موضوعات داغ

ساخت هاچ‌بک دست‌ساز و جذاب بی ‌ام‌ و با ترکیب M140i و M2

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بی ‌ام ‌و فعلا هیچ هاچ‌بک سه‌دری در خط تولیدش ندارد، اما یک تعمیرگاه در کاونتری انگلستان، این مشکل را با ترکیب قطعات M140i و M2 حل کرده است. نتیجه این کار شگفت‌آور به نظر می‌رسد و آنقدر خوب است که شاید بی ‌ام‌ و تصمیم بگیرد چیزی شبیه آن بسازد.
نمای جلویی مستقیما از M2 گرفته شده است. اگر از روبرو به این خودرو نگاه کنید اصلا متوجه نمی‌شوید یک هاچ‌بک است و فکر می‌کنید با یک بی ام و M2 طرف هستید.
وقتی از کنار به آن نگاه کنید متوجه می‌شوید با یک هاچ‌بک سه‌درب روبرو هستید. گل‌گیرهای بزرگ عقب از یک M2 گرفته شده‌اند و این مدل از چرخ‌های بزرگی با پنج اسپوک بهره می‌برد.
در پشت یک دیفیوزر قرار دارد که نسبت به دیفیوزر بی ام و M2 بزرگتر است، چون خطوط عمودی بزرگی بین خروجی‌های دوگانه اگزوزش وجود دارند. همچنین عریض بودن گل‌گیرها کاملا واضح است.

بی ام و M2

بی ام و M2

تیم سازنده این بی ‌ام‌ و گفته قطعات M2 از یک نسخه خراب این مدل پرفورمنس برداشته شده است. این هاچ‌بک از موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ B58 بی‌ام‌و استفاده می‌کند، که توان ۳۳۵ اسب‌بخار تولید می‌کند و سازنده قصد دارد آن را طوری تنظیم کند تا توان خروجی آن را به ۴۰۵ اسب‌بخار برساند.
در حالی که فعلا فقط یک نسخه از این مدل ساخته شده، اما سازنده مایل است کیت بدنه آن را به کسانی بفروشد که می‌خواهند مدلی مشابه آن بسازند. هزینه خرید این قطعات حدود ۲۵ هزار دلار خواهد بود.
متاسفانه، آینده M2 حداقل در اروپا امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد. شرکت بی ‌ام‌ و در نظر دارد این مدل را از خط تولید خودش حذف کند تا قوانین سختگیرانه مقابله با آلودگی هوا را رعایت کند. نسل جدید این مدل با یک پیشرانه پاک وارد خط تولید خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد