موضوعات داغ

گویا موتورسیکلت آرک وکتور الکتریکی هنوز به پایان راه نرسیده است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در اکتبر ۲۰۱۹، شرکت آرک موتورسایکلز فقط چند ماه پس از جمع‌آوری سرمایه‌گذاری عمومی ۱.۱ میلیون دلاری اعلام ورشکستگی کرد. این شرکت در حال توسعه موتورسیکلت آرک وکتور الکتریکی بود، موتورسیکلتی که آرک گفته بود می‌تواند توان ۱۳۳ اسب بخار و گشتاور ۳۹۶ نیوتن متر تولید کند. این اعلام ورشکستگی باعث شد تولید این موتورسیکلت خاص در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

اما در عرض یکسال گذشته اتفاقات خیلی زیادی رخ داده است. در اکتبر ۲۰۲۰، مارک ترومن موسس شرکت آرک گفته این شرکت دوباره به این کسب‌وکار برگشته است. او در مصاحبه‌ای با MCN در پایان سپتامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که وقتی جستجو برای خریداران این شرکت به جایی نرسید، خودش دارایی‌های آرک را خریداری کرده است.

وب سایت رسمی آرک دوباره آنلاین شده، و صفحات توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام این شرکت از میانه سپتامبر تاکنون همگی عکس‌های تبلیغاتی مشابهی را به تصویر می‌کشند. این سه رسانه اجتماعی اعلام کردند که این شرکت به کسب‌وکار برگشته است، و لینک مصاحبه ترومن با MCN را نیز منتشر کردند.

انتظار برای تحویل موتورسیکلت آرک وکتور

اگرچه وبسایت اصلی شرکت همچنان تاریخ تحویل اولین موتورسیکلت‌ها به مشتریان را تابستان ۲۰۲۰ اعلام کرده، اما این اطلاعات قطعا قدیمی شده است. طبق گفته ترومن، تحویل اولین نسخه‌ها از موتورسیکلت‌ آرک وکتور به مشتریان از حدود ۱۲ ماه آینده یا تقریبا در پاییز سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. ترومن در این باره گفته است:

ما قصد داریم فرصت بسیار ویژه‌ای در اختیار ۱۰ مشتری خود قرار دهیم تا ۱۰ وکتور اول ما را خریداری کنند. فعلا چیزی در این مورد اعلام نمی‌کنم، اما منتظر اطلاعات جدید در این زمینه باشید.

موتورسیکلت آرک وکتور

طراحی اولیه موتورسیکلت آرک وکتور شامل امکانات اضافی، از جمله یک کلاه کاسکت با نمایشگر سربالا ساخته هدون سازنده کلاه کاسکت‌های لوکس در لندن بود. همچنین قرار بود یک ژاکت که با همکاری ناکس ساخته شده بازخورد لامسه‌ای را برای راننده فراهم کند. مشخص نیست آیا برنامه جدید این شرکت هنوز هم شامل این موارد هست یا خیر، و یا اینکه قیمت موتورسیکت همچنان ۹۰ هزار پوند باقی مانده یا نه. البته با احتساب نرخ تورم، این مبلغ حالا معادل ۱۱۷ هزار دلار است؛ این در حالی است که در اکتبر ۲۰۱۹ این قیمت معادل ۱۱۰ هزار دلار بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد