موضوعات داغ

هیوندای به دنبال ساخت ربات هایی برای عبور از مسیرهای بسیار سخت است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هدف هیوندای از بازگشایی این استودیو فرا رفتن از مرزها و توسعه پروژه های آینده نگرانه مانند کانسپت جدیدی تحت عنوان الویت واکر می‌باشد که سال گذشته در نمایشگاه الکترونیکی مصرف کنندگان به نمایش در آمده بود.

استودیوی افق های جدید هیوندای یا New Horizons، در حال تولید و ارائه محصولاتی است که امکان حرکت در مسیرهای نامتعارف و سخت گذر را برای مشتریان فراهم می‌کند.

هیوندای اظهار می‌دارد که این استودیو به سرپرستی دکتر جان سو، نائب رئیس کنونی هیوندای و رئیس سابق مرکز ساخت بازوهای رباتیک، و دکتر ارنستین فو، کارشناس وسایل نقلیه خودمختار، هدایت می‌شود که باعث پیشرفت چشمگیر این شرکت در برنامه های آینده شده است.

هیوندای الویت، یک واکر اتومبیل!

اولین برنامه این استودیو، توسعه و تولید هیوندای الویت می‌باشد که یک واکر اتومبیل است و پیش‌تر در نمایشگاهCES سال 2019 از آن رونمایی شده است. این وسیله به گونه ای طراحی شده که در مواقع اضطراری و بلایای طبیعی، توسط سرویس های امداد و نجات مورد استفاده قرار ‌گیرد. این خودرو دارای چهارپایه‌ بلند و متحرک، برای رانندگی در مسیرهایی است که هیچ وسیله نقلیه دیگری توانایی حرکت در آن را ندارد.

هیوندای الویت

سو می‌گوید: وسایل نقلیه امداد و نجات فعلی، تنها قادر به رساندن خود به محدوده ی حادثه هستند و افراد باید بقیه ی مسیر را با پای پیاده طی کنند در صورتی که هیوندای الویت می‌تواند تا خود محل حادثه حرکت کند و درست بر روی بقایای سیل یا آوار قرار بگیرد.

تاکسی شهری آینده نگرانه

هیوندای همچنین در نمایشگاه CES سال 2019 اشاره کرد که هیوندای الویت می‌تواند به عنوان یک تاکسی شهری نیز مورد استفاده قرار گیرد. پایه های بلند و متحرک آن، این امکان را می‌دهد که خودرو در سطح پایین تری قرار بگیرد و مسافران را مستقیما درب منزل سوار کند و یا اینکه آنها را از جاهای مرتفع مانند پله ها به جلوی درب ورودی برساند. این ویژگی به مسافران مسن و معلول کمک شایانی خواهد کرد.

پایه‌های هیوندای الویت از پلت فرم یک وسیله نقلیه برقی نشات می‌گیرد و با چرخ های مستقل از نیرو، پوشانده می‌شود. طبق بیانات هیوندای، این خودرو با عرض 15فوتی خود این قابلیت را دارد که همچون پستانداران و خزندگان قدم بردارد.

این خودرو همچنین دارای حالتی است که می‌تواند پایه های خود را به سمت چرخ های سنتی جمع ‌کند و امکان رانندگی معمولی با سرعت حداقل 70 مایل در ساعت را داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد