موضوعات داغ

چری تیگو 5 توربو به زودی در بازار ایران؛ موتور قوی‌تر با چهره قبلی

عکس مطلب اول

مدیران خودرو قصد دارد به زودی نسخه توربوشارژ از چری تیگو 5 را به بازار عرضه کند. چری تیگو 5 توربوشارژ یک کراس اوور جمع و جور شهری است که از نظر چهره تفاوت اندکی نسبت به مدل کنونی دارد اما تغییرات فنی بسیاری خواهد داشت.

چری تیگو 5 توربوشارژ

هنوز مدیران خودرو اطلاعات دقیقی از این تغییرات فنی روی چری تیگو 5 توربو منتشر نکرده اما با توجه به استفاده گسترده پیشرانه های 1.5 لیتری توربو در دیگری محصولات چری، به نظر می رسد که همین پیشرانه در مدل تیگو 5 نیز استفاده خواهد شد. همچنین گیربکس CVT نسل جدید محتمل ترین گزینه برای استفاده روی این خودرو است که قبلا در چری آریزو 6 نیز استفاده شده بود. اگر چنین شود، باید منتظر چری تیگو 5 توربوشارژ با پیشرانه 1.5 لیتری توربو با توان تولیدی حداکثر حدود 147 اسب بخار و 200 نیوتن متر گشتاور باشیم که احتمالاً بتواند شتاب صفر تا صد کیلومتر را در حدود 10 الی 11 ثانیه ثبت کند. شتابی که در صورت تحقق، بسیار سریع تر و بهتر از عملکرد مدل های کنونی خواهد بود.

با وجود اینکه به نظر می رسد مدیران خودرو فعلاً برنامه ای برای تغییرات ظاهری این خودرو ندارد، اما با توجه به شرایط بازار، شاید حتی تغییراتی کوچک در چهره این خودرو در کنار پیشرانه قوی تر بتواند در فروش نهایی آن تاثیر بسزایی بگذارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد