موضوعات داغ

اعلام بسته جدید روش قیمت ‌گذاری خودرو از سوی وزیر صنعت، آیا صمت بدنبال آزادسازی قیمت است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

طی روزهای اخیر شاهد ریزش چند میلیون تومانی قیمت ها در بازار خودرو بودیم، اما درحالی بازار خودرو روزهای کاهشی و آرامی را سپری می کرد که با انتشار نامه‌ ی وزیر صنعت برای قیمت ‌گذاری و تولید بدون ضرر خودرو، شوک جدیدی به بازار خودرو وارد شد و طی روز گذشته شاهد از بین رفتن این آرامش در بازار خودرو بودیم.

ابتدای هفته جاری طی نامه‌ نگاری خودرویی وزیر صنعت با معاون اقتصادی رئیس جمهور، تدوین بسته رشد تولید و قیمت ‌گذاری خودرو در دستور کار قرار گرفته است و در این نامه علیرضا رزم حسینی، وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت خبر از تدوین بسته جهش تولید و خروج شرکت های خودروسازی از زیان ‌دهی را داد و خواستار بررسی این بسته در اولین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شد.

به نظر می ‌رسد رویکرد وزیر صنعت، افزایش مجدد قیمت خودرو در کارخانه و آزادسازی قیمت ها باشد، آن هم در یک بازار کاملا انحصاری و بسته که می تواند منجر به انفجار قیمت ها و سواستفاده شرکت های خودروسازی و دلالان از این طرح باشد.

با این حال انتظار می ‌رود که وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت سیاست افزایش تولید و خروج خودروسازان از زیان را با کاهش هزینه های سربار شرکت های خودروسازی محقق سازد، نه با رها کردن قیمت گذاری در بازار آزاد و افزایش بی حد و مرز قیمت خودرو در یک بازار کاملا انحصاری و بسته!.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/14
مصرف کننده هاهم باید برن بمیرن. رییس جمهور رو مردم با انتخابات تعیین می کنند وزیر و رییس جمهور معرفی و با رای نمایندگانی که مردم انتخاب کردنند بکار گمارده می شود. حالا همه آنها دست به دست هم دادنند تا با مجوز افزایش قیمت خودرو و باز گذاشتن دست فرغون سازهای انحصار کننده خودرو کشور خون مردم و تو شیشه کنند