موضوعات داغ

کاهش قیمت 1 تا 3.5 میلیارد تومانی لاکچری های وارداتی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

بازار انحصاری اتومبیل کشور و تعرفه های سنگینی که برای واردات وضع شده، اجازه رقابت خودروسازان خارجی با داخلی ها را به هیچ عنوان نداده و نخواهند داد و همچنین رشد بی سابقه قیمت دلار طی ماه های گذشته، باعث شده تا قیمت خودروهای وارداتی سر به فلک بکشد.

این افزایش قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی به حدی بوده است که می توان خودروی بی ام و سری 7 را که تا قبل از ممنوعیت واردات با قیمت 700 میلیون تومانی فروخته می شد، در نقطه اوج خود به قیمت عجیب 9.5 میلیارد تومانی هم رسید.

با این حال، گزارش های بازار نشان از ریزش 1 تا 3.5 میلیارد تومانی قیمت خودروهای خارجی در بازار به دنبال نوسان و کاهش اخیر نرخ ارز دارد و رصد بازار نشان می دهد که برخی خودروها ریزش قیمت بیش از 3 میلیارد تومانی را تجربه کرده اند.

کارشناسان بازار معتقد هستند که به دلیل رکود حاکم در بازار و همچنین انتظاراتی که برای کاهش بیشتر قیمت ها در بازار شکل گرفته است، موجب شده تا خودروهای لوکس وارداتی ریزش قیمت میلیاردی را تجربه کنند و این روند همچنان ادامه داشته باشد.

باتوجه به آگهی های درج شده در پیج های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی و واتس اپ، می توان شاهد ریزش بسیار زیاد قیمت ها در بازار خودروهای لوکس وارداتی بود، به طوری که خودروی بی ام و سری 730 با قیمت 6 میلیارد تومانی هم آگهی شده است، ولی در شرایط کنونی خریداری ندارد و همه امیدوار به کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد