفظت کنه و بهت حوصله تحقیق بده که از روی کاتالوگ حرف نزنی و از روی واقعیت حرف بزنی ....یکم باد گلو زدی اما بوش نیومد
یه نکته الان که نظر دوستمون رو خوندم گفته مگان 2000 اتومات هم شتابش کمه رفتم فیلمشو دیدم 12.8 ثانیه هست . مگان 1600 من تقریبا 13 بود چون دنده ای بود به نظر من اگر مگان 2000 دستی بود 11 یا 10 ثانیه میرفت
نکته آخر : ما روی برند ماشین ها خیلی احساسی برخورد میکنیم ..مثلا حک اس 5 باقیمت کمتر از هیوندای توسان بهتر از اون خودشو نشون داده...یا مثلا بسترن b50f خودشو بهتر از ماشین های رنج قیمتش نشون داده و تقریبا رقیب هم قیمتی نداره ....
سال پیش تو یه مسابقه شرکت سوبارو ازلحاظ کیفیت خودشو بهتر از مزدا که ماک معروفیه نشون داد پس روی برند ماشینا احساسی قضاوت نکنید
یه بار یکی گفت به حای این آشفالا کیا پیکانتو بخرید خب منم گفتم تو بخر بیا پنج نفری بریم شمال ... اخه کیا پیکانتو فقط به درد شهر میخوره و نمیشه باهاش مصافرت خانوادگی رفت
بعضی افراد از خرید خودروهای دست دوم میترسن پس این ماشین ها رو با اونا مقایسه نکنید
ببخشید زیاد حرف زدم
1394/10/3
ببخشید ALI آقا همسایمون یه مگان1.6دستی فول سفید داره مثل یه بچه ازش مراقبت میکنه تو پارکینگ زیر چادره همش 15000 کار کرده مثل صفر می مونه میگه 61م
شما که هم مگان داشتید هم آریو
1 به نظرت با توجه به اینکه مگان گارانتی نداره اینوبگیرم یا آریو صفر کیلومتر
2 کئوم نرم تره
3کدوم بزرگتره
4 کدوم با توجه به قیمت بنزین کم مصرف تره
5 کدوم پرشتاب تره
6 کیفیت کدوم بهتره
7 موتور آریو ساخت ژاپن هست یا چینیه؟ رو موتورش قطعه ایی ساخت ژاپن خودت دیدی؟؟؟ چه قطعه ایی ؟؟؟ قیمت قطعات چی؟؟؟
8 بازار فروش دست دوم کدوم بهتره ، دوستان که گفتن آریو رو دستشون باد کرده یکم ترسیدم
ببخشید خیلی سوال کردم
1394/10/3
باشه بابا تو خوبی ، اصلا لنسر شتابش100 ثانیه هست و آریو داره تو شتاب با فراری رقابت میکنه ، تو فروش جهانی هم با کرولا سخت رقابت میکنه ، لکسوسم که همه میدونن سیستم تعلیقش ساخت شرکت کهنه کار زوتی هست ؟؟ اصلا من شنیدم موتور EVO 400 اسبی رو زوتی برا میتسو می سازه:>: اصلا تویوتا میتسو هوندا موتوراشونو با خواهش و التماس از شرکت زوتی میارن بالاخره ساخت موتور چیز سختیه و از دست هر شرکتی بر نمیاد.
آهای مردم برید از سایپا ماشین چینی بخرید بلکه این بنده خدا دلش گرم بشه که ماشینش خوبه وهمه مردم دنیا برا خریدش دم نمایندگی سایپا صف کشیدن و ایشون تنها نیست بلکه همه دلشون میخواد یه اس300 داشته باشن ولی پولشون نمیرسه شایدم کاربرد نظامی داره و مجوز میخواد
حالا دست از سر مردم بردار و برو راحت بخواب
بخدا اگه یه کامنت دیگه با یه اسمی دیگه بدی .....



جالبه که حجت نیومده یه مقایسه ایی با رنو فلوئنس اینجا انجام بده
در پایان ببخشید از دوستان به خواتر غیبت این چند وقتم
1394/10/5
ff55 همون مگان رو بگیر البته یکم چونه بزن چون گرون گفته
دوما اگر مطمئنی خرجی نداره و تمیزه بخر
من مگانم رو از یه جلوبندی ساز 47 تومن گرفته بودم خیلی خوب بود اما رنگ داشت ولی کم بعد از سه ماه روندن فروختم 45 تومن چون ماشین افت کرده بود
اما اگر از ریسک کردن میترسی همین آریو رو بگیر که واقعا از لحاظ راحتی از مگان کم نداره و هندلینگش هم خوبه
ترمز هاش در حد مگانه یکم بالا یکم پایین کیفیت متریال داخلی هر دو یکیه چون مگان هم داشبوردش یکم خشکه
مصرفش به خاطر اتومات بودن از مگان 1600 یکم بالاتره اما من چون زیاد مسافرت میرم و از راحتی خوشم میاد اتومات خریدم
اگر دوستت مگان رو تمیز نگه داشته بخر البته اگر تا یه مدت خرج نداشته باشه اما چونه زدن یادت نره چون گرون گفته
بازار دست دوم مگان هم چندان تعریفی نیست چون بازار اکثرا دنبال ماشینای ارزونه و ماشین گرون دیرتر فروش میره ...
.... من که به دوستم فروختم
خوبه مثل این آقا یا خانم سوال کنید کجاش خوبه کجاش بد
1394/9/28
یعنی چی که کمپانی اول تصمیم گرفته این خودرو را در رنج 70-80 قیمت گذاری کند و بعد راضی به 54 شده؟؟ مگر ماشین قیمت تمام شده و به تبع آن میزان سود ندارد؟؟ یعنی الان پارس خوردو با قیمت 54 هم سود میکند؟؟ آنوقت قیمت ماشین را 20 میلیون بالاتر قبلا فروخته اند؟؟ و یک عده ای هم خریده اند؟؟؟ جل الخالق!!!!
1395/5/6
اینا قیمت میبرن بالا بعدش میارن پایین تا همه یگن ارزون شده و برن بخرن
1394/9/28
با سلام خدمت دوستان در کل یه مطلب ،اتومبیل های چینی در فروش اولیه با ظاهر خوب و اپشن های زیاد و تا حدودی هم با کیفیت و تقریبا قیمت مناسب عرضه می شوداما خدا نکند که خراب بشه اون موقع می فهمی ماشین چینی یعنی چی به امتحانش نمی ارزرد
1394/10/3
از خودرو بانک درخواست میکنم تست شتاب صفر تا صد خودروی میتسوبیشی لنسر 1600 اتوماتیک را برای از بین رفتن ابهام دوستان در سایت قرار بده
شتاب اعلامی از صفر تا صد میتسوبیشی لنسر 1600 اتوماتیک در سایت خود شرکت میتسوبیشی 13.6 ثانیه است و خودروی آریو با وزن بیشتر از لنسر 14 ثانیه رو ثبت کرده
البته تمامی حرف های من از روی مستندات سایت های مثل MITSUBISHI MOTORS و خودروبانک و 1CAR هست
پس مقایسه موتور وشتاب این ماشین باید با خودروی لنسر 1600AT انجام بشه نه اینکه با لنسر 1800AT
پس دوستان یکم مطالعه کسی رو نکشته
ممنون میشم اگر دیگه در مورد لنسر و این خودرو مقایسه ناعادلانه انجام ندین .. قیمت رو هم در نظر بگیرید
خودرو بانک تست شتاب لنسر 1600AT یادت نره
1394/10/3
الان شما علی هستید یا ALI یا سالار یا.....
ببخشید شما که تو سایپا کار میکنید تیبا بهتره یا SD 206؟؟؟؟؟
1394/10/3
اولا 206 sd وی 8 خوبه اما همون پارس جادارتر و بهتره
دوما من مهندس آب و خاک و کارشناس ماشین آلات کشاورزی هستم و معاون موسسه پژوهشگران توسعه پایدار هستم
از حرفای خوشگلت ممنونم. بازم پیام مفید بده
اگر میخوای ببینی راست میگم بیا ارومیه جنب مجموعه ورزشی تختی ساختمان ثمن سرا ....با آغوش باز منتظرتم
1394/10/10
سلام به همگی
بجای اینکه مثل بچه ها به هم بپرید و هر کی بگه داشته ی خودش تو دنیا بهترینه مثل آدم حسابیها دو تا نظر به درد بخور بدید بشه ازش یه چیزی یاد گرفت و بهم دیگه توهین نکنید چون همگی در یه سطح سواد و آگاهی هستیم و کسی خودش رو مهندس قالب نکنه چون ضایع میشه.بد نیست قبل از نظر دادن یاد بگیریم با نظرات هم با احترام برخورد کنیم.از دوستانی که نظر کارشناسی و مستند میدن ممنون.
1394/10/19
در ابتدا بعنوان شخصی که حدود دو ماهه این ماشینو خریدم از نگارنده این مقاله که انقدر دقیق و تیزبینانه تمامی محاسن و معایب ریز و درشت این ماشینو مطرح کرد تشکر میکنم.از خرید این ماشین بنده ناراضی نیستم و البته افسوسهایی دارم که ای کاش مثلا فلان چیزش فلان طور بود ولی همیشه یه حرف به خودم میزنم.اینکه بنده فعلا 24 میلیون برای خرید این ماشین داده ام وقرار است طی دو سال آینده مابقی را بدهم.الان با این 24 میلیونم فقط میتوانستم تیبا بخرم.بله من هم دوست داشتم مثلا j5 پنجاه ونه میلیونی بخرم ولی با این پولم و شرایط اقساط آن,برایم 69 میلیون آب میخورد.ولی الان با یه مبلغ حداقلی سوار ماشینی هستم با آرم سایپا که کمتر پیش آمده کسی از خصوصیات آن نپرسد.فعلا ماشین صفر است و مثل دیگر تازه واردها(سراتو-جک...)همه چیزش خوب است فقط امیدوارم پس از گذشت زمان کیفیت ساختش انقدر خوب باشد که فعلا کاری به کارم نداشته و هرروز تعمیرگاه نباشد
1394/10/20
سایپا وقتی پراید رو با این همه کشته های جاده ای داره به مردم 20 تومن میفروشه، اطاق فکرش نشسته گفته خوب اینم میاریم به مردم 80 تومن میدیم میگیم موتور میتسوبیشی داره، وقتی که مردم نخریدن و فهمید ایرانی ها همچینم بیسواد نیستن مجبور شد 54 بده بازم مردم نخرن 20 میلیون هم میده مثل چانگان مانگان
1394/11/30
سلام . من چند ماهی هست این ماشین رو دارم و به کسی هم پیشنهاد نمی دم 1. خیلی موتورش ضعیفه برای بدنه 2. در اتوبان با سرعت بالا صدای باد میپیچه تو اتاق 3. بدنه کاملا خشکی داره 4. صدای موتور کاملا تو اتاق میپیچه 5. با پنج نفر سر بالایی رو جون میکنه بره بالا تازه با تیپ ترونیکش 5.از دست اندازای شهر که رد میشی کاملا صدا تو اتاقه 6. تمام قطعات داخل و بیرونش هم چینیه 7.صندلیش هم خشکه تو مسافرت خیلی اذیتم کرد سمند خیلی راحت تر بود.
1394/12/8
معلوم نیست سایپا این برندهای عجیب و غریب چینی رو از کجا جمع می کنه خود چینی ها هم سوار نمی‌شن
1395/3/2
دوستاني كه علاقمند به اين خودرو هستند ، قبل از خريد قيمت قطعاتش رو هم استعلام كنيد. براي نمونه جهت آگاهي شما قبل از خريد:
چراغ جلو كامل سمت راست 600 هزار تومان / چراغ جلو سمت چپ 600 هزار تومان
چراغ عقب راست 230 هزار تومان / چراغ عقب چپ 230 هزار تومان
گلگير جلو راست 510 هزار تومان / گلگير چپ 510 هزار تومان
قيمت دينام 1 ميليون و سيصد هزار تومان
آينه بغل هر عدد 319 هزار تومان
هزينه يك جفت چراغ جلو و عقب و يك جفت آينه =بيش از 2 ميليون و 300 هزار تومان
قيمتها كاملا واقعي و از سايت سايپا يدك قابل مشاهده است.
1395/3/12
سلام دوستان بیخود بجون هم نیوفتید مشکل فروش این اریو اشغال حل شد ..توکشورما هرماشینی که رودستشان بمونه میدن به تاکسیها واین اریو رو دارن به ما تاکسیرانان قالب میکنند بعداز ان خودروهای بی کیفیت ایران خودرو حالا اریو
1395/4/7
تویوتا کمری هم تاکسی شد
1395/8/24
ايا امكان نصب كروز كنترل (مثل206 كه كامپيورش هست و با يه دسته معمولي نصب ميشه)وجود داره و يا اينكه مثل ال90 اصلاً سيستمشو نداره و بايد هزار كار كرد؟ ضمناً كجا كيشه اينكارو كرد يعني نصب كنترول
1395/3/25
Zotye Z300 (آریو 1600 اتوماتیک)، فرزند نوپای سایپا؟؟؟ اگه از چین مستقیماً می خریدیم شرف داشت به اینکه اسمش رو ایرانی کنیم و بندازیم به خلق الله. والا چه رویی دارن خودروساز که نه خودرو دزدهای داخلی که خودرو وارداتی خارجی رو افتخار خودشئن می دونن.
1395/4/3
خرید دنا بهتره یا آریو؟
1395/10/16
اریو
1395/10/16
صد در صد آریو بهتره
1395/4/5
سلام. کسی میدونه که آیا دکمه ای برای. بالا رفتن شتاب برای چند ثانیه. در آریو وجود داره؟
1395/4/22
با سلام من این ماشین رو ثبت نام کردم و بعد این مقاله رو خوندم.راستش مطلب به این خوبی و اینکه با بی طرفی نوشته شده باشه کم دیدم.من اینطور برداشت کردم که انتخاب اشتباهی نکردم.فقط یه مسیله ای که در طریقه مصرف خودرو ها با گیربکس اتومات میخوندم که بهتره در سربالایی ها از حالت دستی استفاده بشه.شاید اینطوری ضعف خودرو تلقی نشه و در این موقعیت ها آزاردهنده نباشه.باتشکر از مطلب جامع شما
1395/4/26
ماشین ازنظر ظا هری خوبه ولی از نظرموتوری ضعیفه دنده قفل میکنه ودیگه حرکت نمیکندچراغ پشت آمپر بعد از در آوردن سویچ روشن میماند تا باطری تمام شود خود امداد خودرو سایپا گفته که این ماشین به درد نمیخورد ودر موقع ثبت نام توضیحی درباره این که ماشین جی پی اس ودارای مانیتورنیست توضیح نمیدهند ولی در سایت سایپا دارای جی پی اس ودیگر متلقات است بعد ازتحویل میگن هنوزتولید نشده روی مدل دیگه ماشینه فقط به فکردامد خودشون هستند.
1395/6/6
با سلام منم ماه قبلم تحویل گرفتم روز اول همه چیه ماشینم خودم چک کردم مشگل از بست منفی سر باطری که شل بسته شده که من متوجه شدم اگر بست باطری شل باشد دینام همیشه درگیره و جریان زیاد باعث سوختن دینام و سیم کشی میشه که مشگل مونتاژ کار ایرانی که دقت نمیکه در ضمن نیم لیتر روغن کارخانه کم میرزه که بایدخودتان اضافه کنید . ویکی از شیلنگهای ترمز بست بدنه هم درست جا نداخته بودند
1395/10/16
هیچ کدام از این مورد ها را ندا
1395/6/13
من اين ماشين و امروز تو نمايندگي برانداز كردم.از داشبوردش خوشم نيومد ولي از يه چيز خيلي حال كردم بدنش فوق العادست .درب ماشين و كه باز ميكني متوجه جنس درب و سنگيني درب ميشي قشنگ معلومه بدنه مستحكمي داره.روي موتورشم يه قاب پلاستيكي با ارم سايپا زده بودن و هرجور گشتم نتونستم اسمي از ميسوبيشي پيدا كنم
1395/6/23
زیر همون قاب سمت چپ آرم میتسوبیشی زده.
1395/7/3
انقد 206 و پارس و 405 تو این سالها تولید شده ک معیار مقایسه شده این ماشینهای فوق العاده بی کیفیت ک حداقل جنس درجه یک و دو چینی هم روشون کار نمیشه ! اخه زور نداره 54 میلیون بدی پارس ؟ بعد سر ماه تو اولین دست انداز صدای داشبورد و طاقچه ات بلند بشه؟ حالا گیریم این ماشینای به قول دوستان چینی هم همین باشه حداقلش اینه ک قیافه جدیدی سوار میشی مصرف سوخت بهتری داری.کم کم بازار دست دومشونم بهتر شده و میشه.قیمت خدمات و قطعات هم بالا باشه با خودت میگی مونتاژی هست و نه اینکه 90درصد تولید داخل باشه ولی بازم قطعات گرون یا خدمات صفر!
1395/7/13
اریو S300 ماشین خیلیه خوبیه بی خودی راجبش قضاوت نکنید تا از این خودرو استفاده نکردید بعدشم از خودرو بانک خواهشمندم ویدیو هایی از این خودرو در اپارات بگذارد
1395/8/4
سلام
حدود 13ماهه خریدم نسبت به ماشینهای ایرانی بهتره مصرف سوخت عالیه فقط سربالایی کم میاره که با دستی شدن دنده ها مشکل حله تا سرعت 190 کیلومت رفتم ماشین نرمه خوبیه اتاق جادار وراحتی داره با نسب کروز مشکل حل میشه
1395/8/7
سلام دوست عزیز کولر ایت ماشین خوبه؟
1395/10/27
سلام محبت میکنید بگید کروزش فابریکه با نه؟کجا تشریف دارید شما من تو مشهد فابریک پیدا نمی کنم
1395/8/7
سلام دوستان من میخوام تاکسی این خودرو رو بگیرم
پژو ۴۰۵ خوبه یا آریو سیستم گرمایشی و سرمایشی خوبی داره ؟
لطفا جواب بدین ممنون
1395/8/17
متاسفانه هرچی نظر دیدم مال یه مشت آدمیه که اکثرا یا پیکان یا پراید سوار شدن ، من خودمم پراید سوارم اما ندونسته نظر ضد و نقیض نمی نویسم
فقط یه دوستمون که سیزده ماه سواری از ماشین گرفته بود توضیحش بر حسب استفاده از این وسیله بود
لطفا اراجیف ننویسید دوستان
1395/9/7
دوستان من اين ماشين را حدود 2 ماه هست كه دارم يك مرتبه شمال رفتم و چند مرتبه طالقان ماشين خوبي هست كم مصرف بي صدا فقط به دليل بزرگي اتاق يكم سنگين راه ميره اولش ولي بعد عالي ميشه تو سربالايي هم اگر دور موتور روي 2500 به بالا باشه كم نمياره اگر روي دستي بزاريد براي مسافتهاي طولاني تر كه ديگه حرف نداره به هرحال بايد به بينيد با چه مقدار پولي داريد سوار چي ميشيد شايد با اين پول تو منطقا آزاد بتونيد ماشين ژاپني يبا بهتر ازو اون سوار شيد ولي اينجا منطقه ممنوعه هست و بايد صبورانه اين موضوع را تحمل كنيد . به هرحال ماشين خوبي هست و توش كه ميشيني حس ماشين چيني بهت دست نميده
1395/9/8
سلام.آریو اتوماتیک سانروف داره یا نه.
1395/9/16
آریو در مقایسشه با برلیانس چطوره؟
1395/9/17
باسلام وعرض ادب خدمت منتقدان ومتخصصان خودرو،میشه لطف کنیدوعلت گران تربودن حدودبیست میلیون تومانی آریزو۵ نسبت به آریو در چیست؟
1396/4/27
سلام
من هردو خودرو رو تا پای خرید بررسی کردم
آریزو گیربکس CVT هفت دنده داره و در مقابل گیر بکس 4 سرعته آریو نرمی و روانی بهتری داره
از طرفی برخی آپشن های خاص آریزو مثل PUSH START و سانروف و کروز و مانیتور داخل و ... خیلی نسبت به آریو سَر تره
اما من خودم با تمام این شرایط آریو خریدم
چون خیلی جادار تر بود و ستونهای کنار پنجره ش مثل آریزو مانع دید نمیشد
امیدوارم راهنمایی خوبی کرده باشم
1395/9/27
سلام
حدود دو سال میشه ک زوتای زد سیصد رو داریم
اون موقع هفتاد و شش میلیون تومن خریدیم ک تقریبا میشد ی لنسر خرید ولی خب ما این ماشین رو ترجیح دادیم
بدنه ی سوپر پاور این ماشین بر خلاف چیزی ک نشون میده وزنززیادی نداره و حتی از پرشیا سبک تره
داخل در چنتا ستون کار شده ک امنیت ماشین رو خیلی بالا میبره

تقریبا همه ماشینای وارداتی زد سیصد مشکل منتاژ دارن ک از ی دوستی علتشو پرسیدم گفت این ماشینارو اوردن ایران, توی سایپا هر کدوم رو ی قسمتشونو باز کردن ی کپی از روش کردن و همینجوری بستن
مثلا ماشین ما کل بدنه سمت راست ماشین باز شده بود حتی لامپ رو نبسته بودن توی چراغ عقب و همینجوری انداخته بودنش تو کاسه چراغ و کاسه رو بسته بودن

اینکه نمایندگی های سایپا زیاده و راحتید چرت و پرته, سایپا فقط پشتیبانی آپشن ها رو میکنه و با اینکه موتور میتسوبیشی عه و ربطی ب تویوتا نداره ولی ب ما گفتن برای مشکلات فنی باید ببرید ب ایرتویا, البته این فقط برای ماشین های وارداتیه نه اس سیصد و آریو, شتابش هم تقریبا زیادی پایینه, البته خب گیر بکس اتومات این مشکلات رو هم داره البته رو حالت دستی راحت شتاب میگیره و سر بالایی رو خوب رد میکنه
قدرت موتوری هم ک توی ی بروشور نوشته بود دادن بهمون زده بود صد و بیست اسب بخار در پنج هزار دور بر دقیقه, و این ماشین دور موتورش تا شیش هزار و هشتصد میره
دنده رو حالت دستی طوری کار میکنه ک اگه بیشتر از ی حدی ب موتور فشار بیاد با اینکه تو حالت دستیه ولی بعد چند ثانیه خودش دنده میده
سیستم مانیتور عقب خیلی قدیمیه و منتظریم گارانتی تموم ش سانتافه ای بندازیم, ابعاد دوربین عقب عالی تنظیم و فیت شده

سپر عقب بر خلاف بدنه خیلیییییی ضعیفه, در حدی ک راحت با ی سپر ب سپر کوچیک ول میشه و منو یاد سپر جلو ی پرشیا ی داداشم انداخت ک بر خلاف سپر عقب خیلی ضعیف بود, البته سپر جلو خیلی قویه, یبار تصادف از جلو داشتیم با ی پرشیا ک پرشیا داغون شد و رادیاتش هم نشت کرد و سپرش اومد پایین و کاپوتش یکم جمع شد ولی ب جز ی خط تقریبا سه سانتی متری روی سپر جلوی این ماشین هیچ اتفاق دیگه ای نیوفتاد و اونم با ی پولیش حل شد
از لحاظ هندلینگ هم ک شما خودتون دقیقا همه چیز رو گفتید, عالی نیست ولی خب تو این رنج قیمت عالیه,
خلاصه این ماشین از لحاظ شتاب ب هیچ دردی نمیخوره ولی از لحاظ امنیت راحت میشه آلیاژ کیت بدنش رو با شاسی ماشین های کره ای مقایسه کرد
در کل ماشین خوبیه ولی از سلیقه ی من خارجه
من شتاب دوست دارم و خونوادم امنیت, پس گزینه ی مناسب این ماشین بود
1395/9/28
سلام به دوستان
ممنون از نظرات بیطرف دوستان
من الان پراید سوارم
میخام یا برلیانس یا آریو بگیرم
بنظرتون کدومش بهتره درکل
از لحاظ آپشن و راحتی و جاداری و عمرقطعات؟
ممنونم
1395/10/1
ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربه تون. گفتی مانیتور عقب؟ فابریک بود یا شما به عنوان اپشن خریدین؟
جی پی اس و دوربین عقب مشکلی نداشته تا به حال؟
این قیمت ۵۴ م برای رویالش هست؟؟
1395/10/16
سلام به دوستان
گسی اطلاع داره گه کیربکس اریو با چه ماشینی مثل همه؟
1395/10/18
سلام دوستان من 10 روزیه بعد از کلی تحقیق و بررسی ماشین آریو اتوماتیک ثبت نام شده خودم رو تحویل گرفتم . بدون هیچگونه حب و بغض خدمتتون عرض کنم که در این رنج قیمت و بین ماشینهای موجود در ایران و برای کسانی که دنبال رانندگی هیجانی نیستند ، واقعا ماشینه خوبیه . خوش ظاهر ، بسیار جادار ، راحت ، هندلینگ مناسب ، طراحی خوب اتاق ( با توجه به کپی برداری از تویوتا ) و ...
به نظر من ایراد این خودرو حذف برخی از آپشنهای اون مثل مانیتور ، دوربین دنده عقب ، رینگ 16 ، لاستیک 205 هست که اونهایی که براشون مهمه با مقداری هزینه میتونن انجام بدن .
من واقعا از انتخابم پشیمون نیستم و به کسانی که ظاهر اون رو میپسندند و انتظار ماشین ساخت کره از اون ندارند ، توصیه میکنم که تا شرایط خوبی رو که سایپا گذاشته بخرند . مطمئن باشید اگه یه خورده شناخته بشه و متقاضی اون زیاد بشه ، دیگه با این شرایط نمیفروشن .
یه توضیح هم بهتون بدم که من این خودرو رو از بین گزینه ال 90 اتومات ، جک j5 انتخاب کردم با این تفاوت که پشت فرمون هر دوی اینها نشسته بودم و در حد دانش خودم تستشون کردم و الان خوشحالم که آریو ( زوتی ) گرفت.
امیدوارم تونسته باشم اطلاعات درستی بهتون بدم ، چون خودم حدود دو ماهی برای خرید آریو تحقیق کردم .
1395/11/20
سلام
خودروی من زوتی 300 از همون وارداتیا است
مشکلش اینه که جی پی اس روش فعال نیست؟
نمایندگی هم رفتم گفتن برنامشو ندارن
چجوری و از کجا میتونم براش گیر بیارم
با تشکر
1395/11/23
سلام امیدوارم برای کسی پیش نیاید
استارت خودروی اریو 1600 سایپا در کیلومتر 6800 از کار افتاد وبا خودرو حمل ماشین بردم تعمیرگاه سه راه اذری مرکزی 2 استارت در انبار نداشتن منتظر ازسال استارت از سایپا یدک هستم
1395/11/24
آقا من به lifan x60 گرفتم حرف نداره این ماشین واقعیت من زوتی سوار نشدم ولی تو این رنج قیمت فکر کنم گزینه خوب و شیکی ست.
1395/12/10
با تشکر از سایت خیلی خوب خودرو بانک لطفا از بررسی آریو توی آپارات فیلم بزارید لطفا بقیه هم این در خواست رو بدن که خودرو بانک توجه کنه .ممنون
1396/3/28
با سلام
منم درخواست تهیه فیلم بررسی و رانندگی با این خودرو را دارم، لطفا هر دو مدل دنده اتوماتیک و دنده دستی رو باهم بررسی کنید.
1395/12/13
فرمون اي ماشي برقي هست؟؟؟
1395/12/24
نه هیدرولیک معمولیه.
1395/12/18
بنام خدا

ماشین آریو را اسفند 95 من تحویل فوری گرفتم . یکی از نکاتی که خیلی منو ترغیب می کرد این ماشینو بخرم تحویل اون به تاکسی رانی بود که می توان امیداور بود قطعات و تعمییر کار آن زیاد تر بشود .البته انشاالله

********************
اما برسی خودرو :
بنده قبل از این پژو پارس اتومات داشتم و x33 نیز ایضا
*درمقایسه با پارس اگر فروانی قطعه تعمیرکارش مثل پژوه پارس باشه واقعا می ارزه البته 2 سالی که فعلا گارانتی داره
* هندلینگ ماشین بسیار عالی
*شتاب خوب اما نه اسپرت
*فضای داخلی جادار و زیبا
*ظاهر بیرونی که هرکی دیده میگه زیباست اما زیبایی به سلیقه است
*تعویض دنده خیلی نرم خوب

درپایان این نظرات شخصی بنده بوده نه یک کارشناس خودرو و آرزوی بهترین ها را برای هموطنان گرامیم دارم
1395/12/23
سلام.من حدود ۱۰ ماهه ک این ماشین و خریدم.مدل اتومات الگانت.از نظر ظاهر ک خب طراحی تویوتاست و درسته ک طراحی مدرنی نیس ولی خب استاندارد و قابل قبوله چون پشتش مهندسی تویوتا هست.از نظر فنی موتورش خیلی کارکرد نرم و کم صدایی داره البته تو دورهای بالا یکم صدای موتور داخل کابین میاد ولی از ماشینای ایرانی بیشتر نیست.قدرت موتورش برای رانندگی نرمال قابل قبوله ولی خب شتاب خاصی نداره.گیربکسش نرم و دقیق دنده عوض میکنه و تو حالت تیپ ترونیک تقریبا گوش ب فرمانه و فورا دستورات و اجرا میکنه ولی خب کمبود تعداد دنده یکمی تو شتابش تاثیر گذاشته و قدرت عمل گیربکس و کم کرده.هندلینگ خیلی نرمی داره ک واقعا لذت بخشش کرده.ولی همین نرمی باعث شده ی کمی تو پیچهای تند حالت ناپایداری به ماشین دست بده ولی این مشکل با ی رانندگی نرمال حل میشه.در کل ماشین قابل قبولیه برای رنج قیمت خودش.کم مصرف نرم و جاداره و مناسب برای ی خانواده متوسط ایرانیه.و قطعا از همه لحاظ از محصولات وطنی سر تره چ کیفیت و چ کمیت.
1396/2/16
ماشین ضعیف و کم جونیه
ماشین اوتومات باید دو هزار به بالا باشه زیر دو هرار ضعیفه
1396/3/19
سلام
ممنون از نظریات دوستان من آریو اتومات ثبت نام کردم که دعوت نامش اومده امیدوارم تو انتخابم اشتباه نکرده باشم چون قبلا پراید داشتم میخام تجربه یه رانندگی لذت بخش را بدست بیارم.
1397/3/4
نخریدی نخر پسش بده
1396/3/28
با سلام
لطفاً فیلم بررسی و رانندگی این خودرو را بزارید، ارزش خرید دنده دستی این ماشین خیلی بالاست.
1396/5/3
باسلام
بنده حدود یک سال هست که S300 فول دارم.معایب و محاسن شو به اختصار برای دوستان توضیح میدم:
محاسن : ایمنی بالا(فضای کابین،ترمز های عالی،بدنه قوی،تعداد ایربگ های جانبی و پرده ای)-سواری و نرمی مناسب-تجهیزات و آپشن های مناسب- قطعات باکیفیت در قسمت تعلیق و موتور و گیربکس - هزینه نسبتا کم سرویس روغن و متعلقات -گارانتی ویژه 5 ساله-در مجموع قیاس موارد بر اساس رنج قیمت خودرو می باشد.
معایب : شتاب اولیه پایین البته باتوجه به وزن و ابعاد و موتور و پولی که پرداخت میکنید منطقیه-کمبود قطعات-پشتیبانی نمایندگیها سایپا بصورت محدود(مازندران فقط یک نمایندگی)-عدم مهارت کافی پرسنل فنی نمایندگی ها
درمجموع واقعا نسبت به قیمتش در این شرایط بازار خودرو ایران، ماشین فوق العاده ایه.
1396/5/6
من آریو خریدم عالی است ولی برای چنین ماشینی قدرت نباید 1600 باشد باید از 2000بیشترباشد و همچنین رینگ و لاستیکش نسبت به ماشین کوچک هستن
1397/2/31
حالا مگه میخای کورس بزاری که موتور باید 2000 باشه. میخای تو همین خیابونا باهاش بری ، که یا همیشه ترافیکه ، اگه خلوتم باشه یه کیلومتر به یه کیلومتر دوربین کاشتن
1396/5/28
سلام .ممنون میشم راهنمایی کنید .
زوتی وارداتی که 2014 هستش برای خرید بهتر یا اریو سایپا مناسب برای خرید حالا صفرش یا یکی دو سال کارکرده ؟
1396/6/2
آریو عالی اصلا شک نکنید اصلا .فوق العادست
1396/6/9
سلام لطفا یک فیلم از بررسی خودرو آریو تهیه کنید . از کیفیت قطعات تا قدرت موتور و شتاب ماشین .
باتشکر
1396/6/25
سلام
لطفا فیلم بررسی خودرو آریو رو بذارید این خودرو به نظر که همه ازش تعریف میکنن.
1396/9/2
سلام ماشین اریو سایپا سانروف و دوربین دید عقب داره یا خیر
1397/2/28
سلام.دوربین‌دید عقب داره اما سانروف خیر
1397/4/27
اونی که تو سایپا تولید میشه سانروف نداره دوربین دید عقب رو هم نمیدونم
1397/5/12
متأسفانه خیر
1396/10/25
سلام لطفا فیلم بررسی آریو.ممنون
1396/10/30
با سلام
خیلی دوست داشتم که یک ماشین از خودرو سازان داخلی بخرم و کمکی به صنعت کشورم کنم با این تصور یک خودرو آریو 1600 دنده ای خریدم که متاسفانه یک هفته بعداز خرید با مشکلات زیر روبرو شدم
1- صدای جیر جیر از منطقه موتور که بعد از چهار بار مراجعه به تعمیرگاههای مجاز هنوز برطرف نشده
2- از برج هفت تا کنون (حدود چهار ماه ) کمک فنرهاش خرابه و هنوز تامین قطعه نشده و میگن منتظر بمون
حالا خودتون تصمیم بگیرید که اگر خدای نکرده ماشین دچار مشکل بشه میتونید به خدمات پس از فروش و گارانتی های آن اعتماد کنید یا خیر
1396/12/7
با سلام دوست عزیز نقطه قوت این ماشین زیربندی این ماشینه من دو ساله اریو دنده ای دارم ۱۱۰۰۰۰ کیلومتر هم رانندگی کردم هنوز زیربند ماشینم سالمهسالمه دوستانی که قصد خرید دارن تاکسی این ماشین فراوونه سوار شید و مقایسه کنید در ضمن فرمون این ماشین مثل سراتو در سرعت بالا صفت میشه و تعادل خیلی بالایی داره لطفا با پرشیا مقایسش نکنید سرعت هم من همیشه در حالت عادی ۱۶۰ میرم ولی تا ۱۹۰ میتونید سرعتتون رو افزایش بدین
1396/11/13
با سلام
دوستان لطفا یکی بیاد منصفانه نظر بده
من اریو 1600 دنده دستی صفر شرایطی گرفتم
ماشین از نظر ظاهری و طراحی واقعا زیباس
از دور شبیه سراتو قدیم از نزدیک شبیه کرولا 2007هست
من خودم اهل سرعت و گاز دادن هستم همیشه هم مسابقه میدم
شتاب این ماشین از همه ی ایرانی ها خیلی بهتره که بقول خودشون 120 اسب و 151 گشتاور
که واقعا تو کشش معلومه
اونی که میگه 1600 دنده دستی شتاب نداره , یا سوار نشده یا راننده نیست
موتور واقعا بی صدا و کم مصرفی داره
دنده مرده هم خودشو جمع میکنه
کیفیت واقعا خوبه
خلاصه بگم ماشین صفر شرایطی یا کمتر 65 تومن خواستین حتما بدون تردد اریو 1600 دنده ایی بگیرین
اتومات خواستین حداقل ماشینی بخرین که موتور 2000 به بالا باشه
الان تو یوتیوب تو تست های رانندگی و بررسی کامل این ماشین میگن شاسی رو لوتوس طراحی کرده
موتور میتسوبیشی
اتاق کرولا 2007
گیربکس هیوندای
1397/2/12
باشما موافقم ولی 1600 اتوماتش هم خیلی خوبه باید عرض کنم اطاقش دقیقا اطاق تویوتا آلیون 2007 هستش موتورش هم تحت لیسانس میتسو بیشی توی چین با حضور ناظر شرکت میتسو بیشی تولید میشه.
1396/11/17
اریو عالیه انصافا
1396/12/18
سلام من تقریبا ۴ روز است که این خودرو رو ثبت نام کردم و قرار ۲ روز دیگه ماشینم رو تحویل بگیرم فقط ۲ تا سوال برام پیش اومده که ۱ ایا خودرو اریو دنده معمولی سفقش ساندروف داره یا نه و ۲ اینکه تنها ایرادی که تو اریو هستش چیه بسیار ممنونم از شما.
1396/12/20
سلام. سانروف برای آریو 1600 اتومات هستش نه دستی. البته مورد لاعلاجی نیست و خودتون می تونید سانروف نصب کنید در عوض دنده ای شتاب و قدرت بهتری داره تا اتومات این مدل
1397/2/10
دوستان عزیز صادقانه بگم این ماشین ارزش خریدن نداره. هر کی بخره پشیمونه
1397/2/12
در پاسخ به فرمایش آقای مبین باید عرض کنم خودرو آریو 1600 اتومات که من حدود دو ماه است دارم خورویی است با ایستایی بسیار مناسب در جاده وسر پیچ ها با قابلیت دنده معکوس به موقع ودارای سیستم تشخیص شتاب خودرو به میزان فشار گاز و با افزایش گاز بلا فاصله دنده معکوس اجرا میشود و مثل توربو شارژها شتابش چند برابر میشود ترمز های فوق العاده خوبی دارد اطاق وحتی رینگها کپی toyota allion 2007 موتور تحت لیسانس میتسوبیشی با حضور نمایده وناظر شرکت میتسوبیشی در چین تولید میشود وتکنولوژی2015 ژاپن میباشد و با کیفیت مطلوب وپیشرفته تنها چیزی میشود بعنوان پیشنهاد برای شرکت سایپا مطرح کرد استفاده از موتور 1800 یا 2000 است برای افزایش شتاب اولیه و ثاویه با سپاس .
1397/3/19
شما این ماشینو داشتی دوست عزیز که پشیمونی؟ لطفا دلایل پشیمونیتونو بگید ماهم مطلع بشیم.
بنده برج هفت96 تحویل گرفتم خودرومو این ماشین با اینکه دوبار تا حالا ضد حال خوردم ازش ولی واقعا ازش راضی ام به نسبت قیمتش فوق العاده زیبا نرم جادار و خوش مسافرته و رانندگی باهاش واقعا لذت بخشه برام قبلا 206 داشتم اصلا قابل مقایسه نیست.
میخواستم برلیانس بگیرم اما با تحقیق آریو رو ترجیح دادم و راضی ام از انتخابم هرکس سوار شده تعریف کرده ازش درضمن داخل اتاقش زیبا تر جادار تر و البته تودوزیش بهتر از برلیانسه که پارچه ایه.جنس متربال داخل اتاقم قابل قبوله.
درسته به ماشین 200تومنی نمیرسه ولی به هر حال هر ماشینی ضعفهایی داره وآریو به نسبت قیمت بسیار می ارزه و من راضی ام ازش.
بنده سراتو رو هم تست کرده هیچ برتری آنچنانی نداره بااینکه خیلی گرونتره.
1397/3/4
سلام
زیتو ۳۰۰ خودرویی عالیست که ساختن چینه
پس از ورود به سایپا با دستکاری هایی که انجام دادن تبدیل به مزخرفترین و بی کیفیت ترین خودرو شده هر کس بخرد فقط باید بین نمایندگی و منزل تردد کند وکسی هم جوابگو نیست.
ایرانی خودرو بی کیفیت ایرانی نخر
1397/3/7
اریو ماشینی هست ک واسه جاده های صلف طراهی شده و مشکل دوم اینه ک تو گردنه ها یک نفر بدوهه میتونه ازش جلو بزنه مشکل سوم شاسی اریو هست ک خیلی میگیره ماشین ب زمین تمام
1397/3/15
لابد شما تو کوههای آلپ زندگی میکنی
من توی جاده بوشهر به شیراز که یکی از بدترین جاده های کشور با سربالایی های نفس گیره دائم توی سبقت هستم و تا حالا منو قال نزاشته ، به نظر بنده شما روی رانندگیت یه تجدید نظری کن .
در مورد ارتفاع ماشین اون کف ماشین نیست که به زمین برخورد میکنه بلکه دوتا محافظ سمت چپ و راست شاسی زیر ماشین هست که مانع برخورد کف با آسفالت میشه .
حالا اگه ناراضی هستی شما برو همون تویوتا آلیون رو بگیر .
1397/3/19
آقا بی خیال من بدترین سربالایی که رفتم تو روستای واریش سمت کرج بوده که خدایی تو اون جاده ال نودجلوم گیر کرده بود قورتش دادم خودش مونده بود یارو ماشینم چیه بعدشم این ماشین خیلی ارتفاعش بالاست کجا میگیره مگر ظرفیت پر باشه و دست انداز غیر اصولی که هر ماشینی میگیره اینجوری.
1397/3/7
سلام آقا اینو بگیرم بهتره یا برلیانس اچ۳۳۰؟؟
1397/3/19
شک نکن آریو خیلی سرتره بدنه ترمز موتوری تودوزی جادار بودن اینا نقاط قوتش نسبت به برلیانسه فقط برلیانس فرمونش برقیه آریو هیدرولیک عوضش کلاچ آریو مث مگان پمپیه که عملکردش فوقالعاده اس
1397/3/15
با سلام ، به نظرم دوستان در این سایت خیلی کم لطفی کردن در حق این ماشین .
بنده یک سال هست مدل دستیش رو دارم و خیلی مسافرتها رفتم و با توجه به اینکه رانندگی تهاجمی دارم و زساد ناز موتور نمیکشم ولی تا حالا هیچ مشکلی برام پیش نیاورده و منو تو هیچ سربالایی و یا سبقتی جا نذاشته ، فضای سرنشین عالی خصوصا در عقب داره ، راجع به صدای موتور هم خیلی کمتر از سمند و پژو هست ، البته اصلا قابل رقابت با خودروهای تولید داخل نیست ، این ماشین صرفا مونتاژ هست و هنوز سایپا خط تولیدش رو راه اندازی نکرده و کلیه قطعات و ادواتش اصلی هست ، به شخصه جهت کنجکاوی خیلی جاهاشو باز کردم و آرم اصلی شرکت رو روئیت کردم .
قیمتش هم نسبت به سایر چینی ها افت کمتری داره و راحت تر خرید و فروش میشه . از خریدش پشیمون نمیشید .
1397/5/1
زوتی رو دوسال داشتم یکماه پیش تصادف کردم واقعا خوشحالم بابت داشتن این ماشین. هر اتومبیل ایرانی دیگر بود قطعا چند تا از کشته از ماشین ما داشتیم خوشبختانه فقط شکستگی پاها بوده تا ایربگ بموقع
عمل کرد ..حالا هم میخواهم مجدد زد 3 00 بخرم
1397/3/25
ليفان تلنت اريو رو ميخوره موتور ١٦٠٠ برا اين اتاق تازه دنده اتومات ازش كولر بگيري كه ديگه راه نميره
1397/4/11
مدل 2014 وارداتی دارم تا حالا 88 هزار کار کرده باید بگم
ماشین نرم شاسی محکم اتاق جادار و بیصدا ولی موتور کم قدرت و گیربکس 4 دنده که با وزن 1.3 تن انتظاری شتاب نباید داشت
ولی بسیار کم مصرف و موتوری با دوام (زنجیر تایم به جای تسمه و زیر قالپاق موتور آرم میتسوبیشی و MIVEC حک شده)
1397/5/18
درود برشما
آیا دمای بالای موتور در آریو طبیعی است یاخیر؟
آمپر آب از وسط بالاتر میره این طبیعی اس یاخیر؟
بسیار سپاسگزار میشم مرا راهنمایی فرمایید
1397/5/20
لگنه میفهمین یه لگن به درد نخور این شایعاتی ک میگن موتور میتسوبیشیه باور نکنید حتی به صورت خیلی کوچیکم ارم میتسوبیشی روی هیچ جاش پیدا نمیکنید اینام ک تعریف میکنن یا ندارن این خودرو رو یا الکی نظر میدن با از تبلیغش سود میبرن از من میشنوید نخرین نه تنها این بلکه هیچ خودروی چینی نخرید خوددانید دگه
1397/5/23
درود و عرض ادب دوست گرامی ، اینکه میفرمایید هیچ خودروی چینینخرید ، موافق نیستم ، خودم جیلی دنده ای ۲۰۱۳ دارم ، قبلشم ۴۰۵ و ۲۰۶v8 و سمند ef7 همگی از صفر آببندی وحشی دست خودم داشتم ، واقعا ازش راضیم ، ۱۴۵۰۰۰ باهاش رفتم که ۲۰۰۰۰ تاش خارج از ایران بوده ، اصلا نمیدونم کمک و جلو بندی و لینا چیه تو این ماشین ، فرقی و سوخترسانی و موتوری هم اصلا پلمپه ، موتور زنجیری ۱۸۰۰ فوق وحشی ، الانم لخاطر محدودیت ترددم تو گواهینامه مجبورم اتومات سوار شم ، ولی نتاسفانه زیر ۷۵ تومن نمیتونم بگیرم ، مجبورم برم سراغ ماکسیما ۸۱،۸۲ 😢😢😢😢
1397/5/29
اقا ما همین خودر z300 داریم ریموت مفقود شده تمام ایران و گشتیم نتونستیم تهیه کنیم
1397/6/7
من تازه این ماشینو تحویل گرفتم
نکته منفی فقط سپر این ماشینه و جنس بعضی از قسمت ها مثل افتاب گیرها و کف پوش های ماشین . نکات مثبت سواری بسیار نرم ، شتاب چند روز اول ضعیف بود اما الان خیلی عالی شده البته نسبت به ماشین های هم گروه ، ترمز ها بسیار عالی و گیربکس بسیار هوشمند و نرم به نظرم ارزش خرید داره
1397/6/9
توو سایت های کارشناسی ماشین واقعا به آریو کم لطفی شده.
شما کافیه در مورد این ماشین از کسانی تحقیق کنین ک این ماشینو دارن
جادار،کنترل بالا در هنگام تغییر ناگهانی مسیر و سرپیچ ها، ایمنی بسیار خوب، ظاهر زیبا، صدای پایین داخل کابین، گیربکس اتومات(هیوندای) نرم و هوشمند،موتور میتسوبیشی،بدنه تویوتا و ...
1397/7/12
باسلام اگر بهترین خودروی دنیا را بیارید ولی تعهدات پس از فروش وگارانتی خودروی تولید شما مثل همین اریو یا هر اسم گول زننده دیگر خودروی تحویلی برج4سال96از اول کمکهای جلو ایراد داره تولید کننده درخواب بعداز این مدت پیگیری وسبت تقاضی خرید قطعه که چند ماه گذشته شماره ثبت تقاضی 6031956و57نزد اقای خسروی است مدعی است شرکت قادر به تهیه کمک جلو اریو نیست باید چشم انتظار بمانید تاکی مسئول دلسوزی بیاد وبفکر ملت باشند شرفت کجاست ریاست سایپا فقط شعار و زرزر کردن عمل کنید به تعهدات وقولهای که به ملت میدین جانبازم واز ناحیه کمر مجروحم دلم خوشه خودروی بگیرم راحت بشم از خشکی خودرو حالا به کی بگیم مشکل انچان حاد سایپا رو
1397/10/21
سلام . من بتازگی یه آریو اتومات خریدم. ظاهراً گیربکسش حالت اسپرت نداره. میخواستم بدونم که آیا میشود روی گیربکسش دنده یا دکمه اسپرت گذاشت یا اگه حالت اسپرت داره چطوری میشه فعالش کرد؟ چون دکمه یا اهرمی روی دسته دنده یا در کنار دسته دنده نداره و تنها دکمه موجود دکمه حالت برفی در کنار دسته دنده اش هست. ضمنا در حالت اوتومات ماشین کنده. میخواستم بدونم که اونایی که آریو اتومات دارن در موقع سبقت یا در سربالایی ها از چه حالتی استفاده میکنن که آریو شتاب و چالاکی داشته باشه؟ ممنون
1398/1/10
اسپرت نداره؟ اتوماته یا دستی که اینو میگی؟؟؟؟؟ حالت اسپرت همون دو تا + و - هست که کنار حالت D قرار دادن...
1397/12/26
صفر تا صد خودروی آریو ۹ ثانیه است و سایت اطلاعات غلت در اختیار گذاشته است
1398/1/31
با سلام واحترام
متاسفانه اطلاعات بسیاری از سایت ها در مورد خودرو ها نادرست است وگاه کپی از یک مطلب دیگر است که آن هم خالی از اطلاعاتدرست است ولی زودتراعلام شده.
بنده حدود 2 سال است که با این خودرو در حال رانندگی هستم وبیش از 31000 کیلوتر با آن در جاده های مختلف ،خاکی آسفالت ،گردنه و... رانندگی کر ده ام.
از سال 90 تا 96 نیزخودرو ال 90 داشتم که از ان نیز راضی بودم وحدود 140 هزار کیلومتر نیز با آن رانندگی کردم.
ضمن احترام به قابلیت های خودرو قبلی ام باید بگویم در مقام مقایسه ،راحتی ،لوکس بودن ،تر مز ها وامکانات مانند اتومات بودن این خودروبه مراتب از این خودرو راضی ترم.
البته بخش کروزو مانیتور و دوربین عقب را که سایپا حذف کرده بود عینا مانند فابریک اصلی اش نصب نمو ده ام.
دوستان بدون تحقیق نه حرف بنده را قبول بفرمایید نه حرف سایت ها که گاه به نظر میرسد نویسنده ی یک سایت شاید حتی داخل خودرو هم ننشسته و مطلب نوشته است.
به نظر بسیاری از مطالب سایت ها مربوط به باند های خاص دلالی و آدم های فرصت طلب برای مقاصد خاص است.
درکل آریوخودرو خانواره ،جادار ،دارای شتاب منطقی خوب،نرم و لوکس است.
لطفا بدون تحقیق نظرات غرض ورزانه عده ای را باورنفرمایید.شاید اگر کم کم این خودرو شناخته شود و قابلیت های بالای ایمنی و. مصرف کمتر از سمند وکمی یبشتر از ال نود و.. توسط مصرف کنندگان شناخته شود مصرف کنندگان بتوانند به درستی تصمیم صحیح را اتخاذ کنند.
موفق و سلامت باشید.
ممنون
1399/11/8
داداش الکی اسم و آبروی ماشینو لکه دار نکن مگه نمیگی شتاب و قدرت نداره اوکی هر جا بگی میام یه درگ میندازیم پارس ای ال ایکس و دنا پلاس توربو بیار بهت آوانس میدم زانتیا فول لوازم نتونسته ماشین منو از پشت بگیره تو میگی کنده؟؟
حاجی برو به جای کشتن و از مجبوبیت انداختن ماشین دوتا گوسفند بگیر بچرون بررسی ماشین لیاقت و علم میخواد که تو نداری دیپلم ردی
1399/12/13
من با ال نود با ۵ سرنشین ازین ماشین جلو زدم البته اون هم با چند سرنشین بود تو سربالایی دیگه اصلا حرفی گفتن نداشت ال نود قورتش داد
1401/8/18
به‌به چ ماشینی ی عمر پراید جون میگرفت حالا زززززز
1402/6/15
سلام قیمت تعمیر اساسی موتر آریو ۱۶۰۰ اتوماتیک میدونید چقدر هست؟