موضوعات داغ

تجربه رانندگی با بزرگترین موتورسیکلت دنیا + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یک موتورسیکلت چیست؟ شاید این سوال عجیبی باشد، اما پس از دیدن این ویدئو ممکن است شما هم این سوال را از خودتان بپرسید. به نظر می‌رسد تعاریف قانونی و استانداردهای رسمی و طبقه‌بندی‌های رسمی در هر ایالت و حتی کشورهایی غیر از ایالات متحده با یکدیگر تفاوت دارند.

طبق گفته اداره ملی ایمنی بزرگراه‌‌ها، «موتورسیکلت یک وسیله نقلیه موتوری با قدرت محرک است که یک صندلی یا زین برای استفاده موتورسوار دارد و حداکثر می‌توان از سه چرخ برای آن استفاده کرد.» به همین دلیل این تاور ترایک که در ویدئو می‌بینید، در واقع یک موتورسیکلت به حساب می‌آید.

سازنده تاور ترایک به یک محدودیت وزنی ۵ تُنی برای موتورسیکلت اشاره می‌کند، که هنوز مشخص نیست این رقم از کجا نشأت گرفته است. البته این جای تعجب ندارد، چون استانداردهای طبقه‌بندی وسایل نقلیه در هر ایالت با ایالت دیگر فرق دارد.

به هر حال، وقتی سایت SRK سایکلز این موتور را حاصل ازدواج یک تراکتور و یک موتورسیکلت می‌داند، اشتباه نمی‌کند. وزن این موتور غول‌پیکر زیر ۵ تُن است و از دو موتور دیزلی دیترویت دو سیلندر بهره می‌برد. این موتورسیکلت همچنین مجوز استفاده در جاده را دارد و دارای آینه‌ها، چرا‌غ‌ها، راهنماها و کمربند ایمنی است، چون صندلی آن به قدری بزرگ است که برای نشستن روی آن به کمربند ایمنی نیاز است. گاز و ترمز هم توسط پدال کنترل می‌شوند.

همچنین یک صلیب فلزی ۹۰ کیلوگرمی در پشت این موتورسیکلت قرار دارد، که بنا به گفته سازنده صرفا برای زیبایی نیست؛ این صلیب همچنین به عنوان یک رول‌بار برای جلوگیری از چپ کردن این موتورسیکلت عمل می‌کند. از آنجا که چپ کردن چنین وسیله نقلیه‌ای خیلی وحشتناک خواهد بود، امیدواریم هیچکس این قابلیت تاور ترایک را امتحان نکند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/20
فیلم باز نمیشه