موضوعات داغ

گروژان برنده نبرد با آتش و همیلتون برنده گرندپری بحرین 2020

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

گرندپری بحرین را باید یکی از عجیبترین مسابقات این فصل دانست، رومن گروژان در دور اول با تصادف شدید در شعله‌های آتش گرفتار شد، هیلو جانش را در برخورد نجات داد و او زنده از آتش خارج شد. لوئیس همیلتون پشت سیفتی کار از خط پایان گذشت و اول شد و مکس ورشتپن و آلکساندر آلبون هم دوم و سوم شدند.

گرندپری بحرین راس ساعت 5:10 به وقت محلی(5:40 به وقت تهران) در بحرین آغاز شد، استارت فوق العاده لوئیس همیلتون باعث شد همان ابتدا پیشتازی را دراختیار بگیرد اما این استارت برای هم تیمی او والتری بوتاس به هیچ عنوان خوب نبود و رده دوم خود را از دست داد و تا رده ششم سقوط کرد.

کمی جلوتر مهمترین حادثه امشب اتفاق افتاد، رومن گروژان قصد عبور از بین ماشین کوین مگنوسن هم تیمی‌اش در جلو و دنیل کویات با آلفاتائوری در پشت سر را داشت که لاستیک جلوی سمت راستش از پشت به لاستیک جلوی سمت چپ کویات برخورد کرد و از سمت راست پیست خارج شد و تنها مثل یک مسافر سوار بر خودرو از پهلو با شدت با دیواره پیست برخورد کرد و خودرو بلافاصله منفجر شد. تا لحظاتی هیچ چیز مشخص نبود همه مارشالها به سمت شعله‌ها دویدند تا آن را مها رکنند و رومن از میان شعله‌ها در حالیکه یکی از کفشهایش داخل خودرو باقیمانده بود، از بین گارد ریل که قسمت کابین راننده میان نرده‌های آن گیر کرده بود در کمال تعجب زنده خارج شد. او زنده ماند و در نبرد با شعله‌های آتش پیروز شد.

رومن گروژان در حال خروج از شعله‌های آتش
بلافاصله بعد از برخورد پرچم قرمز نشان داده شد و مسابقه متوقف شد و همگی قبل از اتمام دور اول به پیت برگشتند. وقتیکه رومن از میان شعله‌ها بیرون آمد و راننده‌ها و اعضای تیمها در پیت از وضعیت او مطلع شدن به تشویق مارشالها و کادر پزشکی پرداختند. رومن برای بررسی بیشتر پزشکی به بیمارستان منتقل شد و آخرین خبر از وضعیت او حاکی از سلامتی عمومی وی و سوختگیهایی در پاها و دستانش داشت.

این رقابت پس از یک توقف طولانی و ترمیم دیواره پیست در ساعت 18:35 به وقت محلی(19:05 به وقت تهران) با استارت از خط شروع، دوباره از سرگرفته شد. بازهم همیلتون یک شروع موفق داشت و به سادگی فاصله خود را با تعقیب کننده‌ها باز کرد. اما باز هم تمامی خودروها دور خود را کامل نکرده بودند که دنیل کوبات با برخوردی مشابه با برخورد اول به خودروی لنس استرول کوبید و باعث واژگونی خودروی ریسینگ پوینت شد که خوشبختانه این بار هم راننده جوان کانادایی زنده از ماشین خارج شد و بار دیگر هیلو در این مسابقه جان یک راننده را نجات داد.

واژگونی خودروی لنس استرول
به دنبال این برخورد، رانندگی دنیل کویات توسط ناظرین تحت بررسی قرار گرفت و او را مشمول دریافت 10 ثانیه جریمه دانستند که در اولین توقف برای تعویض لاستیک برای او اعمال شد.

در کنار اتفاق تصادف، والتری بوتاس هم در برخورد با یکی ازخودروها پنچر شد و مجبور شد که به پیت برود و رده چهارمی را که در آخرین لحظه قبل از پرچم قرمز بدست آورده بود با شانزدهمی عوض کرد.

دنیل کویات باز هم در هنگام خروج از گاراژ پس از توقف نزدیک بود تا حادثه‌ای جدید خلق کند و با خودروی کیمی رایکونن که به پیت آمد تا باله شکسته جلو را تعویض نماید، برخورد نماید. تجریه کیمی باعث شد تا از این حادثه جلوگیری شود.

اما لوئیس همیلتون در صورت پیروزی در این مسابقه رکورد پیروزی از جایگاه پول را به نام خود ثبت خواهد کرد. او نود و هشتمین پول پوزیشن را دیروز با شکستن رکورد این پیست بدست آورد.

استراتژی پیشنهادی پیرلی برای این مسابقه مدیوم – هارد و مدیوم – سافت – سافت بود، که در مسابقه شرایط اینگونه پیش نرفت. تیمها استراتژیهای بسیار متفاوتی را برای مسابقه استفاده کردند. همیلتون از استراتژی مدیوم – مدیوم – هارد استفاده کرد و مکس ورشتپن مدیوم – هارد – هارد استفاده کرد.

بعد از سیفتی کار در دور نهم مسابقه مجددا آغاز شد و همیلتون بلافاصله سریعترین دور را با 1:37:733 به نام خود ثبت کرد. این دور سریع به نام همیلتون تا دور 49 باقیماند تا مکس توانست در این دور زمان 1:32:014 را از آن خود کرد.

همه چیز عادی پیش می‌رفت و خودروها با لاستیکها و خوردگی بیش از حد و لرزش درگیر بودند. بارها تیمها به پیت رفتند و لاستیکها را تعویض کردند.

در انتها در حالیکه فقط 2 دور به پایان مسابقه باقیمانده بود و لوئیس همیلتون با 20 ثانیه اختلاف زمانی نسبت به مکس ورشتپن پیشتاز بود و سرجیو پرز هم با فاصله 3 ثانیه‌ای در تعقیب ماشین ردبول بود، پاور یونیت خودروی ریسینگ پوینت دچار مشکل شد و آتش گرفت که باعث شد نه تنها این خودروی ریسینگ پوینت نتواند مانند خودروی دیگر مسابقه را تمام نکند، بلکه سکو را نیز از دست بدهد و حسرت بزرگی بر دل تیم باقی گذارد.

در نهایت مسابقه پشت خودروری ایمنی که به دنبال مشکل چکو به پیست آمده بود، به انتها رسید و لوئیس همیلتون پیروز مسابقه شد و مکس ورشتپن رده دوم را بدست آورد و آلکساندر آلبون با بخت بلند توانست رده سوم را از آن خود کند. رده بندی رانندگان در انتای این گرندپری به شرح زیر است:

رده‌بندی رانندگان بحرین 2020

رده‌بندی رانندگان بحرین 2020

رده‌بندی رانندگان قهرمانی جهان فصل 2020

ده‌بندی رانندگان قهرمانی جهان فصل 2020

جدول قهرمانی جهان سازندگان فصل 2020

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد