موضوعات داغ

روبنز باریچلوو: همیلتون از شومی بهتر است!

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

هر دو در تعداد 7 قهرمانی جهان با هم برابرند اما در تعداد پیروزی متفاوت هستند، روبنز باریچللو می‌گوید لوئیس همیلتون از مایکل شوماخر بهتر است.

این فصل یک رکورد برای لوئیس همیلتون بود. او نه تنها توانست رکورد بیشترین پیروزی در مسابقات را از آن خود نماید و مایکل شوماخر را با 91 پیروزی شکست دهد، بلکه با عناوین قهرمانی جهان این راننده آلمانی نیز در عدد 7 برابری کرد.

با این شرایط حالا این سوال مطرح است که چه کسی بهترین همه این دوران است.

روبنز باریچللو که مدتی طولانی هم تیمی شوماخر بود و همچنین در 5 سال اول حضور راننده بریتانیایی با او مسابقه داد، توضیح می‌دهد که همیلتون چگونه این عنوان را بدست آورد. او در مصاحبه با رجینالد لومه خبرنگار به نقل از سویموتور گفت:

همیلتون بهتر از شوماخر؟ من فکر می‌کنم که اینطور باشد.

من با هردوی آنها مسابقه داده‌ام، اما فقط در سالهای اول حضور همیلتون در فرمول یک بودم، با این حال فکر می‌کنم که اینگونه باشد.

این راننده برزیلی در خصوص بازگشت فرناندو آلونسو هم مقایسه‌ای انجام داد.

فرناندو آلونسو
او با دو عنوان قهرمانی جهان در فرمول یک، پس از دو سال و شرکت در مسابقات دیگر مانند داکار و ایندیاناپولیس 500 به فرمول یک باز می‌گردد.

آخرین باری که یک قهرمان جهان برگشت، مایکل شوماخر در سال 2010 بود.

راننده آلماانی در انتهای فصل 2006 با سکوی دومی که با فراری بدست آورد از فرمول یک رفت، اما در سال 2010 با مرسدس برگشت. او فقط یک سکو بدست آورد که با توجه به استانداردهای عالی او، بازگشت ناامید کننده‌ای بود.

باریچللو معتقد است که آلونسو از شوماخر آمادگی بیشتری دارد اما این بدان معنی نیست که او همان راننده‌ای است که در سال 2018 از مسابقات خارج شد. او در این خصوص گفت:

آلونسو مصاحبه‌ای انجام داد که یکی از آنهایی است که من دوست ندارم انجام دهم اما او بسیار صریح بود.

آنها از او پرسیدند آیا امکان دارد همان چیزی که برای شوماخر اتفاق افتاد برای تو هم پیش بیاید؟ او سه سال در مسابقات نبود، برگشت و خوب نبود.

آلونسو گفت که من از شوماخر بهتر هستم.

او قطعا از آمادگی بالاتری برخوردار است. او به نسبت شوماخر پیش از بازگشت، بیشتر رانندگی کرده است و هر روز هم در کارتینگ رانندگی می‌کند. لذا من انتظار ندارم که همان اتفاقات برای آلونسو نیز رخ دهد.

او اضافه کرد:

اما من نمی‌دانم آیا او به همان سطحی که فرمول یک را ترک کرد برخواهد گشت یا خیر.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد