موضوعات داغ

یک بنلی ۳۰۲ به کانسپت هارلی XR338 استریت ترکر تبدیل شده است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

وقتی در ژوئن ۲۰۱۹ هارلی دیویدسون، موتورسیکلت R338 را مخصوص بازار چین معرفی کرد، طرفداران شوکه شدند. در حالی که این شرکت سازنده موتورسیکلت، تاریخ عرضه ژوئن ۲۰۲۰ را برای این مدل درنظر داشت، بحران ادامه‌دار کرونا و تغییر مدیرعامل، وضعیت این مدل را در هاله‌ای از ابهام قرار داد. عده زیادی فکر می‌کردند شاید R338 نتواند از استراتژی‌های کاهش هزینه جان سالم به در ببرد، اما تصاویر لورفته جدید، امیدها برای هارلی با برند بنلی را دوباره زنده کردند. شرکت طراحی ایتالیایی انجینز انجینیرینگ، که از انتظار برای عرضه این موتورسیکلت در خیابان‌ها خسته شده بود، خودش دست به کار شد و یک بنلی سفارشی با طراحی ۳۳۸ ساخت.

این شرکت که در سال ۱۹۷۹ توسط آلبرتو استراتزاری تاسیس شده است، در توسعه موتورسیکلت‌ها تخصص دارد و با شرکت‌هایی مثل یاماها، سوزوکی، هوندا، دوکاتی و بنلی همکاری داشته است. برای این پروژه، مایکل اولاریک طراح آمریکایی این شرکت وظیفه طراحی را برعهده داشت. با توجه به جشن پنجاهمین سالگرد XR750، اولاریک این مدل سفارشی را براساس آن موتورسیکلت مسابقه‌ای افسانه‌ای طراحی کرد. طراحی این مدل با نام XR338، ترکیبی از آن موتورسیکلت کلاسیک با معماری مدرن بنلی 302 است.

هارلی XR338 استریت ترکر

علاوه بر به‌روزرسانی بدنه و نورپردازی LED، تیم سازنده سیستم سوخت‌رسانی را تغییر داده و چرخ‌های ۱۸ اینچی را با لاستیک مسابقه‌ای پوشانده است. یک اگزوز و واحد کنترل موتور جدید قدرت بیشتری به XR338 اضافه می‌کنند، در حالی که تغییرات سیستم تعلیق، این موتورسیکلت را برای زمین‌های خاکی آماده می‌کند.

زیر این بدنه خاص و خاکستری/ نارنجی، بنلی 302 موتور ۳۰۰ سی‌سی دوقلو موازی خودش را حفظ کرده است. در نسخه کارخانه، این موتور دارای توان ۳۷.۵ اسب بخار و گشتاور ۲۵.۵ نیوتن متر است. البته، واحد کنترل موتور و اگزوز جدید، چند اسب بخار دیگر به توان آن اضافه می‌کنند، اما این نمونه اولیه همچنان موفق می‌شود استانداردهای انتشار آلودگی یورو۵، DOT و CARB را برآورده کند.

در حالی که شرکت انجینز انجینیرینگ گزارش می‌دهد توسعه XR338 فقط ۱۲۰ روز طول کشیده است، شش ماه دیگر زمان لازم است تا این مدل آماده تولید انبوه شود. بنابراین همچنان باید منتظر بمانیم تا ببینیم سرنوشت نمونه اولیه XR338 چه خواهد شد، اما امیدواریم به سرنوشت برانکس دچار نشود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد